Ik vind het een heerlijke plaat. De eerste CD had ik vrij kort nadat hij uitkwam, toen de grote massa nog niet van deze schat gehoord had. Dat is muziek voor elk moment, voor elke stemming; er zit altijd wel wat in wat je aanspreekt. Ik raak er niet op uitgekeken. De tweede CD is qua sfeer en toon niet erg verschillend van de eerste, maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Ik vond "Come away with me" geweldig, en meer van hetzelfde is alleen maar goed. Ik ben nou juist zo bang dat ze onder druk van dat soort kritiek allerlei pseudo-vernieuwende dingen in haar muziek gaat doen. Ik hou niet van geƫxperimenteer met muziek als het goed is.

Ik ga ook naar het concert van haar in de Heineken Music Hall op 15 juni. Eigenlijk was ik te laat met het kopen van kaartjes, maar uiteindelijk heb ik via Marktplaats toch nog twee kaartjes te pakken kunnen krijgen. Was ik heel erg blij mee, want het lijkt me echt een geweldig optreden te worden.

Kortom, ken je Norah nog niet: ga die plaat halen, want als je ook maar enig gevoel voor jazz hebt, dan ben je onmiddellijk verkocht.