Offtopic in
Kinderbijbels:
-----
door Wilhelmina op 24 Feb 2004 11:09 quote:
op 24 Feb 2004 10:05:49 schreef linnas79:Ik vind het een goede zaak om je kids op jonge leeftijd kennis te laten maken met de Bijbel en het geloof, maar ik twijfel nog aan het nut van van "vanaf dag 1".
Ik denk dat je ze vanaf de leeftijd waarop je ze normaal gaat voorlezen ook prima kunt voorlezen uit een prentenboek met een Bijbels verhaal, spelerderwijs erin opgroeien. Maar om nou de hele dag Elly en Rikkert (ik noem maar wat) te gaan draaien??

Nou, Elly en Rikkert zijn uit hoor. Maar wat dacht je van Kids praise etc?
Er worden vele CD gemaakt waarop lofprijzing en aanbidding speciaal voor kids, van alle leeftijden, van peuter tot tiener, is te horen.
Voor je het weet galmen ze alles mee. Ik ken slechtere dingen om hun geest mee te beinvloeden.
------
door linnas79 op 24 Feb 2004 11:47 quote:
op 24 Feb 2004 11:09:40 schreef Wilhelmina:
[...]
Er worden vele CD gemaakt waarop lofprijzing en aanbidding speciaal voor kids, van alle leeftijden, van peuter tot tiener, is te horen.
Voor je het weet galmen ze alles mee. Ik ken slechtere dingen om hun geest mee te beinvloeden.
*grinnik* Ik loop achter? Ach ja, ik heb ook nog geen kinderen, dat scheelt. Maar goed, er zijn dus mogelijkheden genoeg begrijp ik.
------
door Priscilla en Aquila op 27 Feb 2004 12:53 edit: 27 Feb 2004 13:09quote:
op 24 Feb 2004 11:09:40 schreef Wilhelmina:
[...]
Ik draai (doe je dat met CD's wel?) echt niet de
hele dag Elly en Rikkert. Ze hebben trouwens laatst nog een kinder-CD uitgebracht. Ik zou dus niet willen beweren dat het 'uit' is....
Het is wel zo dat toen ze
begonnen met muziek voor kinderen, er eigenlijk nog helemaal
geen praise, laat staan 'kidspraise' was..... (als ik reken vanaf 'dag 1' dat onze oudste geboren is

)
En vooral voor hele kleintjes tot 4 jaar, hebben ze wel ontzettend leuke en
goede kinderliedjes...... En ik loop al wat langer mee, dus toen mijn oudste dochter klein was, draaiden we die eerste kinderbandjes.
Nu met mijn jongste kinderen wordt dat weer opnieuw op CD uitgebracht (voordeel: ze zijn helemaal niet duur

) Nu zet ik de CD's op en het is niet superflitsend zoals 'kidspraise' misschien is, maar ik zit ook niet te wachten op de hele dag een achtergrond
dreun als ze twee zijn.....en sommige 'praise' is wel redelijk druk.
En tegenwoordig heb je ook leuke verzamel-kinder CD's die supergoedkoop zijn.....
En inderdaad, ze galmen zo alles mee, dat is echt leuk....
---------
door Wilhelmina op 27 Feb 2004 17:21 quote:
op 27 Feb 2004 12:53:17 schreef Priscilla en Aquila:
[...]
En vooral voor hele kleintjes tot 4 jaar, hebben ze wel ontzettend leuke en goede kinderliedjes...... ....
Er zijn inderdaad veel meer leuke CD's. Misschien eens leuk voor een nieuw kinder CD topic? I.v.m. mijn werk in het kinderwerk ben ik altijd op zoek naar nieuwe liederen voor kids.
En het zal niet de eerste keer zijn dat een gereformeerde broer of zus mij uit de brand heeft geholpen.
Ik sta dus open voor nieuwe ideeen.
-------------
door Marloes (administrator) op 27 Feb 2004 17:25 Helaas zijn P&A niet gereformeerd.

En verder dan Elly en Rikkert, en die verzamelcd's die elk jaar met tekstboek worden uitgebracht, kom ik helaas niet.