Ik denk niet dat ALLES moet kunnen....
Dat is aan de ene kant natuurlijk wel de tendens van deze maatschappij, maar niet de zienswijze van de bijbel, noch de zienswijze van God...
Als christen geloof je dat God het beste met je voor heeft en ook het beste weet wat goed voor je is...
Ik denk daarom dat je op elk vlak van je leven moet kijken of jouw gedrag wel past in het 'christen' zijn en in hoeverre je wilt doen wat God van je vraagt...
Maar daar zit wel een heel groot vlak eigen geweten in.. Kijk de bijbel spreek bijvoorbeeld dat christenen die zich o.a. inlaten met 'drinkgelagen en brasserijen het koninkrijk niet zullen beerven'. Dan moet je je zelf afvragen hoe je daar tegenover staat en in hoeverre je je daardoor laat beinvloeden...
Ik denk persoonlijk dat dit samen te trekken valt met noachs tijd: er wordt gesproken dat mensen goddeloos bezig waren. ZE aten, ze dronken, mannen huwden, vrouwen werden ten huwelijk gegeven.. Op zich geen verkeerde dingen. Waar draait het hier dan om? Om het feit dat ze echter ALLEEN daarmee bezig waren en totaal geen nota namen van Noach's boodschap en daarmee ook Gods waarschuwing...
Dus in deze laatste dagen, waar zijn we mee bezig? Met lol hebben, alles moet kunnen, lang leven de lol? Of houden we ons ook echt bezig met Jezus waarschuwing dat er vele uzllen zijn in de laatste dagen die zich zo bezighouden met lang leve de lol, dat ze vergeten in watvoor tijd ze leven en dat ze zich opgedragen hebben aan God....
Ook met betrekking tot feestjes dus..