Veel mensen beweren dat de televisie in tegenstelling tot vroeger dramatisch achter uit aan het gaan is. Nu was ik deze mening toegedaan maar het afgelopen jaar heb ik toch moeten inzien dat het niveau weer aan het stijgen is naar mijn mening. Ok programma's als Idols en Patty's Posse is natuurlijk rommel van de bovenste plank.
Maar laat ik nu eens een aantal programma's noemen die bijdragen aan het volgens mij stijgende niveau van de Nederlandse Televisie.
B&W (Barend en Witteman)Ik kijk het haast niet of nauwlijks maar hoor in mijn omgeving toch regelmatig een gesprek over wat er voorgaande avond is behandeld in Barend en Witteman. De gesprekken die ik hoor zijn meestal lovend en ik moet eerlijk zeggen dat de keren die ik het zie ik wel aan de tv blijf geplakt. Hangt natuurlijk volledig van het onderwerp af dat men op dat moment bespreekt. Meestal behandelen ze het "gesprek van de dag". Dit is wat het meeste media-aandacht krijgt zeg maar.
Nova/Den Haag vandaagSpreekt denk ik wel voor zich. NOVA heeft ook vaak erg gave documentaires liggen. Een zeer goed en hoog gewardeerd programma.
VARA laatActueel amusement op de late avond. Met cabaret, bijzondere gasten, een frisse kijk op televisie en een geanimeerd bezoek aan Café De Wereld. Dit valt dus volledig in mijn straatje. Goede presentatoren: Dolf Jansen en Claudia de Breij. En gelukkig valt het me op dat ze niet de anti God houding aannemen. Valt me heel erg veel mee van Dolf Jansen vooral. Dit is toch wel 1 van mijn favo programma's.
Twee VandaagGoed actualiteiten programma. Rond de klok van 6 uur 's avonds. Meestal eten wij dan maar het komt regelmatig voor dat wij om 6 uur al gegeten hebben en dat ik dan nog wel eens zo er naar wil kijken.
Radar Consumentenprogramma met o.a. actuele consumentenonderwerpen, tests en oproepen van kijkers.
NOS-Studio VoetbalEen aardig programma, niet supergoed maar waarom ik kijk is wel dat de NOS de rechten heeft van het Nederlandse voetbal en Hugo Borst is gewoon een must om naar te kijken/luisteren.
Voetbal InisteFenominaal, beter programma over voetbal ken ik op dit moment niet.