Auteur Topic: De Europese Unie  (gelezen 1597 keer)

Pugna

• Bekijk profiel
De Europese Unie
« Gepost op: mei 18, 2004, 09:30:03 pm »
De verkiezingen voor het Europees Parlement komen eraan. Daar zij al diverse topics over. In een van die topic staat een link naar de stemwijzer. Ik heb op die site de verkiezingsprogramma's door gelezen. Ik kwam daar het volgende tegen:

quote:

Geen Europese Grondwet, geen federaal Europa, maar unie van soevereine staten; geen Europees Parlement nodig, alleen economische samenwerking. Meer invloed nationale parlementen. Niet meer bevoegdheden aan Europese Unie overdragen.

Ik ben het hier helemaal mee eens, kon het zelf hebben geschreven.

Maar hoe denken jullie over de E.U? Moet er een grondwet komen? Een president?
Of alleen economische samenwerking?
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2004, 09:36:26 pm door Pugna »
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #1 Gepost op: mei 18, 2004, 09:37:54 pm »
Van mij mogen ze alle grenzen afschaffen en één land van maken. Of ik nou Nederlander ben of Europeaan voor mij is dat net zo belangrijk als het merk stoeptegel waarmee het trotoir is mee betegeld voor mijn flat. Niet belangrijk dus. Een Europese grontwet heb ik geen moeite mee zolang deze de mensenrechten respecteerd. Lijkt mij ook wel makkelijk. Wat hier wel of niet mag dat is dan ook zo in Spanje. Een president, tja ik hecht weinig waarde aan het koningshuis dus daar zou ik ook niet zo veel moeite mee hebben.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #2 Gepost op: mei 18, 2004, 09:44:54 pm »
Als ik kijk hoe nederland zich in de afgelopen decenia heeft ontwikkeld tot een van de meest godloze naties in europa ben ik blij met wat tegengas uit Brussel. Ook denk ik dat het werken naar een bondsstaat idee (op duitse leest, met veel autonomie voor de bondsstaten) niet slecht zou zijn.
Ik vind alleen dat europa transparanter moet zijn en er een duidelijkere structuur moet komen. Maar op zich vind ik niet dat Nederland perse een eigen buitenlandbeleid nodig heeft en dergelijke. Wat wel zo moet blijven en nog verder teruggedrongen moet worden is dat Europa zich minder moet bemoeien met de pure binnenlandse zaken als de vorm van het onderwijs en allerlei idiote landbouwrichtlijnen.
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2004, 09:45:53 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2004, 01:02:05 pm »
Nederland kan zonder de EU, zoals Noorwegen zonder de EU kan.
De EU kan niet zonder Nederland, dus het zal voor Nederland beter zijn om uit de EU te stappen.
Men kan dan een eigen regelgeving maken ten aanzien grensoverschrijdende activiteiten, dan moet europa zich maar aanpassen.
Op deze manier is een hoop transit verkeer tegen te houden waardoor de uitstoot van broeikasgassen en roetdeeltejs is te reduceren.

Men zou er goed aan doen om een overkoepelende defensie macht op de been te brengen, welke door een gemeenschap van landen word gesubsidieerd. Deze zou dan centraal aangestuurd moeten worden. Dit kan volgens mij het beste worden gedaan door de VS uit de NAVO te gooien en vervolgens verder te gaan.
Alle landen houden dan een klein legertje op de been welke ingezet zouden kunnen worden voor zuiverhumanitaire doeleinden.

Op deze manier is er een gigantische besparing te realiseren op de begroting en kunnen ouderen weer van hun pensioen genieten.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

vaneccles

• Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2004, 06:17:33 pm »
Citaat
Alfredt schreef op 18 mei 2004 om 21:44:
Als ik kijk hoe nederland zich in de afgelopen decenia heeft ontwikkeld tot een van de meest godloze naties in europa ben ik blij met wat *tegengas uit Brussel*. quote]

En,hoe dat?
En bestaan er naar jouw mening ook 'minst godloze' naties?

vaneccles

• Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2004, 06:36:08 pm »

quote:

Picardijn schreef op 19 mei 2004 om 13:02:
 ...door de VS uit de NAVO te gooien.

:)
In de VS zouden ze dan heel hard gaan roepen:"We! are! the! Nato!" ;)

Of:"Then,who's gonna make the world safe for democracy?"
Of:"That money we gave you in the forties and fifties was actually a loan.." :w
Of:"To hell with nato,who needs nato,just come to us if ya wanna have some rumble!"
Of:"Why do this?You,the Old Europe,and we,the New,need to stick together in case some
terrorists have some plans!Just like way back,remember Nazism?We fought side by side!
Remember Communism?We never lost sight of each other!And now we have these islamic,
..well,for the most part,fundamentalist villains.Where were you anyways when we con-
quered..,liberated Iraq?Oh heck,you were just in time for the moppin'..." :w

Oh,en on-topic:ik beschouw elke europese verkiezing pas dan als wettig,wanneer bij elke
verkiezing de keuze 'uitstappen,nu' op het stemformulier komt te staan....
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2004, 06:39:36 pm door vaneccles »

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #6 Gepost op: mei 25, 2004, 08:51:46 pm »
Feit is, dat wij nu al een vredeperiode van bijna 60 jaar achter ons hebben. Kijk terrug in de geschiedenis en vergelijk of we dat nog eens ooit gehad hebben.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2004, 09:00:19 pm »
Is maar wat je onder vrede verstaat, we zijn nu weer in 1940-43 beland. Maar nu noemt men het Europa.
Liefde is vreemd

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #8 Gepost op: mei 25, 2004, 09:02:14 pm »

quote:

vaneccles schreef op 25 mei 2004 om 18:36:
[...]

:)
In de VS zouden ze dan heel hard gaan roepen:"We! are! the! Nato!" ;)

Of:"Then,who's gonna make the world safe for democracy?"
Of:"That money we gave you in the forties and fifties was actually a loan.." :w
Of:"To hell with nato,who needs nato,just come to us if ya wanna have some rumble!"
Of:"Why do this?You,the Old Europe,and we,the New,need to stick together in case some
terrorists have some plans!Just like way back,remember Nazism?We fought side by side!
Remember Communism?We never lost sight of each other!And now we have these islamic,
..well,for the most part,fundamentalist villains.Where were you anyways when we con-
quered..,liberated Iraq?Oh heck,you were just in time for the moppin'..." :w

Oh,en on-topic:ik beschouw elke europese verkiezing pas dan als wettig,wanneer bij elke
verkiezing de keuze 'uitstappen,nu' op het stemformulier komt te staan....
Moet je eens advies gaan vragen bij de Fransen, dan zul je zien dat het evenwel mogelijk is om zonder de Nato te kunnen.
Liefde is vreemd

Zijnkind

• Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #9 Gepost op: mei 25, 2004, 09:08:19 pm »

quote:

Picardijn schreef op 25 mei 2004 om 21:02:
Moet je eens advies gaan vragen bij de Fransen, dan zul je zien dat het evenwel mogelijk is om zonder de Nato te kunnen.
De Fransen zijn vooral officieel buiten de nato. In de praktijk is de samenwerking altijd ERG nauw geweest.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

vaneccles

• Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #10 Gepost op: mei 25, 2004, 11:28:24 pm »

quote:

vrolijke schreef op 25 mei 2004 om 20:51:
Feit is, dat wij nu al een vredeperiode van bijna 60 jaar achter ons hebben. Kijk terrug in de geschiedenis en vergelijk of we dat nog eens ooit gehad hebben.

Het is inderdaad maar wat je vrede noemt.
Op wat hooligan-activiteiten na is het best vredig hier sinds '45.

Ken je de scene uit 'a few good men',waarin Nicholson zonder er doekjes om te winden uit-
legt dat er dagelijks offers worden gebracht voor die vrijheid?
Om nog maar te zwijgen van (economisch) protectionisme,regelrechte onderdrukking,het
('terug-')nemen van burgerrechten om te kunnen blijven garanderen dat ze voort blijven
bestaan (Bush-doctrine - 'Patriot Act','Homeland Security Act','Executive Power Act',vgl. de
Europesche Anti-terreurwetten).

Het is maar wat je 'onderdrukking' noemt.
Vroeger,way back,zei men:'Liever Turks dan Paaps.'
Liever Arabier dan Europeaan (al is het daar nu een beetje laat voor natuurlijk! ;))!
Cheerio,Van - salon-subversief-  :w

vaneccles

• Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #11 Gepost op: mei 25, 2004, 11:36:57 pm »

quote:

Picardijn schreef op 25 mei 2004 om 21:02:
[...]Moet je eens advies gaan vragen bij de Fransen, dan zul je zien dat het evenwel mogelijk is om zonder de Nato te kunnen.

Voor alle duidelijkheid:ik ben geen utopist,ik ben niet zoo dwaas om te denken dat 'we'
het voor elkaar kunnen boksen om uit de Eu te stappen,uit de V.N.,de NATO,en grote broer
ook nog es 'a nice day' toewensen om hem vervolgens ('ongestraft') de rug toe te kunnen
keren (wee de Taliban,wee Aghanistan,wee Iraq,wee Vietnam,Chili,Panama,Korea,Japan,
Duitsland,Argentinie,Al-Qaida)(etc.).

Niettemin zal ik die dag toejuichen.
In verwachting van de wederkomst van Jezus.

Evian

• Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #12 Gepost op: mei 26, 2004, 12:07:28 am »
Wat een heerlijk anti-Amerikanisme allemaal. Ik hou van jullie! _/-\o_

Nederland is dan misschien godloos, ik woon liever hier dan in de VS en belangrijker: ik ben liever hier arm dan in de VS. Christelijkheid meet je niet alleen in abortuswetjes, maar ook in hoe goed je voor je armen zorgt en daarin is Nederland toevallig een van de meest christelijke landen ter wereld.

quote:

vrolijke schreef op 25 mei 2004 om 20:51:

Ja hoor: wat dacht je van 1815-1940 en zelfs tijdens de Nederlandse Opstand is er lang niet die hele 80 jaar gevochten. Toegegeven, we hebben een paar vervelende Engelse zeeoorlogen gehad en die Fransen waren geen lieverdjes, maar het valt allemaal wel mee.

Om nu de wereld vredig te noemen de laatste zestig jaar... Er is oorlog geweest in Korea, Vietnam, Chili, Nicaragua, Kongo, Zuid-Afrika, Indonesië, Joegoslavië, Irak, Iran, Hongarije, Tsjechoslovakije, China, Israël, Palestina, Afghanistan, Somalië, Rwanda, Uganda... Ga zo maar door. Nimmer is de puinzooi groter geweest dan in de wereld na 1945.
Some have food, some have none... God bless the revolution!

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #13 Gepost op: mei 26, 2004, 12:46:04 am »

quote:

vaneccles schreef op 25 mei 2004 om 23:36:
[...]

Voor alle duidelijkheid:ik ben geen utopist,ik ben niet zoo dwaas om te denken dat 'we'
het voor elkaar kunnen boksen om uit de Eu te stappen,uit de V.N.,de NATO,en grote broer
ook nog es 'a nice day' toewensen om hem vervolgens ('ongestraft') de rug toe te kunnen
keren (wee de Taliban,wee Aghanistan,wee Iraq,wee Vietnam,Chili,Panama,Korea,Japan,
Duitsland,Argentinie,Al-Qaida)(etc.).

Aangezien de VS abslouut geen Amerikanen voor het VN-tribunaal wil hebben zie ik er alle redenen voor om een nice day toe te wensen. Vooral na het zien van de beelden van afgelopen tijd, waar gezagsdragers voor verantwoordelijk zijn.
De hr Bush zou zelfs door een europese interventiemacht opgehaald moeten worden en voor het gerechthof gepaaltst worden. Aangezien het niet te verwachten is dat hij zelfstandig zal komen.
Uit de VN stappen zal geen verstandige actie wezen, al zal het wel enorm besparen op de kosten. Het is altijd verstandig om daar een vertegenwoordiger te hebben.
Liefde is vreemd

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #14 Gepost op: mei 26, 2004, 01:00:58 pm »

quote:

Evian schreef op 26 mei 2004 om 00:07:

Ja hoor: wat dacht je van 1815-1940 en zelfs tijdens de Nederlandse Opstand is er lang niet die hele 80 jaar gevochten. Toegegeven, we hebben een paar vervelende Engelse zeeoorlogen gehad en die Fransen waren geen lieverdjes, maar het valt allemaal wel mee.

Om nu de wereld vredig te noemen de laatste zestig jaar... Er is oorlog geweest in Korea, Vietnam, Chili, Nicaragua, Kongo, Zuid-Afrika, Indonesië, Joegoslavië, Irak, Iran, Hongarije, Tsjechoslovakije, China, Israël, Palestina, Afghanistan, Somalië, Rwanda, Uganda... Ga zo maar door. Nimmer is de puinzooi groter geweest dan in de wereld na 1945.

Het ging hier toch om Europa... Heb ik hier iets verkeerd verstaan?

In de periode tussen 1815 en 1940 vergeet je maar eventjes W.O 1. (Voor diegene die't niet weten 1914 - 1918)
In jou opsomming over de oorlogen van de laatste 60 jaar staat er niet een land uit de europese unie.
De Europeanen doen het dus niet zo helemaal verkeerd.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #15 Gepost op: mei 26, 2004, 01:07:53 pm »
Tot nu toe zijn alle oorlogen gevoerd om van Europa een geheel te maken. In de praktijk zal er altijd een dominantie aanwezig moeten zijn om sturing te geven aan het geheel. Door deze dominatie onstaat er altijd wrijving, welke weer tot conflicten kan leiden. De laatste Balkan oorlog laat zien waar dit toe kan leiden, er zijn absoluut geen garanties dat dit niet kan gebeuren in de rest van europa.
Liefde is vreemd

vaneccles

• Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #16 Gepost op: mei 26, 2004, 09:37:43 pm »

quote:

vrolijke schreef op 26 mei 2004 om 13:00:
[...]
Het ging hier toch om Europa... Heb ik hier iets verkeerd verstaan?

In de periode tussen 1815 en 1940 vergeet je maar eventjes W.O 1. (Voor diegene die't niet weten 1914 - 1918)
In jou opsomming over de oorlogen van de laatste 60 jaar staat er niet een land uit de europese unie.
De Europeanen doen het dus niet zo helemaal verkeerd.

Je hebt gelijk,hoor.
Maar als je naar Zwitserland kijkt weer niet..of het Vaticaan.
Blijkbaar doen die diplomatiek kunstige dingen.

En,even cynisch:als je de oorlog buiten de deur weet te houden,houdt dat nog niet in dat het vrede is.
Veelgehoorde kreet:"tijdens '40-'45 was er tenminste orde en was het rustig
op straat."(!)
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2004, 09:43:47 pm door vaneccles »

vaneccles

• Bekijk profiel
De Europese Unie
« Reactie #17 Gepost op: mei 26, 2004, 09:50:32 pm »

quote:

Picardijn schreef op 26 mei 2004 om 13:07:
Tot nu toe zijn alle oorlogen gevoerd om van Europa een geheel te maken. In de praktijk zal er altijd een dominantie aanwezig moeten zijn om sturing te geven aan het geheel. Door deze dominatie onstaat er altijd wrijving, welke weer tot conflicten kan leiden. De laatste Balkan oorlog laat zien waar dit toe kan leiden, er zijn absoluut geen garanties dat dit niet kan gebeuren in de rest van europa.

Conflicten - chaos.
Wie is de auteur van chaos?

Er zijn geen garanties,nergens op en in de wereld,op vrede.
Alleen buiten deze wereld,God zij dank,want als we het van de VN moesten hebben..