quote:
Aquila heeft ook zo'n gen-defect!

Maar hij is zeer goed in slaapjes overdag die soms meer weg hebben van een bewusteloosheid.

Gaat altijd laat naar bed (na 1 uur zeker) en is het prototype van een avondmens.
Als hij niet teveel door mij aan z'n hoofd wordt gezeurd, kan hij echter redelijk goed zondags op tijd zijn.....
Alleen toen we pas getrouwd waren dacht hij: Als ik zondags om half tien opsta, kan ik net op tijd in de dienst zitten..(tien uur)
Je ziet, er is nog hoop! Want nu moet hij toch met 'tig personen op tijd zien te komen zondags, en dat is wel een ander verhaal dan alleen zorgen dat jijzelf op tijd komt...
Evian, is het altijd om 9.00 uur? Sorry als je dat al eens hebt geschreven, maar ik lees nu niet alle bladzijden weer door, vandaar...
Als ik het zo lees ben je niet alleen een avondmens maar heb je ook aardig wat slaap nodig....

Persoonlijk lijkt me 9 uur ook wel erg vroeg maar alles dan naar 12 uur schuiven vindt ik ook niet echt wat.
Hoeveel avondmensen die dit echt een probleem vinden zitten er in jullie kerk?
Als je het gaat uitrekenen, zijn er ook vast heel wat gezinnen met kinderen..... En dan gaat het bij ons (maar dat is natuurlijk niet bij iedereen zo) dat we al 17 jaar om en om naar de dienst gaan i.v.m. de kinderen...
Een hele andere oplossing en misschien vind je dat wel een hele rare (maar wel serieus bedoelt): Praat er met God over en vertel dat je er zo'n moeite mee hebt. Wie weet kan Hij er wat aan doen en kun je zondag je aandacht heel goed bij de preek houden!