Auteur Topic: Gaan mensen meteen na de dood naar?????  (gelezen 2399 keer)

Joshua

• Bekijk profiel
Gaan mensen meteen na de dood naar?????
« Gepost op: april 17, 2004, 05:59:38 pm »
gezien het onderwerp over 'dieren naar de hemel' leek het mij wel leuk om gewoon eens te vragen: wat zegt onze Bijbel eigenlijk over mensen....?

Ga je meteen na de dood naar de hemel (of een hel?)  of komen we in een grote wachtkamer....of zegt de Bijbel iets over 'opstandingen' en komt de hemel dus later pas?
Josh

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 17, 2004, 07:07:53 pm »
Wij gaan direct naar de hemel waar Jezus een feestmaal voor ons klaar heeft staan.

De rest mag inderdaad wachten.

Totdat de nieuwe hemel en aarde komen, dan komen we daar.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 17, 2004, 07:16:58 pm »

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 17, 2004, 07:42:31 pm »
Hoi tikvah,
bedankt voor je reaktie, maar ik snap iets niet.  Ik had namelijk in de Bijbel gelezen over opstandingen als Jezus terugkomt naar ons.

Als we allemaal al in de hemel zitten, waarom zou Jezus dan nog terugkomen en waarom zou hij dan de doden doen opstaan uit de dood?  Dat zou dan toch niet nodig zijn???

Of wil jij zeggen, dat alleen de Jezus-mensen naar de hemel gaan en de rest van de mensen gewoon dood zijn en dat Jezus hen levend maakt om ze vervolgens in de hel te zetten???
Josh

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 17, 2004, 07:52:37 pm »
eu ja,

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 17, 2004, 07:53:13 pm »
alk  pretendeer ik ook niet dat ik alles weet  

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 17, 2004, 08:01:55 pm »
Je bent toch nieuw hier he? Ik weet niet of je gehoord hebt van de grote verdrukking. Nou onder christenen wordt door de 1 gezegd dat we door die grote vedrukking gaan en door anderen dat we worden opgenomen hiervoor of er midden in.

Aan de hand daarvan zijn er ook weer suggesties over wie wel of niet reeds is gegaan naar de hemel etc.

Als wij als christenen worden opgenomen voor de grote verdrukking en naar de hemel gaan, dan zijn er mensen die hierna tot besef komen dat Jezus waarlijk Heer is en dan in deze bizarre tijd voor Hem kiezen. Deze zullen ernstig om deze keuze vervolgd worden en gedood. Deze komen dan pas weer tot "leven' bij de tweede komst van Jezus Christus.

De pre-Jezusperiode mensen, zoals Abraham zijn reeds door Jezus naar zijn dood meegenomen naar de hemel. Deze bevonden zich in het midden van de aarde, in de schoot van Abraham.

Dus dan gaan nu de Jezus-mensen ( apart maar wel duidend) nu direct naar de hemel, maar na de opname"niet

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 17, 2004, 08:05:46 pm »
Nah Tikvah, ik ook niet hoor, maar daarom stel ik vragen

Vragen geven zowel de steller als antwoorder weer nieuwe inzichten....en vragen dus  

Er zijn mensen die zeggen, dat uit de Grondteksten blijkt, dat de hel duidt (Grieks geloof ik) op een eeuwig vuur (soort van afvalverbrander).  En dat de tegenstander en de zijnen daar verbrand zullen worden, totdat ze compleet door het vuur 'geconsumeerd' zijn...

Maar goed, misschien ben ik al wat te hard aan het lopen, want: de vraag was immers:
ga je dood en wat dan?

De Bijbel heeft het over opstandingen uit de dood.  Kennelijk sterven we dus en zijn en blijven we dood.  Dus klopt het hel-hemel-dogma niet (strijdig met Bijbel)?!
Josh

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 17, 2004, 08:14:13 pm »
Hoi Tikvah...jij zei:
Dus dan gaan nu de Jezus-mensen ( apart maar wel duidend) nu direct naar de hemel, maar na de opname"niet

Als de Bijbel zegt, dat Jezus naar ons wederkomt en dat Zijn Engelen ons komen halen...dan begrijp ik er niet zoveel van...

Jij hebt het ook over een grote verdrukking...dat staat ook in de Bijbel.  Er staat geloof ik ook iets van: 'De Heiligen zullen (desondanks) de Geboden van GOD houden en het geloof in Jezus hebben'.   Hieruit haal ik, dat er inderdaad een zeer nare tijd zal aanbreken waar de Heiligen zeker bij zullen zijn....

Over dood gaan en opstandingen hadden we het al gehad....dus.... ik begrijp de samenhang met wat jij zegt naast wat de Bijbel zegt dus niet....

Jij zegt iets wat niet in de Bijbel terugkomt?
Josh

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 19, 2004, 12:22:34 pm »
Euh ik meot het nog even goed doorlezen wat je zegt. Ik snap het namelijk nog niet helemaal.

Trouwens iemand op een andere website had wel iets aparts te vermelden, natuurlijk meoten we dit toetsen aan de bijbel.

Mensen die het evangelie hebben gekend maar het hebben afgeweerd gaan naar de hel.
Maar degene die nog geen toegang hebben gehad tot het evangelie bevinden zich nu in het graf en zullen in het 1000-jarig vredesrijk opgewekt worden, zodat ze de kans krijgen een keuze te maken

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 19, 2004, 12:28:48 pm »
Tikvah...OK, dan onderzoeken we de Bijbel.....OK.

Maar...als die Bijbel nu zegt, dat iedereen sterft en dood is en in het graf blijft tot Jezus weer terugkomt naar de Aarde en dat dan iedere dode zal opstaan uit het graf (ook degenen die niet in Jezus én Geest zijn!) en dat iedereen Jezus zal zien...????

Ook blijkt uit onderzoek van de Grondteksten, dat 'de hel' niet 'een eeuwige plaats is waar satan regeert', maar een eeuwig vuur in de hemel.  Dit vuur van GOD brandt eeuwig.  Mensen die niet in Jezus én Geest zijn (aanhanger van de satan) worden hier tesamen met satan en zijn demonen in geworpen en de vlammen zullen hen consumeren.

Er wordt dus ook niet eeuwig geleden door hen. Zij zullen verbranden en de vlam zal eeuwig branden ten teken van wat er heeft plaatsgevonden.

Mooi webpage van Vrije Christenen gevonden met een heldere, korte studie over dit onderwerp.  Heb ik gelezen én ik raad 'm jou ook aan.  Kan je meteen ook lezen wie en wat die 'Vrije Christenen' zijn en doen!

http://www.vrije-Christenen.tk
Josh

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 19, 2004, 12:46:44 pm »
Euh Joshua, kun je even aangeven wat de naam van de bijbelstudie is?

Ik heb trouwens niet gezegd dat ze voor eeuwig zullen branden,

Er is nu een hel, en die wordt in de poel des vuurs gegooid, alles wat niet goed is in Gods ogen wordt hier in gegooid, op zijn Tikvah's gezegd.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 19, 2004, 12:48:12 pm »
geloof jij trouwens niet dat de gelovigen voor eeuwig zullen heersen met Christus?

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 19, 2004, 03:27:25 pm »
De Bijbelstudie staat op de vrij-Christenen-webpage onder:

'Artikelen' en dan als:  'De hel  - Een bijbelse leerstelling?' (3de van onderen aan de linkerkant).  Andere studies zijn zeker de moeite waard.

Een andere supergoede webpage is: http://www.sign2God.com en dan met name het studie-gedeelte en over de charta....

(ff wachten...zoek een link) :  http://www.sign2God.com/folders/studies.html

Ook deze webpage is van vrije Christenen, maar dan in Nederland.
Josh

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 19, 2004, 03:28:22 pm »
Tikvah:

Ik geloof zeker wel, dat we straks zullen meeregeren met Jezus !!!!  Ik verlang ernaar om Jezus te onmoeten en met Hem te praten; als een broer!!!
Josh

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: april 20, 2004, 05:32:04 pm »
quote:
Joshua schreef op 17 april 2004 om 19:42:
Hoi tikvah,
bedankt voor je reaktie, maar ik snap iets niet.  Ik had namelijk in de Bijbel gelezen over opstandingen als Jezus terugkomt naar ons.

Als we allemaal al in de hemel zitten, waarom zou Jezus dan nog terugkomen en waarom zou hij dan de doden doen opstaan uit de dood?  Dat zou dan toch niet nodig zijn???

Of wil jij zeggen, dat alleen de Jezus-mensen naar de hemel gaan en de rest van de mensen gewoon dood zijn en dat Jezus hen levend maakt om ze vervolgens in de hel te zetten???

Als je nu dood gaat, ben je in het paradijs...... alleen je lichaam wacht in het graf.....
Jouzelf, wat in je lichaam zit gaat naar God toe.....

Zoals de rover aan het kruis die Jezus aannam de belofte kreeg van de Heer:
Luc. 23:43
Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn.
Gaan wij nu schrift met schrift vergelijken lezen we nog wat meer over het paradijs hier:

2 Cor. 12
2 Ik weet van een mens in Christus, veertien jaar is het geleden – of het in het lichaam was, weet ik niet, of dat het buiten het lichaam was, weet ik niet, God weet het – dat die persoon weggevoerd werd tot in de derde hemel. 3 En ik weet van die persoon – of het in het lichaam of buiten het lichaam was, weet ik niet, God weet het – 4 dat hij weggevoerd werd naar het paradijs en onuitsprekelijke woorden gehoord heeft, die het een mens niet geoorloofd is uit te spreken.

Hier lezen wij dat de 3e hemel hetzelfde is als het Paradijs.....
(1e hemel = het uitspansel., 2e hemel =het heelal., 3e hemel = het Paradijs.....)

Dus houdt ik me hieraan...... Een gelovige gaat nu na zijn dood naar het Paradijs....
Paulus zegt ook dit:
Fil 1
21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. 22 Indien ik in het vlees blijf leven, betekent dat voor mij werken met vrucht, en wat ik moet kiezen, weet ik niet. 23 Van beide zijden word ik gedrongen: ik verlang heen te gaan en met Christus te zijn, want dit is verreweg het beste;

De rest van de mensen verblijven nog in het dodenrijk.... De hades....

Er zijn in het dodenrijk twee afdelingen om het zo maar te zeggen.......

Lucas 16
22 Het geschiedde, dat de arme stierf en door de engelen gedragen werd in Abrahams schoot. 23 Ook de rijke stierf en hij werd begraven. En toen hij in het dodenrijk zijn ogen opsloeg onder de pijnigingen, zag hij Abraham van verre en Lazarus in zijn schoot. 24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, heb medelijden met mij en zend Lazarus, opdat hij de top van zijn vinger in water dope en mijn tong verkoele, want ik lijd pijn in deze vlam. 25 Maar Abraham zeide: Kind, herinner u, hoe gij het goede tijdens uw leven hebt ontvangen en insgelijks Lazarus het kwade; nu wordt hij hier vertroost en gij lijdt pijn. 26 En bij dit alles, er is tussen ons en u een onoverkomelijke kloof, opdat zij, die vanhier tot u zouden willen gaan, dit niet zouden kunnen, en zij vandaar niet aan onze kant zouden kunnen komen.

Twee afdelingen met niet de mogelijkheid bij elkaar te komen....
Ik denk dat de afdeling van het dodenrijk waar in de gelijkenis de arme Lazurus verbleef, nu leeg is omdat de Here Jezus deze gelovigen mee heeft genomen naar het Paradijs 'de derde hemel...'......
De gelijkenis van de rijke man en de arme Lazurus is namelijk verteld voordat Jezus de overwinning aan het kruis heeft behaald....
Dan zouden er nu alleen ongelovigen naar de hades, het dodenrijk gaan..... het gedeelte voor de gelovigen zou dan nu leeg zijn.....

Jezus heeft na zijn overwinning op het kruis de ontslapen gelovigen uit het dodenrijk meegenomen naar de hemel.... Daar had Hij het recht toe nadat Hij de dood had overwonnen. Deze gestorvenen werden 'krijgsgevangen' gehouden in het dodenrijk....

Efeze 4
8 Daarom heet het:
opgevaren naar den hoge voerde Hij krijgsgevangenen mede,
gaven gaf Hij aan de mensen.

Maar het blijft een moeilijke materie.....
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 05:35:09 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: april 20, 2004, 05:41:31 pm »
quote:
Joshua schreef op 17 april 2004 om 20:05:
Nah Tikvah, ik ook niet hoor, maar daarom stel ik vragen

Vragen geven zowel de steller als antwoorder weer nieuwe inzichten....en vragen dus  

Er zijn mensen die zeggen, dat uit de Grondteksten blijkt, dat de hel duidt (Grieks geloof ik) op een eeuwig vuur (soort van afvalverbrander).  En dat de tegenstander en de zijnen daar verbrand zullen worden, totdat ze compleet door het vuur 'geconsumeerd' zijn...

Maar goed, misschien ben ik al wat te hard aan het lopen, want: de vraag was immers:
ga je dood en wat dan?

De Bijbel heeft het over opstandingen uit de dood.  Kennelijk sterven we dus en zijn en blijven we dood.  Dus klopt het hel-hemel-dogma niet (strijdig met Bijbel)?!

Je kunt het hebben over dit en dat zeggen de voorstanders en de rest zegt weer wat anders....
Je kunt toch zelf even wat bijbelteksten hierover opzoeken.....

En de opstanding heeft ermee te maken, maar gaat over je lichaam wat wordt opgewekt.....
Dat lichaam is nl. dood als je bemnt gestorven, maar de ziel van de mens leeft eeuwig.....gaat niet op die manier dood van weg en verdwenen.....
Vergl. in openb. 7 zag Johannes de zielen van hen die onthoofd waren om het getuigenis....
De lichamen liggen in het graf, maar de ziel is in de hemel....van de gelovigen dan..
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 05:42:08 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: april 20, 2004, 05:50:49 pm »
Inderdaad; lichamen rusten in het graf en onze geest in de Geest maakt deel uit van GOD.
Daarom moeten we ook in Jezus en in Geest zijn, maar dat betekent weer niet dat GOD een feestje in de hemel gaat bouwen om wat later onze lichamen erbij te halen.

Kortom: geen leven (ook niet in de hemel) totdat Jezus wederkeert en ons lichaam en geest herstelt.
Josh