Auteur Topic: Nieuw april 2004: Norah Jones - "Feels like home"  (gelezen 640 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Nieuw april 2004: Norah Jones - "Feels like home"
« Gepost op: april 11, 2004, 09:01:46 pm »

Titel : Feels like home
Artiest :  Norah Jones
Releasedatum : maart 2004
Genre: Pop / Jazz
Meer info: http://www.norahjones.com

In juni treedt ze tot tweemaal toe op in Nederland en beide concerten zijn al sinds lange tijd uitverkocht. Twee jaar geleden verscheen Norah Jones met haar droomdebuut "Come away with me" muziekcritici waren het er allemaal over eens dat er sprake was van een opmerkelijk talent. De verwachtingen waren dan ook hooggespannen toen haar nieuwe album uitkwam. Bij het verschijnen van haar nieuwe album kreeg de media alle gelegenheid om er ruimschoots in positieve bewoordingen over te spreken. Nu het album te koop is overvalt je in eerste instantie toch een beetje een teleurstelling. Niet dat het album slecht is, maar het vernieuwende ontbreekt. Er is muzikaal best genoeg te ontdekken maar het heeft niet dezelfde impact als het debuutalbum. Dat ligt niet zozeer aan Norah Jones maar veel meer aan alle opgekloptheid er om heen, waardoor commercieel natuurlijk de nodige concessies moeten worden gedaan. Het is te hopen dat Norah Jones zich in de toekomst muzikaal blijft onderscheiden en de platenbonzen en media op afstand weet te houden. Desondanks is "Feels like home" zeker geen slecht album en het beluisteren zeker de moeite waard, alleen er was een verlangen naar meer...
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Superdeboer

• Deo pro nobis quis contra nos
    • Bekijk profiel
Nieuw april 2004: Norah Jones - "Feels like home"
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2004, 09:17:26 pm »
Ik vind het een heerlijke plaat. De eerste CD had ik vrij kort nadat hij uitkwam, toen de grote massa nog niet van deze schat gehoord had. Dat is muziek voor elk moment, voor elke stemming; er zit altijd wel wat in wat je aanspreekt. Ik raak er niet op uitgekeken. De tweede CD is qua sfeer en toon niet erg verschillend van de eerste, maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Ik vond "Come away with me" geweldig, en meer van hetzelfde is alleen maar goed. Ik ben nou juist zo bang dat ze onder druk van dat soort kritiek allerlei pseudo-vernieuwende dingen in haar muziek gaat doen. Ik hou niet van geƫxperimenteer met muziek als het goed is.

Ik ga ook naar het concert van haar in de Heineken Music Hall op 15 juni. Eigenlijk was ik te laat met het kopen van kaartjes, maar uiteindelijk heb ik via Marktplaats toch nog twee kaartjes te pakken kunnen krijgen. Was ik heel erg blij mee, want het lijkt me echt een geweldig optreden te worden.

Kortom, ken je Norah nog niet: ga die plaat halen, want als je ook maar enig gevoel voor jazz hebt, dan ben je onmiddellijk verkocht.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.