Auteur Topic: naaktlopen, sauneren, topless....?  (gelezen 54470 keer)

izzewizze

• Reageren? izzewizze@planet.nl
    • Bekijk profiel
naaktlopen, sauneren, topless....?
« Reactie #50 Gepost op: februari 20, 2004, 11:30:50 pm »

quote:

op 20 Feb 2004 13:17:59 schreef linnas79:
[...]

Als iemand wordt beoordeeld op een "perfect"uiterlijk is dat NIET naar God's maatstaven lijkt me zo, maar naar die van de huidige maatschappij. Dus; strakke kontjes, strakke buik, slank. Vreemd? Ja, een beetje wel...

Perfect in de betekenis van 'in volledige harmonie'. Geen grammetje vet teveel. geen grammetje vet te weinig. Geen rode bloedlichaampje teveel, de optimale dna-structuur, passend bij jouw lichaam. Geen klonen, wel uniek, volkomen functioneel, volkomen toegewijd aan je Schepper.

In mijn optiek is het dus ook zo dat op deze aarde de een meer gezegend is met een mooi lichaam dan de ander. Sommige mensen hebben,  te strijden tegen / te maken met, zwaarlijvigheid dan wel anorexia. Ook in de bijbel wordt wel onderscheid gemaakt. Lees Rachel en Lea. Maar ook mannen worden soms schoon van gestalte genoemd kijk bijvoorbeeld naar Absalom. Schoonheid kun je dus zeker als zegen zien.
Wie alleen maar rekent
Komt nooit aan liefhebben toe

I'm interested in you ;)

Izzewizze  

Johnny

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: april 15, 2004, 07:17:00 pm »
ik wil graag eens naar een sauna gaan. Maar ik durf niet zo goed als christen.  Misschien is mijn naaktheid alleen voor mijn partner (die er nog niet is.)  Hebben jullie die gaan er voor gebeden of je wel mag gaan.  IK heb strijd ik weet het niet. Ik wil wel gaan. Ik wil ook wel is bloot zwemmen lijkt me we fijn maar is het zondig.

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: april 15, 2004, 07:28:32 pm »

quote:

Johnny schreef op 15 april 2004 om 19:17:
ik wil graag eens naar een sauna gaan. Maar ik durf niet zo goed als christen.  Misschien is mijn naaktheid alleen voor mijn partner (die er nog niet is.)  Hebben jullie die gaan er voor gebeden of je wel mag gaan.  IK heb strijd ik weet het niet. Ik wil wel gaan. Ik wil ook wel is bloot zwemmen lijkt me we fijn maar is het zondig.

Als je er strijd over hebt lijkt me dat een teken dat je geweten je wil aanspreken hierop..... Je hebt ook hele goede argumenten genoemd moet ik zeggen..... :)

Maar misschien zit je niet op mijn reactie te wachten... ik ben namelijk zelf nog nooit geweest...
Ik heb ook een soort ingebouwd schaamtegevoel om me niet in m'n blootje aan jan en alleman te vertonen in het openbaar van de sauna.....
Alleen met vrouwen zou ik het dan wel iets anders vinden... (Priscilla is nu aan 't woord voor de duidelijkheid... :) )
Of ik het een probleem zou vinden dat mijn man naar de sauna zou gaan..... "k Zou het geen prettig idee vinden.......ik vind zelf eigenlijk dat het niet kan..... gemengd saunabezoek....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: april 15, 2004, 07:33:55 pm »

quote:

izzewizze schreef op 20 februari 2004 om 23:30:
[...]

Perfect in de betekenis van 'in volledige harmonie'. Geen grammetje vet teveel. geen grammetje vet te weinig. Geen rode bloedlichaampje teveel, de optimale dna-structuur, passend bij jouw lichaam. Geen klonen, wel uniek, volkomen functioneel, volkomen toegewijd aan je Schepper.

In mijn optiek is het dus ook zo dat op deze aarde de een meer gezegend is met een mooi lichaam dan de ander. Sommige mensen hebben,  te strijden tegen / te maken met, zwaarlijvigheid dan wel anorexia. Ook in de bijbel wordt wel onderscheid gemaakt. Lees Rachel en Lea. Maar ook mannen worden soms schoon van gestalte genoemd kijk bijvoorbeeld naar Absalom. Schoonheid kun je dus zeker als zegen zien.

Zo was het dus in het paradijs....daar hadden Adam en Eva ook nog geen zondige gedachten...en zou Adam dus niet verleidt worden door een (andere) mooie blote vrouw..... (Anders was het gelijk afgelopen geweest en had je een zondeval gehad met Adam als eerste die zondigde....)
Maar die andere vrouw zou ook absoluut niet bezig willen zijn om door haar uiterlijk Adam ete verleiden....
Ze wisten niet wat dat was want ze waren nog geheel onschuldig en hadden zelfs geen besef van wat zonde inhield, ze hadden geen besef van goed en kwaad...
« Laatst bewerkt op: april 17, 2004, 05:24:31 pm door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: april 15, 2004, 07:42:34 pm »

quote:

Johnny schreef op 15 april 2004 om 19:17:

Ik kan me best wel voorstellen dat je denkt dat iedereen in de sauna je zit aan te staren omdat jij daar in je blootje loopt. Nou, dat is helemaal niet zo hoor. De meeste mensen gaan met een heel ander doel naar de sauna namelijk om er te ontspannen ( van lichaam en geest) In de sauna ben je heel erg met jezelf bezig ( vind ik) Ga maar in een hokje zitten van 80 graden of heter, nou, dan ben je drukker met jezelf ( hoe hou ik dit vol?) dan dat je dames of heren zit aan te gapen. En er valt ook doorgaans niet zoveel te bewonderen want uitgerekend in de sauna zie je veel mensen met lichamelijke onzuiverheden om het zo maar even te zeggen. De meeste mensen die voor het eerst gaan vinden het eng. Maar ja, als je toch wilt "ervaren" hoe het is moet je er heen gaan en dan kun je alsnog besluiten om het wel of niet te blijven doen.
Naaktheid alleen voor je partner, ach..., in de sauna kijken ze er niet vreemd meer van op hoor als jij in je nakie loopt, het is voor de meesten het zoveelste kopje koffie... :)

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: april 15, 2004, 10:36:56 pm »

quote:

lonneke schreef op 15 april 2004 om 19:42:
[...]

Ik kan me best wel voorstellen dat je denkt dat iedereen in de sauna je zit aan te staren omdat jij daar in je blootje loopt. Nou, dat is helemaal niet zo hoor. De meeste mensen gaan met een heel ander doel naar de sauna namelijk om er te ontspannen ( van lichaam en geest) In de sauna ben je heel erg met jezelf bezig ( vind ik) Ga maar in een hokje zitten van 80 graden of heter, nou, dan ben je drukker met jezelf ( hoe hou ik dit vol?) dan dat je dames of heren zit aan te gapen. En er valt ook doorgaans niet zoveel te bewonderen want uitgerekend in de sauna zie je veel mensen met lichamelijke onzuiverheden om het zo maar even te zeggen. De meeste mensen die voor het eerst gaan vinden het eng. Maar ja, als je toch wilt "ervaren" hoe het is moet je er heen gaan en dan kun je alsnog besluiten om het wel of niet te blijven doen.
Naaktheid alleen voor je partner, ach..., in de sauna kijken ze er niet vreemd meer van op hoor als jij in je nakie loopt, het is voor de meesten het zoveelste kopje koffie... :)

Nou, beter had ik het ook niet kunnen zeggen.
Als je wilt opvallen in de sauna, ga er dan met je zwembroek naartoe.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: april 15, 2004, 11:30:59 pm »
Er zijn ook sauna's waar badkleding verplicht is. Zie bijv. http://www.healthspa.nl/hs_zwembad.htm.
In het buitenland heb je veel sauna's waar badkleding verplicht is. En in Nederland heb je badhuizen (hammams) waar mannen en vrouwen gescheiden komen.

Hier worden allerlei sauna's-met-badkleding genoemd (Sanadome, Nijmegen).
« Laatst bewerkt op: april 15, 2004, 11:53:35 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: april 16, 2004, 09:22:30 am »

quote:

Marloes schreef op 15 april 2004 om 23:30:
Er zijn ook sauna's waar badkleding verplicht is. Zie bijv. http://www.healthspa.nl/hs_zwembad.htm.
In het buitenland heb je veel sauna's waar badkleding verplicht is. En in Nederland heb je badhuizen (hammams) waar mannen en vrouwen gescheiden komen.

Hier worden allerlei sauna's-met-badkleding genoemd (Sanadome, Nijmegen).

Tja, maar dat zijn geen 'echte' sauna's. Ik hou zelf ook wel van viezigheid eruit zweten, maar de sauna... in je blootje... dat trekt me niet zo. ben wel eens naar de sauna in Sanadome geweest, maar die wordt maar tot 60 graden gestookt. Geen echte saunatemperatuur dus.
Iemand die daar ook in de sauna zat zei me dat je met badkleding helemaal niet in een gewone sauna kunt gaan zitten, omdat je kleding gewoon veel te heet wordt. dan brandt je je aan je zwembroek (brrrrr  :(  )
...

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: april 16, 2004, 10:16:40 am »
In Rusland, Letland, Amerika, Hongarije etc. is het ongebruikelijk cq niet toegestaan om de sauna naakt te bezoeken, dus dat zal wel meevallen. :) 't Sanadome is ook een kuurcentrum, mikken op een wat ouder publiek dat ook de thermen ed wil bezoeken, misschien heeft die temperatuur daarmee te maken? (Ik weet 't niet hoor, heb nog nooit een sauna bezocht, alleen een keer een stoombadhokje in een zwembad. :) )

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: april 16, 2004, 10:21:40 am »
Feit is, dat sommige textilien bei zulke temperaturen beginnen "auszudunsten" (uitwasemen? Ik ken geen nederlands woord hiervoor). Dat is nu niet perse gezond.

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: april 16, 2004, 11:28:33 am »

quote:

Marloes schreef op 16 april 2004 om 10:16:
 't Sanadome is ook een kuurcentrum, mikken op een wat ouder publiek dat ook de thermen ed wil bezoeken, misschien heeft die temperatuur daarmee te maken? (Ik weet 't niet hoor, heb nog nooit een sauna bezocht, alleen een keer een stoombadhokje in een zwembad. :) )

ouderen?  :(  dank je...
trouwens, Sanadome heeft een 'publieke' sauna waar iedereen gewoon naar binnen kan struinen. Die is 60-65 graden, kleding verplicht. Er is ook een aparte sauna, waar je alleen ongekleed naar binnen mag. (gelukkig hebben ze ook privé-cabines...)

overigens, mbt kleding dragen in de sauna: volgens deze is het inderdaad niet zo dat kleding 'brand':
V: Waarom moet ik mij helemaal uitkleden in de sauna?
A: Omdat het dragen van zwemkleding drie grote nadelen heeft:
a. de huid kan in de saunakabine niet optimaal de warmte in zich opnemen
b. zwemkleding houdt zweet vast en dat is onfris
c. het dragen van zwemkleding verhindert een goede en noodzakelijke afkoeling van de huid.
...

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: april 16, 2004, 12:36:33 pm »
:D sorry Arend, ik wilde je niet beledigen..
Ik woon zelf in een huis/appartement dat geschikt is voor rolstoelers terwijl ik echt geen rolstoel nodig heb..
En verder denk ik dat de stof van zwemkleding inderdaad wat uitmaakt en je beter goed ademende zwemkleding kunt dragen.

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: april 16, 2004, 01:18:11 pm »
Met 60 graden wil dat denk ik ook nog wel een keer maar met 80 graden of hoger is het niet echt lekker. En 60 graden vind ik helemaal niks, is niet echt een sauna temperatuur.

spacy

• Roland
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: april 16, 2004, 03:06:42 pm »
een bril op je neus doet al zeer in zo'n publiek zwembad sauna hok, waar je wel met zwemkleding in zit

dus kan me wel iets vooorstellen dat het voor eigen veiligheid beter is in je nakie 80'C te trotseren :)

maar mij niet gezien
met dit weer vind ik met me luchtbedje op het balkon liggen ook wel lekker genoeg
[JESUS]Life[/JESUS]

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: april 16, 2004, 11:33:03 pm »
Sommige mensen denken bij naaktlopen gelijk aan sex. Je denkt toch niet dat mannen die daar lopen op zo'n strand steeds met een stijve rondlopen???

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: april 17, 2004, 12:11:26 am »

quote:

bart1984 schreef op 16 april 2004 om 23:33:
Sommige mensen denken bij naaktlopen gelijk aan sex. Je denkt toch niet dat mannen die daar lopen op zo'n strand steeds met een stijve rondlopen???

lekker subtiel geformuleerd ;)

Ik kan me voorstellen dat als mensen 'vaak' nakende mensen om zich heen zien, het lichaam steeds gewoner gaan vinden, dat ook de intieme delen zo gewoon gaan worden, dat mensen als het ware afgestompt gaan worden na verloop van tijd.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: april 17, 2004, 12:45:31 am »

quote:

Bij een gewone sauna ligt de temperatuur tussen de 70 en 95 graden en de vochtigheidsgraad rond de 10%. Bij sanarium ligt de temperatuur iets lager +/- 60 graden en de vochtigheidgraad 20-30%.

De oorspronkelijke Finse sauna's hadden de temperatuur tussen de 50 en 75 graden. De hogere temperaturen die in Nederland gewoonlijk worden aangehouden zijn van oorsprong Zweeds ('droge sauna'). Verder zijn sauna's in Finland gewoonlijk gescheiden, tenzij het leden van een gezin zijn.
Aldus Google. Over de temperaturen in Oostenrijk, Amerika, Zwitserland, Israel, Hongarije enz kan ik nog niets vinden (gekleed saunabezoek) dus dat komt een andere keer eventueel nog.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: april 17, 2004, 01:16:09 pm »

quote:

Ik kan me voorstellen dat als mensen 'vaak' nakende mensen om zich heen zien, het lichaam steeds gewoner gaan vinden, dat ook de intieme delen zo gewoon gaan worden, dat mensen als het ware afgestompt gaan worden na verloop van tijd.
Inderdaad. Denk maar eens aan die stammen waar iedereen nog in hun blote tampeloeros rondloopt. Die zijn er gewoon aan gewend... Ik denk dat dat best wel positieve kanten heeft. Ik denk dat Adam en Eva er niet voor niets vroeger ook zo bij liepen :)
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: april 17, 2004, 05:26:24 pm »

quote:

Marnix schreef op 17 april 2004 om 13:16:
[...]

Inderdaad. Denk maar eens aan die stammen waar iedereen nog in hun blote tampeloeros rondloopt. Die zijn er gewoon aan gewend... Ik denk dat dat best wel positieve kanten heeft. Ik denk dat Adam en Eva er niet voor niets vroeger ook zo bij liepen :)
vroeger in het paradijs....... Zie mijn vorige post hierover

quote:

Door Priscilla en Aquila - Thursday 15 April 2004 19:33   

Zo was het dus in het paradijs....daar hadden Adam en Eva ook nog geen zondige gedachten...en zou Adam dus niet verleidt worden door een (andere) mooie blote vrouw..... (Anders was het gelijk afgelopen geweest en had je een zondeval gehad met Adam als eerste die zondigde....)
Maar die andere vrouw zou ook absoluut niet bezig willen zijn om door haar uiterlijk Adam te verleiden....
Ze wisten niet wat dat was want ze waren nog geheel onschuldig en hadden zelfs geen besef van wat zonde inhield, ze hadden geen besef van goed en kwaad...
« Laatst bewerkt op: april 17, 2004, 05:38:14 pm door Priscilla en Aquila »

E1975dwin

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: april 22, 2004, 11:14:25 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 17 april 2004 om 17:26:
[...]

vroeger in het paradijs....... Zie mijn vorige post hierover

[...]
Dit klopt helemaal, want als wij rondlopen in onze blote kont dan kijk je om je heen (ik praat weer voor mijzelf) en dan heb je bepaalde gedachtes, je zondigd dan behoorlijk. Maar Adam en Eva wisten niet wat zondigen was dus voor hun was het heel normaal om zo te lopen, net zo als wij nu in onze kleren rond lopen (gewone kleren, niet een strak truitje of iets in die gedachte,  :+ )

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: april 22, 2004, 01:44:45 pm »

quote:

e1975dwin schreef op 22 april 2004 om 11:14:
[...]
Dit klopt helemaal, want als wij rondlopen in onze blote kont dan kijk je om je heen (ik praat weer voor mijzelf) en dan heb je bepaalde gedachtes, je zondigd dan behoorlijk. Maar Adam en Eva wisten niet wat zondigen was dus voor hun was het heel normaal om zo te lopen, net zo als wij nu in onze kleren rond lopen (gewone kleren, niet een strak truitje of iets in die gedachte,  :+ )
Lees het nu eens in "ik" vorm.

E1975dwin

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: april 22, 2004, 02:50:00 pm »
Ik bedoel het ook in de "ik" vorm, want ik kan alleen maar voor mijzelf spreken en niet voor een ander.

Maar mijn bedoeling is dat, Adam en Eva niet wisten wat zondigen was daarom konden ze in hun nakie rondlopen

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: april 22, 2004, 03:48:27 pm »

quote:

e1975dwin schreef op 22 april 2004 om 14:50:
Ik bedoel het ook in de "ik" vorm, want ik kan alleen maar voor mijzelf spreken en niet voor een ander.

Maar mijn bedoeling is dat, Adam en Eva niet wisten wat zondigen was daarom konden ze in hun nakie rondlopen
Mag ik een vraag stellen? Heb je zelf wel eens bloot rondgelopen ergens?

E1975dwin

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: april 22, 2004, 04:01:03 pm »
:) in de douche....

ehhh nee, nu ik erover nadenk......

Alleen mijn echtgenote ziet mij weleens bloot maar dan houdt het wel op.

Ik denk dat dit ook niet zo gauw gebeurt dat ik bloot loop waar andere mensen bij zijn (behalve in het ziekenhuis oid). Ik schaam me daar wel voor.

ik bedoel dat bloot lopen van mij dan figuurlijk  :) ...... O-)

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: april 22, 2004, 07:22:11 pm »

quote:

e1975dwin schreef op 22 april 2004 om 16:01:
:) in de douche....

ehhh nee, nu ik erover nadenk......

Alleen mijn echtgenote ziet mij weleens bloot maar dan houdt het wel op.

Ik denk dat dit ook niet zo gauw gebeurt dat ik bloot loop waar andere mensen bij zijn (behalve in het ziekenhuis oid). Ik schaam me daar wel voor.

ik bedoel dat bloot lopen van mij dan figuurlijk  :) ...... O-)
Misschien een rare vraag maar waar schaam je je dan voor?

E1975dwin

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: april 22, 2004, 07:26:54 pm »
Dat ik naakt ben

Priscilla en Aquila

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: april 22, 2004, 07:58:17 pm »
Een geheel bijbels antwoord.... :)

Johnny

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: april 25, 2004, 12:40:41 am »
ben dus is naar een sauna geweest. Het was wel raar in het begin iedereen naakt. Maar er is niets opwindends aan. De sfeer was niet zo goed. Geef mij maar soul survivor of een christelijke meeting veel beter. De mensen zijn niet zo praatzaam.  Ik geef een 2 op 10 als ik eerlijk moet zijn.  Misschien was het omdat ik alleen was.

vrijheid

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: april 26, 2004, 04:08:22 pm »
Ik ga regelmatig na de fitness naar de sauna. Het went vrij snel en het gevoel van ontspanning komt ervoor in de plaats. Ik vind het wel leuk om onder naakte mensen te zijn. Ze moeten zich natuurlijk wel gedragen (wat dat dan ook is) ;)

Remino

• Geen zorgen voor de dag van mo
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: mei 01, 2004, 08:51:07 pm »
Ik denk zo als ik de bijbel lees dat je jezelf moet bewaren voor je latere man/vrouw, daarbij hoort onder andere ook je naaktheid, dat is iets wat je slechts kan/mag delen met je man of vrouw.
Verder mis ik in grote lijnen toch betrekking van de Bijbel met dit onderwerp en krijg ik de indruk dat er vooral op eigen overtuiging over word gediscussieerd, terwijl ik volgens de Bijbel toch het idee krijgen dat het niet vanzelfsprekend is dat mensen ondanks hun overtuiging gelijk hebben...
Verder is het naaktheid etc iets wat voor mijn idee meer verleiding en lust diend dan de vrijheid van jezelf kunnen uiten etc. Dit kan je denk ik ook wel opmaken uit het gebruik van beelden op tv van blote mensen.
Verder denk ik ook dat het een verkeerd beeld van mensen geeft, naar mijn mening is het goed om op het innerlijk af te gaan en niet op het uiterlijk en ik krijg de indruk dat het innerlijk zo op deze manier steeds meer naar de achtergrond word gedrongen.
Veel bloot is in een relatie ook steeds een lastpost denk aan jaloezie, lust, begeerte en vooral, wat zijn de grenzen op dat gebied met iemand anders, hoe ver kun je gaan, en hoe leg je op die manier nog duidelijke grenzen neer.
Duidelijkheid vervalt op die manier, krijg ik de indruk.

Persoonlijk kan ik niet ontkennen dat ik naakte mensen mooi vind, des al niet te min is het voor mijn idee niet iets waar je mee te koop mag lopen. Ik vind dat ondanks de hooglopende gedachten die erbij horen, dat het niet teveel van je denk wereld in beslag mag nemen en zeker niet dat het je tot dingen kan verleiden die nooit je bedoeling zijn geweest en in dat soort gevallen ook niet die van de verleider, denk aan verkachting.
Ik vind het jammer dat zoiets beslotens en 'geheims' nu steeds goedkoper word gepresenteerd.

Ook van de mensen die zeggen, als zij zich zo prettig voelen doen ze maar kan ik niet helemaal zeggen dat ze gelijk hebben.
Als ik met een vriendin over het strand loop of met de verenigingsgroep uit ben is het hoogst ongemakkelijk om geconfronteerd te worden met dat soort dingen. Ook veel mannen krijgen de verkeerde ideeen en beelden over sex en de uiting daarvan...

Kortom, ik kan er eigenlijk geen goed woord voor over hebben.

Groet,
Remino
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2004, 08:51:32 pm door Remino »

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: mei 04, 2004, 12:33:24 pm »

quote:

Marloes schreef op 20 februari 2003 om 20:42:
[...]

Helaas voor jou is uit onderzoek wel gebleken dat vrouwen liever naar babies kijken dan naar blote mannen ;)
Waar is je bron melding?? Zo kan ik ook wel alles gaan vertellen.

Joeri

• love me for i am not loveable.
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: mei 07, 2004, 04:40:37 pm »

quote:

lonneke schreef op 18 februari 2003 om 23:57:
Hoe wordt hier door jullie over gedacht? Staat er in de bijbel dat het niet mag?
Ze doen hun best maar :) het word pas erg als ze louter lustig gaan worden.
Als iemand bidtijd over hebt, bid dan dat die enorme angst en droefheid en leugens van satan weggaan, dat ik een wezen van liefde,blijdschap en waarheid moge worden. geef me kansen god vergeef me. ik dank je.

Joeri

• love me for i am not loveable.
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: mei 09, 2004, 07:56:37 am »

quote:

waarom houd je niet van jezelf  ;(
Als iemand bidtijd over hebt, bid dan dat die enorme angst en droefheid en leugens van satan weggaan, dat ik een wezen van liefde,blijdschap en waarheid moge worden. geef me kansen god vergeef me. ik dank je.

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: mei 21, 2004, 12:10:39 am »

quote:

jacco schreef op 19 februari 2003 om 22:50:
Bij ons in de sportschool hebben ze een sauna, mannen en vrouwen apart. Heerlijk, en gezond!!!

Samen met mijn man heb ik in Noorwegen een keer naakt gezwommen in een bergmeer, ijskoud. De enige die nieuwsgierig kwam kijken was een rendier.;)

Toen voelde ik met net Eva in het paradijs, alhoewel, wel iets schaamtegevoel, toch dan na de zondeval.
Ik heb moeite met blote mannelijke dingen om me heen. Ik raak daar opgewonden van. Daar wil ik niet ongevraagd mee geconfronteerd worden. Dus: geen naaktloperij en topless in het openbaar.
Niets menselijk is mij vreemd en opgewonden raken ook niet. Waarom schaam je je daar voor. Het is heel menselijk hoor. Als ik in een sauna zou zitten met mooie vrouwen erin moet ik echt niet te veel kijken anders........... je weet wel

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: mei 21, 2004, 12:22:36 am »

quote:

bart1984 schreef op 21 mei 2004 om 00:10:
[...]

Niets menselijk is mij vreemd en opgewonden raken ook niet. Waarom schaam je je daar voor. Het is heel menselijk hoor. Als ik in een sauna zou zitten met mooie vrouwen erin moet ik echt niet te veel kijken anders........... je weet wel
Een goede Sauna denk je aan overleven!
Alleen door JEZUS

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: mei 21, 2004, 12:25:34 am »

quote:

rinuz schreef op 21 mei 2004 om 00:22:
[...]

Een goede Sauna denk je aan overleven!
mee eens :*)

Marjan Kroone

• Niet kletsen maar doen!
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: juni 10, 2004, 09:40:11 am »
Ik heb alleen de vierde pagina gelezen, anders is het zoveel, als nieuweling, om te lezen.

Maar wat betreft sauna.
Vrouwen in een bikini of in kleding zijn vaak verleidelijker omdat er nog wat te raden valt.
Naakt is gewoon naakt in mijn beleving.

Ik heb al zoveel naakte mensen gezien in mijn leven, dat doet me helemaal niets.

Wel vind ik dat God man en vrouw heeft geschapen voor elkaar. Maar de intimiteit tussen een echtpaar is heel wat anders als dat je in de sauna met allerlei naakte mensen zit te zweten.

Blootheid en sexy zijn is trouwens enorm cultuur bepaald.
In Benin lopen veel vrouwen in de dorpen met blote borsten. Borsten is daar gewoon een middel om je kind te voeden. Maar dan je knieëen. Die horen bedekt te zijn!
Het is schaamteloos om als vrouw in een korte broek boven de knie te lopen.

En dan de landen waarin het schaamteloos is als je haar onbedekt is.

En in eerdere jaren was het in Nederland onzedig als een vrouw haar enkels liet zien.
Dat zou de mannen opwinden.

Dus waar praten we over? Er is altijd wel iets te vinden waardoor je - vooral de vrouwen - de schuld kunt geven als een man - ongewild - opgewonden raakt.

Kijk naar het probleem bij verkrachtingen en sexueel misbruik. Waarom is het de man die dat over het algemeen doet, maar de vrouw , het meisje, degene die zich schuldig voelt?

Omdat wij mensen hebben besloten dat de vrouw minder is dan de man en dus alle schuld op zich moet nemen. Dat is er eeuwen en eeuwen ingeprent.
Ook wij kennen de tijd waarin de eer van de familie werd bepaald door de maagdelijkheid van de dochters.

Maar even terug naar de sauna, mijn ervaring is dat er eigenlijk niet gegluurd wordt en dat het niet de Adonissen zijn die in de sauna komen. Je bent er allemaal bloot, dus in feite allemaal gelijk. Lekker genieten van de sauna als je het fijn vind.
En als je er niet van houdt? Je vooral niets op laten dringen. Blijf gewoon jezelf.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien. (Gandhi)

liesje1

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: juni 27, 2004, 09:35:55 am »
Maar wat vinden jullie ervan als één van de partners het heel moeilijk heeft als de
ander topless ligt, naakt naar een gemengde sauna gaat of bloot poseert ?

Waarom zou de ander dat dan nog blijven doen als ze om die persoon geeft. 8)
liesje

Marjan Kroone

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: juni 27, 2004, 02:47:29 pm »

quote:

liesje1 schreef op 27 juni 2004 om 09:35:
Maar wat vinden jullie ervan als één van de partners het heel moeilijk heeft als de
ander topless ligt, naakt naar een gemengde sauna gaat of bloot poseert ?

Waarom zou de ander dat dan nog blijven doen als ze om die persoon geeft. 8)

Je moet nooit doen of je om iemand geeft. Je moet jezelf niet voor de gek houden en de ander ook niet.

Maar er samen over praten en afhankelijk van de partners beslissen dat ieder zijn vrijheid krijgt maar men dit niet samen kan delen of anders maar niet meer naar de sauna, omdat je partner het zo erg vind. Zelf zou ik voor het laatste kiezen omdat ik vind dat bloot wel bij de dingen hoort die je echt samen hoort te beleven, ook de sauna.
En ik zou al helemaal niet willen dat hij tegen zijn zin meegaat.

Maar als het om andere dingen ging, lid zijn van de hockyeclub ofzo, dan zou ik zeggen ieder zijn vrijheid en maar even van iets genieten zonder je partner. Maar goed dat is heel persoonlijk en voor ieder verschillend.

liesje1

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: juni 27, 2004, 06:22:18 pm »
Maar het is heel normaal dat als je om iemand geeft, je niet topless ligt en niet naar een gemengde sauna gaat, als je partner het er echt zo heel moeilijk mee heeft ?
liesje

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: juni 27, 2004, 06:32:49 pm »

quote:

liesje1 schreef op 27 juni 2004 om 18:22:
Maar het is heel normaal dat als je om iemand geeft, je niet topless ligt en niet naar een gemengde sauna gaat, als je partner het er echt zo heel moeilijk mee heeft ?

Als je om iemand geeft lijken de genoemde zaken mij erg triviaal. Persoonlijk zou ik het dus volstrekt normaal vinden om zulke zaken na te laten. Liefde gaat toch boven zulke zaken?
Pinkeltjefan

Marjan Kroone

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: juni 27, 2004, 06:44:59 pm »

quote:

Alfredt schreef op 27 juni 2004 om 18:32:

[...]

Als je om iemand geeft lijken de genoemde zaken mij erg triviaal. Persoonlijk zou ik het dus volstrekt normaal vinden om zulke zaken na te laten. Liefde gaat toch boven zulke zaken?

Jazeker, daarom schreef ik dat ook zo op.
Ik zou dat niet doen, alleen naar de sauna gaan als mijn man niet prettig vind.
Maar misschien doen anderen dat wel en ik kan niet beoordelen of dat goed of fout is.

Maar als ik graag wilde volleyballen of weet ik wat en mijn partner vind het niets, dan zou ik dat wél alleen doen. Gewoon omdat sporten niet iets intiems is, maar een bezigheid die je prima naast elkaar kunt beleven.

Naar de sauna als echtpaar die dat beiden leuk vinden is prima - mits als echtpaar - in mijn optiek. (Wat niet wegneemt dat je ook met je goede vriendin kunt gaan als je man geen problemen met de sauna heeft.)
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2004, 06:45:23 pm door Marjan Kroone »

Eddepet

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: juli 10, 2004, 12:56:31 am »
Was afgelopen dinsdag in sauna in putten. Beetje uitpuffen van de afgelopen maand die nogal heftig was. Raak ik in gesprek met een jongedame uit de reformatorische hoek (geref bond). Ze bleek een radicaal christen te zijn en ik vond het echt heel tof om haar te spreken. We spraken over veel verschillende zaken, oa PKN en dergelijke.

Ik vond het een hartstikke leuke ervaring. Vanaf nu hoop ik eigenlijk meer christenen te treffen. Lekker relaxen en ondertussen een goed gesprek voeren.

Groet
Eddepet