Auteur Topic: interkerkelijke organisaties  (gelezen 1974 keer)

marijma

• Bekijk profiel
interkerkelijke organisaties
« Gepost op: april 04, 2004, 05:32:29 pm »
Hoi,

Ik weet niet of ik hier goed post maar ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen.
Kunnen jullie mij goede interkerkelijke organisaties opnoemen?!
Ik wil graag aan de slag in Gods koninkrijk en kan, omdat ik aan bepaalde voorwaardes niet voldoe, niet aan de slag in mijn eigen kerk.
Ik weet eigenlijk nog niet helemaal goed wat ik precies wil gaan doen en daarom hoop ik dat jullie me kunnen helpen met leuke suggesties (nee, schoonmaken doe ik al in de kerk ;), en oppassen ook).
Ik zat eerst te denken aan bijbelstudiegroep oprichten maar dat is volgens mij iets wat beter intern kan gebeuren maar misschien vergis ik me en bestaat er iets interkerkelijks?

Dus hebben jullie nog wat suggesties voor christelijke organisaties?
Ter info, ik ben 29, getrouwd en moeder dus hou daar ff rekening mee ;)
« Laatst bewerkt op: april 04, 2004, 05:32:57 pm door marijma »
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2004, 05:34:54 pm »
Voldoe je wel aan schoonmaken en oppassen ? :?
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Ulysses

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 04, 2004, 05:43:26 pm »

quote:

marijma schreef op 04 april 2004 om 17:32:
Hoi,

Ik weet niet of ik hier goed post maar ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen.
Kunnen jullie mij goede interkerkelijke organisaties opnoemen?!
Ik wil graag aan de slag in Gods koninkrijk en kan, omdat ik aan bepaalde voorwaardes niet voldoe, niet aan de slag in mijn eigen kerk.
Ik weet eigenlijk nog niet helemaal goed wat ik precies wil gaan doen en daarom hoop ik dat jullie me kunnen helpen met leuke suggesties (nee, schoonmaken doe ik al in de kerk ;), en oppassen ook).
Ik zat eerst te denken aan bijbelstudiegroep oprichten maar dat is volgens mij iets wat beter intern kan gebeuren maar misschien vergis ik me en bestaat er iets interkerkelijks?

Dus hebben jullie nog wat suggesties voor christelijke organisaties?
Ter info, ik ben 29, getrouwd en moeder dus hou daar ff rekening mee ;)
Misschien kun je op dit forum een baantje krijgen? ;)
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 04, 2004, 05:49:35 pm »
haha, wel leuke reacties maar heb ik niet zoveel aan hé.
Ik bedoel het eigenlijk heel serieus.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 04, 2004, 06:06:58 pm »
VBOK (ok niet christelijk, maar toch)
Alphacursus in je plaats opzetten
ChristenUnie

Je kan ook kijken of je niet iets met assielzoekers kan gaan doen.... genoeg (vrijwilligers)werk te doen :)
Pinkeltjefan

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 04, 2004, 07:34:22 pm »

quote:

Alfredt schreef op 04 april 2004 om 18:06:
VBOK (ok niet christelijk, maar toch)
Alphacursus in je plaats opzetten
ChristenUnie

Je kan ook kijken of je niet iets met assielzoekers kan gaan doen.... genoeg (vrijwilligers)werk te doen :)

Bestaat er ook een interkerkelijke organisatie die meer in pastorale sfeer iets doet?
VBOK ben ik overigens net weg, heb er een aantal jaren aan meegewerkt maar meer om het in stand te houden omdat het hier niet goed functioneerde. Misschien dat ik over een aantal jaren wel weer daar terug kom.
Alphacursus bestaat hieral en is hier heel erg goed, hij is vanuit de GKV opgericht.

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 05, 2004, 02:17:20 pm »
Nog 1 poging....weten jullie nog meer namen van interkerkelijke organisaties? :)

GSM

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 05, 2004, 02:33:40 pm »
kijk op www.kerk.leukestart.nl misschien staat daar iets voor jou bij,
of dat iemand iets anders wat voor je weet.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 05, 2004, 04:34:47 pm »

quote:

marijma schreef op 05 april 2004 om 14:17:
Nog 1 poging....weten jullie nog meer namen van interkerkelijke organisaties? :)

klinkt raar misschien, maar bel eens wat kerkenraden af in je woonplaats.... ik denk dat je dan zo een leuk lijstje hebt.
Verder zijn interkerkelijke pastorale 'groepen' niet echt landelijk georganiseerd heb ik het idee....
Pinkeltjefan

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 05, 2004, 04:49:46 pm »

quote:

Heel herkenbaar, saat een beregoed artikel over in Charisma. Over de volgorde van belangrijkheid in een christen zoals die er altijd is ingestampt.
1. God
2. Gezin
3. Gemeente

Helaas kunnen veel mensen hun ei niet kwijt in diezelfde gemeente omdat ze: of niet volwassen gedoopt zijn, of hun tienden niet betalen, of zich niet wensen te onderwerpen aan de grillen van het leiderschap o.i.d.
Nummer 3, de gemeente is niet reeel. Dat moet  gewoon de wereld, het volk zijn. Je buren, je werkkring je familie en vrienden.
Herman Boon gaat een hele radicale opleidning starten voor mensen die een brandend hart voor het leed van alle kinderen hebben. Staat in Opwekking, is ook te vinden op internet. Lijkt me wel wat voor jou.

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 05, 2004, 04:52:56 pm »
Ik ben heel blij met jullie reactie's.

Alfredt, ja, daar heb ik nog niet aan gedacht, ik kan inderdaad wat kerkelijke gemeentes afbellen...ben gewend dat de meeste intern werken maar kan het natuurlijk altijd proberen

GSM, bedankt voor de link! :)

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 05, 2004, 04:54:50 pm »

quote:

Wilhelmina schreef op 05 april 2004 om 16:49:
[...]

Heel herkenbaar, saat een beregoed artikel over in Charisma. Over de volgorde van belangrijkheid in een christen zoals die er altijd is ingestampt.
1. God
2. Gezin
3. Gemeente

Helaas kunnen veel mensen hun ei niet kwijt in diezelfde gemeente omdat ze: of niet volwassen gedoopt zijn, of hun tienden niet betalen, of zich niet wensen te onderwerpen aan de grillen van het leiderschap o.i.d.
Nummer 3, de gemeente is niet reeel. Dat moet  gewoon de wereld, het volk zijn. Je buren, je werkkring je familie en vrienden.
Herman Boon gaat een hele radicale opleidning starten voor mensen die een brandend hart voor het leed van alle kinderen hebben. Staat in Opwekking, is ook te vinden op internet. Lijkt me wel wat voor jou.

Ik ben ontzettend blij met je reactie Wilhelmina...volgens mij voel je op de 1 of andere manier al iets aan...
Heb je misschien links voor mij?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 05, 2004, 05:08:30 pm »

quote:

marijma schreef op 05 april 2004 om 16:54:
[...]

Ik ben ontzettend blij met je reactie Wilhelmina...volgens mij voel je op de 1 of andere manier al iets aan...
Heb je misschien links voor mij?

Ik denk dat ik je beter begrijp dan je denkt. Ook wij gaan door stormen heen, en zijn op zoek naar Gods plan in en met ons leven. In of buiten de gemeente.
We volgen daarvoor samen het boekje "Doelgericht leven" van Rick Warren en dat is voor ons heel belangrijk.
Kijk eens op de website www.hermanboon.nl en probeer snel de nieuwe Charisma te pakken te krijgen. Hele lezenswaardige artikelen over dit onderwerp.
En als je me wilt mailen, altijd welkom.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2004, 05:21:20 pm door Wilhelmina »

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 05, 2004, 05:29:03 pm »
Even een stukje van de website:

,,Als presentator van Mirakel, maar ook om me heen, wat je hoort en wat je ziet, zie je steeds weer: de nood onder kinderen is zóóóóó groot! Incest en misbruik, echtscheidingen van ouders, depressiviteit, pesterij... maar ook emotionele verwaarlozing. Aan tienduizenden kinderen in Nederland (ook uit 'keurige' gezinnen) wordt nooit gevraagd: ,,Hoe gaat het met jou? Wat wil jij? Wat voel jij?'' En dat is alleen nog maar Nederland! Wereldwijd zijn er naar schatting 100 miljoen straatkinderen, zonder huis, zonder ouders, zonder hoop en toekomst... Durf daar nou eens even bij stil te staan. Jouw eigen kind, en dan 100 miljoen keer, leeft op straat en eet uit de vuilnisbak. En naar schatting 10 miljoen kinderen worden misbruikt in de seksindustrie. Die worden dus stelselmatig, iedere dag een paar keer verkracht! Jouw kind, keer 10 miljoen! Dat maakt je toch razend...

Daarom moeten er kinderwerkers komen. Mensen die zeggen: zo kan het niet langer! Opnieuw, we hebben getrainde mensen nodig, in Nederland, maar ook om uitgezonden te worden naar het buitenland. Ook hierin leggen we de lat hoog... het moeten mensen zijn die hun leven willen neerleggen voor kinderen. In Nederland moeten er in iedere stad levende, dynamische kinderclubs komen... Alleen zo kunnen we voorkomen dat er over twintig jaar een generatie is opgegroeid die werkelijk nog nooit met Jezus en het Evangelie heeft kennisgemaakt... (als het niet al zo ver is, trouwens. Er is al zoveel geroofd.)

Dit wordt echt pionierswerk in de steden. Daarom legt de school in de eerste plaats nadruk op je persoonlijke liefdesrelatie met Jezus, gebed, voorbede... Je eerste liefde is de plaats waaruit al het andere geboren wordt... Verliefde mensen zijn het leukst, dus als we de wereld willen winnen, moeten we verliefd zijn op Jezus, en onszelf trainen om in die liefde te blijven.

Daarnaast zal de school veel leren over kinderen opvoeden, normen en waarden overbrengen... Een gat in de markt trouwens, want dat is dé maatschappelijke discussie vandaag! Laten er aan die kinderclubs maar christelijke opvoedwinkels verbonden worden...

En ten derde zal de school heel praktische gereedschappen aanreiken om te werken met kinderen: hoe draai ik een club? Muziek, sketches, de kunst van vertellen, hoe houd je een dynamische vakantie-bijbelweek? (denk je eens in hoeveel kinderen zich tijdens vakantieperioden vervelen...) onderwijs, hoe ontwikkel ik een relatie met kinderen? Nee... GEEN flanelplaatjes van herders met schaapjes...

Wist je dat 80% van de mensen die voor Jezus kiezen, dit doen vòòr hun 18de? Dus daar moeten we beginnen. Daarom is het uitgangspunt van de school dat er aan iedere basisschool een dynamische kinderclub verbonden moet worden. Zo bereik je alle kinderen van Nederland! En ook hier geldt: het kan! Kijk naar die Pastor Sunday in Kiev... Eén man had passie voor zielen en leidt nu tienduizenden mensen die allemaal zelf ook weer in actie komen!

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 05, 2004, 07:12:31 pm »

quote:

Wilhelmina schreef op 05 april 2004 om 17:08:
[...]

Ik denk dat ik je beter begrijp dan je denkt. Ook wij gaan door stormen heen, en zijn op zoek naar Gods plan in en met ons leven. In of buiten de gemeente.
We volgen daarvoor samen het boekje "Doelgericht leven" van Rick Warren en dat is voor ons heel belangrijk.
Kijk eens op de website www.hermanboon.nl en probeer snel de nieuwe Charisma te pakken te krijgen. Hele lezenswaardige artikelen over dit onderwerp.
En als je me wilt mailen, altijd welkom.

Bedankt voor je reactie Wilhelmina! Ik ga naar die website kijken en de Charisma....kan je die ergens kopen???
En ik wil je wel mailen maar heb geen mailadres van je....ik heb wel een email onder mijn profiel staan dus als je daar een mailtje naar zou willen sturen heb ik gelijk je adres ;)

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: april 05, 2004, 07:28:51 pm »

quote:

marijma schreef op 05 april 2004 om 19:12:
[...]

En ik wil je wel mailen maar heb geen mailadres van je ;)

Dat profiel van je lukte me even niet. Ik ben vanavond even weg voor belangrijke ( maar buitenkerkelijke ;)  ) zaken.
Maar als je me mailt zal ik uitgebreid de tijd nemen om je te antwoorden. Doei.

jamabo@xs4all.nl ( zo nu weet iedereen het)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: april 11, 2004, 09:45:05 pm »
Volgens mij staan er in het blad 'uitdaging' altijd allerlei advertenties of oproepen... in een bepaalde rubriek waar allerlei christelijke organisaties melden dat ze mensen nodig hebben....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

marijma

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: april 11, 2004, 11:14:28 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 11 april 2004 om 21:45:
Volgens mij staan er in het blad 'uitdaging' altijd allerlei advertenties of oproepen... in een bepaalde rubriek waar allerlei christelijke organisaties melden dat ze mensen nodig hebben....
Ha, bedankt, aan dat blad kan ik wel komen via via :)

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: april 11, 2004, 11:21:38 pm »

quote:

marijma schreef op 11 april 2004 om 23:14:
[...]

Ha, bedankt, aan dat blad kan ik wel komen via via :)

Wat dacht je van gewoon een kinderbijbelklup op woensdagmiddag?

Of een Joh de Heer zanguurtje in het plaatselijke bejaardenhuis?