Auteur Topic: Nieuwe zoektocht naar ark van Noach  (gelezen 1498 keer)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Nieuwe zoektocht naar ark van Noach
« Gepost op: april 29, 2004, 05:30:47 pm »

Uitgegeven: 29 april 2004 16:01
NEW YORK - Een team van Amerikaanse en Turkse archeologen meent op een satellietfoto van de berg Ararat, in Oost-Turkije, sporen van de ark van Noach te hebben ontdekt. Op 15 juli beginnen zij een nieuwe zoekactie naar het bijbelse vaartuig. Een Hawaiiaanse katholieke zakenman financiert de expeditie, zo meldde een lokaal televisiestation in Honolulu donderdag.

Volgens het Oude Testament liet God het veertig dagen en nachten regenen om de mensen te straffen voor hun verdorvenheid. Noach kreeg opdracht een ark te bouwen die, naast hem en zijn familie, van alle diersoorten op aarde een mannetje en en vrouwtje kon huisvesten. Toen na de zondvloed het water zakte, strandde de ark op de 5156 hoge berg Ararat, zo wil de overlevering.

Amerikaanse spionagevliegtuigen fotografeerden al in 1949 en vreemde, door ijs bedekte structuur op de berg. De Amerikaanse regering gaf deze beelden in 1997 vrij. Volgens fanatieke gelovigen was hierop overduidelijk de vorm van een schip te zien.

Wetenschappers vonden de foto's echter geen overtuigend bewijs voor deze stelling. Zij wezen er ook op dat er geen enkel geologisch bewijs bestaat dat het water op aarde ooit zo hoog heeft gestaan.

Door de zeer hete zomer van vorig jaar is een fors deel van de ijslaag op de top van de Ararat gesmolten. Daarom gaf de Hawaiiaanse zakenman Daniel McGivern, die tevens een zeer overtuigd katholiek is, opdracht om nieuwe satellietfoto's te maken van de berg. Daarop zou een grote structuur van 15 meter hoog, 25 meter breed en 150 meter lang te zien zijn.

De afgelopen decennia zijn talrijke wetenschappers en avonturiers afgereisd naar Oost-Turkije in de hoop het legendarische schip te vinden. De expedities vormen zelfs een belangrijke bron van inkomsten voor de plaatselijke bevolking. Mocht het deze keer wel lukken het schip te lokaliseren, dan zullen de wetenschappers het met rust laten, zo beloofde McGivern. "We zullen de ark alleen fotografen zodat iedereen hem kan zien", aldus de zakenman.

Bron: Nu.nl

Zou het helpen denken jullie als de Ark van Noach daadwerkelijk gevonden wordt?
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2004, 05:36:07 pm »
Je weet maar nooit...

maar alle mislukte pogingen tot nu toe geven weinig hoop.
En als er iets gevonden wordt is het nog de vraag of iedereen het gelooft. Waarschijnlijk breekt er dan een soortgelijke discussie los als die rondom het ossuarium van Jacobus.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2004, 05:41:39 pm »
Er zijn al tig aantal zoektochten geweest naar de Ark en er is nog nooit wat gevonden.  Het zou wel leuk zijn als ze iets vinden maar die kans acht ik heel klein.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2004, 05:51:20 pm »
« Laatst bewerkt op: april 29, 2004, 05:51:38 pm door Mart »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2004, 05:59:36 pm »
Het lijkt meer op een stuk rots dan op een ark. (als je 't mij vraagt).
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 29, 2004, 06:20:18 pm »
Er is zovaak gezocht, sommigen beweren hem gezien te hebben, maar altijd gebeurt er iets met het filmrolletje (Daar hebben wij in nederland ook ervaring mee :X )
Pinkeltjefan

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 29, 2004, 06:29:06 pm »
hoeveel feiten heeft een moderne mens nodig zodat het geen geloof meer heet ?
[JESUS]Life[/JESUS]

Mart

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 29, 2004, 07:35:49 pm »

quote:

spacy schreef op 29 april 2004 om 18:29:
hoeveel feiten heeft een moderne mens nodig zodat het geen geloof meer heet ?

ach dara gaat het toch helemaal niet om, mij maakt het echt niets uit of dat ding ooit gevonden wordt, het is alleen leuk om dit soort 'adventure' verhalen te volgen, en het zou natuurlijk leuk zijn als ze dat ding uiteindelijk vinden, maar voor mijn geloof maakt het echt geen verschil.

er wordt in de bijbel een plaats aangeduid waar de ark zou moeten liggen, nou dan zou je toch wel gek zijn als je daar niet een keer naar op zoek zou gaan?

je hebt ook mensen die een reis naar israel boeken, gewoon om dat land te bekijken en om de sfeer te proeven. maakt het uit voor het geloof? het kan een verdieping geven, maar uiteindelijk maakt het het geloof niet meer of minder 'waar'.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 29, 2004, 09:25:43 pm »
http://www.j-lorber.de/facts/sintflut/00_sintflut.htm

Een interressante link. (Ik heb het zelf nog niet allemaal doorgelezen, maar klinkt wel logisch)

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 29, 2004, 09:43:21 pm »
Die foto, dat lijkt meer zo'n pinguin werp spelletjes achtergrondje.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 29, 2004, 10:48:46 pm »

quote:

vrolijke schreef op 29 april 2004 om 21:25:
http://www.j-lorber.de/facts/sintflut/00_sintflut.htm

Een interressante link. (Ik heb het zelf nog niet allemaal doorgelezen, maar klinkt wel logisch)

Er zijn zoveel dingen logisch te verklaren, maar daar draait het in het geloof niet om. Het is wel aardig, maar niet zinvol. Als mensen alles zonodig willen verklaren moeten ze dat zelf weten hoor.

offtopic:Heb je ook een Nederlanstalige link? Ik spreek en lees wel vloeiend Duits, maar ik gok dat dat voor de gemiddelde forumbezoeker niet zo is, mochten ze geïntereseerd zijn.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 29, 2004, 10:56:50 pm »
Jij was deze topic begonnen, en van jou weet ik dat je perfect tweetalig bent. Ben je overigens man of vrouw. Van jou, zoals van de meeste hier staat er zo goed als niets in hun "profielpage". Hebben julie iets te verbergen?

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 29, 2004, 10:59:55 pm »
Ik heb niks te verbergen, maar wil geen spam ontvangen en weet dat via openbare profielen veel adressen en andere gegevens vergaard worden.
Ik was ooit atheïst zoals je weet, dus het hele zondvloedverhaal is mij allang bekend. Misschien van andere forumgebruikers niet, dus vandaar mijn vraag. Ik vind het niet nodig om mijn gender in mijn profiel te zetten. Mensen merken aan mijn reacties vanzelf wel of ik een mannetje of een vrouwtje ben.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 29, 2004, 11:12:25 pm »

quote:

Roodkapje schreef op 29 april 2004 om 22:59:
1) Ik heb niks te verbergen, maar wil geen spam ontvangen en weet dat via openbare profielen veel adressen en andere gegevens vergaard worden.
Ik was ooit atheïst zoals je weet, dus het hele zondvloedverhaal is mij allang bekend. Misschien van andere forumgebruikers niet, dus vandaar mijn vraag.
2) Ik vind het niet nodig om mijn gender in mijn profiel te zetten. Mensen merken aan mijn reacties vanzelf wel of ik een mannetje of een vrouwtje ben.

1) Daarom heb ik twee mail-adressen.
2) misschien ben ik te dom, maar ik heb het tot nu toe nog niet kunnen vaststellen.

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 30, 2004, 12:30:17 am »
Hmm, volgens mij is dit al vreselijk oud nieuws. Toen ik een jaar of 14 was (das nu dan 18 jaar geleden) ben ik ook op de Ararat geweest om naar "de ark" te kijken, er was een soort bootvorm in grond, en toen waren er ook onderzoekers bezig met opgravingen enzo.
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....