Auteur Topic: Christelijke muziek voor kinderen  (gelezen 3241 keer)

Marloes

• Bekijk profiel
Christelijke muziek voor kinderen
« Gepost op: februari 27, 2004, 05:25:44 pm »
Offtopic in Kinderbijbels:

-----

door Wilhelmina op 24 Feb 2004 11:09  

quote:

op 24 Feb 2004 10:05:49 schreef linnas79:
Ik vind het een goede zaak om je kids op jonge leeftijd kennis te laten maken met de Bijbel en het geloof, maar ik twijfel nog aan het nut van van "vanaf dag 1".
Ik denk dat je ze vanaf de leeftijd waarop je ze normaal gaat voorlezen ook prima kunt voorlezen uit een prentenboek met een Bijbels verhaal, spelerderwijs erin opgroeien. Maar om nou de hele dag Elly en Rikkert (ik noem maar wat) te gaan draaien??  8)7

Nou, Elly en Rikkert zijn uit hoor. Maar wat dacht je van Kids praise etc?
Er worden vele CD gemaakt waarop lofprijzing en aanbidding speciaal voor kids, van alle leeftijden, van peuter tot tiener, is te horen.
Voor je het weet galmen ze alles mee. Ik ken slechtere dingen om hun geest mee te beinvloeden.

------

door linnas79 op 24 Feb 2004 11:47  

quote:

op 24 Feb 2004 11:09:40 schreef Wilhelmina:
[...]
Er worden vele CD gemaakt waarop lofprijzing en aanbidding speciaal voor kids, van alle leeftijden, van peuter tot tiener, is te horen.
Voor je het weet galmen ze alles mee. Ik ken slechtere dingen om hun geest mee te beinvloeden.

*grinnik* Ik loop achter? Ach ja, ik heb ook nog geen kinderen, dat scheelt. Maar goed, er zijn dus mogelijkheden genoeg begrijp ik.

------

door Priscilla en Aquila op 27 Feb 2004 12:53  edit: 27 Feb 2004 13:09

quote:

op 24 Feb 2004 11:09:40 schreef Wilhelmina:
[...]

Ik draai (doe je dat met CD's wel?) echt niet de hele dag Elly en Rikkert. Ze hebben trouwens laatst nog een kinder-CD uitgebracht. Ik zou dus niet willen beweren dat het 'uit' is....
Het is wel zo dat toen ze begonnen met muziek voor kinderen, er eigenlijk nog helemaal geen praise, laat staan 'kidspraise' was..... (als ik reken vanaf 'dag 1' dat onze oudste geboren is :) )
En vooral voor hele kleintjes tot 4 jaar, hebben ze wel ontzettend leuke en goede kinderliedjes...... En ik loop al wat langer mee, dus toen mijn oudste dochter klein was, draaiden we die eerste kinderbandjes.
Nu met mijn jongste kinderen wordt dat weer opnieuw op CD uitgebracht (voordeel: ze zijn helemaal niet duur :) ) Nu zet ik de CD's op en het is niet superflitsend zoals 'kidspraise' misschien is, maar ik zit ook niet te wachten op de hele dag een achtergronddreun als ze twee zijn.....en sommige 'praise' is wel redelijk druk.
En tegenwoordig heb je ook leuke verzamel-kinder CD's die supergoedkoop zijn.....
En inderdaad, ze galmen zo alles mee, dat is echt leuk....

---------

door Wilhelmina op 27 Feb 2004 17:21  

quote:

op 27 Feb 2004 12:53:17 schreef Priscilla en Aquila:
[...]
En vooral voor hele kleintjes tot 4 jaar, hebben ze wel ontzettend leuke en goede kinderliedjes...... ....

Er zijn inderdaad veel meer leuke CD's. Misschien eens leuk voor een nieuw kinder CD topic? I.v.m. mijn werk in het kinderwerk ben ik altijd op zoek naar nieuwe liederen voor kids.
En het zal niet de eerste keer zijn dat een gereformeerde broer of zus mij uit de brand heeft geholpen.
Ik sta dus open voor nieuwe ideeen.

-------------

door Marloes (administrator) op 27 Feb 2004 17:25  
Helaas zijn P&A niet gereformeerd. :)
En verder dan Elly en Rikkert, en die verzamelcd's die elk jaar met tekstboek worden uitgebracht, kom ik helaas niet.
[Prediker 7:29]

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 27, 2004, 05:40:50 pm »

quote:

op 27 Feb 2004 17:25:44 schreef Marloes:

En verder dan Elly en Rikkert, en die verzamelcd's die elk jaar met tekstboek worden uitgebracht, kom ik helaas niet.

Ik ben blij met dit topic, ben namelijk altijd op zoek naar iets nieuws, iets fris.

Ik maak in de liederenkeuze duidelijk verschil tussen aanbidding en lofprijzingsliederen, liederen voor speciale gelegenheden, b.v. bij doop en opdrachtdiensten en er is een enorme behoefte aan "zegen"liederen.
Onze kids worden regelmatig gevraagd een bijdrage te leveren bij dit soort gelegenheden, en het blijft een sport om de gemeente te verassen met iets nieuws.

Regelmatig heb ik iets kunnen halen van de CD's van Ben Ketting.
Een verrassing was voor ons "God is geweldig"  van Hans van Dongen, bij jullie beter bekend.

Verder heb ik toch vaak mijn toevlucht moeten nemen tot engelstalige liederen omdat die qua inhoud en melodie vaak stukken beter geschikt zijn. De kinderen vinden dit best leuk, en kunnen het ook goed, maar er blijft toch een groep gemeenteleden die liever wat meer Nederlands hoort.
Ik ben dus reuze benieuwd.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2004, 11:28:42 pm »
Tijdens de Christelijke boekenweek  is er altijd een ceedee te koop met een verzameling  kindermuziek..Elly en Rikkert, Ben Ketting, Herman Boon etc.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 28, 2004, 09:11:29 am »
Wordt er zo er zo weinig gezongen door de gereformeerde kids? ;)
Ik hoor hier zo vaak dat de geestelijke opvoeding  niet afhangt van dat ene uurtje op zondagmorgen, dus ik verwachtte dat ik al die 7x24 uur van de rest van de week nu te horen zou krijgen.
Als de gereformeerde kids op zondag voor het saamhorigheidsgevoel slechts Psalmen mogen zingen, wat zingen ze dan wél op hun niveau op de andere uurtjes?

Voor de duidelijkheid, dit is niet cymisch bedoelt, maar ben echt benieuwd wat er gezongen wordt door de week door jullie kids.

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: februari 28, 2004, 12:24:28 pm »
E&R liederen uit de bijbehorende bundel zijn volgens mij nogal populair.

Mijn zwager-tje van net 9 jaar kan soms de hele dag "Heer u bent mijn leven, de grond waarop ik sta" zingen... :)
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: februari 28, 2004, 08:27:38 pm »
Een zwager van 9? Huh? Ow wacht eens, is dat dan een broertje van je vriendin/vrouw ofzo...

/me is nog steeds fan van Elly & Rikkert. Ben Ketting vind ik zo hijgerig (uh hoe moet ik dat anders omschrijven) zingen, dus dat is wat minder, al vind ik Prinsen en Prinsessen wel erg leuk (bestaat dat nog?)
Verder zongen wij vroeger op school uit 'Alles wordt nieuw'. Toen ik van school wisselde, moest ik ineens elke dag uit het liedboek gaan zingen, wat ik nogal saai vond...
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: februari 28, 2004, 08:35:00 pm »

quote:

op 28 Feb 2004 09:11:29 schreef Wilhelmina:Als de gereformeerde kids op zondag voor het saamhorigheidsgevoel slechts Psalmen mogen zingen, wat zingen ze dan wél op hun niveau op de andere uurtjes?
Volgens mij is de tijd dat we alleen psalmen zongen al een poosje voorbij.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: februari 28, 2004, 09:06:22 pm »

quote:

op 28 Feb 2004 20:35:00 schreef Doarseveld:
[...]

Volgens mij is de tijd dat we alleen psalmen zongen al een poosje voorbij.
Maar wat zingen jullie dan met de kids?

Karina

• richt je op alles wat waar is
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: februari 28, 2004, 11:05:39 pm »
Wat dacht je van: Herman Boon- Nooit meer alleen.
CD: Kom aan boord en Spoorzoeken. :)

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: februari 29, 2004, 12:23:17 am »
Op kazaa zoek ik af en toe naar 'opwekking' ... dan krijg je ook  veel opwekking voor kids.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: februari 29, 2004, 10:03:02 am »
Wat betreft 'kinderpraise' heb ik nog wel de volgende CD gevonden in mijn stapel:
'Hoera voor Jezus" ; kids praise-party met Dolf & family....
CAP! music, 1996.....
Tekst en muziek met noten en gitaargrepen zijn beschikbaar volgens het hoesje...
Voor info: 038 - 4442774
Volgens mij staat er namelijk een oud adres op de CD dus kun je beter even bellen.
De CD heb ik nooit in de winkel zien liggen. Maar misschien heb ik het gewoon nooit gezien...
/edit: Dolf is van 't zomer overleden; misschien goed om te weten als je gaat bellen...

Kun je er niet achter komen, hoor ik het wel van je. Dan zal ik even op een andere manier er achter komen...

Ik heb ook nog ergens een oude LP:Songs voor kids...'hele oude' praise voor kinderen, van Anne Herring (second Chapter of acts) maar niet op CD dus.

Als je het leuk vindt, kan ik wel een lijstje maken met wat ik zelf heb....
Of jij maakt een lijst(je)...kun je vergelijken wat je nog niet hebt...
Of wat ik nog niet heb :)
« Laatst bewerkt op: februari 29, 2004, 10:53:43 am door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: februari 29, 2004, 10:34:46 am »

quote:

op 28 Feb 2004 21:06:22 schreef Wilhelmina:
Maar wat zingen jullie dan met de kids?

Wat niet? Ook gereformeerden zijn verder ontwikkeld op muzikaal gebied.
HEt beeld van het traporgel en Johannes de Heer zoals het nog wel eens neergezet wordt is toch al vrij oud. (alhoewel ik les heb gehad op het traporgel met de liederen uit JOh. de Heer :) )
Mijn kinderen zingen opwekking, Elly en Rikkert, zijn gek op engelstalige praise (Aanrader: de Cd van Operatie Mobilisatie) en wat er verder aan aanbod is.
Kennen jullie die liederen van SGO-Hoevelaken ook? Zijn ook leuk voor kinderen !
( http://www.sgonet.nl  )
Ik doe niet meer mee.