Met soms verbazing lees ik de posts hier. Ik zelf vind dat bericht zo afschuwelijk en rot, dat me de tranen bijna in de ogen schieten. Een verstandelijk gehandicapt meisje, getekent voor het leven, verkracht en vernedert en wat krijgt ze? Zweepslagen! Kun je je dat wel voorstellen? 95 zweepslagen met een staalkabel! En daarvóór heeft ze in totaal ook 100 zweepslagen gehad! Kun je het je voorstellen dat je een negenjarig meisje 100 (!!!) zweepslagen geeft, waardoor het bloed van haar rug stroomt! Dat ze dat overleefd heeft!
En wat zeggen sommigen hier? Ja, dat hoort nu eenmaal bij de cultuur, daar mogen wij niet ingrijpen... Heb je een prachtig Woord voor de wereld, ga je er dan op deze manier mee om? Laten we eens kijken naar wat we mogen uitdragen als christenen: liefde, vreugde, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en zelfbeheersing. Dan kán zoiets je toch niet onberoerd laten? Daar kun je toch niet meer zakelijk en juridisch over prevelen? Of ben ik dan zo naïef?
Andere culturen waarborgen is prima, God Zelf heeft ook nooit een bepaalde cultuur of ideologie uitgedragen. Maar Hij zorgde er wél voor dat de cultuur in die tijd binnen de perken bleef en volgens Zijn wil gebeurde. Slaven bijvoorbeeld waren oké, maar dan wél met beschermende regels en menswaardigheid. Zweepslagen prima, maar niet meer dan 40 en dan ook niet overal voor. En al helemáál niet aan geestelijk gehandicapte mensen met een staalkabel! Het is aan ons wat wij accepteren en wat wij niet accepteren (ikzelf zie zweepslagen niet zitten), maar Gods wil staat voorop, welke cultuur je ook aanhangt.
Dus hoe kún je dan zo'n onmenselijke, afschuwelijke uitspatting van die o zo geweldige sharia accepteren! Dat kan en mag gewoon niet. Dat gaat absoluut tegen Gods wil in, met een béétje bijbelkennis kun je dat wel nagaan. In zulke gevallen interesseert het me helemaal niet of een land soeverein is of dat ze vrijheid van cultuur hebben. Dit soort afschuwelijke uitspattingen moeten verdwijnen. Dan maar minder waarborging voor een cultuur...