Auteur Topic: Verantwoording afleggen  (gelezen 2324 keer)

Rianne

• Bekijk profiel
Verantwoording afleggen
« Gepost op: april 08, 2004, 12:31:56 am »
Als wij straks, bij  het Laatste Oordeel, verantwoording moeten afleggen... moeten wij dan ook verantwoording afleggen voor de zonden die God ons al vergeven heeft?
Misschien is hier een simpel antwoord op, maar ik vroeg het me ineens af..

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Verantwoording afleggen
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2004, 01:39:47 am »
Heb jij zonden die je niet vergeven worden dan ?
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Sarah

• Bekijk profiel
Verantwoording afleggen
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2004, 07:50:35 am »
Nee

"En in Hem hebben we de verlossing door zijn bloed, de vergeving van de overtredingen, naar de rijkdom zijner genade." (Ef. 1:7)

"Ik, Ik ben het, die uw overtredingen uitdelg om Mijnentwil en Ik gedenk uw zonden niet." (Jesaja 43:25)

'Kom nu laten Wij de zaak rechtzetten', zegt de Here; 'al waren uw zonden rood als scharlaken, Ik maak ze wit als sneeuw. Uw vuurrode zonden zullen worden als witte wol'.
(Jesaja 1:18b)

Als wij in het licht van God leven, zijn wij één met elkaar en wast het bloed van Zijn Zoon Jezus ons schoon van alle zonden.
(1 Johannes 1:7)

(Jesaja 53:5,6. Zie ook Romeinen 5:6-8; 2 Corinthiërs 5:19-21; 1 Petrus 1:18,19;1 Petrus 2:24)

Ja dan is er nog die onvergeeflijke zonde, maar ook ik geloof dat diegenen die in Jezus geloven die niet kunnen bedrijven.

http://christiananswers.n...en/unpardonablesin-d.html

Verder is het natuurlijk nog mogelijk om te zondigen, maar God vergeeft ons, Ga ermee naar God, net als David, bid (een psalm)

Heb er dus berouw over en bekeer u tot God; dan zal Hij uw zonden wegdoen, zodat een tijd van verfrissing aanbreekt als u met de Here leeft.
Handelingen 3:19a)

God doet dus onze zonde wég. Zo ver als oost en west van elkaar verwijderd is, ook als ons hart ons aanklaagt.
« Laatst bewerkt op: april 08, 2004, 07:51:47 am door Sarah »
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Verantwoording afleggen
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2004, 09:28:17 am »
Dit verantwoording afleggen van een Christen gebeurt niet bij het laatste oordeel..... volgens mij :)
Wij als christenen komen niet in het oordeel want wij zijn overgegaan van de dood in het leven.
Als Christus jouw oordeel heeft gedragen zou het vreemd zijn dat we toch nog weer het oordeel moeten ondergaan als Hij terugkomt...We worden dus niet meer geoordeeld naar onze zonden, die heeft Christus weggedaan.

Wij moeten rekenschap afleggen van ons leven als Christen hier op aarde. We worden beoordeeld en ontvangen een groter of kleiner loon.
Paulus schrijft het volgende over de gelovigen:

1 Cor 3
6 Ik heb geplant, Apollos heeft begoten, maar God gaf de wasdom. 7 Daarom, noch wie plant, noch wie begiet, betekent iets, maar God, die de wasdom geeft. 8 Wie plant en wie begiet, staan gelijk; alleen zal elk zijn eigen loon krijgen naar zijn eigen werk. 9 Want Gods medearbeiders zijn wij; Gods akker, Gods bouwwerk zijt gij.
Fundament en gebouw
10 Naar de genade Gods, die mij gegeven is, heb ik als een kundig bouwmeester het fundament gelegd, waarop een ander voortbouwt. Maar ieder zie wel toe, hoe hij daarop bouwt. 11 Want een ander fundament, dan dat er ligt, namelijk Jezus Christus, kan niemand leggen. 12 Is er iemand, die op dit fundament bouwt met goud, zilver, kostbaar gesteente, hout, hooi, of stro, 13 ieders werk zal aan het licht komen. Want de dag zal het doen blijken, omdat hij met vuur verschijnt, en hoedanig ieders werk is, dat zal het vuur uitmaken.
14 Indien het werk, dat hij erop gebouwd heeft, standhoudt, zal hij loon ontvangen,
15 maar indien iemands werk verbrandt zal hij schade lijden doch hij zelf zal gered worden, maar als door vuur heen.

2 Cor. 5:10
Want wij moeten allen voor de rechterstoel van Christus openbaar worden, opdat een ieder wegdragewat hij in zijn lichaam verricht heeft, naardat hij gedaan heeft, hetzij goed, hetzij kwaad.

Dit gebeurt dus voor de rechterstoel van Christus...
Wat je in je lichaam hebt verricht combineer ik met die tekst uit Romeinen dat je je lichaam(je leden) ten dienste van God moet stellen als mensen die dood waren, maar nu leven.... Je lichaam moet je laten besturen door de Heilige Geest die in elke gelovige woont.... Dan bouw je met goud en kostbaar gesteente op het fundament, dit kan de vuurproef doorstaan....  
Wijzelf zijn een bouwwerk van God wat we zelf verder opbouwen...je zou kunnen zeggen: Ons nieuwe leven in ons moet groeien, opwassen....hierin hebben we een verantwoordelijkheid. Vind je alles wel best als je Christen bent of wil je groeien in de kennis van het woord zodat jijzelf als gelovige ook groeit. God wil dat we opgroeien als christen en niet dat we babys in het geloof blijven.
« Laatst bewerkt op: april 08, 2004, 03:00:57 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Marnix

• Bekijk profiel
Verantwoording afleggen
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2004, 09:36:39 am »
Inderdaad.... Al wat u aan een van mijn minste broeders hebt gedaan, dan hebt u aan Mij gedaan.

Je wordt wel beoordeeld op wat je aan anderen hebt gedaan.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Verantwoording afleggen
« Reactie #5 Gepost op: april 08, 2004, 11:07:56 am »

quote:

Marnix schreef op 08 april 2004 om 09:36:
Inderdaad.... Al wat u aan een van mijn minste broeders hebt gedaan, dan hebt u aan Mij gedaan.

Je wordt wel beoordeeld op wat je aan anderen hebt gedaan.
en evenzo:

Inderdaad.... Al wat u aan een van mijn minste broeders niet hebt gedaan, dan hebt u aan Mij niet gedaan.

Je wordt wel beoordeeld op wat je aan anderen niet hebt gedaan

Mattheus 25:
 Voorwaar, Ik zeg u, in zoverre gij dit aan één van deze minsten niet gedaan hebt, hebt gij het ook aan Mij niet gedaan. 46
« Laatst bewerkt op: april 08, 2004, 11:12:56 am door cheese »
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Marnix

• Bekijk profiel
Verantwoording afleggen
« Reactie #6 Gepost op: april 08, 2004, 12:07:03 pm »
Klopt... ik denk dat als je Jezus aanneemt als je Verlosser, je ook mensen gaat helpen. Zegt Johannes niet dat je niet kunt zeggen dat je God lief hebben, maar ondertussen je broeder haten...
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Joeri

• love me for i am not loveable.
    • Bekijk profiel
Verantwoording afleggen
« Reactie #7 Gepost op: april 08, 2004, 12:12:02 pm »
niet iedereen die zegt ik ben christen, is christelijk in de ogen des christus. Matt 7 21,23.

en verder, ik wil het geen verantwoording noemen, maar na de dood zal je zeker alles ervaren wat je geflikt hebt vanuit ook het perspectief van het slachtoffer.
« Laatst bewerkt op: april 08, 2004, 12:12:11 pm door Joeri »
Als iemand bidtijd over hebt, bid dan dat die enorme angst en droefheid en leugens van satan weggaan, dat ik een wezen van liefde,blijdschap en waarheid moge worden. geef me kansen god vergeef me. ik dank je.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Verantwoording afleggen
« Reactie #8 Gepost op: april 08, 2004, 02:56:01 pm »
Jezus is onze voorspraak. Hij zal tegen Zijn Vader zeggen; Dat is er 1-tje van Mij. Hij neemt je verantwoording over als je Hem hebt gediend in dit leven.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Verantwoording afleggen
« Reactie #9 Gepost op: april 08, 2004, 02:56:35 pm »

quote:

Joeri schreef op 08 april 2004 om 12:12:
en verder, ik wil het geen verantwoording noemen, maar na de dood zal je zeker alles ervaren wat je geflikt hebt vanuit ook het perspectief van het slachtoffer.
Waar haal je dit vandaan?
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Verantwoording afleggen
« Reactie #10 Gepost op: april 08, 2004, 03:42:08 pm »
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen zaken, dat is zo maar of God er naar kijkt bij het eindoordeel, ik denk het niet, ook merk je nu op aarde al dingen die je doet die niet goed zijn dat je daar ook nix mee opschiet dus je leert er wel van. Maar denk dat God genadig is en zegt van Geloof jij in Mijn Zoon? zo ja dan worden al je zonden je vergeven, er staat ook in de bijbel en is volgens mij net al aangehaald Dat je niet meer herinderd wordt aan de zonden waar voor je vergeving hebt gevraagd. Maar geloof nooit dat God alles dorneemt wat je gedaan heeft maar dat Hij zegt kom hier mijn kind Ik hou van je en je bent welkom in mijn koningkrijk.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.