Auteur Topic: Grote bedrijven/merken banden met satanistische kerk?  (gelezen 9958 keer)

tikvah

• Bekijk profiel

dingo

• Bekijk profiel
Grote bedrijven/merken banden met satanistische kerk?
« Reactie #51 Gepost op: april 19, 2004, 10:03:41 pm »

quote:

Zwever schreef op 19 april 2004 om 21:50:
[...]

http://www.haagschecourant.nl/archief?ArchiefID=1120309

Dit is het bewuste artikel, daar staat duidelijk in dat hij reeds contact had gelegd met zijn overleden ouders, en dat evt. ook met Pim Fortuyn zou kunnen doen.

Mits je je daar geregistreerd hebt, natuurlijk.
Mooi hij is dus katholiek, vrijmetselaar en mogelijk spiritist. Nu nog de relatie met satanisten en het grote geld.

Sarah

• Bekijk profiel
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: april 19, 2004, 10:07:57 pm »

quote:

dingo schreef op 19 april 2004 om 22:03:
Mooi hij is dus katholiek, vrijmetselaar en mogelijk spiritist. Nu nog de relatie met satanisten en het grote geld.

Mogelijk?

Ik citeer:

Zijn vrouw Jacoba had, kort voor de moord op Pim Fortuyn een profetische droom. "Pim werd in haar droom heel groot", vertelt Mat Herben, bijna terloops. "Hij veranderde in een standbeeld en verkruimelde meteen daarna".
Vanaf dat moment concludeerde mevrouw Herben dat de politiek leider, die door haar man als een schaduw werd gevolgd, niet lang meer zou leven. Fortuyn zélf vreesde daar trouwens ook voor. Herben: "Hij had nachtmerries. Dan droomde hij dat hij op straat werd doodgeschoten. Dat vertelde hij dan 's ochtends tegen me. Pims gewelddadige dood was ook al door zijn moeder en een waarzegster voorspeld.
Griezelig".

En:

En zo nodig, meent Herben, kan hij ook nu nog bij Fortuyn te rade.
Op vertrouwelijke toon: "Nadat mijn ouders waren overleden heb ik geprobeerd contact met hen te maken. En dat lukte, dat waren hele geruststellende ervaringen kan ik je verzekeren. Ik zou het met Pim óók kunnen, dat weet ik zeker. Maar ik doe het niet. Ik heb er momenteel geen rust voor. En ook geen behoefte aan".
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 10:08:53 pm door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: april 19, 2004, 10:08:17 pm »
oh op die linke staat pc ook.

Check deze ook als je wat dieper er op in wil gaan. Dit gaat over de bildenberg groep, onder leiding van prins Bernard

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: april 19, 2004, 10:10:51 pm »
En dit vind ik zelf een hele mooie site en hele goed, Het zijn niet van die moddersmijters, maar zeer gedegen onderzoekers.

http://watch.pair.com/default.html

En lees dan vooral : Heeding Bible Prophecy , zeer interessant,
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 10:11:55 pm door tikvah »

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: april 19, 2004, 10:10:51 pm »

quote:

De stijl van die site doet me denken aan die mailtjes die ik steeds krijg met als onderwerp:
NNnnoooowwww! HHhhhhuuuuggggeeeeee TTTTiiiinnnnnggyyy, Eeennnnjjjjjjoooyyyyy!!!!!
of iets dergelijks.

Tip: Lees 'De slinger van Foucault' dan zal de verborgen samenzwering je duidelijk worden....
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 10:13:47 pm door porcupine »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: april 19, 2004, 10:11:04 pm »

quote:

Zwever schreef op 19 april 2004 om 22:07:
[...]

Mogelijk?

Ik citeer:

Zijn vrouw Jacoba had, kort voor de moord op Pim Fortuyn een profetische droom. "Pim werd in haar droom heel groot", vertelt Mat Herben, bijna terloops. "Hij veranderde in een standbeeld en verkruimelde meteen daarna".
Vanaf dat moment concludeerde mevrouw Herben dat de politiek leider, die door haar man als een schaduw werd gevolgd, niet lang meer zou leven. Fortuyn zélf vreesde daar trouwens ook voor. Herben: "Hij had nachtmerries. Dan droomde hij dat hij op straat werd doodgeschoten. Dat vertelde hij dan 's ochtends tegen me. Pims gewelddadige dood was ook al door zijn moeder en een waarzegster voorspeld.
Griezelig".

En:

En zo nodig, meent Herben, kan hij ook nu nog bij Fortuyn te rade.
Op vertrouwelijke toon: "Nadat mijn ouders waren overleden heb ik geprobeerd contact met hen te maken. En dat lukte, dat waren hele geruststellende ervaringen kan ik je verzekeren. Ik zou het met Pim óók kunnen, dat weet ik zeker. Maar ik doe het niet. Ik heb er momenteel geen rust voor. En ook geen behoefte aan".

Iemand die met new-age bezig was vertelde ook dat ze die nacht een droom gehad had dat hij doodgeschoten werd, dit vertelde ze 's ochtends en die dag gebeurde het...

Maarja... wat is je conclusie?

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: april 19, 2004, 10:13:54 pm »
Als ik een aantal reakties zo lees, dan merk ik dat mensen liever niet horen waar Vrijmetselarij over gaat.  Zij doen liever alsof het allemaal OK is.  En alsof iedereen verder gewoon stupide en dom is.

Helaas joh: Vrijmetselarij = satanisme.  No doubt about it.
Josh

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: april 19, 2004, 10:17:01 pm »
"While Lucifer assists man's 'ascent to godhood,' J. D. Buck states that 'the only personal god Freemasonry accepts is humanity in total. God, the Great Architect of the Universe, personifies himself through man, Humanity, therefore, is the only personal god there is.'" - 120:3, J. D. Buck, Symbolism of Mystic Masonry, p. 216.

Dit komt van die website.

Vrijmetselarij gebruikt zelf het alziend oog op hun website, lijkt mij al genoeg bewijs. In de loge wordt getracht, door gebruik te maken van inwijdingen, bij alle aanwezigen een bewustwordings-proces op gang te brengen of aan te moedigen.

Vrijmetselarij is een methode om mensen te stimuleren bewust denkend in het leven te staan. Dat doel is niet uniek, maar de methode is dat wel: er wordt gebruik gemaakt van symbolen en rituelen. Daarbij worden dingen doorgegeven die niet zo maar in woorden te vatten zijn. In de praktijk betekent het dat vrijmetselaren proberen zichzelf als mens te verbeteren. Daarin staan ze zeker niet alleen, maar: de werkwijze is bijzonder!

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: april 19, 2004, 10:23:13 pm »
Tikvah....een aardige omschrijving van Masonry, maar hun 'werken' en 'rites' gaan toch echt veel verder dan 'jouw humanistische (...) omschrijving....

Humanisme stelt trouwens de mens centraal, maar de heer van de Masons is satan.  Daar zijn de leiders heel duidelijk over.......

Het 'alziend oog' is trouwens hét embleem van de 3-ene-zonnegod....  Ook wel 'satan' genaamd.....

Heb jij enig idee waarom de Jezuieten én Katholieken dit oog gebruiken én IHS (=Isis, Horus, Seth) gebruiken in kerken enzo.....  

Volgens mij zijn Isis, Horus en Seth wederom de drie-ene-zonnegod.  En dat oogje is ook van de 3-ene-zonnegod......   Zou het dan misschien toch geen toeval zijn dat zowel RK-kerk én Masonry dezelfde symbolen voeren....????

Dit zonne-3tal staat ook wereldwijd bekend als Baal, Astarte en Tammuz....uit Babylon...

O...O....  volgens mij begint wat duidelijk te worden.....
Josh

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: april 19, 2004, 10:31:04 pm »
Ik besef wel hoe makkelijk is deze sites belachelijk te maken.
Het is ook niet helemaal eerlijk dat ik er aan mee doe.
Maar als ik me gek laat maken door zulke informatie,
dan kan ik in deze maatschappij niet functioneren.
Dan zie ik achter elke boom een vrijmetselaar of satanist.
Ik ben van mening dat de Duivel veel meer grip op ons krijgt,
door onze aandacht te richten op onderling geharrewar,
en het klimaat in de kerken zo liefdeloos te maken.
Dat het niet meer om God maar om de mensen gaat.

Wat betreft de 'wereld-orde': lees maar in Openbaringen, het gebeurt en wel hier en nu.
Speculaties over het hoe en wat zijn interessant, maar lijken me naief, alsof verleidingen zich open en bloot als 'van de Duivel' presenteren. Veel meer ben ik bang voor de Verlichtingsgeest die  een schijn van vrijheid predikt, om mensen slaaf te maken van hun omgeving. Maar kunnen wij iets anders dan toezien en bidden?
Deze discussie komt - geloof ik - voort uit de discussie over Gnosticisme? Ik geloof er niks van dat we op dit moment al niks meer te vrezen hebben van de Duivel, omdat hij geboeid en in de hel is. Dat bovennatuurlijke ervaringen louter psychisch zouden zijn. Dat het enige kwaad op de wereld, het kwaad in de mens zelf is. Maar daar moet ik nog eens wat meer informatie over zoeken.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 10:39:23 pm door porcupine »

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: april 19, 2004, 10:32:51 pm »

quote:

Joshua schreef op 19 april 2004 om 19:50:
Dit topic en wat daarin gesteld wordt is wel degelijk waarheid.

Vele internationale bedrijven, leiders, machthebbers zijn Illuminaten (hoger dan 33-ste graad Vrijmetselaar).  Dit zijn satanisten.

Crowley, Blavatsky, Demolay en Pyke zijn hun grote voorbeelden; satanisten en spiritisten van het eerste uur.

Zoek zelf maar eens op het internet.

Vele vrijmetselaars (vooral Rotary en blauwe loges) denken dat ze 'christenachtig' bezig zjin.

Meer info: http://www.cuttingedge.org

(deze organisaties probeert Freemasons (=Vrijmetselaars) wereldwijd te laten zien, dat satan hun heer is; tevens begeleiden ze mensen die uit deze organisaties treden.

Ik lees nu pas wat Joshua op de eertste pagina schrijft, en ben het er volkomen mee eens.

Hij schrijft: Zoek zelf maar eens op internet.

Daar vond ik volgend bericht, en ik zou jullie aanraden om het onderdeel "Nieuwe wereldorde" eens aan te klikken, dan kun je zien wat er gaande is op het ogenblik, waaraan onze koningin ook nog mee werkt.

http://www.nesara.be//nl/default.asp
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 10:35:16 pm door Mientje »
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: april 19, 2004, 10:34:48 pm »
Nou ik zie zelf achter elke boom echt geen sataniste of een vrije metselaar. Die niet zo raar. Er zijn ook gewoon mensen die domweg niet geloven en hier niet bij aangesloten zijn. Ik ben er ook niet dagelijks meer bezig. Kom op, maar dat wil niet zeggen dat je je ogen meot dichthouden.

"Kan dit bijzondere systeem aan iedere geaardheid voldoening geven?
Dat zal zeker niet het geval zijn! Doordat de Vrijmetselarij geen opgelegde geloofsformule heeft, en geen bindende dogma's, zullen mensen met een overheersende behoefte aan het "geborgen zijn" in een leidende autoriteit en in vastgestelde morele normen, niet gebaat zijn bij een geestelijke richting die juist uitgaat van ieders eigen innerlijke vrijheid, zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Het is dikwijls gemakkelijker om geleid te worden en te handelen volgens opgelegde normen dan om op eigen benen te staan en eigen verantwoording te erkennen voor gedachten en daden.
      De Vrijmetselarij vraagt de kandidaat of deze "meerderjarig" is, d.w.z. volwassen in overdrachtelijke zin, dus verantwoordelijk voor eigen leven en zelfstandig in denken. Dit is een ernstige vraag, maar de Vrijmetselarij is ernstig. Zij pretendeert immers een levensweg te zijn om de zoeker die tot haar komt verder te voeren naar wijdere begrippen, diepere inzichten, van buiten naar binnen, naar zijn eigen midden, waarin de weerspiegeling is van het goddelijke, daar waar de mens is geschapen naar Zijn Beeld.
      Bovendien wordt in de vrijmetselarij van ieder, die zich aanmeldt verlangd, dat hij of zij komt uit eigen vrije wil. Er is geen instantie die iets voorschrijft.
      De Tempel en de daar uitgevoerde ritus oefenen een invloed uit door de daarin uitgedrukte kosmische ordening en de diepste ideeën omtrent de menselijke structuur en bestemming.
      De kansen zijn in elk geval aanwezig om het eigen innerlijk te ontwikkelen en te veredelen. De wens daartoe zal echter in dat innerlijk aanwezig moeten zijn. Men moet willen aankloppen en dat gebeurt zodra de behoefte gaat leven.
      Ieder die toelating verlangt brengt "iets" mede: zichzelf met al zijn specifieke eigenschappen, zijn talenten en kwaliteiten maar ook alle disharmonie en tegenstrijdigheid in zijn of haar karakter.
      Dit toont aan welk een zware opgave het is om, zoals de Vrijmetselarij opdraagt: "Te streven naar het vormen van een broederschap". Zoiets kan dan ook alleen mogelijk zijn als men elkaar tegemoet treedt in openheid en vertrouwen.
Bij de samenwerking in de Tempel dient de "profane" mens buiten te blijven, d.w.z. de uiterlijke persoon met zijn dagelijkse wereldse beslommeringen. Binnen in de ritus kan dan de "broeder" of "zuster" vrij zijn om zijn of haar ziel te openen voor het "mysterie" en dat gaan ervaren.
Nog eens gezegd: de Vrijmetselarij is voor ieder wat hij of zij er zelf van maakt.
Men ontvangt naar vermogen, krijgt loon naar werk. Zo zal aan ieder geschieden naar zijn geloof.
Terug naar begin

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: april 19, 2004, 10:36:04 pm »
De Vrijmetselarij vertoont verwantschap en zelfs overeenkomst met vroegere mysteriën in uitwerking en symbool.
Ook merkwaardig is het dat Maçonnieke kennis (Maçon en Mason betekenen nog steeds metselaar in respectievelijk het Frans en het Engels) een sleutel blijkt te zijn voor het ontsluiten van veel verborgen esoteriek in de overgeleverde religies of mysteriën, terwijl omgekeerd de bestudering daarvan weer verhelderend werkt in de belevenis van de Maçonnieke riten en symbolen.
      Nimmer is de mensheid zonder licht geweest, steeds is de fakkel doorgegeven, soms openlijk, soms in het geheim. Europa heeft een onafgebroken rij van innerlijke leerscholen gehad naast maar ook binnen het Christendom. Ook daarover bestaat een uitgebreide literatuur.
Zo een innerlijke leerschool met een gradenstelsel bezaten de Troubadours in Zuid-Europa, die hun grote esoterische kennis door middel van mystieke geschriften, balladen en andere verfijnde kunstuitingen aan de beschaving van Europa toevoegden.
      Chretien de Troyes b.v. met zijn "Graalgeschiedenis" en Dante Alighieri met de "Devina Comedia" inspireren in hun cryptische mystieke concepties ook nu nog lezers, die er kennis mee maken.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: april 19, 2004, 10:38:42 pm »

quote:

Joshua schreef op 19 april 2004 om 22:23:
Tikvah....een aardige omschrijving van Masonry, maar hun 'werken' en 'rites' gaan toch echt veel verder dan 'jouw humanistische (...) omschrijving....

Humanisme stelt trouwens de mens centraal, maar de heer van de Masons is satan.  Daar zijn de leiders heel duidelijk over.......

Het 'alziend oog' is trouwens hét embleem van de 3-ene-zonnegod....  Ook wel 'satan' genaamd.....

Heb jij enig idee waarom de Jezuieten én Katholieken dit oog gebruiken én IHS (=Isis, Horus, Seth) gebruiken in kerken enzo.....  

Volgens mij zijn Isis, Horus en Seth wederom de drie-ene-zonnegod.  En dat oogje is ook van de 3-ene-zonnegod......   Zou het dan misschien toch geen toeval zijn dat zowel RK-kerk én Masonry dezelfde symbolen voeren....????

Dit zonne-3tal staat ook wereldwijd bekend als Baal, Astarte en Tammuz....uit Babylon...

O...O....  volgens mij begint wat duidelijk te worden.....

Voordat ik tot bekering kwam heb ik in elke tak van de new-age gezeten. Ik eindigde bij een 'reikymaster'. Hij droog het oog van Horus bij zich, ik ook om mijn nek altijd.

Hij heeft ook als eerste een website opgezet over nieuwetijdskinderen en indigokinderen. (zij zouden op aarde rondlopen als voorbereiding op 'het nieuwe rijk', het 'aquariustijdperk'.)

Op een dag vertelde hij mij dat wij lichtengelen van Lucifer zijn. Toen werd ik zo bang dat ik die meneer nooit meer wilde spreken. Daarna kwam ik volgens mij tot bekering.

(heb alles weggegooid hoor, incl boeken etc, en van die man heb ik nooit meer wat gehoord.)

Wie waren Baal, Astarte en Tammuz ?

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: april 19, 2004, 10:39:39 pm »
Er is natuurlijk een verschil tussen dagelijks hiermee bezig zijn en je helemaal gek laten maken,

Of dat je probeert te onderzoeken welke bewegingen er in de wereld zijn.Het voor kennis aanneemt en gewaarschuwd bent.

Ik vind het nogal 'dom' als je gewoon je ogen sluit en niet eens kijkt wat er gebeurd.

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: april 19, 2004, 10:40:02 pm »
Mensen, mensen.....

De vrede van de wereld is beslist niet de vrede van God...!  

Je mag alle misstanden van mensen en organisaties goedpraten en zelfs voor mij reklame maken, maar weet dat onze Bijbel het niet heeft over grote vredelievendheid als Jezus weerkomt.  Hoe kan het ook anders?!   De heer van deze wereld is niet voor vrede, liefde en hulpvaardigheid...maar juist voor het tegenovergestelde...

Clinton is een Sr. Demolay; een zeer hoge satanist.  Hoe komt het toch dat de machtigste mannen en vrouwen van deze wereld toch altijd achter satan aanlopen...zou dat toeval zijn?

I don't think so!
Josh

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: april 19, 2004, 10:40:14 pm »
Nou ik zie zelf achter elke boom echt geen sataniste of een vrije metselaar. Die niet zo raar. Er zijn ook gewoon mensen die domweg niet geloven en hier niet bij aangesloten zijn. Ik ben er ook niet dagelijks meer bezig. Kom op, maar dat wil niet zeggen dat je je ogen meot dichthouden.

"Kan dit bijzondere systeem aan iedere geaardheid voldoening geven?
Dat zal zeker niet het geval zijn! Doordat de Vrijmetselarij geen opgelegde geloofsformule heeft, en geen bindende dogma's, zullen mensen met een overheersende behoefte aan het "geborgen zijn" in een leidende autoriteit en in vastgestelde morele normen, niet gebaat zijn bij een geestelijke richting die juist uitgaat van ieders eigen innerlijke vrijheid, zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Het is dikwijls gemakkelijker om geleid te worden en te handelen volgens opgelegde normen dan om op eigen benen te staan en eigen verantwoording te erkennen voor gedachten en daden.
De Vrijmetselarij vraagt de kandidaat of deze "meerderjarig" is, d.w.z. volwassen in overdrachtelijke zin, dus verantwoordelijk voor eigen leven en zelfstandig in denken. Dit is een ernstige vraag, maar de Vrijmetselarij is ernstig. Zij pretendeert immers een levensweg te zijn om de zoeker die tot haar komt verder te voeren naar wijdere begrippen, diepere inzichten, van buiten naar binnen, naar zijn eigen midden, waarin de weerspiegeling is van het goddelijke, daar waar de mens is geschapen naar Zijn Beeld.
Bovendien wordt in de vrijmetselarij van ieder, die zich aanmeldt verlangd, dat hij of zij komt uit eigen vrije wil. Er is geen instantie die iets voorschrijft.
De Tempel en de daar uitgevoerde ritus oefenen een invloed uit door de daarin uitgedrukte kosmische ordening en de diepste ideeën omtrent de menselijke structuur en bestemming.
De kansen zijn in elk geval aanwezig om het eigen innerlijk te ontwikkelen en te veredelen. De wens daartoe zal echter in dat innerlijk aanwezig moeten zijn. Men moet willen aankloppen en dat gebeurt zodra de behoefte gaat leven.
Ieder die toelating verlangt brengt "iets" mede: zichzelf met al zijn specifieke eigenschappen, zijn talenten en kwaliteiten maar ook alle disharmonie en tegenstrijdigheid in zijn of haar karakter.
Dit toont aan welk een zware opgave het is om, zoals de Vrijmetselarij opdraagt: "Te streven naar het vormen van een broederschap". Zoiets kan dan ook alleen mogelijk zijn als men elkaar tegemoet treedt in openheid en vertrouwen.
Bij de samenwerking in de Tempel dient de "profane" mens buiten te blijven, d.w.z. de uiterlijke persoon met zijn dagelijkse wereldse beslommeringen. Binnen in de ritus kan dan de "broeder" of "zuster" vrij zijn om zijn of haar ziel te openen voor het "mysterie" en dat gaan ervaren.
Nog eens gezegd: de Vrijmetselarij is voor ieder wat hij of zij er zelf van maakt.
Men ontvangt naar vermogen, krijgt loon naar werk. Zo zal aan ieder geschieden naar zijn geloof.
Terug naar begin
---------------------------------------------------------

En gij gelooft het ?

Waarom schrijven ze niet over de zware satanische inwijdingsrituelen als je er dieper in wil doorgaan ? Omdat dat geheim is, dit zal ook nooit getoond worden.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 10:43:27 pm door Mientje »

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: april 19, 2004, 10:42:35 pm »
Mientje...er zijn wel degelijk Masons uitgetreden.  En die vertellen erover.
Cutting Edge probeert mensen uit die organisaties te krijgen.  En dan publiceren ze ook dit soort dingen.

Trouwens: heb je op TV de film 'Eyes wide shut' gezien met Tom Cruise???

Waar denk je dat deze film eigenlijk over ging......???? Enig idee????
Josh

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: april 19, 2004, 10:43:08 pm »

quote:

Sarah schreef op 19 april 2004 om 22:38:

Wie waren Baal, Astarte en Tammuz ?
Baal en Astarte waren de vruchtbaarheidsgoden waar het volk Israel in de tijd van de Koningen steeds naar weg liepen, in navolging van hun koningen vaak.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 10:45:13 pm door porcupine »

Joshua

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: april 19, 2004, 10:43:51 pm »
Baal, Astarte en Tammuz zijn dé afgoden uit Babylon.  In Egypte waren ze later bekend onder de naam Isis, Horus en Seth of Osiris, Isis en Seth.

Ook de Bijbel heeft het over Baal en dat je daar niet je knieen voor mag buiten.

Het betreft de drie-ene-zonnegod.
Josh

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: april 19, 2004, 10:49:02 pm »
euh mientje, het zal aan mij liggen. Maar wat probeer je nu te zeggen tegen mij? ik snap hem niet

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: april 19, 2004, 10:53:12 pm »
There appears to be an active interest in obelisks on the part of the Masonic Order. A book published by the Freemasons titled Obelisks provides detailed information on the Babylonian origins of Masonry and many ancient obelisks around the world. Two of these were removed from Egypt a few years prior to the completion of the Washington Monument -- one was placed in London in 1878 and the other in New York in 1880. 2.

Books of Freemasonry, Theosophy and other mystery religions state that it is not intended that the "uninitiated" or lower orders understand occult symbols, but it is important that they ignorantly venerate and even worship them. It is further believed by esotericists that the obelisks and other monoliths hold the sacred mysteries which were known to the ancient religions. Throughout the ages, these mysteries or secret doctrines have been entrusted only to the adepts -- the sages or "elect" -- nevertheless, they will be revealed to the world at the end of the age.

Madame Blavatsky laments the debased condition of Freemasonry in her day (c. 1875) whose "perjured members" were guilty of exposing the secrets of the order, which have subsequently been "hawked about the world." 12. One perjured member, James Shaw was among the more recent highest ranking adepts to renounce the Masonic Order, having been initiated into the 33rd degree. Rev. Shaw wrote pamphlets and books for the purpose of exposing Freemasonry and to appeal to Masons with the hope of the Gospel of Jesus Christ. In his book, The Deadly Deception, Jim Shaw explained the foundation of all Masonic symbolism as phallic worship and exposed the utter deception of the lower orders of Masons who have no idea that they are involved in ritual phallic worship:

"Masonry is, according to its own philosophers, a system of pure religion expressed in symbols, one which cannot be understood without a knowledge of the true meaning of them. This makes a proper understanding of those symbols terribly important. For the Christian Mason, accepting and guarding those symbols and their 'secrets' with his physical life at stake, he must understand them to know that he is doing right.
"For the many zealous Masons, trusting their obedience to their obligations to gain them entrance into that 'Celestial Lodge Above,' those for whom 'the Lodge is a good enough religion,' the correct understanding of these symbols is the key (they believe) to their eternal destiny. They are trusting in the teachings of the Lodge concerning these symbols with their eternal redemption, or damnation, at stake.
"Herein lies the most terrible manifestation of Masonic morality, that philosophy of the elite, which makes whatever they do 'right' because it is they (the elite) who do it. Having established and taught the sincere but deceived masses of Masons (the Blue Lodge Masons) that everything depends upon their proper understanding of the symbols of Masonry, they have then deliberately deceived them as to the true meaning of those symbols. Hear the arrogant words of Albert Pike, Supreme Pontiff of Universal Freemasonry, that preeminent Masonic authority:
etc http://watch.pair.com/asa.html

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: april 19, 2004, 10:54:18 pm »

quote:

Mientje schreef op 19 april 2004 om 22:40:

"citaat
---------------------------------------------------------

En gij gelooft het ?

Waarom schrijven ze niet over de zware satanische inwijdingsrituelen als je er dieper in wil doorgaan ? Omdat dat geheim is, dit zal ook nooit getoond worden.

quote:

tikvah schreef op 19 april 2004 om 22:49:
euh mientje, het zal aan mij liggen. Maar wat probeer je nu te zeggen tegen mij? ik snap hem niet

Het is niet duidelijk of je achter dat citaat staat dat je gekopieerd had van een andere site.
Daardoor is het moeilijk op jou te reageren.
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 10:55:20 pm door porcupine »

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: april 19, 2004, 10:56:02 pm »
en hier gaan ze dieper op de symboliek in.

http://watch.pair.com/symbol.html#symbol

als je echt meer wilt weten check dat eens.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: april 19, 2004, 10:57:23 pm »
f. The Bible

The Bible, only one of the "Three Great Lights" of Masonry (along with the Square and Compass), is represented to Blue Lodge Masons as symbolizing truth. In reality, the Bible may be replaced with the Koran, the Book of the Law, The Hindu scriptures or any other "holy book," depending on the preferences of the men in the Lodge. In most American Lodges, the members are told that all the Masonic system and its rituals are "based on the Bible." Such, however is not the case. In Chase's "Digest of Masonic Law," pages 207-209, it is clearly written that "Masonry has nothing whatever to do with the Bible," and that "it is not founded upon the Bible, for if it were it would not be Masonry, it would be something else."

Albert Pike, in writing on the subject of Masonry's source-book said, "Masonry is a search after light. That search leads us directly back, as you see, to the Kabalah." (Morals and Dogma, page 741). The Kabalah, then, seems to be the actual sourcebook of Masonry and the Bible merely (as it is spoken of in the ritual) a piece of the "furniture" of the Lodge.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: april 19, 2004, 11:03:31 pm »
The latest clue in the assassination mystery unraveled by Barry Chamish's online book, Who Murdered Yitzhak Rabin, links it to the modern Knights Templar.  This is no surprise to those who are aware of the designs which the modern Freemasons have on the Holy Land, i.e., to seize the Temple Mount and recreate Jerusalem as a Masonic city from which to rule the world.  To appreciate the enormous political ambition and influence of modern Freemasonry, you will want to read Barry's update on the Rabin assassination.  It seems that the coroner who presided over Yitzhak Rabin's autopsy also conducted another autopsy on one Alisdair Rosslyn Sinclair -- a blue blood Knight Templar who would have been a front runner in the Merovingian campaign for election as King of Jerusalem.

Dit gaat over het bouwen van de tempel etc

http://watch.pair.com/ritual.html

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: april 19, 2004, 11:05:54 pm »

quote:

porcupine schreef op 19 april 2004 om 22:54:
[...]

[...]

Het is niet duidelijk of je achter dat citaat staat dat je gekopieerd had van een andere site.
Daardoor is het moeilijk op jou te reageren.

Bedoel je dat stuk wat ik aangaf over de nieuwe wereldorde ?
Daar wou ik mee laten zien wat er in het geheim op het ogenblik in de wereld gaande is bij de Vrijmetselarij, en dat de meeste wereldleiders er bij aangesloten zijn.

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: april 19, 2004, 11:11:37 pm »
Oh ik sta nergens achter als het vrijmetselarij betreft. Ik heb simpelweg hun eigen denkwijze gekopieerd en geplakt. Dit is wat ze zelf zeggen.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: april 19, 2004, 11:18:58 pm »
Als je alle complottheorieen en vermeende vrijmetselende satanisten op het internet hier wil gaan verzamelen dan is de server van dit forum niet groot genoeg. Ik vraag me overigens ook af waarover er eigenlijk nog gediscussieerd wordt?

Mensen, de satan en de wereld zijn er al heel lang dus er zijn genoeg boosaardige sporen te vinden maar vergeet niet in dat donkere hoekje van je eigen hart te kijken want dat is net zo boosaardig. En dan is dit gelijk mijn laatste bijdrage aan dit topic.

anny

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: april 19, 2004, 11:48:07 pm »
Hallo Josh,

Dan nog maar een keer deze vraag aan jou. Heb jij zelf wel onderzocht wat er op die websites staat of neem je alles klakkeloos over?

Anny
« Laatst bewerkt op: april 19, 2004, 11:48:27 pm door anny »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: april 19, 2004, 11:49:07 pm »
Satanische complottheorieën  :O
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: april 19, 2004, 11:55:54 pm »

quote:

Santaarnpaal schreef op 19 april 2004 om 23:49:
Satanische complottheorieën  :O
hehehe

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: april 20, 2004, 12:27:14 am »
Hoe vaker woorden in een artikel met HOOFDLETTERS worden geschreven, des te meer zakt te geloofwaardigheid in het algemeen.

Ofwel: diegene die het eerste schreeuwt heeft meestal ongelijk.

Even voor de duidelijkheid: Ik heb me in dit topic negatief uitgelaten over Mat Herben en vrijmetselaars, maar voor de rest schaar ik me absoluut niet achter al de complot-theorieën. Denk maar aan het bekende sop met die kool.

Ik hou me liever met mijn onderschrift bezig.
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 12:27:53 am door Zwever »
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: april 20, 2004, 08:47:11 am »

quote:

Joshua schreef op 19 april 2004 om 22:40:Clinton is een Sr. Demolay; een zeer hoge satanist.  Hoe komt het toch dat de machtigste mannen en vrouwen van deze wereld toch altijd achter satan aanlopen...zou dat toeval zijn?

Volgens mij is Clinton een christen... ik heb over hem gelezen in de biografie van Billy Graham. Een christen met fouten, net als wij allemaal, maar geen satanist, kom nou toch...

Verder sluit ik me geheel aan bij Dingo. Ik snap niet dat jullie nog kunnen slapen 's nachts.
Bombus terrestris Reginae

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: april 20, 2004, 10:04:42 am »
euh Clinton een christen? Nou dat vindt ik nou ook weer kolder. Bovendien vraag elke willekeurige amerikaan, heel veel zullen zeggen dat ze christen zijn, al weet ik uit praktijk dat dit vaak weinig inhoudt.

En dat Billy Graham dit zegt, helpt mijns inziens ook niet echt ter verderdiging. Die doet zoveel water bij de wijn dat werkelijk haast iedereen een christen kan zijn.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: april 20, 2004, 10:05:40 am »
Ok samenvattend:
Op Joshua na is er niemand die in deze crap gelooft.
Iedereen in dit topic vind de vrijmetselaars in essentie geen goede organisatie.
En iedereen in dit topic vind dat we waakzaam moeten zijn....
Pinkeltjefan

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: april 20, 2004, 10:09:11 am »

quote:

tikvah schreef op 20 april 2004 om 10:04:
euh Clinton een christen? Nou dat vindt ik nou ook weer kolder. Bovendien vraag elke willekeurige amerikaan, heel veel zullen zeggen dat ze christen zijn, al weet ik uit praktijk dat dit vaak weinig inhoudt.

Moet jij dat beoordelen of kan God dat zelf af?
Clinton bezoekt 1 keer per week de kerk.... dan lijkt zulk een veroordeling me echt te hard. Het feit dat andere mensen op een andere manier christen zijn dan wij maakt ze nog geen niet-christen. Met zo een veroordeling kom je ook geen stap verder.
Bid voor ze, en als je ze kent praat met ze. (Ok in het geval Clinton ken je hem niet eens. Helemaal te meer een reden om niet te gaan beweren dat hij geen christen is terwijl hij zelf iets anders beweert en daar ook tekenen van zijn, zoals zijn kerkgang....)
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 10:10:19 am door Wybo »
Pinkeltjefan

anny

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: april 20, 2004, 10:34:18 am »
Beste Joshua,

Net als bij kerken.com bereik je precies het tegenovergestelde van wat je zegt te willen bereiken. Wie dien jij eigenlijk? God of satan?
In al jou topics zie ik alleen maar dat je satan wel erg veel eer geeft en God wel erg onderschat.

Anny

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: april 20, 2004, 10:40:45 am »
Ok alfredt, net zo hard als dat ik niet kan zeggen dat hij geen christen is kan iemand anders neit zeggen dat hij het wel is.

Ik wil niet veel zeggen: maar dat hoort dan ook te blijken uit iemands daden. Ik hoef gelukkig niet te oordelen inderdaad, was ook niet mijn bedoeling. Maar ik vind het nogal naief om werkelijk te denken dat Clinton werkelijk christen is. Je, iemand kan op een andere manier christen zijn, religeus doen naar de kerk elke week, maar dat maakt hem nog geen christen.

Kijk van der Vlies van SGP, dat vind ik nou duidelijk een christen, wat een geloofsgetuigenissen geeft die man. Nou, heel wat hebben mij uitgelachen omdat ik op hem stemde. maar ik ben er trots op. Hij zegt duidelijk waar hij voor staat, en dat ik dan als vrouw niet in de partij kan ach zowat lekker belangrijk. Hij verkondigt de boodschap tenminste duidelijk.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: april 20, 2004, 10:58:34 am »
Ik ben het ook lang niet altijd met Clinton eens, (nog minder met Bush overigens) maar dat wil nog niet zeggen dat hij geen christen is, en ALS hij geen christen is, is hij nog niet per definitie een "zeer hooggeplaatste satanist".

Drie dingen:

1. De wereld is te vergelijken met een bezet land in oorlog. Je weet zeker dat er spionnen en landverraders rondlopen. Daar moet je voor oppassen, je moet waakzaam zijn en goed opletten dat je niet zelf de fout ingaat. Aan de andere kant doe je er zeer wijs aan om nog geen 1 procent van de in de omloop zijnde spionageverhalen te geloven.

2. Het is redelijk zinloos om je continu met de dingen van satan bezig te houden en alles uit je hoofd te leren wat maar remotely satan-achtig aandoet. Als je goed ingeprent hebt wat van God is, filter je moeiteloos eruit wat van satan is. Wie goed weet hoe ECHT geld eruit ziet, hoeft niet alle varianten van vals geld uit het hoofd te leren (dat verandert toch steeds) maar herkent dat direct omdat het origineel zo goed in je hoofd zit.

3. Bedenk altijd dat Christus voor JOU aan het kruis is gegaan, satan is niet de grote boosdoener, hij reikte ons de appel aan maar WIJ hebben gegeten. Kijk dus naar de balk in je eigen oog voor je splintertjes gaat peuteren uit de ogen van de ING bank omdat ze toevallig zes stippen op het tapijt van hun hal van binnenkomst hebben staan. (*rolt met ogen*)

(Ik denk trouwens dat we het in prakijk heel redelijk eens zijn, tikvah  ;)  :)  )
Bombus terrestris Reginae

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: april 20, 2004, 11:19:41 am »
Er is wel een verschil tussen satanisten en sataanen. Sataanen geloven is satan , satanisten niet. Maar ik vind het echt onzin. Gewoon geruchten die nergens op slaan. Er is geen enkel bewijs voor.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: april 20, 2004, 11:42:51 am »
De leden/personen van de Illuminati moeten gezien worden als "de topmanagers" van de Free Masonry, ook wel bekend onder de naam Vrijmetselarij. Maar misschien is het gewoonweg beter om te zeggen, dat de Illuminate "de top-management-organisatie" is van de Vrijmetselarij.

Free Masons, Vrijmetselaars, met een "graad" (interne promotiestatus-aanduiding) boven de 30 behoort tot de Illuminati-top. Het kunnen directeuren van grote bedrijven zijn, staatshoofden, vrije beroepsuitoefenaars, leiders van organisaties, miljonairs, etc.

Bekende Free Masons zijn o.a. Coffy Anan (URI-oprichter; UN-voorman), Familie Bilderberg, Bill Hybels, Billy Graham. Zelfs bekende presidenten, Koningen en prinsen zijn lid, zoals: Bush senior, president Bush en John Kerry (Skull & Bones), ex-president Clinton etc. Op de foto's zijn zij ook te zien met zgn. "Masonic Hand signs". Ook Prins Bernhard is een zeer prominente Bilderberger. En helaas zijn Illuminati ook geinfiltreerd in de Christelijke organisaties.

Free Masonry in de Christenwereld...
Billy Graham, een 32-ste graad Free Mason, is de oprichter van o.a. Youth for Christ. Bill Hybels, een 33-ste graad Free Mason, is de oprichter van Willowcreek. Ook werd de WEF/WEC (World Evangelical Fellowship/Churches) en de EA (=Evangelische Alliantie) opgericht door de Free Masons...

President Bush en de zgn. Masonic Hand signs
Zijn er forumgebruikers die weten wat dit teken betekent?

http://www.sign2god.com/folders/ILL/bushsign1.jpg

Natuurlijk kan dit teken ook gewoon toeval zijn om het maar met hollandse nuchterheid te bekijken.

Hier een overzicht van de Illuminatie
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 11:46:33 am door lonneke »

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: april 20, 2004, 11:49:25 am »
bumbelbee, dat denk ik ook. Ik geeeeeeffffff namelllijk al de hele tijd aan dat ik me hier echt nieit mee bezig houd de hele tijd. Op een enkel odnerzoekje na. Ik probeer liever mensen over Jezus te vertellen. Maar soms moeten we wel wat info verspreiden op dit gebied in de hoop dat mensen hun ogen worden geopend. Anderzijds zijn er natuurlijk wel mensen die een bediening op dit gebied doen. En dan bedoel ik niet dat mensen de hele dag roepen clinton is geen christen. Maar mensen die gedegen onderzoek doen. En dan kan ik wel zeggen: wat een onzin, maar dat is hun bediening

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: april 20, 2004, 11:52:27 am »
Beste Lonneke

Coffy Anan (URI-oprichter; UN-voorman), Familie Bilderberg, Bill Hybels, Billy Graham. Zelfs bekende presidenten, Koningen en prinsen zijn lid, zoals: Bush senior, president Bush en John Kerry (Skull & Bones), ex-president Clinton etc.

Dit zijn de mensen die je noemt. Van inderdaad sommige van hem is het bekend. Alleen Billy Graham weet ik niet of dat zo is, ik houd het er voor nu op dat hij een afgedwaalde christen is die overigens door vele christelijke leiders hiervoor gewaarschuwd is. En de Bush familie, laten we daar niet over beginnen, want die heeft zoveel uitgespookt.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: april 20, 2004, 11:53:19 am »
http://www.sign2god.com/folders/ILL/rel-schema.html[Hier een overzicht van de Nieuwe Wereldorde" class="bbc_link" target="_blank">

En hoe de Paus oproept tot een Nieuwe Wereldorde:

http://www.sign2god.com/charta/paus/art020104-paus-nwo.jpg
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 11:54:45 am door lonneke »

tikvah

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: april 20, 2004, 11:55:39 am »
Inderdaad lonneke. En daar moeten de ogen voor geopend worden, mensen zien het nog niet zo snel gebeuren. Ik weet wel dat Billy Graham hier heftig aan mee werkt. Of hij behoord ook tot de vrijmetselarij, of hij laat zich stinkend gebruiken.

http://www.wayoflife.org/

Voor verder onderzoek over Billy, Schuller etc, is dit ook een zeer goede site. Wederom gedegen onderzoekers. Dit is een bak met heel veel info op zeer verschillende onderwerpen.

princess

• Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: april 20, 2004, 11:56:49 am »
Ik ben nieuw op deze site en lees beetje bij beetje de topics eens door, zo ook deze.

Als we met z'n alleen nou eerst eens proberen om samen op 1 lijn te komen dan weten we zeker dat satan hier niets  te zoeken heeft.
Maar ik kan nu zeker zeggen dat satan aan het werk is ook in deze discussie.
De ene wil de andere overtuigen van zijn/haar gelijk, waarom?
Als jullie allemaal een kind van God zijn waar zit dan het probleem?
Ik word een beetje verdrietig van wat ik hier lees, satan zit overal, laten we dat niet vergeten!
Ook ik doe wel eens dingen waarvan ik achteraf verschrikkelijke spijt heb en waarvan ik weet dat ze niet van God zijn en tja, alles wat niet van God is, is automatisch van...
Precies!

groetjes, princess

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: april 20, 2004, 11:58:24 am »
Lees ook over Maitreya die zegt de Christus te zijn en al aan duizenden christenen is verschenen. Men ziet hem o.a als de Anti Christ. Maitreya woont nu in Londen, heeft een aantal voorspellingen gedaan, verschijnt uit het niets op christelijke bijéénkomsten, hij komt op televisie ( wanneer is nog niet bekend) om zichzelf voor te stellen als de Christus.