quote: Alfredt schreef op 22 april 2004 om 10:13:Tijmen wil je geen smadelijke onzin op dit forum neerzetten?
De vrouwenbesnijdenis is NIET, ik herhaal het nogmaalsNIET, islamisitsch. In landen waar de Islamitische wetgeving het strakst is (bijv Saoudi Arabie en Iran) is het verboden. De vrouwenbesnijdenis is een noord Afrikaans fenomeen.
De koran zwijgt volkomen over vrouwenbesnijdenis.
Maar zegt dat alles?
Wanneer is iets 'de islam'? Als christenen zijn we al snel geneigd om de Koran als meetpunt te nemen, en die dezelfde gezaghebbende status te geven als de Bijbel in het christendom heeft.
Op zich positief, je probeert zo objectief te meten. alleen, zo werkt het m.i. niet. De islam is een geheel ándere godsdienst, waarin ook traditie, de leerstellingen van religieuze leiders en andere zaken de dagelijkse religieuze praktijk bepalen.
Het zal kortzichtig zijn, maar als een (groot) deel van de moslims in de wereld voor vrouwenbesnijdenis is, dan is dat voor mij een onderdeel van het moslim-geloof. NAtuurlijk zullen niet alle moslims ervoor zijn, zeker de niet-afrikaanse moslims distantieren zich hiervan.
Maar de Islam is nu eenmaal een brede godsdienst. Je vindt er tolerantie, opofferingsgezindheid, militante neigingen, naastenliefde, haat, onderdrukking van vrouwen, grote en kleine jihad (strijd met jezelf of strijd tegen de heidenen), etc. Dat zijn allemaal onderdelen van de islam.
Kom me dan niet aan met een politiek-correct verhaal a la 'vrouwenbesnijdenis is niet volgens de islam'. Als veel moslims dat wél vinden, dan ís het per definitie onderdeel van die godsdienst.
Waarom? Omdat ik -in tegenstelling tot het christendom- niet één waarheid in de islam ontdek, die boven menselijke interpretatie verheven is. De islam is een afgodendienst, met alle gruwelijke kenmerken van dien.
In het christendom kun je zeggen: Christus keurt die en die zaken in de bijbel duidelijk af. Daarmee kun je andere christenen aanspreken. In de Islam kan dat niet. Ik weiger de islam te zien als een coherente godsdienst waarbij je de zuiverheid van de leer kunt meten aan de woorden van mohammed. De islam is een godsdienst die door satan wordt gebruikt en gemanipuleerd.
Dat klinkt misschien erg hard naar alle moslims in Nederland. Sorry. Maar het gaat me hierin niet om de ménsen, maar om de leer die ze aanhangen. Ik verafschuw de moslim niet, ik verafschuuw zijn geloof. En ik zal blij zijn met elke moslim die zich onder Jezus' hoede durft te scharen.
edit:onderdeel mbt vrouwenbesnijdenis weggehaald. het lijkt me zinnig als ik me eerst fatsoenlijk ga inlezen.