Auteur Topic: Waarom je verbergen?  (gelezen 2779 keer)

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Gepost op: mei 01, 2004, 10:00:26 pm »
Waarom je verbergen, als je van je mening overtuigd bent?
Het valt mij op, dat de meeste "mede-forummenaars" zo goed als niets vermelden in hun "profiel". Je weet niet eens of je het met een vrouw of een man te doen heeft. Jaja, ik weet het. Wat doet het ter zake? De argumenten zijn het belangrijkste. Het speelt ook geen rol, of iemand 25 of 52 is. Toch vind ik het prettig, "te weten met wie ik het te doen heb".
Als je je mail-adres niet wil noemen omdat je een hekel aan "spam" hebt, kan ik dat ergens begrijpen. Ik had er ook genoeg van en ben daarom van adres verandert. Voor forums en andere "openbare" internetaktiviteiten heb ik mij een appart adres genomen. (mijn echt adres geef ik alleen maar aan mijn vrienden.)

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #1 Gepost op: mei 01, 2004, 10:05:58 pm »

quote:

vrolijke schreef op 01 mei 2004 om 22:00:
Waarom je verbergen, als je van je mening overtuigd bent?
Het valt mij op, dat de meeste "mede-forummenaars" zo goed als niets vermelden in hun "profiel". Je weet niet eens of je het met een vrouw of een man te doen heeft. Jaja, ik weet het. Wat doet het ter zake? De argumenten zijn het belangrijkste. Het speelt ook geen rol, of iemand 25 of 52 is. Toch vind ik het prettig, "te weten met wie ik het te doen heb".
Als je je mail-adres niet wil noemen omdat je een hekel aan "spam" hebt, kan ik dat ergens begrijpen. Ik had er ook genoeg van en ben daarom van adres verandert. Voor forums en andere "openbare" internetaktiviteiten heb ik mij een appart adres genomen. (mijn echt adres geef ik alleen maar aan mijn vrienden.)

Als ik je vertel dat ik Piet Derksen heet en 36 jaar ben, ongetrouwd en hetero ben, en soms naar de katholieke kerk ga, heb je dan een goed beeld van mij?

Wat voegt dat toe aan de discussie?

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #2 Gepost op: mei 01, 2004, 10:06:02 pm »
Privacy?

Enne, dat stukje over mailadres veranderen: dat gaat niet zo gemakkelijk hoor. Je komt er dan pas achter bij hoeveel mensen je adres bekend is...
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #3 Gepost op: mei 01, 2004, 10:09:19 pm »

quote:

Harm schreef op 01 mei 2004 om 22:06:
Privacy?

Enne, dat stukje over mailadres veranderen: dat gaat niet zo gemakkelijk hoor. Je komt er dan pas achter bij hoeveel mensen je adres bekend is...
Je kunt voor "openbare" optredens in het internet een adres inrichten. Als je daarop dan te veel "spams" :r  krijgt, dan neemje weer een nieuwe. Dat kost (hiern in Duitsland tenminste) toch niets.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #4 Gepost op: mei 01, 2004, 10:12:51 pm »

quote:

Wilhelmina schreef op 01 mei 2004 om 22:05:
[...]

Als ik je vertel dat ik Piet Derksen heet en 36 jaar ben, ongetrouwd en hetero ben, en soms naar de katholieke kerk ga, heb je dan een goed beeld van mij?

Wat voegt dat toe aan de discussie?

Dan heb ik noch een goed, noch een slecht beeld van jou, maar ik weet tenminste met "wie" ik het te doen heb.
Als je bijvoorbeeld van mij niet weet, dat ik in Duitsland woon, kun je gouw denken: "man, leer eens eerst zonder fouten schrijven voor je begint te diskuteren".

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #5 Gepost op: mei 01, 2004, 10:27:53 pm »

quote:

vrolijke schreef op 01 mei 2004 om 22:12:
[...]

maar ik weet tenminste met "wie" ik het te doen heb.
".

Zo heeft mijn dochter weken gechat met een leuke meid van 18 jaar. Totdat ze erachter kwam dat het een vieze kerel van 65 was.
Ach..............

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #6 Gepost op: mei 01, 2004, 10:36:33 pm »

quote:

Wilhelmina schreef op 01 mei 2004 om 22:27:
[...]

Zo heeft mijn dochter weken gechat met een leuke meid van 18 jaar. Totdat ze erachter kwam dat het een vieze kerel van 65 was.
Ach..............
Bij het "chatten" leg ik mijn "wantrouwenslat" ook een stuk hoger. Als je iemand "in het ware leven" leert kennen, weet je toch ook niet wanneer hij/zij liegt. Bij alles wat je niet kan zien, (geld, beroep, afkomst, woonplaats enz enz.) kan je toch vertellen wat je wilt. Doe jij dat? ik eigenlijk niet. De leugenaar bedriegt zichzelf het meest.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #7 Gepost op: mei 01, 2004, 10:46:16 pm »
1 Zij die mij kennen, weten wie ik ben
2 Zij die mij vaagjes (van vroeger enzo) kennen zijn vaak bevooroordeeld; anoniemiteit zorgt dan voor objectiviteit
3 Ik post soms heel persoonlijke dingen, die niet door iedereen zomaar aan mijn irl-persoon gekoppeld hoeven te worden

Mensen die prive met mij door willen babbelen, kunnen terecht bij mijn opgegeven mailadres.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #8 Gepost op: mei 01, 2004, 10:55:44 pm »

quote:

elle schreef op 01 mei 2004 om 22:46:
3 Ik post soms heel persoonlijke dingen, die niet door iedereen zomaar aan mijn irl-persoon gekoppeld hoeven te worden
Dit punt geldt ook voor mij inderdaad.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #9 Gepost op: mei 01, 2004, 11:01:21 pm »

quote:

elle schreef op 01 mei 2004 om 22:46:
1 Zij die mij kennen, weten wie ik ben
2 Zij die mij vaagjes (van vroeger enzo) kennen zijn vaak bevooroordeeld; anoniemiteit zorgt dan voor objectiviteit

Mensen die prive met mij door willen babbelen, kunnen terecht bij mijn opgegeven mailadres.

1) niks op te zeggen
2) Ten dele waar. Als je bv. met een fabriekeigenaar over werkeloosheid diskuteerd, moet je andere argumenten gebruiken als wanneer je het met een werkeloze te doen hebt.
3) Kan ik verstaan. (Niet iedereen is ekstroverteerd)

Daarom vind ik, dat je tenminste een mailadres zou moeten achterlaten. Anders moet je "openbaar" mededelen, wat je eigenlijk een beetje "intiemer" wilde houden.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #10 Gepost op: mei 01, 2004, 11:18:14 pm »
Ik ben Pooh, een klein geelbruin beertje met "very little brain'. Ik zie niet in waarom mijn naam, leeftijd, sexuele geaardheid, woonadres, haarkleur of beroep in mijn 'algemene profiel' zouden moeten staan. Mochten ze voor een bepaalde discussie van belang zijn, dan zal ik ze noemen indien ze niet uit de context op te maken zijn.

Mochten mensen mij persoonlijk willen spreken, dan mogen ze dat in een topic aangeven, dan regelen we wel iets. (Meestal maak ik dan een tijdelijk accountje ergens aan, en zet dat emailadres tijdelijk in mijn profiel) Altijd een email-adres achterlaten is me veel te gevaarlijk, 99.9% van de internetgebruikers is slordig met emailadressen van anderen, voor ik 't weet krijg ik nog meer spam of virussen.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #11 Gepost op: mei 01, 2004, 11:23:09 pm »

quote:

Pooh schreef op 01 mei 2004 om 23:18:
Ik ben Pooh, een klein geelbruin beertje met "very little brain'. Ik zie niet in waarom mijn naam, leeftijd, sexuele geaardheid, woonadres, haarkleur of beroep in mijn 'algemene profiel' zouden moeten staan. Mochten ze voor een bepaalde discussie van belang zijn, dan zal ik ze noemen indien ze niet uit de context op te maken zijn.

Mochten mensen mij persoonlijk willen spreken, dan mogen ze dat in een topic aangeven, dan regelen we wel iets. (Meestal maak ik dan een tijdelijk accountje ergens aan, en zet dat emailadres tijdelijk in mijn profiel) Altijd een email-adres achterlaten is me veel te gevaarlijk, 99.9% van de internetgebruikers is slordig met emailadressen van anderen, voor ik 't weet krijg ik nog meer spam of virussen.

Dat je in Amsterdam woont schijn je wel ergens belangrijk te vinden.

Het leven is levensgevaarlijk. (Je kan op straat een dakpan op je kop krijgen)

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #12 Gepost op: mei 01, 2004, 11:25:26 pm »
Vrolijke: doe eens vrolijk!

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #13 Gepost op: mei 01, 2004, 11:27:20 pm »
En nu ga ik naar bed. Morgen ga ik naar Belgïen, mijn vader bezoeken. Die ligt met een longontsteking in't ziekenhuis. Met 90 jaar geen kleinigheid. (Dit wilde ik effe kwijt) Tot binnenkort.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #14 Gepost op: mei 01, 2004, 11:28:17 pm »

quote:

vrolijke schreef op 01 mei 2004 om 23:23:
[...]
Dat je in Amsterdam woont schijn je wel ergens belangrijk te vinden.
U moet me niet al te serieus nemen.

quote:

Het leven is levensgevaarlijk. (Je kan op straat een dakpan op je kop krijgen)

Dat is zeker waar. Juist daarom kan enige voorzichtigheid geen kwaad.

Ik ben op dit forum om te discussieren over bepaalde onderwerpen. Wat mij betreft kan een discussie prima gevoerd worden op basis van argumenten, waarbij de discussiepartners zelf bepalen welke achtergrondinformatie ze noodzakelijk achten voor de interpretatie van hun verhaal. Ik zie dan ook helemaal niets in een verplichte openheid. Mochten andere gebruikers denken dat ze te weinig achtergrondinfo krijgen, dan staat vragen natuurlijk vrij, maar waarom zou men daar al bij voorbaat vanuitgaan?
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2004, 11:28:40 pm door Pooh »

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #15 Gepost op: mei 01, 2004, 11:32:27 pm »

quote:

vrolijke schreef op 01 mei 2004 om 23:27:
En nu ga ik naar bed. Morgen ga ik naar Belgïen, mijn vader bezoeken. Die ligt met een longontsteking in't ziekenhuis. Met 90 jaar geen kleinigheid. (Dit wilde ik effe kwijt) Tot binnenkort.
Sterkte.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #16 Gepost op: mei 01, 2004, 11:35:34 pm »

quote:

vrolijke schreef op 01 mei 2004 om 23:01:
[...]

Daarom vind ik, dat je tenminste een mailadres zou moeten achterlaten. Anders moet je "openbaar" mededelen, wat je eigenlijk een beetje "intiemer" wilde houden.

Ik zit op een forum om met veel mensen te discussieren. Daarbij gebruik ik uiteraard 'openbare' argumenten. Ik zit niet op een forum omdat ik graag intiem via mail ofzo met 1 iemand wil discussieren. En iemand buiten de forumdiscussie om persoonlijke info verstrekken is geen eerlijke manier van discussieren.

Voor zover relevant geef ik achtergrond informatie in bepaalde discussies, zeker als ik weet dat mijn argumenten door mijn ervaring gekleurd zijn. Om je voorbeeld aan te halen: als ik werkgever ben en ik babbel mee in een werkeloosheidsdiscussie, dan is het op dat moment relevant dat men weet dat ik werkgever ben. De info wordt dan op dat moment gegeven. Ik zie niet in waarom dat  in mijn profiel zou moeten staan.

Push

• Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #17 Gepost op: mei 02, 2004, 11:13:40 am »
:)  Dit is een interessant draadje...
Ik heb meerdere redenen om anoniem te willen blijven, vooral op het "GKV Forum".
De reden hiervan is, dat ik al al enige tijd zit met vragen die ik anoniem zou willen stellen op dit forum... Alleen heb (nog) niet het lef gevonden om daadwerkelijk deze vragen te stellen. Ik wil anoniem blijven op dit forum omdat ik me schaam voor bepaalde dingen.

In mijn omgeving durf en kan ik er niet over praten... Hier kan ik dat wel. Alleen duurt het nog even! ;)
P.U.S.H.

Pray
Until
Something
Happens

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #18 Gepost op: mei 02, 2004, 11:19:43 am »
Wat vrolijke misschien niet merkt, is dat het gereformeerde wereldje nou eenmaal klein is. Ik vind het prima om op een forum van gedachten te wisselen, alleen heeft via geschreven berichten discussiëren ook zo z'n nadelen. Je krijgt soms een vertekend beeld van iemand als je diegene niet goed kent. Ik denk dat ik irl heel anders ben als op het forum. Irl ben ik bijvoorbeeld een heel gesloten, introvert type. Daarom ben ik op het forum anoniem.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

marijma

• Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #19 Gepost op: mei 02, 2004, 11:29:35 am »
Ik vind het helemaal niet nodig dat anderen alles weten over mij. Ik heb al best veel informatie vrijgegeven maar ik vind het niet nodig dat allemaal in mijn profiel te vermelden. De informatie die ik best vrij wil geven staat er al in. Dat heeft niks met geheimzinnigheid te maken maar ik denk dat het helemaal niet erg is om voorzichtig te zijn met het medium internet! En als iemand anders zijn hele hebben en houden wel op internet wil zetten dan is dat prima voor diegene, maar ik zie dat niet zitten.
Net zo min als dat ik tegen de persoon naast mij in de bus , die ik helemaal niet ken, mijn leeftijd, mijn seksuele voorkeur, mijn adres en wat voor dingen meer ga vertellen. Ook in het dagelijks leven vind ik dat ik privacy heb.
En inderdaad kan ik me heel goed voorstellen dat mensen van het GKV er helemaaaaaaal geen behoefte aan hebben, inderdaad, dat wereldje is heel klein! En nu kun je tenminste een beetje vrijuit praten, waarvan ik denk dat meerdere personen hier op het forum niet zouden kunnen als ze alles openbaar gaan maken.
Maar sowieso snap ik het nut er niet zo van hoor....ik denk dat het gewoon nieuwsgierigheid van je is, Vrolijke, niet meer en niet minder ;)  :P
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #20 Gepost op: mei 02, 2004, 11:34:12 am »
Maar als je toch het één en ander wilt weten:

- ik ben man,
- 34 jaar oud
- getrouwd, 2 kiddo's.
- 1 hond en 2 katten.

;)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

marijma

• Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #21 Gepost op: mei 02, 2004, 11:41:37 am »

quote:

Roodkapje schreef op 02 mei 2004 om 11:34:

- ik ben man,
- 34 jaar oud
- getrouwd, 2 kiddo's.
- 1 hond en 2 katten.

;)
:D  ik heb altijd gedacht dat je een vrouw was O-). Maar dat kan natuurlijk ook wel door je gebruikersnaam komen.... :)
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2004, 11:42:36 am door marijma »
Probeer niet perfect te zijn, maar probeer zo perfect mogelijk jezelf te zijn!

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #22 Gepost op: mei 02, 2004, 11:41:43 am »

quote:

Roodkapje schreef op 02 mei 2004 om 11:34:

Gij zult geen valsch getuigenis spreken (Ex 20:16)

Mart

• Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #23 Gepost op: mei 02, 2004, 12:05:47 pm »
ik heb veel te verbergen, maar toch verberg ik me niet.  :)

Does

• Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #24 Gepost op: mei 02, 2004, 12:25:29 pm »
Ik ben 100 % homo.. :P
Live vanuit de luie stoel

Push

• Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #25 Gepost op: mei 02, 2004, 12:26:51 pm »

quote:

Daar kon je opwachten dat er zulke reacties zouden komen...  :O  :)
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2004, 12:27:52 pm door Push »
P.U.S.H.

Pray
Until
Something
Happens

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #26 Gepost op: mei 02, 2004, 12:27:02 pm »
Weet je dat zeker? 8)7  :?
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2004, 12:27:28 pm door Roodkapje »

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #27 Gepost op: mei 02, 2004, 12:53:26 pm »

quote:

Houd dat soort reacties in Feedback en andere serieuze discussies gaarne voor je. In Chatforum kun je je gang gaan :) .

Does

• Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #28 Gepost op: mei 02, 2004, 01:29:54 pm »

quote:

Push schreef op 02 mei 2004 om 12:26:
[...]

Daar kon je opwachten dat er zulke reacties zouden komen...  :O  :)

:P

Ik tik graag dingen binnen.. en schop graag tegen openstaande deuren. ;)

Does

• Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #29 Gepost op: mei 02, 2004, 01:30:12 pm »

quote:

Harm schreef op 02 mei 2004 om 12:53:

[...]

Houd dat soort reacties in Feedback en andere serieuze discussies gaarne voor je. In Chatforum kun je je gang gaan :) .
Hoi harrum.. :*)

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #30 Gepost op: mei 02, 2004, 10:53:56 pm »
Weer terrug. Vandaag 7 uur in de trein gezeten. Dinsdag ga ik er weer naartoe. Als ik me nu niet zo precies weet uit te drukken, ligt dat eraan, dat ik moe ben. (Maar ik wilde julie toch niet alleen laten.)

Ik blijf erbij: als je van je geloof echt overtuigt bent, wil je het gewoon overal vertellen. En de mensen mogen ook gerust weten dat ik het ben, die dat vertelt. Dat was bij de apostelen in ieder geval ook zo. Ik begrijp echt niet wat er hier valt te "verstiekemen".

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #31 Gepost op: mei 02, 2004, 11:00:49 pm »
geloof is 1 ding, zonde en schaamte een ander. God kan dingen juist beoordelen, van je medemens moet je dat maar afwachten. Dat is dus het idee achter mijn pseudoniem.
Verder maakt het voor jou niets uit of je weet hoe ik heet of niet, lijkt me.
Waar ik het wel mee eens ben: een nick die suggereert dat je de andere sekse hebt dan irl, da's misleiding en vervelend.

(Vrolijke: jouw nick past ook niet altijd even goed bij je... Soms past 'ietwat frustie' beter bij je ;) )

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #32 Gepost op: mei 03, 2004, 08:15:24 am »

quote:

vrolijke schreef op 02 mei 2004 om 22:53:
Weer terrug. Vandaag 7 uur in de trein gezeten. Dinsdag ga ik er weer naartoe. Als ik me nu niet zo precies weet uit te drukken, ligt dat eraan, dat ik moe ben. (Maar ik wilde julie toch niet alleen laten.)
Hoe is het met je vader nu?
Bombus terrestris Reginae

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #33 Gepost op: mei 03, 2004, 09:56:13 am »

quote:

Bumblebee schreef op 03 mei 2004 om 08:15:
[...]

Hoe is het met je vader nu?
Mijn zus is er vandaag naar toe. Zij wil nog eens met de dokter praten. Neven zijn longontsteking heeft hij nu nog darmproblemen erbij gekregen. Hijzelf gaat ervan uit, dat zijn klokje afgelopen is. Als ik hem zegde, dat morgen mijn zus en overmorgen ik weer kom heeft hij maar zwakjes gereageerd. Als ik hem dan zei: "vergeet vooral niet te ademen" moest hij luid lachen. (Dit is een "spreukje" van mij. Sinds een jaar of vijf, wanneer we over ouderdom, dood en hoe oud hij wel zou worden, gesproken hebben, heb ik hem altijd gezegd: "vader, je kunt zo oud worden als je wilt, je mag alleen niet vergeten te ademen.)

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #34 Gepost op: mei 04, 2004, 07:58:46 pm »
Ik zit nu aan de commputer van mijn dochter in België. Mijn vader gaat het weer goed. De dokter zei vandaag: "vorige week dacht ik dat het met hem gedaan was". Waarscheinlijk kan hij volgende week weer naar huis. (Hij heeft nog een paar jaartjes "bijgetekend")

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Waarom je verbergen?
« Reactie #35 Gepost op: mei 04, 2004, 08:44:09 pm »

quote:

vrolijke schreef op 04 mei 2004 om 19:58:
 (Hij heeft nog een paar jaartjes "bijgetekend")

En hij wás al zo lang "in dienst!"  :)

Fijn dat het weer goed gaat. Een longontsteking valt niet mee op je 90e!
Bombus terrestris Reginae