quote: 107 Teletekst wo 05 mei *************************************** Schrijfster Thea Beckman overleden *************************************** HILVERSUM Schrijfster Thea Beckman is op 80-jarige leeftijd overleden in haar woonplaats Bunnik.De schrijfster was de afgelopen twee maanden ziek,zij leed aan kanker.Haar uitgever Lemniscaat heeft dat gemeld. Thea Beckman verwierf bekendheid met haar historische romans,met name voor kinderen.Voor het boek 'Kruistocht in in spijkerbroek'ontving ze in 1974 de Gouden Griffel. Beckman begon in 1947 met het schrijven van journalistiek werk.Haar eerste roman schreef ze in 1957.Vanaf 1970 is er bijna elk jaar een boek van haar hand verschenen. *************************************** volgende nieuws financieel sport
quote: Alfredt schreef op 05 mei 2004 om 15:31:Ik vond metname haar series erg mooi, die uit de franse middeleeuwen en die over de toekomst met die vrouwenheerschappij.
quote: Santaarnpaal schreef op 05 mei 2004 om 15:27:Aan het boek "Kruistocht in spijkerbroek" heb ik mooie herinneringen. Ze was een begaafd kinderboekschrijfster.
quote: LaNaussee schreef op 05 mei 2004 om 16:11:[...]Dat vond ik ook, aangevuld met Hasse Simonsdochter.