Auteur Topic: Tieners en feestjes: Alles moet kunnen?  (gelezen 2777 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Tieners en feestjes: Alles moet kunnen?
« Gepost op: april 05, 2003, 07:21:34 pm »
Tieners zijn gek op feestjes, als er niet één is, daar organiseren ze er maar wat graag één. Verjaardagsfeestjes worden gevierd in een apart afgehuurd zaaltje in de stad. Maar ook thuis wordt er graag een videootje gepakt om de verjaardag te vieren met vrienden en kennissen. Hoeveel invloed heeft u nog op het feestje? Moet alles maar kunnen? Kan ook alles? Kortom hoe houdt u het gezellig? Maar ook een vraag aan de tieners hou houden jullie het gezellig?
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 05, 2003, 07:25:28 pm »
Reken mezelf niet meer onder de tieners, maar lang geleden is het nog niet..
Ik moet zeggen dat ik achteraf de verjaardagen waar je gewoon met z'n allen in de huiskamer of tuin zit met biertje ofzo erbij het leukst vond (Ja, er horen leestekens in die zin.. :P )

Ik zie niet in wat er mis is met een feestje, denk dat God ons alle gelegenheid geeft om te genieten van dit leven.. Maar vind wel dat daarbij al te vaak naar drank/sex wordt gegrepen, ook onder christelijke jongeren...

Dislaimer: Jos was zelf ook niet altijd braaf ;)
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 05, 2003, 08:10:37 pm »

quote:

op 05 Apr 2003 19:25:28 schreef Joesoef:
Ik moet zeggen dat ik achteraf de verjaardagen waar je gewoon met z'n allen in de huiskamer of tuin zit met biertje ofzo erbij het leukst vond (Ja, er horen leestekens in die zin.. :P )

Die huis-tuin-en keukenfeestjes vond ik ook altijd het meest relaxt, achteraf waren de orgieen een stuk minder (geintje  :+)

Wat ik alleen minder vond, was als de ouders erbij bleven om een oogje in het zeil te houden. Vreselijk.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Roos

• liefde is de bron
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 28, 2003, 02:59:08 pm »

quote:

Wat ik alleen minder vond, was als de ouders erbij bleven om een oogje in het zeil te houden. Vreselijk.

Mijn dochter van 14 heeft vanavond een feestje waarvan wij eerst dachten dat er geen ouder(s) aanwezig zou zijn. Die vrienden kennen we niet, er wordt alcohol gedronken, dan mag ze van ons gewoon niet.
Op die leeftijd moet er op een feest "begeleiding" zijn.
Inmiddels weet ik dat er een vader bij zal zijn, dus er wordt opnieuw gepraat.
Vorig zomer hadden we hier een feest van mijn oudste dochter met haar vriendin, ze waren allebei 16 geworden. Er waren hier ong 40 tieners, en ik piekerde er niet over om weg te gaan. Ik heb lekker boven gezeten, ben wel een keer of drie wezen kijken, maar ik wil er dan gewoon zijn.
De belangrijkste reden waarom ik er bij wilde blijven is ook dat ik de vrienden niet kende van mijn dochters vriendin. Als ze straks weer een feest wil geven hier met haar eigen vrienden, dan vind ik het niet nodig om er bij te blijven.

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 15, 2004, 11:56:03 am »
over feestje en drank.

Laat ze maar een keer goed bezopen worden dat doen ze het nooit meer. Toen ik voor het eerst een kater had d8t ik dit nooit meer. Ik vind wel dat minderjarigen die nog geen 16 zijn niet mogen drinken zonder hun ouders erbij

Weakness

• Andromeda
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 17, 2004, 06:12:41 pm »
Feestjes? Het liefst elk weekend een ;)
In de winter gezellig binnen, muziek aan, kletsen, drankje erbij, in de zomer lekker buiten, met hetzelfde principe :)
Niks mis mee toch.

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 17, 2004, 09:47:10 pm »

quote:

op 17 Mar 2004 18:12:41 schreef Weakness:
Feestjes? Het liefst elk weekend een ;)
In de winter gezellig binnen, muziek aan, kletsen, drankje erbij, in de zomer lekker buiten, met hetzelfde principe :)
Niks mis mee toch.
Idd!!!! :) :) :)

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 17, 2004, 10:30:23 pm »

quote:

op 05 Apr 2003 19:25:28 schreef Joesoef:

Eens is. Laatste keer dat ik zoiets heb georganiseerd was toen ik 19 werd en dat was inderdaad heel vet. Maar bij andere mensen vind ik het ook altijd heel ok.

Maar om even op de TS terug te komen:

Ik vind dat wel veel kan mits het niet teveel sex gerelateerd is? :|
Live vanuit de luie stoel

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 27, 2004, 11:01:21 pm »

quote:

op 05 Apr 2003 19:21:34 schreef Jan W:
Tieners zijn gek op feestjes, als er niet één is, daar organiseren ze er maar wat graag één. Verjaardagsfeestjes worden gevierd in een apart afgehuurd zaaltje in de stad. Maar ook thuis wordt er graag een videootje gepakt om de verjaardag te vieren met vrienden en kennissen. Hoeveel invloed heeft u nog op het feestje? Moet alles maar kunnen? Kan ook alles? Kortom hoe houdt u het gezellig? Maar ook een vraag aan de tieners hou houden jullie het gezellig?
En Jan W.....heb je het gezellig gehouden gisteravond? ;)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Push

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 28, 2004, 06:24:43 pm »
Ik ben zelf ook iemand die opzich een feestbeest is... :+
Alleen soms zie ik het bij mezelf als een verslaving. Als ik op een vrijdag of zaterdag overdag tegen mezelf zeg: "Ik blijf vanavond maar thuis" Dan begint het me 's avonds alweer te jeuken en voordat ik het door heb zit ik al weer in de kroeg of in een vage discotheek.  |:(

Opzich vind ik het dat het geen kwaad kan. (duhw  ;))
Ik kan me erbij ontspannen en op die manier zie ik mijn vrienden ook.
Ik ga meestal uit in een "veilige" omgeving. Mijn vrienden waar ik mee stap zijn allemaal christenen en iedereen denkt om elkaar. (Tenminste die indruk heb ik).

"Christen zijn" heeft zijn grenzen in het uitgaansleven.
Ieder christen weet die grenzen. Als je samen met elkaar opstap gaat denk je samen om elkaar, dat je niet te ver gaat.
P.U.S.H.

Pray
Until
Something
Happens

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 02, 2004, 12:24:36 pm »

quote:

Push schreef op 28 maart 2004 @ 18:24:
Ik ben zelf ook iemand die opzich een feestbeest is... :+
Alleen soms zie ik het bij mezelf als een verslaving. Als ik op een vrijdag of zaterdag overdag tegen mezelf zeg: "Ik blijf vanavond maar thuis" Dan begint het me 's avonds alweer te jeuken en voordat ik het door heb zit ik al weer in de kroeg of in een vage discotheek.  |:(

Heel herkenbaar.

quote:

Opzich vind ik het dat het geen kwaad kan. (duhw  ;))
Ik kan me erbij ontspannen en op die manier zie ik mijn vrienden ook.
Ik ga meestal uit in een "veilige" omgeving. Mijn vrienden waar ik mee stap zijn allemaal christenen en iedereen denkt om elkaar. (Tenminste die indruk heb ik).

Tja, dat idee heb ik ook altijd. En meestal als ik eens goed uitga dan heb ik ook altijd de tijd van mijn leven en geniet ik er ook van.

quote:

"Christen zijn" heeft zijn grenzen in het uitgaansleven.
Ieder christen weet die grenzen. Als je samen met elkaar opstap gaat denk je samen om elkaar, dat je niet te ver gaat.
Dat is toch voor een ieder persoonlijk? Of zijn er echt duidelijk "Christengrenzen"?

arjoderoon

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 09, 2004, 10:45:55 pm »

quote:

bart1984 schreef op 15 maart 2004 om 11:56:
over feestje en drank.

Laat ze maar een keer goed bezopen worden dat doen ze het nooit meer. Toen ik voor het eerst een kater had d8t ik dit nooit meer. Ik vind wel dat minderjarigen die nog geen 16 zijn niet mogen drinken zonder hun ouders erbij
hmm kan me op zich wel hier wat in vinden.  Ik heb zelf ook paar keer gehad dat ik veel te veel op had en zorg er nu wel voor dat ik me nooit meer zo verschrikkelijk voel! k heb een wijze les geleerd. Maar ik denk dat feestjes vieren juist goed is, maar begeleiding/ toezicht houden tot een bepaalde leeftijd of als er (veel) onbekenden in je huis komen of iets dergelijks, ja dat kan ik begrijpen. Ik denk dat je tieners tot een bepaalde leeftijd moet beschermen tegen zichzelf omdat ze veelal denken dat alles maar leuk en aardig is en dat alles moet kunnen.
Ik heb de Heer altijd voor ogen, Hij is mij altijd nabij, mij zal niets overkomen.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 21, 2004, 10:06:11 am »
Tieners zijn net baby's/peuters in hun gedrag. Grenzen verleggen en alles uitvinden/proberen. Zo gaat dat nu eenmaal. De 1 komt er goed uit, de ander gaat er aan kapot. Denk dat daar nooit wat in te veranderen valt, hoe goed je ouderlijk toezicht ook is. Eenmaal buiten de deur ben je je toezicht tot grotendeels kwijt.

Living on the edge.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2004, 10:06:37 am door Does »

Joeri

• love me for i am not loveable.
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 27, 2004, 10:18:40 am »
Als ze alcohol orgieen gaan houden dan zou ik nee zeggen. voor de rest:love them, hunner is het koninkrijk der hemelen...wees spontaan en nederig als kinderen.
« Laatst bewerkt op: april 27, 2004, 10:18:48 am door Joeri »
Als iemand bidtijd over hebt, bid dan dat die enorme angst en droefheid en leugens van satan weggaan, dat ik een wezen van liefde,blijdschap en waarheid moge worden. geef me kansen god vergeef me. ik dank je.

reindertje

• Er komen nieuwe hemelen en een
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 28, 2004, 12:11:55 pm »
Ik denk niet dat ALLES moet kunnen....

Dat is aan de ene kant natuurlijk wel de tendens van deze maatschappij, maar niet de zienswijze van de bijbel, noch de zienswijze van God...

Als christen geloof je dat God het beste met je voor heeft en ook het beste weet wat goed voor je is...

Ik denk daarom dat je op elk vlak van je leven moet kijken of jouw gedrag wel past in het 'christen' zijn en in hoeverre je wilt doen wat God van je vraagt...

Maar daar zit wel een heel groot vlak eigen geweten in.. Kijk de bijbel spreek bijvoorbeeld dat christenen die zich o.a. inlaten met 'drinkgelagen en brasserijen het koninkrijk niet zullen beerven'. Dan moet je je zelf afvragen hoe je daar tegenover staat en in hoeverre je je daardoor laat beinvloeden...

Ik denk persoonlijk dat dit samen te trekken valt met noachs tijd: er wordt gesproken dat mensen goddeloos bezig waren. ZE aten, ze dronken, mannen huwden, vrouwen werden ten huwelijk gegeven.. Op zich geen verkeerde dingen. Waar draait het hier dan om? Om het feit dat ze echter ALLEEN daarmee bezig waren en totaal geen nota namen van Noach's boodschap en daarmee ook Gods waarschuwing...

Dus in deze laatste dagen, waar zijn we mee bezig? Met lol hebben, alles moet kunnen, lang leven de lol? Of houden we ons ook echt bezig met Jezus waarschuwing dat er vele uzllen zijn in de laatste dagen die zich zo bezighouden met lang leve de lol, dat ze vergeten in watvoor tijd ze leven en dat ze zich opgedragen hebben aan God....

Ook met betrekking tot feestjes dus..
En de dood zal niet meer zijn, noch rauw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. DE vroegere dingen zijn voorbij gegaan...