Drank kan een flink probleem zijn en steeds maar te veel drinken kun je denk ik niet meer combineren met serieus Christen zijn.
1) je weet niet wat je zegt, dus je kunt zomaar mensen of god beledigen
2) je doet je eigen lichaam geweld aan, terwijl je lichaam eingenlijk niet van jou is
3) een verslaving is nooit goed, je zou eigenlijk maar aan 1 ding verslaafd moeten zijn en dat is de bijbel, Gods woord
Lekker cliché gesproken en heel heilig van mij, maar ik ga dus wel eens de fout in. Helemaal toen ik nog niet serieus met het geloof bezig was, was ik zeker wel 1 keer in de maand zat. En heeel soms gebeurt het me nu nog.
Ik denk dat het voor 90% te verklaren is door groepsdruk, al ligt die in kerksosen of andere christelijke uitgaansgelegenheden lager dan in het seculiere uitgaansleven heb ik het idee. Ik ben student en ik merk steeds weer als ik uitga, dat veel drinken gewoon stoer is. Hoe kansloos dat ook is, het is wel zo. Mensen die daar vatbaar voor zijn, zoals ik, zullen om ook erbij te horen misschien veel willen gaan drinken. Al praat ik dat niet goed, het is wel een verklaring.
Hoeveel alcohol kan ik op? Mede door mijn seculiere verleden (jemig wat een woorden) heel veel.