Jammer dat de discussie een verkeerde weg is ingeslagen. Vermoedelijk heb ik mijn punt niet helder genoeg uiteen gezet.
quote:
Ik heb al eens gezegd dat het mij gaat om de passiviteit. Als men mij dwingt om 8:30 met werk te beginnen of naar een college te gaan luisteren zonder dat ik aantekeningen mag maken, zal ik ook zeggen dat dat niet handig is. Want dan lig ik namelijk na 5 minuten weer te pitten. Waarom je er bij werk niet over klaagt is omdat werk ten eerste nu eenmaal nodig is om te kunnen leven en ten tweede het je bij werk minder dan bij de kerk interesseert of je wel of niet wakker bent. Juist omdát de kerk zo belangrijk is voor mij, maak ik hier een probleem van.
quote: Dus wordt de zondag toch wel vaak gebruikt om je eigen ritme te houden...
Ik vind het een beetje gezocht om, na al die uitleg van mij, nog steeds te suggereren dat het mij om puur eigenbelang te doen is. Ik kom op voor een ieder die geen ochtendmens is, bovendien heb ik me in eerdere posts juist verzet tegen het argument 'mijn hele zondag breekt in stukken als kerk later moet beginnen', omdat ik dat een zwak argument vind.
quote: Want we moeten de hele week al vroeg en op zaterdag moeten we vroeg eruit voor allerlei andere verplichtingen.....
Ik ben student. Ik zet de hele week door, inclusief de zondag, mijn wekker op 8:00 (of 9:00 als ik het laat heb gemaakt de avond ervoor). Uitslapen doe ik nooit. Ik zorg dat ik elke nacht 8 uur slaap krijg, liefst 9 want dat heb ik eigenlijk nodig.
quote: En op zondag merk ik dat de kinderen plotseling altijd als een blok slapen en moet ik iedereen uit bed sleeeepen...
Terwijl ze door de week vaak vroeg wakker zijn.
Dat lijkt me verontrustend, want ik zie dit als een aanwijzing dat je kinderen kerk helemaal niet leuk vinden.
quote: Enne....Je kunt toch ook aantekeningen maken in een opschrijfboek(je) zonder dat je daar uitgebreid extra ruimte voor nodig hebt?
Zou kunnen, maar ik vind het nogal ongemakkelijk, en nogmaals: wat is er mis mee om gewoon met iedereen rekening te houden, in plaats van alleen met de ochtendmensen. Aantekeningen maken bij kerkdiensten of vroege colleges helpt inderdaad, maar het blijft zo dat ik nog allerminst 'topfit' ben. Ik zie hier mensen reageren met uitspraken als 'ik heb geen problemen met kerk om 8:30'. Da's heel mooi, maar ik wel!