Tuurlijk is de Bijbel daar heel duidelijk over, maar:
De isrealieten hadden ook heeeeeeeeeeeel erg duidelijk op schrift staan wat ze wel en niet moesten doen, maar zijn tig keer de fout in gegaan en hebben God vele malen verlaten. Toch heeft God ze keer op keer vergeven en uiteindelijk zijn Zoon als Loskoopoffer gestelt als verlosser van de Zonde. VAn ook HUN zonde. LAat dat dan niet zien dat GOd vergevingsgezind en onzettend liefdevol is......
Dus dan nog kunnen wij als mens daar eigenlijk niet ons oordeel over geven...
Kijk God heeft zelf wel op laten tekenen in de bijbel dat hem dienen dus onze verplichting is... MAar wat als je dat nooit gelezen hebt. Wat als je als baby sterft? Wat als, wat als, wat als.....
Die antwoorden, daarbij vertrouw ik erop dat mijn God, mijn Vader daar de beste oplossing voor heeft... En dat vertrouwen, daaraan moeten we werken... Ps 55:22, werp al uw lasten op God en hijzelf zal u schragen... Loslaten en het in Gods armen leggen en aan hem over laten, dat is het beste wat we kunnen doen...
Hij is wijs, dus hij weet het wel... Ondertussen moeten wij zorgen dat WIJ doen wat hij van ons verlangt en dat is soms al lastig genoeg..