Auteur Topic: Wat is 'bidden in de Geest'? *(afgesplitst)  (gelezen 4206 keer)

Hans B

• www.devoorhof.nl
    • Bekijk profiel
Wat is 'bidden in de Geest'? *(afgesplitst)
« Reactie #30 Gepost op: mei 06, 2004, 10:55:24 am »
Heel het christelijk leven is een leven 'in Christus', 'in de Heer' of 'in de Geest'. Zoek met je concordantie maar eens op 'bidden in de Geest' - dat is (bij Paulus) helemaal geen staande uitdrukking. Een christen doet dingen in de Heer, in Christus of in de Geest.

Dus kun je ook bidden in de Geest, maar dat wil niets anders zeggen dan: bidden in de sfeer van de Geest, in het krachtenveld van de Geest, in de ruimte van de Geest, bidden opgenomen in het werk van de Geest; tenminste, als je de uitdrukking 'bidden in de Geest' zo wilt gebruiken dat je enigszins in de buurt van Paulus' spraakgebruik blijft.
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping
2 Kor 5,17

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: mei 06, 2004, 11:04:36 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 06 mei 2004 om 10:40:

[...]

Vind je het dan ok als ik deze discussie weer naar de tongentaal-discussie verplaats?
Misschien kunnen we een goede samenvatting maken, en even helemaal opnieuw beginnen? Taal van de Geest of zo?

Hans B

• www.devoorhof.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: mei 06, 2004, 11:23:24 am »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 06 mei 2004 om 10:40:

[...]

Vind je het dan ok als ik deze discussie weer naar de tongentaal-discussie verplaats?
Ik zou deze discussie niet terugplaatsen: 'bidden in de Geest' is veel breder dan 'tongentaal', betreft al het bidden van christenen.
Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping
2 Kor 5,17

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: mei 06, 2004, 11:58:41 am »
Om de redenen die Hans noemt (wat voor mij eigenlijk ook de redenen waren om er een apart topic van te maken) zal ik dit topic openlaten. Alle posts over het Charisma-artikel zal ik dan ook hierheen verplaatsen, is dat goed? Of zijn er mensen die daar problemen mee hebben?

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: mei 06, 2004, 12:02:19 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 06 mei 2004 om 11:58:
Om de redenen die Hans noemt (wat voor mij eigenlijk ook de redenen waren om er een apart topic van te maken) zal ik dit topic openlaten. Alle posts over het Charisma-artikel zal ik dan ook hierheen verplaatsen, is dat goed? Of zijn er mensen die daar problemen mee hebben?
Ik heb geen bezwaar , als je het maar geen Charisma artikel noemt, want dat is de bron niet, zie mijn post hiervoor.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: mei 06, 2004, 12:43:19 pm »
<font color=blue>Ik heb nu alle posts over het artikel van Peterson in dit topic gezet. Hopelijk is iedereen nu weer min of meer tevreden en ziet iedereen zo ongeveer het nu in van deze aparte topics.

/Edit: de off-topic posts over het modbeleid e.d. verwijder ik op niet al te lange termijn uit dit topic om het overzichtelijk te houden. OK?</font>
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2004, 12:45:43 pm door Mezzamorpheus »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: mei 06, 2004, 01:25:53 pm »
OK..... :)
(Je bent er maar druk mee......)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: mei 06, 2004, 03:27:13 pm »
Aangezien de off-topics er nu nog in staan...

Goed bezig, Mezza!!!
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"