Auteur Topic: Flaim (baits)  (gelezen 1827 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Gepost op: maart 09, 2004, 11:12:53 am »
Wat ik me afvraag: in hoeverre maken jullie je druk wanneer je op een forum persoonlijk wordt aangevallen?

Zelf doet het me zeer weinig. Het zal me echt een zorg wezen als iemand me op internet een 'nep-christen', 'nep-supporter', 'Pleutertje', of weet ik veel wat noemt. De persoon die dat roept kent me toch niet.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Does

• Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2004, 11:19:12 am »
Alvorens ik reageer even een traantje uit mijn oog doen van het lachen. Ok, done.

Nou ik lig er echt niet wakker van. Ik lig irl ook niet echt meer wakker van zulke mensen die wat te melden hebben. Waar ik wel wakker van kan liggen zijn mensen die ik ken en mij flamen zeg maar via het internet. Maar dat zal iedereen wel hebben. Ook daar reageer ik steeds minder op tbh. Het kan me allemaal een ruk schelen. Kom dan naar me toe irl eehj, dan heb je mijn aandacht en krijg je response.

Voor de rest vind ik met uitdagen niks mis, mits het vriendelijk blijft. En dat is hier wel het geval geloof ik. Toch?
Live vanuit de luie stoel

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2004, 11:25:42 am »
Hmm, ik heb je een tijdje meegemaakt op dit forum, en volgens mij spreek je niet helemaal de waarheid. Af en toe heb je volgens mij best gevoelige teentjes...
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Does

• Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2004, 11:30:53 am »
quote:
op 09 Mar 2004 11:25:42 schreef Pleun:
Hmm, ik heb je een tijdje meegemaakt op dit forum, en volgens mij spreek je niet helemaal de waarheid. Af en toe heb je volgens mij best gevoelige teentjes...

Op bekende mensen wil ik het nog wel eens doen maar echt kokend zit ik niet hoor. En irriteer me vaak wel maar dat is meer voor de gein en het reacties uitlokken.

Kwestie van interpretatie, en ik spreek altijd de waarheid overigens. Dat je daar aan gaat twijfelen, schaam je pleun.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2004, 11:36:45 am »
Heel soms irriteer ik me ook wel eens ja, ik heb dan de neiging om te gaan jennen.  

Does

• Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #5 Gepost op: maart 09, 2004, 11:38:42 am »
Ik ben zelf te irritant om me aan andere mensen te irriteren. Irriteer me in 80 procent van de gevallen aan mezelf overigens.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #6 Gepost op: maart 09, 2004, 11:41:17 am »
Das een goede eigenschap zeg.  

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #7 Gepost op: maart 09, 2004, 11:52:22 am »
ik kan me er meestal niet erg druk over maken. De meeste op-de-manspelers (of speelsters   ) lopen hier al een tijd rond, dus daar kan ik het goed van hebben. Bovendien bezondig ik me zelf er af en toe ook wel eens aan.
Wel erger ik me soms aan de omgang in het.. euh... afscheidingstopic. Maar ook daar ben ik zelf debet aan. De emoties lopen daar nu eenmaal gewoon té hoog op.

waar ik me ook aan erger zijn mensen die hier binnen komen vallen en direct allerlei bijdehandte opmerkingen gaan posten. dat zou ik zelf nóóit doen...  

't is hier best een leutige boel.
...

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #8 Gepost op: maart 09, 2004, 11:57:44 am »
Hm, ik trek het me soms wel wat aan (en als mensen dat soms onnozel vinden, trek ik me dát nou weer NIET aan    )

Soms is commentaar in je ogen onterecht, gebaseerd op onvolledige informatie, of gewoon vervelend en bot. Ik heb vaak genoeg felle reacties gehad van mensen die het niet met me eens waren, maar dat kan me niets schelen want dat doe ik ook. Het maakt ook niet uit als mensen mij naief, een kletskous en een boekenwurm noemen want dat is waar.

Als je inderdaad vindt dat je iemand niet kunt leren kennen via Internet, dan kan ik me voorstellen dat het je niet interesseert. Maar ik heb het idee dat je iemand wél (een klein beetje) leert kennen. Ik weet van sommige mensen hier meer dan van mensen die ik iedere dag IRL spreek, bijvoorbeeld sommige collega's. Daarvan weet ik niet van wat voor eten ze houden, en van wat voor soort boeken, films en meisjes. Wat voor jeugd ze hebben gehad en hoe (en óf) ze in hun geloof staan. Als ze niet liegen tenminste.    
Regelmatige posters zoals jullie, en Wilhelmina enzo, die kun je best een beetje kennen.

Uiteraard is het een vertekend beeld, maar is het dat IRL niet ook? Als je iemand in de kroeg ontmoet ben je dan altijd, helemaal, 100% jezelf zoals je tegen je broer of zo zou zijn? Als iemand in de kroeg op me afkomt en zegt "Goh, wat ben jij een lelijke trol" dan zou ik daar niet echt vrolijk van worden zelfs al kennen we elkaar helemaal niet. (Dit is nooit gebeurd trouwens, for the record    )
Bombus terrestris Reginae

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #9 Gepost op: maart 09, 2004, 11:58:30 am »
Ach, maar het is mij nog BIJNA nooit overkomen dus waar heb ik het over...  
Ik vind 't hier juist heel erg gezellig over het algemeen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #10 Gepost op: maart 09, 2004, 12:17:46 pm »
Wat zeg je toch een wijze dingen Bumblebee, zowel op medisch als op ander vlak.  

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #11 Gepost op: maart 09, 2004, 12:18:10 pm »
gelukkig. ben het wel met je post eens. (maar ik vind je geen boekenwurm hoor   )
...

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #12 Gepost op: maart 09, 2004, 12:54:09 pm »
Je verwerkt het wel, ook al zijn de dingen niet waar. Je zult er wel niet wakker van liggen, is ook niet verstandig om dat wel te doen.

Meestal is de reactie afkomstig van personen die een korte tijd aanwezig zijn op een forum die in de meeste gevallen de intentie hebben om even gelijk te krijgen.

Daarnaast is er een categorie van mensen die wat langer op een forum zitten, het gedrag wat hieruit afkomstig is valt het beste te vergelijken met haantjesgedrag en een soort van pikorde. Best intresant om dit gegeven te bestuderen.

Wat er tussen in valt is het newbee bashen, dit is iets wat de senior forumleden niet vaak opvalt. Dit word soms onbewust gedaan, de daarbij gekwetste ego's kunnen nog wel eens harde woorden laten vallen.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Does

• Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #13 Gepost op: maart 09, 2004, 01:00:54 pm »
Ik behandel newbies altijd heel goed.

Does

• Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #14 Gepost op: maart 09, 2004, 01:02:26 pm »
/me zit te wachten op een user die het woord "Meeting" in de mond neemt.

http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=1392

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #15 Gepost op: maart 09, 2004, 01:49:51 pm »
quote:
op 09 Mar 2004 12:54:09 schreef Picardijn:
Wat er tussen in valt is het newbee bashen, dit is iets wat de senior forumleden niet vaak opvalt. Dit word soms onbewust gedaan, de daarbij gekwetste ego's kunnen nog wel eens harde woorden laten vallen.

wat is dat?
...

Pulpeet

• Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #16 Gepost op: maart 09, 2004, 02:11:26 pm »
quote:
op 09 Mar 2004 13:49:51 schreef arendpleysier:
[...]

wat is dat?

Een nieuwkomer moet eerst nog ontdekken wie wie is en hoe iedereen hier denkt en reageert. Wij kennen elkaar onderdehand.
Als daar geen rekening mee gehouden wordt, kan dat soms bedreigend zijn. Er moet gelegenheid zijn om een beetje thuis te raken in het gezelschap hier. Als je als nieuwkomer gelijk besprongen wordt en tegenover iedereen in de verdediging moet, is dat niet zo fijn. En zeker bij niet-christenen is dat gevaar aanwezig. Die worden besprongen als aasgieren.

ik vind het wel nuttig dat Picardijn dat noemt. Moeten we beter op letten.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #17 Gepost op: maart 09, 2004, 02:35:42 pm »
quote:
op 09 Mar 2004 12:54:09 schreef Picardijn:

hmm als dat gebeurt mag je wel ff iemand aan zijn jasje trekken hoor. (Ook als een mod zich laat gaan )
Ik denk dat het het beste overkomt als je het gewoon even in feedback meld op zo'n moment. Chat is voor iedereen die tegen onzin kan, dus ook voor newbies
Pinkeltjefan

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #18 Gepost op: maart 09, 2004, 02:54:45 pm »
quote:
op 09 Mar 2004 14:11:26 schreef Pulpeet:
 En zeker bij niet-christenen is dat gevaar aanwezig. Die worden besprongen als aasgieren.

hm... bespringen is niet goed... hoe aasgieren bespringen weet ik niet, en ik hoef het niet te zien ook  
...

Marloes

• Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #19 Gepost op: maart 09, 2004, 04:33:26 pm »
Een niet-christen wordt dan ook besprongen alsof-ie een aasgier is.

Wel een goed punt. Als iemand ziet dat zoiets fout gaat/dreigt te gaan kan dat altijd ff gemeld worden bij mod of admin.
[Prediker 7:29]

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #20 Gepost op: maart 10, 2004, 08:56:24 am »
Zou het niet leuk zijn om dit topic in Grand Café of zo te plaatsen?
In het "serieuze deel" wordt soms flink over en weer vuur gespuugd en dan kunnen anderen die niet zo vaak hier komen hun licht eens over de forumsfeer laten schijnen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #21 Gepost op: maart 10, 2004, 09:48:17 am »
Alweer een advies van Bumblebee dat ik ga opvolgen.  

lonneke

• Bekijk profiel
Flaim (baits)
« Reactie #22 Gepost op: maart 10, 2004, 10:20:45 am »
Zo'n forum is een fractie van je bestaan. Je leest woorden, intepreteert het op jouw manier. Communicatie met elkaar bestaat 80% uit lichaamstaal die hier ontbreekt. (Je kunt wat smileys gebruiken)
Ik vind het verre van werkelijkheid. Mensen tot de orde roepen wordt in het dagelijkse leven niet zo ongenuanceerd gedaan als hier. Dan kun je elkaar toch niet meer echt serieus nemen?