Auteur Topic: Kinderen 'nemen'  (gelezen 8639 keer)

Marloes

• Bekijk profiel
Kinderen 'nemen'
« Reactie #50 Gepost op: mei 07, 2004, 08:11:24 pm »
Als laatste afdwaling: Het is voor alleenstaande moeders wel makkelijker thuis te blijven. Zij kunnen met meer geloofwaardigheid dan mannen in de sollicitatiebrieven schrijven dat ze wel graag gebruik willen maken van hun wettelijk recht om een kwart van de werktijd te besteden aan.. kolven. ;)
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2004, 08:11:47 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

lonneke

• Bekijk profiel
Kinderen 'nemen'
« Reactie #51 Gepost op: mei 07, 2004, 08:33:05 pm »
Gelijke rechten voor bijstandsmoeders-en vaders. Ben ik het wel mee eens.

Om terug te komen op Reindertje.

Je kunt ook met een goed huwelijk zijn begonnen en geestelijk en fysiek helemaal op en top zijn als man en vrouw en de bereidheid hebben om kinderen van God te ontvangen. Gaandeweg kan je ideaalbeeld wat je had van het huwelijk of van kinderen krijgen waar het in dit topic over gaat enorm om zeep worden geholpen. Misschien had je het als ouder wel heel graag anders gezien. Maar jouw kind blijkt zo'n lastpost of zo'n moeilijk opvoedbaar kind, of je kind wordt ongeneeslijk ziek, of krijgt een ongeval met blijvend letsel, kijk naar de brand in Volendam....Ja, daar zit je als "goede" ouder niet op te wachten. Je had het graag allemaal anders gezien.

Zo zijn er ook ouders die kinderen krijgen en hun kinderen mishandelen. Ik ken iemand die ook in zijn kinderjaren is mishandeld maar die met succes carriere heeft gemaakt en aan de universiteit klinische psychologie is gaan studeren en als een heel stabiel mens en persoonlijkheid uit de verf is gekomen ondanks zijn ouders die slecht voor hem waren.

Je kunt dus niet op voorhand zeggen van kinderen mogen niet geboren worden omdat ouders daar niet bij nagedacht hebben. Ook ouders leren gaandeweg veel van hun kind en de bijbehorende opvoeding.

En dan heb je nog de ouders die altijd erg goed voor hun kind zijn geweest maar waar het kind zelf verslaafd raakt of in het criminele circuit terecht komt. Ouders staan dan ook met hun handen in het haar. Hadden het graag anders gezien. En staan machteloos toe te kijken. Nemen zich het zelf kwalijk, dat ze toch gefaald hebben in hun opvoeding terwijl dat niet zo is.
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2004, 08:35:19 pm door lonneke »

Marloes

• Bekijk profiel
Kinderen 'nemen'
« Reactie #52 Gepost op: mei 07, 2004, 10:44:02 pm »
[Prediker 7:29]

bart1984

• Bekijk profiel
Kinderen 'nemen'
« Reactie #53 Gepost op: mei 07, 2004, 11:44:36 pm »

quote:

Doarsie schreef op 06 mei 2004 om 23:33:
Moet er dan van hogerhand een lijst komen met hoeveel kinderen je mag?
minimumloon: 1 kind
minimum tot modaal: 2 kinderen
modaal tot 2 keer modaal: 2,5 kind
.......
Miljonairs: onbeperkt.
]

Ik zeg toch ik zal niet zeggen wat wel en niet mag maar ik zou het niet doen. Je moet eens beter lezen

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Kinderen 'nemen'
« Reactie #54 Gepost op: mei 07, 2004, 11:47:33 pm »
Ik kan uitstekend lezen.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Kinderen 'nemen'
« Reactie #55 Gepost op: mei 08, 2004, 12:29:52 am »
Met een modaal inkomen mag je dus een modaal gezin...... ;)

Als ik het goed lees zijn wij bijna miljonairs!!!!!
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2004, 12:32:39 am door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Kinderen 'nemen'
« Reactie #56 Gepost op: mei 08, 2004, 01:28:49 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 08 mei 2004 om 00:29:
Met een modaal inkomen mag je dus een modaal gezin...... ;)

Als ik het goed lees zijn wij bijna miljonairs!!!!!
Rijkdom is inderdaad niet in geld uit te drukken.

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
Kinderen 'nemen'
« Reactie #57 Gepost op: mei 08, 2004, 09:39:31 am »
hmm mijn ouders hebben ook nooit een erg hoog inkomen gehad maar hebben er wel zonder problemen 5 opgevoed

mijn vader is zelfs nog ontslagen geweest en omgeschoold niet lang geleden

ok ze hadden wel het geluk dat niemand van ons wou studeren ;)
[JESUS]Life[/JESUS]

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Kinderen 'nemen'
« Reactie #58 Gepost op: mei 08, 2004, 12:20:11 pm »
In Zweden, Frankrijk ea bestaat het gros van de gezinnen uit ouders-met-dubbel-inkomen en sleutelkinderen. Toch groeien die kinderen niet voor galg en rad op (iig lang niet allemaal ;) ). Kennelijk is dat niet per se de oorzaak van een slechte opvoeding.

Er staat vandaag ook een opinie-stukje over deze kwestie in de Trouw. De insteek was: waarom zouden verstandelijk gehandicapten geen kinderen mogen en alcoholisten wel? De schrijfster kende gehandicapte stelletjes die hun kind(eren) prima weten op te voeden. Zij had het echter niet op alcoholisten met kinderen.

Ik kwam laatst in het ziekenhuis een alcoholist (met suikerziekte) tegen. Hij werkte nog maar 3 ochtenden in de week ofzo, en het volledige huishouden kwam voor rekening van zijn 18-jarige dochter (eten koken, boodschappen doen, wassen en soppen). Zijn vrouw was jaren geleden foetsie gegaan, wat de hoofdreden voor zijn drinkgedrag vormde. Door zijn alcoholisme was zijn suiker behoorlijk slecht te regelen, waardoor hij de eerste complicaties al kreeg.

Dan denk je: arreme dochter. Maar de betreffende dochter leek het allemaal redelijk in de hand te hebben. 't Was een vrolijke meid, die erg veel van haar paps hield. 't Gaat dus prima met dochterlief. (Dus nu denk ik: arreme man, je leven stort compleet in als je dochter uit huis gaat (waarna de dochter waarschijnlijk een schuldgevoel krijgt enz).)

Dus bij alle slechte situaties is een positief verhaal te noemen. Daarom is discriminatie op bepaalde omstandigheden erg lastig. Ook arme mensen kunnen prima kinderen voortbrengen, ook geestelijk zwakke mensen kunnen prima kinderen voortbrengen, alcohol hoeft kinderen niet te beschadigen enz.
Als je dus ergens op wilt discrimineren, ben je direct paternalistisch bezig. 't Zal niet voor iedereen goed uitpakken!
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

motor

• Bekijk profiel
Kinderen 'nemen'
« Reactie #59 Gepost op: mei 10, 2004, 10:46:03 am »
paternalistisch --> ehh???

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Kinderen 'nemen'
« Reactie #60 Gepost op: mei 10, 2004, 08:02:16 pm »
paternalistisch is: 'de vader uithangen die alles altijd beter weet, voor je eigen bestwil'.

Regeringen zijn soms erg paternalistisch. Ook al wil 'het volk' iets, de regering kan zeggen 'nee, dat is niet goed voor je, dat doe je anders, anders geven we je straf'. Verkeersregels zijn daar een voorbeeld van, net als leerplicht, de verplichting tot ziektekostenverzekering als je werkt enzovoorts.

De regering kan dus ook zeggen: 't is voor jullie soort mensen (=discriminatie) beter om geen kinderen te krijgen.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2004, 08:03:17 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
Kinderen 'nemen'
« Reactie #61 Gepost op: mei 10, 2004, 09:12:28 pm »

quote:

Marloes schreef op 07 mei 2004 om 20:11:
Als laatste afdwaling: Het is voor alleenstaande moeders wel makkelijker thuis te blijven. Zij kunnen met meer geloofwaardigheid dan mannen in de sollicitatiebrieven schrijven dat ze wel graag gebruik willen maken van hun wettelijk recht om een kwart van de werktijd te besteden aan.. kolven. ;)
een kwart? zoveel?
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

ruth

• Bekijk profiel
Kinderen 'nemen'
« Reactie #62 Gepost op: juli 23, 2004, 06:13:16 pm »
Kinderen nemen?
Kinderen zijn geschenken.
In de opleiding voor verpleegkunde , zaten we tijdens een les over al die ziekenhuisbevallingen te praten. In een ander vak hadden we ook al het een en ander van psychologie gehad en opvoeding en de ontwikkeling van baby tot volwassene.
Wordt er op een gegeven moment gezegd. Als je over dit alles na gaat denken, zou je toch geen kind meer op de wereld durven zetten. Het zette een hele discussie in gang. Ik had mijn besluit genomen.Ik wist zeker kinderen te willen opvoeden, om ze iets mee te geven, door te geven.Al zouden het adoptie of pleegkinderen zijn.
En toen ik trouwde vond iedereen me nog zo jong. Het is maar wat je jong vindt in een tijd waar men gemiddeld rond de 30 het eerst kind krijgt?
Mijn droom was zeven kinderen. Maar gaanderweg leer je wat opvoeden inhoudt. Wij zijn hartstikke blij met onze kids, ook al vinden veel mensen dat we er te veel hebben.
Ik kom uit een gezin van vijf  kids en heb dit niet als nadeel gevonden.Mijn opa en oma hadden 15 kinderen en ik was het oudste kleinkind en heb ontzettend veel gezien van wat mijn oma deed in haar gezin. Zoveel liefde, en dat blijft je bij. En ik hoop dat ik ook ooit oma mag worden. Ik vind kinderen leuk en ik vind ook dat ik ze iets te bieden heb.
Mijn kinderen vinden ook helemaal niet dat ze met teveel zijn. En er word er echt een gemist in huis, als die ergens anders is.