Auteur Topic: Nachtmerries  (gelezen 4458 keer)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Gepost op: april 26, 2004, 03:39:26 pm »
Denken jullie dat nachtmerries, vooral als ze de dood, geesten, griezels, duivels, monsters en andere bovennatuurlijke ellende als onderwerp hebben, door "boze geesten" veroorzaakt kunnen worden?

Of zijn nachtmerries en dromen in het algemeen gewoon een gevolg van waar je overdag mee bezig bent (bewust of onbewust) en hebben ze geen enkele betekenis.
Bombus terrestris Reginae

Sarah

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2004, 03:42:21 pm »
Beiden.

Je moet niet teveel bezig zijn met demonen en de duivel, ze zijn er wel, maar al overwonnen.

Ik ben blij met de wetenschap wat dit betreft, het zet je met beide benen op de grond.

Dus ja, waar je overdag mee bezig bent verwerk je 's nachts.

Volgens mij is het ook het beste als je je dromen maar gauw vergeet. (ik onthoud ze altijd omdat ik in t verleden m'n dromen analyseerde, lucide dromen heet het, lucide afgeleidt van lucifer idd)
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2004, 03:42:30 pm »
Nachtmerries zijn gewoon een vorm van dromen. Dromen zijn weer een gevolg van de informatieverwerking van je hersenen. Alles wat je hebt meegemaakt op een dag en waarover je hebt nagedacht moet netjes worden opgeborgen zodat je het later weer terug kunt vinden.
Verder kunnen nachtmerries wel angsten en irrationele gedachten boven water brengen, maar ook dit dient weer tot verwerking ervan.

edit:Een lucide droom is een droom waarin je je bewust ben van het feit dat je droomt. Sommige mensen kunnen daardoor hun droom 'sturen'. Heeft niks met 'lucifer' o.i.d. te maken. Het is een afgeleide vorm van 'lux' dat 'licht' betekent.
« Laatst bewerkt op: april 26, 2004, 03:44:30 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Sarah

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2004, 03:45:53 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 26 april 2004 om 15:42:
edit:Een lucide droom is een droom waarin je je bewust ben van het feit dat je droomt. Sommige mensen kunnen daardoor hun droom 'sturen'. Heeft niks met 'lucifer' o.i.d. te maken. Het is een afgeleide vorm van 'lux' dat 'licht' betekent.

Ik las laatst dat Lucide van lucifer afkomstig is. Lucifer kan toch ook afkomstig zijn van lux? een lucifer als gebruiksvoorwerp geeft ook licht :) en duivel doet zich voor als een engel des lichts.  

Dat sturen in je dromen zou je dan oefenen, hierdoor ben je de baas in je dromen en zou je nachtmerries kunnen overwinnen. (to is t gevolg)
« Laatst bewerkt op: april 26, 2004, 03:48:02 pm door Sarah »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2004, 03:47:48 pm »
Waar las je dat dan? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Mijn info komt trouwens uit de wetenschappelijke psychologische literatuur over dromen en informatieverwerking. Was ik vergeten te vermelden.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Sarah

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2004, 03:48:53 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 26 april 2004 om 15:47:
Waar las je dat dan? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Mijn info komt trouwens uit de wetenschappelijke psychologische literatuur over dromen en informatieverwerking. Was ik vergeten te vermelden.

Mijn informatie van een willekeurige site op internet (haha)

M'n woordenboek latijns zegt dat lux 'openbaar' betekent.
Lucid betekent schitterend/stralend/helder.

Het zou logisch zijn dat bv Jung zou zeggen dat lucide afkomstig is van lux.
Aangezien hij voorstander is van droomanalyse.

En het is ook logisch dat ik zeg dat lucide afkomstig is van lucifer, indirect. Als lucid lucid 'stralend, helder' betekent in het engels... en lucifer de engel des lichts is.
« Laatst bewerkt op: april 26, 2004, 03:56:39 pm door Sarah »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2004, 03:53:26 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 26 april 2004 om 15:42:
Nachtmerries zijn gewoon een vorm van dromen. Dromen zijn weer een gevolg van de informatieverwerking van je hersenen. Alles wat je hebt meegemaakt op een dag en waarover je hebt nagedacht moet netjes worden opgeborgen zodat je het later weer terug kunt vinden.

Kijk, ik weet dat nachtmerries gewoon enge dromen zijn en dat dromen informatieverwerking zijn van de hersenen.  :)  Zo zijn gedachten verschuivingen in moleculaire samenstelling van stoffen in de hersenen.

Kunnen dromen behalve dat ook meer zijn? In de Bijbel hebben allerlei figuren dromen die iets betekenen. (Jozef bijvoorbeeld) Kunnen dromen dan ook door demonen gebruikt worden? Duidt een nachtmerrie op geestelijke strijd?
« Laatst bewerkt op: april 26, 2004, 03:53:53 pm door Bumblebee »
Bombus terrestris Reginae

dingo

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #7 Gepost op: april 26, 2004, 04:00:42 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 26 april 2004 om 15:39:
Denken jullie dat nachtmerries, vooral als ze de dood, geesten, griezels, duivels, monsters en andere bovennatuurlijke ellende als onderwerp hebben, door "boze geesten" veroorzaakt kunnen worden?
Nope, gewoon je eigen "boze" geest die aan het werk is.

quote:

Of zijn nachtmerries en dromen in het algemeen gewoon een gevolg van waar je overdag mee bezig bent (bewust of onbewust) en hebben ze geen enkele betekenis.
Volgens mij in de regel wel, maar er zullen ongetwijfeld postings komen van forummers die echt menen een bedoeling te kunnen ontlenen aan een droom.

Marnix

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #8 Gepost op: april 26, 2004, 04:07:56 pm »
Ik weet het niet, ik heb nooit last van nachtmerries.... Maar zeg ook niet te makkelijk dat het iets wetenschappelijk verklaarbaars is en demonen er dus niks mee te maken hebben. Ik denk dat demonen bestaan en ook invloed op allerlei dingen hebben... dat wordt nogal eens onderschat.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Zijnkind

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2004, 04:42:37 pm »

quote:

dingo schreef op 26 april 2004 om 16:00:
Nope, gewoon je eigen "boze" geest die aan het werk is.

En wie probeert die te beinvloeden en aan te moedigen? Zou die het potentieel van dromen werkelijk onbenut laten?

Ben het wel met Marnix eens. Nachtmerries zijn een soort dromen. Mogelijk dat ze alleen maar bij ons functioneren van het menselijk lichaam horen. En dat vlees kent zijn zwakten inderdaad. Maar soms zal de geestelijke wereld ook dit onderdeel van ons leven aangrijpen om iets duidelijk te maken of om ons te bestrijden.

Er staat niet voor niets in de bijbel iets over jongeren die visioenen en ouderen die dromen krijgen. Jong en oud staat overigens voor de geestelijke ontwikkelingsfase (nieuw in het geloof en de meer ervaren christenen). Niet voor een leefdtijd.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

lonneke

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #10 Gepost op: april 26, 2004, 05:31:04 pm »
Ik heb me ook wel een tijdje verdiept in dromen en lucide dromen.
Met dat laatste hou ik me niet meer bezig omdat ik te bewust omging met dromen.
Ik merkte bijv. hoe ik weer in mijn lichaam terug keerde na afloop van een droom. Ook heb ik een aantal keren meegemaakt dat ik wel weer in mijn lichaam zat maar nog geen controle had over mijn ogen die ik wou openen.

Ook nachtmerries wel meegemaakt. Gevoel te hebben te stikken in je droom/slaap. Onregelmatige ademhaling etc.
Ik onthou nog steeds goed mijn dromen.
Heb ook wel voorspellende dromen gehad maar het is niet zo dat ik daar op uit ben.

Ik denk er nu niet meer zo bij na. Wil dat ook niet. Ik denk dat het goed is dat de mens zijn dagelijkse ervaringen kan verwerken in een droom.

Wisten jullie ook dat wanneer je drie dagen niet slaapt je dood gaat?

Ik denk ook dat wij onze levensenergie via onze slaap ophalen.

Dromen is vertoefen in de geestelijke wereld, in allerlei sferen. Ben je het daar mee eens?

Sarah

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #11 Gepost op: april 26, 2004, 05:43:58 pm »
Ik heb weleens gehoord, dat men onderzoek deed naar het verband tussen nachtrust en ziekteverzuim. Hieruit bleek dat je een bepaald aantal uur slaap per nacht nodig had om je opgedane indrukken te verwerken, anders kunnen er psychische problemen optreden. (volgens mij ook wel lichamelijk)

Maar dat je na drie dagen dood zou gaan heb ik nog nooit gehoord.

Marnix

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #12 Gepost op: april 27, 2004, 01:54:03 am »
Ik ook niet... ik vraag me sterk af of dat zo is. Heb je bronnen daarvoor Lonneke?
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Joeri

• love me for i am not loveable.
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #13 Gepost op: april 27, 2004, 10:12:39 am »
Ik heb pas gedroomd dat ik ergens liep terwijl de zoll van mijn rechtervoet af was. 2 dagen later ging ik weer eens naar een jong dat me heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel aan mezelf doet denken, Youri, ondertussen 9 jaar, en toen ik daar wegging zei hij:hey moe je eens kijken, en liet me zijn schoen zien waarvan hij de onderkant van had afgetrokken...

dromen zeggen zeker veel, volgens mij heeft iedere theorie over dromen wel waarheid in zich.
« Laatst bewerkt op: april 27, 2004, 10:12:47 am door Joeri »
Als iemand bidtijd over hebt, bid dan dat die enorme angst en droefheid en leugens van satan weggaan, dat ik een wezen van liefde,blijdschap en waarheid moge worden. geef me kansen god vergeef me. ik dank je.

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #14 Gepost op: april 27, 2004, 01:13:09 pm »

quote:

lonneke schreef op 26 april 2004 om 17:31:

Dromen is vertoefen in de geestelijke wereld, in allerlei sferen. Ben je het daar mee eens?

ik denk dat je van die sferen op zich niets weet, maar op het moment dat je weer terugkomt (in het lichaam zoals Paulus dat beschreef ivm 7 hemelen)), kan het daar onbewust beleefde zich verbinden met datgene wat je hier op aarde hebt beleefd, dat wordt dan de droom o.a.
voorbeeld:
een engel is niet fysiek en dus ook niet zintuigelijk waarneembaar,
neemt men dan toch op een of andere manier zo'n wezen waar, zal de inhoud van die waarneming zich hullen in onze aardse voorstellingen, zodat het zich dan voordoet als een lichtgestalte met vleugelachtige kontouren bijvoorbeeld, het lijkt dan fysiek, maar blijft bovenzinnelijk maar dan gehuld in zinnelijke voorstellingsbeelden,
goed begrijpelijk is, dat de niet geschoolde waarnemer daar erg in illusies kan vervallen
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

lonneke

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #15 Gepost op: april 27, 2004, 01:19:02 pm »

quote:

Marnix schreef op 27 april 2004 om 01:54:
Ik ook niet... ik vraag me sterk af of dat zo is. Heb je bronnen daarvoor Lonneke?

Als je een beetje logisch nadenkt is het denk ik wel zo. Alles wat je lichaam overdag verbruikt haalt het in de slaap weer op. Als je drie dagen wakker zou blijven is de afbraak van je lichaam zo groot dat je dat in je slaap niet meer op kunt halen ( restaureren) en loop je de kans te sterven of permanente beschadigingen op te lopen.

Drie dagen is trouwens een gemiddelde. Afhankelijk van je lichamelijke en geestelijke gesteldheid.

Wetenschappelijk is het dacht ik niet aangetoond. Nog steeds zijn er geen proefpersonen die hier aan mee willen werken ;)

Het is wel bekend dat "het uit je slaap houden" als een marteling wordt gehanteerd. Of er ook daadwerkelijk mensen aan gestorven zijn is mij niet bekend.

cheese

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #16 Gepost op: april 27, 2004, 01:36:22 pm »
hoedt u voor de daghengsten :Y)

lonneke

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #17 Gepost op: april 27, 2004, 01:38:05 pm »

quote:

cheese schreef op 27 april 2004 om 13:36:
hoedt u voor de daghengsten :Y)
Je hebt sierpaarden en werkpaarden... :w

marijma

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #18 Gepost op: april 27, 2004, 01:48:48 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 26 april 2004 om 15:39:

Meestal zijn dromen een verwerking van dagelijkse gebeurtenissen. Af en toe worden dromen "gebruikt". Ik weet nog, voor mijn bekering keek ik veel naar horror en zeer occulte films. Toen ik na mijn bekering naar zo'n film ging kijken heb ik een vreselijke droom gehad....ik heb zelfs met open ogen om me heen zitten slaan, en geslaapwandeld. Dit is de enige keer in mijn leven dat ik zo reageerde....twas knap agressief. Ik denk dat dit een reactie was op die film en ik een opening gaf voor demonen.
Ik heb er ook met de dominee toendertijd over gesproken en die bevestigde dit min of meer. Maar ook kun je dromen hebben, dat God tot je spreekt. Sommige mensen hebben dit vaker, andere weer weinig tot geen. Ik ben er van overtuigd dat het goed is om elke avond te bidden of de Heilige Geest je wil beschermen in je slaap , zodat je ook in dromen de goede keuzes maakt en bewaart wordt voor nachtmerries en eventuele invloeden.
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

Rachmaninov

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #19 Gepost op: april 27, 2004, 02:00:24 pm »

quote:

lonneke schreef op 27 april 2004 om 13:19:
[...]
Als je een beetje logisch nadenkt is het denk ik wel zo. Alles wat je lichaam overdag verbruikt haalt het in de slaap weer op. Als je drie dagen wakker zou blijven is de afbraak van je lichaam zo groot dat je dat in je slaap niet meer op kunt halen ( restaureren) en loop je de kans te sterven of permanente beschadigingen op te lopen.

Drie dagen is trouwens een gemiddelde. Afhankelijk van je lichamelijke en geestelijke gesteldheid.

Wetenschappelijk is het dacht ik niet aangetoond. Nog steeds zijn er geen proefpersonen die hier aan mee willen werken ;)

Het is wel bekend dat "het uit je slaap houden" als een marteling wordt gehanteerd. Of er ook daadwerkelijk mensen aan gestorven zijn is mij niet bekend.

Sorry, met alle respect, maar dit is echt een vaag verhaal.
"drie dagen is een gemiddelde"...dat betekent dus dat er ook mensen na 2 dagen of 1 dag al de "kans lopen te sterven of permanente beschadigingen op te lopen"? kom nou...
Als iemand 3 dagen niet slaapt, kan ie wel degelijk zijn slaap "ophalen". Sterker nog: hij valt als een blok in slaap, als ie de kans krijgt. En de kans op sterven of blijvende beschadiging is m.i. nihil. Het allerergste wat er gebeurt, is dat de persoon DOODmoe is, en nog dagen nodig heeft om weer in zijn oude ritme terug te komen. Gewoon beroerd voelen dus. Een soort driedubbele jetlag of zo......verstoorde stoelgang, koppijn, rode ogen, misselijk, geen eetlust, trillende handen etc. .....maar niks blijvend schadelijks.
Als je dit hele verhaal nog eens schrijft en dan van 3 dagen 10 dagen maakt, wordt het er echt geloofwaardiger op.

cheese

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #20 Gepost op: april 27, 2004, 02:11:22 pm »

quote:

Rachmaninov schreef op 27 april 2004 om 14:00:
[...]

Sorry, met alle respect, maar dit is echt een vaag verhaal.
"drie dagen is een gemiddelde"...dat betekent dus dat er ook mensen na 2 dagen of 1 dag al de "kans lopen te sterven of permanente beschadigingen op te lopen"? kom nou...
Als iemand 3 dagen niet slaapt, kan ie wel degelijk zijn slaap "ophalen". Sterker nog: hij valt als een blok in slaap, als ie de kans krijgt. En de kans op sterven of blijvende beschadiging is m.i. nihil. Het allerergste wat er gebeurt, is dat de persoon DOODmoe is, en nog dagen nodig heeft om weer in zijn oude ritme terug te komen. Gewoon beroerd voelen dus. Een soort driedubbele jetlag of zo......verstoorde stoelgang, koppijn, rode ogen, misselijk, geen eetlust, trillende handen etc. .....maar niks blijvend schadelijks.
Als je dit hele verhaal nog eens schrijft en dan van 3 dagen 10 dagen maakt, wordt het er echt geloofwaardiger op.
3 dagen, maar dan ook zonder ook maar het kortste hazeslaapje, ik zou zo zeggen probeer eens hoelang je zonder dat wakker kunt blijven...

lonneke

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #21 Gepost op: april 27, 2004, 04:24:26 pm »

quote:

cheese schreef op 27 april 2004 om 14:11:
[...]
3 dagen, maar dan ook zonder ook maar het kortste hazeslaapje, ik zou zo zeggen probeer eens hoelang je zonder dat wakker kunt blijven...
Misschien iets voor RTL 4 om daar een progamma over te maken, de winnaar krijgt 1 miljoen :O Kunnen we allemaal smalend met een zak chips toekijken... ;)

Marloes

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #22 Gepost op: april 27, 2004, 06:26:45 pm »
RTL4 heeft al eens een programma gemaakt over floaten (1 uur floating = 4 /5 uur slaap).

Graag weer verder met de startpost: nachtmerries (geesten of niet?) ipv slapeloosheid.

« Laatst bewerkt op: april 27, 2004, 06:28:53 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

KvdV

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #23 Gepost op: april 27, 2004, 10:07:35 pm »
Het hebben van een nachtmerrie heeft mijn inziens niks uit te staan met demonen of ander geesten. Het is stoorinis in de overdracht van bepaalde stoffen op bepaalde receptoren.
Je mmoet de duivel en demonen ook niet te veel macht willen toe kennen.

Nachtmerries treden op tijdens de REM-slaap, waardoor je snel goed wakker wordt en bijvoorbeeld opeens rechtop in bed zit. Het ontstaan van een nachtmerrie wordt vaak bevorderd door een onregelmatig slaap/waakpatroon, spannig, stress en gebruik van bepaalde medicatie. Mensen die een traumatische ervaring hebben ondergaan,(posttraumatische stress-stoornis)  hebben vaak last van nachtmerries over hun traumatische ervaringen. Nachtmerries kunnen ook een symptoom zijn van een angststoornis, een depressie, een borderline of een schizotypischepersoonlijkheidsstoorrnis.

Het gevoel van stikken/dood gaan in de slaap wat Lonneke beschrijft is het: Sleep choking syndrome. De oorzaak die hieraan ten grondslag ligt is onbekend. Dit komt vaak in het eerste gedeelte van de slaap voor.

lonneke

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #24 Gepost op: april 27, 2004, 11:26:29 pm »

quote:

KvdV schreef op 27 april 2004 om 22:07:
Het hebben van een nachtmerrie heeft mijn inziens niks uit te staan met demonen of ander geesten. Het is stoorinis in de overdracht van bepaalde stoffen op bepaalde receptoren.
Je mmoet de duivel en demonen ook niet te veel macht willen toe kennen.

Nachtmerries treden op tijdens de REM-slaap, waardoor je snel goed wakker wordt en bijvoorbeeld opeens rechtop in bed zit. Het ontstaan van een nachtmerrie wordt vaak bevorderd door een onregelmatig slaap/waakpatroon, spannig, stress en gebruik van bepaalde medicatie. Mensen die een traumatische ervaring hebben ondergaan,(posttraumatische stress-stoornis)  hebben vaak last van nachtmerries over hun traumatische ervaringen. Nachtmerries kunnen ook een symptoom zijn van een angststoornis, een depressie, een borderline of een schizotypischepersoonlijkheidsstoorrnis.

Het gevoel van stikken/dood gaan in de slaap wat Lonneke beschrijft is het: Sleep choking syndrome. De oorzaak die hieraan ten grondslag ligt is onbekend. Dit komt vaak in het eerste gedeelte van de slaap voor.

Ik heb ook eens meegemaakt dat tijdens de slaap je lichaam verstijfd netzoals je dood gaat. Omdat de geest eruit is. Mensen die onder narcose worden gebracht kunnen ook met hun geest in hun lichaam (omhulsel) vertoeven en niet "wakker worden" heb ik wel eens gehoord. Zoiets dergelijks heb ik meerdere malen meegemaakt tijdens mijn wakker willen worden maar lichamelijk niet kunnen.
Ja, angst is een grote veroorzaker van slaapproblemen.

marijma

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #25 Gepost op: april 28, 2004, 10:20:39 am »

quote:

lonneke schreef op 27 april 2004 om 23:26:
[...]

Zoiets dergelijks heb ik meerdere malen meegemaakt tijdens mijn wakker willen worden maar lichamelijk niet kunnen.
Dit herken ik wel, heb ik ook meerdere malen gehad, heel aparte ervaring maar is ook bekend wat hier de oorzaak van is? Of is dit volgens jou een nachtmerrie?
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

lonneke

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #26 Gepost op: april 28, 2004, 12:56:48 pm »

quote:

marijma schreef op 28 april 2004 om 10:20:
[...]

Dit herken ik wel, heb ik ook meerdere malen gehad, heel aparte ervaring maar is ook bekend wat hier de oorzaak van is? Of is dit volgens jou een nachtmerrie?
Nee, volgens mij heeft het niet te maken met een nachtmerrie. Ik ervaar gewoon hoe ik met mijn geest ( geestelijk lichaam) terugkeer in mijn echte lichaam en dan ben ik mij er geestelijk van bewust dat ik wakker moet worden maar mijn ogen willen dan niet open en ik heb ook wel eens gehad dat ik dan mezelf rustig moest houden om niet in paniek te raken. Rustig, rustig spreek ik mezelf dan toe en dan in staat van ontspanning lukt het me meestal wel om terug te keren uit mijn slaap. Ik heb ook wel eens gehad dat ik dacht terug te zijn gekeerd uit mijn slaap en rechtop in bed zat maar toch begon te twijfelen of ik wel echt wakker was en dat bleek dus van niet. Dus probeerde ik het opnieuw om wakker te worden. Idioot he? Het verveldende eraan is dat je heel onrustig in gaat slapen omdat je bang bent dat dit soort dingen weer opnieuw gaan gebeuren. Dat is voor mij ook een reden geweest om me niet teveel met bewust en helder dromen meer in te laten.

KvdV

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #27 Gepost op: april 28, 2004, 10:01:57 pm »

quote:

lonneke schreef op 28 april 2004 om 12:56:
[...]

Nee, volgens mij heeft het niet te maken met een nachtmerrie. Ik ervaar gewoon hoe ik met mijn geest ( geestelijk lichaam) terugkeer in mijn echte lichaam en dan ben ik mij er geestelijk van bewust dat ik wakker moet worden maar mijn ogen willen dan niet open en ik heb ook wel eens gehad dat ik dan mezelf rustig moest houden om niet in paniek te raken. Rustig, rustig spreek ik mezelf dan toe en dan in staat van ontspanning lukt het me meestal wel om terug te keren uit mijn slaap. Ik heb ook wel eens gehad dat ik dacht terug te zijn gekeerd uit mijn slaap en rechtop in bed zat maar toch begon te twijfelen of ik wel echt wakker was en dat bleek dus van niet. Dus probeerde ik het opnieuw om wakker te worden. Idioot he? Het verveldende eraan is dat je heel onrustig in gaat slapen omdat je bang bent dat dit soort dingen weer opnieuw gaan gebeuren. Dat is voor mij ook een reden geweest om me niet teveel met bewust en helder dromen meer in te laten.
Dit is volgens mij slaapverlamming (sleep paralysis). Je bent dan bij een korte periode hetzij bij het inslapen, hezij bij het ontwaken niet in staat willikeurige bewegingen uit te voeren. Dit kan inhouden dat je je hoofd, romp en de ledematen niet kan bewegen, maar dat de oog- en ademhalingsbewegingen intact zijn. Dit duurt vaak enkele minuten en de stoornis verdwijnt spontaan of door aanraking. Tijdens zo'n aanval blijft men bewust van de omgeving. Circa 30 tot 50% van gezonde mensen hebben wel eens een verschijnsel als dit meegemaakt. Bij 3 tot 5% is het zelfs meerde malen voorgekomen, maar dan is er dikwijls sprake dat deze stoornis in de famlilie vaker voorkomt. Een slaaptekort en een onregelmatig slaap-waakritme kunnen deze stoornis uitlokken. Bij mensen met narcolepsie komt dit verschijnsel 30 tot 40% voor. (narcolepsie is het plotseling in slaap vallen).

lonneke

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #28 Gepost op: april 28, 2004, 11:21:35 pm »

quote:

KvdV schreef op 28 april 2004 om 22:01:
[...]

Dit is volgens mij slaapverlamming (sleep paralysis). Je bent dan bij een korte periode hetzij bij het inslapen, hezij bij het ontwaken niet in staat willikeurige bewegingen uit te voeren. Dit kan inhouden dat je je hoofd, romp en de ledematen niet kan bewegen, maar dat de oog- en ademhalingsbewegingen intact zijn. Dit duurt vaak enkele minuten en de stoornis verdwijnt spontaan of door aanraking. Tijdens zo'n aanval blijft men bewust van de omgeving. Circa 30 tot 50% van gezonde mensen hebben wel eens een verschijnsel als dit meegemaakt. Bij 3 tot 5% is het zelfs meerde malen voorgekomen, maar dan is er dikwijls sprake dat deze stoornis in de famlilie vaker voorkomt. Een slaaptekort en een onregelmatig slaap-waakritme kunnen deze stoornis uitlokken. Bij mensen met narcolepsie komt dit verschijnsel 30 tot 40% voor. (narcolepsie is het plotseling in slaap vallen).
interessant, zo kun je ook een hele hoge fluitende toon in je hoofd horen die je hoofd uit elkaar doet knallen, althans dat gevoel heb je. Klopt inderdaad denk ik dat bovenstaande met slaapgebrek te maken heeft.. Je geest keert terug in je lichaam maar je lichaam is eigenlijk te moe nog om daar medewerking aan te geven. Als je een beetje goed in elkaar zit voel je je eigen lichaam en geest wel goed aan maar soms vraag je jezelf wel eens af of een ander dat ook heeft en of het nu medisch te verklaren is of dat het iets afwijkends op geestelijk gebied is.

KvdV

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #29 Gepost op: april 29, 2004, 07:44:11 pm »

quote:

lonneke schreef op 28 april 2004 om 23:21:
[...]

interessant, zo kun je ook een hele hoge fluitende toon in je hoofd horen die je hoofd uit elkaar doet knallen, althans dat gevoel heb je. Klopt inderdaad denk ik dat bovenstaande met slaapgebrek te maken heeft.. Je geest keert terug in je lichaam maar je lichaam is eigenlijk te moe nog om daar medewerking aan te geven. Als je een beetje goed in elkaar zit voel je je eigen lichaam en geest wel goed aan maar soms vraag je jezelf wel eens af of een ander dat ook heeft en of het nu medisch te verklaren is of dat het iets afwijkends op geestelijk gebied is.
Ja ik herken die hoge fluit toon ook. Ik heb dat soms wanneer ik van waak in slaap val. Maar het kan natuurlijk ook wanneer je uit de slaap ontwaakt. Maar jij beschrijft dat je geest weer terug keert in je lichaam. Ik denk dat je dat fout ziet. Als de geest tijdens de slaap uit het lichaam zou zijn, dan zou je klinisch dood zijn. Het is vanuit de slaaptoestand terug keren in de waak toestand. Je geest gaat tijdens je slaap namelijk niet uit je lichaam.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #30 Gepost op: april 29, 2004, 08:15:33 pm »
[...]

.....................................................................

Het is niet te hopen dat jouw geest werkelijk uit je lichaam is, want dan heb je te maken met een uittreding, en dat is duidelijk in het paranormale.
Ik heb wel eens vaker gezegd dat je je met dingen bezig houdt die schadelijk zijn voor je geestelijk welzijn, zoals boeken die je leest, en dat wuifde je altijd weg als had je dat wel in de hand, maar dit kan het gevolg ervan zijn.
Ook kan het voortkomen uit dat je je in het verleden met occulte zaken bezig gehouden hebt, en daar nog niet los van bent.
In de bijbel lees je dat als Jezus een dode opwekt, zijn geest weer in hem terug keert, daarvoor was hij dus werkelijk dood.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

lonneke

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #31 Gepost op: april 29, 2004, 08:27:39 pm »

quote:

Mientje schreef op 29 april 2004 om 20:15:

[...]

Het is niet te hopen dat jouw geest werkelijk uit je lichaam is, want dan heb je te maken met een uittreding, en dat is duidelijk in het paranormale.
Ik heb wel eens vaker gezegd dat je je met dingen bezig houdt die schadelijk zijn voor je geestelijk welzijn, zoals boeken die je leest, en dat wuifde je altijd weg als had je dat wel in de hand, maar dit kan het gevolg ervan zijn.
Ook kan het voortkomen uit dat je je in het verleden met occulte zaken bezig gehouden hebt, en daar nog niet los van bent.
In de bijbel lees je dat als Jezus een dode opwekt, zijn geest weer in hem terug keert, daarvoor was hij dus werkelijk dood.

Wat een onzin! Ik heb toen ik 18 was heel bewust voor God gekozen en ben tot het geloof gekomen en vertrouw Hem voor honderd procent. Wat een idioterie om dit af te schrijven aan occulte en demone zaken! Zie de post hiervoor van KvdV. Medisch verklaarbaar zijn deze dingen en als het iets met occults te maken had dan was het ook niet te weerleggen zoals bde.
En hoe je het ook went of keert, hoe je het ook wilt verklaren ik weet 100% zeker dat ieder mens tijdens zijn slaap en tijdens zijn dood uittreed. Zelfs in de bijbel kun je hierover lezen.

Prediker 12:6 voordat het zilveren koord losgemaakt en de gouden lamp verbroken wordt; voordat de kruik bij de bron verbrijzeld en het scheprad in de put verbroken wordt, 7 en het stof wederkeert tot de aarde, zoals het geweest is, en de geest wederkeert tot God, die hem geschonken heeft

lonneke

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #32 Gepost op: april 29, 2004, 08:30:12 pm »
Graag een uitleg over wat dat zilveren koord is. Ik zie het als een geestelijke navelstreng.
Jullie weten het allemaal toch zo goed?
« Laatst bewerkt op: april 29, 2004, 08:31:42 pm door lonneke »

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #33 Gepost op: april 29, 2004, 08:46:02 pm »
Lonneke ik verwijt je niets, je kan nog zo.n kind van God zijn en toch nog last hebben van deze dingen b.v. uit je jeugd.

Als voorbeeld wil ik noemen, dat Jezus een vrouw die reeds 18 jaar een geest van zwakheid had en verkromd was genas.
Vergeet niet , dit was een vrouw die trouw in de tempel kwam, en er staat : En terstond richtte zij zich op en verheerlijkte God.

We maken altijd de fout om te denken dat een christen niet gebonden kan zijn, maar dat kan wel degelijk. En daar hoef je je niet voor te schamen, maar je moet er wel vanaf.
En daar is bevrijding voor.

lonneke

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #34 Gepost op: april 29, 2004, 09:06:23 pm »
"Satan probeert ons niet te verleiden om slechte dingen te doen; hij verleidt ons om ons te laten verliezen wat God door de wedergeboorte in ons heeft gelegd, namelijk de mogelijkheid om waardevol voor God te zijn."

Ik ben dus waardevol in de ogen van God.

Als christenen angst gaan zaaien lees ik dit:

Vaders Liefdesbrief

Mijn kind,

Je kent mij misschien niet, maar Ik weet alles over je Psalm 139:1
Ik weet het wanneer je zit en wanneer je weer opstaat Psalm 139:2
Alles wat je doet is bij mij bekend Psalm 139:3
Zelfs de haren op je hoofd zijn geteld  Mattheüs 10:29-31
Want je bent gemaakt naar Mijn evenbeeld  Genesis 1:27
In Mij leef je, beweeg je en is je bestaan  Handelingen 17:28
Je bent uit Mij voortgekomen  Handelingen 17:28
Voordat je verwekt werd, kende Ik je al  Jeremia 1:5
Nog voordat Ik de wereld maakte, koos Ik je al uit  Efeziërs 1:4
Je bent geen vergissing  Psalm 139:15
Elke dag van je leven stond al opgeschreven in Mijn boek  Psalm 139:16
Ik bepaalde je geboorte en waar je zou leven  Handelingen 17:26
Je bent prachtig gemaakt  Psalm 139:14
Ik heb je gemaakt in de buik van je moeder  Psalm 139:13
Ik verwelkomde je op de dag dat je geboren werd  Psalm 71:6
Mensen die Mij niet kenden hebben geprobeerd Mij te vertegenwoordigen
Johannes 8:41-44
Ik ben niet ver weg en kwaad, want Ik ben de volmaakte liefde          1
Johannes 4:16
Mijn verlangen is om je te overladen met Mijn liefde  1 Johannes 3:1
Gewoon omdat Ik je Vader ben en jij Mijn kind bent  1 Johannes 3:1
Ik geef je veel meer dan een aardse vader zou kunnen Mattheüs 7:11
Want Ik ben de perfecte vader  Mattheüs 5:48
Al het goede dat je ontvangt komt uit Mijn hand  Jacobus 1:17
Ik geef je wat je nodig hebt  Mattheüs 6:31-33
Mijn plan voor jouw toekomst is altijd vol hoop geweest         Jeremia
29:11
Want Ik hou van je met een eeuwigdurende liefde  Jeremia 31:3
Ik denk ontelbaar veel aan je  Psalm 139:17-18
En Ik zing een lied van blijdschap over je  Zefanja 3:17
Ik zal niet stoppen met het goede voor je te doen  Jeremia 32:40
Want je bent Mijn kostbare bezit  Exodus 19:5
Met Mijn hele hart en ziel verlang Ik er naar om je te bevestigen Jeremia
32:41
En Ik wil je grote en verbazingwekkende dingen laten zien  Jeremia 33:3
Als je Mij met je hele hart zoekt, zal je Mij vinden  Deuteronomium 4:29
Verheug je in Mij en Ik zal je al de verlangens van je hart geven Psalm 37:4
Want Ik heb die verlangens in je gelegd  Filippenzen 2:13
Ik kan oneindig veel meer voor je doen dan dat je ooit kunt beseffen
Efeziërs 3:20
Ik ben diegene die je het meest aanmoedigt  2 Thessalonicenzen 2:16-17
En Ik ben ook de Vader die je troost in al je verdriet  2 Corinthiërs 1:3-4
Als je terneergeslagen bent, ben Ik dicht bij je  Psalm 34:19
Zoals een herder een lam draagt, zo heb Ik je dicht bij Mijn hart gedragen
Jesaja 40:11
Op een dag zal Ik elke traan van je ogen afwissen  Openbaring 21:3-4
En Ik zal alle pijn die je op deze wereld hebt geleden, wegnemen Openbaring
21:3-4
Ik ben je Vader en Ik hou net zoveel van jou als van Mijn Zoon, Jezus
Johannes 17:23
Want in Jezus heb Ik Mijn liefde voor jou laten zien  Johannes 17:26
Hij is het exacte evenbeeld van Mij  Hebreeën 1:3
Hij kwam om te laten zien dat Ik aan jouw kant, en niet tegenover je, sta
Romeinen 8:31
En je te vertellen dat Ik niet meer naar je zonden kijk  2 Corinthiërs
5:18-19
Jezus stierf zodat wij weer bij elkaar kunnen komen  2 Corinthiërs 5:18-19
Zijn dood was de ultieme uiting van Mijn liefde voor jou  1 Johannes 4:10
Ik gaf alles op waar Ik van hield, zodat Ik misschien jouw liefde zou winnen
Romeinen 8:31-32
Als je Jezus verwelkomt, ontvang je Mij ook  1 Johannes 2:23
En niets zal je ooit nog scheiden van Mijn liefde  Romeinen 8:38-39 Kom
thuis en Ik geef het grootste feest dat je ooit beleefd hebt Lucas 15:7
Ik ben altijd Vader geweest en Ik zal altijd Vader blijven Efeziërs 3:14-15
Mijn vraag is Wil je Mijn kind zijn?  Johannes 1:12-13
Ik wacht op je Lucas 15:11-32

je Vader,   Almachtig God

Ik heb de werkelijke liefde gevonden. Niet alleen bij God maar ook in mijzelf en voor mijzelf, en ook in mijn huidige partner. Alles is compleet. Ik ben volkomen gelukkig. Dankzij God. Dankzij het vertrouwen wat ik altijd had en nog steeds heb.

Ik laat mensen geen angst meer strooien in mijn leven door bang te zijn.
Niets, maar ook niets zal mij scheiden van de liefde van God.
Ook de satan niet.
Ook door Mientje niet.

Maar ik wil graag nog wel een antwoord op mijn vraag.

KvdV

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #35 Gepost op: april 29, 2004, 09:09:03 pm »
Citaat
lonneke schreef op 29 april 2004 om 20:27:
[...]

Wat een onzin! Ik heb toen ik 18 was heel bewust voor God gekozen en ben tot het geloof gekomen en vertrouw Hem voor honderd procent. Wat een idioterie om dit af te schrijven aan occulte en demone zaken! Zie de post hiervoor van KvdV. Medisch verklaarbaar zijn deze dingen en als het iets met occults te maken had dan was het ook niet te weerleggen zoals bde.
En hoe je het ook went of keert, hoe je het ook wilt verklaren ik weet 100% zeker dat ieder mens tijdens zijn slaap en tijdens zijn dood uittreed. Zelfs in de bijbel kun je hierover lezen.

Volgens mij klopt het niet helemaal wat je hier zegt. Zoals ik al eerder schreef treed je geest tijdens je slaap niet uit je lichaam. Dit kan niet want dan ben je klinisch dood. Je geest is in je slaap in de slaaptoestand. Alles wat je dan in je slaap meemaakt speelt af in je geest en niet in een paranomale wereld. Dit is wetenschappelijk aangetoond. En mocht je wel allerlei levendige soms beangstigende dingen mee maken (en dan heb ik het niet over een normale nachtmerrie) dan lijdt je aan narcolepsie met het symptoom: hypnagoge hallucinaties die optreden van waak naar slaap.

KvdV

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #36 Gepost op: april 29, 2004, 09:15:35 pm »

quote:

Mientje schreef op 29 april 2004 om 20:15:
[...]

Ik denk dat je bepaalde zaken niet door elkaar moet halen. Voor iemand zonder een medische achtergrond is het moeilijk te beschrijven hoe bepaalde processen in het lichaam plaats vinden. Vooral op het gebied van de geest gaan veel mensen bepaalde medisch verklaarbare zaken verklaren als occulte verschijnselen. Ik bedoel niet dat dit voor Lonneke ook geldt! Maar als je haar beschrijving leest kan het occult over komen. Maar dan moet ik je teleurstellen de waarnemingen van Lonneke zijn medisch verklaarbaar. Zie mijn voorgaande berichten

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #37 Gepost op: april 29, 2004, 09:41:18 pm »

quote:

lonneke schreef op 29 april 2004 om 20:30:
Graag een uitleg over wat dat zilveren koord is. Ik zie het als een geestelijke navelstreng.
Jullie weten het allemaal toch zo goed?
Ik denk dat je het hier wel bij het rechte eind hebt, ik denk ook dat het een geestelijk koord is dat met de aarde verbonden is, en dat bij je dood verbroken wordt.

lonneke

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #38 Gepost op: april 29, 2004, 10:13:43 pm »
Citaat
KvdV schreef op 29 april 2004 om 21:09:

quote:

Volgens mij klopt het niet helemaal wat je hier zegt. Zoals ik al eerder schreef treed je geest tijdens je slaap niet uit je lichaam. Dit kan niet want dan ben je klinisch dood. Je geest is in je slaap in de slaaptoestand. Alles wat je dan in je slaap meemaakt speelt af in je geest en niet in een paranomale wereld. Dit is wetenschappelijk aangetoond. En mocht je wel allerlei levendige soms beangstigende dingen mee maken (en dan heb ik het niet over een normale nachtmerrie) dan lijdt je aan narcolepsie met het symptoom: hypnagoge hallucinaties die optreden van waak naar slaap.

Ok, ik heb wel eens gehoord dat dromen of nachtmerrie's verwerkingen zijn van je bewustzijn. Ik geloof ook dat dat zo is. Toch kun je over iets dromen wat je in de werkelijkheid nog nooit hebt gezien. Het zou dan een stuk fantasie in je geest zijn?

Dan voorspellende dromen. Ik heb ze ook wel gehad. Ook voorspellingen in vorm van intuitieve ingevingen. Daar kun je m.i niets aan doen. Op één of andere manier ben je daar ontvankelijk voor. Scherpe intuitie.

In je slaap geestelijk een orgasme krijgen en dit verbinden met je lichaam door je geest. bij jongens heet dat geloof ik een natte droom. Bij volwassenen komt dit ook wel voor. Wat ik ook weet is dat dit orgasme bevredigender is dan een normaal orgasme.

Het zilveren koord wat doorgeknipt wordt wanneer de dood intreedt.
Een geestelijke navelstreng die met je ether-en/of astraal lichaam is verbonden.

Mensen waarvan hun been bjv, is geamputeerd hebben het gevoel dat hun been er nog aanzit. Dit is zeggen ze wel het etherisch lichaam, een niet waarneembaar geestelijk lichaam die een mens bezit. Zoiets dergelijks had Christus met Zijn vernieuwd lichaam, het
opstandingslichaam. Planten hebben dit ook.

Marloes

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #39 Gepost op: april 29, 2004, 10:36:30 pm »
KvdV: volgens mij is het =-tekentje dat jij plaatst tussen 'geest' en 'hersenacitiviteit' niet wetenschappelijk aangetoond. In elk geval zou ik niet durven beweren dat als je hersendood bent je geest je lichaam heeft verlaten.
[Prediker 7:29]

KvdV

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #40 Gepost op: april 29, 2004, 11:22:25 pm »

quote:

Marloes schreef op 29 april 2004 om 22:36:
KvdV: volgens mij is het =-tekentje dat jij plaatst tussen 'geest' en 'hersenacitiviteit' niet wetenschappelijk aangetoond. In elk geval zou ik niet durven beweren dat als je hersendood bent je geest je lichaam heeft verlaten.
Nee daar heb je gelijk in. Ik doelde op hersenactiviteit, het is namelijk wetenschappelijk niet aan te tonen dat de geest het lichaam verlaat. Mijn persoonlijke opvatting (niet wetenschappelijk onderbouwd) is dat ik er niet in geloof dat de geest, laten we zeggen mijn ik zijn, tijdens de slaap het lichaam verlaat. Het is ook moeilijk aan te tonen dat bij het klinisch dood zijn de geest het lichaam verlaten heeft. Maar mijn inziens is klinisch dood  het kunstmatig in standhouden van bepaalde processen in het lichaam als circulatie en respiratie. De geest heeft dan al het lichaam verlaten.

KvdV

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #41 Gepost op: april 29, 2004, 11:32:19 pm »

quote:

lonneke schreef op 29 april 2004 om 22:13:

[...]

Mensen waarvan hun been bjv, is geamputeerd hebben het gevoel dat hun been er nog aanzit. Dit is zeggen ze wel het etherisch lichaam, een niet waarneembaar geestelijk lichaam die een mens bezit. Zoiets dergelijks had Christus met Zijn vernieuwd lichaam, het
opstandingslichaam. Planten hebben dit ook.
Over dit verschijnsel (fantoompijn) is onduidelijkheid. Volgens mij wordt dit ook veroorzaakt door een geestelijk lichaam wat in hersenen is opgeslagen. Net als een plattegrond. Als hier een een straat in wordt weggevaagd dan bestaat de straat op de plattegrond nog wel. Door de beschadigingen aan de zenuwen die door de aputatie zijn ontstaan komen er nog wel prikkels richting de hersenen. Ik weet niet of Christus na zijn opstanding een geestelijk lichaam heeft. Ik zou eerder zeggen hij heeft een Goddelijklichaam.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #42 Gepost op: april 30, 2004, 09:03:16 am »
Het volgende las ik op een paranormale site, is het dan verwonderlijk dat ik Lonneke waarschuw ?

quote:

Hoe kom je terug?

Terug komen van een uittredingsmoment kan heel erg verschillend zijn. De één komt gewoon terug in zijn lichaam terwijl de ander er meer moeite voor moet doen. Er zijn momenten waarop je je ogen niet open kunt krijgen omdat je te snel in je lichaam komt.
Het kan ook voorkomen dat je niet direct terug kan komen. Vaak raken mensen dan in paniek. Ik probeer je aan te raden rustig te blijven ookal is dat op dat moment moeilijk. Adem diep door en denk aan je eigen lichaam. Meestal kun je dan zonder problemen terug komen.
Het niet direct terug kunnen komen, komt doordat je dan verdwaalt bent in de tussenruimte (zo noem ik dat). In deze tussenruimte kun je ook problemen i.v.m. geesten oplossen. Als je een gesprek met een geest wilt aangaan kan ik je adviseren dit in de tussenruimte te doen. Zo kun je altijd met één voet in lichaam blijven voor als het echt gevaarlijk wordt.

LET OP! HET IS GEEN SPELLETJE EN JE MOET ZORGEN DAT JE ALTIJD AAN JE LEVENSLIJN BLIJFT VASTZITTEN ANDERS KUN JE SPONTAAN IN COMA RAKEN!!!

Waarom uittreden?
Zowieso gebeurt het bij iedereen in de slaap. Daarnaast kan het van groot nut zijn wanneer men problemen op wil lossen en hierbij de hulp nodig heeft van het hiernamaals (b.v. met magnetiseren). Helaas zijn er velen die het verkeerd gebruiken waardoor ze een gevaar voor zichzelf vormen. Zoals hierboven al werd duidelijk gemaakt is uittreden geen spelletje! Dat is dan ook de reden waarom we hier niet vertellen hoe je moet uittreden. Als mensen er meer informatie wensen dan kunnen ze de beheerders uiteraard altijd mailen. Het leren van uittreden dient men overigens ten alle tijden te leren in het bijzijn van een ervaren persoon, een hypnotherapeut b.v. Ga er niet zelf mee expirementeren! De gevolgen ervan kunnen coma en zelfs de dood tot gevolg hebben!
ALDUS DE SITE !
« Laatst bewerkt op: april 30, 2004, 12:02:07 pm door Mezzamorpheus »

KvdV

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #43 Gepost op: april 30, 2004, 10:20:56 am »

quote:

Mientje schreef op 30 april 2004 om 09:03:
Het volgende las ik op een paranormale site, is het dan verwonderlijk dat ik Lonneke waarschuw ?

Waarom uittreden?
Zowieso gebeurt het bij iedereen in de slaap. Daarnaast kan het van groot nut zijn wanneer men problemen op wil lossen en hierbij de hulp nodig heeft van het hiernamaals (b.v. met magnetiseren).
Hoe kom je erbij dat iedereen tijdens de slaap uittreed? Kun je dat onderbouwen?

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #44 Gepost op: april 30, 2004, 11:00:07 am »

quote:

KvdV schreef op 30 april 2004 om 10:20:
[...]

Hoe kom je erbij dat iedereen tijdens de slaap uittreed? Kun je dat onderbouwen?

Ik zeg nergens dat iedereen tijdens zijn slaap uittreedt.
Ik vind alleen dat wat Lonneke schrijft exact overeen komt met wat die paranomale site beschrijft.
Die site is niet door mij geschreven, dus hoef je mij niet ter verantwoording te roepen.
« Laatst bewerkt op: april 30, 2004, 11:02:11 am door Mientje »

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #45 Gepost op: april 30, 2004, 11:23:38 am »
En wat zijn die regels, ik had er toch duidelijk bijgezet dat het een paranormale site was.
Maar wat vind je zelf van die overeenkomst, lees haar bericht nog maar eens door.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #46 Gepost op: april 30, 2004, 11:57:07 am »
Hij bedoelt waarschijnlijk óf tussen aanhalingstekens, óf in een quote. Maar vaststaande regels zijn er volgens mij niet voor.

KvdV

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #47 Gepost op: april 30, 2004, 04:17:07 pm »

quote:

Mientje schreef op 30 april 2004 om 11:23:
En wat zijn die regels, ik had er toch duidelijk bijgezet dat het een paranormale site was.
Maar wat vind je zelf van die overeenkomst, lees haar bericht nog maar eens door.
Er zijn wel regels voor, het moet tussen aanhalingstekens staan en er moet een bronvermelding bij. Je hebt wel gelijk dat er overeenkomsten zijn tussen het verhaal van Lonneke en de gegevens van de paranomale site. Maar jij legt die link, tussen het paranomale en Lonneke's verhaal

lonneke

• Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #48 Gepost op: april 30, 2004, 04:44:42 pm »

quote:

KvdV schreef op 30 april 2004 om 16:17:
[...]

Er zijn wel regels voor, het moet tussen aanhalingstekens staan en er moet een bronvermelding bij. Je hebt wel gelijk dat er overeenkomsten zijn tussen het verhaal van Lonneke en de gegevens van de paranomale site. Maar jij legt die link, tussen het paranomale en Lonneke's verhaal
ik vind het prima dat mientje deze link wil leggen hoor. Het zijn gewoon mijn ervaringen zonder daar paranormaal bij na te denken. Ik ben blij dat jij KvdV dit medisch weet te verklaren. Dat maakt me wel rustig. Dingen kunnen je ook gewoon overkomen. Ik had het al eerder gezegd dat ik het niet teveel wil vergeestelijken naar paranormaal gebied omdat je m.i te ver weg komt te staan van de werkelijkheid. Ik ben gewoon een nuchter iemand. Dat is ook een reden Mientje dat ik niet in die zweverige evangelische gemeenten geloof waar jij aanhangster van bent ( met alle respect hoor) je zult het wel goed bedoelen.
« Laatst bewerkt op: april 30, 2004, 04:45:20 pm door lonneke »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Nachtmerries
« Reactie #49 Gepost op: mei 01, 2004, 10:22:03 pm »
Hoi Bumblebee, een persoonlijke reactie..
Ik heb me regelmatig afgevraagd waar mijn dromen vandaan komen. Ik ben iemand die ze zich regelmatig herinnert. Er zijn bij mij min of meer 3 typen dromen. Het eerste is de verwerkingscatechorie: ik herhaal gesprekken van die dag, pijnlijke momenten beleef ik opnieuw, of probeer problemen uit te praten met iemand. Dat zijn nare dromen, word meestal met een ontevreden gevoel wakker, slaap dan slecht.
De 2e catechorie bevat de romans, epi, trillers. Ik droom een heel verhaal bij elkaar, over verdrukte mensen, onrecht, gevangenenkampen of ondergronds verzet, en over ik die daaraan wat probeer te doen (let wel: probeer, ik ga meestal dood in die dromen ;) ). Dat vind ik prima dromen, ze gaan nergens over, sluiten hooguit aan bij het type boeken dat ik vroeger las. Ik herinner me grote stukken bij het wakker worden, en verbaas me over de hoop creativiteit die ik 's nachts kennelijk heb. Ik wordt iig niet wakker met bonzend hart en zweet op mijn lijf. Vroeger kon ik de volgende nacht zo'n droom verder dromen, en smeerde ik zo'n droom wel uit over 3 nachten.
De 3e catechorie zijn meer de angsten, maar die droom ik tegenwoordig nog maar zeer zelden. Vroeger wel, van die dromen dat je met de familie op stap bent en ze je achterlaten in een onbekend land, omdat ze je vergeten zijn.

De 3e catechorie zijn nachtmerries, de eerst is het tot op zekere hoogte ook. De tweede catechorie voldoet aan je definitie, maar dat zijn dus wat mij betreft geen nachtmerries.

En waar ze vandaan komen? Ik heb nog steeds geen idee. Volgens mij wordt mijn doen en laten niet beinvloed door mijn dromen, en dat is wel wat ik verwacht als ze van demonen/geesten afkomstig zouden zijn. Ook heb ik niet het idee dat mijn dromen een voorspellende waarde hebben ofzo (en anders mag de eindtijd wel opschieten, ben nog jong en vitaal in mijn avonturendromen). Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ik zelf zo creatief zou kunnen zijn om al die verhalen zelf te verzinnen.

Ik heb niet het idee dat ik ooit in mijn slaap uitgetreden ben, of in gesprek ben geraakt met geesten ofzo. Het bestaat vast, maar (God dank?) is aan mijn deur voorbij gegaan. Het lijkt mij een gevaarlijke bezigheid, maar weet er niet zoveel vanaf (wie zegt dat jij de enige bent die terugkeert in het lichaam?).
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]