Auteur Topic: Counting Crows  (gelezen 1899 keer)

Does

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Gepost op: juni 11, 2003, 09:47:13 am »

Weet niet of iemand de band Counting Crows hier kent (op Sara en mij na dan).
Counting Crows is een band uit San Fransisco althans de zanger en de gitarist.

Bandleden

Adam Duritz (zang)
David Bryson (gitaar)
Charles Gillingham (keyboard)
Matt Malley (bas)
Ben Mize (drum)

De carrière van de Counting Crows is een aaneenschakeling van succes en platina platen.
De meeste mensen kennen hen van hun hit Mr. Jones. Maar hoe is het allemaal begonnen?

Het begin

In 1989 ontmoeten Adam Duritz en David Bryson elkaar in San Francisco Bay.
Het klikt tussen de twee en ze besluiten een duo te vormen. ‘Sordid Humor‘ brengt akoestische
nummers in de plaatselijke clubs en cafés.

In 1991 komen de andere bandleden erbij. Bassist Matt Malley, keyboard speler Charles Gillingham,
drummer Steve Bowman, gitarist David Bryson en zanger Adam Duritz vormen samen de Counting Crows.
Hun groepsnaam hebben ze gehaald uit een stukje Engelse poëzie. De groep is heel populair in San Francisco Bay
en er zijn verschillende platenmaatschappijen in hen geïnteresseerd.
In 1992 tekenen de Crows een platencontract bij DGC Records. In datzelfde jaar zijn ze de openingsact
voor Bob Dylan in Los Angeles.

De doorbraak: August and Everything After

In 1993 begint het verhaal van de platina platen. Tijdens de ceremonie van de Rock ‘n Roll Hall of Fame
mogen de Crows de band "Van Morrison" vervangen. Na dit geslaagde optreden is het tijd voor een debuut album.
"August and Everything After" komt uit in september maar kent niet onmiddellijk succes.
Het is een verzameling van zwaarmoedige alternatieve rocknummers. Nochtans vindt Rolling Stone Magazine
dit één van de beste albums van het jaar.
In november wordt de Crows hun eerste successingle gespeeld op radio en televisie.
Mr. Jones wordt een radiohit en ook de clip is regelmatig op tv te zien.
Het volgende jaar blijkt ‘Mr.Jones‘ een grote hit te zijn, want de single is terug te vinden in de top 40.
Ook het debuut album "August and Everything After" is een schot in de roos.
Het album heeft maar liefst 7 keer platina gehaald. De debuutcd staat in de top 10 van best verkochte albums genoteerd.

Nieuwe drummer + aantal awards

Na het succes van het debuut album maken de Counting Crows een tournee. In 1994 zijn ze special guest tijdens de
Voodoo Lounge Tour van de Rolling Stones.
In juni ‘94 verlaat drummer Steve Bowman de groep. Hij wordt vervangen door huidige drummer Ben Mize.
Eerder was gitarist Dan Vickery al bij de groep gekomen. Met deze nieuwe formatie maken ze een tournee door Europa.
In september ontvangen de Crows een MTV Video Music Award voor beste nieuwe artiest.
Het jaar daarop in 1995 krijgen ze een Americain Music Award voor beste alternatieve band.

Goede 2e zet: Recovering the satellites

In 1996 verschijnt het lang verwachte tweede album van de Counting Crows. "Recovering the satellites" met hits als o.a.
"Angels of the silence" en "a long december". Net zoals het debuut album staat deze plaat garant voor gevoelige rockballades
en alternatieve nummers. Het nieuwe album is goed voor twee keer platina. En verschillende hits zijn terug te vinden in de top 10.

Bijna einde voor Adam's zangcarriere

In 1997 is de groep te gast in ‘MTV‘s Live from the 10 spot‘ ze maken van de gelegenheid gebruik om met de live nummers een cd op te nemen.
"Across a wire - live in New York" bevat 21 live tracks en is goed voor een gouden plaat.
Tijdens een tournee heeft de zanger van de groep (Adam Duritz) last van stemproblemen.
Adam wordt door artsen aangeraden om 4 dagen rust te nemen. Anders zou hij permanente stemproblemen kunnen oplopen.

Goede 3e zet: Desert life

In 1999 zijn de Counting Crows samen met de groten der aarde te gast op Woodstock ‘99.
Na dit geslaagde festival duikt de groep terug de studio in om aan een derde album te werken.
Voor "Desert Life" werden geen nummers op voorhand geschreven. En dat kwam, volgens Adam Durtiz,
de nummers alleen maar ten goede. Iedereen in de groep heeft zijn inbreng gehad op de derde full-cd.
"Desert Life" was terug goed voor een platina plaat en een paar top 40 hits.

Laatsje jaren tot nu

In 2000 maken de Counting Crows een geslaagde tournee met de al even populaire band Live.
In 2002 is het terug tijd voor een nieuw album. "Hard Candy" is goed voor een gouden plaat en een top 40 hit met "American Girl".
In 2003 hebben de Crows weer een grote hit te pakken. Samen met Vanessa Carlton brengen ze een cover van Joni Michell genaamd "Big Yellow Taxi"

=====

overbodige informatie:

Dit review/verslag is getikt in notepad.exe dus niet zo zeuren als de enters enzo niet zo lekker uitkomen. Heb weinig zin om een edit
uit te voeren eerlijk gezegd "deal with it"
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2003, 09:57:13 am door Does »
Live vanuit de luie stoel

Sarah

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #1 Gepost op: juni 11, 2003, 03:08:47 pm »
hey stoer, veel getypt

afgezien van de laatste 2 hits die je daar noemt, die bij mij wat minder in het gehoor liggen, vind ik het zeker een goeie band.
aanrader dus
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

cochise

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #2 Gepost op: juni 11, 2003, 04:55:42 pm »

eindelijk een topic over de meest geweldige band
de crows is al meer dan 10 jaar een van mijn favourite bands heb ze al 6 keer live gezien waaronder gister in rotterdam in ahoy pinkpop(niet dit jaar) en 2 keer in de heiniken music hall je kan deze band omschrijven als een band met emotie luister eens naar nummers zoals colourblind round here a long december holiday in spain
en zo kunnen we nog wel ff doorgaan en live zijn ze echt superals je de kans hebt ga ze dan een keer live zien
grt.grote crows liefhebber
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Does

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #3 Gepost op: juni 11, 2003, 05:11:21 pm »
quote:
op 11 Jun 2003 15:08:47 schreef Sarah:
hey stoer, veel getypt

afgezien van de laatste 2 hits die je daar noemt, die bij mij wat minder in het gehoor liggen, vind ik het zeker een goeie band.
aanrader dus

Je moest er even op wachten, maar tis de moeite waard toch?
Ik ben iig tevreden, ben natuurlijk heel wat nummers vergeten te melden maar zal de tracklisten maybe ook wel posten (of iemand anders.. )

cochise

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #4 Gepost op: juni 11, 2003, 05:57:12 pm »
hier de track lijst van alle crows albums:
august and everything after:
01. ROUND HERE - 5:32
02. OMAHA - 3:40
03. MR. JONES - 4:33
04. PERFECT BLUE BUILDINGS - 5:01
05. ANNA BEGINS - 4:32
06. TIME AND TIME AGAIN - 5:13
07. RAIN KING - 4:16
08. SULLIVAN STREET - 4:29
09. GHOST TRAIN - 4:01
10. RAINING IN BALTIMORE - 4:41
11. A MURDER OF ONE - 5:44

recovering the satelites:
01. CATAPULT
02. ANGELS OF THE SILENCES
03. DAYLIGHT FADING
04. I'M NOT SLEEPING
05. GOODNIGHT ELISABETH
06. CHILDREN IN BLOOM
07. HAVE YOU SEEN ME LATELY?
08. MILLERS ANGELS
09. ANOTHER HORSEDREAMER'S BLUES
10. RECOVERING THE SATELLITES
11. MONKEY
12. MERCURY
13. A LONG DECEMBER
14. WALKAWAYS

live across the wire in new york city:

Disc 1

01. Round Here
  02. Have You Seen Me Lately?
  03. angels of the silences
  04. Catapult
  05. Mr. Jones
  06. Rain King
  07. Mercury
  08. Ghost Train
  09. Anna Begins

Disc 2

01. Recovering The Satellites
                       02. Angels Of The Silences
                       03. Rain King
                       04. Sullivan Street
                       05. Children In Bloom  
                       06. Have You Seen Me Lately?
                       07. Raining In Balitmore
                       08. Round Here  
                       09. I'm Not Sleeping
                       10. A Murder of One
                       11. A Long December
                       12. Walkaways

this dessertt life:
01. HANGINAROUND
02. MRS. POTTER'S LULLABY
03. AMY HIT THE ATMOSPHERE
04. FOUR DAYS
05. ALL MY FRIENDS
06. HIGH LIFE
07. COLORBLIND
08. I WISH I WAS A GIRL
09. SPEEDWAY
10. ST. ROBINSON IN HIS CADILLAC DREAM

hard candy:
01. HARD CANDY 4:21
02. AMERICAN GIRLS 4:32
03. GOOD TIME 4:24
04. IF I COULD GIVE ALL MY LOVE 3:53
    - OR - RICHARD MANUEL IS DEAD
05. GOODNIGHT L.A. 4:17
06. BUTTERFLY IN REVERSE 2:48
07. MIAMI 5:01
08. NEW FRONTIER 3:50
09. CARRIAGE 4:03
10. BLACK AND BLUE 3:52
11. WHY SHOULD YOU COME WHEN I CALL 4:38
12. UP ALL NIGHT 5:08
    (FRANKIE MILLER GOES TO HOLLYWOOD)
13. HOLIDAY IN SPAIN 3:49

en als het goed is komt er in het najaar een dvd uit van een cocert dat de band deed in en opgenomen is op 2 april van dit jaar in amsterdam in de hmh
ik ben daar zelf ook geweest en dat word zeker een mooie dvd

astarte

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #5 Gepost op: juni 12, 2003, 11:48:48 am »
Vorig jaar stonden de Counting Crows in het voorprogramma van Carlos Santana. En mijn vriend en ik stonden helemaal vooraan in het midden...   Echt een superband live! Maar die zanger spuugt wel een beetje alsie zingt    Maar ze hebben wel mooie liedjes
Liefde, oorlog, seksualiteit, vruchtbaarheid, vrouwelijkheid, onderzoek

Does

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #6 Gepost op: juni 12, 2003, 05:12:07 pm »
Spugende zanger Sjonge waar val je over ?

Macguinness

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2003, 08:45:05 pm »
Counting Crows... Tja, wat zal ik daar over zeggen, ik heb een stuk of wat ceedees van ze, maar ik draai ze eigenlijk nooit, nu weer even (door dit topic).

Als je wat te vaak naar de Counting Crows luistert wordt het een beetje eentonig allemaal, het is een beetje veel van het zelfde, heb net even hun laatste ceedee gedownload, maar ik weet nu al dat ik hem niet vaak ga beluisteren laat staan kopen.

Big Yellow Taxi is wel een verrassend nummer, wieweet slaan ze een nieuwe weg in.

Does

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #8 Gepost op: juni 13, 2003, 11:20:38 am »
quote:
Als je wat te vaak naar de Counting Crows luistert wordt het een beetje eentonig allemaal, het is een beetje veel van het zelfde, heb net even hun laatste ceedee gedownload, maar ik weet nu al dat ik hem niet vaak ga beluisteren laat staan kopen.

Gek he? Een eigen stijl van muziek maken hebben als band. Elke band is eentonig zeg maar in wat ze doen. Tis de vraag van: Hou je er van of niet?

quote:
Big Yellow Taxi is wel een verrassend nummer, wieweet slaan ze een nieuwe weg in.

Dat hoop ik dus niet

cochise

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #9 Gepost op: juni 13, 2003, 11:38:45 am »
helemaal mee eens laat ze lekker doorgaan met wat ze nu aan het doen zijn en er zit zeker wel verschil in albums van de counting crows

Does

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #10 Gepost op: juni 13, 2003, 11:40:13 am »
quote:
op 13 Jun 2003 11:38:45 schreef cochise:
helemaal mee eens laat ze lekker doorgaan met wat ze nu aan het doen zijn en er zit zeker wel verschil in albums van de counting crows

Verschil in albums misschien wel maar de stijl blijft hetzelfde. Tis de stijl Counting Crows!

cochise

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #11 Gepost op: juni 13, 2003, 11:43:55 am »
en daar hou je van of helemaal niet
en ik ben er helemaal weg van  

Does

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #12 Gepost op: juni 13, 2003, 11:44:40 am »
quote:
op 13 Jun 2003 11:43:55 schreef cochise:
en daar hou je van of helemaal niet
en ik ben er helemaal weg van  

Exactly mijn punt.  

cochise

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #13 Gepost op: juni 13, 2003, 02:05:13 pm »
hier mijn oordeel op het concerrt van de crows van afgelopen dinsdag in ahoy

naast de crows waren er nog gasten bettie serveert(nederlandse band) en solumon burk(usa) erg leuk voorprogramma

de set van de crows begon met een paar nummers die accoustisch werden gespeeld
daarna gingen ze over op het wat ruigere werk
de zaal was eigenlijk te groot voor de crows ze komen beter tot hun recht in de hmh in amsterdam of kleinere zalen dat vond wel jammmer
maar de toegift was wel erg leuk hanging around werd door de crows samen met bettie serveert en solumon burke gedaan
solumon burke die ook lekker het publiek mee kreeg was zeker een goed concert

hier een lijstje met de nummers die ze speelden:
1-Have you seen me lately? (accoustic)
2-Richard Manual is dead (accoustic)
3-Angel of the silences (accoustic)
4-Friend of the devil
5-Big Yellow Taxi
6-Borderline
7-Rain King (accoustic)
8-Girl from the north country

9-Hard Candy
10-Mr. Jones
11-St. Robinson in his cadilac dream
12-American girls
13-Catapult
14-A long december
15-Miami
16-A murder of one

17-Hanging around

« Laatst bewerkt op: juni 15, 2003, 03:48:27 pm door cochise »

Macguinness

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #14 Gepost op: juni 13, 2003, 05:49:02 pm »
quote:
op 13 Jun 2003 11:20:38 schreef Does:
[...]

Gek he? Een eigen stijl van muziek maken hebben als band. Elke band is eentonig zeg maar in wat ze doen. Tis de vraag van: Hou je er van of niet?

[...]

Dat hoop ik dus niet

Een goede band veranderd constant van stijl, neem nou bijvoorbeeld U2, hun eerste ceedee klinkt totaal anders als hun laatste ceedee (en de Ceedees er tussen in) en dat houdt het verrassend, en ik denk ook dat dat de reden is dat ze nog altijd zo populair zijn bij het grote publiek en nog steeds zonder moeite grote stadions vullen.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar bands als R.E.M., The Cranberries, Simple Minds dan zie je dat die het lang niet meer zo goed doen als in hun begin periode, hun muziek is niet slecht maar het is ook niet echt vernieuwend allemaal, en dat vind ik jammer. (en blijkbaar vele met mij gezien de verkoopcijfers)

Hetzelfde heb ik met 16 horsepower, ze hebben een aantal steengoede nummers geschreven maar op een gegeven moment ben je het banjootje wat zat en denk ik: gooi die banjo eens weg en gebruik eens wat andere instrumenten.

De counting crows maken op zich best wel goede muziek, daar is helemaal niks mis mee, maar ze mogen van mij best wel eens een ander richting inslaan.

Big Yellow Taxi is een goed voorbeeld dat ze het wel kunnen, want het is een grote hit.

cochise

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #15 Gepost op: juni 13, 2003, 06:22:35 pm »
mischien is dit om dat het hun eerste gecoverde nummer is
is namelijk een nummer van joni mitchel

Macguinness

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #16 Gepost op: juni 13, 2003, 07:34:48 pm »
mischien moeten ze dan maar wat meer gaan coveren

Sarah

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #17 Gepost op: juni 15, 2003, 01:44:48 pm »
Radiohead ging ook een flink nieuwe weg in, wat ze toch in the picture houdt.

Verandering is leuk.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

cochise

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #18 Gepost op: juni 15, 2003, 03:50:24 pm »
quote:
op 15 Jun 2003 13:44:48 schreef Sarah:

Verandering is leuk.

helemaal mee eens zelf luister je toch ook niet naar alleen de zelfde muziek ik niet in iedergeval
dus als muzikant kun je je ook wel eens anders voelen en schrijf je dus een ander soort nummer

Does

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #19 Gepost op: september 05, 2003, 12:44:58 pm »
quote:
op 15 Jun 2003 13:44:48 schreef Sarah:

Verandering is leuk.

Radiohead

cochise

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #20 Gepost op: maart 12, 2004, 02:40:21 pm »
Amerikanen van Counting Crows onder indruk van Zeeuwse popgroep
We hooked up with this great band Bløf

MIDDELBURG - Het kan niet op. Vorige week nog heeft Bløf op Cuba samengespeeld met de van Buena Vista Social Club bekende muzikant Eliades Ochoa, deze week is drie dagen opgetrokken met de Amerikaanse popgroep Counting Crows. Eerst is in Hilversum een Nederlands-Engelse versie opgenomen van ’Holiday in Spain’, woensdag heeft Bløf twee nummers meegespeeld tijdens het
concert van Counting Crows in de Rotterdamse Ahoy’.

Bassist Peter Slager is donderdag nog beduusd. „Na afloop van het concert zijn we het in het café natuurlijk nog even gaan vieren. Er waren momenten dat Paskal en ik elkaar schaapachtig aankeken en vervolgens in lachen uitbarstten. Zo van: ’Wat is ons nu weer overkomen?’ Dit is buitengewoon. Counting Crows zijn voor ons belangrijker dan de Rolling Stones.“
Vanaf het debuutalbum August and everything after (1993), waarvan in de Verenigde Staten binnen een jaar vijf miljoen exemplaren over de toonbank gingen, is Counting Crows een internationale topband. De muzikanten van Bløf zijn fans van het eerste uur. In hun muziek zijn invloeden van Counting Crows aan te wijzen en vier jaar geleden heeft de groep tijdens de millenniumeditie van de Marlboro Flashbacks nummers van de
Counting Crows live uitgevoerd.
Het idee om samen te spelen is afkomstig van Universal, de platenmaatschappij van Counting Crows. De groep heeft Ahoy’ (10.000 plaatsen) tot dusver net niet weten te vullen, in tegenstelling tot Bløf dat vorige maand twee avonden achtereen voor een volle bak optrad.
Vertaling
„In het verleden heeft Universal Nederland de groep Live al eens een duwtje in de rug gegeven door ze een nummer te laten opnemen met Anouk“, verklaart Slager.
„Toen ze nadachten hoe ze Counting Crows in Nederland net nog wat meer platen kunnen laten verkopen, kwamen ze uit bij ons. Wij wilden natuurlijk wel, de vraag was of Counting Crows het zag zitten.“
Zanger/bandleider Adam Duritz liet weten alleen geïnteresseerd te zijn als een nieuwe opname daadwerkelijk iets zou toevoegen aan het oeuvre van Counting Crows. Daarom werd besloten dat Bløf het nummer ’Holiday in Spain’ van Counting Crows opnieuw zou opnemen, met een deel van de tekst in een Nederlandse vertaling. „Zij moesten maandag uit Schotland komen“, vertelt Slager. „Telefonisch zei Adam Duritz vorige week: ’Beginnen jullie maar vast, dan voegen wij onze partijen later toe.’ Het spannendste moment was toen hij en gitarist David Immerglück maandag onze opname voor het eerst beluisterden. Ze begonnen meteen ontzettend te grijnzen, waarmee het ijs gebroken was. Het klinkt heel erg als een nummer van Bløf, maar het klinkt volgens Duritz ook zoals de Counting Crows het live spelen. ’Jullie versie is meer Counting Crows dan die van ons’, zei hij.
Dat geeft goed onze verwantschap aan. We zijn door ze beïnvloed, maar we zijn gewoon ook een zelfde soort band. Dat bleek afgelopen week in de manier waarop we met elkaar omgingen en praatten.“
Op voorstel van Duritz heeft Bløf woensdag tijdens de toegiften meegespeeld met Counting Crows. Naast de tweetalige versie van ’Holiday in Spain’, waarschijnlijk de nieuwe Counting Crows-single, is het prijsnummer ’Hanginaround’ gezamenlijk uitgevoerd. Slager: „De middag voor het concert kwam Adam Duritz naar me toe.
’Here comes your nightmare’, zei hij. Ik wil dat jullie ook een couplet van ’Hanginaround’ zingen. ’Dan ben je de nachtmerrie van Paskal’, zei ik, ’want die zal het moeten doen.’ Hij zei: ’Nee, ik wil een vertaling van jou.’ In tien minuten had ik een Nederlandse tekst die tot op de lettergreep goed liep. Daar zijn zij dan wel weer van onder de indruk.“
Bijzonder concept
Zoals Counting Crows ook zeer nieuwsgierig is naar de muzikale wereldreis die Bløf momenteel onderneemt, waarbij in landen als Kenia, Turkije, Portugal, Brazilië en Cuba wordt samengespeeld met plaatselijke muzikanten. Zoals vorige week met zanger/gitarist Eliades Ochoa.
„Ook internationaal gezien is dat een bijzonder concept“, aldus Slager. „We werden erover uitgehoord. En Duritz heeft ons herhaaldelijk verzekerd dat hij hiervoor in New York met ons een nummer wil opnemen. Ik heb een lied klaar met een complete Nederlandse en Engelse tekst. In Ahoy’ vertelde hij zelfs het publiek dat we in de lente weer samen de studio ingaan.“
Omdat Bløf pas tijdens de toegiften het podium opmoest, heeft Slager het eerste deel van het concert ’als fan’ vanuit de zaal gevolgd. Daar heeft hij volop ervaren welke
droom er uitkwam. „Na vier nummers begon Adam Duritz het publiek te vertellen dat ze
in Amsterdam nog wat opnamen hadden gemaakt: ’We hooked up with this great band Bløf.’ Ik dacht: ’O ja, dat zijn wij.’“
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2004, 02:47:23 pm door cochise »

Does

• Bekijk profiel
Counting Crows
« Reactie #21 Gepost op: maart 12, 2004, 02:42:26 pm »
Nee!

Ik heb een gigantische hekel aan dat rot Blof! Stelletje prutsers... 1 leuk nummer hebben ze alleen zijn ze daar vergeten de plaats Terneuzen te noemen.