Auteur Topic: Israel heeft Yassin geliquideerd *  (gelezen 9041 keer)

Tijmen

• Bekijk profiel
Israel heeft Yassin geliquideerd *
« Reactie #100 Gepost op: april 19, 2004, 10:47:48 pm »

quote:

Superdeboer schreef op 19 april 2004 om 20:08:
[...]

Dude, lees jij wel wat andere mensen hier zeggen, of heb je gewoon jezelf ten doel gesteld om twee keer per dag dezelfde onzin hier in dit topic te spuien?
Zie je zelf niet in hoe ridicuul het is wat je hier allemaal zegt? *Natuurlijk* is het een uitgemaakte zaak dat Israël veel en veel teveel te verduren heeft gehad in de afgelopen twee millennia. Er is hier denk ik niemand die dat zal bagatelliseren.

Het is alleen volstrekte onzin om te denken dat Israël door middel van geweld korte metten kan maken met het Palestijnse terrorisme. Zoals ik al twee keer eerder heb gezegd, maar wat jij blijkbaar stelselmatig negeert, is dit terrorisme *onmogelijk* met geweld uit te roeien. Voor elk kopstuk dat je afmaakt staan er tien jonge terroristen op! Dat heb ik nu al enkele malen geschreven, maar jij blijft maar roepen dat dat de joden juist de gelegenheid geeft om de 'eindaanval' in te zetten.

Ik weet niet of het aan je leeftijd ligt... toen ik een jaar of 15 was had ik ook wel eens zulke gedachten, maar als je wat ouder wordt dan bekijk je de wereld met een wat rustiger gemoed en dan weet je dat het zo allemaal niet werkt. Idealen zijn niet uit te roeien met geweld, ook al zijn het in onze ogen verwerpelijke idealen. Ik weet niet hoe vaak je dit nog herhaald wilt zien voordat je je toon enigszins matigt, maar als je niet inhoudelijker ingaat op wat anderen hier zeggen, dan zal ik ook geen poging meer doen om jouw opruiende taal te weerleggen.

De geschiedenis leert dat het land Israel door God aan de Jood is gegeven.
Land dat bewoond is geweesd door andere volkeren.
Israel heeft de opdracht gekregen van God deze volkeren uit te roeien.
Ik bedoel dan niet een veldslag winnen maar alles vernietigen inclusief het vee.
Wij hoeven het boek Jozua er maar op na te lezen.

Jozua zou heden direkt voor het V.N tribunaal als oorlogs misdadiger terrecht staan en veroordeeld worden.
Toch handelde Jozua in opdracht van God!

Jij zou dan ook het beeld van God dat jij erop na houd kritischer moeten bekijken.
God loopt niet aan de halsband van wat wij recht vinden.

Het is een illusie te veronderstellen dat deze strijd vreedzaam zal kunnen worden opgelost.
Antisemitisme is in de Islam ingebakken.
Islam die iedere dag van de daken schreeuwt dat God geen Zoon heeft.

Israel is God"s  (oudste) Zoon!!!

Een ieder die de bijbel een beetje kent, weet dat de vijanden van Israel zich zullen vereenigen.
Vervolgens zal de "wereld" zich afkeren van Israel.
De strijdt zal heftig wezen en Israel dreigt te verliezen.

Opnieuw zal God voor de wereld Zijn trouw aan Israel bewijzen en Israel de overwinning geven.
Israel zal opnieuw afrekenen met haar vijanden in deze grootse slag.

De conflicten in het M.O zijn dan ook ten diepste van religieuze aard.
Het is de Islam tegen de God van Israel.
God die ook onze God dient te wezen.

Is Israel dan z'n religieus volkje??
neen, maar dat is het nooit geweest.
Altijd is het een kleine groep geweest die de weg van God gezien hebben.
Een kleine groep waarmee God Zijn weg gaat met Zijn volk voor en door de wereld.

Wij zien vele profetieen gestalte krijgen, maar het is zoals Jezus zei; velen zijn ziende blind en horende doof".

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: april 19, 2004, 11:19:20 pm »

quote:

Tijmen schreef op 19 april 2004 om 19:48:
[...]

De wereld/V.N dient beschaamd haar mond te houden en termen als "internationaal recht", die Israel zou schenden is als vloeken in de kerk.
De Jood heeft als geen ander volk 2000 jaar het "internationaal recht" aan den lijve ondervonden.
2000 jaar vervolgingen, martelingen, onderdrukking, met als climax de holocaust.

Geen enkele jood is daar van onder de indruk!!!!!!

Dit slaat natuurlijk weer 3x nergens op he...  :/

Ik vind dat de Afrikanen ook maar alle regels aan hun laars moeten lappen.. Tja, kolonisatie, slavenhandel enz.. En de zigeuners eigenlijk ook wel... En de overgebleven indianen hebben ook best het recht om een stuk amerika te pakken en... en...  :Z

Laat die Joden eens van dat complex van ze afkomen en zichzelf altijd zielig vinden...
Cynische is dat ze er zelf om gevraagt hebben: zijn bloed kome over ons en onze kinderen.  :w
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 11:20:19 pm door Joesoef »
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Superdeboer

• Deo pro nobis quis contra nos
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: april 20, 2004, 12:11:06 am »

quote:

Tijmen schreef op 19 april 2004 om 22:47:
[...]
Jij zou dan ook het beeld van God dat jij erop na houd kritischer moeten bekijken.

• Jij zou eens minder star in het Oude Testament moeten blijven hangen; er is meer...

• Jij zou eens moeten kijken naar wat een hoop andere mensen hier hebben gezegd over het Nieuwe Testament...

• Jij zou eens op moeten passen met het uitspreken van dingen die zich niet verdragen met óf de vreedzame boodschap van het Evangelie, óf met de Grondwet van het Koninkrijk der Nederlanden...

...Voordat je mij gaat vertellen of mijn Godsbeeld juist is of niet.

Wat ik in een van mijn eerdere reacties in deze draad gezegd heb: ik vind dat er best met iets minder fanatisme en felheid gediscussiëerd mag worden. Dat geldt a fortiore voor stellingen die lijken te impliceren dat het uitroeien van één van beide volken de beste oplossing is. Juist zulk fanatisme zorgt ervoor dat een oplossing die reeds tien jaar geleden had kunnen zijn bereikt nu verder weg lijkt dan ooit. Laat me je uit een droom helpen: het uitroeien van hele volken is *niet* de weg die God volgt sinds Christus op aarde is gekomen. Het lijkt me dus tijd dat jij ook de laatste paar honderd bladzijden van de Bijbel  in gedachten houdt, alvorens anderen te beleren en zulke extreme uitspraken te doen.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

Tijmen

• Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: april 20, 2004, 04:10:17 pm »

quote:

Joesoef schreef op 19 april 2004 om 23:19:
[...]

Laat die Joden eens van dat complex van ze afkomen en zichzelf altijd zielig vinden...
Cynische is dat ze er zelf om gevraagt hebben: zijn bloed kome over ons en onze kinderen.  :w

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het werkelijk ongehoord dat deze stellingen hier geplaatst kunnen worden.

Ik vind het nog duizend maal beschamender dat er niemand is die hier stelling tegen neemt.

Misschien dat er nog iemand hier rondloopt die hier "liefdevol" op weet te reageren???
Of zullen we maar zeggen "wie zwijgt stemt toe".

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: april 20, 2004, 04:21:13 pm »
"Laat die Joden eens van dat complex van ze afkomen en zichzelf altijd zielig vinden...
Cynische is dat ze er zelf om gevraagt hebben: zijn bloed kome over ons en onze kinderen.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het werkelijk ongehoord dat deze stellingen hier geplaatst kunnen worden.

Ik vind het nog duizend maal beschamender dat er niemand is die hier stelling tegen neemt.

Misschien dat er nog iemand hier rondloopt die hier "liefdevol" op weet te reageren???
Of zullen we maar zeggen "wie zwijgt stemt toe"."

Ik weet niet hoe ik hier liefdevol op moet reageren. Besef je wel wat je zegt. Complex, wat voor complex, man je hebt geen idee. Weet je hoe het is als men je vervolgd in Nederland omdat je Jood bent? NEE. Heb JIJ aan den lijve moeten ondervinden in Nederland wat antisemitisme is? NEE. Weet jij hoe verschrikkelijk het is om in angst te leven in je eigen land? NEE! Weet jij hoe het voelt om nu door je achterburen met argwaan te worden bekeken? NEE.
Weet jij hoe het dagelijks leven in Israel is? NEE. Heb jij het aan de lijve ondervonden? NEE
Noem jij eens Joden op die zichzelf zielig vinden. Ik kan er namelijk genoeg opnoemen die zichzelf niet zielig vinden. FEIT, ik herhaal, FEIT is alleen dat er genoeg reden is om zelfbeklag te hebben.
Maar is dat er vaak? NEE. Ga jij naar Israel toe. Ga jij lekker met je vrienden uitgaan in huis omdat het te gevaarlijk is om buiten te lopen. Niet even lekker uitgaan naar een disco omdat jij misschien de volgende bent die opgeblazen wordt. Heb jij ENIG IDEE HOE DAT VOELT? Nee! Nou IK WEL!

Dus houdt je mond dicht over dingen waar je totaal geen weet van hebt!

Heb je het bijbel verhaal van Mozes gelezen? Dan weet je dat doordat het bloed er was, er bescherming was. Dus ironisch genoeg heeft het Joodse volk zichzelf bezegeld met het bloed van Jezus. De bijbel ondersteund dit. Het is ook het Joodse volk dat in ere hersteld zal worden, zo schrijft de SCHRIft.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: april 20, 2004, 04:24:35 pm »
Weet jij hoe het voelt als je vader en broertje naar de winkel zijn en je opeens een harde explosie hoort? NEE. IK WEL!

Het Joodse volk heeft het te druk met overleven om zelfbeklag te hebben

Het bloed van Christus reinigt van zonde (Romeinen 5:9). Zonder het bloed van Christus is vergeving onmogelijk (Hebreeën 9:22), maar men moet het bloed aanvaarden, door zich in de dood van Christus te laten dopen. In Romeinen 6:3-6 legt Paulus dit voor ons uit en vertelt ons, dat wij deel nemen aan de dood van Christus wanneer wij ons in Hem laten dopen. Men wordt door het bloed gereinigd wanneer men zich laat dopen tot vergeving van zijn zonden.
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 04:39:37 pm door tikvah »

Superdeboer

• Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: april 20, 2004, 04:51:41 pm »

quote:

Tijmen schreef op 20 april 2004 om 16:10:
[...]

Dat ben ik met je eens.

Wat ik hier gezegd heb geldt wat mij betreft evenzeer voor de reactie die jij bedoelt: laat het fanatisme eens varen; probeer je eens in te leven in de ander in plaats van het vuur ook op dit forum aan te wakkeren. De ellende daar is al groot genoeg. Laat je niet verleiden tot het doen van uitspraken die je niet kunt verantwoorden, zeker niet als je de zaak eenzijdig bekijkt of je feitenkennis onvoldoende is.

Heb niet de illusie dat je in deze draad iemand met een tegengestelde mening kunt overtuigen. Als dat hier zou eenvoudig zou zijn, dan was het probleem in Israël misschien al jaren uit de wereld geholpen. Zo zit de wereld helaas niet in elkaar. Maar het minste wat we kunnen doen is elkaar en anderen in hun waarde laten. :)
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: april 20, 2004, 06:16:58 pm »
Ik heb het over dat gejank dat alles antisemitisch zou zijn.. Zoals de Passion of the Christ enz..
Dat vind ik gewoon zwaar overtrokken.. Kan je over elke film wel gaan zeuren.. Hoeveel Vietnamezen hoor je zeuren over vietnamfilms ? Duitsers/Jappanners over WO II films ?
Wat merk je van Antisemitisme in Nederland dan ? En dan heb ik het over serieus anti-semitisme.. niet over Ajax-Feyenoord ofzo..

En ik blijf erbij dat ze het over zichzelf afgeroepen hebben.. Nu weten ze wat er met het dorre hout gebeurd. (En ja, daar val ik zelf ook onder)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: april 20, 2004, 06:18:11 pm »

quote:

Weet je hoe het is als men je vervolgd in Nederland omdat je Jood bent? NEE. Heb JIJ aan den lijve moeten ondervinden in Nederland wat antisemitisme is? NEE. Weet jij hoe verschrikkelijk het is om in angst te leven in je eigen land? NEE! Weet jij hoe het voelt om nu door je achterburen met argwaan te worden bekeken? NEE.
Weet jij hoe het dagelijks leven in Israel is? NEE. Heb jij het aan de lijve ondervonden? NEE
Noem jij eens Joden op die zichzelf zielig vinden. Ik kan er namelijk genoeg opnoemen die zichzelf niet zielig vinden. FEIT, ik herhaal, FEIT is alleen dat er genoeg reden is om zelfbeklag te hebben.
Maar is dat er vaak? NEE. Ga jij naar Israel toe. Ga jij lekker met je vrienden uitgaan in huis omdat het te gevaarlijk is om buiten te lopen. Niet even lekker uitgaan naar een disco omdat jij misschien de volgende bent die opgeblazen wordt. Heb jij ENIG IDEE HOE DAT VOELT? Nee! Nou IK WEL!
Mag ik vragen wat het punt is van dit nogal gefrustreerd over komende geschreeuw ?

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: april 20, 2004, 06:44:04 pm »
Ik heb het over dat gejank dat alles antisemitisch zou zijn.. Zoals de Passion of the Christ enz..
Dat vind ik gewoon zwaar overtrokken.. Kan je over elke film wel gaan zeuren.. Hoeveel Vietnamezen hoor je zeuren over vietnamfilms ? Duitsers/Jappanners over WO II films ?
Wat merk je van Antisemitisme in Nederland dan ? En dan heb ik het over serieus anti-semitisme.. niet over Ajax-Feyenoord ofzo..

Is het anti-semitisch genoeg als iemand kapot wordt geschopt omdat hij een Jood is? Of vindt je dit ook niet zo erg?
Is het ook niet erg als iemand steeds wordt uitgescholden voor vuile kankerjood?

Het verschil met films over de 2e wereldoorlog is, is dat de Duitsers ook werkelijk schuld hebben.

Bovendien komt the Passion uit een hoek, waarin men het amandement waarin de RK verklaart dat de Joden geen schuld hebben, verworpen heeft. Waarvan de vader zelfs zegt dat het onmogelijk is dat er 6 miljoen Joden zijn omgekomen.

Een film, waarin het Joodse volk zeer bloeddorstig overkomt. Er bovendien haast geen aandacht wordt geschonken aan de huilende menigte. Het is misschien niet antisemitisch maar het geeft antisemieten een heel grote stok om mee te slaan.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: april 20, 2004, 06:51:49 pm »

quote:

Is het anti-semitisch genoeg als iemand kapot wordt geschopt omdat hij een Jood is?

Je wordt tegenwoordig al in elkaar geslagen als je gezicht iemand niet aanstaat dus what's new ?
Ik heb nog nergens gehoord van Joden die hier in Nederland massaal in elkaar geslagen worden hoor..

quote:

Is het ook niet erg als iemand steeds wordt uitgescholden voor vuile kankerjood?

Dat noem ik eerder vervelend..

quote:

Het verschil met films over de 2e wereldoorlog is, is dat de Duitsers ook werkelijk schuld hebben.
Bovendien komt the Passion uit een hoek, waarin men het amandement waarin de RK verklaart dat de Joden geen schuld hebben, verworpen heeft

Ze hebben toch schuld.. :/ Of waren het de pakistaniers die hem aan het kruis wilden hebben :?
Bovendien kan je ook niet alle duitsers de schuld in de schoenen schuiven toch ?

quote:

Het is misschien niet antisemitisch maar het geeft antisemieten een heel grote stok om mee te slaan.
Ja, laten we alsjeblieft ook films over de slavernij verbieden.. Straks komen er nog paar negers me in elkaar slaan omdat m'n voorouders hun voorouders als slaven verhandelt hebben...

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: april 20, 2004, 06:56:15 pm »
ìk had het niet over de film.

Laat maar, dit heeft geen nut, jij wil keihard slaan op het Joodse volk. Ga je gang, je zult genoeg medestanders vinden.

Superdeboer

• Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: april 20, 2004, 06:56:47 pm »

quote:

Joesoef schreef op 20 april 2004 om 18:51:
Ze hebben toch schuld.. :/ Of waren het de pakistaniers die hem aan het kruis wilden hebben :?

Waar ligt die schuld dan volgens jou in? Op de Olijfberg bidt Jezus: "Vader, indien Gij wilt, neem deze beker van Mij weg; doch niet mijn wil, maar de uwe geschiede!" (Luc. 22). Naar mijn idee waren de joden die Jezus uitleverden niet meer dan een instrument in Gods Hand, om uiteindelijk te verzoening door de opstanding te kunnen verwezenlijken.

Nog voor de opgang naar Jeruzalem wist Christus welk een lot hem te wachten stond. Dan kun je toch in de strikte zin des woords niet meer van 'schuld' aan de zijde van de joden spreken? :?

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: april 20, 2004, 06:58:46 pm »
Wat is dat voor bullshit dan ? Tja, Hitler heeft ook geen schuld dan he.. Instrument in de hand van God... |:(

Ooit van eigen verantwoordelijkheid gehoord ?

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: april 20, 2004, 06:59:32 pm »

quote:

tikvah schreef op 20 april 2004 om 18:56:
ìk had het niet over de film.

Laat maar, dit heeft geen nut, jij wil keihard slaan op het Joodse volk. Ga je gang, je zult genoeg medestanders vinden.

Gefeliciteerd.. Je hebt zojuist je eigen imaginary anti-semiet gecreeerd..

Snap je nu wat ik met janken bedoel ? Iedereen die beetje kritisch is zie je meteen als potentiele Auschwitz kampbeul... :/
Ga vooral door met jezelf constant in de slachtofferrol te stoppen..
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 07:04:19 pm door Joesoef »

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: april 20, 2004, 07:03:41 pm »
ik jank niet ik BRIES

Superdeboer

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: april 20, 2004, 07:03:56 pm »

quote:

Joesoef schreef op 20 april 2004 om 18:58:
Wat is dat voor bullshit dan ? Tja, Hitler heeft ook geen schuld dan he.. Instrument in de hand van God... |:(

Ooit van eigen verantwoordelijkheid gehoord ?
Je vergelijking met Hitler vind ik stuitend, maar daar zal ik verder niet op in gaan. Het grote verschil is dat het uitleveren en kruisigen van Jezus in de bedoeling van God lag. Het was de *bestemming* van Jezus op aarde. Als Hij met een ander doel naar deze wereld was gekomen, dan had hij het joodse volk wel met kracht en geweld verlost van de Romeinse bezetter, was Jeruzalem niet verwoest in het jaar 70, was er geen diaspora geweest, hadden we nu niet de problemen in Israël gehad die we nu hebben. Maar dan waren wij ook niet verlost geworden van onze zonden!

Als je het zo ziet dat de joden handelden naar Gods bedoeling, dan is er toch geen schuld? Waarin had dan volgens jou die eigen verantwoordelijkheid moeten bestaan? Dat zij Jezus gelaten hadden voor wat hij was, zodat er geen kruisdood, opstanding en verzoening zou zijn geweest? Ik ben vanuit de grond van mijn hart blij dat het anders gelopen is. ;)

edit:Joesoef, je woordkeuze en toonzetting in de reacties hierboven komen nogal agressief over helaas... :|
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 07:06:01 pm door Superdeboer »

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: april 20, 2004, 07:06:34 pm »

quote:

Ik snap je hele probleem niet.. Ik ben wat kritisch over de joodse houding en jij maakt van mij meteen een antisemiet... Voor mij alleen maar een extra bevestiging van mijn standpunt hoor hoe jij nu reageert...  :w

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: april 20, 2004, 07:09:26 pm »
Superdeboer jij hebt duidelijk een heel ander beeld van "schuld" als dat ik dat heb. Maar jij bent misschien ook geen jurist dus om daar nu over in discussie te gaan. Het was gewoon fout wat ze deden.. Dat God de kwade dingen betrekt in z'n reddingsplan maakt ze nog niet goed.. :/

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: april 20, 2004, 07:10:18 pm »
Iedereen die beetje kritisch is zie je meteen als potentiele Auschwitz kampbeul...
,

Sorry hoor maar nu ga je echt te ver. Zo zie ik mensen niet. Ik word alleen boos als mensen zo ongenuanceerd zijn.

En er is een verschil tussen mensen die een beetje kritisch zijn en jou.

Ik sta open voor kritiek, ik ben niet kritiekloos richting Israel, vooral als het om sommige beslissingen van de regering gaat.

Maar mijn punt is dat je ergens over oordeelt, waar je nooit aan deel hebt genomen. Je weet niet hoe het is om die dingen aan de lijve te moeten ondervinden.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: april 20, 2004, 07:12:23 pm »

quote:

Superdeboer schreef op 20 april 2004 om 19:03:
edit:Joesoef, je woordkeuze en toonzetting in de reacties hierboven komen nogal agressief over helaas... :|
Moet zeggen dat ik Briesen van Tikvah toch iets agressiever over vind komen.. Ik geef hier mn mening over de houding van Joden. Ik weet nu niet of meneer/mevrouw Tikvah er zelf 1 is.. Maar anders heeft hij/zij zojuist wel m'n standpunt bevestigd.
Ik zeg nog amper iets en ben meteen al een antisemiet die het joodse volk wil slaan.
Hoezo slachtofferrol complex ?

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: april 20, 2004, 07:15:42 pm »

quote:

tikvah schreef op 20 april 2004 om 19:10:
Sorry hoor maar nu ga je echt te ver. Zo zie ik mensen niet. Ik word alleen boos als mensen zo ongenuanceerd zijn.

Je ziet me wel als iemand die het joodse volk wil slaan..

quote:

En er is een verschil tussen mensen die een beetje kritisch zijn en jou.

Leg me dat verschil eens uit dan ?

quote:

Maar mijn punt is dat je ergens over oordeelt, waar je nooit aan deel hebt genomen. Je weet niet hoe het is om die dingen aan de lijve te moeten ondervinden.

Heb jij mij met een stok op Joden zien slaan ? Maar volgens jou ben ik wel antisemitisch blijkbaar... Je moet vooral nog ff doorgaan met het in een hokje plaatsen van mij.. Dan krijg ik vanzelf wel een hekel aan joden.. :/
Vind je het zo gek dan dat er antisemitisme "is"... Je creeert het zelf...

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: april 20, 2004, 07:17:02 pm »
En bovendien oordeel ik helemaal niet over aanslagen en de endlosung enz..
Ik geef mijn mening over de houding van Joden die anderen veel te snel als antisemiet zien..
En die mening heb jij zojuist voor mij onderbouwt...

Superdeboer

• Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: april 20, 2004, 07:17:30 pm »

quote:

Joesoef schreef op 20 april 2004 om 19:09:
Superdeboer jij hebt duidelijk een heel ander beeld van "schuld" als dat ik dat heb. Maar jij bent misschien ook geen jurist dus om daar nu over in discussie te gaan. Het was gewoon fout wat ze deden.. Dat God de kwade dingen betrekt in z'n reddingsplan maakt ze nog niet goed.. :/

Over een klein jaartje ben ik afgestudeerd meester in de rechten. :Y)

Hoe kun je zeggen dat het fout was wat ze deden? Als er één gebeurtenis van positieve invloed is op jouw leven en dat van miljoenen anderen, dan is het kruisdood en opstanding van Christus wel! 8)7

Als je pretendeert kennis van het recht te hebben, waarom maak je dan het onderscheid tussen onwetmatig en onrechtmatig niet? Pak het arrest van de Huizense veearts bij de kop en zie dat het handelen in strijd met de wet niet noodzakelijk onrechtmatig handelen is. Pak onverschillig welk arrest over rechtvaardigingsgronden erbij, en je vindt de equivalent uit het strafrecht: in bepaalde gevallen kan een gedraging die op zichzelf aan een delictsomschrijving beantwoordt (neej natuurlijk mag je niet iemand zonder grond aan het kruis hangen!), gerechtvaardigd worden, zodat er geen sprake is van strijd met het recht. Welke betere rechtvaardiging kun je nu hebben dan een Goddelijke bedoeling?

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: april 20, 2004, 07:23:33 pm »
Beste Joesoef ik zie niemand als potentiele Auschwitz kampbeul...

Ik zei dat ik briesde, om te laten zien dat ik niet zielig zit te janken zoals jij denkt.

Heb ik ooit geroepen dat ik je een antisemiet vindt? Nee, lees even goed wat ik zeg dan.
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 07:24:43 pm door tikvah »

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: april 20, 2004, 07:25:12 pm »
Je vind andere mensen doodmaken dus niet fout ? Zijn toch allemaal gevolgen van de zondeval en dus in diepste aard fout/slecht whatever welke beschrijving je er aan wil hangen... Ik weet niet of je de catechismus kent, maar daarin staat ook iets over "onze zonden doet meewerken ten goede"
Lijkt me in dit geval toch wel sprake van. Maar dat maakt de daad op zich nog niet goed.. Dan zou mijn vergelijking met Hitler ook opgaan. Tja, het was de Goddelijke wil om de joden te straffen he.. Kan die arme man niets aan doen...

Laten we het op overmacht gooien dan..
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 07:27:18 pm door Joesoef »

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: april 20, 2004, 07:26:25 pm »
quote:
tikvah schreef op 20 april 2004 om 19:23:
Heb ik ooit geroepen dat ik je een antisemiet vindt? Nee, lees even goed wat ik zeg dan.

quote:

Wat moet ik daar wel in lezen dan ?

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: april 20, 2004, 07:27:56 pm »
iemand die gewoon kritisch is zegt b.v : ik vind dat het neerzetten van een hek niet bevordelijk is voor de onderlinge banden.

Maar jij gebruikt woorden als : zielig doen, jankerig etc. terwijl er veel Joden zijn die familie hebben verloren door al die zelfontploffers.

Als je gewoon kritisch bent hou dan op om van dat soort bewoordingen te gebruiken.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: april 20, 2004, 07:29:29 pm »
ik vind iemand die keihard wil slaan op het Joodse volk ( figuurlijk) nog niet meteen een antisemiet. Dat woord neem ik niet zo snel in de mond.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: april 20, 2004, 07:33:05 pm »
quote:
Maar jij gebruikt woorden als : zielig doen, jankerig etc. terwijl er veel Joden zijn die familie hebben verloren door al die zelfontploffers.

Wat kom je toch telkens met zelfmoordaanslagen enz aanzetten ? Is dat een reden om maar te gaan doen alsof bijna iedereen antisemitisch is.. Alsof iedereen een hekel aan jullie heeft?  Daar gaat het mij om als je goed leest.. Dat joden zo vaak doen alsof alles en iedereen maar antisemitisch is..
En als ik dat hier vertel zie je mij ook meteen al als iemand die met (een al dan niet figuurlijke stok) op joden wil slaan...
Ik zie dat toch als bewijs voor mijn stelling hoor..

Superdeboer

• Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: april 20, 2004, 07:35:16 pm »
quote:
Joesoef schreef op 20 april 2004 om 19:25:
Je vind andere mensen doodmaken dus niet fout ?

Natuurlijk is 'andere mensen doodmaken' fout. Zeker als je het zonder enige toevoeging zo stelt.

Maar het lijden van Christus, de 'verlatenheid' op Golgotha, de 'nederdaling ter helle' en vervolgens de Wederopstanding was de enige weg om het juk van onze zonden af te nemen en weg te dragen. Het was de enige manier tot verzoening. Als dat niet gebeurd was, had eenieder van ons zelf die weg moeten gaan uiteindelijk. Nu is het anders. Wij zijn gekocht en betaald. Wij zijn vrijgekocht van de zonde, door het bloed van Christus zelf.

Er is hier geen sprake van 'mensen doodmaken' dus. God is in Jezus deze weggegaan tot behoud van allen die in hem geloven. Hoe kan ik dat nou veroordelen? Ik kan dan toch alleen maar heel stil en dankbaar worden? Of denk ik nu zo vreemd?

quote:
Laten we het op overmacht gooien dan..

Dus toch een rechtvaardigingsgrond.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: april 20, 2004, 07:45:56 pm »
Dat overmacht ging over m'n Hitler voorbeeld hoor..

Maar ik snap je punt wel.. Natuurlijk moest het gebeuren. Maar die joden hebben er toch bewust voor gekozen om hem te kruisigen. God zij alle eer dat hij dat ten goede voor ons gebruikt heeft.
Maar je ziet ook dingen zoals de farao van Egypte.. Zijn hart werd verhard door God. Zou je kunnen zeggen: hem treft geen blaam ? Hetzelfde dan voor Hitler.. (ik kom er nog maar ff op terug) Misschien had God een plan met hem. De Filistijnen werden ook keer op keer door God gebruikt in het oude testament, maar denk je dat die niet schuldig waren ? Zodra het volk zich bekeerde werden die Filistijnen keihard gestraft door God. God heeft de slechte dingen van mensen "ingecalculeerd" in zijn plan.. Maar dat maakt de daad van die mensen nog niet goed..

Superdeboer

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: april 20, 2004, 07:56:46 pm »
quote:
Joesoef schreef op 20 april 2004 om 19:45:
God heeft de slechte dingen van mensen "ingecalculeerd" in zijn plan.. Maar dat maakt de daad van die mensen nog niet goed..

Neej OK, dan zijn we 't eens denk ik: de daad *zonder meer* is niet goed. Dat maakt dus naar mijn idee nog niet dat het de joden daadwerkelijk is toe rekenen, zoals in The Passion of the Christ wel schijnt te gebeuren. (Ik heb hem niet gezien, dus ik kan het mis hebben.)

En voor zover het wel toe te rekenen is volgens sommige mensen, dan snap ik daar nog de zin niet van, want we hebben alleen maar baat bij de kruisiging van Jezus...
Maargoed... we zijn inmiddels mijlenver offtopic...

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: april 20, 2004, 08:09:25 pm »
offtopic ? Ow ja zeg.. Nu je het zegt...

Superdeboer

• Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: april 20, 2004, 08:33:44 pm »
quote:
Joesoef schreef op 20 april 2004 om 20:09:
offtopic ? Ow ja zeg.. Nu je het zegt...

Geeft nix, ik heb altijd al van excursies gehouden.

Tijmen

• Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: april 20, 2004, 09:00:45 pm »
quote:
Joesoef schreef op 20 april 2004 om 19:45:
Dat overmacht ging over m'n Hitler voorbeeld hoor..

Maar ik snap je punt wel.. Natuurlijk moest het gebeuren. Maar die joden hebben er toch bewust voor gekozen om hem te kruisigen. God zij alle eer dat hij dat ten goede voor ons gebruikt heeft.
.

Het is frapant wat er allemaal bij mensen in hun gedachten spelen.
Ik denk dan wat is er "fout" gegaan?

Laat ik beginnen te stellen dat het joodse volk Jezus niet heeft gekruisigd.
Jezus had een conflict met de kerk.
Eigelijk heeft Hij het oordeel zelf over Hem afgeroepen, door te stellen dat Hij de Messias was.
Jezus als gelovige Jood wist dat deze uitspraak als godslastering Hem de doodstraf zou kosten.

De gerechtelijk macht was in handen van de Romeinen/staat en er moest een list verzonnen  worden Jezus ter dood te brengen.

Misschien dat er enkele tientallen joden tegen betaling Jezus tegenover Pilatus voor  de moordenaar Barbarbas hebben gekozen.
Pilatus begreep er niets van, waste zijn handen in onschuld, en Jezus werd gekruisigd.

Geen enkele " jood" wilde de Messias vermoorden.
Evenzo kan ik stellen dat geen enkel "christen" 6 miljoen joden naar de gaskamers wilde afvoeren.
Toch heeft in "christelijk Europa" en met name in het land van de reformatie!!! de holocaust plaats gevonden.

Het toppunt van "ongeloof" is dan ook te stellen dat dit alles v.l.gs God"s plan is gebeurd.

M.a.w indien men werkelijk handelde en zou leven naar God"s wil (geloof) dan was er geen enkele Jood vermoord en was Jezus niet gekruisigd.

Heel simpel omdat men dan jezus als de Messias zou hebben (h)erkend.
Evenzo zou men God hebben (h)erkend in de weg die Hij met Zijn volk gaat.
Tot mijn spijt moet ik constateren dat menigeen ook in deze tijd de Jood niet erkend en dus God niet (h)erkent.  

Dat (dit wel is) dit gebeurd en God ons niet straft naar onze ongerechtigheden is niet te bevatten.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: april 20, 2004, 09:45:18 pm »
Joesoef, beste man. Ga voor de gein eens een tijdje in Israel wonen. Dan zul je niet meer zeggen dat Joden denken dat de meeste mensen anti-semitisch zijn. Wat een onzin. Er zijn wel betere dingen te doen dan dat.

Jouw probleem met het joodse volk is dus dat je vind dat ze doen alsof iedereen tegen hen is, en vele anti-semitisch zijn.

Nou, euh er zijn ook veel mensen tegen ze. daar hoeven we niet zielig over te doen, dit zijn feiten. Dat blijkt uit verscheidene reacties in de media. Dit staat overigens ook in de bijbel beschreven. Dat de volkeren zich samen zullen vergaderen om te strijden tegen het volk Israel. Laten we ons daaraan houden, de bijbel beschrijft het.

Bovendien is er uit een recent onderzoek maar weer gebleken dat er in Amerika veel mensen met anti-semitische gevoelens zijn.

Nee, niet iedereen is anti-semitisch, en ja sommige Joden zijn overgevoelig. Die vinden dat als iemand ze kwaad aankijkt deze al anti-semitisch is.

Maar dat neemt niet weg dat de werkelijkheid is dat er wel degelijke een stijgende lijn in het anti-semitisme is, zoals reeds voorzegd in de schrift.
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 09:50:58 pm door tikvah »

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: april 20, 2004, 09:48:14 pm »
Jij doet toch ook voorkomen alsof het schering en inslag is dat er hier in nederland mensen in elkaar worden geslagen omdat ze joods zijn.. Je hoort altijd vanalles antisemitisme hier en daar.. maar ik weet er geen concreet voorbeeld van. In deze tijd heb ik het dan over..

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: april 20, 2004, 09:58:59 pm »
Vanaf 2000 concludeert CIDI dat niet alleen het aantal antisemitische voorvallen blijft toenemen, maar tevens dat de aard ervan ernstiger wordt. Deze zorgelijke trend is opnieuw zichtbaar in 2002. Het totale aantal door CIDI geregistreerde incidenten nam in het afgelopen jaar met 140% toe naar 337. Ook waren er meer ernstige incidenten (fysiek geweld, bedreiging met geweld en scheldpartijen); van 62 in 2001 naar 99 in 2002. Hierbij moet worden aangetekend dat regelmatige scheldpartijen jegens één persoon of instantie door één dader als één incident worden geteld. Dit geldt eveneens voor meerdere telefoontjes naar één en dezelfde persoon of instantie. In de beoordeling en conclusie wordt daarop verder ingegaan. Het Meldpunt Discriminatie Internet bespeurt in zijn jaarverslag over 2002 eveneens een sterke toename van antisemitische uitingen. Op internetsites en hun chatboxen is sprake van een toename naar 584 gevallen, dat is 196% meer dan in 2001. Deze sector, op e-mails na, blijft in ons rapport buiten beschouwing.

5 januari - Melding bij CIDI: Een Joodse man uit Reeuwijk krijgt ruzie met een bestuurder van een auto die in een eenrichtingsstraat tegen het verkeer in rijdt. Beide bestuurders, melder en dader, stappen uit. Melder is afkomstig uit Engeland en spreekt beperkt Nederlands. De dader ziet, nadat hij al heeft staan schelden, dat melder een sticker met een davidster op zijn auto heeft. Zijn scheldpartij verandert: "Bin Laden was het beste wat er ooit kon gebeuren" en "we gaan de Joden vermoorden". Melder loopt terug naar zijn auto, terwijl hij dat doet krijgt hij een klap op zijn hoofd. Daarna krijgt hij nog meer schoppen en trappen te verduren. Melder doet aangifte en geeft ook het kenteken van de daders door.

Februari - Media: Het jeugdvoetbalteam SC Oriënt uit Amsterdam-Noord belaagt een orthodox Joods jeugdteam zodanig dat eerstgenoemd team uit de competitie wordt gehaald. Het Joodse team wordt uit de wedstrijd getrapt, daarna belaagt SC Oriënt het team ook in de kleedkamers. Na de wedstrijd brengen jongeren de Hitlergroet, zodanig dat dit ook door het Joodse team wordt gezien. De Hitlergroet zou volgens de vice-voorzitter van SC Oriënt niet door de spelers zijn gebracht. Een Joodse speler loopt een hersenschudding op, een ander gescheurde enkelbanden. In mei spreekt de tuchtcommissie van de KNVB SC Oriënt vrij van beschuldigingen van antisemitisme.

26 februari - Melding bij ADB Amsterdam en CIDI: Een Turkse man, die als Jood wordt aangezien, wordt in Amsterdam-Zuid uitgescholden voor "vuile rot Jood" en in elkaar geslagen door twee Marokkaanse jongens. Ook zijn vriend wordt geslagen en uitgescholden. Zij doen beide aangifte. De verdachten zijn bekend. Dezelfde man had eerder gezien dat een Joods echtpaar door dezelfde verdachten werd uitgescholden. Melder had enkele maanden ook al gesignaleerd dat dezelfde dader een blikje naar een als Jood herkenbare man had gegooid. Dit incident wordt eveneens op de aangifte opgenomen

23 april - Melding bij CIDI: De Joodse basisschool Rosh Pina gaat op schoolreisje naar het Archéon. Eén van de begeleidsters doet daarvan het volgende verslag. Er wordt raar gekeken naar de keppeltjes van de kinderen. Op een bepaald moment wordt er heel duidelijk door een jongen en twee meisjes "Hamas, hamas, Joden aan het gas" geroepen. Dit loopt uit op een ruzie tussen begeleidster en de leerkracht van de jongen.

Aan het einde van de dag verzamelen alle bezoekers zich in de arena. Eén van de Joodse kinderen vraagt of een leerling van een andere school haar tasje wil weghalen, zodat zij kan zitten. Het antwoord luidt "Niet voor zulke kankerjoden". In de arena wordt nagespeeld hoe de Romeinen Caesar begroeten. De spreker legt uit dat dit ging met "Ave". Hierop roepen de kinderen die achter de Joodse kinderen zitten "Ave Hitler, heil Hitler" en "kankerjoden". Terug bij de bus wordt er met stenen naar de kinderen en de leerkrachten gegooid. De bezoekers zijn vooral Nederlandse kinderen.

4 mei - Melding bij CIDI: Tijdens een schoolreisje van de Joodse basisschool Rosh Pina wordt tijdens de picknick vanuit een aangrenzend huis geschoten met een windbuks. Een van de begeleidsters belt de politie. Deze neemt twee windbuksen in beslag; de daders zijn op het bureau ook door de politie gehoord. Omdat er geen schade was, is er geen proces-verbaal opgemaakt. Later die dag gaan de kinderen zwemmen in een meer bij Buslo. Daar worden zij toen zij een verkleedhuisje binnenliepen toegeroepen "Juden raus". Het kleedhuisje zelf was van binnen beklad met racistische en antisemitische leuzen.

5 juni - Melding bij ADB Amsterdam: Het ADB ontvangt op deze datum melding van een incident op Koninginnedag. Melder droeg die dag een strohoed met daaronder een keppel. Twee jongens slaan de hoed van zijn hoofd en zien zijn keppel. Eén van hen roept: "Vuile Jid". Melder doet aangifte.

1 juli - Melding bij CIDI en ADB Amsterdam: Het Joods verzorgingshuis in Osdorp ondervindt al jaren last van, volgens de politie, jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst. De politie duidt het als extreem baldadig gedrag. Het betreft bekladdingen en het gooien van stenen. Op deze dag wordt er brand gesticht.

Gehele jaar - Regiopolitie Amsterdam-Amstelland: De regiopolitie krijgt twee aangiften van antisemitische geweldsdelicten (april en januari). In verband met de privacy van melders kunnen deze niet apart opgenomen worden en kunnen ze niet inhoudelijk worden beschreven.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: april 20, 2004, 10:02:05 pm »
1 juli - Melding bij CIDI en ADB Amsterdam: Het Joods verzorgingshuis in Osdorp ondervindt al jaren last van, volgens de politie, jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst. De politie duidt het als extreem baldadig gedrag. Het betreft bekladdingen en het gooien van stenen. Op deze dag wordt er brand gesticht.

Gehele jaar - Regiopolitie Amsterdam-Amstelland: De regiopolitie krijgt twee aangiften van antisemitische geweldsdelicten (april en januari). In verband met de privacy van melders kunnen deze niet apart opgenomen worden en kunnen ze niet inhoudelijk worden beschreven.

18 november - Melding bij CIDI: Een Joodse vrouw, woonachtig in de Amsterdamse Rivierenbuurt, meldt in haar buurt regelmatig te worden uitgescholden. Ze wordt nageroepen dat Joden hadden moeten worden vergast en "shit-Joden". Tevens is ze een keer klem gereden met haar auto. Zij geeft aan dat de daders altijd van Noord-Afrikaanse afkomst zijn. Het gezin is als orthodox-Joods herkenbaar. Ze wil er alleen een melding van maken. Ze wil geen aangifte doen. Het gezin vertrekt binnenkort onder andere vanwege het aanhoudende antisemitisme naar Israel.

22 november - Melding bij ADB Amsterdam: Meldster krijgt herhaaldelijk antisemitische opmerkingen te horen van haar mannelijke collega's: "Ik ben voor de Palestijnen, ze zouden een bom onder je stoel moeten plaatsen" en "De Duitsers hebben er niet genoeg vergast". Omdat de directe leidinggevende geen actie onderneemt, gaat meldster naar een vertrouwenspersoon en naar een persoon van hoger leidinggevend niveau. Er komt gesprek tussen haar, haar collega's en getuigen.

23 april - Melding bij CIDI: Tijdens een schoolreisje van de Joodse basisschool Rosh Pina worden stenen naar de leerlingen gegooid. Zie verder onder fysiek geweld.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: april 20, 2004, 10:10:40 pm »
Sorry, maar zo overtuigend vind ik het niet...
Hoe vaak denk je dat het woord kut-marokkanen gebruikt wordt ?
Dat er christenen uitgescholden worden ?
Om het "onschuldig" schelden van kinderen nu al als antisemitisme te bestempelen..
Van dat hele rijtje zijn er maar 1 of 2 dingen waarvan ik denk: ja, de dader(s) doen het bewust omdat ze niets van joden moeten hebben...

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: april 21, 2004, 12:19:42 am »
hmmm...bij veel noord-afrikanen enz ligt er in ieder geval wel een probleem, want via de schotel kijken ze3 naar arabische zenders die jodenhaat propageren.
Ik ben het wel met tikvah eens dat anti-semitisme weer d ekop op steekt.
Echter, men laat zich wederom beinvloeden door de media die daarin een hele kwalijke rol spelen, en in mijn ogen wel heel nadrukkelijk anti-israel(en dus niet anti-joods) zijn.
Hetzelfde met de vermoorde hamasmensen. Ik denk dus ook dat de moorden niet slim zijn, maar aan de andere kant lijkt hamas verzwakt. Maar het blijven een stelletj eterroristen waar wel veel te veel aandacht aan wordt besteed.

En wat betreft hamas, joden aan het gas, tsja....in stadions verbieden ze het niet, logisch dat kinderen het over nemen.
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: april 21, 2004, 12:22:51 am »
Dat is toch ook niet antisemisch bedoelt ?
Zelfde met het liedje kut-marokkanen.. dat wordt sinds dien ook te pas en te onpas als "grap" gebruikt...

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: april 21, 2004, 01:03:42 am »
ben ik ook met je eens joesoef .
Als je het heel letterlijk neemt dan kan dat absoluut niet, want je beledigt de echte joden er mee, maar ik zie dat hamas, hamas puur als een reaktie op het joden joden roepen van ajax.
Als je dat joden, joden al eens zou verbieden, dat zou al heel wat schelen denk ik.
Niet van de ene op de andere dag maar wel op de langere termijn.

Maar ik blijf bij het punt dat ik wel vind dat anti-semitisme de kop op steekt, maar dan met name aangewakkerd doordat men in nederland naar arabischte tvzenders kijkt, waar men ongeremd haat predikt tegen joden en tegen het westen.

En inderdaad de term kut-marokkanen, die lijkt wel in tegenwoordig.
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!