Auteur Topic: De joden moeten vertrekken uit israel.  (gelezen 5065 keer)

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
De joden moeten vertrekken uit israel.
« Reactie #50 Gepost op: maart 21, 2004, 05:50:02 pm »
Ik heb zijn posts in dit topic ook niet te serieus genomen. Ze waren tamelijk kortzichtig.
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

franciscus

• Peace with you
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: maart 21, 2004, 07:12:25 pm »
Maar, desalniettemin, hebben we veel kunnen leren.

http://www.multiweb.cz/izrael/images/jeruzalem01s.jpg[modbreak]te groot; zie FAQ[/modbreak]
De antwoorden op de voornaamste levensvragen liggen verborgen in de eenvoud. Bij Jezus

franciscus

• Peace with you
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: maart 21, 2004, 10:26:46 pm »
Best T Kouijzer.
Ik heb al je stukken geknipt en geplakt in een Word document.
Dank je voor alle info
De antwoorden op de voornaamste levensvragen liggen verborgen in de eenvoud. Bij Jezus

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: maart 21, 2004, 10:29:03 pm »
Mooi, die foto.........
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: maart 21, 2004, 10:41:22 pm »
quote:
op 20 Mar 2004 08:58:51 schreef jfwolf:
[...]
Ik ga even off topic.......... Jezus kunnen aannemen = Genadetijd???
Genadetijd is de tijd dat God zijn volk nog bekeert. Dus Jezus neemt zondaars aan. De aktie ligt bij Hem!

Jezus neemt de zondaars aan......dat is uit een (mooi) gezang...... Roept dit troostwoord toe aan allen......
Maar als die zondaars Hem niet aannemen als respons, gebeurt dit niet!
Jezus wil het wel en heeft er alles aan gedaan.....

Joh 1,11
Hij kwam tot het zijne, en de zijnen hebben Hem niet aangenomen.
Mat 23,37
Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt, en stenigt, wie tot u gezonden zijn, hoe dikwijls heb Ik uw kinderen willen vergaderen, gelijk een hen haar kuikens onder haar vleugels vergadert, en gij hebt niet gewild.
Joh 1,12
Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven;

Gelukkig zal er een tijd komen dat het Joodse volk Jezus zal aannemen als hun Messias......
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

zidane

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: maart 21, 2004, 10:59:49 pm »

quote:

Maar, desalniettemin, hebben we veel kunnen leren.

Klopt, maar ik zou het een ieder wel willen aanraden, om je eerst eens ergens in te verdiepen voordat een topic als deze wordt geopend.
De geschiedenis die ik hier heb gelezen wist ik al voor een groot deel, wederom omdat ik me in het hele gebeuren heb verdiept.
Daarom kan ik me dus ook mateloos ergeren aan mensen als dat mens van Duisenberg, die zo te werk gaan. Zo enorm kortzichtig.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: maart 21, 2004, 11:39:59 pm »

quote:

op 21 Mar 2004 22:59:49 schreef zidane:
[...]

Klopt, maar ik zou het een ieder wel willen aanraden, om je eerst eens ergens in te verdiepen voordat een topic als deze wordt geopend.
De geschiedenis die ik hier heb gelezen wist ik al voor een groot deel, wederom omdat ik me in het hele gebeuren heb verdiept.
Daarom kan ik me dus ook mateloos ergeren aan mensen als dat mens van Duisenberg, die zo te werk gaan. Zo enorm kortzichtig.
Als je lang genoeg roept dat iets is zoals het niet is, dan ga je het op een bepaald moment nog geloven ook. Van mij mag dit topic eigenlijk wel op slot.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

zidane

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: maart 21, 2004, 11:43:50 pm »
Mee eens. Overigens speelt de media hier ook een kwalijke rol in.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: maart 21, 2004, 11:52:16 pm »

quote:

op 21 Mar 2004 23:43:50 schreef zidane:
Mee eens. Overigens speelt de media hier ook een kwalijke rol in.
Die zijn de grootste veroorzakers van het huidige conflict. Ze geven 1% van de werkelijkheid weer als 100% waarheidsgetrouw en suggestief als totaalbeeld.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: maart 23, 2004, 09:57:19 pm »
Israel is echt dom. Door de leider van de hammas te doden krijg je alleen maar meer aanslagen. En die leider word gewoon vervangen door iemand anders. En je hebt ook een martelaar gemaakt.

De liqidaties van israel is moord want er worden mensen gedood buiten de grenzen van hun land. Er kleeft bloed aan de handen van Sharon.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: maart 23, 2004, 10:07:22 pm »
Dat zal best. Een dergelijke liquidatie kan niet rekenen op mijn steun.
Maar naar mijn mening kleeft er minstens zoveel bloed aan de handen van de Palestijnen/Hamas. En dat is vaker onschuldig dan schuldig bloed. Israel schakelt gericht topfiguren uit, terwijl Palestijnen veel meer terreuraanslagen plegen en meer slachtoffers maken onder burgers.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Tijmen

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: maart 23, 2004, 10:09:37 pm »

quote:

De liqidaties van israel is moord want er worden mensen gedood buiten de grenzen van hun land. Er kleeft bloed aan de handen van Sharon.

Terecht stellen/liquideren van terroristen is geen moord, maar gerechtigheid!
Terroristen plaatsen zichzelf buiten de rechtsorde en kunnen derhalve daar nimmer een beroep op doen.
Zij hebben deze vergelding dan ook zelf over zich afgeroepen.

CeeJay

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: maart 23, 2004, 10:18:43 pm »

quote:

op 23 Mar 2004 22:09:37 schreef Tijmen:
Terecht stellen/liquideren van terroristen is geen moord, maar gerechtigheid!
Terroristen plaatsen zichzelf buiten de rechtsorde en kunnen derhalve daar nimmer een beroep op doen.
Zij hebben deze vergelding dan ook zelf over zich afgeroepen.

Terechtstellen/liquideren van terrositen is wel degelijk moord.
Daders plaatsen zich eveneens buiten de rechtsorde.

Het lijkt wel alsof je een haat hebt tegen alles wat niet-Israel is. Waar komt dat vandaan? Ik vind dat je namelijk erg harde, onchristelijke uitspraken doet. Dat vind ik jammer.

Wanneer is moord trouwens wel geoorloofd?
Ik vroeg God om alles, om van het leven te genieten.
God gaf mij het leven om van alles te kunnen genieten.

franciscus

• Peace with you
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: maart 23, 2004, 10:23:09 pm »
Israel is echt dom.

Bart, ben je nu klaar met stangen?

Tijmen

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: maart 23, 2004, 10:53:06 pm »

quote:

Het lijkt wel alsof je een haat hebt tegen alles wat niet-Israel is. Waar komt dat vandaan? Ik vind dat je namelijk erg harde, onchristelijke uitspraken doet. Dat vind ik jammer.

Israel is geen dader, maar slachtoffer.
Het zijn joodse vrouwen en kinderen die bewust op afschuwelijke wijze worden vermoord.

Het liquideren van deze terroristen is geen moord.
Nogmaals he ist recht!! en plicht juist om de samenleving te behouden.
Terrorristen doen niets anders dan de rechtsorde/staat er onderuit  halen.
M.a.w men moet de feiten niet omdraaien!

Is het onchristelijk te strijden voor het behoud van waarden en normen???
Israel is de enigste democratie in het het M.O, 85% staat achter de liquidatie van terroristen.

Ik ben in het bezit van een schotel en zie dagelijks de haat in het M.O!!!
Nazi duitsland was er niets bij in vergelijk wat er op dit moment zich afspeelt.

Onchristelijk? schuif de gordijntjes maar weer lekker dicht en zet de radio/muziek maar wat luider.

Het is geen haat van mij, maar ik ben woedend dat geschiedenis zich herhaald.
Het "christelijke" Europa wast haar handen in onschuld en de hele wereld ziet toe hoe Christus/jood opnieuw wordt gekruisigd.

Inderdaad Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen, Madrid was het eerste teken, ..............!!!!

Hiedeen

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: maart 24, 2004, 11:18:25 am »

quote:

op 23 Mar 2004 22:53:06 schreef Tijmen:
Israel is geen dader, maar slachtoffer.
Het zijn joodse vrouwen en kinderen die bewust op afschuwelijke wijze worden vermoord.

Het liquideren van deze terroristen is geen moord.
Nogmaals he ist recht!! en plicht juist om de samenleving te behouden.
Terrorristen doen niets anders dan de rechtsorde/staat er onderuit  halen.
M.a.w men moet de feiten niet omdraaien!

Is het onchristelijk te strijden voor het behoud van waarden en normen???
Israel is de enigste democratie in het het M.O, 85% staat achter de liquidatie van terroristen.

Ik ben in het bezit van een schotel en zie dagelijks de haat in het M.O!!!
Nazi duitsland was er niets bij in vergelijk wat er op dit moment zich afspeelt.

Onchristelijk? schuif de gordijntjes maar weer lekker dicht en zet de radio/muziek maar wat luider.

Het is geen haat van mij, maar ik ben woedend dat geschiedenis zich herhaald.
Het "christelijke" Europa wast haar handen in onschuld en de hele wereld ziet toe hoe Christus/jood opnieuw wordt gekruisigd.

Inderdaad Zijn bloed kome over ons en over onze kinderen, Madrid was het eerste teken, ..............!!!!

Onchristelijk was een verkeerd woord, mijn excuses.

Tegelijkertijd vind ik dat je de zaken nog steeds heel eenzijdig bekijkt. Durf eens je in te leven in een Palestijn. Wat hebben zij al die jaren mee moeten maken. Hoe ging Israel tekeer? Natuurlijk, niets rechtvaardigt terrorisme, maar dat komt wel ergens vandaan. Dan is het de vraag wie begon? Beiden. Altijd is er al haat over en weer geweest. Aan beide kanten heb je Joden en Palestijnen die gemoedelijk naast elkaar leven en elkaar verdragen. Maar je hebt ook aan beide zijden extremisten, fundamentalisten, orthodoxen. En die verzieken alles.

moord (de ~, ~en)
1 het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven

Aan beide kanten wordt ge-moord. Dat zijn geen normen en waarden.

recht·vaar·dig (bn.)
1 in overeenstemming met bepaalde ethische beginselen

En wat zijn die ethische beginselen? Volgens mij 'Gij zult niet doden'. Sterker: 'U zult uw naaste liefhebben als uzelf'.
Er wordt tussen Palestijnen en Joden veel goeds gedaan. Er is veel onderlinge liefde, samenwerking. Maar er zijn er ook die anders willen. Dat is vreselijk. Maar wel van beide kanten.

Tijmen

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: maart 24, 2004, 02:23:30 pm »

quote:

Onchristelijk was een verkeerd woord, mijn excuses.

Tegelijkertijd vind ik dat je de zaken nog steeds heel eenzijdig bekijkt. Durf eens je in te leven in een Palestijn. Wat hebben zij al die jaren mee moeten maken. Hoe ging Israel tekeer? Natuurlijk, niets rechtvaardigt terrorisme, maar dat komt wel ergens vandaan. Dan is het de vraag wie begon? Beiden. Altijd is er al haat over en weer geweest. Aan beide kanten heb je Joden en Palestijnen die gemoedelijk naast elkaar leven en elkaar verdragen. Maar je hebt ook aan beide zijden extremisten, fundamentalisten, orthodoxen. En die verzieken alles.

moord (de ~, ~en)
1 het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven beroven

Aan beide kanten wordt ge-moord. Dat zijn geen normen en waarden.

recht·vaar·dig (bn.)
1 in overeenstemming met bepaalde ethische beginselen

En wat zijn die ethische beginselen? Volgens mij 'Gij zult niet doden'. Sterker: 'U zult uw naaste liefhebben als uzelf'.
Er wordt tussen Palestijnen en Joden veel goeds gedaan. Er is veel onderlinge liefde, samenwerking. Maar er zijn er ook die anders willen. Dat is vreselijk. Maar wel van beide kanten.

Palestijnen in de kampen zijn geen jood"s maar een arabisch probleem.

Er wonen miljoenen palestijnen in Israel met de Israelische nationaliteit

Alle palestijnen die in de kampen zitten, zijn nazaten van hun ouders die Israel zijn ontvlucht in 1948 op Bevel!!!!!! van hun arabische broeders.
Israel zou "schoongeveegd" worden door de legers van, syrie,jordanie,egypte, saoudi arabie, libanon.
De beste soldaten, getraind door de engelsen zouden dat joodse volk ëventjes van de kaart verwijderen.

Tot ieders verbazing liep de oorlog uit op een overwinning van Israel.
Met als gevolg dat de Israel heeft gezegd dat geen enkele palestijn Israel meer binnen zou komen.
Israel zag geen heil het land en leven te delen met verraders.!!
Met arabieren die je naar het leven staan.
Het zou een wandelende tijdbom wezen die Israel van binnenuit zou bedreigen.

Israel zou nog 5 oorlogen moeten gaan voeren die allen glansrijk door israel zijn gewonnen, de vernedering van de arabieren was/is compleet!

Israel is militair superieur en onverslaanbaar.

Wij zien de frustratie"s van de arabieren overgaan op het westen.
De Jihad wordt in de strijd geworpen, waardoor deze strijd niet alleen een politieke strijd maar ook een religieuze strijd wordt.
Deze strijd breidt zich uit naar Europa en mobiliseert alle moslim"s in de wereld.
De Jihad wordt niet alleen met geweld maar in Europa vooral mondiaal gevoerd.
Wij leven in de vooravond van de islamitisering van Europa.

Indien Europa zich niet schikt naar de eisen van de Islam, dan zullen terreurdaden volgen!
Wij zien in Frankrijk hoe straks de hoofddoekjes zal leiden naar aanslagen en terreur.!

Europa??? men dacht ook met Hitler tot een vergelijk te komen, wij hebben niets geleerd.!!

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: maart 27, 2004, 05:52:16 pm »
Israel is voor(de naam zegt het al):Israelieten.
Volgens Zach. ik denk 14 zal Jezus terug komen op de berg ten oosten van Jeruzalem.
Ik denk dat daar de strijd omgaat!!
Een strijd die gevoerd wordt, waar wij als mensjes niet alles van begrijpen.
Satan weet hoe en WAAR JEZUS terugkomt.Zou hij er dan niet alles aan doen om dat tegen tegaan.Zorgen dat de Israelieten niet de beschikking hebben over de olijfberg,ten oosten van Jeruzalem??
Naast dit vind ik het verschrikkelijk dat er ook nu nog, door de tegenstanders van de schepper,KINDEREN geofferd worden.
Zoals gedaan werd in de afgoden diensten beschreven in de bijbel.
Alleen door JEZUS

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: maart 27, 2004, 06:03:38 pm »

quote:

op 20 Mar 2004 08:58:51 schreef jfwolf:
[...]

Ik ga even off topic.......... Jezus kunnen aannemen = Genadetijd???
Genadetijd is de tijd dat God zijn volk nog bekeert. Dus Jezus neemt zondaars aan. De aktie ligt bij Hem!

God kiest niet als stok en blok
Door het geloof heeft Abel een beter offer gebracht als Kain.Hebr.11
De uitverkiezing(wat hier niet thuishoort)God wil niet dat mensen verloren gaan!!!
DE UITVERKIEZING IS ALTIJD IN CHRISTUS,IN HEM ZIJN WE UITVERKOREN.Het moet je maar gegeven zijn!! is niet Bijbels maar een Dwaalleer.
Efeze 1:4Hij heeft ons immers INNNNN.....HEM (wIE)...........HEM.... uitverkoren voor de grondlegging der wereld
Alleen door JEZUS

Michael

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: maart 27, 2004, 06:22:39 pm »
Vóór 1948 deden de Arabische bewoners van Israel/Palestina heel weinig met dit gebied. Ik heb wel eens een oude foto gezien van de rotskoepel-moskee uit die jaren. Die lag erbij als een ruine op een overwoekerd plein vol kapotte stenen. Pas nadat de Joden weer terug kwamen hebben ze hem blijkbaar weer opgeknapt. (Erg mooi trouwens, ik ben er net voor de 2e intifada nog geweest.)

Verder waren de meeste gebieden onbruikbaar drassig gebied, welke door veel werk door de Joden bruikbaar zijn gemaakt. Niet voor niets verkochten veel Arabieren al voor 1948 gebieden aan Joden, zoals de plaats waar Tel Aviv ontstaan is.
"I don't think God is an explanation at all. It's simply redescribing the problem." - Richard Dawkins

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: maart 28, 2004, 01:34:52 am »
klopt
Alleen door JEZUS

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: maart 28, 2004, 05:30:34 pm »
Veel wat hier beschreven is,komt terug in de Topic:verbondsleer.
Het zal wel met elkaar te maken hebben.
Alleen door JEZUS

Koerok

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: maart 29, 2004, 09:52:05 am »

quote:

op 23 Mar 2004 21:57:19 schreef bart1984:
Ik ben het met je eens dat ze hem beter hadden kunnen oppakken en berechtten voor een internationaal tribunaal.
Maar het grote verschil hier is toch dat Israel in principe wel vrede wil en Hamas niet. Hamas wil gewoon alle Joden aan het gas (of de zee in). Ik ben ervan overtuigd dat als er ooit een bestand komt, dat Israel stopt met aanslagen op mensen zoals Jassin. Hammas daarentegen zal nooit rusten voordat iedere Jood in z'n graf ligt.
"Ever noticed that people who believe in creationism really look unevolved?"

Tijmen

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: maart 29, 2004, 04:36:05 pm »

quote:

Ik ben het met je eens dat ze hem beter hadden kunnen oppakken en berechtten voor een internationaal tribunaal.
Maar het grote verschil hier is toch dat Israel in principe wel vrede wil en Hamas niet. Hamas wil gewoon alle Joden aan het gas (of de zee in). Ik ben ervan overtuigd dat als er ooit een bestand komt, dat Israel stopt met aanslagen op mensen zoals Jassin. Hammas daarentegen zal nooit rusten voordat iedere Jood in z'n graf ligt.

Hamas is in oorlog met Israel.
Hamas wil iedere jood de zee indrijven en is tot geen enkel consessie bereid.
Yassin, is niet anders dan alle andere hamas leden.
Wie en wat wil men berechten die jou niet anders  wil dan vermoorden???

De berechting is reeds lang geschied, Israel brengt alleen het vonnis ten uitvoer.

De wereld moet zich geen enkele illusie maken, in Israel zijn 63 autobussen opgeblazen.
De doden, onschuldige vrouwen en kinderen!

Indien Israel zich terugtrekt uit de gaza dan zal eerst hamas moeten verdwijnen.
Indien ze niet uitzichzelf verdwijnen dan zal Isarel ze eruit schieten.
Iets dat ze naar mijn inzicht 10 jaar eerder hadden moeten doen.
Dat had vele onschuldige doden het leven gespaard.

Koerok

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: maart 30, 2004, 10:13:54 am »

quote:

op 29 Mar 2004 16:36:05 schreef Tijmen:
De wereld moet zich geen enkele illusie maken, in Israel zijn 63 autobussen opgeblazen.
De doden, onschuldige vrouwen en kinderen!

Indien Israel zich terugtrekt uit de gaza dan zal eerst hamas moeten verdwijnen.
Indien ze niet uitzichzelf verdwijnen dan zal Isarel ze eruit schieten.
Iets dat ze naar mijn inzicht 10 jaar eerder hadden moeten doen.
Dat had vele onschuldige doden het leven gespaard.
Je vergeet dat er minstens evenveel onschuldige Palestijnen (ook vrouwen en kinderen) zijn gedood door Israël. Allemaal wellicht tijdens het liquideren van fundamentalisten, maar toch.
Ik zie niet in waarom men zich niet erug kan trekken uit Gaza. Wat is het belang van Gaza? Leg me dat eens uit!

Tijmen

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: maart 30, 2004, 01:51:09 pm »
Kolonisten hebben in gaza op landbouw gebied enorme prestatie"s geleverd.
Woeste grond is bewerkt tot enorme fruit plantage"s die een hoge opbrengst hebben.
Investeringen die men letterlijk in rook zal zien opgaan.

Natuurlijk Isarel zal in de toekomst de gaza moeten verlaten om tot "vrede"te komen en zal dat doen ook.
Maar!!!!, niet om de weg vrij te maken voor Hamas.!!!
De gaza zal geen uitvalsbasis gaan vormen die Israel 24 uur per dag bedreigt.

Gezien de doelstellingen en terreur van hamas zal deze terroristische organisatie eerst vernietigd moeten worden.

Niemand staat te juichen bij alle burgerslachtoffers die daarbij zullen gaan vallen.
Maar terroristen zijn de meest laffe schoften die de mensheid heeft voortgebracht.
Zij moorden opzettelijk op onschudige weerloze mensen en verschuilen zich achter en onder onschuldige mensen.
In beide gevallen vallen onschuldige slachtoffers niet door Israel maar door terroristen als hamas.

Koerok

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: maart 30, 2004, 02:19:07 pm »

quote:

op 30 Mar 2004 13:51:09 schreef Tijmen:
Woeste grond is bewerkt tot enorme fruit plantage"s die een hoge opbrengst hebben.
Dat had men zich eerder moeten bedenken. Bovendien kunnen de palestijnen wel wat werkgelegenheid gebruiken. Juist in de onderhandelingen kan dit een blijk van goede wil zijn.

quote:

Natuurlijk Isarel zal in de toekomst de gaza moeten verlaten om tot "vrede"te komen en zal dat doen ook.
Maar!!!!, niet om de weg vrij te maken voor Hamas.!!!
De gaza zal geen uitvalsbasis gaan vormen die Israel 24 uur per dag bedreigt.
En waaruit bestaat dat bestoken dan? Ik dacht dat er een muur zou komen?

quote:

Gezien de doelstellingen en terreur van hamas zal deze terroristische organisatie eerst vernietigd moeten worden.
nee, Israel moet nu gewoon een stp zetten. Weg uit Gaza, goed ewil tonen en samenwerken met een nieuw te vormen palestijnse regering om de terrositen aan te pakken.

quote:

Niemand staat te juichen bij alle burgerslachtoffers die daarbij zullen gaan vallen.
Maar terroristen zijn de meest laffe schoften die de mensheid heeft voortgebracht.
Zij moorden opzettelijk op onschudige weerloze mensen en verschuilen zich achter en onder onschuldige mensen.
In beide gevallen vallen onschuldige slachtoffers niet door Israel maar door terroristen als hamas.
Bij die aanslag op Jassin zijn ook weer onschuldige mensen om het leven gkoemn. Had men niet wat voorzichtiger kunnen zijn? Had men die vetn in zijn rolstoel niet gewoon kunnen oppakken (Ze hadden hem eerder ook al twee keer gevangen)?

arjoderoon

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: april 09, 2004, 10:11:32 pm »

quote:

quote:

op 30 Mar 2004 13:51:09 schreef Tijmen:
Dat had men zich eerder moeten bedenken. Bovendien kunnen de palestijnen wel wat werkgelegenheid gebruiken. Juist in de onderhandelingen kan dit een blijk van goede wil zijn.

Die kolonisten hebben eerst grond opgekocht van de palestijnen die er woonden omdat die toch geen heil zagen in de woestenij die het was. Nu hebben de Israelieten er vruchtbare grond van gemaakt en willen de palestijnen het opeens weer terug hebben...

en ik heb zwaar het gevoel dat israel al zovele malen die eerste stap gezet heeft maar dat die fundamentalisten gewoon absoluut geen vrede willen. Hoeveel stappen er ook gezet worden. En dan dat over de palestijnse regering, hoe wil je die er krijgen? die arafat is zo fundamentalistisch als al die bewegingen bij elkaar. Die krijg je niet zomaar weg. Of willen we dat net zo doen als in Irak? We zien nu allemaal gebeuren wat daar nu aan de hand is.
Zolang er van beide kanten niet de wil is om een blijvende oplossingen te bewerkstelligen kunnen we vanalles proberen met anwb routekaarten naar vrede e.d, maar zal er nooit iets bereikt worden.
Over routekaart naar de vrede... De via dolorosa... goede vrijdag. De enige routekaart naar de vrede is Jezus Christus. Laten we het van Hem verwachten en niet uitgaan van ons eigen kunnen om een oplossing te bewerken in de Midden Oosten.
Ik heb de Heer altijd voor ogen, Hij is mij altijd nabij, mij zal niets overkomen.

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: april 09, 2004, 10:31:07 pm »

quote:

rinuz schreef op 20 maart 2004 om 00:25:
Het NOS journaal heeft het liever over palestijnse kinderen die beschoten zijn met rubberen kogels,dan over de zoveelste bomaanslag op ONSCHULDIGE ISRAELISCHE BURGERS.
Gelukkig is momenteel de muur er, dit zal leiden tot mindere aanslagen op onschuldige burgers.
Volgens mij is"het sturen van kinderen naar de frontlinie het zelfde, als  kinderen offeren voor een of andere god (zoals in het oude testament beschreven is).
Een muur die er even leuk voor zorgt dat je niet meer naar school kan of naar je land kan gaan waar je gewassen groeien. Goed het dat er zo'n muur is. DIE MUUR IS IN STRIJD MET DE RECHTEN VAN DE MENS!!!!!

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: april 10, 2004, 01:55:46 am »
De muur zit niemand om te springen.
Het is een noodzakelijk kwaad. Israel zal toch op een of andere manier zijn eigen bevolking moeten beschermen.
De discussie kan wel gaan over de plaats waar de  muur gebouwd wordt.
Alleen door JEZUS