quote:
Superdeboer schreef op 19 april 2004 om 20:08:[...]
Dude, lees jij wel wat andere mensen hier zeggen, of heb je gewoon jezelf ten doel gesteld om twee keer per dag dezelfde onzin hier in dit topic te spuien?
Zie je zelf niet in hoe ridicuul het is wat je hier allemaal zegt? *Natuurlijk* is het een uitgemaakte zaak dat Israël veel en veel teveel te verduren heeft gehad in de afgelopen twee millennia. Er is hier denk ik niemand die dat zal bagatelliseren.
Het is alleen
volstrekte onzin om te denken dat Israël door middel van geweld korte metten kan maken met het Palestijnse terrorisme. Zoals ik al twee keer eerder heb gezegd, maar wat jij blijkbaar stelselmatig negeert, is dit terrorisme *onmogelijk* met geweld uit te roeien.
Voor elk kopstuk dat je afmaakt staan er tien jonge terroristen op! Dat heb ik nu al enkele malen geschreven, maar jij blijft maar roepen dat dat de joden juist de gelegenheid geeft om de 'eindaanval' in te zetten.
Ik weet niet of het aan je leeftijd ligt... toen ik een jaar of 15 was had ik ook wel eens zulke gedachten, maar als je wat ouder wordt dan bekijk je de wereld met een wat rustiger gemoed en dan weet je dat het zo allemaal niet werkt.
Idealen zijn niet uit te roeien met geweld, ook al zijn het in onze ogen verwerpelijke idealen. Ik weet niet hoe vaak je dit nog herhaald wilt zien voordat je je toon enigszins matigt, maar als je niet inhoudelijker ingaat op wat anderen hier zeggen, dan zal ik ook geen poging meer doen om jouw opruiende taal te weerleggen.
De geschiedenis leert dat het land Israel door God aan de Jood is gegeven.
Land dat bewoond is geweesd door andere volkeren.
Israel heeft de opdracht gekregen van God deze volkeren uit te roeien.
Ik bedoel dan niet een veldslag winnen maar alles vernietigen inclusief het vee.
Wij hoeven het boek Jozua er maar op na te lezen.
Jozua zou heden direkt voor het V.N tribunaal als oorlogs misdadiger terrecht staan en veroordeeld worden.
Toch handelde Jozua in opdracht van God!
Jij zou dan ook het beeld van God dat jij erop na houd kritischer moeten bekijken.
God loopt niet aan de halsband van wat wij recht vinden.
Het is een illusie te veronderstellen dat deze strijd vreedzaam zal kunnen worden opgelost.
Antisemitisme is in de Islam ingebakken.
Islam die iedere dag van de daken schreeuwt dat God geen Zoon heeft.
Israel is God"s (oudste) Zoon!!!
Een ieder die de bijbel een beetje kent, weet dat de vijanden van Israel zich zullen vereenigen.
Vervolgens zal de "wereld" zich afkeren van Israel.
De strijdt zal heftig wezen en Israel dreigt te verliezen.
Opnieuw zal God voor de wereld Zijn trouw aan Israel bewijzen en Israel de overwinning geven.
Israel zal opnieuw afrekenen met haar vijanden in deze grootse slag.
De conflicten in het M.O zijn dan ook ten diepste van religieuze aard.
Het is de Islam tegen de God van Israel.
God die ook onze God dient te wezen.
Is Israel dan z'n religieus volkje??
neen, maar dat is het nooit geweest.
Altijd is het een kleine groep geweest die de weg van God gezien hebben.
Een kleine groep waarmee God Zijn weg gaat met Zijn volk voor en door de wereld.
Wij zien vele profetieen gestalte krijgen, maar het is zoals Jezus zei; velen zijn ziende blind en horende doof".