Auteur Topic: tekst (en muziek) vrijgegeven liederen  (gelezen 2232 keer)

guidovh

• Bekijk profiel
tekst (en muziek) vrijgegeven liederen
« Gepost op: december 24, 2002, 04:24:57 am »
Misschien een beetje off-topic, maar ik kon geen betere plaats vinden.
Waar vind ik de tekst (en evt. muziek) van de door de laatste synode 90 vrijgegeven liederen?

Groet, Guido

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: december 24, 2002, 05:10:53 pm »
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

guidovh

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 24, 2002, 10:06:23 pm »
Dit is een overzicht van de vrijgegeven liederen. Het gaat mij om de teksten en muziek. Ik heb niet alle bundels (voorzover de liederen al uit een bundel komen) en de liederen "uit eigen kring" zijn wellicht in (nog) geen enkele liedbundel opgenomen.
Hebben de teksten en muziek bijvoorbeeld in het Nederlands Dagblad gestaan??

Groet,

Guido

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 24, 2002, 11:05:38 pm »
ik denk dat het lastig zou worden om alle vrijgegeven liederen in het ND te zetten.  Het zijn er nogal een hoop. Ik heb de lijst bekeken en ben blij dat er echt veel liederen bij zijn die wat moderner zijn qua tekst en muziek en die ik zelf gewoon heel mooi vind.

Ik vraag me wel af, ik zie soms liederen er tussen staan waar toch een aantal mensen tegen hebben gestemd terwijl ik niet weten waarom. Neem bijvoorbeeld Samen in de Naam van Jezus. Waarom zouden mensen daar tegen stemmen?

Een lied in de lijst viel me bijzonder op. Laat de kinderen tot mij komen. 5 mensen stemden tegen. Toen ik de tekst van dat lied eens door me heen liet gaan besefte ik opeens weer wat dat betekend. Geloven als een kind... met een glimlach bedacht ik me toen: Zou een kind zich ooit druk maken of hij/zij die tekst wel in de kerk zou mogen zingen?
« Laatst bewerkt op: december 24, 2002, 11:13:25 pm door Marnix »
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

connie

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 26, 2002, 11:34:49 pm »
wij zingen alleen opwekkings liederen in de gemeente
groeten connie

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 28, 2002, 07:40:35 pm »
hmm, ik vind zelf psalmen altijd qua tekst wel heel mooi, die hebben vaak wel een enorme diepgang, omdat ze rechtstreeks uit de bijbel komen.... Ik blijf dus graag wel psalmen zingen hoewel ik hoop dat er spoedig een nieuwe berijming komt, maar daarnaast mag er ook veel ruimte zijn voor mooie andere liederen zoals opwekking en E&R.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 29, 2002, 03:05:04 pm »
Sorry, beetje late reactie. Maar wou toch even zeggen dat het een beetje raar gedacht is dat al die liederen in het ND afgedrukt hadden moeten worden. Het ND is niet 'ons' kerkblaadje ofzo. Evenmin is het de 'spreekbuis' van de synode. Het is volledig bezijden de taak van het ND om zoiets te verzorgen. Het ND is een volwassen 'gereformeerde ochtendkrant voor chr. Nederland'. Van een krant kan je niet verwachten dat ie een taak uitvoert die binnen 1 bepaalde kerk van de lezerskring (toevallig de grootste ja, maar zeker niet de enige) uitgevoerd moet worden.
Elke plaatselijke kerk moet hier op een gegeven moment zorg voor dragen.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 29, 2002, 03:49:01 pm »
Ben ik het mee eens. Dat is neit de taak van het ND.... wellicht zou bijvoorbeeld een site als deze wel hiervoor kunnen zorgen?

dsWim

• voor al uw leerbewerking
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 31, 2002, 12:16:41 am »
Je kunt de tekst en de muziek van de vrijgegeven liederen samenstellen uit de bijlagen bij het rapport van deputaten Kerkmuziek aan de gs Zuidhorn; je vindt die het makkelijkst door op gkv.nl uitgebreid zoeken te kiezen en vervolgens bij downloads te zoeken met kerkmuziek. Let er op dat overal copyrights op zitten..., maar voor eigen gebruik is dit prima.
shoot me again, I ain't dead yet

Upquark

• wordt DV 12 jan. gedoopt!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: januari 02, 2003, 03:51:48 pm »
Ik geloof inderdaad dat de teksten vanwege auteursrechten niet op internet mogen staan, want op bijv. http://home.wanadoo.nl/wwweps/indexf.html staan ze ook niet. (gelukkig de melodieën wel :|)

wwweps

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: januari 16, 2003, 04:06:25 pm »
Op wwweps (http://home.wanadoo.nl/wwweps zijn de vrijgegeven liederen als nieuwe bundel toegevoegd (zie Psalters/Liedbundels onderaan). Van veel liederen zijn de melodieen te beluisteren.
Als met trefwoorden wordt gezocht, wordt de lijst van vrijgegeven liederen meegenomen. Zoek maar eens op 'advent' !

OPROEP: wie heeft er midi-bestanden van de liederen uit eigen kring? Of ontbrekende midi-bestanden van andere liederen?
Zoeken naar psalmen en liederen: http://home.wanadoo.nl/wwweps

guidovh

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 20, 2003, 03:02:28 pm »

quote:

op 16 Jan 2003 16:06:25 schreef wwweps:
Op wwweps (http://home.wanadoo.nl/wwweps zijn de vrijgegeven liederen als nieuwe bundel toegevoegd (zie Psalters/Liedbundels onderaan). Van veel liederen zijn de melodieen te beluisteren.
Als met trefwoorden wordt gezocht, wordt de lijst van vrijgegeven liederen meegenomen. Zoek maar eens op 'advent' !

OPROEP: wie heeft er midi-bestanden van de liederen uit eigen kring? Of ontbrekende midi-bestanden van andere liederen?

Jullie website is me inmiddels bekend. Ik ga eens proberen een aantal midibestanden te maken. Maar ik weet niet hoe het met de copyrights zit, dus weet niet of deze dan op jullie site geplaatst mogen worden.

Overigens komt de nummervolgorde van de lijst op jullie website niet overeen met die van de rapporten die ik in eerdergenoemde link heb aangetroffen.
Daarom een vraag aan iemand die dat wel weet: is er al sprake van een bepaalde volgorde, zodat men kan verwijzen naar bijv. lied 25 uit de lijst van vrijgegeven liederen...?

Groet, Guido