Dat heb ik wel gelezen hoor. En daar ben ik het dus niet mee eens.
Vooral omdat de schrijver dus nergens kijkt naar het maken van onderscheid. Hij heeft het over hypes... en komt dan met de oproep:
Laten we het eens één jaar proberen: één jaar lang geen conferenties, geen nieuwe gemeentemodellen, geen 'spraakmakende' boeken, geen Jezus-films, geen nieuwe liederen, geen stichtingen en geen platforms. Dat zijn immers allemaal snacks, en geen gezonde, voedzame maaltijden. Iedereen op een sober dieet van alleen de Bijbel. Een dieet, opdat wij gewend raken aan vast voedsel. Daar kunnen 2 oorzaken achter zitten:
1. Alle conferenties, films, gemeentemodellen, spraakmakende boeken, nieuwe liederen, stichtingen en platforms zijn hypes, snacks, geen gezonde voedzame maaltijden.
2. Ze zijn misschien nieuet allemaal hypes, maar laten we ons er maar helemaal niet mee bezig houden.
Hoe het ook is... De conclusie dat dat allemaal ongezonde maaltijden zijn klopt volgens mij helemaal niet. Conferenties kunnen heel leerzaam zijn, boeken kunnen heel verhelderend zijn, een film kan een eye-opener zijn, nieuwe liederen kunnen heel goed zijn.... En het zijn overigens lang niet allemaal hypes.... De beste man heeft het ook over "hypes die binnen enkele maanden wel weer verdwenen zijn..." zoals de jeugdkerk

Hoe komt hij er bij dat dat een hype is, ik denk dat dat nog wel even doorgaat. En als de jeugdkerk een snack is en geen gezonde maaltijd, waarom groeien er dan toch zoveel jongeren van?
Gedeeltelijk ben ik het wel met het artikel eens, maar de conclusie vind ik niet goed. Elke vorm van vernieuwing afdoen als een hype en dus maar afstoten... Alles wat anders is dan vroeger een snack noemen en als een niet-gezonde maaltijd bestempelen. Ga dan eerst eens onderscheid maken... Aan de groei en de gezondheid van mensen kun je zien of een maaltijd voedzaam en gezond is of niet... Als je met een "wat de boer niet kent dat eet hij niet-instelling" leeft zul je andere gezonde voedzame dingen ook nooit gaan eten...