Auteur Topic: Feedback op het forum (technisch) - deel 2  (gelezen 13161 keer)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (technisch) - deel 2
« Reactie #200 Gepost op: december 18, 2003, 05:41:20 pm »

quote:

op 17 Dec 2003 18:41:54 schreef Does:
[...]

Dat snap ik ook wel, maar wrom zit ie tegen mij te zagen dat ik 40 jaar terug leef?

* zwaait * :P
Ik denk door je sixties kapsel...  :P
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: december 18, 2003, 05:45:51 pm »

quote:

op 17 Dec 2003 18:41:54 schreef Does:
[...]
Dat snap ik ook wel, maar wrom zit ie tegen mij te zagen dat ik 40 jaar terug leef?
Omdat het toen normaal was dat als je een groep vrijgemaakten bij elkaar zette er van enige discussie geen sprake kon zijn...

inlijn

• Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: december 18, 2003, 08:39:36 pm »
Goed idee, van die groepen.
Maken we een groep voor echte GKV-ers, en één voor GKV-twijfelaars, een groep voor GKV-ers-van40jaargeleden en een groep voor GKV-bezwaarden. Dan kan iedereen gezellig discussiëren met mensen die hetzelfde denken, wordt de discussie tenminste ook niet zo moeilijk.  :'(  Nee dus!! Daar is een forum toch niet voor bedoeld?

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: december 18, 2003, 08:46:07 pm »
Het is gewoon een praktische kwestie.
Er is niets principieels aan.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: december 18, 2003, 09:09:33 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 20:39:36 schreef inlijn:
Goed idee, van die groepen.
Maken we een groep voor echte GKV-ers, en één voor GKV-twijfelaars, een groep voor GKV-ers-van40jaargeleden en een groep voor GKV-bezwaarden. Dan kan iedereen gezellig discussiëren met mensen die hetzelfde denken, wordt de discussie tenminste ook niet zo moeilijk.  :'(  Nee dus!! Daar is een forum toch niet voor bedoeld?
inlijn als je nou even rustig leest waar het over gaat. Er is al vele malen verteld dat we een andersoortige scheiding willen. Geen scheiding op personen maar op kaders.

Het moet toch mogelijk zijn dat iemand iets kan bespreken binnen bepaalde kaders?
Als ik graag een discussie wil over in hoeverre de 7 dagen van de schepping daadwerkelijk 7 keer 24 uur geweest zijn kan ik bijna niet op dit forum terecht. Omdat ik dan zeker weet dat binnen de kortste keren er mensen zijn die roepen dat er geen schepping maar big bang geweest is. Anderen gaan daarop verder en mijn topic wordt 'vernield'. Waarom is dat opeens wel ok dan?
Juist om dat soort discussies ook een beetje de ruimte te geven willen we opdelen.

Nog eenmaal. We willen dus gewoon de zaak wat meer inkaderen. Verder blijft elke discussie mogelijk. Niemand wordt gedwongen om in het meer ingekaderde gedeelte te posten. En in principe wordt het ook niemand verboden om daar te posten.... mits hij zich aan de policy die daar geld houdt.
En je hoeft heus niet bang te zijn dat iedereen het daar opeens met elkaar eens is, want ik ken geen bijbelstudieavond waar men het op bepaalde punten  niet roerend met elkaar oneens was ;)
En als er niet gediscussieerd wordt valt het vanzelf stil en zal het heus na verloop van tijd weer gesloten worden :)
Pinkeltjefan

inlijn

• Bekijk profiel
« Reactie #205 Gepost op: december 18, 2003, 09:56:05 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 21:09:33 schreef Alfredt:
[...]

inlijn als je nou even rustig leest waar het over gaat. Er is al vele malen verteld dat we een andersoortige scheiding willen. Geen scheiding op personen maar op kaders.

Het moet toch mogelijk zijn dat iemand iets kan bespreken binnen bepaalde kaders?
Als ik graag een discussie wil over in hoeverre de 7 dagen van de schepping daadwerkelijk 7 keer 24 uur geweest zijn kan ik bijna niet op dit forum terecht. Omdat ik dan zeker weet dat binnen de kortste keren er mensen zijn die roepen dat er geen schepping maar big bang geweest is. Anderen gaan daarop verder en mijn topic wordt 'vernield'. Waarom is dat opeens wel ok dan?
Juist om dat soort discussies ook een beetje de ruimte te geven willen we opdelen.

Nog eenmaal. We willen dus gewoon de zaak wat meer inkaderen. Verder blijft elke discussie mogelijk. Niemand wordt gedwongen om in het meer ingekaderde gedeelte te posten. En in principe wordt het ook niemand verboden om daar te posten.... mits hij zich aan de policy die daar geld houdt.
En je hoeft heus niet bang te zijn dat iedereen het daar opeens met elkaar eens is, want ik ken geen bijbelstudieavond waar men het op bepaalde punten  niet roerend met elkaar oneens was ;)
En als er niet gediscussieerd wordt valt het vanzelf stil en zal het heus na verloop van tijd weer gesloten worden :)
OK, helemaal mee eens dat je best bepaalde regels kunt afspreken m.b.t. het reageren op een topic, zodat er recht gedaan wordt aan de inbreng van degene die een bepaalde discussie begonnen is. Als iedereen maar het recht heeft om aan elke discussie deel te nemen.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #206 Gepost op: december 18, 2003, 10:49:51 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 21:56:05 schreef inlijn:
[...]

OK, helemaal mee eens dat je best bepaalde regels kunt afspreken m.b.t. het reageren op een topic, zodat er recht gedaan wordt aan de inbreng van degene die een bepaalde discussie begonnen is. Als iedereen maar het recht heeft om aan elke discussie deel te nemen.
Dat heeft binnen de crew eigenlijk nooit ter discussie gestaan, alleen komt het hier telkens weer naar boven....

De preciese invulling is nog onduidelijk. Maar we gaan niet op persoon selecteren, dat is wel duidelijk.....
Pinkeltjefan

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #207 Gepost op: december 18, 2003, 10:51:23 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 21:09:33 schreef Alfredt:
[...]

Lijk mij dat inkaderen dan niet zoveel zin heeft. Het gaat er dus om dat ieder zich aan de topic houd. Als het dus over 7*24 uur scheppingsduur gaat heeft de Big Bang theorie daar niets mee te maken dat is een ander topic. Dus in verschillende kaders indelen heeft alleen zin als de deelnemers er zich ook aan houden anders is het lood om oud ijzer

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: december 18, 2003, 10:56:18 pm »
Daar zijn moderators voor. Die houden dat in de gaten. En als een deel van het forum een beperktere doelgroep heeft, dan kan een moderator daarnaar verwijzen.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #209 Gepost op: december 18, 2003, 10:57:08 pm »
Waarom wordt deze discussue in het topic over technische feedback gevoerd? Erg veel technisch spul zie ik er eigenlijk niet aan...
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #210 Gepost op: december 18, 2003, 11:03:57 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 22:57:08 schreef Harm:
Waarom wordt deze discussue in het topic over technische feedback gevoerd? Erg veel technisch spul zie ik er eigenlijk niet aan...
Sorry viel in mijn eigen valkuil. Je gaat namelijk heel snel in op een van de laatste posts zonder oog voor de topic, terwijl die toch vet boven de replyveld staat

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #211 Gepost op: december 18, 2003, 11:21:27 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 23:03:57 schreef Merwekade:
[...]
Sorry viel in mijn eigen valkuil. Je gaat namelijk heel snel in op een van de laatste posts zonder oog voor de topic, terwijl die toch vet boven de replyveld staat
Voel je niet al te persoonlijk 'aangevallen' Merwekade, het gaat al anderhalve pagina of langer niet meer over technische feedback...

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #212 Gepost op: december 18, 2003, 11:27:34 pm »
aan de hand van die discussie wel een technisch puntje.... misschien dat ik het al eerder gevraagd had of je het ergens op de todolijst hebt staan....

Een makkelijkere splitsmanier van topics. (nu ik het opschrijf komt het me iig heel bekend voor ;) )
Pinkeltjefan

Merwekade

• Laat uw licht schijnen
    • Bekijk profiel
« Reactie #213 Gepost op: december 18, 2003, 11:31:30 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 23:21:27 schreef Mezzamorpheus:
[...]

Voel je niet al te persoonlijk 'aangevallen' Merwekade, het gaat al anderhalve pagina of langer niet meer over technische feedback...
Maak je geen zorgen ik heb schoenmaat 44 inclusief tenen dus daar ga je niet zo snel op staan

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #214 Gepost op: december 19, 2003, 12:06:49 am »

quote:

op 18 Dec 2003 23:27:34 schreef Alfredt:
aan de hand van die discussie wel een technisch puntje.... misschien dat ik het al eerder gevraagd had of je het ergens op de todolijst hebt staan....

Een makkelijkere splitsmanier van topics. (nu ik het opschrijf komt het me iig heel bekend voor ;) )
Nemen we ook mee :P. Staat er alleen al op dacht ik ;), maar goed. Bevalt de React-manier je? Mij iig wel, dus die nemen we :P.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #215 Gepost op: december 19, 2003, 07:35:50 am »

quote:

op 19 Dec 2003 00:06:49 schreef Harm:
[...]

Nemen we ook mee :P. Staat er alleen al op dacht ik ;), maar goed. Bevalt de React-manier je? Mij iig wel, dus die nemen we :P.

Ik mag het van chem geloof ik niet zo op de react manier voorstellen :)

En het zit mijn meer op het splitsen dan op het mergen ;)
Pinkeltjefan

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #216 Gepost op: december 19, 2003, 10:02:23 am »

quote:

op 19 Dec 2003 07:35:50 schreef Alfredt:
[...]

Ik mag het van chem geloof ik niet zo op de react manier voorstellen :)

En het zit mijn meer op het splitsen dan op het mergen ;)
Naja, ik zie wel dan. Er zijn volgens mij toch erg weinig mogelijkheden. Je zult toch die berichten moet selecteren en dan naar een nieuw of bestaand topic moeten kunnen verplaatsen... :).

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #217 Gepost op: december 19, 2003, 10:18:11 am »

quote:

op 19 Dec 2003 10:02:23 schreef Harm:
[...]

Naja, ik zie wel dan. Er zijn volgens mij toch erg weinig mogelijkheden. Je zult toch die berichten moet selecteren en dan naar een nieuw of bestaand topic moeten kunnen verplaatsen... :).
ja of aanvinken en dan per pagina :)
Pinkeltjefan

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #218 Gepost op: december 19, 2003, 04:14:18 pm »

quote:

op 19 Dec 2003 10:18:11 schreef Alfredt:
[...]

ja of aanvinken en dan per pagina :)
Explain thyself :).

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #219 Gepost op: december 19, 2003, 05:08:47 pm »

quote:

op 19 Dec 2003 16:14:18 schreef Harm:
[...]

Explain thyself :).
gewoon dat je per pagina die je ziet, of in de back per topic... posts kunt aanvinken en naar een ander/nieuw topic kan moven. dus niet stuk voor stuk handmatig.... maar gewoon in een keer.
Pinkeltjefan

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #220 Gepost op: januari 03, 2004, 06:52:49 pm »
Blijf van m'n ondertitel af FFS !!!  :( :(
Of je maakt iets dan het niet groter kan of je stelt er een regel voor op...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #221 Gepost op: februari 02, 2004, 09:36:27 am »

quote:

home | profiel | actieve onderwerpen | zoeken | gebruikerslijst | faq | logout ingelogd als: Does

index / Feedback
Zoals je kan zien kent mijn hier geen hoofdletters. Taaltechnisch onvoldoende. Doe er eens wat aan! Feedback wel met een hoofdletter en index weer niet.... |:(
Live vanuit de luie stoel

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #222 Gepost op: februari 02, 2004, 09:48:43 am »

quote:

op 02 Feb 2004 09:36:27 schreef Does:
[...]

Zoals je kan zien kent mijn hier geen hoofdletters. Taaltechnisch onvoldoende. Doe er eens wat aan! Feedback wel met een hoofdletter en index weer niet.... |:(
Nee index is geen naam, Feedback wel :)
Pinkeltjefan

Pugna

• Bekijk profiel
« Reactie #223 Gepost op: februari 02, 2004, 09:23:44 pm »
Een vraag. Ik zie dat sommige mensen in hun posts een link naar andere webpaginas hebben onder "klik hier" of alleen "hier". Hoe krijg ik zo iets voor elkaar?
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #224 Gepost op: februari 02, 2004, 09:38:06 pm »
Zie de FAQ: http://forum.gkv.nl/faq.asp#opmaak.

[url = http://www.gkv.nl/ ]GKV[ / url]  --> GKV

(zonder spaties)
[Prediker 7:29]

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #225 Gepost op: februari 11, 2004, 10:48:52 am »
't Lukt me niet om het bericht van horatius in 'medische wetenschap: waar ligt de grens' te quoten (4x geprobeerd). De browser (/dit tabblad) (mozilla) loopt dan vast. Voorheen had ik nooit problemen met quoten.
Enig idee waar het aan ligt?

Edit: En reageren in die draad lukt mij ook niet, terwijl dat hier wel lukt :)
(Verkapte vorm van censuur? ;) :P)

(En dat nare hotmail bugt ook al :X :()
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2004, 11:22:46 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #226 Gepost op: februari 11, 2004, 12:45:26 pm »
Nadat ik zelfs niet meer in deze draad kon posten, heb ik mijn computer maar gereboot. Dat lijkt het probleem verholpen te hebben.
(En mijn cache-pref stond verkeerd...)
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2004, 12:53:55 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #227 Gepost op: februari 11, 2004, 01:06:06 pm »
gelukkig. :)
Het probleem komt me trouwens niet bekend voor.

pola

• Geboeid
    • Bekijk profiel
« Reactie #228 Gepost op: februari 11, 2004, 01:29:25 pm »
wat is er gebeurd met de kleuren?

* edit Ze zijn weer terug  :?
Woorden als messen, gooi ik in de strijd, niets ontziend, want ik heb gelijk. Ik win de discussie, maar verlies een vriend. Wat een prijs en toch niets bereikt.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #229 Gepost op: februari 11, 2004, 02:37:07 pm »

quote:

op 11 Feb 2004 13:29:25 schreef pola:
wat is er gebeurd met de kleuren?

* edit Ze zijn weer terug  :?
Missende stylesheet waarschijnlijk. Een reload van de pagina verhelpt dat wel :) .

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #230 Gepost op: februari 11, 2004, 11:47:49 pm »
Overigens toch mooi dat een url de lay-out ook al beinvloed want een enter in een url en de url doet het niet meer. Waarom gebruiken mensen bij lange url's toch niet [ /url] ? Misschien ook een idee om die van onder bij het rijtje te zetten dat je die automatisch kan invoegen door 1 simpele druk op de muisknop?

(Correct me als dit al aan de orde is gekomen en al op de hele lange "to-do list" staat) :+

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #231 Gepost op: februari 11, 2004, 11:51:26 pm »
Gebruik jij toevallig Mozilla ipv Internet Explorer? In Mozilla verdwijnt ook mijn hele lay-out; in MIE niet (op m'n werk, heir thuis wel, zal morgen eens kijken wat 't verschil is :? ).
[Prediker 7:29]

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #232 Gepost op: februari 12, 2004, 12:21:42 am »

quote:

op 11 Feb 2004 23:51:26 schreef Marloes:
Gebruik jij toevallig Mozilla ipv Internet Explorer? In Mozilla verdwijnt ook mijn hele lay-out; in MIE niet (op m'n werk, heir thuis wel, zal morgen eens kijken wat 't verschil is :? ).
Nee de Lay-out blijft en ik gebruik IE (ben geen nerd!) :+

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #233 Gepost op: februari 12, 2004, 05:25:41 pm »

quote:

op 11 Feb 2004 23:47:49 schreef Does:
Overigens toch mooi dat een url de lay-out ook al beinvloed want een enter in een url en de url doet het niet meer. Waarom gebruiken mensen bij lange url's toch niet [ /url] ? Misschien ook een idee om die van onder bij het rijtje te zetten dat je die automatisch kan invoegen door 1 simpele druk op de muisknop?

(Correct me als dit al aan de orde is gekomen en al op de hele lange "to-do list" staat) :+
Zoiets staat wel op de lijst geloof ik en komt er ook wel :) .

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #234 Gepost op: februari 20, 2004, 05:54:14 pm »
Op aanvraag van harm heb ik even de policy herschreven van het weblog en cloumns forum. Hier mijn herschrijving:

Waarom dit subforum?

Naast allerlei serieuze discussies is het natuurlijk ook best aardig om eens in het leven van anderen te kijken, of om min of meer serieuze onderwerpen met een knipoog te benaderen. Vandaar dat we een subforum: Weblogs en columns hebben geopend.

Dus in dit subforum kan iedereen die de min of meer dagelijkse zaken met zijn forumbezoekers wil delen hiervoor een 'topic' openen en natuurlijk kunnen anderen hierop ook reageren. Door het toevoegen van hyperlinks of plaatjes en/of foto’s kun je het allemaal ook aantrekkelijker maken.

Hoe werkt het?

1) Je opent een topic met een door jou gekozen titel. Enkele voorbeelden voor een gepaste titel kunnen zijn:

-   Weblog van < je naam >
-   [Weblog] < je naam >

Er zijn vast veel meer varianten te verzinnen. Laat je fantasie de vrije loop.

2) Begin te schrijven en sluit af. De volgende keer ga je weer verder in je weblog.

Tekstopmaak

Je kunt de tekstopmaak verlevendigen en/of verfraaien door 'opmaakcodes' toe te voegen.

http://members.lycos.nl/neuspeutertje/plaatjes/opmaakcode_gkv.jpg

Daarnaast kun je ook nog 'smileys' toevoegen.

http://members.lycos.nl/neuspeutertje/plaatjes/gkv_smileys.jpg

Voor verdere vragen verwijzen we je naar de algemene FAQ (Frequently Asked Questions). Je kan je vraag ook gewoon hier stellen.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #235 Gepost op: februari 26, 2004, 01:55:33 pm »
http://forum.gkv.nl/showtopic.asp?tID=2232&pageID=3
deze verschijnt bij mij niet in de de aktieve onderwerpen, is dat bij anderen ook zo?
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #236 Gepost op: februari 26, 2004, 02:00:44 pm »

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #237 Gepost op: april 01, 2004, 06:53:22 pm »
Topic heeft geen zin meer.