Auteur Topic: Is de Paus een dictator ?  (gelezen 4772 keer)

de dromer

• Bekijk profiel
Is de Paus een dictator ?
« Gepost op: februari 03, 2003, 02:41:56 pm »
Vanmiddag zag ik op Discovery Channel een documentaire over het Vaticaan,
Aan gezien het Vaticaan een zelfstandige staat is, met de Paus aan het hoofd, vroeg ik mij af af er binnen het vaticaan vrijheid van meningsuiting is ?

Is er binnen het vaticaan mogelijk om protestants of bijvoorbeeld baptist te zijn ?
Word je het land uitgezet als je een ander geloof dan het katholieke aanhangt ?

M.a.w.  Is de paus een dictator ?

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: februari 03, 2003, 02:55:56 pm »
Amnesty International slaat geen alarm...
Tenminste op hun website kon ik geen artikelen over Vaticaanstad vinden.
Altijd in voor verbeteringen!

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: februari 03, 2003, 04:02:20 pm »
Popes in their secular role ruled portions of the Italian peninsula for more than a thousand years until the mid 19th century, when many of the Papal States were seized by the newly united Kingdom of Italy. In 1870, the pope's holdings were further circumscribed when Rome itself was annexed. Disputes between a series of "prisoner" popes and Italy were resolved in 1929 by three Lateran Treaties, which established the independent state of Vatican City and granted Roman Catholicism special status in Italy. In 1984, a concordat between the Holy See and Italy modified certain of the earlier treaty provisions, including the primacy of Roman Catholicism as the Italian state religion. Present concerns of the Holy See include the failing health of Pope John Paul II, interreligious dialogue and reconciliation, and the adjustment of church doctrine in an era of rapid change and globalization. About 1 billion people worldwide profess the Catholic faith.

De veiligheid van het vaticaan word door de Italiaanse overheid gegarandeerd. Voor de persoonlijke velgheid en politie taken heeft men de zwitsterse garde.
Het land word geregeerd als een absolute monarchie. Volgens de Grondwet (Regimini Ecclesiae Universae) heeft de paus de volledige wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht. In het bestuur wordt hij bijgestaan door een commissie van kardinalen, o.l.v. de kardinaal-staatssecretaris (te vergelijken met de functie van Eerste Minister). Naar buiten wordt hij vertegenwoordigd door een gouverneur.

Als zetel van de Heilige Stoel staat Vaticaanstad geheel ten dienste van de geestelijke zending van de Kerk, die zich richt op alle naties en volkeren, zonder te steunen op enig volk of regime in het bijzonder. Om die reden verleent de Heilige Stoel geen eigenlijke nationaliteit aan de inwoners van Vaticaanstad. De inwoners behouden dus hun eigen nationaliteit, maar kunnen door hun functie en voor de duur van hun functie het Vaticaans burgerrecht krijgen.

Vaticaanstad en de Heilige Stoel zijn in het volkenrecht gescheiden begrippen. Hierdoor is het dus mogelijk dat je van mening kunt verschillen, al staat de paus op beide plaatsen hoofdverantwoordelijke.
Maar als je absolute duidelijkheid wilt hebben dan zou ik zeggen duik in de grondwet van het vaticaan. Eigenlijk is vaticaanstad een onafhankelijk gedeelte van Italie geworden om de paus en zijn vrienden immuniteit (onschendbaarheid) te geven, d.w.z. dat ze niet onder de iurisdictie vallen van de Italiaanse staat, maar onder die van Vaticaanstad.
Je zou de paus, kardinalen, bischoppen dus niet kunnen aanklagen. De paus kan dus zeggen wat hij wil, en daarnaast doen wat hij niet laten kan.

Misschien word het tijd voor wapen inspecties in de woonvetrekken van de paus.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: februari 03, 2003, 06:35:17 pm »
Laat ik beginnen met het feit dat ik zeer veel Katholieken ken en hun respecteer en een warm hart toedraag. Waar ik veel meer moeite mee heb is de hele hierarchische structuur in de RK-kerk. Vanuit die redenering bezien is de Paus wel een dictator denk ik zo. Niemand in RK kerk die een kritische noot durft te kraken over wat de Paus zegt. En die Paus is toch echt niet heilig dacht ik zo... maar goed als je een systeem volgens zo'n systeem opbouwt voorkomt het in ieder geval dat je gaat nadenken over wat de Paus nu eigenlijk zegt.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 19, 2003, 12:27:44 pm »
als ik de paus zo zie, die oude zieke man, die denkt de roeping te hebben plaatsvervanger van God op aarde te zijn, krijg ik medelijden met hem en het instituut dat dat alles in leven probeert te houden,
is het niet symptomatisch voor het ambt, een oude zieke man, die nauwelijks meer kan praten, zichtbaar lijdt en dan toch deze gedachten erachter :?
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 19, 2003, 01:19:58 pm »
Nou nee ja ik word ook erg bang van die paus. Kan niet eens zijn eigen pap opeten gok ik dus sorry :)

Tis geen dictatuur, tis trouwens niet eens een erkend land toch ?
Live vanuit de luie stoel

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 19, 2003, 02:31:56 pm »
Moet een Paus trouwens per se eerst sterven voor er een nieuwe komt?

Wij wachten toch ook niet tot Beatrix of Balkenende het loodje legt?
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 19, 2003, 02:33:12 pm »
Nee, hij kan ook afgezet worden bijv ivm geestelijke vermogens, of zelf aftreden (dat is dacht ik 1 keer gebeurd, en die paus was als ik het me goed herinner de enige Nederlandse paus).

/ edit: de enige nederlandse paus was Adrianus VI, en die is na een jaar overleden. ik zoek dus nog even verder naar de afgezette paus.

/ edit 2: meerdere keren een paus afgezet :). Zie De zwarte eeuwen van het pausdom (882-1073)

/ edit 3: 1 keer een paus afgezet.
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2003, 02:55:15 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 19, 2003, 03:18:52 pm »

quote:

op 19 Oct 2003 14:33:12 schreef Marloes:
Nee, hij kan ook afgezet worden bijv ivm geestelijke vermogens, of zelf aftreden (dat is dacht ik 1 keer gebeurd, en die paus was als ik het me goed herinner de enige Nederlandse paus).

/ edit: de enige nederlandse paus was Adrianus VI, en die is na een jaar overleden. ik zoek dus nog even verder naar de afgezette paus.

/ edit 2: meerdere keren een paus afgezet :). Zie De zwarte eeuwen van het pausdom (882-1073)

/ edit 3: 1 keer een paus afgezet.

volgens mij is er ook ooit een vrouwelijke paus geweest, die deed alsof zij een man was  :?
is onderstaand verhaal verzonnen of berust het op realiteit?
De stoel van het Vaticaan
Pausin Johanna is de enige vrouwelijke Paus geweest. In het jaar 853 werd ze Paus en bleef dat totdat ze twee jaar, vijf maanden en vier dagen later ontmaskerd werd als vrouw, doordat ze tijdens een processie een miskraam kreeg.
Sindsdien is er in het Vaticaan een stoel met een gat in het zitvlak waarop kandidaten voor het pausschap plaats moeten nemen. Een diaken controleert vervolgens of de heilige ballen aanwezig zijn. Is dat het geval, dan roept hij uit: "Onze kandidaat is een man".
Samenstelling: Yolanda Mante.

http://www.omroep.nl/huma.../radverh/1999/rad0702.htm

Waarschuwing van de beheerders:
wat kortere url. Leidt naar hetzelfde, maar laat de paginaopmaak intact :)
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2003, 03:30:07 pm door cheese »

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 19, 2003, 03:28:52 pm »

quote:

op 19 Oct 2003 15:18:52 schreef cheese:
volgens mij is er ook ooit een vrouwelijke paus geweest, die deed alsof zij een man was  :? of was dat de nederlandse :?
Dat verhaal gaat idd rond, zie de link in mijn vorige post over de zwarte eeuwen.
[Prediker 7:29]

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 19, 2003, 07:00:23 pm »

quote:

op 19 Oct 2003 14:31:56 schreef Zwever:
Moet een Paus trouwens per se eerst sterven voor er een nieuwe komt?

Wij wachten toch ook niet tot Beatrix of Balkenende het loodje legt?
Nee wij versnellen graag zo'n proces door er op te schieten  :P

NewMillennium

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 20, 2003, 03:52:52 am »

quote:

op 19 Oct 2003 12:27:44 schreef cheese:
als ik de paus zo zie, die oude zieke man, die denkt de roeping te hebben plaatsvervanger van God op aarde te zijn, krijg ik medelijden met hem en het instituut dat dat alles in leven probeert te houden,
is het niet symptomatisch voor het ambt, een oude zieke man, die nauwelijks meer kan praten, zichtbaar lijdt en dan toch deze gedachten erachter :?

Op dezelfde manier krijg ik medelijden met protestantse kerkjes. De splintergroepjes afgescheiden van weer andere splintergroepjes, ontstaan uit weer andere splintergroepjes en die toch meelijwekkend in hun eenzaamheid blijven volhouden de ware kerk van God op aarde te zijn. Praten kunnen ze ook alleen nog maar onder elkaar. Met voortdurend twisten over de zuivere leer proberen ze dit instituut in leven te houden, maar versnipperen ze zich uiteindelijk tot stof in de wind.

Voor de miljarden mensen die dit zielige schouwspel moeten aanzien rijst de vraag: Is niet het gehele landschap van de christelijkheid in onze dagen een beeld van een zieke oude man die bezig is te sterven?

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 20, 2003, 10:41:26 am »

quote:

op 20 Oct 2003 03:52:52 schreef NewMillennium:
[...]

Op dezelfde manier krijg ik medelijden met protestantse kerkjes. De splintergroepjes afgescheiden van weer andere splintergroepjes, ontstaan uit weer andere splintergroepjes en die toch meelijwekkend in hun eenzaamheid blijven volhouden de ware kerk van God op aarde te zijn. Praten kunnen ze ook alleen nog maar onder elkaar. Met voortdurend twisten over de zuivere leer proberen ze dit instituut in leven te houden, maar versnipperen ze zich uiteindelijk tot stof in de wind.

Voor de miljarden mensen die dit zielige schouwspel moeten aanzien rijst de vraag: Is niet het gehele landschap van de christelijkheid in onze dagen een beeld van een zieke oude man die bezig is te sterven?
ja, ben ik met je eens, maar wilde dat niet zo expliciet zeggen om mensen hier in dit forum niet voor het hoofd te stoten voor het geval ze zich dan aangesproken zouden voelen...

NewMillennium

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 20, 2003, 11:15:35 am »
Ik begrijp het. Ik heb er minder last van want ik kom maar even langfladderen om te zien wat er allemaal te koop is hier op dit forum. Enige impressies:

1) Ik moet toegeven dat men hier uiterst beleefd is tegen elkaar. Daar kan ik een hoop van leren!

2) Ook een hoop weten en onderbouwing hier. Kan ik af en toe met genoegen lezen.

3) Maar je moet in deze kringen zo precies in de leer zijn dat ik ervan ril als ik me indenk bij deze denkrichtingen te horen en af en toe heeeel voorzichtig zou willen laten weten dat ik iets 'een heel klein beetje anders zie'. Ik zie mensen om me heen verbleken of rood worden en me daarna meteen weer koest houden...Volgens mij leven deze mensen met een voortdurende angst voor een verschrikkelijk strenge God. Ik vraag me af wat voor vaders deze mensen hebben gehad (of zijn), en of hun kinderen ook bang voor hun zijn op dezelfde manier als men dit grote ontzag heeft voor God als verterend vuur. Ik vraag me ook af of het grote zondigheidsgevoel dat men heeft hier een gevolg is van veel dingen die men wel uit noodzaak heel stiekem moet doen (omdat er ontelbaar veel verboden is) en men daar een slecht geweten over krijgt. Indien ik dit verkeerd begrijp dan hoor ik graag uitlegging.

4) Deze preciezie in de leer voelt voor mij nogal sterk aan als een zich richten op een soort orthodoxe joodse vorm van geloof, waaroverheen een droge leerstelling 'Behoudenis door Jezus Christus' wordt gegoten. In de meeste christelijke stromingen wordt het Oude Testament zo zorgvuldig mogelijk weggemoffeld omdat men er eigenlijk geen raad mee weet, maar in deze kringen duikt men er voortdurend met groot plezier en lenigheid in en moet men al de barbaarsheden ervan in een trant van goddelijke en gestrenge rechtvaardigheid uitleggen. Er zijn er een paar die af en toe hameren op de liefde en de genade van het nieuwe testament, maar het voelt voor mij aan alsof er een continu tweegevecht bestaat tussen de gedachten aan de wet en de gestrenge God en het evangelie van de liefde en genade.

5) Interessant dit internet-forum. Een goed middel voor buitenstaanders om een indruk te krijgen van de kerk, wat er leeft en hoe men de dingen ziet en omgaat met elkaar. Het is gemakkelijker dan als buitenstaander/anders gelovende/ongelovige opeens in een kerk te verschijnen.

moosterh

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 20, 2003, 11:40:10 am »

quote:

op 20 Oct 2003 11:15:35 schreef NewMillennium:
5) Interessant dit internet-forum. Een goed middel voor buitenstaanders om een indruk te krijgen van de kerk, wat er leeft en hoe men de dingen ziet en omgaat met elkaar. Het is gemakkelijker dan als buitenstaander/anders gelovende/ongelovige opeens in een kerk te verschijnen.

Milennium,
Je toonzetting spreekt me niet aan (of anders: staat me tegen), je taalbeheersing is opmerkelijk, naar je gevoelens over de kerk kan ik volgens mij inmiddels wel een 'educated guess' doen. Ik vind het goed dat je toch regelmatig langsfladdert om ons deelgenoot te maken van je observaties. Dat is voor ons als "binnenstaanders" een goed middel om een indruk te krijgen van wat er leeft buiten de kerk en hoe men daar omgaat met elkaar.

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: oktober 20, 2003, 11:57:27 am »

quote:

op 20 Oct 2003 11:15:35 schreef NewMillennium:
Ik begrijp het. Ik heb er minder last van want ik kom maar even langfladderen om te zien wat er allemaal te koop is hier op dit forum. Enige impressies:

1) Ik moet toegeven dat men hier uiterst beleefd is tegen elkaar. Daar kan ik een hoop van leren!

2) Ook een hoop weten en onderbouwing hier. Kan ik af en toe met genoegen lezen.

3) Maar je moet in deze kringen zo precies in de leer zijn dat ik ervan ril als ik me indenk bij deze denkrichtingen te horen en af en toe heeeel voorzichtig zou willen laten weten dat ik iets 'een heel klein beetje anders zie'.

Ch; het valt hier best wel mee, het kan je ook leren minder of niet te generaliseren, natuurlijk komt het ook hier zo voor, maar als topicstarter heb ik bijv. het thema reincarnatie hier geintroduceerd en ik ben niet afgebrand(;-)  en er zijn zelfs enkele mensen serieus op in gegaan, zo ook op enkele andere topics, die uit gkv-gezichtspunt best wel kontroversieel zijn (de meeste in leer- en leven)

gr. Cheese

quote:

Ik zie mensen om me heen verbleken of rood worden en me daarna meteen weer koest houden...Volgens mij leven deze mensen met een voortdurende angst voor een verschrikkelijk strenge God. Ik vraag me af wat voor vaders deze mensen hebben gehad (of zijn), en of hun kinderen ook bang voor hun zijn op dezelfde manier als men dit grote ontzag heeft voor God als verterend vuur. Ik vraag me ook af of het grote zondigheidsgevoel dat men heeft hier een gevolg is van veel dingen die men wel uit noodzaak heel stiekem moet doen (omdat er ontelbaar veel verboden is) en men daar een slecht geweten over krijgt. Indien ik dit verkeerd begrijp dan hoor ik graag uitlegging.

Ch; van mij kan je dat niet verwachten(;-) maar misschien dat er anderen zijn die zich geroepen voelen(;-)

quote:

4) Deze preciezie in de leer voelt voor mij nogal sterk aan als een zich richten op een soort orthodoxe joodse vorm van geloof, waaroverheen een droge leerstelling 'Behoudenis door Jezus Christus' wordt gegoten. In de meeste christelijke stromingen wordt het Oude Testament zo zorgvuldig mogelijk weggemoffeld omdat men er eigenlijk geen raad mee weet, maar in deze kringen duikt men er voortdurend met groot plezier en lenigheid in en moet men al de barbaarsheden ervan in een trant van goddelijke en gestrenge rechtvaardigheid uitleggen. Er zijn er een paar die af en toe hameren op de liefde en de genade van het nieuwe testament, maar het voelt voor mij aan alsof er een continu tweegevecht bestaat tussen de gedachten aan de wet en de gestrenge God en het evangelie van de liefde en genade.

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 20, 2003, 12:21:43 pm »
Dit gaat te off-topic mensen.
Hier mag over de paus gedicussieerd worden. Wie wat te melden heeft over de huidige situatie in de kerken van de reformatie mag een nieuw topic openen. :)
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2003, 12:48:46 pm door Pulpeet »

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 20, 2003, 12:29:24 pm »

quote:

op 20 Oct 2003 12:21:43 schreef Pulpeet:
Dit gaat te off-topic mensen.
Ik ga het zo weghalen. en NewMillenium krijgt zijn tekst teruggemaild. Er is wel een beter plaats voor deze discussie te vinden. :)

off topic?
dictators willen ingrijpen in de meningsvrijheid van anderen en dat werd hier gediscusieerd in zoverre dat er groeperingen zijn die dat ook proberen te praktizeren (of men het daar nu wel of niet mee eens is, is een andere zaak) , dus volgens mij wel degelijk on topic...

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 20, 2003, 12:35:53 pm »
Het gaat niet meer over de Paus. Dus off-topic. Basta. :)

En deze discussie heeft zeker bestaansrecht, maar dan in een nieuw topic.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: november 28, 2003, 12:31:34 pm »
De Paus is de LEIDER der Wereld! Hij zal, samen met de USA in de nabije toekomst de aanbidding afdwingen en zich Verheffen boven de Allerhoogste. Wie Openbaringen 13 en 14 doorleest kan weten welke macht, kracht en geestelijk geweld er van uit gaan.

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: november 28, 2003, 01:45:27 pm »

quote:

op 28 Nov 2003 12:31:34 schreef Baldur:
De Paus is de LEIDER der Wereld! Hij zal, samen met de USA in de nabije toekomst de aanbidding afdwingen en zich Verheffen boven de Allerhoogste. Wie Openbaringen 13 en 14 doorleest kan weten welke macht, kracht en geestelijk geweld er van uit gaan.
Zou je dit wat verder kunnen toelichten?
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: november 28, 2003, 02:17:07 pm »
Ik vind Harm een forum dictator...  :+

Maar goed, graag wat toelichting over openbaringen.
Hoe weet je dat dat de paus en de USA gaan worden ?
(moet zeggen dat Bush goed op weg is )
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: november 28, 2003, 03:07:47 pm »

quote:

op 28 Nov 2003 14:17:07 schreef Joesoef:
Ik vind Harm een forum dictator...  :+
En meer mensen met jou.. :)

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: december 01, 2003, 12:53:04 pm »
Beste Harm,

Dat kan ik zeker toelichten. Ten eerste gaan ALLE staatshoofden van de wereld, van welke politieke kleur ook bij de Paus op bezoek, teneinde raad en advies in te winnen om politieke en religiueze vraagstukken op te lossen. RTL 4 heeft daar enkele maanden geleden enkele documantaires over uitgezonden. Gebroederlijk naast elkaar, zien we allerlei wereldleiders op audiëntie bij de Paus. Zij hebben geen andere keus, de Paus is hun geestelijk kader.
Als we de statuten van de Jezuiten nalezen (1634) dan zien we daar een angstwekkend tafereel hoe die samenstelling is m.b.t. zij die de Kerkstaat niet willen navolgen. Ropme beslist ook over allerlei oorlogsbesluiten zoals bijv. ook over die van het Derde Rijk. Het kerkrecht van 1933 gaf Hitler het recht oorl;og te voeren tegen de wereld.  In vol ornaat betreden Kardinalen en directe vertegenwoordigers het politieke toneel van der Führer, als deze het JKerkrecht m.b.t. het Konkordaat voor zijn regering op die gedenkwaardige dag in Dat er heel veel )wel of niet) illigale Polen in Nederland zijn komt door het verdarg dat Rome politiek met Polen en de Europese staatsleiders sloot, maar zijn orsprong vind in de afspraken die Reagan maakt in 1984 in de bibliotheek van het Vaticaan. Alles wat Rome mavolgt zal privel;egs krijgen (warng: De Ukraine die nog geen religieus kader dan wel politieke belangstelling heeft, van Rome en de USA, zitten maatschappelijk ernorm in de problemen, "illigale of zelfsa legale bewoners die in Nederland zitten, hebben GEEN ENKEL recht op steun. Het oordeel en de heilg verklaring van mensen lig bij God alleen. Bij de Doop (door onderdompeling) worden mensen heilig verklaard omdat zij DEEL zijn van een Hemels Koninkrijk.
De Paus stelt zich op valse gronden BOVEN God, zoals we in de Bijbel kunnen lezen. Rome ONTKENT dat ook niet, zoals Kardinaal Simonis recenterlijk zei:

De Weg, de Waarheid en het Leven is de Rooms-katholieke kerk. Precie zoals Hitler zei dat hij wel een 1000 jarig Rijk zou oprichten. Natuurlijk, Satan zal 1000 jaar gebonden zijn. Zowel het een, dat de RK Kardinaal zegt alswel het andere; Hitler en het 1000 jarig Rijk kloppen. Maar als we onderzoekn waar de essentie ervan ligt, dan zien we dat alleen Jezus aanspraak kan maken op deze uitspraken op grond van de verlossing en Profetie van en voor de mens. Maar listig genoeg zien we dus dat Satan hetzelfde vertelt, maar in een ander kader.

Binnenkort zullen alle economsiche transacties alleen nog maar langs electronische weg gaan. Geld zal verdwijnen en net zoals de € gebaseerd is op het muntstelsel van de Reichsmark uit het Grosz Deutschland van het Dritte Reich, zo zal de electronische beloning en financiële vereffening van kosten gebaseerd zijn op de monetaire grondbeginslen van het Beeld van Nebukadnessar; het Oude Egypte, het Romeinse Rijk en de laatste rijken die hun samenhang niet zullen kunnen vervolmaken (voeten en tenen van het Beeld van Nebukadnessar) maar zullen blijven hangen op de Dictaturen van zijn tijd en de troon van Satan op de stad met de 7 heuvelen (Rome).

In een interessant artikel van de (wijlen en vermoorde Jezuit) Alberto Revira over het feit dat Rome ook de Islam heeft gecreëerd om Jeruzalem en de Arabische wereld tot haar bezit te kunnen betrekken, kwam ik deze (Engelse passage) tegen:

Somehow the Vatican had to create a weapon to eliminate both the Jews and tje TRUE Christians (those who are keeping the Commandements including the Sabbatday and have the witnesses of Jesus) believers who refused to accept Roman Caholicism.

Rome en de USA werken aan een hernieuwd Beeld van Nebukadnessar, de laatset fase is ingegaan en het Beeld zal gestalte krijgen, vanuit de Europese Unie en verkeerd beeld van de Zoon en Maria (Jupiter en Venus) van een verkeerd beeld van Jezus (slechts genageld aan het kruis en de (reddende) tien geboden er aan te hebben genageld alsmede). Niet lettende op het feit dat het hier ging om de zonden der mensheid en niet de reddende boodschap zelf.

Rome zal haar strijd en opeisen van de Superoriteit over de mens, politiek-religieus en economisch nooit opgeven. Satan zal zijn religeiueze en menselijke Instituut nooit opgeven, totdat het in elkaar stort, vlak voor de wederkomst van Jezus. Dan echter zal het te laat zijn voor velen als zij ontdekken dat de ZON dagviering een Merkteken was van Rome en een bindmiddel om de Geboden van de Eeuwige voortdurend te overtreden en mensen daardoor verloren te laten gaan. Echter, God zal alles vervolmaken en hen die de Geboden in hun hart hebben ontvangen en in alle trouw hebben nageleefd, redden!

De Charta Oecumenica lijkt dus een "aardige" vrienden-overeenkomst maar is in feite een misleiding om de "ketters" onder het gezag van ROme te brengen en hen monddood te maken als zij zich weren op grond van Jezus Christus. De Paus zal hen dan onverwijld wijzen op hun Merkteken (de zondag) als feit dat ze geen Christenen zijn. De Paus zal hen wijzen dat de Sabbat de juiste rustdag is, en zij dus door de zondag aan Rome verbonden zijn. Dat staat overigens buiten de persoonlijek relatie die elke Christen (mens) met Christus heeft van nature of aanname. (Jezus ziet op onze persoonlijke relatie met ons en datgene wat we weigeren of willen aannemen)
« Laatst bewerkt op: december 03, 2003, 09:17:02 am door Baldur »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: december 01, 2003, 01:08:52 pm »

quote:

op 01 Dec 2003 12:53:04 schreef Baldur:
Rome ONTKENT dat ook niet, zoals Kardinaal Simonis recentelijk zei:
De Weg, de Waarheid en het Leven is de Rooms-katholieke kerk.

Zei hij dat echt?? Dat is wel ernstig. Dan heeft Kardinaal Simonis het behoorlijk mis, wat nog niet wil zeggen dat het Vaticaan dan gelijk een duivelse instelling is.

Veel mensen van onze kerk denken misschien ook nog wel "De GKV is de Weg, de Waarheid en het Leven" ook al zullen ze het nooit zo luidop zeggen... ;(
Bombus terrestris Reginae

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: december 01, 2003, 01:30:02 pm »
Ja, toevallig zei Simonis dat in een televisie-uitzending. Velen is dat ontgaan, maar ik hoorde het direct. Vergeet niet dat de Paus meent Jezus en zelfs het Koninkrijk der hemelen te bezitten. Augustinus, die een beschrijving over het Pausdom maakte, sprak zelfs over de twee steden, die vertegenwoordigt worden door Rome (Grote babylon en -zelfs dus- het hemels Jeruzalem) De Paus en de troon waar Satan is opgezeten bewerekd dus dat zelfs de Hemel hun uitverkoren (en door God toebedachte) Rijk is dat zij zullen bestieren. In Opstand tegen de Allerhoogste en zich daarboven verheffen is hier dus wel heel duidelijk zichtbaar
« Laatst bewerkt op: december 02, 2003, 04:04:36 pm door Baldur »

JohnDDD

• God is liefde.
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: december 01, 2003, 01:42:01 pm »
Laten we zeggen dat ik van mening ben dat hij enigszins te vrij omgaat met de macht die de katholieken in zijn handen hebben gelegd.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: december 02, 2003, 04:05:31 pm »
Inderdaad John DDD, maar Rome spreekt hem ook niet tegen, zoals ik nooit antwoord krijg als ik een vraag heb over het Evangelie!

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: december 02, 2003, 04:08:22 pm »
Bumble bee, Vaticaan betekent wel: Vatiscan= aanbidding van de Slang

Dragon on a large papal crest in the Vatican museum.
Vatis = diviner, can = serpent.
Vatican = The Divining Serpent.

Kijk voor de afbeelding die men vol trots toont in het Nuseum aldaar:

http://www.rvi.net/~ruben...l/papal_crest_dragon.html

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: december 03, 2003, 09:07:27 am »
Beste Bumble bee

De mening van Kardinaal Simonis over de kerken (gemeenten) en het Vaticaan

Simonis ziet oecumene als eenheid onder de paus.
 - Oecumene betekent voor de
Rooms-Katholieke Kerk een eenheid onder
de paus en de rooms-katholieke
bisschoppen. „We kunnen ons geen andere
zichtbare christelijke eenheid
voorstellen.” Dat zei kardinaal A.
Simonis vrijdag desgevraagd na afloop
van de ondertekening van de Charta
Oecumenica door de Nederlandse kerken.

.
Simonis, voorzitter van de Nederlandse
bisschoppenconferentie, wil niet
spreken van terugkeer in de schoot van
Rome, omdat dat „psychologisch wat
moeilijk” ligt voor de protestantse
kerken. Hij gebruikt daarom liever de
term „verzoening.” Het pausschap acht
hij onopgeefbaar, maar de wijze waarop
het functioneert, vindt hij wel voor
herziening vatbaar.

.
De kardinaal wil de kerken van de
Reformatie niet als kerken beschouwen,
maar slechts als kerkelijke
gemeenschappen. „Een kerk
veronderstelt een bisschop. De
ambtelijke structuur van de twaalf
apostelen is voor de Katholieke Kerk
wezenlijk en onopgeefbaar.”

.
Simonis sprak in Utrecht over het belang
van de Charta Oecumenica voor de oecumene
in Nederland. Dit document ten behoeve
van de samenwerking tussen de kerken in
Europa is het resultaat van
samensprekingen tussen de Konferentie
van Europese Kerken (KEK) en de Raad van
Europese Bisschoppenconferenties

Hier zien we dus dat alle kerkrn die de zondag als rustdag onderhouden, onvoorwaardelijk onder het gezag van de Paus / Rome vallen. Laat u geen rad voor de ogen draaien. De wereld maakt zich op voor onderwerping aan Rome!

Hier zien we dus Bumble bee dat Rome zich -door een Bisschop- op de plaats van Jezus stelt. Zo is dus ook de Waarheid, het Leven en de Weg, dus ook de Bisschop en de Kerk (Rome). De Christelijke kerk, dus ook de Gereformeerde (maar zelfs de Adventkerk) als menselijke organisatie straks, onderworpen aan het Kerkrecht van Rome. Openbaringen leert ons dat ALLEN onder deze macht vallen. Juist daarom moeten we ons bewust zijn dat we een Geestelijk Rijk moeten nastreven, dat in de nabije toekomst de (echte) werkelijkheid wordt, als Jezus terugkeert en als HOGE Priester Rome en zijn navolgers wegvaagd (De troon van Satan op de 7 heuvelen)

Ook hier geldt dus het volgende inzicht:

De Charta Oecumenica lijkt dus een "aardige" vrienden-overeenkomst maar is in feite een misleiding om de "ketters" onder het gezag van Rome te brengen en hen monddood te maken als zij zich weren op grond van Jezus Christus. De Paus zal hen dan onverwijld wijzen op hun Merkteken (de zondag) als feit dat ze geen Christenen zijn. De Paus zal hen wijzen dat de Sabbat de juiste rustdag is, en zij dus door de zondag aan Rome verbonden zijn. Dat staat overigens buiten de persoonlijek relatie die elke Christen (mens) met Christus heeft van nature of aanname. (Jezus ziet op onze persoonlijke relatie met ons en datgene wat we weigeren of willen aannemen)
« Laatst bewerkt op: december 03, 2003, 09:18:21 am door Baldur »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: januari 06, 2004, 08:36:19 am »
Niet de Paus zelf, direct, maar politiek en strategisch is hij gelijk een Wereldheerser een dictator puur sang. Enkele feiten op een rij;

In het boek van Maliachi Marten, een verdediger van de Roomse kerk en -vooral- haar wereldgezag zegt dit over de kerk van Rome:

Het Pausdom en zijn gevestigde organisatie, die de rooms-karholieke kerk, hebben bijna 2000 jaren nodig gehad, om een wereldreligie te worden en als zodanig erkend te zijn. Met een politiek doel em structuur? Ja, met een wereld POLITIEK DOEL en een een WERELDPOLITIEKE structuur. Op de keper beschouwd, maakr Paus Jophannes Paul II als rechtmatige plaatsvervanger van Christus er aanspraak op, om de hoogste gerechtshof van de Statengemeenschap te zijn.  (Keys of Blood M.Martin pages 374-375)

Hier zien we beste forumleden dat de Hoer aan vele wateren zit en diens politiek en religieuze pad BEPAALT.
Satan leidt de New World Order door menselijke systemen die zijn gedachtegoed nalopen. In verbazing gaat de mensheid die achterna (Openbaringen)

Wat zegt de  Bischop van Rome nu over de zondag, door Jezus aangegeven als het Merkteken van het Pauselijke gezag in feite dus de Draak.

Met het in achtnemen van de zondag door de protestanten brengen zij EER aan, zichzelf ten spijt de Rooms Katholieke kerk en dienen zo Satan, op zijn 1e dag van aanbidding (Protestantisme of Today page 213)

Let wel hier voeg ik wel twee zaken samen; Satan als Overste van deze wereld en zijn menselijke organisatie.

De Bisschop van Rome, maar ook Kardinaal Simonis zeggen openlijk;

De ZONDAG is ons MERKTEKEN van GEZAG. De Rooms Katholieke kerk staat BOVEN de Bijbel en deze OVERDRACHT van de VIERING van de Sabbt is het bewijs van dit. (Record London, Ontario 1 sept 1923)

U ziet hier dat de Bisschop van Rome, daar waar de  TROON VAN SATAN is, zonder omhaal de SABBAT, die notabene in en de Hemel nageleefd wordt, op de stenen tafelen IN de Hemelse Ark is als bewijsvoering en basis van de Schepping voor deze aarde, door de PAUS zonder omhaal genegeerd wordt en de wereldse, ocuulte ZONDAG daarvoor in de plaats heeft gesteld.

Wie nu nog durft te beweren dat de ZONDAG een gave van Jezus is of verandert is op DIENS gezag, moet wel blind en doof zijn, maar vooral ook misleid en misschien een beetje dom.

Is de Paus een dictator en intolerant?

Leest u het volgende eens;

Daarom EIST  de Katholieke Kerk ook het RECHT op van de dogmatische INTOLERANTIE met betrekking tot haar leer en is het onjuist, haar te verwijten om het uitoefenen van dit recht... Zij beschouwt haar dogmatische intolerantie niet alleen als haar onbetwistbare recht, maar ook een HEILIGE plicht (?) Volgens Romeinen !3:4 hebben de wereldse autoriteiten het recht om vooral ernstige misdaden, met de dood te bestraffen, daaruit volgt dat de 'ketters' niet alleen geëxcommuniceerd, maar ook gedood mogen worden (De Katholieke encyclopedie, uitgave 1911 Deel 14 pages 766 en 768)

U ziet terwijl wei de Sabbat negeren en overtreden en anderen zo leren, zij een zondige daad omzetten in ee politiek doel maar tegelijkertijd menen dat de Bijbel m.b.t. hun oordeel en werkwijze; velen onschuldige mensen de dood injaagt.

Immers zegt Jezus zelf niet dat Hij niet oordeelt en de zondige mens helpt tot inzicht en heen zendt zonder te doden pf te oordelen.

Is Irak, Afganistan en zelfs WO II geen voorbeeld van het Gezag van Rome zoals zij hier openbaart?

Wat is ons antwoord hierop!

Rome navolgen en een onrustig en onzeker leven te moeten leiden met de schijnheiligheid van vrede en een rijkgevulde portemonaie. Of de geboden navolgen en de wet naleven, de Sabbat van de Bijbel de de Here navolgen en zo te groeien in Jezus' gerechtigheid om eeuwig gered te zijn in plaats van geboden en wetten van mensen na te volgen en verloren te gaan; als we daarvoor zo duidelijk gekozen hebben. Voor mij is de niet de Paus maar de gehele organisatie die onder Satans Merkteken deze wereld bestiert, een dictatoriale macht die de schijn van vrijheid en recht ophoudt aan een vals Evangelie dat van deze wereld niet is, maar wel getuigt.

Overigens:

Dit staat er in Romeinen 13:1-4

Romeinen 13
1   Iedereen moet zich aan het gezag onderwerpen, want er is geen autoriteit, die niet door God is ingesteld. Alle gezag komt van God.
2   Als iemand zich tegen het gezag verzet, verzet hij zich eigenlijk tegen God. En het is dan ook zijn eigen schuld als hij gestraft wordt.
3   Wie zich goed gedraagt, hoeft niet bang te zijn voor mensen die namens de overheid optreden, maar wie verkeerde dingen doet wél. Dus als u niet bang voor hen wilt zijn, moet u doen wat goed is. Dan zult u daarvoor eer ontvangen.
4   Want het gezag staat in dienst van God om u te helpen en te beschermen. Maar ieder die iets verkeerds doet, ondervindt daarvan de gevolgen. Het gezag is er niet voor niets; het staat in dienst van God om de mensen die verkeerde dingen doen, te straffen.

In dit stukje Bijbelse studie staat NIETS over intolerantie; in tegendeel. De Bisschop van Rome wil het echter toepassen en gebruiken voor iets anders. Iets wat zijzelf heeft bedacht en hier niet staat, namelijk dit;

Daarom EIST  de Katholieke Kerk ook het RECHT op van de dogmatische INTOLERANTIE met betrekking tot haar leer en is het onjuist, haar te verwijten om het uitoefenen van dit recht... Zij beschouwt haar dogmatische intolerantie niet alleen als haar onbetwistbare recht, maar ook een HEILIGE plicht (?) Volgens Romeinen !3:4 hebben de wereldse autoriteiten het recht om vooral ernstige misdaden, met de dood te bestraffen, daaruit volgt dat de 'ketters' niet alleen geëxcommuniceerd, maar ook gedood mogen worden.

Dat staat NIET in Romeinen 13: 1-4 . Dit staat er over hetgeen mensen NIET mogen doen;

Exodus 20

13   U mag niemand doodslaan. (Rome zegt van wel)
14   U mag niet echtbreken.      (Rome echtbreekt met een LEVENDE Jezus en meent dat zij Zijn plaatsvervanger is hier op aarde)
16   U mag geen leugens vertellen aan andere mensen.(zij ontkent het 4e gebod + alles aangaande vers 14)

Ach ja, Bush en Irak, Noord Korea, Afghanistan, de Paus met zijn onfeilbaarheid en leuegns over Christus;

Jesaja 24
20   De aarde zwaait heen en weer als een dronkaard en schudt als een tent in een storm. Zij valt en zal niet meer opstaan, want de zonden drukken als een zware last op haar.
21   Die dag zal de HERE de gevallen engelen in de hemel straffen, evenals de trotse heersers van de landen van de wereld.
22   Zij zullen worden opgesteld als gevangenen en in een kerker worden opgesloten tot zij zijn berecht en veroordeeld.

En weinigen merken het op, ze spreken in verwarde tongen en toch merken zij dit niet op. Leve de Koningin en leve de oorlog tegen dictator Saddam en al die anderen die mensen tegen elkaar opzetten, leve de Christenen en de politieke Christenpartijen die zo begaan zijn met degenen die oorlog voeren en doden en vernietigen en plunderen. Al die mensen, die kinderen en ouden van dagen; die het bezit zijn van de Here. Wij zijn niet van onszelf......en toch juichen we naar Bush en juichen we als de Marines, de Luchtmobile Brigades, de Commando's in hun verleiderlijke uniformen meewerken aan de "bevrijding" van Irak of Afghanistan of een ander onderdrukt volk, dat weer of keer op keer bevrijdt moet worden, om de oorlog en de vrede te rechtvaardigen. De troste ouders die hun zonen en dochters in uniform naar de landen zien vertrekken omdat ze 'bevrijdt' moeten worden, maar die piepen en wenen als er gevaar dreigt. Trots op wat, op gebakken lucht of een reden om het Hemels Koninkrijk te beerven, net zoals de "terroristen" zich opblazen omdat ook zij een plaats in de hemel menen te kunnen verdienen. Is het geven van het leven voor de Koningin een verdienste voor het Hemelse Koninkrijk? Wat is het dan voor degenen die leefden ten tijde van de "Gott mit uns' periode.
Vraag is WIE is de daadwerkelijke God waarvoor we ons leven op offeren.
Niet door geweld of kracht wordt Mijn Konink
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2004, 12:40:44 pm door Baldur »

Els

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: januari 06, 2004, 01:27:22 pm »
Baldur,
Even off-topic:
Omdat ik op Google zocht naar wat je schrijft over het Vaticaan e.d. kwam ik op een ander forum. Ben jij Egbbos7?
En nog een vraag. Baldur=zoon van Odin. Waarom zo een naam?

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: januari 07, 2004, 01:04:16 pm »
Hallo Els,

Inderdaad Baldur betekent inderdaad zoon van Odin. Maar ik vind de naam gewoonweg leuk. Tenslotte werd het volk Israël met Babylonische wetten terecht gewezen, door onze Hemelse Vader. Dus we moeten niet altijd proberen vromer te zijn dan de Paus. God ziet ons aan vanuiit ons eigen karakter en zichtsveld.
Iedereen is uniek, ook al hebben sommigen een gelijke naam!

Ja, inderdaad enige tijd geleden heb ik onder de code Egbbos7 ook deel genomen aan een ander forum. Waarschijnlijk was dat One Way, waar ik overigens onder meerdere nicknames heb geschreven! Maar ik heb ook deelgenomen aan het Refoweb. Ik vind het erg interessant en sommige mensen heb ik later wel eens ontmoet. Er zijn hele leuke contacten uit ontstaan, ondanks de door mij vaak, afwijkende inzichten en meningen van het algemene. In de tijd dat ik schreef onder die codes, was mijn inzicht m.b.t. bijv. de profetie nog niet zo duidelijk als nu. Wonderlijk dat ik steeds vaker, via andere kanalen een bevestiging van de Bijbelse voorzeggingen, geopenbaard zie. Wie had nu gedacht dat via  kabeltext bekend zou worden dat de Paus een One World Order systeem aanhangt!

Prettige dag verder en

Groeten
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2004, 01:09:02 pm door Baldur »

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: januari 08, 2004, 06:08:19 pm »
Baldur,is er laatstelijk ook niet een kardinaal gesignaleerd bij de eerste dienst van
de (Neo-) Protestantse kerk?
Je zou kunnen zeggen dat Rome haar 'blessing' heeft gegeven aan dit huwelijk tus-
sen gereformeerden,protestanten en nog meer schares.Dat is zorgelijk.
Tegelijkertijd zijn er ook scheuren in de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt aan het
ontstaan:wrevel tussen generaties;synodekwesties;drang naar eenheid (naar
*buiten* toe!);drang naar 'afscheiding';ze ligt,langs slinkse weg,onder vuur in de politiek;meer en meer oproepen tot bekering..

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: januari 10, 2004, 03:46:19 pm »
Beste Veneccles,

Rome heeft zeer recentelijk bekend gemaakt dat het aan Een wereldregering denkt, onder het gezag van Rome; hiermee wordt de samenwerking tussen het 1e en 2e Beest, zoals de Bijbel ons leert duidelijk. Rome zal de USA burgerwetten aanreiken voor deze wereld; In dat licht bezien is het niet belangrijk of een Bisschop een Gereformeerde of Hervormde gemeente,
of synode bijwoont. ALLE die het Merkteken navolgen behoren Rome toe. Alle andere dan de Rooms-katholieke Kerk zijn slechts gemeentes van Rome of dwalenden. Waar het uiteindelijk om gaat, en dat stijgt boven ALLES uit, is wat in ons hart leeft; dat wat we persoonlijkgeloven m.b.t. Jezus zelf en ervaren. Ik ken Rooms Katholieke autoriteiten die geheel volgens de leer die Jezus ons voorhoudt; naleven. Waar ik veelal op duidt zijn de SYSTEMEN en haar STRUCTUREN, maar het is best mogelijk dat mensen in die werelden anders denken dan dat die organisaties voorstaan. Wij weten niet wat mensen lijden door het navolgen van Jezus. De Vader zal uiteindelijk oordelen; ook het volk dat alsmaar riep; Hebben wij niet in Uw naam geprofeteerd. We zullen het pas zien aan de eind der tijden.
Daarmee is echter ook niet gezegd dat we elkaar niet zouden moeten bemoedigen en wijzen op die dingen die voor ons allemaal belangrijk kunnen zijn.

Priester of een Rabbijn, een Imam of een ander geestelijk leider spreekt veelal uit dat kader wat hem bekend is. Wij dienen vanuit een Geestelijk raamwerk te handelen dat wetmatigheden van de hemel bekend maakt aan de geboden die ons daarvoor gegeven zijn; opdat wij alle mensen kunnen (of durven) bereiken. evenals Jezus, kunnen ook wij als mensen niet alle mensen bereiken; de Heilige Geest wel. Alhoewel Zijn komst op handen is is de genadetijd nog niet voorbij. Wij weten niet wat Priester, Kardianlen, Rabijnen of Imams of Dominees nog zullen beslisen als zij de laatste spaderegens ervaren. Het gaat er om waar wijzelf staan of bereidn zijn op te egven om Hem na te volgen. Want reken er op dat niet alles is zoals het blijft in deze wereld. We staan vlak voor een dictatuur die zijn gelijke niet kent, in deze wereld. Vluchtennaar Zuid-Amerika of Afrika is niet meer mogelijk. Overal zal de computer of de cyberinfo ons navolgen met de egvene die bekend zijn over ons; daar waar we te kort schieten om deel te mogen of kunnen uitmaken van deze wereld. Belangrijker is dat we er zeker van zijn dat we deel uit maken van die andere Geestelijke maar tegelijkertijd ook die andere eeuwige wereld, waarvan een deel nog in zonde leeft. Als die grootte en diepte van die bijzondere wereld dan zo onmetelijk groot is, wat weerhoudt ons er dan van om juist naar die wereld te verlangen en degene  die zich daar alsmens reeds heeft gevestigd en deze vanaf den beginne reeds kende......Jezus.

We leven in het grote Babylon een verwarring op zowel economisch, politiek alswel geestelijk vlak. Als u Jezus navolgt die als mens stierf en is opgestaan; dan zou u zich voorstellen dat ook wij op dezelfde wijze kunnen leven en ervaren, omdat Hij niet alleen ons voorleefde maar ook stierf als mens en uit de dood oprees;

Door onze -menselijke- natuur op zich te nemen heeft de Heiland zich met de mensheid verbonden.

Jezus is dus wel degelijk mens geworden en als trouw voorbeeld voor ons ook als mens gestorven. Met de geboden in ons hoofd en vanuit de Bijbel versterkt door de aanwijzingen en profetie kunnen wij dus op dezelfde wijze diezelfde ervaring opdoen (sterven in gerechtigheid en opstaan uit onze slaap)

Jezus´bijzondere werk maakt dat de band die Hij met de mensheid heeft nooit zal verbreken. Dus in die zin is Jezus niet meer Goddelijk. Hij doet als verrezen mens nu werk in het Heilige der Heilige het laatste dienstwerk, voordat Hij op de wolken des hemels ons komt ophalen; degene die Hij door en door kent en met dezelfde ervaringen tegemoet kan treden. Vandaar dat wij ons NOOIT met en zondag of een wereldse leider als de Paus kunnen verbinden. Sabbat is de rustdag en op Sabbat rustte Hij in het graf. Alleen op die ervaringen kunnen wij verlost worden door de Persoon Jezus. Hij is de enige Persoonlijkheid die als voorbeeld kon dienen voor onze verlossing. Immers Hij heeft de Vader in de hemel gevraagd ons een Trooster te zenden. Juist omdat Hij als volmaakt mens niet meer alles kon doen. Hiermee toonde Hij ook de beperktheid van ons als mens niet alles mogelijk maakt als wij ertoe gedwongen worden om vooral veel te werken voor onze verlossing. Dat is schier onmogelijk. Jezus was dus net als wij ´menselijkerwijs´beperkt. Immers de Heilige Geest gaat als de wind heen waar Hij wil!

God de Vader heeft hiermee de menselijke natuur aanvaard om de PERSOON van zijn Zoon en heeft de menselijke natuur zoals deze uiteindelijk moet zijn in de Hemel gebracht. Als God dus aangeeft dat Hij zijn Zoon heeft gegeven dan betekent dat feitelijk dat Hij Jezus vanuit de Hemelse beschermde omgeving naar deze aarde heeft gebracht, daar waar (notabene) Satan heerst. God had vetrouwen in Hem, zonder dat Hij zijn Goddelijke natuur zou misbruiken. Dat juist ligt ook besloten in datgene wat we na moeten volgen. Niet dat wat de aardse kerken er van maken; lijden en werken voor onze eigen verlossing, want dat is verdiend. Inwoner van een hemels Koninkrijk daarintegen is onverdiend, want hij heeft Zijn leven er voor gegeven en Zijn Goddelijkheid ervoor afgelegd om een volmaakt mens te zijn in het Koninkrijk van God en als Verlosser te -kunnen- diennen voor ons.
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2004, 03:54:41 pm door Baldur »

Brabantse katholiek

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: januari 13, 2004, 10:14:21 pm »
De paus is geen dictator, hooguit een wat gebrekkige oude man.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: januari 15, 2004, 09:33:44 am »
Beste Brabantse katholiek,

In essentie is de Paus de LEIDER der wereld, door zijn onheilige gezag in relatie tot de Waarhei (Jezus) is de Paus bekend met het feit dat Rome (de Bisschop van) de Goddelijke wetten en tijden heeft veranderd, en daarbij meent dat God Zelf hen daartoe heeft gebracht, cq opgedragen. Dat is een LEUGEN.
De enige Vertegenwoordiger van God de Vader was Jezus persoonlijk, die later door zijn Vader een Trooster liet zenden. Rome, het Vaticaan (wat betekent: Plaats van aanbidding van de slang:

Dragon papal crest, Vatican Museum in Rome.
(Vatis=diviner; can=serpent; Vatican=the divining serpent)

Indirect spreekt de Paus dus leugens uit over het Evangelie, dat zij zelfs op vele plaatsen heeft veranderd (onder andere de tien geboden). U kunt dat zonder problemen op Internet vinden en zelfs vragen aan een welgeleerde Rooms-katholieke geestelijke. Als hij uw de "waarheid" over Rome openlijk en opracht mededeeld, dan zal hij toegeven dat Rome alle macht op aarde heeft gekregen. En dat kan niet. Immers, zoals ik al zei; De Heilige Geest is de Plaatsvervanger van de de Vader en Jezus; maar als een individueel Persoon, in deze wereld.

http://www.hisholychurch.net/sermon/mark.html
http://www.hisholychurch.net/sermon/romeus.HTM

In deze twee sites kunt u, nu eens door een ander; leren wat Rome en de USA met elkaar gemeen hebben en wat hun plannen zijn (de Paus heeft trouwens zeer recent aangegeven dat Hij de Leider der Wereld is in een One World Order tijdens zijn Kersttoespraak) Maar zoals vele ROoms Katholieken volgen velen braaf en zonder vragen, de geestelijken, op zich is dat al dictatuur. Overigens vele Protestantse gemeenten zijn deel van Rome ook al menen zij dat zij een andere Leider volgen. Dit wordt o.a. bevestigd door Kardinaal Simonis. Dus waar zitten we mee.

Kardinaal Simonis zegt:

Doelstelling oecumene

De kardinaal hoopt dat de deelnemers aan de Oecumenische Kerkendag het wat meer eens worden over de doelstelling van de oecumene en creatief zullen nadenken over wegen daartoe. Simonis omschrijft oecumene als “het zoeken naar de zichtbare eenheid die de Heer voor Zijn kerk wil”. Vanuit rooms-katholiek perspectief gezien heeft de Heer volgens hem maar één kerk gesticht, de Rooms-Katholieke Kerk.

Eén kudde

“Oecumene gaat uiteindelijk om de feitelijke eenheid. Eén herder en één kudde, waarbij de herder dan niet de paus is maar Christus. Maar de Heer heeft wel zijn leiderschap heel uitdrukkelijk overgedragen aan de persoon van Petrus”, benadrukt Simonis. Soms denkt hij daarom dat bepaalde verschillen tussen kerken onoverbrugbaar zijn, ondanks de door de Rooms-Katholieke Kerk

Jezus' Koninkrijk is niet van deze wereld. Het is (voor ons nog) een geestelijke toestand, die in profetisch perspectief voor ons duidelijk moet zijn. Simonis spreekt over een zichtbare kerk en dat alleen verwijst ernaar dat het Grote Babylon het werkterrein van ROme is,. Nog erger is dat Rome in Profetische perspectief (ook) de stad op de 7 heuevelen wordt genoemd, waar de troon van Satan huist. En dat klopt weer met het feit dat Rome in haar museum pontificaal de Slang toont, die haar naam herbergt en zij als Crest toepast, niet openlijk maar gehuld in de bekende RK mystiek (zonnecultureel) mystieke waas van informatievoorziening.

Dit is dus Pauselijke dictatuur en een uititng van zich verheffen tegen de Allerhoogste!
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2004, 09:39:47 am door Baldur »

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: januari 16, 2004, 06:27:18 pm »
""Rome was not an anarchy but a complex system of laws,regulations and obligations." So are the low countries..'Romeins recht',met recht.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: januari 27, 2004, 09:48:54 am »
Hello mister Vaneccles, you wrote/quote

""Rome was not an anarchy but a complex system of laws,regulations and obligations." So are the low countries..'Romeins recht',met recht.

Who is telling that Rome is an anarchy. I didn't tell yout that, I said the Pope is a dictator of a complex system of lies in relegion, political and economical way's. As long as leaders of the word are asking him, personal, for solutions to handle their (human) problems; instead to obay Jesus and asking the Holy Spirit for a way to get out of the problems in a peacefull and violenceless way. The Pope is the King and Leader of the World, the trinity as One in all (His Crown is the image of his Papal trinity)for the Great Babylon in contraverse from Jesus as the God for us and the King of the Holy Jerusalem. The law of Christ ends where people are obaying human beings as like they are Christ. And there where the Bisshop stands, there is Jesus from the  Roman Catholic point of view.

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: januari 27, 2004, 05:08:45 pm »
quote:
op 27 Jan 2004 09:48:54 schreef Baldur:
Hello mister Vaneccles, you wrote/quote

Who is telling that Rome is an anarchy. I didn't tell yout that, I said the Pope is a dictator of a complex system of lies in relegion, political and economical way's. As long as leaders of the word are asking him, personal, for solutions to handle their (human) problems; instead to obay Jesus and asking the Holy Spirit for a way to get out of the problems in a peacefull and violenceless way. The Pope is the King and Leader of the World, the trinity as One in all (His Crown is the image of his Papal trinity)for the Great Babylon in contraverse from Jesus as the God for us and the King of the Holy Jerusalem. The law of Christ ends where people are obaying human beings as like they are Christ. And there where the Bisshop stands, there is Jesus from the  Roman Catholic point of view.

Note the quotation marks at the start and ending of the sentence.The sentence
came out of a history-book i was reading prior to my reply.It was part of a story
on Roman Law.
I know basically,well,roughly all that you know - you are just some twenty years
ahead with the details.
So,please,go ahead,tell me more!
regards,Van.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: februari 15, 2004, 12:40:35 am »
In 1946, toen de het Pausdom werd "hersteld"door Mussolinie  maar feitelijk door de broer van napoleon, als Koning van Spanje gewoon de macht voortzette (vanaf 1798) Liet de Paus zich benoemen tot de LEIDER DER WERELD. Deze ligt nu aan zijn voeten. In dat kader wordt Mr Bush niet voor niets de oorlogspresident genoemd omdat deze een Beeld aan het voorbereiden is voor het 1e Beest (Beest= politieke macht). Aangzien echter een Geestelijke macht niet zonder een burgerwetging kan betrekking hebbende op een gebiedsgrootte, wacht Rome in alle rust af, totdat de Verenigde Staten de Landen de Wereld heeft verenigd in een One World Order en dan zal Satan zich openbaren door geo-politiek religieuze macht die zich nu nog schuil houdt achter de politieke facade van het Beest dat uit de aarde kwam.

cyber

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: februari 15, 2004, 12:51:28 am »
quote:
op 15 Feb 2004 00:40:35 schreef Baldur:
In 1946, toen de het Pausdom werd "hersteld"door Mussolinie  maar feitelijk door de broer van napoleon, als Koning van Spanje gewoon de macht voortzette (vanaf 1798) Liet de Paus zich benoemen tot de LEIDER DER WERELD. Deze ligt nu aan zijn voeten. In dat kader wordt Mr Bush niet voor niets de oorlogspresident genoemd omdat deze een Beeld aan het voorbereiden is voor het 1e Beest (Beest= politieke macht). Aangzien echter een Geestelijke macht niet zonder een burgerwetging kan betrekking hebbende op een gebiedsgrootte, wacht Rome in alle rust af, totdat de Verenigde Staten de Landen de Wereld heeft verenigd in een One World Order en dan zal Satan zich openbaren door geo-politiek religieuze macht die zich nu nog schuil houdt achter de politieke facade van het Beest dat uit de aarde kwam.

Weet je zeker dat het 1946 was ??
volgens mij klopt dit historisch niet

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: februari 15, 2004, 12:51:29 am »
Beste Vaneccles,

Rome is de onbetwiste Leider en samenspanner van ALLE religieuze stromingen die we in de wereld vinden. beide Satan en Jezus worden openlijk door de Almachtige Vader in de gelegenheid gesteld een volk; een gebied en een Koning te leveren en de mensen in de gelegenheid stellen te kiezen voor of het ene (Wereld-) of het Hemelse Rijk.  De protstanten maar ook de Joden hebben hun hele hebben en houzen al verkocht aan Rome, de Paus is sinds het herstel van haar macht op 29 februri 1929 de LEIDER DER WERELD. Momenteel werkt zij, in het geheim aan een wereldomvattend One World Order systeem waarvan wij ervaren dat de USA daaraan  samenwerkt door chaos en vrede; oorlog en terrorisme afwisselend de wereld voor te houden opdat zij haar gedefinieerde (lees Rooms katholieke) Geestelijkheid tot fundament van de wereldse wateren (landen) heeft gemaakt. Vrijmetselarij, Jezuiten of Illumitate en de andere occulte organisaties zijn daarbij inherent aan de gestaltegeving van dat nieuze Rijk dat slechts het Grote Babl zal zijn uit de oeroude tijden, herleeft en herboren in de Stad het grote Babyloù net zo als Jezus Zijn Koninkrijk met de Hemelse stad Jeruzalem, uiteindelijkdeze wereld  tot een eeuwig deel van het Hemels Konikrijk zal maken.
Jezus leert ons dat wij Zijn vrienden zijn. Alle Staatshoofden en politieke leiders der wereld spelen hun facde en rol; maar in de essentie van Satans vijandschap zijn ze vrienden in het kwaad, daar het voor de volkeren de schijn van vijandschap heeft en de leuegen plats heeft in de harten van de Leiders der wereld aangzien hun meester de mensenmoordenaar van den beginne is!

Lutheraansch

• en ook nog een beetje gereform
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: februari 15, 2004, 01:35:18 am »
quote:
op 15 Feb 2004 00:40:35 schreef Baldur:

Baldur ben je niet iets te gefixeerd op een oude man in Rome die zich -in zijn vrije tijd- met een rollator voortbeweegt.

Zou het Beest uit de Zee niet op een andere persoon kunnen slaan? Wat denk je van het koningshuis Windsor op het eiland Brittannië? (Het ligt letterlijk in de zee waar het Beest uit oprijst).

En laten we eerlijk zijn: Pope Jean-Paul II is slechts de baas over een kerkgenootschap of -zo men wil- de geestelijke macht.
Sjorsie Bosch uit de States heb niks te vertellen in welke kerk dan ook, maar heb wel een groot leger waar hij graag de generaal over speelt.
Queen Elizabeth II is echter het hoofd van de Anglicaanse Kerk (noemt zich defender of the faith, terwijl in werkelijkheid alleen Jezuds dat is), staatshoofd van Groot-Brittannië en leidster van de zgn. Commonwealth, een bondgenootschap van staten wat de halve wereld omvat.

Of in simpele wiskunde:

Paus = hoofd van een Kerk , waaruit volgt niet het Beest uit de Zee.
President van Amerika = leider van een machtig land, waaruit eveneensvolgt: niet het beest uit de zee

Koningin van Engeland = Hoofd van de Kerk (met de zeer aanmatigende titel: Defender of the faith) + heerser over een wereldrijk (Groot-Brittannië en de Commonwealth)= Het Beest uit de zee uit Openbaringen 13.

Sorry Baldur, maar je zult je eigen these aangaande Openbaringen 13 moeten herzien.

BTW: alles wat je schrijft doet me een beetje denken aan Vliedt uit het Noorderland van H.J. Verwoerd. Heb je dat boek wel eens gelezen?
God komt niet in opdringerigheid tot de mens, maar in evenredigheid met ieders vermogen Hem te ontvangen.

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: februari 15, 2004, 07:12:23 pm »
Via Google,van de historische paginaas van de BBC geplukt:
"In 1521,as a reward for attacking Lutheran ideas,Pope Leo X conferred the title
of fidei defensor on Henry the Eighth."

Hmm..wat hier nu weer van te zeggen,Luth'?

Btw,Sjors Bos heeft wel degelijk het een en ander in de melk te brokkelen in reli-
gieus Amerika,dus die vlieger gaat niet helemaal op..

Zou,en ik wil je echt niet op de tenen trappen hier,maar zou het ook kunnen dat je
je een beetje blindstaart op de fysieke (on-)gesteldheid van JeePee?
Cheerio,Van.
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2004, 07:17:22 pm door vaneccles »

Lutheraansch

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: februari 15, 2004, 08:10:14 pm »
quote:
op 15 Feb 2004 19:12:23 schreef vaneccles:
Via Google,van de historische paginaas van de BBC geplukt:
"In 1521,as a reward for attacking Lutheran ideas,Pope Leo X conferred the title
of fidei defensor on Henry the Eighth."

Hmm..wat hier nu weer van te zeggen,Luth'?

Hmm. interessante connexies, dat geeft te denken. Toch wel prettig dat de esoterische stelregel "alles hangt met alles samen" die in topics als deze opgeld doet ook hier toepasbaar is.

Hieruit blijkt dus dat de Paus een stromannetje is van het Engelse vorstenhuis.

quote:
Btw,Sjors Bos heeft wel degelijk het een en ander in de melk te brokkelen in religieus Amerika,dus die vlieger gaat niet helemaal op..

Nou, eerder andersom: religieus Amerika heeft iets bij de President in de melk te brokkelen, want ze betalen zijn campagne. Van die religieuzen die Bush' campagne betalen zijn dat vooral de TV-dominees.
Als we de "alles hangt met alles samen"- stelregel hanteren, houdt dat dus in dat de Amerikaanse TV-dominees eigenlijk voor de Britse Geheime Dienst werken en zodoende het werk van de Antichrist verbreiden. De cirkel is weer mooi rond zo .
God komt niet in opdringerigheid tot de mens, maar in evenredigheid met ieders vermogen Hem te ontvangen.

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: februari 25, 2004, 10:47:23 pm »
De esoterische stelregel!
Da's werkelijk een giller!Je schudt ze uit je mouw,Lt.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: maart 23, 2004, 03:59:36 pm »
Oordeelt u zelf:

Wie is Rome ?
Het woord "Rome" wordt symbolisch gebruikt voor de Rooms-Katholieke kerk gebruikt, die zetelt in Rome (Vaticaanstad).

De Rooms-Katholieke kerk werd een aantal eeuwen naar de Hemelvaart van Jezus opgericht. In het jaar 321 werden door Keizer Constantijn de zonnegod-aanbidders in eenheid met de Katholieken bijelkaar gevoegd. Het gevolg was de omzetting van de Sabbatsdag van God naar de Zondag, de dag van de 3-ene Zongod (isis, horus, set: IHS). Alle symbolen binnen de Katholieke kerken herinneren ons hier blijvend aan: Het oog van horus, Het oog van isis, De slang die zichzelf opeet, de zon-stip, baaäl-hadad (Zon met kleine maan) en de paus draagt nog altijd alle soorten heidens, occulte symbolen op en in zijn gewaad mee.

Rome wordt geregeerd door de paus, die absoluut heerser is gemaakt én onfeilbaar is verklaard. En dat is hij tot op de dag nog steeds volgens de Katholieke regels en wetten.

Hij geeft leiding aan diverse deelgroeperingen van de kerk, zoals de jezuieten en opus dei, maar ook de "oude inquisitie" bestaat nog steeds, alleen nu onder een andere naam.

De jezuieten hebben tevens hetzelfde embleem (het alziende oog van horus; piramide omgeven door stralen met een oog erin) als de Vrijmetselaars (satanisten)…zou dat toeval zijn ? (Kijk ook eens naar de video's van Prof. W. Veith hierover / kijk eens op webpage http://www.amazingdiscoveries.org )

De veranderingen…uiterlijkheden
Rome heeft onder andere een overeenkomst gesloten met de Pinkstergemeenten. Ook is de RK-kerk begonnen met het toestaan van andere communicatie-methoden in de kerk.

En dat is mooi natuurlijk, want de mensen van nu communiceren anders dan 100, 500 of 1.500 jaar geleden. Dus muziek mag anders, bidden mag anders, opvoeringen mogen anders etc. Gelukkig dat het van Rome ook mag…

Natuurlijk betreft dit alles maar uiterlijkheden. Een bekend Nederlands gezegde zegt: "Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken". Zou het met Rome ook zo zijn ?

Zou Rome alleen het uiterlijk veranderen, maar van binnen nog steeds hetzelfde zijn ?

Rome in inhoud
De Rooms-Katholieke kerk heeft een groot aantal "pilaren" waarop het het Rooms-Katholieke geloof is gevestigd. Heel kort samengevat zou je kunnen zeggen, dat Rome gebouwd is op zonnegodaanbidding, traditie en macht.

Maar als je Rome meer inhoudelijk gaat bekijken (eigen boeken, wetten, regels etc.), dan zou je meer kunnen zeggen en vandaaruit zou je verder kunnen kijken of er wellicht iets veranderd is en dat wil ik dan nu ook gaan proberen…

In 1545-1563 tijdens de "Council of Trent" werd door de Katholieke Kerk o.l.v. Paus Paul III in drie sessies de bestaande doctrines herbevestigd en dit zijn tevens de pilaren van het Pausdom. Er waren trouwens Protestanten tijdens de 2e sessie aanwezig…

De (herbevestigde) Pilaren

Transsubstantieïsme: Hostie wordt echt het lichaam van Jezus
Rechtvaardiging door Geloof en Werken
Handhaving van de Middeleeuwse Mis
De (7) sacramenten die "Reddende Genade" geven
Het Celibaat
Het Vagevuur
De Aflaat
Gehoorzaamheid aan de Paus
Tot op vandaag zijn deze pilaren geldig voor iedere RK-gelovige. Ook ziet de Rooms-Katholieke kerk in haar eigen formele regelgeving en Catechisme, dat alleen de RK-kerk de Moederkerk is en dat de Protestantse Kerk "afgedwaalde dochters zijn, die terug moeten keren tot de Moeder". Hetzelfde Rk-boekje kent ook hele andere Geboden dan de bijbelse 10-Geboden van God…nog steeds !

In Openbaringen 17:5-6 wordt er melding gemaakt van : "de Moeder van de hoeren en de verfoeiselen der aarde. "Ik zag dat die vrouw dronken was van het bloed der heiligen en der getuigen van Jezus." Wie-o-wie zou er daarmee bedoeld worden…maar nog meer…wat zijn dan de dochters van de Moeder als ze terugkeren …?

Zijn de pilaren van het pausdom bijbels ?
Helaas kan simpelweg gezegd worden, dat géén van de pilaren bijbels zijn.

Over Transsubstantieïsme kan gezegd worden, dat het offer van Jezus al is geweest en dat Hij de dood heeft overwonnen. Het avondmaal dient slechts ter herinnering aan het offer, dat Hij heeft gedaan voor ons (zie Lucas 22: 19).
Over rechtvaardiging door geloof & werken kan gezegd worden, dat alléén het offer van Jezus ons rechtvaardigt cq schoonwast van de zonde.
Wij mensen kunnen het Hemels Koninkrijk en het eeuwig leven zelf niet verdienen !
Trouwens: geloof is een Geestesgave: dus dat krijg je van God zelf…

Over de "Reddende Sacrementen": ook hier geldt, dat alleen Jezus ons kan redden van de zonde. Alleen Jezus is de deur naar de Vader.
Over het Celibaat: dit betreft de Godin (Cybel) en de priesters van deze Godin moesten hun hoofd kaalscheren en hunzelf geheel geven: celibaat. Dit is dus allesbehalve bijbels !
Over het Vagevuur: er is beslist géén hel waar een vagevuur brandt, dat eeuwig wordt opgepord door de duivels van Satan; Na de terugkomst van Jezus naar deze Aarde zal er een rechtzaak volgen. Hierna zal de zonde worden teruggegeven aan Satan en zijn volgers en zij zullen in het eeuwig vuur gegooid worden, waar zij geheel zullen verbranden. Satan en zijn demonen krijgen beslist géén enkele heerschappij !
Over de Aflaat: alleen door je zonden berouwvol bij Jezus te brengen kan je weer schoon verder. Met geld of andere Aardse afkoopregelingen kan je niets. Dan blijf je bezwaard door je zonden.
Over gehoorzaamheid aan een paus: direct volgend op de kruisdood van Jezus scheurde het voorhang in de Tempel. Géén priester is vanaf dat moment middelaar meer. Alleen Jezus is onze Middelaar. Hij is de deur naar God. Wij gehoorzamen aan Gods Wet en aan Gods besluit om Zijn Zoon die taak te geven.
Hoewel de 8 pilaren uit het Catholicisme belangrijk zijn: één punt mag (als duistere pilaar) niet vergeten worden: De Maria-verering (!).

Maria is niet de Moeder van God, maar door God uitgekozen moeder van de als mens geboren Jezus. Zie Mattheüs 1:20 "schroom niet Maria, uw vrouw, tot u te nemen; want het in haar verwekte is vrucht van den Heiligen Geest." Een vrucht door God gegeven aan Maria. Hierdoor is Maria moeder van de mens Jezus, omdat God het zo wilde !!!

Jezus zei hierover óók overigens zelf, dat niet de borst die Hem voedde (Maria), "maar veeleer zij zalig zijn, die het woord Gods horen en bewaren" (Lucas 11:27). Maria had Jezus dus ook nodig voor vergeving van haar zonden !
Maar iedereen weet, dat de Rooms-Katholieke Kerk zowel Maria vereert, als de paus als middelaar neemt. Ook hier is er dus niets, maar dan ook niets veranderd !

De streken van dezelfde gebleven vos…
Inhoudelijk is "de vos" dus precies dezelfde persoon als voorheen. En daarmee zijn de streken van de sluwe, oude vos ook eender. Met een nog vriendelijker gezicht vertelt deze vos, dat zijn meester traditie belangrijker vindt, dan het houden van Gods Geboden. Ook vertelt hij, dat een organisatie vrede en een nieuwe wereldorde zal brengen, waar God alleen maar verwarring en scheiding teweegbracht. Je hoeft alleen maar te buigen voor zijn vazal, de paus, en dan komt het goed met je…

Rome is onveranderd. De heer die Rome dient is nog steeds dezelfde. En de schijnbaar dodelijke wond is geheel genezen zo het schijnt. En het andere beest dat de macht kreeg, de zogenaamde " organisatie van verlichte mensen", waarover de paus wederom de zonneskepter zwaait, geeft dezelfde duistere heer macht.

Laat iedere leider weten, dat God héél duidelijk aangeeft in Zijn Wet, dat je één God hebt als bevrijder én dat je géén andere goden voor Zijn Aangezicht zal dienen !

Bovendien: het volk Israël mocht zich ook beslist niet vermengen met de volken die aan afgoderij deden. Zou onze God veranderd zijn en het nu goed vinden, dat Zijn Volk zich vermengt met heidense zonnegodaanbidders die tevens Zijn tegenstander eer geven ?

De Geest der Waarheid, - de Geest van Gods Wet, Gods Woord en Jezus-, wijst u op uw zonde. Een zonde die tegen de Wet van God en Zijn Levend Woord zichtbaar wordt. Alleen Zijn Zoon kan u daarvan

vaneccles

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: maart 25, 2004, 08:25:56 pm »
Beste Baldur,
Ik voorspel je dit:
In de traditie van Spong,Jammerstein en andere malloten heb je binnen de kortste
keren een dagvaarding aan je broek hangen om je te verantwoorden voor deze
'tirannie des woords'.
Dat,of 'iedereen' blijft doorgaan met hardnekkig je boodschap te negeren...
Zooals de voorgaande,wel,decades/eeuwen/geschiedenis der mensheid?

Maar blijf vooral schrijven/links droppen!
Cheerio,Van.

Lutheraansch

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: maart 25, 2004, 11:07:08 pm »
quote:
op 23 Mar 2004 15:59:36 schreef Baldur:
Oordeelt u zelf:

Wie is Rome ?

And what about "the queen of England, head of the Church, defender of the faith, etc, etc.?" Als houder van staats- en kerkmacht stukken gevaarlijker dan de paus!
Wat is Rome? Niets in vergelijking met het Verenigd Koninkrijk (Gog en Magog).

Nee beste Baldur, mij neem je niet in de maling: het werkelijke gevaar komt niet uit Rome maar van Windsor Castle.
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2004, 11:42:31 pm door Lutheraansch »