Auteur Topic: Wanneer worden we nu opgenomen?  (gelezen 10813 keer)

Sarah

• Bekijk profiel
Wanneer worden we nu opgenomen?
« Reactie #50 Gepost op: april 19, 2004, 11:02:37 pm »

quote:

farao schreef op 19 april 2004 om 22:52:
[...]

7 jaar lijkt bijna wel letterlijk te zijn:

er staat:

- 3,5 jaar 3x waarvan 2x de zelfde wordt bedoelt
- 42 maanden (ook een van die 3,5 jaar)
- en nog iets van 1246 dagen (en nog eens 3,5 jaar)

en van deze worden zoals je kan lezen 2 apparte tijden bedoelt dat maakt dus bij elkaar 7 jaar  ;)

Waar lees je dat?

5 Herinnert gij u niet, dat ik, toen ik nog bij u was, u dit meermalen gezegd heb? 6 En gij weet thans wel, wat hem weerhoudt, totdat hij zich openbaart op zijn tijd. 7 Want het geheimenis der wetteloosheid is reeds in werking; (wacht) slechts totdat hij, die op het ogenblik nog weerhoudt, verwijderd is.

Wie weerhoudt hem dan?
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 11:03:21 pm door Sarah »
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: april 19, 2004, 11:06:04 pm »
Beste Sarah, wij Weten NIET wanneer het de tijd is dat we als gemeente worden opgenomen. Maar als die tijd er is, dan heeft de satan vrijspel. Maar wij WETEN NOCH HET UUR NOCH de dag inderdaad.,Maar dat geldt straks niet voor de achterblijvers.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: april 19, 2004, 11:09:06 pm »
beste Sarah en toch ben ik het in dit geval met Joshua eens

de vraag is echter of wij dat meemaken of neit, daar denkt men verschillend over.
1. Eerst een valse wederkomst volgt (ten tijde van de grote verdrukking) en dat daardoor
2. een grote misleiding zal zijn; vele Christenen zullen achter satan aanlopen
3. deze misleide mensen zullen de tekenen van satan krijgen
4. Jezus komt terug
5. 1.000 jarig rijk begint

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: april 19, 2004, 11:16:16 pm »
Hmz... het lijkt net alsof die posts elkaar tegen spreken
2. een grote misleiding zal zijn; vele Christenen etc.

Maar als de christenen al opgenomen zijn ... ?

Of komen er misschien nog christenen tot bekering daarna?

Hoe kunnen we met de heilige Geest achter satan aanlopen en het teken ontvangen?

zijn dat dan verschillende theoriën?

Misschien vraag ik teveel... Kan het beter aan God vragen... Misschien hoef ik het idd niet allemaal te weten.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 11:24:54 pm door Sarah »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: april 19, 2004, 11:29:09 pm »

quote:

Pugna schreef op 19 april 2004 om 22:07:
[...]

Volgens mij zitten we daar midden in.

Ik dacht al: Ik doe de laatste tijd geen zondige dingen meer, de oorlogen zijn opogehouden, niemand haat elkaar, we leven allemaal in vrede.. :)

De satan is namelijk gebonden die 1000 jaar en kan niemand meer verleiden....

Hoe zie je dat Pugna....of was het een grapje....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: april 19, 2004, 11:34:55 pm »

quote:

Sarah schreef op 19 april 2004 om 23:02:
[...]

Waar lees je dat?

5 Herinnert gij u niet, dat ik, toen ik nog bij u was, u dit meermalen gezegd heb? 6 En gij weet thans wel, wat hem weerhoudt, totdat hij zich openbaart op zijn tijd. 7 Want het geheimenis der wetteloosheid is reeds in werking; (wacht) slechts totdat hij, die op het ogenblik nog weerhoudt, verwijderd is.

Wie weerhoudt hem dan?

Een verklaring die ik wel onderschrijf is deze:
De geest van de anti-christ is al aanwezig op aarde... Als de opname snel zou plaatsvinden moetde anti-christ ook al (bijna) een volwassen man zijn.....

Wat houdt de anti-christ tegen om zich nu al te openbaren?
Ik denk de gelovigen die nu nog op aarde zijn en een tempel vormen van de Heilige Geest..... De Heilige Geest die nu nog op aarde in de gelovigen aan wezig is, heeft de weerhoudende werking......
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 11:46:51 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: april 19, 2004, 11:43:44 pm »

quote:

cyber schreef op 19 april 2004 om 22:59:
[...]

In Jer 30, het volk Israel is in ballingschap in babel,
Jeremia profeteerd dat zij daar niet zullen blijven, maar dat ze
verlost zullen worden uit babel
Jer 31, nou dit snap ik echt niet hoe jullie dit zo interpreteren

Israel is door God verkoren om Zijn volk te zijn, als getuigenis op aarde. Via Mozes liet Hij weten dat Israel zijn positie zou verliezen. Ipv hoofd der volkeren zou zij staart worden:

Deut 28,13
De HERE zal u stellen tot een hoofd en niet tot een staart, gij zult enkel opgaan en niet neergaan, wanneer gij luistert naar de geboden van de HERE, uw God, die ik u heden opleg om die naarstig te onderhouden,

Deut 28,44
Hij zal u te leen geven, maar gij niet aan hem; hij zal hoofd zijn, en gij staart.

Toen Israel in ballingschap ging heeft God de heerschappij aan de volkeren gegeven. De eerste was Nebukadnezar van Babel, daarna de Meden Perzen, de Grieken en als laatste de Romeinen. Dit is de droom van Nebukadnezar. Israel krijgt de profetie dat zij eens weer hoofd zal zijn. Alleen zal hier nog veel strijd, lijden aan vooraf gaan. De benauwdheid van jakob zoals Jeremia dat noemt. God toornt dan over de volkeren, die ook het hoofdschap niet goed hebben gebruikt.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: april 19, 2004, 11:45:35 pm »

quote:

Sarah schreef op 19 april 2004 om 23:16:
Hmz... het lijkt net alsof die posts elkaar tegen spreken
2. een grote misleiding zal zijn; vele Christenen etc.

Maar als de christenen al opgenomen zijn ... ?

Of komen er misschien nog christenen tot bekering daarna?

Hoe kunnen we met de heilige Geest achter satan aanlopen en het teken ontvangen?

zijn dat dan verschillende theoriën?

Misschien vraag ik teveel... Kan het beter aan God vragen... Misschien hoef ik het idd niet allemaal te weten.

- Christenen zijn al opgenomen....
- Er worden 144.000 joden verzegeld die gaan het evangelie van het Koninkrijk verkondigen....
- Met de misleiding uit 2 Tess 2 wordt bedoeld dat de anti-christ zich voordoet als de Messias en de Joden zullen hem aannemen....hij zal de tempeldienst herstellen, dus eerst lijkt het allemaal oke, maar na 3,5 jaar zal hij het offer doen ophouden....
Dan komt de gruwel der verwoesting (uit mtt. 24 en 2 Tess 2) dat de anti-christ zich in de tempel zet als God....
- Op deze prediking van de 144.000 verzegelden, komen nog mensen tot geloof, die nemen niet het merkteken van het beest aan  (666) zodat ze niet zouden kunnen kopen of verkopen...) Ze worden dus gedood...zoals er staat in Op. 7......die komen uit de grote verdrukking...
Deze mensen horen niet bij de gemeente, maar zijn een aparte groep....want de gemeente is allang opgenomen...
- Met de Heilige Geest in je zal jij niet achter Satan aanlopen, maar meegaan met de opname :) voordat dit allemaal gaat gebeuren....

Want wij zijn niet gesteld tot toorn maar tot het verkrijgen van zaligheid...

Snap je het nog niet, lees nog msaar eens die uuuiiiiiitttttttgebreide posts van mij door :) Ik kan dat nooit kort :|
Korte reacties zijn meestal van Aquila :)
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 11:48:41 pm door Priscilla en Aquila »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: april 19, 2004, 11:46:10 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 19 april 2004 om 23:34:
[...]

Een verklaring die ik wel onderschrijf is deze:
De geest van de anti-christ is al aanwezig op aarde... Als de opname snel zou plaatsvinden moetde anti-christ ook al (bijna) een volwassen man zijn.....

Wat houdt de anti-christ tegen om zich nu al te openbaren?
Ik denk de gelovigen die nu nog op aarde zijn en een temepel vormen van de Heilige Geest..... De Heilige Geest die nu nog op aarde in de gelovigen aan wezig is, heeft de weerhoudende werking......

waarom staat hij dan niet met hoofdletter aangeduid?

Thanks btw :)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: april 19, 2004, 11:48:23 pm »

quote:

Sarah schreef op 19 april 2004 om 23:46:
[...]

Ik kan niet ALLES weten, helaas.... :)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: april 19, 2004, 11:49:40 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 19 april 2004 om 23:48:
[...]

Ik kan niet ALLES weten, helaas.... :)
Deze korte post is wel van Priscilla :)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: april 19, 2004, 11:50:52 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 19 april 2004 om 23:49:
[...]

Deze korte post is wel van Priscilla :)
Haha, sta er niet zo bij stil eigenlijk wie er post, ik ga er altijd vanuit dat Priscilla (u/jij:D) post.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: april 19, 2004, 11:51:16 pm »

quote:

Sarah schreef op 19 april 2004 om 23:46:
[...]

Deze verklaring hoeft niet de juiste te zijn, het is een mogelijke verklaring, de tekst is op zich niet zo duidelijk. En de grondteksten zijn allemaal met hoofdletters geschreven. Vertalen blijft ook interpreteren. (dit was Aquila)
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 11:52:06 pm door Priscilla en Aquila »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: april 19, 2004, 11:54:44 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 19 april 2004 om 23:51:
[...]

Deze verklaring hoeft niet de juiste te zijn, het is een mogelijke verklaring, de tekst is op zich niet zo duidelijk. En de grondteksten zijn allemaal met hoofdletters geschreven. Vertalen blijft ook interpreteren. (dit was Aquila)

Haha

Of jullie zijn één, net zo makkelijk. :D

ik dacht dit ook wel, maar hoopte op een mogelijke aannemelijke verklaring... maarja... het is allemaal niet zo simpel.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: april 20, 2004, 12:04:08 am »

quote:

Sarah schreef op 19 april 2004 om 23:54:
[...]

Haha

ik dacht dit ook wel, maar hoopte op een mogelijke aannemelijke verklaring... maarja... het is allemaal niet zo simpel.
Wij  :w  vinden het allebei een aannemelijke verklaring hoor. Wij kennen geen beter alternatief. Alleen als de tekst zo vaag is in onze ogen, mag je wel voorzichtig zijn om het heel stellig te poneren.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: april 20, 2004, 12:14:02 am »

quote:

Sarah schreef op 19 april 2004 om 23:54:
[...]

Haha

Je zou ook nog kunnen zeggen: hij die weerhoudt is de gemeente.....Komt op hetzelfde neer alleen benoem je het dan zo dat het wel klopt met een kleine letter... hij.....

(Priscilla :) )

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: april 20, 2004, 08:09:44 am »
Sarah we spreken elkaar niet allemaal tegen hoor? Kijk maar naar miijn post, ik probeer aan te geven dat men verschillend na denkt over of we nu opgenomen worden voor de grote verdrukking of er na.

Persoonlijk denk ik voor. En ik sta niet verbaasd als dat snel is.

He P&a en Sarah, waarschijnlijk is de anti-christ al groot. Er zijn enkele theorien erover. Gebaseerd op gedegen onderzoek. En niet zo van: prins charles is het. DAn moet je die website eens bekijken van http://watch.pair.com/default.html. en dan heeding ible prophecy.

Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar het is wel een heel goed rapport.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: april 20, 2004, 09:40:07 am »

quote:

- Er worden 144.000 joden verzegeld die gaan het evangelie van het Koninkrijk verkondigen....
- Met de misleiding uit 2 Tess 2 wordt bedoeld dat de anti-christ zich voordoet als de Messias en de Joden zullen hem aannemen....hij zal de tempeldienst herstellen, dus eerst lijkt het allemaal oke, maar na 3,5 jaar zal hij het offer doen ophouden....
Dan komt de gruwel der verwoesting (uit mtt. 24 en 2 Tess 2) dat de anti-christ zich in de tempel zet als God....
- Op deze prediking van de 144.000 verzegelden, komen nog mensen tot geloof, die nemen niet het merkteken van het beest aan (666) zodat ze niet zouden kunnen kopen of verkopen...) Ze worden dus gedood...zoals er staat in Op. 7......die komen uit de grote verdrukking...
Deze mensen horen niet bij de gemeente, maar zijn een aparte groep....want de gemeente is allang opgenomen...
- Met de Heilige Geest in je zal jij niet achter Satan aanlopen, maar meegaan met de opname  voordat dit allemaal gaat gebeuren....

Want wij zijn niet gesteld tot toorn maar tot het verkrijgen van zaligheid...

Snap je het nog niet, lees nog msaar eens die uuuiiiiiitttttttgebreide posts van mij door  Ik kan dat nooit kort
Korte reacties zijn meestal van Aquila
Ik heb altijd gehoord dat je die 144.000 symbolisch moet zijn. (dus over verschillende theoriën gesproken)

En Priscilla, je zegt dus dat die opname al gebeurd is?

Ik wil eerst weten wat er echt staat, en dan hoe ver we zijn in openbaringen.
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 10:04:52 am door Sarah »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: april 20, 2004, 09:44:40 am »

quote:

tikvah schreef op 20 april 2004 om 08:09:
Sarah we spreken elkaar niet allemaal tegen hoor? Kijk maar naar miijn post, ik probeer aan te geven dat men verschillend na denkt over of we nu opgenomen worden voor de grote verdrukking of er na.

Persoonlijk denk ik voor. En ik sta niet verbaasd als dat snel is.

He P&a en Sarah, waarschijnlijk is de anti-christ al groot. Er zijn enkele theorien erover. Gebaseerd op gedegen onderzoek. En niet zo van: prins charles is het. DAn moet je die website eens bekijken van http://watch.pair.com/default.html. en dan heeding ible prophecy.

Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar het is wel een heel goed rapport.

Ik weet niet of het zin heeft je daar druk over te maken.....
Wel moet hij volgens mij een JOOD zijn, anders zullen de Joden hem niet aannemen als hun messias...... Ze nemen hem namelijk aan omdat hij vrede zel brengen...alleen is het een schijnvrede......
En als je nu de situatie in het middenoosten bekijkt.... IS IEDEREEN WANHOPIG OP ZOEK NAAR VREDE....en het lijkt bijna een onmogelijkheid.....

Deze valse messias zal de tempeldienst hertsellen en vred en rust brengen....
(1 Tess.5 3 Terwijl zij zeggen: het is (alles) vrede en rust, overkomt hun, als de weeën een zwangere vrouw, een plotseling verderf, en zij zullen geenszins ontkomen)

Hier in Daniel 9 wordt nog meer uitgelegd over de antichrist....

quote:

24 Zeventig weken zijn bepaald over uw volk en uw heilige stad, om de overtreding te voleindigen, de zonde af te sluiten, de ongerechtigheid te verzoenen, en om eeuwige gerechtigheid te brengen, gezicht en profeet te bezegelen en iets allerheiligst te zalven.[/b] 25 Weet dan en versta: vanaf het ogenblik, dat het woord uitging om Jeruzalem te herstellen en te herbouwen tot op een gezalfde, een vorst, zijn zeven weken; en tweeënzestig weken lang zal het hersteld en herbouwd blijven, met plein en gracht, maar in de druk der tijden. 26 En na de tweeënzestig weken zal een gezalfde worden uitgeroeid, terwijl er niets tegen hem is; en het volk van een vorst die komen zal, zal de stad en het heiligdom te gronde richten, maar zijn einde zal zijn in de overstroming; en tot het einde toe zal er strijd zijn: verwoestingen, waartoe vast besloten is. 27 En hij zal het verbond voor velen zwaar maken, een week lang; in de helft van de week zal hij slachtoffer en spijsoffer doen ophouden; en op een vleugel van gruwelen zal een verwoester komen, en wel tot aan de voleinding toe, en waartoe vast besloten is, dat zal zich uitstorten over wat woest is.

Zeventig (jaar)weken zijn bepaald over Israel....(vers 24)
Vanaf Nehemia die het bevel kreeg om Jeruzalem te herbouwen, toen hij in ballingschap was in Babel...Dit zijn 7 (jaar)weken....49 jaar heeft de herbouw van de stad geduurt....(vers 25a)
Daarna blijft Jeruzalem 62 (jaar)weken in tact.....(vers 25b)
Dan wordt hiierna een gezalfde (Christus=Gezalfde) uitgeroeid twerwijl er niets tegen hem is.....(kan het duidelijker :) )de dood van Jezus.....(vers 26a)
Jeruzalem is daarna verwoest door de romeinen (Het volk van een vorst die komen zal)(vers 26b)
En dan zijn er 69 weken van 7 jaar voorbij......

De 70e (jaar)week is nog niet geweest.....de periode waar God met Israel bezig is.....dit zijn nog 7 jaren die moeten komen....
In de tussentijd is de Gemeente ontstaan na de dood van Christus.....
Als de Joden hun Messias toen wel hadden aangenomen was het koninkrijk al gekomen.....

Ik geloof dat deze 70e week-7 jaren worden beschrven in openbaring.....
Dit wordt ook wel de Grote verdrukking of de dag van benauwdheid van Jacob genoemd......

De antichrist openbaart zich in deze 7 jaren.....zoals ik hiervoor uitleg....
Dit wat er nu komt in Daniel 9 wordt aangehaald in Matt. 24 waar staat dat ze moeten letten op de gruwel der verwoesting...de antichrist in de tempel....
Het volk de romeinen daarvan wordt gezegd dat het het volk is van een vorst die nog komt....
Het romeinse rijk zal in de toekomst in een beoaalde vorm weer opkomen... Europese Unie...? Daar zal een vorst van zijn.. die hier dus wordt bedoelt....(vers 26)
Vers 27: De antichrist wordt aangenomen als messias door het Joodse volk en brengt eerst vrede en rust...de tempel is dan herbouwt en de offerdienst vind weer plaats... Alles lijkt geweldig...
Maar na 3,5 jaar (op de helft van de 7 jaren) zal hij het offeren doen ophouden en het verbond zwaar maken....Hij zet zich in de tempel....
Dan eindigt de schijnvrede en toont hij zijn ware aard.....Het verbond wordt zwaar....
(Zoals er staat in Matt. 24 dat als de dagen niet ingekort werden, er geen vlees behouden zou worden
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 01:24:14 pm door Priscilla en Aquila »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: april 20, 2004, 09:55:27 am »
Een site waar heel veel info op staat EN in het Nederlands is..... Tikvah en Sarah

http://members.lycos.nl/verhoevenmarc696/

Je vind hier bijvoorbeeld deze onderwerpen over profetie e.d.

Eschatologie en profetie:

Wat is de Kerk en wat is haar Toekomst (R.P. Daniel)      
 De Opname vóór de Zeventigste Jaarweek      
Rede over de laatste dingen De 'Rede over de Laatste Dingen'      
 'Tekenen' van Zijn Komst (D. Costella)      
Antichrist De Antichrist in Openbaring 13      
 Het Getal 666 van het Beest      
 Chronologie in het Boek Openbaring      
Europa Koninkrijken in Daniël en Openbaring      
Daniël Structuur van het Boek Daniël      
Statenbeeld Het Statenbeeld in het Boek Daniël      
 De 70 Jaarweken in het Boek Daniël      
 De Opstanding      
 Bedenkingen bij Europa      
 Twee dagen in Samaria (A.C. Gaebelein)      
 Jezus wandelt op de zee      
 Van Babel tot Eeuwigheid  (JPG)
 Leven na de Dood? (GIF)
 De Openbaring van Jezus Christus  (Zip)

Ook allerlei andere onderwerpen, wat hier bijv, ook mee heeft te  maken: Israel en de Gemeente...

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: april 20, 2004, 10:01:53 am »
He Sarah, Wie zegt dat die 144.000 symbolisch zijn? En waar zouden ze symbool voor moeten staan?

En marc verhoeven heb ik de afgelopen tijd ook heeel intensief contact mee gehad, maar toch bedankt voor de link

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: april 20, 2004, 10:01:57 am »

quote:

Sarah schreef op 20 april 2004 om 09:40:
[...]
 Ik heb altijd gehoord dat je die 144.000 symbolisch moet zijn. (dus over verschillende theoriën gesproken)

En Priscilla, je zegt dus dat die opname al gebeurd is?

Ik wil eerst weten wat er echt staat, en dan hoe ver we zijn in openbaringen.

Het enige wat bij mij altijd bij blijft is dat de joden nu zo'n 50 jaar terug naar Israël aan het gaan zijn...  (En dat de wereld een puinhoop is) en dat de VN niet voor Israël lijkt te zijn en niet met koosjer zaken bezig is.
Nee, ik zeg: Eerst voordat dit alles gebeurt wordt de gemeente opgenomen.....
Dan zijn wij dus in de hemel :)
Daarna zien wij wat er op aarde gaat gebeuren - de 70e jaar-week uit daniel (zie mijn vorige post)= ong, hetzelfde als wat je in Op. leest, de Grote verdrukking voor Israel en de volken....
Dus:
- Christenen zijn al opgenomen....in Openbaring 4 moet Johannes opklimmen naar de hemel en ziet wat NA DEZEN begeuren zal (Op. 4: 1)
Daarna pas...wat er verder volgt.....
- Op deze prediking van de 144.000 verzegelden, komen nog mensen tot geloof, die nemen niet het merkteken van het beest aan (666) zodat ze niet zouden kunnen kopen of verkopen...) Ze worden dus gedood...zoals er staat in Op. 7......die komen uit de grote verdrukking...
- Met de Heilige Geest in je zal jij niet achter Satan aanlopen, maar meegaan met de opname  voordat dit allemaal gaat gebeuren....

Want wij zijn niet gesteld tot toorn maar tot het verkrijgen van zaligheid... 1 Tess.5

Emn de 144.000 staat letterlijk bij uit die stam 12.ooo uit die stam 12.000 enz. totdat je 12 stammen hebt gehad en zij worden uitgewzonden.... Letterlijk...
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 10:05:02 am door Priscilla en Aquila »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: april 20, 2004, 10:09:17 am »
Ik vind het duidelijk uitgelegd. En erg aannemelijk.

Die 62 weken zijn dus letterlijk 62 weken geweest, die 7 weken symbolisch?

Ik heb er nooit onderwijs in gehad.

En die site van dhr Verhoeven stond bij m'n favorieten.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: april 20, 2004, 10:25:08 am »

quote:

tikvah schreef op 20 april 2004 om 10:01:
He Sarah, Wie zegt dat die 144.000 symbolisch zijn? En waar zouden ze symbool voor moeten staan?

En marc verhoeven heb ik de afgelopen tijd ook heeel intensief contact mee gehad, maar toch bedankt voor de link

Symbolisch voor ál die christenen die naar de hemel gaan...

Nu zie ik wel in dat het niet klopt, en dat je het wel letterlijk moet nemen anders klopt het niet meer.
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 10:25:36 am door Sarah »

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: april 20, 2004, 10:35:53 am »
he sarah, nee dat zou anders wel erg zijn, maar 144.000 ik hoop toch echt wel dat het er wat meer zijn.

He maar Priscilla ik maak me er neit druk om. Maar het is echt een goed rapport. Bovendien spreken ze over het franse koningshuis of zo dat een dodelijke steek heeft toegestoken gekregen maar dat nu weer opstaat. Al print je het alleen al uit, voor de achterblijvers, dan alleen is het nuttig. Maar ja dat meot je zelf weten. Deze mensen gaan dieper in dan de microchip, of al die algemeen bekende info, ze geven aan wat werkelijk de plannen van de groep  prieure de Sion. De groep die achter de new-age en vrijmetselarij zit.

Most likely candidate for Antichrist is Thomas Plantard de Saint-Claire, Grand Master of the Prieuré de Sion.

Check het maar eens, maar euh het is wel 250 blz, maar echt goed rapport.

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: april 20, 2004, 10:47:27 am »

quote:

Eerst: Een stukje uit matt. 24 waar de Grote verdrukking in voor komt

quote:

2 Tess. 2
Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, 4 de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.
Dit feit dat de anti-christ zich in de tempel zet, is de gruwel der verwoesting .
Ook de profeet Daniel spreekt hierover....

Ik ben het niet met jullie eens, hierover
Waar de Here Jezus over sprak, heeft nog niet zijn vervulling gehad in de tijd dat Paulus de brief aan de Thessalonicenzen
schreef
De brief van Paulus is gedateerd in het jaar 51 na Christus
de Tempel werd verwoest in het jaar 70.
En de geschiedenis verhaalt erover hoe de Romeinen zich
meester van de tempel hadden gemaakt en hun afgoden
erin hadden geplaatst, waardoor de profetie van Daniel
is vervuld. Eerst word het offer weggenomen en dan de
gruwel en dan 3 jaar 7 maand en 13 dagen de Tempel verwoest.

quote:

Dus: voor de grote verdrukking wordt de Gemeente opgenomen in de lucht...dit is een verborgen komst -alleen voor de gelovigen....

Zowel als in de brief aan de Cor. als in 1 Tess.4: 15-17 .
gaat de terugkomst gepaard met het geluid van een bazuin.
Als de bazuin klinkt is er mijns inziens, geluid dus lawaai
dus dat kan dan niet in het geheim geschieden die opname.

quote:

Volgende vetgedrukte uit matt. 24:
Laat hen die in judea zijn vluchtten naar de bergen....
Dit staat ook in Zacharia 14:
3 Dan zal de HERE uittrekken om tegen die volken te strijden,

laten we beginnen bij vers 1
Zie, er komt een dag voor de Here
-dus een dag door God zelf bepaalt
waarop de buit op u behaald, binnen uw muren verdeeld zal worden
- en dat gebeurde met de val van Jeruzalem/Israel
vers 2 : Dan zal ik alle volken tegen Jeruzalem ten strijde vergaderen
- het Romeinse leger bestond niet alleen uit Romeinen, maar
uit een smeltkroes van soldaten uit alle heidenlanden
de stad zal genomen worden, de huizen geplunderd en
de vrouwen geschonden.
-ook dat is gebeurd in het jaar 70.
De helft van de stad zal wegtrekken in ballingschap
-ook dat is geschied, de Joden zijn verkocht als slaven
maar de rest van het volk, zal in de stad niet worden uitgeroeid.
-er blijft een gedeelte van het volk over, de eerste christenen
waren toen al uit Jeruzalem gevlucht
vers 3: Dan zal de HERE uittrekken om tegen die volken te strijden, zoals Hij vroeger streed, ten dage van de krijg
-de Here heeft altijd tegen de heidenen gestreden, zoals toen met
Mozes en Jozua en Gideon om een paar te noemen
vers 4: Zijn voeten
-de voeten van de Here Jezus,
 zullen staan te dien dage staan op de Olijfberg
- zie ook Lucas 22:39 en hand1:12

Jij en ik lezen de bijbel dus duidelijk anders, wat ik zie/lees als
wat al is geschied plaats jij in de zogeheten eindtijd

quote:

De Joden zullen dan zien wie zij hebben doorstoken en een rouwklacht aanheffen...
Zach. 12.
10 Ik zal over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem uitgieten de Geest der genade en der gebeden; zij zullen hem aanschouwen, die zij doorstoken hebben, en over hem een rouwklacht aanheffen als de rouwklacht over een enig kind, ja, zij zullen over hem bitter leed dragen als het leed om een eerstgeborene. 11 Te dien dage zal in Jeruzalem de rouwklacht groot zijn, zoals de rouwklacht van Hadadrimmon in het dal van Megiddo;

Wat dacht je van Pinksteren en de toespraak van Petrus
en de klacht van de toehoorders overtuigd als ze waren dat ze
schuldig stonden??

quote:

De Gemeente is tijdens de Grote Verdrukking in de hemel en viert de bruiloft van het Lam..
Openb. 19....
De bruiloft des Lams

Wat ik nu niet begrijp, waarom zullen wij al in de Hemel zijn??
is het niet onze taak op aarde om een lichtend licht te zijn??
Zelfs de Apostelen zijn in de handen van de vijanden van
God gevallen, of, hoeveel zijn er op de brandstapel verbrand??
dus, waarom zullen wij de hedendaagse christenen deze "eindtijd"
veilig opgeborgen in de hemel doorbrengen??
Zei Paulus niet: doe de wapenrusting Gods aan
dus zijn wij strijders..........
de Here Jezus zei: zal ik nog geloof vinden........
als wij dan al opgenomen zijn dan is deze uitspraak van de
Here Jezus, nutteloos ..............
"Doch als de Zoon des mensen komt, zal Hij dan het geloof vinden op aarde? Lk.18:8.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: april 20, 2004, 11:25:25 am »

quote:

cyber schreef op 20 april 2004 om 10:47:
[...]

[...]

Ik ben het niet met jullie eens, hierover
Waar de Here Jezus over sprak, heeft nog niet zijn vervulling gehad in de tijd dat Paulus de brief aan de Thessalonicenzen
schreef
De brief van Paulus is gedateerd in het jaar 51 na Christus
de Tempel werd verwoest in het jaar 70.
En de geschiedenis verhaalt erover hoe de Romeinen zich
meester van de tempel hadden gemaakt en hun afgoden
erin hadden geplaatst, waardoor de profetie van Daniel
is vervuld. Eerst word het offer weggenomen en dan de
gruwel en dan 3 jaar 7 maand en 13 dagen de Tempel verwoest.

[...]

Zowel als in de brief aan de Cor. als in 1 Tess.4: 15-17 .
gaat de terugkomst gepaard met het geluid van een bazuin.
Als de bazuin klinkt is er mijns inziens, geluid dus lawaai
dus dat kan dan niet in het geheim geschieden die opname.

[...]

laten we beginnen bij vers 1
Zie, er komt een dag voor de Here
-dus een dag door God zelf bepaalt
waarop de buit op u behaald, binnen uw muren verdeeld zal worden
- en dat gebeurde met de val van Jeruzalem/Israel
vers 2 : Dan zal ik alle volken tegen Jeruzalem ten strijde vergaderen
- het Romeinse leger bestond niet alleen uit Romeinen, maar
uit een smeltkroes van soldaten uit alle heidenlanden
de stad zal genomen worden, de huizen geplunderd en
de vrouwen geschonden.
-ook dat is gebeurd in het jaar 70.
De helft van de stad zal wegtrekken in ballingschap
-ook dat is geschied, de Joden zijn verkocht als slaven
maar de rest van het volk, zal in de stad niet worden uitgeroeid.
-er blijft een gedeelte van het volk over, de eerste christenen
waren toen al uit Jeruzalem gevlucht
vers 3: Dan zal de HERE uittrekken om tegen die volken te strijden, zoals Hij vroeger streed, ten dage van de krijg
-de Here heeft altijd tegen de heidenen gestreden, zoals toen met
Mozes en Jozua en Gideon om een paar te noemen
vers 4: Zijn voeten
-de voeten van de Here Jezus,
 zullen staan te dien dage staan op de Olijfberg
- zie ook Lucas 22:39 en hand1:12

Jij en ik lezen de bijbel dus duidelijk anders, wat ik zie/lees als
wat al is geschied plaats jij in de zogeheten eindtijd

[...]

Wat dacht je van Pinksteren en de toespraak van Petrus
en de klacht van de toehoorders overtuigd als ze waren dat ze
schuldig stonden??

[...]

Wat ik nu niet begrijp, waarom zullen wij al in de Hemel zijn??
is het niet onze taak op aarde om een lichtend licht te zijn??
Zelfs de Apostelen zijn in de handen van de vijanden van
God gevallen, of, hoeveel zijn er op de brandstapel verbrand??
dus, waarom zullen wij de hedendaagse christenen deze "eindtijd"
veilig opgeborgen in de hemel doorbrengen??
Zei Paulus niet: doe de wapenrusting Gods aan
dus zijn wij strijders..........
de Here Jezus zei: zal ik nog geloof vinden........
als wij dan al opgenomen zijn dan is deze uitspraak van de
Here Jezus, nutteloos ..............
"Doch als de Zoon des mensen komt, zal Hij dan het geloof vinden op aarde? Lk.18:8.
We hioeven het ook niet altijd eens te zijn, ik vind het wel leuk dat je er serieus op in gaat.... Nu heb ik niet veel tijd....maar het is wel zo dat profetieen meerdere keren vervuld kunnen worden....
Dit heet dan een voorvervulling en een uiteindelijke vervulling...
Dus dat de romeinen al een gruwel in de tempel hebben gezet bij de verwoesting in 70 na Chr.... wil niet zeggen dat dit in de toekomst ook niet weer zal geschieden...

Wat de rouwklacht aanheffen betreft: Dit gebeurt op het moment dat Jezus staat op de Olijfberg en elk oog zal Hem zien... Dit is toch letterlijk, en duidelijk niet op het moment toen Jezus wegging naar de hemel...toen stonden alleen de discipelen bij Hem....

Elk oog zal dit zien is toch zeker wel mogelijk met behulp van INTERNET bijv.....
Wanneer is de Olijfberg dan middendoor gespleten zodat de joden daarheen konden vluchtten....

Het is niet zo eenvoudig..... Maar ik snap niet wat het probleem is als het wel nog in de toekomst wordst vervult...

Wij als Christenen moeten Jerzus elke dag verwachten.... Als jij vind dat wij nog door de oordelen in Openbaring heen moeten is dit niet mogelijk.. als er eerst nog een antichrist moet komen en er allerlei plagen moeten komen,
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 11:38:58 am door Priscilla en Aquila »

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: april 20, 2004, 12:13:13 pm »
he Priscilla je begint nu over het splijten van de olijfberg, dat bedoelde ik laatstt. Er was ja laatst een aardbeving, en mijn moeder zei dat dit een voorwee was, want hij reikte ja al tot de muur.

En er is natuurlijk een verschil tussen de terugkomst van Jezus op aarde: veel lawaai en de opname van de Gemeente (geruisloos)

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: april 20, 2004, 01:20:54 pm »

quote:

tikvah schreef op 20 april 2004 om 12:13:
he Priscilla je begint nu over het splijten van de olijfberg, dat bedoelde ik laatstt. Er was ja laatst een aardbeving, en mijn moeder zei dat dit een voorwee was, want hij reikte ja al tot de muur.

En er is natuurlijk een verschil tussen de terugkomst van Jezus op aarde: veel lawaai en de opname van de Gemeente (geruisloos)

Als je even deze post van mij leest op pagina 2..

Door Priscilla en Aquila - Monday 19 April 2004 22:52
Daar staat Matt 24 en Zach.. 14 genoemd.....over dit splijten van de olijfberg en vluchten naar de bergen....
Maar dit is inderdaad bij de tweede komst die een verschijning in het openbaar is op de olijfberg
Elk oog zal Hem zien, en er staat zelfs in de bijbel: Wanneer Jezus zal verschijnen, die ons leven is, zult ook gij met Hem verschijnen in heerlijkheid.
En de schepping wacht met reikhalzend verlangen op het openbaar worden der zonen Gods... (Rom. 8 )
Dit is ook wat er staat in Op. 19 dat Hij die op het wiltte paard zit een leger bij zich heeft wat meestrijdt....

Dit van de Olijfberg kan nu nog niet gebeuren, want eerst is de (onzichtbare komst) opname van de gemeente...
Daarna komen die 7 jaren waar aan het eind ervan Jezus terugkomt op de Olijfberg....

Ik had hier een keer eerder al eens iets over gepost...
Als je het interessant vind, wil ik dat hier ook nog wel plaatsen....
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 01:21:24 pm door Priscilla en Aquila »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: april 20, 2004, 01:31:33 pm »

quote:

Sarah schreef op 20 april 2004 om 10:09:
Ik vind het duidelijk uitgelegd. En erg aannemelijk.

Die 62 weken zijn dus letterlijk 62 weken geweest, die 7 weken symbolisch?

Ik heb er nooit onderwijs in gehad.

En die site van dhr Verhoeven stond bij m'n favorieten.

De 7 jaar-weken zijn 49 jaar...zolang deed Nehemia over de herbouw van Jeruzalem
Dan 62 jaar-weken zijn 434 jaren...,zolang blijft Jeruzalem herbouwt.....
Dan wordt er een gezalfde uitgeroeid.....Jezus......

Dit is een totaal van 69 jaarweken= 483 jaar

Alleen de 70e jaarweek=7 jaren, is nog niet geweest...... Die wordt dus genoemd in Grote verdrukking...
Vanaf openbaring 4 is dit bijbelboek ook weer geheel profetisch in zijn beschrijvingen en gebruikt de zelfde symbolische taal als in het OT

Ik zal Aquila nog even over de specifieke data vragen..... :)

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: april 20, 2004, 01:54:59 pm »

quote:

Nee, ik zeg: Eerst voordat dit alles gebeurt wordt de gemeente opgenomen.....
Dan zijn wij dus in de hemel

ik ben het alweer niet met jou eens :)

quote:

Daarna zien wij wat er op aarde gaat gebeuren - de 70e jaar-week uit daniel (zie mijn vorige post)= ong, hetzelfde als wat je in Op. leest, de Grote verdrukking voor Israel en de volken....

de jaarweek van Daniel is al vervuld, bij de verwoesting van de tempel,
en zoals het verwoord word in Openb. is er vanaf Pinksteren verdrukking op verdrukking
geweest, er is nu ook verdrukking in bepaalde delen van de wereld, kijk maar naar
de berichten in de krant, in India is een kerk vol christenen afgebrand, in Pakistan
worden de christenen vervolgd, de neuzen en soms ook de oren afgehakt, ze zijn gewoon
vogelvrij, hetzelfde in Indonesie en door de Palastijnen en in Israel worden ze ook al niet
met open armen ontvangen en China zo kan ik wel doorgaan.
En wat dacht je van de 1e christenen onder de Romeinse Keizers, de brand van Rome werd hun
in de schoenen geschoven om maar wat te noemen, of hoe ze van have en goed werden bestolen
of ze werden in bootjes gezet zonder eten en drinken en ook geen zeil en zo zijn erwel
meer gruwelijke dingen te verhalen.
De gelovigen worden opgenomen voordat God met Zijn Oordeel op de aarde losbarst,
wij worden bewaard in verdrukking maar we ondergaan de verdrukking wel, maar we ondergaan
niet Gods Oordeel, dat is het verschil.
Zoals met Noach, Noach bleef wonen en werken tussen een goddeloos geslacht, hij onderging
ook de verdrukking maar NIET het oordeel van God.
Lot idem dito, wel de verdrukking in het wonen tussen een goddeloos geslacht, maar
God haalt Lot en zijn huis weg VOORDAT het oordeel begint.

quote:

Dus:
- Christenen zijn al opgenomen....in Openbaring 4 moet Johannes opklimmen naar de hemel en ziet wat NA DEZEN begeuren zal (Op. 4: 1)
Daarna pas...wat er verder volgt.....

HUHHHH waar lees jij dat?? dat juist zij het evangelie zullen gaan verkondigen
er staat wel dat ze verzegeld worden en dat gebeurt nadat de verschrikkingen
van de 6 zegels is verteld, er is dus een intermezzo tussen het 6e zegen en de 7e zegel, eerst dus de verzegeling
van de 144.000 en dan de schare die niemand tellen kan.
Waaraan je dus kunt zien hoe God de zijnen bewaart in alle verdrukkingen, we kunnen wel doodgaan
maar we kunnen niet wezenlijk beschadigd worden, want alle gelovigen zullen de krans van de
overwinning behalen.
Openb 7 vers 14: Dezen zijn het, die komen uit de grote verdrukking.

quote:

- Met de misleiding uit 2 Tess 2 wordt bedoeld dat de anti-christ zich voordoet als de Messias en de Joden zullen hem aannemen....

Er zijn al vele anti-christusen geweest, in rusland loopt nu een man rond die zich voordat als zijnde Jezus zelf
en niet alleen de joden zullen zo'n namaak jezus achterna gaan ook christenen zullen dat gaan doen

quote:

hij zal de tempeldienst herstellen,
waar staat in de Bijbel dat de tempel weer wordt herbouwt??

quote:

dus eerst lijkt het allemaal oke, maar na 3,5 jaar zal hij het offer doen ophouden....
Zie jij de 144.000 en de schare die niemand tellen kan als 1 groep?? of ieder apart??

quote:

Deze mensen horen niet bij de gemeente, maar zijn een aparte groep....
maar  waar horen ze dan wel bij?? en wat is hun bestemming??

quote:

want de gemeente is allang opgenomen...
hier geloof ik echt niet in, maar dat had je alwel begrepen :)

quote:

- Met de Heilige Geest in je zal jij niet achter Satan aanlopen,
dit ben ik met je eens

quote:

maar meegaan met de opname  voordat dit allemaal gaat gebeuren....

niet mee eens :)

quote:

Want wij zijn niet gesteld tot toorn maar tot het verkrijgen van zaligheid... 1 Tess.5

Precies, niet tot TOORN van God, en er staat niet dat we geen verdrukking zullen kennen
en dat is het hele verschil.........

quote:

Emn de 144.000 staat letterlijk bij uit die stam 12.ooo uit die stam 12.000 enz. totdat je 12 stammen hebt gehad en zij worden uitgewzonden.... Letterlijk...

Alle stammen worden niet genoemd, het begint met Juda, terwijl hij niet de oudste is
Jozef word weer ingevoerd als stam en Dan en Efraim staan er niet meer bij
Het getal 144.000 zie ik wel als symbolisch, het geeft aan dan niet alle Israelieten behouden zijn.
en ik kan in mijn bijbel niet lezen dat ze worden uitgezonden, wel dat ze worden verzegeld

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: april 20, 2004, 01:55:07 pm »
kom maar op met je kennis Priscilla. Inderdaad hij kan nu nog niet splijten. Maar ik denk dat het ons wel zou wakker moeten schudden. Mijn broertje had het er laatste over dat ze in 2013 weer een grote aardbeving verwachten. Of zo.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: april 20, 2004, 02:44:24 pm »

quote:

cyber schreef op 20 april 2004 om 13:54:
De gelovigen worden opgenomen voordat God met Zijn Oordeel op de aarde losbarst,
wij worden bewaard in verdrukking maar we ondergaan de verdrukking wel, maar we ondergaan
Zoals met Noach, Noach bleef wonen en werken tussen een goddeloos geslacht, hij onderging
Lot idem dito, wel de verdrukking in het wonen tussen een goddeloos geslacht, maar

Volgens mij is de hele Grote verdrukking een oordeel, alleen is het de erste 3,5 jaar nog wel rustig....
En we worden bewaart voor de ure der verzoeking die over de hele wereld zal komen....
Noach is een beeld van Israel....hij gaat in de ark door het oordeel heen maar zal bewaart worden....
Vergl, de vrouw die vlucht naar de woestijn waar ze 1260 dagen onderhouden zal worden....
Dit zijn de 3,5 jaar vanaf de tijd dat de antichrist het offer zal doen ophouden en het verbond zwaar maken... (Dan. 9)

Op 12,6
En de vrouw vluchtte naar de woestijn, waar zij een plaats heeft, door God bereid, opdat zij daar twaalfhonderd zestig dagen onderhouden zou worden.  

Op 12,14
En aan de vrouw werden de twee vleugels van de grote arend gegeven om naar de woestijn te vliegen, naar haar plaats, waar zij onderhouden wordt buiten het gezicht van de slang, een tijd en tijden en een halve tijd.

Wie is in het verhaal van Noach het type van de gemeente?
Dat is Henoch.... Na zijn leven op aarde en opname door God begint het oordeel van de zondvloed.....

Gen. 5
21 Toen Henoch vijfenzestig jaar geleefd had, verwekte hij Metuselach. 22 En Henoch wandelde met God, nadat hij Metuselach verwekt had, driehonderd jaar, en hij verwekte zonen en dochteren. 23 Zo waren al de dagen van Henoch driehonderd vijfenzestig jaar. 24 En Henoch wandelde met God, en hij was niet meer, want God had hem opgenomen.

Je begrijpt dat ik vooral deze laatste zin erg mooi en toepasselijk vind! :) :)

quote:

HUHHHH waar lees jij dat?? dat juist zij het evangelie zullen gaan verkondigen
er staat wel dat ze verzegeld worden en dat gebeurt nadat de verschrikkingen
van de 6 zegels is verteld, er is dus een intermezzo tussen het 6e zegen en de 7e zegel, eerst dus de verzegeling
van de 144.000 en dan de schare die niemand tellen kan.
Waaraan je dus kunt zien hoe God de zijnen bewaart in alle verdrukkingen, we kunnen wel doodgaan
maar we kunnen niet wezenlijk beschadigd worden, want alle gelovigen zullen de krans van de
overwinning behalen.
Openb 7 vers 14: Dezen zijn het, die komen uit de grote verdrukking.

Hier heb je precies wat ik gisteren ook al uitlegde bij de teksten uit matt. 24 en Op,. 7..... Kun je nog wel even weer nalezen op blz. 2.....
Matt. 24
14 En dit evangelie van het Koninkrijk zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde gekomen zijn.
Dit is het evangelie wat Johannes de doper in het begin verkondigde: Bekeer u want het koninkrijk Gods is nabij gekomen.... En de koning is onderweg.... Jezus neem t het koningschap op zich na deze 7 jaren.....

Ik zie dit ook echt als mensen uit Israel...dat zijn dus niet de christenen...
De mensen die door deze prediking tot geloof komen is de schare die niemand kan tellen uit de grte verdrukking
Zij hebben het merkteken niet en ook het Beest niet aanbeden...
Is dit iets wat je tegenwoordig al tegenkomt? Ik dacht het niet, dus kan het ook niet op christenen slaan....
Ik zie het Beest letterlijk als een persoon die de antichrist is en het teken op de hand komt al heel dichtbij...
Zie topic: Kopen en verkopen......

quote:

Er zijn al vele anti-christusen geweest, in rusland loopt nu een man rond die zich voordat als zijnde Jezus zelf
en niet alleen de joden zullen zo'n namaak jezus achterna gaan ook christenen zullen dat gaan doen
De geest van de antichrist was er al heel snel nadat de gemeente ontstond..... En nu zijn er ook al voorlopers van de antichrist...vele wonderen en tekenen....en ze verleiden velen... (TB Joshua uit Nigeria...) Christenen lopen nu namaak christussen na... (anti is niet alleen tegen, maar ook in de plaats van...)
Maar in de Grote verdrukking komt DE antichrist DE zoon des verderfs De incarnatie van satan (zeg ik dat goed..) Deze zal aangenomen worden als de Messias....door de Joden...

quote:

Er is een uitgebreid visioen in Ezechiel 40 over de tempel die gebouwd zal worden.... (Doe je mee met samen lezen uit Ezechiel.... Dat kan natuurlijk nog weer een andere zijn dan deze waar de antichrist zich inzet... in Tess. wordt door Paulus dit verteld....dus is het een noodzakelijk conclusie dat de tempel herbouwt is..
Maar jij vindt dast dit al is gebeurt. dus zul je het er niet mee eens zijn :)

In iedergeval is de tempel van Ezechiel er nog nooit geweest en dat kun je zien aan de maten etc. en hoe hij eruit moet zien in het visioen beschreven....
Deze zal er zijn in het 1000 jarig Rijk.....

quote:

Zie jij de 144.000 en de schare die niemand tellen kan als 1 groep?? of ieder apart??

Het is een groep verzegelden, ze zullen hun taak gaan uitvoeren... Allemaal details weet ik natuurlijk ook niet...

quote:

maar  waar horen ze dan wel bij?? en wat is hun bestemming??

Er zijn meerdere groepen gelovigen in de bijbel
-gelovigen uit het OT. ze zijn de bruiloftsgasten..
-gelovigen uit deze tijd vanaf de pinksterdag, de bruid, of de gemeente....
-na deze tijd weer andere gelovigen....
Er is genoeg plek op de nieuwe aarde :)
De gemeente is een hemels volk en bewoont het nieuwe Jeruzalem dat vanuit de hemel neerdaalt
Op aarde zullen anderen wonen.... De schapen uit matt. bijvoorbeeld....
En al die babys die sterven in ontwillelingslanden en nooit de kans hebben gehad voor of tegen te keize, daarvan denk ik dat zij ook op de nieuwe aarde zullen komen......
Maar dit zijn ook dingen daar lees je niet echt veel over, dus dit is wat ik zelf ervan denk op grond van bepaalde bijbeluitleg....

quote:

Precies, niet tot TOORN van God, en er staat niet dat we geen verdrukking zullen kennen

En het bewaren voor de ure der verzoeking die over de hele wereld zal komen....
En Henoch opgenomen voordat het oordeel kwam....
Als Jezus ons oordeel heeft gedragen, kunnen wij dit niet meer meenmaken, want het is helemaal oordelen in Openbaring van hst 4.... en niet alleen de grote eindveldslag als oordeel of het oordeel waar ieder voor de troon staat...

quote:

Alle stammen worden niet genoemd, het begint met Juda, terwijl hij niet de oudste is
Het getal 144.000 zie ik wel als symbolisch, het geeft aan dan niet alle Israelieten behouden zijn.
en ik kan in mijn bijbel niet lezen dat ze worden uitgezonden, wel dat ze worden verzegeld
Er staat uit elke stam..... en het totaal is 12x 12.000=144.000
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 02:55:56 pm door Priscilla en Aquila »

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: april 20, 2004, 02:50:40 pm »
2 Petr 3!

Met andere woorden, hou eens op met dat onzinnige gereken met symbolische cijfers!

(Voor de liefhebbers, dat gereken is populair geworden aan het begin van de vorige eeuw, voor die tijd kwam niemand op het idee om openbaringen als wiskunde boek te gebruiken...)
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: april 20, 2004, 02:55:45 pm »
Wat grappig. De ene denkt hier dat we midden in "de grote verdrukking" zitten, de ander denkt dat we in het 1000-jarig vrederijk leven.

Volgens mij klopt er iets niet   :)
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: april 20, 2004, 02:57:16 pm »

quote:

Zwever schreef op 20 april 2004 om 14:55:
Wat grappig. De ene denkt hier dat we midden in "de grote verdrukking" zitten, de ander denkt dat we in het 1000-jarig vrederijk leven.

Volgens mij klopt er iets niet   :)
Ik geloof geen van beide opties :)

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: april 20, 2004, 03:06:03 pm »
Ik ook niet.

Als dit 'de grote verdrukking' zou zijn, dan is die verdrukking al begonnen met Pinksteren, want het was toen echt niet minder slecht ofzo (integendeel zelfs).

En als dit het 1000-jarig vrederijk is, dan weet ik niet op welke manier het lam bij de leeuw kan zijn. Elke lam en leeuw staan elkaar naar het leven hier op aarde (ook figuurlijk).
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 03:07:48 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: april 20, 2004, 03:09:56 pm »

quote:

AVee schreef op 20 april 2004 om 14:50:
2 Petr 3!

Met andere woorden, hou eens op met dat onzinnige gereken met symbolische cijfers!

(Voor de liefhebbers, dat gereken is populair geworden aan het begin van de vorige eeuw, voor die tijd kwam niemand op het idee om openbaringen als wiskunde boek te gebruiken...)

144.000 verzegelden is wat anders dan goochelen met dagen die duizend jkaar duren maar ook een dag kunnen zijn...
Je moet oppassen dat je bepaalde teksten ook niet gebruikt om bijv. de 70 jaarweken maar te negeren..
Het mooie is juist dat deze berekening, waar de Bijbel zelf over begint heel mooi klopt......

Dit is ook niet hetzelfde als bijvoorbeeld zeggen: Ik weet dat de Heer terugkomt in....en dan een datum noemen...
Dat kan absoluut niet.
Maar wij worden wel opgerroepen op de tekenen der tijden te letten en bijv. de vijgeboom te zien die uitbot...Israel.....
Zo weet gij dat het nabij is, voor de deur...
Staat er notabene.....

1 Petr. 3
10 Maar de dag des Heren zal komen als een dief. Op die dag zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen door vuur vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen gevonden worden.

Als je dit nu combineert met:

1 Tess. 5
1 Maar over de tijden en gelegenheden, broeders, is het niet nodig, dat u geschreven wordt: 2 immers, gij weet zelf zeer goed, dat de dag des Heren zó komt, als een dief in de nacht. 3 Terwijl zij zeggen: het is (alles) vrede en rust, overkomt hun, als de weeën een zwangere vrouw, een plotseling verderf, en zij zullen geenszins ontkomen. 4 Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou:5 want gij zijt allen kinderen des lichts en kinderen des dags. Wij behoren niet aan nacht of duisternis toe; 6 laten wij dan ook niet slapen gelijk de anderen, doch wakker en nuchter zijn. 7 Want die slapen, slapen des nachts en die zich bedrinken, zijn des nachts dronken, 8 maar laten wij, die de dag toebehoren, nuchter zijn, toegerust met het harnas van geloof en liefde en met de helm van de hoop der zaligheid; 9 want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot het verkrijgen van zaligheid door onze Here Jezus Christus, 10 die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij wij waken, hetzij wij slapen, tezamen met Hem zouden leven. 11 Vermaant daarom elkander en bouwt elkander op, gelijk gij dit ook doet.

Nog een mooie reden waarom ik vind dat wij niet door de grote verdrukking heen hoeven....
Wij zijn kinderen des dags en moeten waken.....  Zoals de wijze maagden meegenomen werden door de bruidegom en worden gehaald als de morgenster opgaat, in het diepst van de nacht.....
Wij behoren niet aan nacht of duisternis toe.....
En voor ons komt deze dag dus niet als een dief in de nacht...Lees ik in dit dtuk,,,,,

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: april 20, 2004, 05:40:53 pm »
Sarah, de 70 jaarweken rekenen vanaf de opbouw van de tempel is zeer Ok. Je rekent dan ook met jaren per dag, dus op 490 jaar.

Bouw tempel starte 457 voor Chr.  Tel je daar 490 jaar bij, dan merk je dat de profetie dus eindigt in 33 na Chr.

En dat klopt ook, want de 70-jaarweken-profetie maakt deel uit van de 2300 avonden en morgens-profetie, want zo zei de engel: van de 2300 a+m worden 70 jaarweken voor jouw volk afgesneden....

Natuurlijk weet je dan ook, dat er -457+2300= 1843 iets eindigt+iets gaat beginnen....
Wat zou dat zijn....  Volgens Daniël wordt er dan een 'vierschaar' ingesteld.
Een rechtbank.  Een rechtbank die gaat onderzoeken; een voorbereidend oordeel vormen.

Voorbereiding op de wederkomst dus.  Een link met duidelijk materiaal:
http://www.sign2God.com/folders/Uitleg-70-jw.html
Josh

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: april 21, 2004, 11:23:10 pm »
[quote
cyber schreef op 20 april 2004 om 13:54 :

P&A schreven
Volgens mij is de hele Grote verdrukking een oordeel, alleen is het de erste 3,5 jaar nog wel rustig....
<<respectvolle knip>>
Je begrijpt dat ik vooral deze laatste zin erg mooi en toepasselijk vind!
Citaat

Ik begrijp niet zo goed wat jou antwoord te maken heeft met mijn opmerkingen

quote:

Hier heb je precies wat ik gisteren ook al uitlegde bij de teksten uit matt. 24 en Op,. 7..... Kun je nog wel even weer nalezen op blz. 2.....

Had je mijn uitleg over de tijdsdatering van Thess, nog gelezen?? want daarom schrijft Paulus
nog over de Tempel die nog niet verwoest was ten tijde van de brief aan de Thessalonicenzen.

quote:

Cyber
Er zijn al vele anti-christusen geweest, ...........

quote:

P&A
De geest van de antichrist was er al heel snel nadat de gemeente ontstond..... En nu zijn er ook al voorlopers van de antichrist...vele wonderen en tekenen....en ze verleiden velen... (TB Joshua uit Nigeria...) Christenen lopen nu namaak christussen na... (anti is niet alleen tegen, maar ook in de plaats van ...)
Maar in de Grote verdrukking komt DE antichrist DE zoon des verderfs De incarnatie van satan (zeg ik dat goed..) Deze zal aangenomen worden als de Messias ....door de Joden...

Ja dat ben ik wel met je eens, alleen ik begrijp nog steeds niet je opmerking dat de joden de
anti-christ zullen volgen, volgens mij ook wel gewone mensen en mensen die zich christen noemen
Waarom denk jij alleen de Joden???

quote:

cyber

quote:

P&A
Er is een uitgebreid visioen in Ezechiel 40 over de tempel die gebouwd zal worden.... (Doe je mee met samen lezen uit Ezechiel....

Ezechiel 40 vanaf vers 4
Mensenkind, zie met uw ogen en hoor met uw oren en richt uw opmerkzaamheid op alles
wat ik u zal laten zien; want opdat ik u dit zou laten zien, zijt gij hierheen gebracht.
Verkondig alles wat gij zien zult, aan de kinderen Israels.
En Ezechiel heeft het verkondigd aan de Israellieten.
Er staat geen opdracht bij om deze tempel te gaan bouwen, alleen verkondigen, meer niet.
Het is ook geen profetie, want Ezechiel moest kijken en verkondigen, niet aan ons
als 21e eeuwse mens, maar aan het huis Israels

quote:

Dat kan natuurlijk nog weer een andere zijn dan deze waar de antichrist zich inzet... in Tess. wordt door Paulus dit verteld....dus is het een noodzakelijk conclusie dat de tempel herbouwt is..
Maar jij vindt dast dit al is gebeurt. dus zul je het er niet mee eens zijn

In iedergeval is de tempel van Ezechiel er nog nooit geweest en dat kun je zien aan de maten etc. en hoe hij eruit moet zien in het visioen beschreven....
Deze zal er zijn in het 1000 jarig Rijk....

Het lijkt mij wel heel erg vreemd dat erin het 1000 jarig rijk er een tempel zal zijn, een
tempel dus zoals jij die bedoelt, want anders voert God een 2 sporen belijd en spreekt
God zichzelf tegen.
De Apostel Paulus heeft toch een fundament gelegd, als een kundig bouwmeester  1 Cor 3
En dan in vers 16, 17: Weten jullie niet dat jullie Gods tempel zijn en de Geest van God in jullie woont?
Als iemand de tempel van God schendt, zal God hem schenden, want de tempel van God, die jullie zijn, is heilig. 
En zei de Here Jezus Christus  niet tegen de Samaritaanse,
dat er een tijd zal zijn waarop ze noch in de Samaritaanse tempel op de
 berg Sichar, noch in de tempel te Jeruzalem zal aanbidden,
maar waarachtig, en in de heilige Geest. (Joh.4:23,24)
En wat moeten wij nog met een Tempel als het Grote Offer al gebracht is.

quote:

Cyber

P&A
Het is een groep verzegelden, ze zullen hun taak gaan uitvoeren... Allemaal details weet ik natuurlijk ook niet...

ik verwachte ook geen details :)
maar misschien stelde ik mijn vraag ook niet duidelijk genoeg
Zijn de 144.000, dus uit de stammen Israels, als dezelfde groep als de schare die niemand tellen kan,
of zie jij ze ook als onderdeel van de schare die niemand tellen kan??

quote:

Cyber

P&A
En het bewaren voor de ure der verzoeking die over de hele wereld zal komen....
En Henoch opgenomen voordat het oordeel kwam....
Als Jezus ons oordeel heeft gedragen, kunnen wij dit niet meer meenmaken, want het is helemaal oordelen in Openbaring van hst 4.... en niet alleen de grote eindveldslag als oordeel of het oordeel waar ieder voor de troon staat...
Hier begrijp ik je even niet ........

quote:

Cyber
P&A
Er staat uit elke stam..... en het totaal is 12x 12.000=144.000

Maar jij zei dat ze worden uitgezonden en dat kan ik in mijn Bijbel niet vinden
dus misschien zie ik het wel over het hoofd, ik hoor graag van je waar het staat in de Bijbel

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: april 21, 2004, 11:31:02 pm »
Even over de 12 stammen. Ik kwam http://www.prophetelijah.org/nl/story.asp?StoryID=108 tegen.  Ben benieuwd hoe forumgebruikers hier tegen aan kijken.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2004, 11:32:05 pm door lonneke »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: april 21, 2004, 11:38:10 pm »

quote:

P&A says:

1 Petr. 3
10 Maar de dag des Heren zal komen als een dief. Op die dag zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen door vuur vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen gevonden worden.

Als je dit nu combineert met:

1 Tess. 5
1 Maar over de tijden en gelegenheden, broeders, is het niet nodig, dat u geschreven wordt: 2 immers, gij weet zelf zeer goed, dat de dag des Heren zó komt, als een dief in de nacht. 3 Terwijl zij zeggen: het is (alles) vrede en rust, overkomt hun, als de weeën een zwangere vrouw, een plotseling verderf, en zij zullen geenszins ontkomen. 4 Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou:5 want gij zijt allen kinderen des lichts en kinderen des dags. Wij behoren niet aan nacht of duisternis toe; 6 laten wij dan ook niet slapen gelijk de anderen, doch wakker en nuchter zijn. 7 Want die slapen, slapen des nachts en die zich bedrinken, zijn des nachts dronken, 8 maar laten wij, die de dag toebehoren, nuchter zijn, toegerust met het harnas van geloof en liefde en met de helm van de hoop der zaligheid; 9 want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot het verkrijgen van zaligheid door onze Here Jezus Christus, 10 die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij wij waken, hetzij wij slapen, tezamen met Hem zouden leven. 11 Vermaant daarom elkander en bouwt elkander op, gelijk gij dit ook doet.  

Ik heb deze tekst nooit zo gelezen P&A. Kan iemand uitleggen hoe het dan zit met de heilige Geest. Ik heb weleens gehoord dat hiermee een tempel gebouwd wordt of iets dergelijks...
Hoe zien jullie dit dan? Komt dit overeen met, dat we opgenomen worden om met Jezus 'te feesten' en dan terugkomen op de nieuwe aarde? Ik heb ook weleens gehoord (ik hoor teveel maar luister nooit:D) dat we in de hemel de joden bijstaan...
« Laatst bewerkt op: april 21, 2004, 11:39:25 pm door Sarah »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: april 21, 2004, 11:58:47 pm »

quote:

Sarah schreef op 21 april 2004 om 23:38:
[...]

Ik heb deze tekst nooit zo gelezen P&A. Kan iemand uitleggen hoe het dan zit met de heilige Geest. Ik heb weleens gehoord dat hiermee een tempel gebouwd wordt of iets dergelijks...
Hoe zien jullie dit dan? Komt dit overeen met, dat we opgenomen worden om met Jezus 'te feesten' en dan terugkomen op de nieuwe aarde? Ik heb ook weleens gehoord (ik hoor teveel maar luister nooit:D) dat we in de hemel de joden bijstaan...

Morgen...
Aquila vind dat ik al veel te lang er weer achter zit :)

Snel wat van mezelf quoten kan nog net....
Nog een mooie reden waarom ik vind dat wij niet door de grote verdrukking heen hoeven....
Wij zijn kinderen des dags en moeten waken..... Zoals de wijze maagden meegenomen werden door de bruidegom en worden gehaald als de morgenster opgaat, in het diepst van de nacht.....
Wij behoren niet aan nacht of duisternis toe.....
En voor ons komt deze dag dus niet als een dief in de nacht...Lees ik in dit dtuk,,,,,
« Laatst bewerkt op: april 22, 2004, 12:01:58 am door Priscilla en Aquila »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: april 22, 2004, 12:05:39 am »
Ik ook... hmz

Slaap lekker

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: april 22, 2004, 12:06:49 am »

quote:

Sarah schreef op 22 april 2004 om 00:05:
Ik ook... hmz

Slaap lekker

Zelfs al ben je een kind des dags en moet je waken... :)
We;terusten...

Knee

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: september 20, 2004, 12:10:35 pm »
Kijk eens op http://www.bijbels-panorama.nl voor meer informatie over de Grote Verdrukking en de Opname van de Gemeente, de 70 jaarweken van Daniel etc. Zeer interessant en helder uitgelegd!
Hieraan zullen allen weten, dat u discipelen van Mij bent, als u liefde hebt onder elkaar. (Joh. 13:35)

Laodicea

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: februari 03, 2006, 11:55:23 pm »
Volgens mij valt de eindtijd zelfs wel aan een atheist uit te leggen. Wat overwegingen:

quote:

In 1804 telde de wereld 1 miljard mensen. In 1927 was de wereldbevolking gegroeid tot 2 miljard. Eind jaren '50 stond de teller op 3 miljard en op maandagochtend 19 juli 1999 werd volgens de VN de 6 miljardste mens geboren. Hoe groot de wereldbevolking vandaag, op vrijdag 3 februari 2006 is, zie je hierboven.

Op dit moment is het aantal mensen op aarde overigens al ruim 30 keer groter dan (biologisch) van een alleseter van ons formaat verwacht zou mogen worden. Als dat maar goed gaat...
van de site:http://www.cijfers.net/bevolking.html

De toenemende milieuproblematiek, en dat terwijl India en China, samen goed voor 1/3 van de wereldbevolking, nog maar nauwelijks zijn begonnen met o.m. de motorisering en industrialisering. Ook zijn b.v. de oliemaatschappijen vooral bezig met investeren in de zoektocht naar nieuwe bronnen i.p.v. toepassingen voor schone energie.

Sociaal gezien hebben we in het westen vooral te maken met een toenemende individualisering, waardoor sociale verbanden die oplossingen kunnen coordineren en vergemakkelijken onder druk staan, als ze al niet geheel verdwenen zijn, bovendien zijn we ook nog eens weinig gewend. Het leven moet vooral ten dienste staan voor ons zelf, we zonderen ons steeds meer af en onze cultuur lijkt steeds trivialer te worden...

Zo zijn er nog wel meer zaken, eerst maar eens naar bed :O ...
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

drentenaar

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: februari 04, 2006, 12:02:14 am »

quote:

Laodicea schreef op 03 februari 2006 om 23:55:
en dat terwijl India en China, samen goed voor 1/3 van de wereldbevolking, nog maar nauwelijks zijn begonnen met o.m. de motorisering en industrialisering.

Wel eens rondgekeken in Bangalore (India: gigantische ultramoderne industriecomplexen) of
rondgereden in Shanghai (China: een verkeersdrukte die in Europa en Amerika compleet onvoorstelbaar is?

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: februari 04, 2006, 12:28:25 am »
Modbreak:
Niet bepaald nuttig om een anderhalf jaar oud draadje weer op te rakelen, zonder in te gaan op de discussie. Als je een nieuwe discussie wilt, dan mag je die starten.
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2006, 12:29:03 am door Pooh »