quote: Joshua schreef op 17 april 2004 om 19:42:Hoi tikvah,
bedankt voor je reaktie, maar ik snap iets niet. Ik had namelijk in de Bijbel gelezen over opstandingen als Jezus terugkomt naar ons.
Als we allemaal al in de hemel zitten, waarom zou Jezus dan nog terugkomen en waarom zou hij dan de doden doen opstaan uit de dood? Dat zou dan toch niet nodig zijn???
Of wil jij zeggen, dat alleen de Jezus-mensen naar de hemel gaan en de rest van de mensen gewoon dood zijn en dat Jezus hen levend maakt om ze vervolgens in de hel te zetten???
Als je nu dood gaat, ben je in het paradijs...... alleen je lichaam wacht in het graf.....
Jouzelf, wat in je lichaam zit gaat naar God toe.....
Zoals de rover aan het kruis die Jezus aannam de belofte kreeg van de Heer:
Luc. 23:43
Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn.
Gaan wij nu schrift met schrift vergelijken lezen we nog wat meer over het paradijs hier:
2 Cor. 12
2 Ik weet van een mens in Christus, veertien jaar is het geleden – of het in het lichaam was, weet ik niet, of dat het buiten het lichaam was, weet ik niet, God weet het – dat die persoon weggevoerd werd tot in de derde hemel. 3 En ik weet van die persoon – of het in het lichaam of buiten het lichaam was, weet ik niet, God weet het – 4 dat hij weggevoerd werd naar het paradijs en onuitsprekelijke woorden gehoord heeft, die het een mens niet geoorloofd is uit te spreken.Hier lezen wij dat de 3e hemel hetzelfde is als het Paradijs.....
(1e hemel = het uitspansel., 2e hemel =het heelal., 3e hemel = het Paradijs.....)
Dus houdt ik me hieraan...... Een gelovige gaat nu na zijn dood naar het Paradijs....
Paulus zegt ook dit:
Fil 1
21 Want het leven is mij Christus en het sterven gewin. 22 Indien ik in het vlees blijf leven, betekent dat voor mij werken met vrucht, en wat ik moet kiezen, weet ik niet. 23 Van beide zijden word ik gedrongen: ik verlang heen te gaan en met Christus te zijn, want dit is verreweg het beste;De rest van de mensen verblijven nog in het dodenrijk.... De hades....
Er zijn in het dodenrijk twee afdelingen om het zo maar te zeggen.......
Lucas 16
22 Het geschiedde, dat de arme stierf en door de engelen gedragen werd in Abrahams schoot. 23 Ook de rijke stierf en hij werd begraven. En toen hij in het dodenrijk zijn ogen opsloeg onder de pijnigingen, zag hij Abraham van verre en Lazarus in zijn schoot. 24 En hij riep en zeide: Vader Abraham, heb medelijden met mij en zend Lazarus, opdat hij de top van zijn vinger in water dope en mijn tong verkoele, want ik lijd pijn in deze vlam. 25 Maar Abraham zeide: Kind, herinner u, hoe gij het goede tijdens uw leven hebt ontvangen en insgelijks Lazarus het kwade; nu wordt hij hier vertroost en gij lijdt pijn. 26 En bij dit alles, er is tussen ons en u een onoverkomelijke kloof, opdat zij, die vanhier tot u zouden willen gaan, dit niet zouden kunnen, en zij vandaar niet aan onze kant zouden kunnen komen. Twee afdelingen met niet de mogelijkheid bij elkaar te komen....
Ik denk dat de afdeling van het dodenrijk waar in de gelijkenis de arme Lazurus verbleef, nu leeg is omdat de Here Jezus deze gelovigen mee heeft genomen naar het Paradijs 'de derde hemel...'......
De gelijkenis van de rijke man en de arme Lazurus is namelijk verteld voordat Jezus de overwinning aan het kruis heeft behaald....
Dan zouden er nu alleen ongelovigen naar de hades, het dodenrijk gaan..... het gedeelte voor de gelovigen zou dan nu leeg zijn.....
Jezus heeft na zijn overwinning op het kruis de ontslapen gelovigen uit het dodenrijk meegenomen naar de hemel.... Daar had Hij het recht toe nadat Hij de dood had overwonnen. Deze gestorvenen werden 'krijgsgevangen' gehouden in het dodenrijk....
Efeze 4
8 Daarom heet het:
opgevaren naar den hoge voerde Hij krijgsgevangenen mede,
gaven gaf Hij aan de mensen.Maar het blijft een moeilijke materie.....