Auteur Topic: [Weblog] Het Sprookjesbos (Revisited)  (gelezen 38931 keer)

Sarah

• Bekijk profiel
[Weblog] Het Sprookjesbos (Revisited)
« Reactie #50 Gepost op: april 05, 2004, 06:32:57 pm »
Leuk om te lezen die samenvatting.
Heb de vier liefdes gedeeltelijk gelezen, tot ik besefte dat ik Lewis de hemel in prees door het lezen van z'n boeken. Dus ben ik even gestopt.

Maargoed, khad nog een site gevonden met wat informatie over liefde in de bijbel.
Zover ik wist werd er alleen over de liefde phileo en agapé ) gesproken, maar dat was alleen bij Petrus en Jezus zo, toen Jezus 3 maal vroeg of Petrus van Hem hield.

Maar het is allemaal nét iets complexer...

Ahab, phileo, agapé

Ik merk wel dat er veel over geschreven wordt, maar je leest altijd weer wat anders, zelfs in woordenboeken zijn de vertalingen van agapé en phileo soms erg afwijkend van elkaar.

http://www.goedbericht.nl/NT/1Korinthe/13-liefde.html
http://members.home.nl/vgrit/vhm/liefde.htm
http://m2.aol.com/avbibletab/av/agape.htm

Btw ik weet niet hóe bijbels de sites zijn, maar dat kun je samen met God lezen he.

Op die laatste site verteld de schijver dat Jezus geen onderscheid maakt tussen agape en phileo (in t geval van Petrus)

Ik weet het niet, Ik denk dat het dan afhangt van de kennis die je hebt van God.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2004, 07:09:54 pm door Sarah »
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: april 05, 2004, 07:08:02 pm »

quote:

Sarah schreef op 05 april 2004 om 18:32:
Leuk om te lezen die samenvatting.
Heb de vier liefdes gedeeltelijk gelezen, tot ik besefte dat ik Lewis de hemel in prees door het lezen van z'n boeken. Dus ben ik even gestopt.

Deze snap ik niet helemaal. Lewis is gewoon cool, daar is toch niks mis mee?

quote:

Sarah schreef op 05 april 2004 om 18:32:
Maargoed, khad nog een site gevonden met wat informatie over liefde in de bijbel.
Zover ik wist werd er alleen over de liefde phileo en agapé ) gesproken, maar dat was alleen bij Petrus en Jezus zo, toen Jezus 3 maal vroeg of Petrus van Hem hield.

Maar het is allemaal nét iets complexer...
Ahab, phileo, agapé

Ik merk wel dat er veel over geschreven wordt, maar je leest altijd weer wat anders, zelfs in woordenboeken zijn de vertalingen van agapé en phileo soms erg afwijkend van elkaar.
Btw ik weet niet hóe bijbels de sites zijn, maar dat kun je samen met God lezen he.

Bedankt voor de linkjes, Sarah!

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACtXWgHlTZMBtG9qqzW9qpMBlbuQ&p=129&w=1024&h=768&c=32
« Laatst bewerkt op: april 05, 2004, 07:18:46 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: april 05, 2004, 07:20:01 pm »
Ik ga dat boekje ook lezen. Wie stuurt het even naar me op? Spaart me weer geld uit.  :)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: april 05, 2004, 07:24:59 pm »
http://www.uitgeverijvanwijnen.nl/omslagen/lewis-9051940815.jpg
Paperback, 141 blz.
ISBN: 9051940815
¤ 7,95
Leverbaar

Bron

Veel leesplezier, Pleun! :)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: april 05, 2004, 08:17:58 pm »

quote:

Pleun schreef op 05 april 2004 om 19:20:
Ik ga dat boekje ook lezen. Wie stuurt het even naar me op? Spaart me weer geld uit.  :)

Ruil maar om met psalmen boek.

ben nieuwsgieriger naar betekenis van liefde in de bijbel, en wat de liefde van God is.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2004, 08:19:51 pm door Sarah »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: april 05, 2004, 09:44:16 pm »
maar dit las ik net in een andere topic, van Elle:

quote:

Er wordt vaak hard geroepen dat God = liefde (wat waar is) maar er wordt kennelijk vaker vergeten dat God = rechtvaardig. Ieder die Zijn wil niet doet of niet is vrijgekocht door Christus, gaat hij verdelgen! Daar is niets liefdevols aan, maar het is wel rechtvaardig. Dat Hij een deel bewaart (genade) en dat Hij voor dat deel een nieuwe aarde gaat scheppen, dat is pas liefde.

:)

Sorry hoor, ik weet niet hoe offtopic ik ga nu.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: april 05, 2004, 09:55:36 pm »
Roodkapje en Microsoft

http://www.foksuk.nl/imggif.php?i=/upload/d423.gif

Opeens steun uit onverwachte hoek!  8)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: april 05, 2004, 09:58:20 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 05 april 2004 om 19:08:
[...]

Deze snap ik niet helemaal. Lewis is gewoon cool, daar is toch niks mis mee?

[afbeelding]

Nou ik was altijd erg positief over Lewis, het deed me gewoon erg veel.
Op websites las ik positieve reacties net als wat ik van mensen om mij heen hoorde.
Het fascineerde me, heb veel boeken van 'm.

Toen besloot ik wat kritiek te lezen op www.solcon.nl/apgeelhoed; />

- http://www.rapidnet.com/~...exposes/lewis/general.htm
- http://www.wayoflife.org/fbns/cslewisand.htm
- http://www.wayoflife.org/fbns/bewareof-cslewis.html
- http://www.rapidnet.com/~...xposes/lewis/cs-lewis.htm

Nu ben ik blij dat ik dit gelezen heb
« Laatst bewerkt op: april 05, 2004, 09:59:27 pm door Sarah »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: april 05, 2004, 10:10:04 pm »
Zie je dat al die kritiek uit dezelfde hoek komt? Klopt, Lewis was niet evangelisch aangelegd. Daarom hebben ze zeker zo'n hekel aan hem... Ik ben nog nooit iets van hem tegengekomen wat niet strookte met de bijbel.
Het komt erop neer dat Lewis wordt beschouwd als vijand, gevaar voor de charismatisch evangelische stroming en dat hij daarom zwartgemaakt wordt. De kritiek op de site van Geelhoed vind ik veel te kort door de bocht, fragmentarisch en gechargeerd. Wat een vooringenomenheid! Bah!

En Lewis komt in zijn betoog over de vier liefdes tot een schitterende conclusie in het laatste hoofdstuk. Ik vind het prima als je kritiek hebt op dit boek, maar zorg er dan wel voor dat je het helemaal gelezen hebt.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2004, 10:16:03 pm door Roodkapje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: april 05, 2004, 10:12:01 pm »

quote:

Sarah schreef op 05 april 2004 om 20:17:
[...]

Ruil maar om met psalmen boek.

Heb jij het boekje van Lewis over liefde dan? Mooi. :)
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: april 05, 2004, 11:42:58 pm »
Wammes Waggel gaat in Het Sprookjesbos wonen
Na een mislukt bezoek aan de grote bibliotheek van de universiteit bracht Roodkapje opnieuw een bezoek aan Japie Krekel, van wie ze muziekles kreeg. Ze was matig tevreden en na een uur ging ze gewapend met een nieuw stuk weer naar huis. Thuis aangekomen bleek Doornroosje afgereisd te zijn naar een ander sprookjesland om bij te slapen. Roodkapje was helemaal alleen thuis. Ze wou gaan studeren, maar dat lukte niet. Daarom vroeg ze of ze bij Legolas kon studeren. Dat kon. Legolas wou helemaal geen Legolas zijn, maar liever Wammes Waggel uit de Bommelstrip. Roodkapje wist niet zo goed of het verantwoord was om elfen zomaar in waggelende wammesen te veranderen. Ze ging op een met mos begroeide boomstam zitten en keek verstrooid voor zich uit. Plotseling hoorde ze het geluid van kleine belletjes. Tinkel tinkel tinkel... daar kwam de Tandenfee aan!
"Wat zit je daar voor je uit te staren?" vroeg de Tandenfee.
"Legolas zit in een identiteitscrisis," antwoordde Roodkapje, "hij loochent de elfen, lonkt naar Sauron".
"Naar Sauron?" vroeg de fee ongerust.
"Ja, maar dat meende hij vast niet hoor," zei Roodkapje om de fee gerust te stellen, "Misschien zat er moederkoren in zijn gerstenat."
"Dat gebeurt de laatste tijd vaker in het Sprookjesbos". De fee keek ernstig.
"Dat komt door het natte weer".
"Hij had het over Wammes Waggel" zei Roodkapje.
"O maar dáár is iets aan te doen!" De fee straalde van plezier.
En zo vertrok Legolas uit het bos en werd vervangen door Wammes Waggel.

Nieuw ronde, nieuwe kansen?
Roodkapje belde aan. Wammes Waggel deed open. Roodkapje pakte haar boek en begon te lezen. Wammes zat achter zijn bureau en typte driftig aan een opdracht. Beiden zeiden niets. Nadat er zo een poos verstreken was maakte Wammes zich gereed om te vertrekken richting de universiteit. Er was een lezing die hij niet wilde missen.
Blij dat ze toch iets gedaan had vertrok Roodkapje naar haar huisje. Wat ze gevreesd had gebeurde: als gevolg van een algehele motivatiecrisis kwam er de hele avond niks zinnig meer uit haar handen. Ze zweefde wat rond in cyberspace en een persoonlijke chat met de Zwelgbast.  "Wel typisch", dacht ze, "zo kom je nooit iets tegen uit een Bommelstrip, zo wemelt het er opeens van". Later zag ze ook Vagebond online komen en vroeg of hij al naar The Passion was geweest met Lady. Dat was niet zo. Nou, dan wachtte ze de verhalen wel af. Ze besloot cyberspace te laten voor wat het was en nestelde zich eens lekker op een bank met een goed boek. "Morgen is er een nieuwe ronde, met nieuwe kansen. Wie weet dat het studeren dan beter gaat", dacht ze.
« Laatst bewerkt op: april 12, 2004, 12:59:26 pm door Roodkapje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: april 06, 2004, 12:01:46 am »
Zwelgje is lief!  :>
« Laatst bewerkt op: april 06, 2004, 12:26:57 am door Pleun »

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: april 06, 2004, 09:31:17 am »
gewoon de puntkomma even weghalen,
www.solcon.nl/apgeelhoed
dus
...

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: april 06, 2004, 09:47:31 am »
Vergis ik me hier, of noem jij mijn man een Zwelgbast?!

Dit is natuurlijk vragen om onfatsoenlijke opmerkingen, maar ik houd me in  O-)
Bombus terrestris Reginae

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: april 06, 2004, 11:08:18 am »

quote:

Bumblebee schreef op 06 april 2004 om 09:47:
Vergis ik me hier, of noem jij mijn man een Zwelgbast?!

Dit is natuurlijk vragen om onfatsoenlijke opmerkingen, maar ik houd me in  O-)
Je vergist je, ik heb de Zwelgbast nog nooit irl gezien! Ik heb ook met jouw man gechat inderdaad, dat was ik vergeten toe te voegen... monumentje.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: april 07, 2004, 06:08:59 pm »
Tot daar en weer terug
Roodkapje ontwaakte van het kraaien van de haan. Ze keek verdwaasd om zich heen en realiseerde dat ze in haar eigen bed ontwaakt was en niet in haar verblijf in het Veenmoeras. Het was de dag Tius, het derde uur. Ze moest echt opstaan, maar ze had geen zin. Buiten hoorde ze de regen ruisen in de bomen, er was geen vogel te horen. Toen ze de gordijnen openschoof keek het bos haar droef en mistroostig aan. Wat een dag.
Ze stond op en ontdekte dat er geen ontbijt meer in huis was. Ze moest dus nog naar buiten om bij de winkel om de hoek boodschappen te doen. Onderweg begon het weer te regenen, het hele bos rook naar regen. Weer thuisgekomen maakte te een eenvoudig ontbijt van donkerbrood met kaas en ham. Ze had ook karnemelk en yoghurtdrank gekocht om zelf yoki te maken. Dit had ze het afgelopen weekend van de vrouw van de tovenaar van het Veenbos geleerd. Normaal vond ze de yoghurtdrank veel te zoet om te drinken, maar door het aan te lengen met karnemelk smaakte het weer prima. Na enig experimenteren ontdekte ze dat de ideale mix een verhouding ongeveer 60-40 was: 60% yoghurtdrank met 40% karnemelk.
Ze zag dat het zesde uur al gepasseerd was en ze had nog niks gedaan. Ze had ook helemaal geen zin om wat te doen. Ze deed haar beklag over de verveling bij een specht, die ineengedoken op een tak zat, wachtend op drogere tijden.
"Tsss..." zei de specht. "ik wil je ook wel helpen bij je verveling hoor! Ik wil je huisje wel dichttimmeren en je het zwijgen in Het Sprookjesbos opleggen." De specht knipoogde. Gelukkig meende hij het niet. Roodkapje hing wat in huis rond. Rond het tiende uur vertrok ze naar de Tovenaar van het Noorderbos voor een gezellig gesprek en een kop thee. Ze vond de gesprekken met de Tovenaar altijd gezellig en leuk. Ze snapte niet waarom de Tovenaar haar bleef uitnodigen, ze was maar een klein meisje met een rode muts en een grote mond. Waarschijnlijk vond de Tovenaar het leuk omdat hij haar veel wijsheid had bijgebracht over zijn orde, De Orde der Haarklovers, had geleerd. In de wereld van de magie zijn veel ordes, die onderling nog wel eens flink willen botsen. Roodkapje snapte niet waarom ze niet zagen dat de verschillen niet onoverbrugbaar groot waren. Er was vroeger ook maar één Orde, ze verlangde ernaar dat alle Ordes vrede sloten en in elkaars wijsheid deelden. De Orde der Haarklovers hield zich lange tijd uitsluitend bezig met de theorie van Spreuken. Zo kon deze Orde zich lange tijd op de borst kloppen door te beweren dat de zij als enige wisten hoe de Spreuken met elkaar verband hielden. Roodkapje vond dat maar stom en was blij dat ze met dat malle gedoe waren opgehouden. Er waren zelfs al contacten met de Koksorde. Roodkapje vond dat erg gaaf om van dichtbij mee te maken.
De avond viel en Doornroosje kwam bliksemsnel wat spullen halen. Ze was met de koets van haar vader gekomen en moest gelijk weer weg. Roodkapje wist nog niet zo goed wat ze 's avonds zou gaan doen.
Ze hoorde van een groepje Tuinkabouters dat ging kijken in een Toverdoos. Daar had ze wel zin in. Het was allang nacht toen ze weer thuiskwam. Weer een nutteloze dag voorbij, dacht ze. Morgen moet er hard gewerkt worden. Ze was blij dat haar les Elfs niet doorging. Ze wilde al het tweede uur opstaan en besloot daarom maar snel te gaan slapen.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: april 07, 2004, 08:45:12 pm »
Wij zijn geen haarklovers!!! :(
(nouja, misschien een klein beetje dan)

Maar er is maar Een Ware Orde, en dat is die der Haarklovers (Ook gevestigd in het Amsterdamsche Bosch)!
« Laatst bewerkt op: april 07, 2004, 09:01:04 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: april 09, 2004, 02:20:43 pm »
Roodkapje en de witte tornado
Roodkapje was blij te merken dat de studeersessie bij Wammes Waggel ook in een lange-termijn-effect resulteerde. Op de dag van Wodan -Roodkapje kon er ook niets aan doen dat alle dagen van de week nog steeds na 2000 jaar Christendom gewijd waren aan heidense goden- werd er hard gewerkt. De hele middag lang! Iets om trots op te zijn dus. Via de totemtotem kreeg ze door dat het paard van Goudelsje was ontvreemd door Orcs en daarom wou ze het paard van Roodkapje lenen. Dat mocht, want 'paard' is een te positief woord voor het vervoermiddel van Roodkapje. Een rotknol is het. Een willekeurig voorbijkomende Orc moet wel knap stom zijn om 'm mee te nemen.
's Avonds kreeg ook ze bezoek van de GVR en ze zou voor hem koken. Het werd een gezellige avond waarbij er veel bijgekletst werd, een oneindig verhaal was het. Helaas kon de GVR niet de hele avond blijven, omdat hij nog mee wou doen aan de Zangavond bij de tuinkabouters. Roodkapje besloot daarom maar eens vroeg naar bed te gaan.

De volgende ochtend was ze al weer vroeg wakker, nog voordat de haan de kans kreeg om te kraaien. De haan keek haar daarom wat verongelijkt aan: "Heb je me niet meer nodig ofzo?"
"Hoezo?" vroeg Roodkapje verbaasd.
"Als jij al uit jezelf wakker wordt, waarom zou ik dan nog gaan kraaien voor je?"
Roodkapje werd een beetje boos: "Nou ja zeg! Word ik één keer per ongeluk wakker, begin je gelijk te miepen! Je bent toch geen hen?"
De haan keek haar beledigd aan, fronste -wat knap is voor een haan zonder wenkbrauwen- en wierp een blik op zijn sporen... Roodkapje zag het en keek hem dreigend aan: "Als je nog even zo doorgaat, maak ik een Chicken-Tonight gerecht van je een koop ik wel een nieuwe wekker!" Geïntimideerd bond de haan in en dook ineen op zijn stok in de hoek van de kamer.
Na een ontbijt met lekker mueslibrood ging Roodkapje aan het werk. Rond het middaguur kwamen er werklieden om alle dode en afgevallen takken op te ruimen van de bospaden. Ze maakten een hoop herrie en daarom ging ze maar even boodschappen doen. Ze ging namelijk voor haar kring in het Veenmoeras een arretjescake maken. Er waren allerlei dingen in de aanbieding en met een voldaan gevoel ging Roodkapje weer naar huis.
"Mooi schoon en opgeruimd zo die bospaden" dacht ze, ze zag dat de werklieden inmiddels een eindje verderop bezig waren. Ze baalde er behoorlijk van dat ze haar huisje zo viesgemaakt hadden. Overal modderspatten en zaagsel. Nou ja, niks aan te doen. Ze haalde haar schouders op.

http://www.mynameiskate.com/life/housewife.jpg

De lof van de huisvrouw
Toen ze haar arretjescake in de koeling had gezet besloot ze maar eens schoon te maken. Als een witte tornado raasde ze door de keuken, die er na een paar uur onherkenbaar schoon uitzag. Met een glimlach pakte ze haar spullen en maakte zich gereed voor vertrek richting het Veenmoeras.
Haar vader keek met gretige ogen naar al het lekkers dat Roodkapje had meegebracht. Ze sneed een stukje van de cake en gaf het hem. "O, wat lekker! Hoe heb je dat gemaakt?" Roodkapje legde het uit en schreef het op. Het verbaasde haar niks dat haar vader het lekker vond, aangezien hij een voorliefde had voor ongezonde dingen. Haar broertje moest er niks van hebben: "Als jij het gemaakt hebt is het vast vies.".
"Prima" dacht ze, en nam de rest mee naar kring. Het was erg gezellig en de arretjescake beviel iedereen goed. De dames in het gezelschap trokken wel wat wit weg toen ze hoorden wat erin zat:
250g roomboter, 250g witte basterdsuiker, 3 zakjes vanillesuiker, 6 eetlepels cacao (met kop), 3 eieren, 1,5 rol biscuitjes... een heeeleboel kilojoules dus.
Ze vertelde ook hoe het gemaakt werd: op een klein vuurtje de roomboter langzaam smelten, de suiker en de cacao door een zeef erdoor roeren, zodat er geen klontjes in komen. Als alles is opgelost, het pannetje van het vuur nemen en een beetje af laten koelen. De koekjes fijn maken en de eieren klutsen. Het ei en de koekjes door het boter-suiker-cacacomengsel doen en goed mengen. Alles in een met plastic beklede cakevorm doen en 3 uur hard laten worden in de koeling. Er zijn dus mensen die het lekker vinden, maar Roodkapje heeft het niet zo op al die kilojoules.

Het was alweer laat en ze moest alweer vroeg terug zijn in het Sprookjesbos, dus daarom bleef ze maar slapen in het Veenmoeras...
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 01:58:21 pm door Roodkapje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: april 09, 2004, 02:39:54 pm »
Arretjescake is lekker. M'n moeder maakte die vroeger wel eens.  :9
« Laatst bewerkt op: april 09, 2004, 02:40:30 pm door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: april 09, 2004, 08:51:44 pm »

quote:

Pleun schreef op 09 april 2004 om 14:39:
Arretjescake is lekker. M'n moeder maakte die vroeger wel eens.  :9
Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Hoe ziet zo'n cake eruit?
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: april 09, 2004, 08:58:20 pm »
Donkerbruin.  :P

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: april 09, 2004, 10:26:32 pm »
@ Santaarnpaal: daar moet je niet naar kijken, maar van eten! (zie recept) d:)b

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: april 09, 2004, 10:37:27 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 09 april 2004 om 22:26:
@ Santaarnpaal: daar moet je niet naar kijken, maar van eten! (zie recept) d:)b
Is het gewoon een chocoladecake?
« Laatst bewerkt op: april 09, 2004, 10:37:53 pm door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: april 09, 2004, 10:54:14 pm »
nee, een arretjescake, dat staat er toch?  :Y)
« Laatst bewerkt op: april 09, 2004, 10:54:41 pm door Roodkapje »

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: april 09, 2004, 10:57:19 pm »
Chocoladecake gaat in de oven, arretjescake gaat in de koelkast. :)

Maar gebruik jij echte rauwe eieren Roodkapje, of van die "eieren" die bij de slagroom ed in de koeling van de AH staan?
« Laatst bewerkt op: april 09, 2004, 10:59:13 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: april 09, 2004, 11:01:29 pm »
Als ze door het mengsel gaan zijn ze nog wel rauw, maar aangezien dat mengsel kokendheet is  als alles erdoorgaat zijn ze binnen no-time niet meer rauw... Ik neem aan dat je daarop doelt.
Nee, niet bij de AH, veel te duur...

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACtXWgHlTZMBtG9qqzW9qpMBlbuQ&p=129&w=1024&h=768&c=32
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2004, 12:10:21 pm door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: april 09, 2004, 11:03:55 pm »
Tinkerbell en Roodkapje hebben pret
Het was 6:45 en de haan kraaide (onder protest, maar hij kraaide). "Kreun," dacht Roodkapje, "nu al?" Maar het was geen wraakactie, ze moest echt opstaan: ze was nog in het Veenmoeras en ze moest om 10:00 bij Grootvader zijn. Nadat ze zich aangekleed had ging ze aan het ontbijt. Haar broer had (onder protest) karnemelk voor haar gekocht en keek vol afgrijzen toe hoe ze het opdronk. "Dat je dat lust!" zei hij.
"Is gezond", antwoordde Roodkapje met een witte snor. Gezond is een woord dat maar moeilijk valt in het Veenmoeras.
Toen ze per huifkar wou afreizen naar het Sprookjesbos, realiseerde ze zich plotseling dat dit niet kon omdat het Goede Vrijdag was. Haar kaart was niet geldig en ze kon op dit vroege uur ook niet aan een kaartje komen dat wel geldig was. Gelukkig wilde Vader haar wel met de Sjees brengen.
Om half negen gingen ze op pad. Roodkapje keek naar het vlakke boomloze veenlandschap en naar de laatste mistslierten die zich hardnekkig verzetten tegen de stralende voorjaarszon. Na 15 minuten zag ze de contouren van het Sprookjesbos opdoemen. Ze keek enigzins bevreemd naar de bordjes "Zentrum, hier parken" die er die ochtend neergezet moesten zijn. Waarom moesten mensen zich altijd aanpassen aan alle Duitsers die kwamen? Als zij naar een kerstmarkt vlak over de grens in Duitsland ging stonden er ook geen bordjes in het Nederlands... Bloemetjesmarkt, heette dat: 150.000 mensen op de been en dat allemaal om goedkoop aan viooltjes en wat dies meer zij te komen. Roodkapje besloot dat ze het centrum de rest van de dag ging mijden als de pest. Gelukkig had ze genoeg te doen en hoefde ze ook niet naar het centrum.
Toen ze thuisgekomen was zag ze dat Doornroosje alweer thuis was. "Wat is de oven SCHOON!!! Ik heb een stukje van de arretjescake gejat... mea culpa... maar wèl lekker!" stond er op het bord als "Message of the Day".
"Wat raar", dacht Roodkapje. "Ik heb maar één stuk in de koelkast gelegd voor Doornroosje, hoezo 'mea culpa'?" Ze keek in de koelkast en zag een stuk arretjescake liggen waar misschien één centimeter aan miste. Ze haalde haar schouders op en ging naar haar kamertje om haar spullen weg te ruimen.
Toen ze weer terugkwam bleek ze Doornroosje met al haar kabaal ruw uit haar slaap gewekt te hebben. Onder het genot van een kopje koffie kletsten ze de afgelopen week bij. Doornroosje ging naar de keuken om te ontbijten. "Er is mueslibrood!!" schalde het vanuit de keuken. Roodkapje wist dat er mueslibrood was, ze had het zelf meegenomen van de bakker. Doornroosje kwam met een blij hoofd, twee stukken mueslibrood en twee mokken koffie, waarvan er eentje voor Roodkapje was, naar de woonkamer.
"Dat is om ook een beetje Pasen te vieren", zei Roodkapje, "het suikerbrood was heel duur en bovendien slecht voor je gebit."
"Goedzo" jubelde Doornroosje.
Na de koffie was het hoog tijd om eens langs Grootvader te gaan. Ze wilde graag iets meer weten over de onzekerheidsrelatie van Heisenberg. Toen ze bij het huisje van grootvader kwam deed Peter Pan (die er ook woont) open. Hij keek haar met vrolijke slaapoogjes aan. "Goeiemorgen Roodkapje!" klonk het vrolijk, "wat kom jij hier doen?"
"Ik kom bij Grootvader" antwoorde Roodkapje, "om in een natuurkundeboek lezen".
"Aha", zei Peter Pan, "dan wil je vast wel koffie".
"Jazeker", antwoordde Roodkapje.
Uit het grote dikke natuurkundeboek van grootvader bleek dat wat ze vermoedde juist was: het aanhalen van Heisenberg in haar psychologieboek om gedrag te beschrijven leek als enige doel te hebben de psychologie wat meer natuurwetenschappelijk te laten lijken. Met de nadruk op lijken.
Nadat ze haar koffie ophad en goedkeurend naar Grootvaders zelfgeknutselde bank had  gekeken ging Roodkapje weer naar huis. Grootvader had nog meer werk te doen.
Thuis aangekomen boog ze zich weer over haar werk en haar studie. Ze moest opschieten want ze zou later die middag bij Tinkerbell thuis bezig met wiskunde. Niet omdat het moest, maar omdat het leuk was. Driehoeken, vierkanten en de wortelformule passeerden de revue, en de twee meisjes hadden pret voor tien. Het was alweer etenstijd en vanwege het mooie weer werd er op het balkonnetje van Tinkerbell gegeten. De egel, die bij Tinkerbell in huis woonde verdedigde met verve waarom kinderen naar een speciale haarkloofschool moesten, terwijl Roodkapje daar niet direct het nut van inzag. Tinkerbell kapte het gesprek af en ging voorlezen uit een dagboek van Adrian Plass. Na de afwas werd er een vergadering van de Koksorde bezocht. Roodkapje hoorde als enige niet tot deze orde, maar zag het nut er niet van in om hemelsbreed één kilometer verderop een willekeurig andere vergadering van de Orde der Haarklovers te bezoeken, ze was er niet lid en niemand zou haar er verder missen. Bovendien waren de meeste vergaderingen saai. Tot haar grote verrassing zag ze in het gebouw van de Orde ook de talige Brilsmurf met z'n Smurfin lopen. Grappig! Die was natuurlijk met Peter Pan mee omdat Grootvader en Doornroosje bij de Evangelist thuis een Riddertoernooi hielpen te organiseren.
Terwijl na de vergadering teruggingen kwam Peter Pan naast haar rijden om z'n beklag te doen over Roodkapjes weblog. Hij vond dat hij niet vaak genoeg genoemd werd. Bovendien vond hij haar meer op Pippi Langkous lijken met haar twee staartjes en zonder haar karakteristieke jas aan. Roodkapje legde uit dat wat betreft het eerste er een tussenstand zou worden opgenomen met vermeldingen en wat betreft het tweede ze op Goede Vrijdag niet in functie was. Tinkerbell bemoeide zich er ook mee en Roodkapje merkte tot haar grote genoegen dat alleen het dreigen met een vermelding in haar weblog al een voldoende pressiemiddel was om ze te laten inbinden.
Thuis aangekomen besloot ze meteen werk van haar dreigementen te maken en gelijk een nieuwe bijdrage te posten, waarvan akte.
« Laatst bewerkt op: april 10, 2004, 12:39:37 pm door Roodkapje »

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: april 09, 2004, 11:23:13 pm »
Leuk, weer eens een lang verhaaltje voor het slapen gaan. Ik vraag me alleen af hoe mensen nu zo'n lol kunnen hebben in wiskunde... maar misschien ben ik daar wel een alpha voor...
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: april 10, 2004, 12:54:18 pm »
Frequentielijst Sprookjesfiguren op verzoek van Peter Pan  _/-\o_

1. Doornroosje (33 vermeldingen)
 2. Grootvader (16 vermeldingen)
 3. Wammes Waggel (15 vermeldingen)
 4. Tinkerbell (12 vermeldingen)
 5. Archimedes (11 vermeldingen)
 5. Peter Pan (11 vermeldingen)
 6. Klaas Vaak (10 vermeldingen)
 7. Repelsteeltje (7 vermeldingen)
 7. Klein Duimpje (7 vermeldingen)
 8. Duimelotje (6 vermeldingen)
 9. Het Peperkoekmannetje (5 vermeldingen)
 9. Goudelsje (5 vermeldingen)
 9. Donkey (5 vermeldingen)
10. De Evangelist (4 vermeldingen)
10. Merlijn (4 vermeldingen)
11. de GVR (=de Grote Vriendelijke Reus) (3 vermeldingen)
12. De Zwelgbast (2 vermeldingen)
12. Lady (2 vermeldingen)
12. De Vagebond (2 vermeldingen)
12. De Filosoof (2 vermeldingen)
12. Robin Hood (2 vermeldingen)
12. De Gelaarsde Kater (2 vermeldingen)
12. De Jager uit het Sprookjesbos (2 vermeldingen)
12. De talige Brilsmurf (2 vermeldingen)
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 02:00:57 pm door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: april 12, 2004, 12:40:58 pm »
Paasweekend
De paasdagen kwamen er weer aan en daarom maakte Roodkapje zich gereed om af te reizen naar het Veenmoeras. Doornroosje zou met haar zusje naar The Passion of the Christ gaan, maar Roodkapje wilde niet mee. Ze vond de film te gruwelijk. Ze keek nooit naar enge films en ze was niet van plan een uitzondering te maken. Ze ging op de dag van Saturnus, laat in de middag dus 'naar huis'.
Na het eten was er de documentaire "Son of God" op Discovery Channel. Ze keek het samen met haar vader, maar hield wijselijk haar mond om commentaar te geven. Ze vond het geen geweldige docu maar ze was wel blij dat eruit naar voren kwam dat Jezus echt geleefd had en dat de Evangelieën correcte details gaven en daardoor waarschijnlijk authentiek waren. Ze wist dat er daardoor een paar vooroordelen onderuit waren gehaald bij haar vader.
Het slapen wilde niet goed lukken, steeds wisselen van bed bevordert de slaap niet echt. Bovendien baalde Roodkapje erg van het feit dat ze geen stichtelijk boekje had meegenomen uit het Sprookjesbos: zo had ze niks te lezen op de Zonnedag. Nou ja, het zou sowieso wel gezellig worden. Ze zou de Zonnedag alweer doorbrengen bij de Tovenaar en zijn gezin. Het was er erg gezellig en Roodkapje onderwees de kunst van het kolonisten. Het spel viel erg goed in de smaak bij de Tovenaar en zijn vrouw. Na de middag-samenkomst werd Roodkapje afgezet bij het huis van haar vader.

Paashaas
Daar hoorde ze dat haar broer -die Shrek heet- iets buitengewoon merkwaardigs had meegemaakt toen hij vanuit een bootfeestje in de Scandinavische Havens van het Sprookjesbos weer naar het Veenmoeras wilde afreizen. De bizarre gebeurtenis verliep als volgt:
Shrek en wat andere mensen stonden buiten bij de sjees van Shrek wat na te kletsen en afscheid te nemen. Langzaam kwam er vanuit de tegenovergestelde richting een rijtuig van de politie langzaam aanrijden. Het rijtuig stopte bij het gezelschap. Een agente leunde voorover vanaf de bok en vroeg: "Hebben jullie ook net een paashaas voorbij zien komen?"
"Tuurlijk," schaterde Shrek, "hij ging die kant op!"
"We menen het serieus", zei de agent, "er is een enigzins verwarde vrouw ontstnapt met een paashaaskostuum aan. Ze loopt rond met ontbloot bovenlichaam".
Shrek ging bij zichzelf te rade of hij echt niks gedronken had. Hij begon nu ernstig aan zichzelf te twijfelen, maar dit gebeurde toch echt.
"Nee, die heb ik niet gezien", zei Shrek.
"Oké, bedankt", zei de agent. Het rijtuig reed verder.

http://images.vpro.nl/img.db?17194513+s(160)

Met dit bizarre bericht werd het paasweekend afgesloten en ging Roodkapje weer naar haar Sprookjesbos. Als ze er de paashaas tegenkomt, laat ze het de politie wel even weten.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: april 13, 2004, 01:54:17 pm »
Roodkapje verveelt zich
Het was gisteren saai in het Sprookjesbos. De zon hield zich verborgen achter de wolken waardoor alles er grauw en troosteloos uitzag. Gelukkig regende het niet. Roodkapje verlangde erg naar de zomer, naar de periode met veel zon, weinig wolken en een lekkere temperatuur. De bomen in het bos stonden op springen.
"Misschien staan ze aan het eind van de week wel in het blad." dacht Roodkapje.
Ze moest een opdracht afmaken en inleveren. Maar daar had ze duidelijk geen zin in.
"Dat moet morgen maar, ik ga eerst leuke dingen doen". Zo ging Roodkapje knutselen en boeken lezen, de hele dag door, in haar eentje, want Doornroosje zat nog bij haar ouders in een ander sprookjesland. Het was al diep in de nacht toen ze ging slapen.

De volgende ochtend was ze al vroeg wakker. Ze zag erg op tegen de opdracht die ze moest maken. Aangezien ze zichzelf op rantsoen had gezet, was er in plaats van echte koffie oploskoffie. Er was wel echte koffie in huis, maar dat werd voor gasten bewaard.
Gewapend met een mok oploskoffie ging ze haar wiskundeopdracht (modelleren van gedrag) te lijf. Ze had de avond ervoor nog iets over de onzekerheidsprincipe van Heisenberg aan de Filosoof gevraagd en daarmee kwam ze een heel eind. Een korte vlucht door cyberspace hielp ook om het raamwerk compleet te maken. Dit was een uitermatig handige pagina voor het doel dat Roodkapje zich gesteld had.
Toen ze klaar was met modelleren en het opgestuurd had bleek dat ze zich nog door een uitermate saai boek moest worstelen... daar is ze nog wel eventjes zoet mee :w
« Laatst bewerkt op: april 13, 2004, 01:55:01 pm door Roodkapje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: april 13, 2004, 02:39:21 pm »
Petje af Roodkapje, ik lees je weblog altijd met plezier. Je weet een gezellige sfeer op te roepen die me aan Hobbitstee doet denken.  :)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: april 13, 2004, 02:43:15 pm »

quote:

April 13, 2004

They've got it!
Science grasps eureka moment

By Mark Henderson, Science Correspondent

THE secret of the “eureka moment”, when a flash of inspiration suddenly resolves a tricky problem, has been explained by scientists for the first time.

The “light bulb” or “aha!” experience, in which an answer seems to appear from thin air, relies on a very different method of thinking from standard problem- solving, according to research in the United States.

Abrupt insights such as Archimedes’ discovery of water displacement, which supposedly prompted the mathematician to jump from his bath shouting “eureka”, produce a characteristic pattern of activity in a specific region of the brain’s right hemisphere, scans have shown. When people work out an answer in deliberative, methodical fashion, however, this eureka centre remains quiet, suggesting that the brain has at least two distinct ways of solving difficult problems.

Mark Jung-Beeman, of Northwestern University in Chicago, who led the study, said the results suggested that inspiration was qualitatively different from ordinary contemplation and thought.

“For thousands of years, people have said that insight feels different from more straightforward problem-solving,” he said.

“We believe this is the first research showing that distinct computational and neural mechanisms lead to these breakthrough moments.”

Edward Bowden, his colleague, said: “As supposedly happened to Archimedes, prior to solving problems with insight people often reach an impasse and are unable to make any progress. They need to reinterpret the problem and integrate information in a new way.

“Sometimes the mind does this unconsciously, and then the solution suddenly appears in consciousness. To the solver, the solution seems to have come out of thin air, yet is obviously correct.”

In the study, details of which are published today in the journal Public Library of Science Biology, Dr Jung- Beeman and Dr Bowden asked volunteers to solve a series of word problems. Participants were given a series of three words, such as “fence”, “card” and “master”, and told to think of a single word that would go with each to form a compound word. The answer in this example is “post” — “fencepost”, “postcard”, “postmaster”.

The problems were designed so that most people would solve them methodically and by insight about half of the time each. The volunteers’ brains were scanned using functional magnetic resonance imaging (fMRI) as they solved the problems. When the subjects reported having an “aha! moment”, a region of the brain known as the anterior superior temporal gyrus, in the right temporal lobe, tended to fire with activity. When they solved the problems through methodical working, that region was inactive.

The anterior superior temporal gyrus is thought to play a critical part in pulling together distantly related information, and may be activated subconsciously to produce sudden insights when all the pieces fall into place.

A second experiment, which used an electroencephalogram (EEG), measured brainwave activity as subjects solved the problems.

About a third of a second before a problem was solved with insight, there was a sudden burst of high-frequency activity. This appears to mark the moment of inspiration.

Howard Gardner, Professor of Education and Cognition at Harvard University, said: “If there is one human trait that would seem impervious to scientific study, it is intuition or insight — that seemingly nonrational ‘aha!’ that accompanies sudden recognition or solution.

“In showing that distinctive cortical activity characterizes self reports of insight, while being absent on solutions bereft of insight, Jung-Beeman and his colleagues have helped to demystify the creative process.”
Bron

Later als Roodkapje groot is wil ze ook "Science Correspondent" worden. B)
« Laatst bewerkt op: april 13, 2004, 09:38:26 pm door Roodkapje »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: april 14, 2004, 08:42:57 pm »
Roodkapje en Doornroosje in de grote stad
Het was mistig in het Sprookjesbos toen Roodkapje ontwaakte.
"Bah, niet alweer zo'n trieste dag!" mopperde Roodkapje.
Toch stond ze op om aan het werk te gaan. Doornroosje kwam thuis en natuurlijk dronken ze, als onderdeel van het vaste ochtendritueel, koffie. Roodkapje wou aan het werk gaan, maar via de totemtotem kwam het bericht binnen dat de Evangelist kwam koffiedrinken. Dus werd er weer koffie gezet.
Op een geven moment ging Roodkapje iets voor zichzelf doen: werk reorganiseren voordat haar bijlesleerling (het broertje van Merlijn) Elfs kwam leren. Na afloop van de les gingen Roodkapje en Doornroosje naar de grote stad. Eerst naar de universiteit en vervolgens winkels kijken. (Met de nadruk op kijken). Roodkapje stond versteld van zichzelf toen ze merkte dat ze het leuk vond om naar kleren te kijken, terwijl ze niet van plan was iets te kopen. :X
Ze concludeerde dat Doornroosje een heilzame invloed op haar had.  O-)
Nadat ze lekkere broodjes bij de Stadsbakkerij van Bakker Bart hadden gekocht gingen ze naar huis om "Providence" te kijken. Daarna was Doornroosje nieuwsgierig naar Roodkapjes weblog.
Ze vond Pleun schattig en vroeg of hij een keer kwam koffiedrinken. (@Pleun: we wonen in Het Sprookjesbos, bij de 4e boom links :+ )
Doornroosje maakte ook een nick op het GKv-forum om Roodkapje van commentaar te gaan voorzien. :X Roodkapje huiverde, maar het leek haar wel grappig.

(wordt vervolgd)

Doornroosje

• Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: april 14, 2004, 08:44:19 pm »
:w

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: april 14, 2004, 08:45:42 pm »
Dag doornroosje! :w

Nu de prins en de wolf nog...

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: april 14, 2004, 08:48:31 pm »
Ga mensen niet op een idee brengen... straks dwalen hier allemaal klonen rond! 8)7

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: april 14, 2004, 08:50:04 pm »
Daar hebben we Alfredt voor  :Y)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: april 14, 2004, 11:05:37 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 14 april 2004 om 20:42:

Ze vond Pleun schattig en vroeg of hij een keer kwam koffiedrinken. (@Pleun: we wonen in Het Sprookjesbos, bij de 4e boom links :+ )

Haha, ik word er verlegen van.  :o Maar ik kom wel een keer koffiedrinken, lijkt me gezellig.  :)

pjotr

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: april 14, 2004, 11:06:56 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 10 april 2004 om 12:54:
Frequentielijst Sprookjesfiguren op verzoek van Peter Pan  _/-\o_
Deze frequentielijst is ook bedoeld om bepaalde verhoudingen recht te zetten. Zo is het de omgekeerde wereld dat grootvader vaker in jouw weblog voorkomt, dan ik. Aan de frequentielijst moet ik mijn vorderingen kunnen aflezen om grootvader af te troeven.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: april 15, 2004, 12:16:06 am »
Uit de weblog van Pleun:

quote:

Santaarnpaal schreef op 14 april 2004 om 22:33:
Staat het hek van de Efteling open? met al die sprookjesfiguren hier op het forum.  :P

Aan iedereen op last van Santaarnpaal: wil de laatste die weggaat het hek achter zich sluiten? :+

quote:

pjotr schreef op 14 april 2004 om 23:06:
[...]
Deze frequentielijst is ook bedoeld om bepaalde verhoudingen recht te zetten. Zo is het de omgekeerde wereld dat grootvader vaker in jouw weblog voorkomt, dan ik. Aan de frequentielijst moet ik mijn vorderingen kunnen aflezen om grootvader af te troeven.
En hoe wou je daaraan invulling gaan geven dan? Zelfs Tinkerbell wordt vaker genoemd. Dat riekt gewoon naar jaloezie...
« Laatst bewerkt op: april 15, 2004, 12:20:02 am door Roodkapje »

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: april 15, 2004, 12:23:22 am »
Inderdaad, ik denk dat hier persoonlijke belangen een te grote rol gaan spelen. Bovendien, volgens mij wordt  Grootvader vaker genoemd in combinatie met Doornroosje dan met Roodkapje. Misschien moet er ook een frequentielijst voor combinaties opgesteld worden.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: april 15, 2004, 04:21:27 pm »
Roodkapjes Familie
In navolging van Does heb ik ook maar eens gekeken waar de Kapjes vandaan komen... een donkerrode vlek in Oost-Groningen...  :X
http://www.members.lycos.nl/kapjeislief/images/kapjefam.png

Ross het Ros
Vandaag was het prachtig weer in het Sprookjesbos. Nadat Roodkapje en Doornroosje van hun ontbijt genoten hadden ging de bel. Het was Goudelsje die kwam koffiedrinken. Roodkapje ging bezig met haar saaie boek, maar het duurde niet lang.
"Roodkapje!!!", schalde het door het huis.
Roodkapje ging op onderzoek uit en ontdekte Goudelsje en Doornroosje achter een computer, oog in oog met "De Schreeuw" van Munch. En daar bleef het dan ook bij. Er verschenen hoe dan ook geen dalmatiërs. Het kreng zat dus vast. Na wat gepruts van Roodkapje bleek dat het ding echt vast zat. De resetknop dan maar...
Nadat het kreng het wel deed liet Doornroosje aan Goudelsje Roodkapjes weblog zien. Goudelsje schaterde van plezier. Ze liet weten alweer een nieuw paard op de kop getikt te hebben, een grijs ros dat Ross heet. Die rotknol van Roodkapje (ook grijs, maar wel wrak) hoefde ze dus niet meer te lenen. Ze vond het gemeen dat die Orcs een kreupel paard gejat hadden.
"Ik wil ook meedoen!" riep ze, "hoe kom ik bij jouw Bos, Roodkapje?"
Doornroosje en Roodkapje dachten dat men op het Forum niet op een invasie van sprookjesfiguren zat te wachten en hielden daarom wijselijk hun mond.
Roodkapje snapte niet waarom haar log nou zo opeens een hype aan het worden was :?
Toen Goudelsje weg was (ze ging naar de Jokerman) sloeg Doornroosje aan het schoonmaken en ging Roodkapje studeren. En passant schreef ze een mail terug aan Donkey, die vrolijk mailde dat Zweistein, hij en Repelsteeltje kwamen eten. Ze had Repelsteeltje helemaal niet besteld en wou weten wat daarvan de bedoeling was en waarom de Filosoof thuisgelaten werd. Die had het al zo druk en zag uit naar een moment rust bij Roodkapje en Doornroosje thuis. Het antwoord bleef uit, waarschijnlijk snapte Donkey ook niet wat hij bedoelde. Verder vroeg ze of Grootvader de volgende dag kwam eten. Daar had Grootvader wel zin in. Verder vroeg ze aan Grootvader of de vriend van Tinkerbell (wiens naam we hier niet zullen noemen om hem niet verder in de frequentielijst omhoog te stuwen) nog pissig was vanwege zijn vermeende achterstand op Grootvader. Daar wist Grootvader niks van. Roodkapje besloot de vriend van Tinkerbell tot nader orde aan te duiden met X (= een niet nader te noemen persoon).
Aangezien de zon nog steeds vrolijk scheen besloot Roodkapje Doornroosje te vergezellen op het balkon. De studieactiviteiten werden daar voortgezet. Zo studeerde Roodkapje verder, af en toe onderbroken door het gegrinnik van Doornroosje die nog bezig was in "De scheepsjongens van de Bontekoe".
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 02:01:53 pm door Roodkapje »

pjotr

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: april 15, 2004, 07:02:31 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 15 april 2004 om 16:21:Roodkapje besloot de vriend van Tinkerbell tot nader orde aan te duiden met X (= een niet nader te noemen persoon).
dat wordt dan een wederzijdse boycot...

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: april 15, 2004, 07:05:13 pm »
Even afkoelen heet dat ;)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: april 15, 2004, 10:47:00 pm »

quote:

Sterspelers Ajax te sterk voor sprookjesteam
KAATSHEUVEL - Ajax heeft woensdagmiddag waarschijnlijk een van de raarste wedstrijden gespeeld uit de meer dan 100-jarige geschiedenis van de club. De waarschijnlijk toekomstige landskampioen trad op de speelweide van attractiepark De Efteling aan tegen FC Sprookjebos, het voetbalteam van het park. Na een merkwaardig duel won de Amsterdamse voetbalclub uiteindelijk de Pardoes Cup.

Nigel de Jong tegenover zijn meest vreemde tegenstanders ooit.
Al bij het betreden van het veld schieten Nigel de Jong en Rafael van der Vaart in de lach. Daar is ook alle reden voor: FC Sprookjesbos heeft Roodkapje op doel staan en de Wolf van de Zeven Geitjes in de spits. Tijdens het twee keer een kwartier durende duel gebeuren de vreemdste dingen. Er staan constant teveel sprookjesfiguren in het Efteling-Elftal en de scheidsrechter is duidelijk partijdig: hij scoort voor FC Sprookjesbos.

Voor het publiek dat massaal naar het duel is gekomen is na tien minuten spelen allang niet meer duidelijk hoeveel het staat. Daar wordt gegild om een handtekening van Van der Vaart of Koeman. De Ajax-trainer bekijkt het vanaf de bank met een ontspannen glimlach. "Het is een dagje uit voor ons. En iedereen vindt het leuk. Of ik wat opgestoken heb van deze wedstrijd? Niet echt. En echte talenten lopen er ook niet rond. Grietje is niets voor ons elftal."

Ook de spelers vermaken zich prima. Victor Sikora helpt Oma over de boarding en Yakubu doet met een grote glimlach een poging om Doornroosje - die in slaap gevallen is - te wekken: dat lukt niet. Alleen de prins kan haar wakker kussen.

Ook Rafael van der Vaart heeft grote lol in het hele spel. "Je weet dat het een geintje is, maar uiteindelijk wilde ik wel winnen. Het was nog niet makkelijk om hier dit elftal te verslaan. Voor komend seizoen in de Champions League moeten we nog veel oefenen," aldus de Ajax-aanvoerder.
Bron

Met dank aan Does :) (en Doarsie, sorry niet goed gekeken in de log)
« Laatst bewerkt op: april 15, 2004, 11:11:44 pm door Roodkapje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: april 15, 2004, 10:49:52 pm »
Ik vind het wel grappig dat bekenden van je zitten te controleren hoe vaak ze genoemd worden in het Sprookjesbos. Zou dat iets typisch Gronings zijn?  :)

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: april 15, 2004, 10:57:08 pm »

quote:

:)
« Laatst bewerkt op: april 15, 2004, 11:13:09 pm door Doarsie »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: april 16, 2004, 10:35:34 am »
Mijn sprookjeskloontje is mislukt, dus dan maar zo:

http://home.online.no/~kgroenn/disney/ladylandstryker/lady18.gif

Woef?

Kom ik alweer een keertje vaker voor!  ;)
« Laatst bewerkt op: april 16, 2004, 10:44:58 am door Bumblebee »
Bombus terrestris Reginae

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: april 16, 2004, 10:43:48 am »

quote:

Roodkapje schreef op 15 april 2004 om 16:21:

Roodkapjes Familie
In navolging van Does heb ik ook maar eens gekeken waar de Kapjes vandaan komen... een donkerrode vlek in Oost-Groningen...  :X
Zeeland is best mooi, daar zouden jullie eens naar toe moeten verhuizen! ;)
Live vanuit de luie stoel