Auteur Topic: Gebedsgenezing door Jan Zijlstra  (gelezen 39056 keer)

janssen511

• Bekijk profiel
Gebedsgenezing door Jan Zijlstra
« Reactie #150 Gepost op: december 14, 2003, 08:31:20 pm »
ik vind het schandelijk dat meneer Zijlstra misbruik maakt
van de goedheid en goedgelovigheid van wanhopige mensen!
Dit heeft niets met geloof te maken.
Guus

joris

• Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: december 14, 2003, 08:42:25 pm »

quote:

op 14 Dec 2003 20:31:20 schreef janssen511:
is dit ergens op gebasseerd? of heb je zo''n kleinbeeld van God dat je denkt dat God niet leeft en geen genezing meer brengt?
Nader tot God en Hij zal tot u naderen, jac 4:8

janssen511

• Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: december 14, 2003, 08:54:19 pm »
Ik denk zeker wel dat God kan genezen, maar niet op deze "protserige", zelfverheerlijkende manier!
En dan nog maar eens; waarom dat gedram over geld?
Kan de heer Zijlstra zijn "gave"niet gewoon delen met de mensen, zoals Jezus dit deed, in plaats van er veel geld voor te vragen????
Guus

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: december 14, 2003, 08:58:17 pm »
'On the money',Janssen!
regards,Van.

janssen511

• Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: december 14, 2003, 09:03:26 pm »
Waarom ontwijk je dit....?
Heb ik het mis, dan?
Guus

joris

• Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: december 14, 2003, 10:37:16 pm »
latne we er vanuit gaan dat God geneest, en niet Jan ZIjlstra. Wel opgeloof van Jan zijlstra en de confident.
Geld vragen? nooit van gehoord hoor. Maar al zou het zo zijn, geeft toch niet?
Nader tot God en Hij zal tot u naderen, jac 4:8

Rene

• Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: december 15, 2003, 04:11:30 pm »

quote:

op 14 Dec 2003 20:31:20 schreef janssen511:
Zeg je dit uit ervaring of is dit gebaseerd op wat anderen zeggen?
RR

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: december 15, 2003, 04:26:00 pm »

quote:

op 15 Dec 2003 16:11:30 schreef Rene:
[...]

Zeg je dit uit ervaring of is dit gebaseerd op wat anderen zeggen?

Maakt dat wat uit?

Dat kun je ook omdraaien. Geloof je in wat daar gebeurt, ben je zelf daar genezen, of ga je af op wat anderen zeggen? ( met name de broeder zelf?)

Rene

• Bekijk profiel
« Reactie #158 Gepost op: december 15, 2003, 04:53:27 pm »
Citaat
op 15 Dec 2003 16:26:00 schreef Wilhelmina:
[...]

Maakt dat wat uit?

Dat kun je ook omdraaien. Geloof je in wat daar gebeurt, ben je zelf daar genezen, of ga je af op wat anderen zeggen? ( met name de broeder zelf?)[/quote

Ja dat maakt veel uit want ik vind het erg kwalijk als mensen anderen beschuldigen van wat dan ook zonder eigen initiatief om er achter te komen of het klopt.
Ik ben er geweest en ben niet negatief.
Ik had er ook weg kunnen blijven want jij schreef er erg negatief over, maar dat vind ik de verkeerde manier.
RR

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #159 Gepost op: december 15, 2003, 04:56:41 pm »

quote:

op 15 Dec 2003 16:53:27 schreef Rene:
Ik ben er geweest en ben niet negatief.
Ik had er ook weg kunnen blijven want jij schreef er erg negatief over, maar dat vind ik de verkeerde manier.

Dat weet ik nog zo net niet.

Als een medechristen met goede argumenten en uit eigen ervaring waarschuwt ergens bij vandaan te blijven, dan vind ik dat juist een zeer goede reden om dat dan ook te doen.

Ik zou er niet meer zo snel heengaan, ook al was ik ziek (denk ik. Maar ik weet dat dat makkelijk praten is want ik ben kerngezond).
Als Wilhelmina erin meegesleurd kan raken, waarom ik (of jij) dan niet? Waarom het risico nemen?
Bombus terrestris Reginae

janssen511

• Bekijk profiel
« Reactie #160 Gepost op: december 15, 2003, 11:33:45 pm »
Uit alle verhalen hier en vanuit mijn ervaringen, blijkt dat meneer Zijlstra op de een of andere manier gebruikt maakt van psychologische beinvloedingstechnieken.
Als mensen daar van uit "genezen" is dat natuurlijk prachtig voor ze. Voor hoelang de genezing duurt natuurlijk... En uit naam van wie...?
Guus

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #161 Gepost op: december 16, 2003, 09:23:44 am »
Vandaag in het ND. Ik vind het wel passend bij dit topic.
Beetje makkelijk en Amerikaans maar het stuk is genuanceerder dan de titel doet vermoeden.

quote:

Vandaag in het ND

'Andermans ongeloof kan genezing tenietdoen'

DRACHTEN - Mensen die tijdens een genezingsdienst zijn bevrijd van een ziekte, kunnen deze genezing weer kwijtraken door ongeloof en scepsis in hun omgeving. Dat zei prof. dr. W. Ouweneel gisteren in Drachten. ,,Iedereen kent wel voorbeelden van mensen die genezen en blij van een genezingsdienst terugkwamen en later toch weer klachten kregen. Waren zij dan niet écht genezen? Ik betwijfel dat.''

Volgens Ouweneel kunnen sceptische reacties de verdwenen ziekte weer terugbrengen. ,,Er zijn dan mensen die beweren dat de duivel heeft genezen en niet God. Anderen vragen telkens of de klachten alweer zijn teruggekomen. En als iemand dan weer ziek wordt is er bij de omstanders enig triomfalisme te bespeuren: zie je wel, het heeft niet gebaat.''

Ouweneel sprak gisteren op de studiedag 'Ziekte, genezing en bevrijding in de plaatselijke gemeente', die was georganiseerd door de Vrije Baptistengemeente in Drachten. Hij heeft onlangs het boek Geneest de zieken geschreven, waarin hij een lans breekt voor de 'bediening van genezing'. Dat houdt in dat elkaar de handen opleggen en bidden om genezing van ziekten. Ouweneel legt een oorzakelijk verband tussen zonden in iemands leven en eventuele ziekten die hem treffen.

Ouweneel kreeg veel reacties op zijn boek, waarvan een aantal zeer scherp. Gisteren zei hij het te betreuren dat 'men' hem in de hoek probeert te drijven van mensen die beweren dat alle ziekte van de duivel komt. ,,Dat zou een zeer simplistisch idee zijn. Net als overigens de stelling dat alle ziekte van God komt, zoals de Heidelbergse Catechismus zegt.''

Hij wees er bovendien op dat in de Bijbel heel duidelijk staat dat niet elke kwaal een direct gevolg van zonde is. ,,Maar'', waarschuwde hij, ,,zonden hebben wel veel meer met ziekte te maken dan veel christenen denken.'' Als voorbeeld van ziekten die niets met zonden te maken hoeven hebben, noemde hij ouderdomskwalen. ,,Die horen bij het leven op deze in zonde gevallen aarde. Net als de dood.''

In de reacties op zijn boek is het Ouweneel opgevallen dat een terugkerend thema de 'soevereiniteit van God' is. Dat is een manier voor theologen om de allesomvattende wil van God te omschrijven, Hij is immers almachtig. Christenen houden er vaak veel te weinig rekening mee dat het ook Gods wil kan zijn dat mensen worden genezen, zei de hoogleraar gisteren. ,,Wij bidden vaak op een veel te vrijblijvende manier. 'Wilt u, wilt u, wilt u...?'. Dat is heel makkelijk, want als God het gebed niet verhoordt, wilde Hij het blijkbaar niet. Watchman Nee (Chinese zendeling, red), die toch niet beticht kan worden van charismatische voorkeuren, heeft geschreven: God verlangt ernaar vele christenen te helpen, maar ze willen het blijkbaar zelf niet.''

Mensen hebben vaak een overtrokken idee van de soevereiniteit van God, alsof zij zich daar alleen maar lijdzaam aan kunnen onderwerpen, zei Ouweneel. ,,In de Bijbel staat ook dat God zich laat 'verbidden'. Dat past helemaal niet in zo'n opvatting. Ik erken dat we niet moeten doorslaan van het ene simplisme in het andere, maar ik denk wel dat veel mensen hun eigen genezing in de weg staan. Lees maar mee: Er is niemand tegen wie Jezus zegt: 'Jammer, maar voor jou is er geen genezing. Deze ziekte is Gods plan met jouw leven, het is Gods goede vaderhand die jou ziek heeft gemaakt, nu moet je daar maar in berusten.' Ja, het is waar, alleen die ene man in Bethesda werd genezen, en honderden anderen bleven ziek achter. Maar ook zij hadden Jezus om genezing kunnen vragen.''

Daarom pleit Ouweneel ervoor dat 'genezingsbedienaars' (,,ik wil niet spreken van gebedsgenezers, het is namelijk God die geneest''), goed luisteren naar God en zijn wil proberen te ontdekken. ,,Als je de wil van God kent, kun je ook het machtswoord spreken, zoals het 'Ik beveel' van Paulus.''

Als God zo graag mensen wil genezen, waarom blijven sommige gelovigen dan toch ziek? Dat is een vraag die Ouweneel de laatste tijd veel krijgt voorgelegd. ,,Ik weet het niet, laat ik daar mee beginnen. Als mensen het mij vragen, geef ik als redenen: a. zonde, b. ongeloof, c. ik weet het niet.''

Dat ongeloof genezing in de weg kan staan, wil er soms bij zieke mensen niet in. ,,Zij geloven diep in hun hart niet dat God echt kan genezen. Ze denken bijvoorbeeld dat genezing alleen in de eerste eeuw voorkwam en vandaag de dag alleen nog sporadisch op het zendingsveld. Dat is ook een sterke, zeg! Het belangrijkste zendingsveld op aarde is tegenwoordig namelijk West-Europa.''

Ook onkunde en onwil kunnen genezing in de weg staan, voegde Ouweneel daar aan toe. ,,Dan zie je mensen tijdens een genezingsdienst even uit rolstoel krabbelen, en er dan snel weer veilig in terugploffen. Er zijn mensen die zo vertrouwd zijn met hun rolstoel dat zij genezing moeilijk te accepteren vinden. Zij willen alleen vertroeteld worden.''

Soms is het nog eenvoudiger waarom iemand niet wordt genezen., zegt Ouweneel. ,,Dan is het Gods tijd nog niet.''

:|

Moeilijk hoor.
Ook in de "gewone" geneeskunde zie je wel eens dat mensen zo vast zitten in hun ziekterol dat het wel lijkt of ze niet willen genezen.
Toch heb ik moeite met Ouweneels uitspraken over bijvoorbeeld Bethesda: al die andere mensen die ziek waren en die niet werden genezen, hadden het ook maar aan Jezus moeten vragen. Eigen schuld, dikke bult.

Zelf heb ik dat verhaal altijd anders gelezen, waarbij de genezing niet centraal stond, maar meer een grote groep mensen die af en toe een kado krijgt, en waarbij typisch menselijk te werk wordt gegaan: Haantje de voorste pikt het in en de stumper die het het hardst nodig heeft wordt vergeten. Jezus laat zien dat Hij juist voor die verschoppeling is gekomen: dit verhaal is een fantastische troost voor alle prutsers in de wereld. (op wat voor gebied dan ook).

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #162 Gepost op: december 16, 2003, 11:22:20 am »
Bumblebee,
Het lijkt me beter om de discussie over Ouweneel en die over Zijlstra gescheiden te houden.
Zou je je bijdrage nogmaals willen posten, maar dan in dit topic: Ouweneel over gebedsgenezing

janssen511

• Bekijk profiel
« Reactie #163 Gepost op: december 22, 2003, 10:12:09 pm »
is de discussie gesloten...?
Guus

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #164 Gepost op: december 22, 2003, 10:18:59 pm »
Alles is gezegd denk ik.
Voor een snelle hap kun je er terecht, en het nog aangenaam vinden ook.
Echter over de brokstukken die het op langere termijn geeft mag je als rechtgeaard christen niet spreken, want dan ben je negatief.
Het zij zo.

En als er genezing over je is uitgesproken in de naam van Jezus, en je blijkt nog hardstikke ziek te zijn, of zelfs gestorven ( terwijl je de grote daden van God zou verkondigen) "dan moet je bij God wezen" om maar eens de woorden van de broeder te gebruiken.

creatie

• Bekijk profiel
« Reactie #165 Gepost op: december 23, 2003, 11:35:20 am »

quote:

op 08 Feb 2003 17:51:20 schreef Wilhelmina:

Heel indrukwekkend lijkt het als er na de oproep tot  bekering soms wel 20 tot 30 mensen naar voren komen. Een kleine rekensom leert ons dat er dan na drie maanden zo'n 300 dopelingen zouden moeten zijn. Echter de incidentele bezoeker zal  nooit bij een doopdienst aanwezig zijn, maar misschien is het interessant om te vermelden dak wij er heel veel daar hebben meegemaakt en dat hat aantal dopelingen varieerde van 3 tot hooguit 20 dopelingen. De grote vraag blijft dan waar zijn die 280 bekeerlingen gebleven? Per drie maanden dan.

Misschien worden die gedoopt in gemeenten die dichterbij hun woonplaatsen liggen?

quote:

Alleen wordt daar geen vierkleurenmagazin volgeschreven en beplakt met meerdere foto's van de "senior pastor".

Volgens mij worden er wel meer dan 4 kleuren gebruikt in het magazine. En als er wonderbaarlijke genezingen plaatsvinden dan is het toch logisch dat Jan Zijlstra erbij staat? En hij is de hoofdredacteur van het magazine dus lijkt het me ook logisch dat er een foto van hem naast het redactioneel artikel staat.

quote:

Enkele jaren geleden had de heer Zijlstra een "boodschap" van God ontvangen dat hij een nieuw gebouw moest bouwen omdat er grote getalen nieuwe mensen zijn kerk zouden bestormen, inclusief de bijbehorende profetieen en dromen.               (weliswaar van zijn eigen vrouw, maar goed) Ieder gemeentelid moest van God een vierkante meter vooruit kopen voor een bedrag van 250 gulden. Had je pech als je een groot gezin had , want voor elk gezinslid moest een meter aangeschaft worden. Ook voor de familie leden die jij graag tot geloof zou zien komen, moest alvast in geloof een vierkante meter gekocht worden. Hoe stond het met je geloof? Voor hoeveel mensen bad je op dit moment? Dat moest tot uitdrukking komen in de bedragen die je overmaakte. Heel veel gezinnen betalen tot op de dag van vandaag hun grote leningen af, meestal allang in andere gemeentes, na groot verdriet, kapot en kaalgeplukt.

Hier begrijp ik echt niks van. Wie gaat er nu geld lenen om te doneren?

quote:

De meesten durven het aan niemand te vertellen, want wie gelooft nou dat een weldenkend mens hier instinkt? Bijna 2 ton heeft de heer Zijlstra zo binnen een paar weken binnengehaald.

Dit kan ik bijna niet geloven. Een paar dagen geleden was er nog in het nieuws dat meer dan duizend mensen in de verhalen van een of andere nep-touroperator waren gestonken die 'test-cruises' aanbood tegen een prijs van €180. Als mensen dat al durven te vertellen dan snap ik niet dat mensen niet durven te vertellen dat ze zijn opgelicht door Jan Zijlstra. Als er echt veel mensen door Jan Zijlstra zijn opgelicht dan hadden ze toch samen iets kunnen beginnen tegen Jan Zijlstra of in ieder geval een stichting in het leven kunnen roepen om te waarschuwen tegen hem?

quote:

Het geld is verdwenen en het gebouw is er nooit gekomen.

Nu is er in ieder geval een duidelijk plan en een duidelijke locatie. Het nieuwe gebouw kost ongeveer € 6.000.000. En er is inmiddels al bijna € 2.500.000 binnen als ik de geldbarometer zondag goed heb gelezen. Ik las dat de grond al is gekocht en in januari 2004 gaat de eerste paal de grond in.

quote:

Vlak voor de genezingsbediening wordt zeer lange tijd uitgetrokken om het geld uit de portemonnee te krijgen. Want wie nú met een theelepeltje geeft, zal straks niet met een kolenschop ontvangen van de Heer. En je zult maar kanker hebben, dan schrijf je wel een machtiging hoor!

Volgens mij wordt er slechts enkele minuten gepraat over het nieuwe gebouw. En het is toch logisch als er zo'n megagebouw wordt gebouwd dat daar wat tijd voor wordt uitgetrokken?

En dat mensen beter in hun eigen gemeentes kunnen vragen om gebedsgenezing ben ik het mee eens. Maar wat nu als er in de eigen gemeentes geen ervaring mee is?
En stel dat de genezingsbediening van Jan Zijlstra voor duizenden niet-christenen de enige manier is om Jezus te leren kennen, dan is er toch niks mis mee?

creatie

• Bekijk profiel
« Reactie #166 Gepost op: december 23, 2003, 11:59:20 am »

quote:

op 12 Feb 2003 00:03:48 schreef Superwurm:

Sommigen hadden moeite met de strenge houding van br. Zijlstra en gingen weg. Ik denk dat dat komt door de geest hier in Nederland. Mensen in Nederland hebben steeds meer moeite met autoriteit. En dat merk je ook in de kerken. Mensen willen over hun bolletje geaaid worden en in de watten gelegd worden. Ik weet niet of dat goed is. Zachte heelmeesters maken tenslotte stinkende wonden.

Ik denk dat dit misschien wel de kern van het probleem is dat veel mensen hebben die Jan Zijlstra maar niks vinden. Hij is zeker streng. En hij zal ongetwijfeld fouten maken. Maar ik denk dat er weinig mis is met zijn bediening.
Ik heb afgelopen zondag het liederenboekje van zijn gemeente doorgelezen en volgens mij zit er niks verkeerds in. Ook zijn preken zijn erg 'levend' en bijbelgericht. Hij heeft zeker enorm veel bijbelse kennis, kent vele teksten uit zijn hoofd. En hij maakt de naam van Jezus groot. Dus puur op inhoud kun je zijn bediening niet 'vals' noemen. Misschien is zijn stijl voor veel mensen niet te goed. Als Jan Zijlstra bijvoorbeeld iets gedaan wil krijgen zegt hij niet: "Zou je dit even willen doen?" maar "Doe dit!" Tsja, ik kan begrijpen dat mensen daar problemen mee hebben. Maar zo heeft iedereen zijn stijl. En ik zou liever een Jan Zijlstra hebben dan iemand die mensen 'in de watten legt'. Jan Zijlstra motiveert je om actief te zijn.
En stel hij krijgt het voor elkaar om dat nieuwe gebouw te laten bouwen en er komen daar vele duizenden tot geloof die anders nooit naar een kerk zouden zijn gegaan, dan is dat toch fantastisch!?

creatie

• Bekijk profiel
« Reactie #167 Gepost op: december 23, 2003, 02:16:05 pm »

quote:

op 08 Dec 2003 14:30:27 schreef Zwever:
De broer van een man bij ons in de kerk had kanker en was ook bij Jan Zijlstra geweest. Hij was altijd radicaal anti-geloof, maar met de dood voor ogen was dat toch anders.

In de dienst werd voor hem gebeden, voelde hij een geweldige kracht door hem heen gaan en is daarna ook tot geloof gekomen (yes!).

Zijn broer, die al jarenlang voor hem bad, was natuurlijk superblij en vertelde ook aan iedereen dat hij genezen was.

Tot de rontgenfoto's kwamen, toen bleek alles er nog gewoon te zitten. Van de zomer is de beste man begraven...

Moeilijk verhaal om te verkopen. Hij is geestelijk genezen, dat is het grootste wonder, toch is er in de naam van Jezus keihard gelogen ("je bént genezen!").

Was het duidelijk in welke context werd gezegd "je bént genezen!"? Je kunt namelijk volgens mij op twee manieren genezen, lichamelijk en geestelijk. En wat zou je liever willen, dat iemand lichamelijk geneest of dat iemand geestelijk geneest?

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: december 23, 2003, 02:25:49 pm »

quote:

op 23 Dec 2003 14:16:05 schreef creatie:
Was het duidelijk in welke context werd gezegd "je bént genezen!"? Je kunt namelijk volgens mij op twee manieren genezen, lichamelijk en geestelijk. En wat zou je liever willen, dat iemand lichamelijk geneest of dat iemand geestelijk geneest?

Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Er wordt door die JZ en zijn aanhang voortdurend geschermd met wonderbaarlijke lichamelijke genezingen en als het dan een keer niet werkt dan was het zeker ineens geestelijk bedoeld.

creatie

• Bekijk profiel
« Reactie #169 Gepost op: december 23, 2003, 03:07:43 pm »

quote:

op 23 Dec 2003 14:25:49 schreef Bumblebee:
[...]

Er wordt door die JZ en zijn aanhang voortdurend geschermd met wonderbaarlijke lichamelijke genezingen en als het dan een keer niet werkt dan was het zeker ineens geestelijk bedoeld.
Het lijkt me belangrijker dat iemand geestelijk geneest in plaats van alleen lichamelijk. En misschien is geestelijke genezing nog wel wonderbaarlijker dan lichamelijke genezing.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #170 Gepost op: december 23, 2003, 03:09:20 pm »

quote:

op 23 Dec 2003 15:07:43 schreef creatie:
Het lijkt me belangrijker dat iemand geestelijk geneest in plaats van alleen lichamelijk. En misschien is geestelijke genezing nog wel wonderbaarlijker dan lichamelijke genezing.
100% mee eens!

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: december 23, 2003, 03:45:12 pm »
Maar Bumblebee's oorspronkelijke vraag is niet beantwoord...  O-) |:(

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #172 Gepost op: december 23, 2003, 04:02:01 pm »

quote:

op 23 Dec 2003 14:25:49 schreef Bumblebee:
[...]

Sterker nog: als het niet gelukt is : "moet je bij God wezen" ( Letterlijk.)

creatie

• Bekijk profiel
« Reactie #173 Gepost op: december 29, 2003, 09:14:43 am »
Een vraagje aan Wilhelmina: Denk je dat mensen die genezen zijn in een gebedsgenezingdienst van Jan Zijlstra zijn genezen door de duivel of door Jezus?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #174 Gepost op: december 29, 2003, 09:43:50 am »

quote:

op 29 Dec 2003 09:14:43 schreef creatie:
Een vraagje aan Wilhelmina: Denk je dat mensen die genezen zijn in een gebedsgenezingdienst van Jan Zijlstra zijn genezen door de duivel of door Jezus?

De mensen die écht genezen zijn, kunnen heel goed met een open hart de genezing van God ontvangen hebben.
Maar neem van mij aan dat het merendeel ( ik mag daar over meepraten) niet genezen blijkt te zijn.
Mensen die keer op keer terugkomen met kleine klachtjes en kwaaltjes ( die ook vanzelf over zouden zijn gegaan of een paracetamolletje) zijn onder invloed van JZ en NIET van God.
Als jij vanuit alle uithoeken van Nederland uren reist omdat je pijn in je schouder hebt en denkt dat dat slechts in Leiderdorp te genezen is ( het grootste deel van de zieken daar) dan verwacht je het niet van God maar van JZ.

Wij hebben daar regelmatig aan een graf gestaan van mensen die in de naam van Jezus genezing beloofd is, maar gewoon gestorven zijn. Opmerkelijk was dat JZ zich daar never nooit liet zien. Wie het aandurfde te vragen hoe het kwam dat hij wél namens God genezing had geclaimd, noemde hij rebels, want wij durfde een dienstknecht van God in twijfel te trekken.
Wie niet genezen is moet zich volgens hem maar bij God vervoegen.

creatie

• Bekijk profiel
« Reactie #175 Gepost op: december 29, 2003, 10:47:49 am »

quote:

op 29 Dec 2003 09:43:50 schreef Wilhelmina:
[...]

De mensen die écht genezen zijn, kunnen heel goed met een open hart de genezing van God ontvangen hebben.
Maar neem van mij aan dat het merendeel ( ik mag daar over meepraten) niet genezen blijkt te zijn.
Mensen die keer op keer terugkomen met kleine klachtjes en kwaaltjes ( die ook vanzelf over zouden zijn gegaan of een paracetamolletje) zijn onder invloed van JZ en NIET van God.
Als jij vanuit alle uithoeken van Nederland uren reist omdat je pijn in je schouder hebt en denkt dat dat slechts in Leiderdorp te genezen is ( het grootste deel van de zieken daar) dan verwacht je het niet van God maar van JZ.

Wij hebben daar regelmatig aan een graf gestaan van mensen die in de naam van Jezus genezing beloofd is, maar gewoon gestorven zijn. Opmerkelijk was dat JZ zich daar never nooit liet zien. Wie het aandurfde te vragen hoe het kwam dat hij wél namens God genezing had geclaimd, noemde hij rebels, want wij durfde een dienstknecht van God in twijfel te trekken.
Wie niet genezen is moet zich volgens hem maar bij God vervoegen.
Hmmm. Ik begrijp niet hoe iemand én in Jezus' naam kan genezen én duivels kan zijn. Heeft iemand hier ideeën over?

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #176 Gepost op: december 29, 2003, 11:50:52 am »
Creatie schreef;

Hmmm. Ik begrijp niet hoe iemand én in Jezus' naam kan genezen én duivels kan zijn. Heeft iemand hier ideeën over?
================================

Ik zal de laatste zijn die zegt dat hij d.m.v. de duivel geneest, maar wie zijn het dan, waar de bijbel over spreekt in Matth. 7 :

Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen : Here,Here,hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam krachten gedaan ? En dan zal Ik hen openlijk zeggen : Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, werkers der wetteloosheid.

Deze mensen hebben het toch ook met de beste bedoelingen gedaan ?

Ook in Joh 9. kun je lezen dat iemand in Jezus naam boze geesten uitwierp en dat de discipelen het hem wilden beletten.

We moeten niet vergeten dat er in de naam van Jezus kracht zit, en als je in zijn naam spreekt , Hij a.h.w. het verplicht is zijn belofte na te komen.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #177 Gepost op: december 29, 2003, 01:58:16 pm »

quote:

op 29 Dec 2003 10:47:49 schreef creatie:
[...]

Beste creatie,

Als jij vanaf morgen de kans krijgt om elke zondag op enkele honderden de handen te leggen, mensen die geloven dat God ze zal genezen, dan zul je versteld staan.
Ook jij zult mensen aan de telefoon krijgen dat ze daarna genezen zijn. Het zou werkzaam moeten zijn bij elke gelovige en zéker in elke kerk.
Helaas is de praktijk anders. Gelovigen leggen elkaar de handen niet op, en vele christelijke kerken geloven niet eens dat God vandaag de dag nog geneest.

Het probleem bij JZ is dat hij de mensen aanspoort naar ZIJN grote reddings en genezingscampagnes te komen alsof dáár de kracht van God aanwezig is en ergens anders niet. Zijn schreeuwerige magazins moeten de mensen doen geloven dat je geneest zodra je Leiderdorp binnenrijdt.
Je hoort mensen zeggen, die alles al geprobeerd hebben, dat ze nu maar eens naar JZ moeten gaan. Begrijp je mijn probleem. Ze verwachten het van JZ. Vervolgens sleuren ze iedereen die het maar horen wil ook daarheen, terwijl de bijbel zegt dat je je oudsten bij je moet roepen en je moet laten zalven met olie.

Dat gebeurt in heel veel, in ieder geval evangelische, kerken, en daardoor worden ook heel veel mensen genezen.
We schrijven het alleen niet op mega grote posters en schreeuwerige magazins, en hebben geen gebouw van 6 miljoen nodig.
Het hoort in de eigen gemeente thuis, en niet in Leiderdorp of Nigeria.

Als je écht in God gelooft , dan zoek je een medebroeder op om jou de handen op te leggen in de naam van Jezus.
Bij ons in de gemeente zijn gevallen bekend, waarin de zieke gewoon aan een geestvervuld kind vroegen hem de handen op te leggen en een gebed uit te spreken. Zij werden terstond genezen.
Je geloof heeft je dan behouden, en daar hoef je niet voor naar Leiderdorp.

creatie

• Bekijk profiel
« Reactie #178 Gepost op: december 29, 2003, 02:05:56 pm »

quote:

op 29 Dec 2003 13:58:16 schreef Wilhelmina:
[...]

Beste creatie,

Als jij vanaf morgen de kans krijgt om elke zondag op enkele honderden de handen te leggen, mensen die geloven dat God ze zal genezen, dan zul je versteld staan.
Ook jij zult mensen aan de telefoon krijgen dat ze daarna genezen zijn. Het zou werkzaam moeten zijn bij elke gelovige en zéker in elke kerk.
Helaas is de praktijk anders. Gelovigen leggen elkaar de handen niet op, en vele christelijke kerken geloven niet eens dat God vandaag de dag nog geneest.

Het probleem bij JZ is dat hij de mensen aanspoort naar ZIJN grote reddings en genezingscampagnes te komen alsof dáár de kracht van God aanwezig is en ergens anders niet. Zijn schreeuwerige magazins moeten de mensen doen geloven dat je geneest zodra je Leiderdorp binnenrijdt.
Je hoort mensen zeggen, die alles al geprobeerd hebben, dat ze nu maar eens naar JZ moeten gaan. Begrijp je mijn probleem. Ze verwachten het van JZ. Vervolgens sleuren ze iedereen die het maar horen wil ook daarheen, terwijl de bijbel zegt dat je je oudsten bij je moet roepen en je moet laten zalven met olie.

Dat gebeurt in heel veel, in ieder geval evangelische, kerken, en daardoor worden ook heel veel mensen genezen.
We schrijven het alleen niet op mega grote posters en schreeuwerige magazins, en hebben geen gebouw van 6 miljoen nodig.
Het hoort in de eigen gemeente thuis, en niet in Leiderdorp of Nigeria.

Als je écht in God gelooft , dan zoek je een medebroeder op om jou de handen op te leggen in de naam van Jezus.
Bij ons in de gemeente zijn gevallen bekend, waarin de zieke gewoon aan een geestvervuld kind vroegen hem de handen op te leggen en een gebed uit te spreken. Zij werden terstond genezen.
Je geloof heeft je dan behouden, en daar hoef je niet voor naar Leiderdorp.

Ik ben het ermee eens dat als je lid bent van een gemeente, dat je dan daar om gebed moet vragen. Maar zijn de diensten van Jan Zijlstra geen goede mogelijkheid om het evangelie uit te dragen aan mensen die anders nooit in een kerk zouden zijn gekomen?
Als je verhalen hoort dat na campagnes de ledenaantallen van kerken zijn verdubbeld dan is dat toch goed nieuws?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #179 Gepost op: december 29, 2003, 02:36:08 pm »

quote:

op 29 Dec 2003 14:05:56 schreef creatie:
[...]

Ik ben het ermee eens dat als je lid bent van een gemeente, dat je dan daar om gebed moet vragen. Maar zijn de diensten van Jan Zijlstra geen goede mogelijkheid om het evangelie uit te dragen aan mensen die anders nooit in een kerk zouden zijn gekomen?
Als je verhalen hoort dat na campagnes de ledenaantallen van kerken zijn verdubbeld dan is dat toch goed nieuws?

Over welke kerk heb je het?
Ik ken persoonlijk tientallen mensen die hun geloof zijn kwijt geraakt na een poos met hem te zijn opgetrokken. Die bezoeken nu op zondagmorgen "de dominee tussen de lakens"
De mensen die daar zitten, en ik kan het écht weten, zijn gewone gelovigen, die het in hun eigen kerk even niet kunnen vinden.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #180 Gepost op: december 29, 2003, 03:28:52 pm »
Dit topic beslaat inmiddels 7 pagina's, persoonlijk vind ik dat echt te veel eer voor deze man. Wat mij betreft mag er wel een slotje op.

creatie

• Bekijk profiel
« Reactie #181 Gepost op: december 29, 2003, 03:36:46 pm »

quote:

op 29 Dec 2003 15:28:52 schreef dingo:
Dit topic beslaat inmiddels 7 pagina's, persoonlijk vind ik dat echt te veel eer voor deze man. Wat mij betreft mag er wel een slotje op.

Misschien wel. Misschien niet. Waarom wordt het niet duidelijk dat dat waar Jan Zijlstra mee bezig is foute boel is?
Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik vraag me af wat die ernstige dingen zijn die Wilhelmina heeft meegemaakt bij jz die ze hier niet wil posten.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #182 Gepost op: december 29, 2003, 04:47:29 pm »
creatie schreef :
==============================
Wil jij mij één kerk noemen waar dat is gebeurd ?
Wij hebben 2 campagnes van hem in ons kerkgebouw gehad, wat ONS bakken geld gekost heeft, en de collecte ging met hem mee.
En niet één nieuw lid erbij.
Wel 10tallen eigen mensen die de weg naar Leiderdorp gevonden hebben, en denken dat het gras daar groener is.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #183 Gepost op: december 29, 2003, 06:38:28 pm »
Ze komen vanzelf weer terug, kaalgeplukt en volkomen gedesillusioneerd.
Maar dan willen ander christenen niet naar hun luisteren, want dan heet het weer roddel.
En zo gaan we nog jaren door.

janssen511

• Bekijk profiel
« Reactie #184 Gepost op: december 30, 2003, 09:32:59 pm »
Wat "Creatie" stelt, dat waarom we het niet duidelijk krijgen, ligt denk ik in het feit dat er altijd wanhopige mensen zullen zijn die hun eigen kracht niet kennen.
Mensen kunnen meer als ze denken.
Ik begrijp wel dat mensen na een lange (ziekte) weg "aan het eind van hun latijn kunnen zijn"
Door deze meneer te volgen en er "blind"op te vertrouwen, komen ze wellicht wel weer bij deze kracht. Maar die kracht zit wel in hunzelf... Daar heb je geen JZ voor nodig!
Echter, deze meneer weet dat ook en maakt daar dankbaar "gebruik" (misbruik)van, uit naam van God.
Het klopt niet...
Guus

strangel

• Bekijk profiel
« Reactie #185 Gepost op: januari 05, 2004, 09:57:40 pm »
Best mooi al die meningen van jullie. Welbespraakt en goed doordacht ook. Veel ervaring en goede diepgang. 7 pagina's gelezen en er helemaal stil van. Ik ben een van die mensen die jullie ziek en wanhopig noemen. Iemand die geen grote verwachtingen meer hebben kan van de medische wereld en het dus in een uiterste poging zal moeten zoeken bij mensen als JZ en soortgenoten. Terecht is er gezegd dat we het eerst van God zelf moeten verwachten en daarna pas van de artsen. Heel fijn gezegd. Maar als God nu in het begin al niet met een wonderbaarlijke genezing reageert, heeft de medische kant dan nog wel een reden om door te gaan? Als men oprecht is kan men alleen maar stellen dat dat dan ook geen zin meer heeft. Maar ik merk dat velen van jullie erg met het onderwerp begaan zijn en dus ook zeker menen te weten dat het gebed van de rechtvaardige veel vermag, meer dan alleen van meneer JZ of ene TB Joshua. Nou ik ben er klaar voor. Ik zou best meer handen op elkaar willen krijgen voor mijn ziekte, een tot nog toe niet te verkleinen tumor waaraan ik op korte termijn dood zal gaan als er geen wonder gebeurt. Ik ben begonnen bij God, n.l. met ziekenzalving in mijn eigen gemeente volgens Jacobus 5 en daarna verder gegaan met behandelingen. Tot nog toe geen verbetering. Ik kan de keus niet maken tussen ziek of gezond de hemel in gaan. Maar liever ziek wel dan gezond er niet in. Voor jullie die zoveel woorden weten te besteden aan een man als JZ moet het een uitdaging zijn om zelf deel te hebben aan een wonder ook al weet ik - net zo goed als jullie- dat het om Gods genade gaat. Geen woorden maar daden lijkt me hier wel op zijn plaats. Het helpt zoekende mensen niet om in een forum van alles te zeggen over JZ en consorten. Ik ben een beetje afgeknapt op al jullie woorden, maar als jullie het geen moeite vindt bid dan voor mij en mijn gezin. Ik ben 46 heb drie lieve kinderen en een nog lievere vrouw dus doe je best eens voor ons i.p.v. anderen af te kraken. U komt er misschien niet gezond van in de hemel maar vast wel rijk van geest en zult daar zeker een dankbaar mens tegen komen, maar dat wel graag wat later dan nu lijkt te gebeuren. Ik zie jullie nog wel.... ;)

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #186 Gepost op: januari 05, 2004, 10:44:36 pm »
Ik begrijp elk woord wat je zegt.
Op mijn gebed kun je rekenen. Voor jou, je vrouw én je kinderen.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #187 Gepost op: januari 05, 2004, 11:05:18 pm »
Strangel,
Ook ik zal jou nood en die van je vrouw en kinderen aan de Heer voorleggen.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #188 Gepost op: januari 06, 2004, 08:33:43 am »
Strangel,
Ook op mij kun je rekenen ! Horen we nog eens wat van je ?

fransje

• Bekijk profiel
« Reactie #189 Gepost op: januari 06, 2004, 12:45:30 pm »
Sprangel, ook ik zal voor je bidden. God zegen jou en je gezin.
sorry, ik ben dislekt, zeker als de emoties wat oplopen.
maar ik doe mijn best.

Erik.

• Bekijk profiel
« Reactie #190 Gepost op: januari 06, 2004, 10:25:22 pm »
Strangel,

Wat kan ik zeggen, ben zelf vader van 3 mooie kinderen.............
Ik en mij Vrouw zullen aan jullie denken in onze gebeden.

God kan bewerken wat geen mens voor mogelijk houdt!!!!!

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #191 Gepost op: januari 07, 2004, 12:29:04 am »
Ook wij zullen voor jou en je gezin bidden. Dat is dan iets positiefs, dat door middel van dit forum gebeden tot God worden gezonden. (Zoals we ook al anderen van dit forum op ons hart hebben...) Gods zegen gewenst.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

strangel

• Bekijk profiel
« Reactie #192 Gepost op: januari 11, 2004, 06:03:46 pm »
Allereerst allemaal bedankt voor jullie gebed. Ik heb er vast zegen van ondervonden want ik voel me goed. Vragen over gebedsgenezing zijn niet echt beantwoord, maar had ik ze ook wel duidelijk gesteld? Een vraag waar ik diep mee worstel is deze: als ik naar een gebedsgenezingsdienst ga en er van uitga dat hetgeen me daar overkomt een antwoord is van God, wat dan? Stel namelijk dat ik niet genees maar gewoon ziek blijf en niets ervaar van het wonder dat ik hoop te zullen ondergaan? Of stel dat het maar half iets uitwerkt. En als er niets gebeurt, waar ligt dit dan aan? Aan Gods wijs raadsbesluit, het geloof van de gebedsgenezer of dat van de zieke? Hoe vecht je tegen de twijfel die dan ontstaat? Vragen waar men over het algemeen maar vage antwoorden op geeft en waar je als oprecht gelovig christen niets mee opschiet.
Pas als  je boven de afgrond gehouden wordt ga je over de  diepte en je mogelijke val nadenken. Daarvoor is je voorstellingsvermogen geheel ontoereikend of vervormd door tal van ervaringen die op deze ellende lijken maar het in wezen niet zijn. De beproeving en loutering komt pas met de onderdompeling in het reinigende (vuur) zelf. Zolang je er nog ver genoeg boven hangt is het wel voelbaar, maar doet niets. De dood in de ogen kijken is nog wat anders dan zijn stinkende adem ruiken en bijtende tanden voelen. Maar anderzijds is de ervaring op zich een fenomeen op zich dat toch tot nadenken zet en vervolgens iets in je los maakt. Je leert positief denken over dingen waar je anders niet bij stil zou staan, je ervaart meer van God,  op een afhankelijkere manier en je leert stil te zijn en het van Zijn genade te verwachten. Vanmorgen hoorde ik in een preek van Hower of Power deze kreet: Het negatieve komt vaak vanzelf, maar het positieve vereist actie en een denkwijze die zoekt naar positieve mogelijkheden om vandaar uit te leven. Dat kost energie maar levert wel een extra dimensie op in je leven die de moeite van het vechten waard is. Met jullie gebed ervaar ik dit gevecht nog zinvoller, bedablkt nogmaals

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #193 Gepost op: januari 11, 2004, 06:19:40 pm »
Strangel,
Ik heb het in een ander topic ook al eens gezegd, maar als je antwoord op vele, zo niet alle,  vragen over genezing op gebed wilt hebben, luister dan eens deze bijbellezingen die dit onderwerp behandelen.
Ikzelf sta hier 100% achter.

http://www.vergadering.nu/
Ik wens je Gods nabijheid en zegen toe, en blijf voor je bidden.

Mia

• Bekijk profiel
« Reactie #194 Gepost op: januari 18, 2004, 09:06:19 pm »
Beste Strangel, al een paar keer ben ik van plan om te reageren. Nu dus gedaan. Een tip: Verwacht geen genezing van mensen, maar van God, en eventueel door mensen. (bijv. Jan Zijlstra) of iedere andere 'gelovige' (zie Markus 16: 17 en 18).
Ga de bijbel lezen. (zo heb ik het ook gedaan) en ga alles lezen, onderstrepen over genezing. Bijv. Spreuken of de evangelien, kijk wat Jezus deed, Jezus is vandaag dezelfde als toen, en wie Jezus heeft gezien, heeft de Vader gezien. Er kwam nooit iemand bij Jezus waar Hij tegen zei: Nee, genezing is niet voor jou. Hij genas, genas en genas. Ga ook de voorwaarden onderzoeken om te genezen. Jezus verbindt vaak voorwaarden aan beloften. Laat je geloof groeien door het bestuderen van de bijbel. Echt, het werkt !! En als je goed onderwijs over genezing wilt, ga dan inderdaad eens kijken bij de levensstroom gemeente. ('k Ben er vaak geweest, en het is heel mooi). Sterkte, en natuurlijk bid ik voor je (al vanaf de eerste keer dat ik je berichtje las.)

simba

• Bekijk profiel
« Reactie #195 Gepost op: januari 21, 2004, 01:56:37 pm »
beste strangel,

Ik wilde ook steeds reageren maar deed het niet, maar nu dan toch wel.
ik heb geen antwoorden over wat je schrijft , zelf ben ik vorig jaar depressief geweest en echt heel erg, ik geloof al jaren in de Here Jezus en ben daar nog steeds elke dag dankbaar om dat ik hem heb leren kennen.
Op het laatst van mijn depressie kon ik geen kant meer uit en zag het leven ook echt niet meer zitten, via via hoorde ik van de levenstroom gemeente, en ben daar heen geweest, en ik was inderdaad genezen.
Nu zo'n 7 weken verder krijg ik alle symtomen weer terug als die ik daarvoor had,
ik worstel hier ook mee,
in mijn hart heb ik rust, want ik weet ookal gaat het slecht of ben ik vreselijk ziek, de Her Jezus is heel dicht bij me, en ik denk dat dat het allerbelangrijkste is wat je kan hebben.
Lees maar eens de zaligprediking,
Strangel ik wens je heel veel sterkte en de kracht en de troost van de Here Jezus toe, ons gezin zal voor je bidden.
tineke

Mia

• Bekijk profiel
« Reactie #196 Gepost op: januari 21, 2004, 06:59:42 pm »
Beste Simba, laat de moed niet te snel zakken. Weet je wat er gebeurd is 7 weken geleden? Je bent genezen schrijf je!! Blijf daarin staan !! Want weet je, er is er natuurlijk eentje die hier helemaal niet blij mee is, en die niet met jou meejuicht over je genezing. De satan, baalt als een stekker, en zal echt niet zeggen: Oke, simba is genezen, fijn voor hem/haar. Nee, die zal alles proberen om je weer in je oude gedachtenpatroon te laten vervallen. Terecht zeg je: symptomen. Symptomen zijn nog niet die depressie, daar ben je van genezen. Ga teksten zoeken in de bijbel om die aanvallen te weerstaan. Want zo werkt het. God geneest, maar het is onze taak om de aanvallen van de satan te weerstaan, en, dan staat er in de bijbel: hij zal van u vlieden. De Here Jezus deed het ook zo, toen Hij in de woestijn was en verzocht werd door de duivel. Hij antwoorde dan met: Er staat geschreven !! Hij gebruikte Gods woord als tegenaanval. Gods woord is altijd sterker ! Ga teksten opzoeken zoals : Zijn striemen zijn mijn genezing ed.
Of teksten uit spreuken ed. En weet je genezing kan zomaar ineens, maar het kan ook een proces zijn. (meestal, want je wordt ook niet in een keer depressief. ) Je gedachten moeten vernieuwd worden, en dat is een lange weg. Maar zoals je zelf als schreef: God is erbij. God is goed, en wil dat jij geneest, want volgens de bijbel heeft Hij gedachten over jou van vrede, en niet van onheil, om je een hoopvolle toekomst te geven. Je bent op de goede weg. Hou vol!!! God is een beloner voor wie Hem ernstig zoeken. (ik spreek uit ervaring, ben ernstig depressief geweest, maar genezen door onze lieve Vader in de Hemel.)

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #197 Gepost op: januari 21, 2004, 07:43:52 pm »
Toch, Mia , kan ik niet zo goed tegen deze "Zijlstra praat" .

En waarom, ik heb  mijn best gedaan dit duidelijk te maken, maar de waarheid, wil niet landen.
Dus lijkt het me uiteindelijk maar beter, hierover te stoppen.
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2004, 08:13:11 am door Wilhelmina »

simba

• Bekijk profiel
« Reactie #198 Gepost op: januari 21, 2004, 07:59:11 pm »
ik vind dit ook allemaal erg moeilijk te begrijpen, voor mijn gevoel was het toen ik erg ziek was en echt niet meer verder kon, ik stond aan de ran dvan de dood om het zo maar even te zeggen, ben ik naar de genezingsdienst geweest, en op dat moment werd het helder in mijn hoofd en werd ik door de Heer aangeraakt.
Nu merk ik weer de verschijnselen, die ik in het begin had toen mijn depressie begon, maar ik heb het gevoel dat God mij over die vreselijke tijd heeft heengetild om te laten zien, kind ik ben bij je.
Ik heb echt 7 heerlijke weken gehad en ben God hier heel dankbaar voor, in die tijd van mijn depressie was ik totaal overrompeld en ook met vragen God waar bet U nu, ik weet nudat hij er was en dat hij er nu nog steeds is, en ookal zou het helemaal weer mis zijn, dan weet ik Mijn Verlosser leeft, Hij is bij mij en Hij geeft mij de kracht om doortegaan,
en dat is voor mij echt het allerbelangrijkste wat er is!!!
tineke

strangel

• Bekijk profiel
« Reactie #199 Gepost op: januari 21, 2004, 09:55:18 pm »
Beste Mia, en uiteraard ook al de anderen

Bedankt voor jullie gebed. Het is niet zo dat ik niet geloof en het alleen maar van andere mensen verwacht. Ik weet dat God alleen geneest. Hij is autonoom en vrij te genezen wie Hij wil. Met depressies heb ik geen of weinig ervaring. Klinkt raar voor iemand met een korte levensverwachting hoor ik denken, maar ik zie dat gelukkig anders. Ik weet dat inderdaad mijn verlosser leeft en ook al zal mijn lijf het begeven, het nieuwe hangt al klaar bij wijze van spreken en ik zal er eeuwig mee mogen doen en dankbaar in mogen zijn. Dat is het punt niet. Voor mij is het zoeken naar de wil van de Heer ook niet het punt, maar ik behoor tot een gemeente waar het horen van de stem van God nogal onderdrukt blijft in preken en voor zeer weinigen slechts een direct te ervaren gave va profetie. Dat beperkt je erg in je begrip. Dus moet je daar aan werken, jawel ik weet het. Soms is daar echter een mensenleven voor nodig om dat te ondekken. Voor mij is eigenlijk pas de laatste paar jaar mijn houding meer open geraakt voor Gods werk. Ik ben op mijn 17de bekeerd maar door de pijn en de moeite van de afgelopen tijd pas echt gaan leren afhankelijk te zijn van God. En wie schets mijn verbazing? Er gebeuren dingen die je niet voor mogelijk houdt. Ik wil daar deze pagina niet te veel mee verzwaren, maar ik kan ronduit zeggen dat God wonderen doet. Al was het maar in de manier waarop hij mensen aanpakt en omdraait in hun leven. Voor mij blijft de hoop dat er een gezwel van bijna 2 kilo geheel verdwijnt zonder tussenkomst van artsen. Voor een ander een zwaarmoedig gevoel al dan niet met symptomen. Maar God kan het zeker. En ik merk dat met meer mensen je geloof in dingen sterker wordt. Je wordt onderbouwd en God laat zien hoe belangrijk dat is. Ik geloof overigens niet dat de levenstroom gemeente daar per definitie de gemeente bij uitstek voor is want voor mij bestaat de werelwijd verspreide kerk van Jezus Christus als gemeente in de harten van al de wedergeborenen. Of die nou pinkster, hervormd of katholiek zijn. Gevoelig punt? Jammer. Jezus heeft de verdeeldheid en de verwarring niet gewild, maar het feit ligt er en dus is het belangrijk juist de eenheid terug te vinden die ons allen bindt. Die ligt besloten in Gods heilige Geest, dat weet ik zeker en daarom durf ik jullie aan te spreken op jullie geloof en vertrouwen opdat er zieken zullen blijven genezen worden haleluja. Tot slot nog dit: ik proef bij jou Wilhelmina - heet je echt zo of is de gelijkenis met een vroegere vorstin "toeval"? Je komt me erg strijdbaar en kritisch over waardoor je het verschijnsel gebedsgenezing tekort doet. Jammer dat dat komt door je ervaringen met JZ. Heb je ook nog iets opbeurends te vertellen? ;)