Auteur Topic: Vraagje m.b.t. pc  (gelezen 1080 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Vraagje m.b.t. pc
« Gepost op: februari 29, 2004, 06:37:35 pm »
Ik kan geen plaatjes (meer) op m'n pc opslaan als jpg-bestand. Snapt iemand hoe dit kan?

Het niet meer kunnen opslaan van plaatjes ervaar ik als een ernstig gemis, dus iedere goede tip wordt beloond.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Vraagje m.b.t. pc
« Reactie #1 Gepost op: februari 29, 2004, 07:24:52 pm »
kun je iets specifieker zijn met wat precies niet lukt. wat doe je precies in welk programma en wat lukt er niet (dus foutmelding of zo)
Pinkeltjefan

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Vraagje m.b.t. pc
« Reactie #2 Gepost op: februari 29, 2004, 08:15:39 pm »
Doorloop deze HOWTO eens en draai in ieder geval het programma Spybot Search & Destroy even. Probaby is het een stukje spy- of adware dat je computer vervelend laat doen. Daarnaast heb je Windows Update ook helemaal leeggehaald? Tenslotte, wat is je OS?
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Vraagje m.b.t. pc
« Reactie #3 Gepost op: februari 29, 2004, 09:24:30 pm »
quote:
op 29 Feb 2004 20:15:39 schreef Harm:
Doorloop deze HOWTO eens en draai in ieder geval het programma Spybot Search & Destroy even. Probaby is het een stukje spy- of adware dat je computer vervelend laat doen. Daarnaast heb je Windows Update ook helemaal leeggehaald? Tenslotte, wat is je OS?

Ik begrijp hier dus helemaal niets van.  

Wat er gebeurt is het volgende: normaal gesproken sla je plaatjes op en zie je zo'n gekleurd bestandje op je pc staan. Nu krijg ik alleen zo'n leeg bestandje met het Microsoft-logo.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

dingo

• Bekijk profiel
Vraagje m.b.t. pc
« Reactie #4 Gepost op: februari 29, 2004, 09:36:43 pm »
Het beste kun je kijken onder Configuratiescherm - Mapopties - Bestandstypen
Bij de extensie jpg staat het programma wat de aanvraag verwerkt, bij mij is dat "Windows-viewer voor afbeeldingen en faxen" bij jou staat daar waarschijnlijk geen programma (meer) en weet Windows niet wat ie er mee moet. Toevallig een beeldbewerkingsprogramma geinstalleerd?

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Vraagje m.b.t. pc
« Reactie #5 Gepost op: februari 29, 2004, 09:39:36 pm »
quote:
op 29 Feb 2004 21:24:30 schreef Pleun:
Ik begrijp hier dus helemaal niets van.  

En het zijn nog wel zulke eenvoudige plaatjes ! Maar goed, wat precies snap je niet?
quote:
op 29 Feb 2004 21:24:30 schreef Pleun:
Wat er gebeurt is het volgende: normaal gesproken sla je plaatjes op en zie je zo'n gekleurd bestandje op je pc staan. Nu krijg ik alleen zo'n leeg bestandje met het Microsoft-logo.

Heb je toevallig bepaalde programma's geïnstalleerd of verwijderd de afgelopen dagen? Hoe groot is de afbeelding (bestandsgrootte dan)? En, welk besturingssysteem heb je? Windows 98 of Windows XP?
quote:
op 29 Feb 2004 21:36:43 schreef dingo:
Toevallig een beeldbewerkingsprogramma geinstalleerd?

Dan zou dat programma met de extensie aan de haal moeten zijn gegaan en niet de extensie gewoon compleet verwijderd hebben. Althans, dat is wat er gebeurt met de nieuwere versies van dat soort software.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Vraagje m.b.t. pc
« Reactie #6 Gepost op: maart 01, 2004, 12:14:49 am »
quote:
op 29 Feb 2004 18:37:35 schreef Pleun:
Ik kan geen plaatjes (meer) op m'n pc opslaan als jpg-bestand. Snapt iemand hoe dit kan?

Het niet meer kunnen opslaan van plaatjes ervaar ik als een ernstig gemis, dus iedere goede tip wordt beloond.

Onder .jpeg ook niet?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Vraagje m.b.t. pc
« Reactie #7 Gepost op: maart 01, 2004, 12:57:39 am »
quote:
op 29 Feb 2004 21:39:36 schreef Harm:
[...]

En het zijn nog wel zulke eenvoudige plaatjes ! Maar goed, wat precies snap je niet?

Bijvoorbeeld: wat betekent OC?

quote:
Heb je toevallig bepaalde programma's geïnstalleerd of verwijderd de afgelopen dagen?

Ik heb van Marloes iets gehad, maar dat moet ik nog installeren.

quote:
Hoe groot is de afbeelding (bestandsgrootte dan)?

Gewoon, kleine plaatjes.

quote:
En, welk besturingssysteem heb je? Windows 98 of Windows XP?

Windows 98

quote:
op 01 Mar 2004 00:14:49 schreef Picardijn:

[...]

Onder .jpeg ook niet?

Nope.