Auteur Topic: [Weblog] Does (deel 3)  (gelezen 8753 keer)

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #50 Gepost op: april 24, 2004, 11:58:23 pm »
Zeeland stroomt leeg.....

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #51 Gepost op: april 25, 2004, 01:41:30 pm »
De schoenen gaan de boom in

Alvorens ik begin wil ik even zeggen dat ik na woensdag wat over mijn kamer ga typen want dan rond ik al het papierwerk en al die zooi af. Ik heb er overigens ook geen zin in om er nu over te praten ook. Beetje raar, ik weet het.

Afgelopen vrijdagavond was er in de plaatselijke jeugdsoos een feest. Het feest had ook nog eens een thema. 90's party was het thema. We hadden een DJ en alles er op en er aan. Heel gezellig allemaal. Samen met Tave en Joesoef ben ik er naar toe gegaan. We waren overigens alle 3 niet in 90's stijl want die kleren kunnen we niet meer aan natuurlijk! Mijn smoes was dan ook dat ik zo snel gegroeid ben dat ik het allemaal niet meer pas. Het bier was in het begin overigens een beetje lauw, dit allemaal tot ergenis van Tave en mij. We leken net die 2 opaatjes uit de muppet show wel.

Tave: "Dat bier is lauw Does, dat is me toch eens wat!"

Het bier dat we schenken was Heineken. Toch een beetje moeilijk te accepteren voor een Grolsch-junkie maar ik heb me er dapper doorheen geslagen. Overigens moet niemand hier nu gaan denken dat ik een alcoholist ben om het feit dat ik het vaak over bier heb. Ik ben gewoon een liefhebber.

Het feest was echt enorm gezellig en we hebben nog flink wat staan 'bouncen' en 'hakken' op platen zoals Blackstreet Ft. Dr. Dre - No Diggity, Hakkûhbar - Gabbertje, Will SMith - Gettin' jiggy with it, RMB - Spring, DJ Paul Elstak - Promised land en nog veel meer.

Zo rond een uurtje of 3 zocht ik mijn bed ook maar eens op want ik vond dat ik wel toe was aan een welverdiende nachtrust al zou deze toch van korte duur zijn want zaterdag moest ik me om 12.00 melden bij de voetbalclub.

Joesoef kwam me ophalen. Joesoef zag er alles behalve fris uit, dat vonden meer mensen. Met mij ging het ook niet helemaal lekker maar het lukte me toch aardig.

We moesten tegen Yerseke en verloren met 6 - 2. Het rare is dat ik mijn team nog op 1 - 0 zette en toen opeens alles fout ging. Ik maakte er nog 1 in de 2e helft maar het mocht allemaal niet meer baten.

Dit was mijn laatste wedstrijd en dus hang ik nu mijn schoenen aan de wilgen.
Live vanuit de luie stoel

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #52 Gepost op: april 26, 2004, 10:53:45 am »
Zondag is soms discipline

Zondagen in de lente en zomer zijn zondagen van discipline. Ik wil hier mee zeggen dat je je echt moet zetten om naar de kerk te gaan. Dit heeft natuurlijk alles te maken met het weer. 's Ochtends valt het nog altijd wel mee met het weer maar dan speelt er altijd het vroege tijdstip ook nog eens een rol. Raar was het dat ik zondag compleet geen moeite had opeens met het opstaan. Ik stond gewoon verbaast. De vrijdagavond was zoals al eerder gezegd best laat geworden en de zaterdag was vrij intensief te noemen. Zaterdagavond ook wat in de jeugdsoos gehangen, wat overigens best gezellig was. Hier ook nog een paar biertjes (ja weer dat woord) gedronken en weer een uurtje of 7 slaap. Eigenlijk te weinig.

Zondagmorgen werden er na de kerkdienst plannen gemaakt om te gaan voetballen. Wel na de middagdienst, was het antwoord. Tevens was het ook stemmen voor de kerkraad, ik ben geen belijdend lid dus ben niet meer gebleven. Ik weet eigenlijk nog niet wie er nu gekozen zijn.

Gistermorgen was het een catechismuspreek. Ik heb er wat tegen. Catechismuspreken zijn van alle preken de meest 'rottige' preken die er zijn. Deze keer ging het over zondag 44, het 10e gebod.

quote:
Zondag 44

Wat eist God in het tiende gebod?

Dat zelfs de geringste neiging of gedachte die tegen enig gebod van God ingaat, in ons hart nooit meer mag komen, maar dat wij altijd met heel ons hart alle zonden haten en liefde tot alle gerechtigheid hebben.  

Maar kunnen zij die tot God bekeerd zijn, deze geboden volbrengen?

Nee, want zelfs de allerheiligsten hebben in dit leven niet meer dan een klein begin van deze gehoorzaamheid, maar wel zo, dat zij met een ernstig voornemen niet slechts naar sommige, maar naar alle geboden van God beginnen te leven.

Waarom laat God ons de tien geboden dan zo scherp prediken, als toch niemand ze in dit leven volbrengen kan?

Ten eerste wil God, dat wij ons leven lang onze zondige aard steeds meer leren kennen en daardoor nog meer begeren de vergeving van de zonden en de gerechtigheid in Christus te zoeken.
Ten tweede dat wij zonder ophouden ons inspannen en God bidden om de genade van de Heilige Geest, om steeds meer naar het beeld van God vernieuwd te worden, totdat wij na dit leven het doel, namelijk de volmaaktheid, bereiken.

Opzich is een catechismuspreek heel intressant natuurlijk maar het is altijd kant en klare kost. Zo ook nu.

's Middags was het om 15.00 kerk. De voorganger in deze dienst was Dhr. Visser uit Zaamslag. Opzich een goede dominee maar hij slaat in ieder geval bij mij niet echt aan. Ik ben meer iemand die het van het "frisse en fruitige" moet hebben. De preken moeten voor mij een meer evangeliserender karakter hebben. De preek moet duidelijker zijn en actueel. Met schaamte moet ik dan ook bekennen dat ik echt niet meer weet waar de preek over ging en wat we gelezen hebben. Wel weet ik nog een uitleg voorbeeld van de lieve man maar dat was meer omdat het eigenlijk geen uitleg voorbeeld was terwijl het dat wel moest zijn.

Na de middagdienst dus lekker lopen voetballen, het luie zweet gutste er weer uit en de overtredingen waren weer niet van de lucht. Voetballen aan de kreek is altijd zo grappig omdat het er best nog hard aan toe gaat maar niet compleet gemeen hard. We schoppen niet door zeg maar. Voor een heerlijk subtiel tikkie op je been schrikken we ook niet terug. Laten we het nog maar niet hebben over de elleboog op Joesoef die ik gaf, overigens was die express en niet echt hard maar ik kan er inkomen dat die er nog wel wat last van had. Ik ben een 'smerige' speler zo op zijn tijd maar zulke acties doe ik niet express. Zoals ze zeggen: "het was een duel om de bal waar beide partijen niet vrij uit gingen."

Zondagavond was het "de kratten bier opmaken" avond. Onder het motto van: "geef eens een leuk thema aan een saaie zondagavond." Het was allemaal heel gezellig, ondanks dat Ajax weer gelijk speelde.

Ondanks de hitte en de 2 preken die me totaal niet raakten was het toch een geslaagde zondag. Overigens sprak de tekst bij de catechismuspreek me wel enorm aan.

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #53 Gepost op: april 26, 2004, 11:24:15 pm »
Fotootje van 90's party:

« Laatst bewerkt op: april 26, 2004, 11:24:26 pm door Does »

Promtus

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #54 Gepost op: april 26, 2004, 11:31:06 pm »
Ik vind die foto nou niet bepaald 90`s

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #55 Gepost op: april 26, 2004, 11:32:41 pm »
quote:
Promtus schreef op 26 april 2004 om 23:31:
Ik vind die foto nou niet bepaald 90`s

Waren we ook niet. Ging om de muziek.. en in een stukje blog er boven geef ik uitleg waarom ik niet 90's was!

Promtus

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #56 Gepost op: april 26, 2004, 11:33:54 pm »
quote:
Does schreef op 26 april 2004 om 23:32:
[...]

Waren we ook niet. Ging om de muziek.. en in een stukje blog er boven geef ik uitleg waarom ik niet 90's was!

Tjah, de jeugd van tegenwoordig is visueel ingesteled hè!

Het ziet er trouwens wel gezellig uit op die foto hoor...
« Laatst bewerkt op: april 26, 2004, 11:37:44 pm door Promtus »

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #57 Gepost op: april 26, 2004, 11:36:04 pm »
quote:
Promtus schreef op 26 april 2004 om 23:33:
[...]

Tjah, de jeugd van tegenwoordig is visueel ingesteled hè!

De ouderen typen wel eens een letter teveel.

mpr

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #58 Gepost op: april 27, 2004, 11:16:04 am »
ja twas erg gezellig op de 90`s party
i`m not thinking about drums

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #59 Gepost op: april 27, 2004, 11:29:57 am »
quote:
mpr schreef op 27 april 2004 om 11:16:
ja twas erg gezellig op de 90`s party

Zit je weer op school ja?

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #60 Gepost op: april 27, 2004, 03:48:46 pm »
Wat moet dat met die BrEeZaH taal inde 90's?
Hoe noemen we eigenlijk de jaren 2000-2009?
de nullen, de jaren nul, de niets jaren,?

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #61 Gepost op: april 27, 2004, 03:53:07 pm »
Het Dillenium natuurlijk!

Promtus

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #62 Gepost op: april 27, 2004, 04:43:01 pm »
nixties

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #63 Gepost op: april 30, 2004, 07:16:08 pm »
Nederland - Regelland

Ik ben heel trots op mijn landje. Nederland, heel klein qua oppervlak maar o zo veel invloed in deze wereld gezien de grootte van het land. Nederland is rijk aan historie (ook hele slechte zoals slavenhandel etc.) en ze hebben een fantastisch voetbalteam en 1 van de beste clubteams ter wereld. En nee ik heb het niet over Feyenoord want die hebben internationaal 5 keer minder klaargespeeld als Ajax Amsterdam natuurlijk. Maar laten we het eens niet over voetbal hebben.

Afgelopen week was de "regelweek". Ik moest mijn contract tekenen, sleutels ophalen en allemaal papierwerk afhandelen. Ik zag er erg tegen op omdat allemaal te gaan regelen maar ik heb me er even voor gezet en 2 dagen lang al die zooi lopen regelen.

Woensdag was ik naar Rotterdam gereist vol goede moed. De ellende begon zo ongeveer toen we Roosendaal gepasseerd waren op weg naar Rotterdam. Heel de coupe kwam vol te zitten met wat oudere mensen. Nu vind ik oudere mensen niet onaardig helemaal niet. Het probleem was dat  er nog al incontinente oude mensen tussen zaten. Voor mensen die niet weten wat ik bedoel: Ga even een uurtje bij een riool staan.

Nu kunnen die mensen er niets aan doen hoor ik je zeggen maar dat vind ik onzin. Ok, je hebt het niet geheel onder controle maar met oude mensen is het ook vaak dat ze maar 1 a 2 keer per week douchen! Kom op man, ben je echt nog in de oorlog blijven steken ofzo? Sorry dat ik dan zo denk maar ik moet dat dus allemaal aanruiken en kijken zeg maar. Nederland is best leefbaar, maar in die coupe dacht ik er toch even heel anders over.

Eenmaal aangekomen in Rotterdam ga ik het hoofdkantoor van Stadswonen eens zoeken. Ik dacht bij het woord hoofdkantoor aan een enorm gebouw zoals het Nationale Nederlanden gebouw maar niks was minder waar. Het was nog een echte zoektocht geworden. M'n kamer is groter..

Na een uurtje daar gezeten te hebben ben ik dan eindelijk aan de beurt in het gebouw waar de airco het niet deed en de temperatuur toch makkelijk de 25 graden haalde. Ik stapte naar buiten met contract en al een paar honderd eurootjes minder. Ik had enorme honger en besloot Joesoef te bellen en bij hem wat broodjes met knakworst te schaften. Dit ging er goed in. Ik bleef er de gehele dag hangen en besloot op aanraden van Joesoef er ook maar gelijk te blijven slapen. 's Avonds na veel gebel en geregel met beheerder van huis de sleutels kunnen afhalen.

De volgende dag begon ik weer met goede moed en heb ik de copie van mijn diploma ingeleverd bij de HSR. Dat is ook helemaal rond! Het ergste moest nog komen: Ik moest mezelf in laten schrijven bij de gemeente Rotterdam. Ik weer vol goede moed naar Burgerzaken bij het stadhuis. Een waar kippenkot. Ik heb er 2 uur gezeten totdat ik eindelijk helemaal klaar was. Ik kom daar dus echt alleen nog maar bij hoge nood he... wat een aaaaargh!

's Avonds afgereist naar Terneuzen en nog even een biertje gepakt in het centrum.

Vivine

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #64 Gepost op: april 30, 2004, 08:16:43 pm »
pff wat een gedoe allemaal... zou ik dus ook geen zin in hebben.
Ik hoop dat het nu allemaal geregeld is en je eindelijk van je nieuwe kamer en de stad enzo kunt gaan genieten  

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #65 Gepost op: mei 01, 2004, 07:38:10 pm »
Koninginnedag 2004

Koninginnedag vind ik altijd maar een prutdag. Naast het feit dat ik absoluut geen enige binding heb met het Vorstenhuis heb ik ook nog eens een enorme hekel aan al die "Oranjemaloten". Van die mensen die zich helemaal in het Oranje hullen en als een echte malloot staan te hossen. Opzich kan ik er aan de andere kant ook wel om lachen want het doet me altijd enorm denken aan wedstrijden van het Nederlands elftal. 1 keer naar zo'n wedstrijd geweest (vriendschappelijk tegen Argentinië in Amsterdam) en er is geen erger publiek dan dat van het Nederlands elftal. Zulke stil publiek maak jezelf niet eens mee als bij de plaatselijke amateurclubs hier.

's Ochtends heb ik uit lopen slapen tot een uur of 10. Dit is niet echt uitslapen maar ik heb mijn winterdekbed er nog op liggen dus stel je eens voor hoe warm ik het 's ochtends had.

's Middags besluit ik om even een paar vrienden op te zoeken die in de jeugdsoos aan het oefenen waren met hun band "LUX17". Over het onstaan van die naam moet je overigens niemand wat vragen want zelfs de bandleden tasten in het duister. Zolang het allemaal maar goed klinkt, en gelukkig dat doen ze. Tenminste in hun oefensessies want aanstaande vrijdag geven ze hun "eerste" optreden. LUX17 had voorheen een andere naam (GUBAR) maar heeft wat mensen verloren en wat nieuwe gekregen en nu zijn ze herboren etc. Misschien gaan jullie er ooit nog wel eens wat van horen, wie zal het zeggen?

Eenmaal aangekomen bij de jeugdsoos ontmoet ik een ieder en eten we nog een boterkoek en drinken we nog een bakje koffie. Ik besluit om met 1 maat naar de stad te rijden om aldaar een biertje te pakken of iets anders. Eenmaal aangekomen in de stad zitten daar weer een hoop bekenden en we besluiten er bij te gaan zitten. De bekenden zaten al vanaf vanmorgen op het terras dus echt serieuze gesprekken moest je niet meer verwachten. Na enige tijd komen ook Tave en Joesoef eens aangekakt en besluit ik even langs de Vietnamees te lopen om 2 loempiaatjes met pittige saus. Tranen in mijn ogen na beide versnaperingen te hebben geconsumeerd. Pittig is dus echt pittig, maar dat wist ik ook wel voordat ik er aan begon. Al "huilend" met Joesoef meegelopen samen met Tave want Joesoef had zit in een belegd broodje, geef de jongen eens ongelijk!

's Avonds niet veel meer gedaan. Ik lag een beetje uitgeteld op de bank en ging wat computeren en Joesoef kwam nog langs. Ik had die avond trouwens in opdracht van moeders nog wat Chinees afgehaald. Dit was al met al allemaal goed te eten al kreeg ik later op de avond wat last van mijn buik. Dit duurde gelukkig niet zo lang. Nog een beetje met mijn nichtje lopen dollen, wat overigens heel leuk is en nog een beetje op haar lopen passen.

Koninginnedag is weer afgelopen. Volgend jaar maar eens Amsterdam bezoeken.

Vivine

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #66 Gepost op: mei 01, 2004, 10:14:23 pm »
quote:
Does schreef op 01 mei 2004 om 19:38:
Koninginnedag 2004

's Middags besluit ik om even een paar vrienden op te zoeken die in de jeugdsoos aan het oefenen waren met hun band "LUX17". Over het onstaan van die naam moet je overigens niemand wat vragen want zelfs de bandleden tasten in het duister. Zolang het allemaal maar goed klinkt, en gelukkig dat doen ze. Tenminste in hun oefensessies want aanstaande vrijdag geven ze hun "eerste" optreden. LUX17 had voorheen een andere naam (GUBAR) maar heeft wat mensen verloren en wat nieuwe gekregen en nu zijn ze herboren etc. Misschien gaan jullie er ooit nog wel eens wat van horen, wie zal het zeggen?

Lux is licht in het Latijn...misschien dat ze daar iets omheen kunnen verzinnen.. Maar eigenlijk is zo'n naam die nergens op slaat ook wel leuk...

Bij beginnende bandjes kijken is leuk trouwens... Bij ons op school is ook een bandje, Under the Eightball,  dat weleens speelt in musicals en ook twee optredens heeft gehad in de Joek (onze plaatselijke jeugdsoos). Ik ben een tijdje elke vrijdagmiddag met vriendinnen bij hun repetities wezen kijken. Totdat we dachten dat we het zelf beter konden (UTE speelde elke keer hetzelfde en bedachten geen eigen nummers) en ons eigen bandje waren begonnen. Maar ondertussen zijn ze al veel verder dan wij...

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #67 Gepost op: mei 02, 2004, 09:34:16 am »
Ik ben zelf alles behalve muzikaal aangelegd. Ik kan echt geen 1 instrument bespelen want ik heb het nooit geleerd. Het is er, in tegenstelling tot zoveel families, ook niet met de paplepel ingegoten en dat vind ik best. Over instrumenten moet je mij ook niet echt veel vragen want mijn intresse ligt daar echt totaal niet. Dat is voor sommige mensen moeilijk te begrijpen in mijn omgeving maar ik stoor me er niet aan. Waar ik overigens wel verstand van heb is van muziekgenres en dan vooral hiphop. Dat is wel zo iets dat me aanspreekt maar ook rock gaat er heel goed in. Heb trouwens een paar albums rhcp (dat zal je wel als muziek in de oren klinken) en terwijl ik dit typ staat het nummer "my friend" op van het album "One Hot Minute". Heb ook nog eens een eigen rapnummer geschreven maar die ben ik op dit moment even kwijt... moet hem weer eens opzoeken.. zal vast nog wel ergens liggen.

LUX17 was voorheen GUBAR zoals ik al zei, dus beginnend zijn ze niet helemaal meer. Er zit iig geen grijntje podiumvrees meer in.

Vivine

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #68 Gepost op: mei 02, 2004, 07:56:30 pm »
Aaaarghh podiumvrees...das ook zoiets. Gelukkig hebben zij daar geen last meer van
Als ons bandje ooit eindelijk eens zo goed zou worden dat we konden optreden zou dat waarschijnlijk nog niet gaan door de zenuwen... Maar de laatste tijd gaat het met spreekbeurten enzo al iets beter...dus mischien komt het ooit nog goed

RHCP klinkt me idd als muziek in de oren maar hip-hop is ook best leuk...ben wel nieuwsgierig naar die tekst die je zelf hebt geschreven...als je hem nog eens vind moet je hem maar een keer laten zien als je wilt natuurlijk...
Ik vind instrumenten wel erg leuk, gitaar speel ik het liefst, en als C op haar bas speelt moet ik ook altijd even. Drummen vind ik ook leuk om te doen, ook al kan ik het niet En ook als ik een piano zie ga ik er dingen op proberen te spelen.
Maar ik raak wel snel verveeld als het niet lukt. Ik ben hoogstens een uur gemotiveerd om een nummer te leren spelen, en als het dan niet snel genoeg lukt ga ik het liever luisteren ipv dat ik het zelf ga spelen. Zelf muziek of teksten schrijven probeer ik ook weleens, maar dat lukt nog niet echt.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #69 Gepost op: mei 02, 2004, 08:53:05 pm »
quote:
Does schreef op 02 mei 2004 om 09:34:
Ik ben zelf alles behalve muzikaal aangelegd. Ik kan echt geen 1 instrument bespelen want ik heb het nooit geleerd.

misschien is het drankorgel iets voor jou?

mpr

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #70 Gepost op: mei 03, 2004, 12:30:08 am »
jaja, kmag toch wel met enige trots zeggen dat ik de drummer van lux 17
en waar die naam vandaan komt tja, euhm goh, dat zou ik is na moeten vragen denk ik
maar afijn, u bent allen welkom vrijdagaaf in La Redoute in terneuzen om een uurtje of 10

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #71 Gepost op: mei 03, 2004, 05:07:53 pm »
quote:
Does schreef op 01 mei 2004 om 19:38:
een enorme hekel aan al die "Oranjemaloten". Van die mensen die zich helemaal in het Oranje hullen en als een echte malloot staan te hossen.

quote:
Volgend jaar maar eens Amsterdam bezoeken.

Helaas voor je lopen die in A'dam ook altijd rond bovendien is het daar het dubbele van druk
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #72 Gepost op: mei 03, 2004, 08:04:43 pm »
quote:
Tave schreef op 03 mei 2004 om 17:07:

[...]

[...]

Helaas voor je lopen die in A'dam ook altijd rond bovendien is het daar het dubbele van druk

Tja.. je punt?

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #73 Gepost op: mei 04, 2004, 12:30:42 am »
quote:

Niet echt een punt ofzo
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #74 Gepost op: mei 04, 2004, 12:39:05 am »
Tave werkt altijd met komma's
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #75 Gepost op: mei 04, 2004, 11:53:26 pm »
Morgen maar weer eens bloggen want Joesoef en Tave lopen weer eens naast de pot te plassen...

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #76 Gepost op: mei 05, 2004, 01:33:48 pm »
Suske en Wiske en de verslaafde Does

Suske en Wiske, wie kent ze niet? De Vlaamse helden van Willy Vandersteen. Wij hebben de gehele collectie thuis en ik zou die graag later willen hebben. Maar daarover moet ik nog eens met mijn moeder in debat. In elk 'collectie-boek' zit een brief van Vandersteen. Daarin left ie wat dingen uit etc en elke boek heeft ook een encyclopedie van 3 pagina's.

Nog iets over Vandersteen en het ontstaan:

quote:

In het najaar van 1944 mocht Vandersteen door bemiddeling van een oude kennis een stripproject voorstellen aan de directie van De Standaard Boekhandel NV.  Dat project was Suske en Wiske. Vandersteen had er enkele maanden aan gewerkt, volgens de legende bij een miezerig lampje, want er was constant gevaar voor bombardementen. De directie van De Nieuwe Standaard, die Suske en Wiske doorgespeeld kreeg, besloot nog eens te overwegen of ze de strip zouden plaatsen. Op 30 maart 1945 was het zover: de eerste strook van De avonturen van Rikki en Wiske verscheen in de krant De Nieuwe Standaard. Rikki, want de uitgever had zelf de naam van het mannelijke hoofdpersonage, de broer van Wiske, veranderd. De naam Suske vond hij toch wat te volks. Later is gebleken dat dit anders lag, later meer hierover!  Lang duldde Vandersteen de naam Rikki niet, want in de aankondigingsstrook van het tweede verhaal, Op het eiland Amoras, werd Wiske's broer om een paar schoenen gestuurd. We hebben hem nooit meer teruggezien.

Vandersteens strip kende onmiddellijk een groot succes. Met de komst van de sympathieke knaap Suske (in het tweede verhaal: Op het eiland Amoras) en vooral de ongedwongen losbol Lambik (loodgieter-detective in het derde verhaal: De sprietatoom) werd de strip al gauw buitengewoon populair. De figuur van Jerom, die in 1953 opdook in het verhaal De dolle musketiers, choqueerde het publiek in het begin een beetje. Een onbehouwen holbewoner die nog niet eens fatsoenlijk kon praten, kon niet zomaar de goedkeuring van het publiek wegdragen. Jerom kreeg dan ook langzaam een ander imago. Hij ging zich kleden in gewone kleren in plaats van dierenvellen. Verder zorgde zijn goede karakter er wel voor dat hij de harten van de lezers kon veroveren. Hij groeide zelfs uit tot één van de populairste figuren in de reeks en had vooral bij de vrouwelijke lezertjes succes.

Wil je meer weten moet je even naar hier gaan: http://www.suskeenwiske4ever.nl

Dan ga ik nu verder lezen!
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2004, 01:34:21 pm door Does »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #77 Gepost op: mei 05, 2004, 01:40:02 pm »
Als kind heb ik die strip van Suske en Wiske stuk gelezen alleen vind ik aan die nieuwe strips van ze geen ruk meer aan.
Sinds Vandersteen er niet meer mee bemoeide werd het steeds minder die verhalen. Is mijn mening.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #78 Gepost op: mei 05, 2004, 02:03:16 pm »
Precies mijn mening ook. Daarom heb ik ook alleen maar Willy genoemd. Die andere 2 boeien me echt totaal niet.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #79 Gepost op: mei 05, 2004, 02:06:49 pm »
De hele collectie zijn er wel erg veel..
Ik heb ze ook bijna allemaal gelezen.. Op een stuk of 8 na die ik nooit kon vinden in de bieb of elsewhere...

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #80 Gepost op: mei 05, 2004, 04:25:11 pm »
Ik ben nooit zo'n groot fan geweest van Suske & Wiske. Ik heb wel veel stripboeken thuis. Een hele collectie Asterix en een grote collectie Knudde en een paar Stamgasten (wat is die Toon van Driel geniaal). Verder nog wat Lucky Luke's wat ook altijd geniaal was met dat paard (Jolly Jumper )

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #81 Gepost op: mei 05, 2004, 05:24:52 pm »
Asterix collectie heb ik ook.

Joesoef, ik heb ook alleen maar van Vandersteen. En dat zijn er inderdaad best wel veel.

Ulysses

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #82 Gepost op: mei 05, 2004, 05:55:23 pm »
Ik hoop voor je dat je in R'dam wel ADSL krijgt, anders kom je nooit aan de 20.000 posts.  
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #83 Gepost op: mei 05, 2004, 06:42:30 pm »
quote:
Ulysses schreef op 05 mei 2004 om 17:55:
Ik hoop voor je dat je in R'dam wel ADSL krijgt, anders kom je nooit aan de 20.000 posts.  

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #84 Gepost op: mei 06, 2004, 11:51:17 pm »
Morgen blog ik een stukje over de afgelopen vakantiedagen etc maar nu post ik even het volgende:
quote:
Foo Fighters - Tired Of You

I can be your liar
I can be your bearer of bad news
Sick and uninspired by the diamonds in your fire
Burning like a flame inside of you
Is this just desire or the truth

So shame on me for the ruse
Shame on me for the blues
Another one returned that I’ll never use

I won’t go getting tired of you
I’m not getting tired
I’m not getting tired

Hanging on this wire
Waiting for the day where I’ll have to choose
Cursed by love so dire
One more boy for hire
One more boy to lend a hand to you

I’m not getting tired
I’m not getting tired of you

I can be your liar
I can be your bearer of bad news
Sick and uninspired by the diamonds in your fire
Burning like a flame inside of you

I’m not getting tired
I’m not getting tired of you

Volslagen verliefd!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #85 Gepost op: mei 07, 2004, 11:03:55 am »
quote:

Dat klinkt interessant! Ben benieuwd...  
Bombus terrestris Reginae

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #86 Gepost op: mei 07, 2004, 11:06:50 am »
quote:
Bumblebee schreef op 07 mei 2004 om 11:03:
[...]

Dat klinkt interessant! Ben benieuwd...  

Gaat over dat nummer, niet over een meisje.
* Does niet verliefd op een meisje willen zijn voor een tijd nu..  

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #87 Gepost op: mei 07, 2004, 11:26:55 am »
De laatste keer dat ik echt iets geblogged heb was over K-dag. Dat is nu alweer mooi een weekje geleden, en dat is maar goed ook want dat betekend dat de tijd niet stil staat. Pfoej, wat een binnenkomer.

Does heeft deze week vakantie en zoals ik dan altijd met een grote grijns op mijn gezicht zeg: "Daar was ik aan toe!" Een beetje sarcasme is nooit weg. Ja het studentenleven is een feest maar ik hou wel in mijn hoofd dat ik nog wel zo'n 30 jaar moet gaan werken en hard ook want tegenwoordig gaat iedereen al met vervroegd pensioen, overigens een hele slechte ontwikkeling want dan moet de jeugd van nu langer doorwerken dan 65 jaar als we zo doorgaan. Maar laat ik het hier niet over politieke zooi gaan hebben want als ik ergens mezelf kwaad om kan maken dan is het wel het kabinet Bak Ellende. Kabinet heeft een restyling nodig en dan bedoel ik niet alleen die kop van JP.

Deze week heb ik bijzonder weinig lopen uitvoeren. Een beetje op mijn nichtje Meike lopen passen, dit is natuurlijk altijd een feest. Ik ben dol op mijn 2 nieuwe nichtjes totdat ze beginnen te praten en te zagen gok ik. Maar zover is het nog niet.

Waar overigens wel het drukste mee was de afgelopen week is het bijwerken van de SooS-site La-Redoute. Een prielwerkje.

Vanavond overigens weer een heerlijk ouderwetse bandavond in La Redoute. Dat is weer een leuke gelegenheid om wel een lang en intressante blog te typen! Jullie horen er nog van!

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #88 Gepost op: mei 10, 2004, 06:56:41 pm »
Over die avond in LR blog ik straks nog wel even (lees: morgen ofzo). Maar het volgende is even specialer voor deze jongen!

« Laatst bewerkt op: mei 10, 2004, 06:56:57 pm door Does »

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #89 Gepost op: mei 10, 2004, 06:58:06 pm »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #90 Gepost op: mei 21, 2004, 09:39:08 pm »
Hier gebeurd ook niet veel meer. Does heb jij ook last van een writersblock?
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #91 Gepost op: mei 29, 2004, 02:07:47 pm »
quote:
Santaarnpaal schreef op 21 mei 2004 om 21:39:
Hier gebeurd ook niet veel meer. Does heb jij ook last van een writersblock?

Meer van een crewblock.

Mart

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #92 Gepost op: mei 29, 2004, 02:39:02 pm »
crewblock?

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #93 Gepost op: juni 02, 2004, 10:13:25 am »
Ik ga binnenkort nog wel eens verder. Op dit moment ben ik ook 'druk' met http://www.doezelaar.tk en http://gkvhattrick.proboards19.com ....

Overigens vind je op de eerste link ook een soort van weblog van mijn kant.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #94 Gepost op: juni 02, 2004, 02:13:13 pm »
druk met gkv-hattrick ?

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #95 Gepost op: juni 02, 2004, 07:37:32 pm »
Soef soeft ook even voorbij?
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #96 Gepost op: juni 02, 2004, 10:40:33 pm »
quote:

Onder het motto van: Even reclame maken.

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 3)
« Reactie #97 Gepost op: juli 13, 2004, 10:50:31 am »
Een tekst die ik wel uit kan schreeuwen omdat ik het in het verleden zo vaak heb lopen verknallen bij mensen. One in particular...

Artist: Hoobastank
Song: The Reason

Lyrics:

I'm not a perfect person
As many things I wish I didn't do
But I continue learning
I never meant to do those things to you
And so I have to say before I go
That I just want you to know

I've found a reason for me
To change who I used to be
A reason to start over new