Auteur Topic: Hoe man en vrouw elkaar aantrekken...  (gelezen 1240 keer)

lonneke

• Bekijk profiel
Hoe man en vrouw elkaar aantrekken...
« Gepost op: april 26, 2004, 12:04:10 am »
Man en vrouw ( maar misschien is dit in vriendschap ook zo ) trekken elkaar aan omdat ze tegenpolen van elkaar zijn. Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik denk dat je juist als man en vrouw ( of in een vriendschap) een aantal dezelfde interesse's moet hebben om een relatie tot een succes te maken. Het is namelijk bewezen dat wanneer je altijd in de clinch met elkaar ligt een relatie gedoemd is te mislukken.

Welke ervaringen hebben jullie hiermee?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2004, 12:10:54 am »

quote:

lonneke schreef op 26 april 2004 om 00:04:
Man en vrouw ( maar misschien is dit in vriendschap ook zo ) trekken elkaar aan omdat ze tegenpolen van elkaar zijn. Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik denk dat je juist als man en vrouw ( of in een vriendschap) een aantal dezelfde interesse's moet hebben om een relatie tot een succes te maken. Het is namelijk bewezen dat wanneer je altijd in de clinch met elkaar ligt een relatie gedoemd is te mislukken.

Welke ervaringen hebben jullie hiermee?

Je moet ook gewoon 'vrienden' zijn...
De dingen waar je in het begin van denkt, dat is leuk want ik ben net even anders...kunnen je later gigantisch gaan ERGEREN.........
Samen lachen om dezelfde dingen vind ik ook belangrijk.....
« Laatst bewerkt op: april 26, 2004, 12:11:35 am door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Rachmaninov

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2004, 12:43:41 am »

quote:

lonneke schreef op 26 april 2004 om 00:04:

Ik denk dat én dezelfde interesse's, én tegenpolen (elkaar aanvullen) belangrijk zijn. Dus het is zeker niet of/of. Een goeie mix dus. Als je allebei hetzelfde bent, gaat je relatie ten onder aan saaiheid, en als je overal verschillend in bent, is dat ook niet goed.
Je laatste zin vind ik wel grappig: dat het bewezen is, dat als je altijd in de clinch ligt, je relatie mislukt.  :) Als je altijd in de clinch ligt, IS je relatie al mislukt.
Het bewijs daarvoor is dus net zoiets, als het bewijs dat je nat wordt als het regent.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2004, 09:33:47 am »
Hier had ik laatst nog een gesprek over met iemand, en we kwamen tot de conclusie dat het niets uitmaakt of je tegenpolen bent van elkaar, dezelfde interesses hebt of niet, etc. De ene keer werkt het wel, de andere keer werkt het niet.

Wél ben ik ervan overtuigd, als je samen voor God gaat, en je praat hier met elkaar over, je bidt voor elkaar, dat je relatie op éen of andere manier toch wel sterker moet staan. Maar hier heb ik geen ervaring mee, ik weet niet hoe dit in de praktijk gaat.

Paulus zei een aantal keer dat elke man een vrouw moest hebben om hoererij te voorkomen, maar ook dat het leed mee brengt...
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2004, 12:58:02 pm »

quote:

Sarah schreef op 26 april 2004 om 09:33:
Hier had ik laatst nog een gesprek over met iemand, en we kwamen tot de conclusie dat het niets uitmaakt of je tegenpolen bent van elkaar, dezelfde interesses hebt of niet, etc. De ene keer werkt het wel, de andere keer werkt het niet.

Wél ben ik ervan overtuigd, als je samen voor God gaat, en je praat hier met elkaar over, je bidt voor elkaar, dat je relatie op éen of andere manier toch wel sterker moet staan. Maar hier heb ik geen ervaring mee, ik weet niet hoe dit in de praktijk gaat.

Paulus zei een aantal keer dat elke man een vrouw moest hebben om hoererij te voorkomen, maar ook dat het leed mee brengt...

Als er daarvoor "algemeen geldige regels" voor zouden zijn, zouden er geen echtscheidingen zijn.
Volgens mij is het van voordeel als je met jezelf "in het reine bent". Als je denkt dat je geluk van je partner afhangt, schroef je de verwachtingen aan je partner te hoog. Als die dan niet "vervuld" worden denk je gouw dat het aan je partner ligt, dat je niet gelukkig bent.
Ik denk dat ik een beetje kan meespreken. 2 huwelijken van mij zijn gestrand. Nu ben ik all 20 jaar samen met mijn tegenwoordige partnerin. (En nog steeds gelukkig)

Paulus is voor mij de "hoofdschuldige", dat het christendom zo "vrouwen- en sex- vijandelijk" is. Die heeft zijn eigen "libido-problemen" veralgemenert.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2004, 01:01:32 pm »

quote:

vrolijke schreef op 26 april 2004 om 12:58:
Paulus is voor mij de "hoofdschuldige", dat het christendom zo "vrouwen- en sex- vijandelijk" is. Die heeft zijn eigen "libido-problemen" veralgemenert.

Waarom moet dit er nou weer bij? Nog afgezien van het feit dat het onzin is gaat het topic daar helemaal niet over.

Ik zal je vertellen dat ik, een sinds twee jaar bekeerde, getrouwde christelijke vrouw van 25, het christelijk geloof als noch vrouwvijandelijk, noch seksvijandelijk ervaar.
Bombus terrestris Reginae

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2004, 01:02:13 pm »
Wat zegt hij dan?

Dat je beter alleen kunt zijn ómdat je al je tijd in God kunt steken.
Je aandacht is ook niet verdeeld als je alleen bent.

Is toch ook waar?

Hij zegt ook duidelijk dat niet God maar híj het zegt.
God heeft man en vrouw voor elkaar geschapen.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

motor

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 26, 2004, 03:44:49 pm »
Het is belangrijk dat je maatjes met mekaar bent in voor en tegenspoed.

Ook is het belangrijk dat man en vrouw samen naar 1 kerk gaan en 1 geloof hebben.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 26, 2004, 08:15:52 pm »

quote:

vrolijke schreef op 26 april 2004 om 12:58:
[...]

Volgens mij is het van voordeel als je met jezelf "in het reine bent". Als je denkt dat je geluk van je partner afhangt, schroef je de verwachtingen aan je partner te hoog. Als die dan niet "vervuld" worden denk je gouw dat het aan je partner ligt, dat je niet gelukkig bent.

Hier ben ik het wel mee eens. Het is goed om niet je indentiteit te ontlenen aan je partner maar jezelf te blijven en inderdaad is liefde : geven.

quote:

Je bedoelt de onderdrukking van vrouwen? Of bedoel je machtsstructuren binnen de sexuele relatie?

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2004, 10:38:28 pm »
Mmmz, God heeft sex gemaakt hoor. Het christendom is niet anti-sex (uh hoe zeg je dat in normaal Nederlands) maar wel voor op een goede manier omgaan met sex, zodat je er niet door beschadigd wordt.

Ik denk dat het voor een stel handig is om gezamenlijke interesses te hebben en om elkaar qua karakter aan te vullen (bijvoorbeeld als de ene zich altijd druk maakt over van alles is het handig als de ander juist heel relaxed is).
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 26, 2004, 10:53:59 pm »

quote:

Lalage schreef op 26 april 2004 om 22:38:
1) Mmmz, God heeft sex gemaakt hoor. Het christendom is niet anti-sex (uh hoe zeg je dat in normaal Nederlands) maar wel voor op een goede manier omgaan met sex, zodat je er niet door beschadigd wordt.

2) Ik denk dat het voor een stel handig is om gezamenlijke interesses te hebben en om elkaar qua karakter aan te vullen (bijvoorbeeld als de ene zich altijd druk maakt over van alles is het handig als de ander juist heel relaxed is).

1) Wat is een "op een goede manier" omgaan met sex? Toch wel als je ... ik probeer het liever in't Duits: "ausgeglichen bist und in Dir selber ruhst". (sorry, ik vind geen goede vertaling)

2) bij ons is dat inderdaad zo.