Ik ben er ook erg van geschrokken toen ik dit hoorde, gisteren in de trein naar Zwolle.... Bert heeft mij een jaar lang les gegeven... verder postte hij soms hier en regelmatig op het GKV forum... Uit alles kon je zien dat hij met God leefde, en enorm veel wijsheid van hem heeft gekregen. Het is moeilijk te begrijpen dat het zo is gegaan.... ik wist helemaal niks van de problemen die hij had, kende hem als een rustige, aardige man. Maar ook dit is Gods wil.... En Bert is nu bij God waar hij Hem volop, zonder problemen en moeiten met Hem kan zijn en Hem echt kan loven en dienen, iets waarin hij in dit leven een voorbeeld voor ons was en laten we aan hem blijven denken, zodat hij een voorbeeld voor ons blijft nu hij hier niet meer is.
Een paar teksten uit een van zijn favoriete psalmen, psalm 25, om ons die nog op weg zijn naar zijn Koninkrijk verder te helpen op die weg, ook nu die weg voor mensen die Bert goed kenden moeilijk kan zijn:
3 Niemand, die in God gelooft en op Hem vertrouwt, zal in Hem teleurgesteld worden. Maar zij die de onschuldigen kwaad doen, zullen de nederlaag lijden.
4 Toont U mij de paden waarover ik gaan moet, HERE. Wilt U de wegen wijzen, die U goed voor mij vindt?
5 Wijst U hem mij; ik wil van U leren, want U bent de God, van Wie ik mijn hulp verwacht. Ik weet dat er buiten U geen hoop is. Och, wilt U die vergeven tot eer van Uw naam?
12 Waar is de man, die ontzag heeft voor de HERE? God zal hem leren hoe hij steeds de juiste keus kan maken.
13 Hij mag leven binnen het bereik van Gods zegen en zijn kinderen zullen het land in bezit nemen.
14 De vriendschap met God is uitsluitend voor hen, die Hem eerbied bewijzen. Alleen zij zullen de geheimen, verborgen in Zijn beloften, leren kennen.
15 Ik kijk voortdurend op naar de HERE om Zijn hulp te vragen; want alleen Hij kan mij redden.
Ik wil allereerst zijn familie condoleren en ontzettend veel steun en kracht toewensen in deze ontzettend moeilijke tijd. Ik weet dat veel mensen deze steun en kracht willen geven... maar zoek deze steun en kracht vooral bij God. Niemand kan zo troosten en sterken dan Hij, onze grote God! En Hij wil anderen, vrienden en kennisen, broers en zussen door Jezus gebruiken. Bied dus waar mogelijk een troostende hand.
Werp op de Here al uw zorgen
Uw leven is bij Hem geborgen
Hij zal ook jullie staande houden.
Verder, laten we ook bidden voor de leerkrachten van het Greydanus die lange tijd met Bert samen mochten werken en het gemis ook sterk zullen voelen. Het zelfde geldt voor de leerlingen en oud leerlingen die hem en zijn wijze woorden zullen missen.
Ik ben er van overtuigd dat Bert Bloem nu de rust, vrede en geluk heeft gevonden waarnaar hij altijd zo hard naar op zoek was. Rust, vrede en geluk die hij in dit leven heeft ervaren, hoewel het zo vaak met ups en downs ging. Rust, vrede en geluk bij God, volmaakt.