Auteur Topic: Nieuw juni 2004: Scissor Sisters "Scissor Sisters"  (gelezen 642 keer)

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Nieuw juni 2004: Scissor Sisters "Scissor Sisters"
« Gepost op: juni 02, 2004, 10:16:52 pm »

Titel : Scissor Sisters
Artiest : Scissor Sisters
Releasedatum : april 2004
Genre: disco/pop
Meer info: http://www.scissorsisters.com

Koop deze cd bij Cdwow

Bekend van een bewerking van het nummer "Comfortably Numb" van Pink Floyd is deze band vooral. Sommigen vonden het geniaal anderen een rechtstreekste aanfluiting. Toch is het niet eerlijk om deze 'ludieke' band alleen maar af te rekenen op dit nummer. Want alle andere nummers zijn door de bandleden zelf geschreven met een vette knipoog naar de discotijd uit de jaren zeventig. Maar wel zodanig opgezet dat een geheel eigentijds album is geworden. Tekstueel stelt het net zoals de disco uit de jaren zeventig allemaal niet zoveel voor. Maar luister nog eens naar een nummer als "Laura" voordat je een definitief oordeel velt.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juni 06, 2004, 12:30:12 pm »
Scissor Sisters...coole band
Vooral het nummer Laura natuurlijk (ik heet zelf Laura en dit is het enige nummer getiteld Laura, dat ik ken)  
Maar ik vond de cover van Pink Floyds Comfortably Numb juist leuk, daardoor ben ik meer nummers van ze gaan luisteren.

cochise

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2004, 12:38:13 pm »
erg leuke plaat ik heb hem hier ook liggen
So pardon me while I burst into flames.
I've had enough of the world, and it's people's mindless games
So pardon me while I burn, and rise above the flame

Huk

• May U live 2 see the Dawn
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2004, 02:35:15 pm »
Had ook goede dingen over de plaat gehoord, dus heb em een tijdje geleden gedowned, maar het is toch niet echt mijn muziek. Ik hou heel erg van seventies muziek (four tops, earth wind and fire, boney m en andere disco), maar dit vind ik nergens op lijken, wat een baggerplaat.
There are no saviours, there are no kings, the power lies in your head.....