Auteur Topic: Amerikaanse verkiezingen: Bush of Kerry?  (gelezen 11388 keer)

justin1980

• Bekijk profiel
Amerikaanse verkiezingen: Bush of Kerry?
« Reactie #50 Gepost op: oktober 25, 2004, 08:14:34 pm »
Nu.nl >> http://www.nu.nl/news.jsp?n=431352&c=50
Dat laat maar weer eens zien waarom ik als christen niet achter kerry staan. En de wereldse mensen bush verachten.

Diezelfde 90% van de homo's zouden ook stemmen voor de antichrist. Dus dit is gewoon logisch.
Ik blijf erbij de wereld leidt een zwaar verlies als bush weg word gestemd

Tony

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: oktober 31, 2004, 03:58:06 pm »
Wat me enorm stoort aan Bush is dat hij God voor zijn karretje spant. Hij is er zo enorm van overtuigd dat hij voor het goede vecht 'met God aan zijn zijde'. Bush vergeet dat God niet partij voor jou kiest, maar jij kiest partij voor God.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: oktober 31, 2004, 04:02:43 pm »
Als Bush onverhoopt in de hemel mocht komen, zou dat 2 dingen betekenen:

1) Dan maak ik zeker nog een kans
2) Dan klopt er iets niet

:+
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: oktober 31, 2004, 04:42:14 pm »
Zo kennen we pleun weer!! _/-\o_

Maar ik ga nog steeds voor Bush omdat Kerry in mijn ogen nog niet heeft overtuigd dat hij het veel beter zal doen.
En ik denk dus de amerikanen al helemaal veel te weinig. Als de democraten 4 jaar geleden iemand hadden gehad met de uitstraling van bvb Clinton dan was Bush niet eens aan de macht gekomen. En dat vind ik nu dus weer het zelfde geval. Kerry heeft nog steeds niet de uitstraling van een krachtdadig leider, eerder een saai figuur die heel teoretisch overkomt , en de amerikanen een beetje kennende denk ik dus dat Bush met een klein verschil zal winnen.

Dus nogmaals, ik ben geen fan van Bush en ook niet van Kerry, maar ik denk dat Bush wel wint.
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!

Hiedeen

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: oktober 31, 2004, 10:16:39 pm »

quote:

justin1980 schreef op 22 oktober 2004 om 19:03:
Ik hoop voor de wereld dat bush nog 4 jaar krijgt. En ik weet gewoon echt zeker dat als kerry aan de macht komt, dan gaan de amerikanen zien op wie zij hebben gestemd. Kerry is niets anders dan een vriendjesmaker. Hij wil niets anders dan goed in het krijt staan bij de rest. En bush is helemaal niet zo en daar hou ik van.
Waar baseer je dit allemaal op? Volgens mij is dit één groot stuk speculatie.

quote:

Want als kerry vriendjes gaat spelen met europa komt het beest van europa wel heel dichtbij.
Wat bedoel je? Laat Kerry maar vrienden spelen. Dat zou de sfeer in de wereldpolitiek ten goede komen. Het beest van Europa?

quote:

Want laten we nou eerlijk zijn. Kerry is niet in staat om de authoriteit die amerika altijd heeft gehad te behouden. Het gaat vallen als een baksteen onder zijn bewind!
Pure speculatie. Tevens op de man spelen.

quote:

Bush veroordeeld de liquidaties niet van die hamas terroristen. Ik vind het goed dat Israel die terroristen afschieten. Maar kerry, hij maakt me aan het lachen. Hij is zo zwak net zo zwak als compromi-Europa. DIe gewoon nooit een standpunt durft/kan innemen. Europa ziet namelijk die leiders van de hamas ook niet als terroristen. Regering bush wel.
Europa probeert problemen op te lossen door niet alleen te gaan schieten. Ook liquidatie is moord. Bush is krachtdadig, maar Kerry heeft nog niet de kans gekregen om dat te zijn. Ik ben niet echt blij met die krachtdadigheid overigens.

quote:

En kerry?....
Kerry is een behoorlijk alternatief. Hij heeft het goede ideeen voor gezondheidszorg, sociale stelsel, evenredige inkomensverdeling, milieu en wereldpolitiek. Ook dat is ethiek.

Arjan1979

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: november 01, 2004, 02:08:22 pm »
nou laat ik het zo zeggen, is er odner Bush z'n bewind geen wet (of wat dan ook) door de Senaat daar heen gejaagd om als er een Amerikaanse militair die zou worden vastgehouden in Den haag door het Internationaal gerechtshf (die de VS niet accepteren), dat de Amerikanen die militair zouden komen bevrijden?? vinden jullie Bush dan nog steeds goed als het mocht gebeuren, wat zeker niet ondenkbaar is als je denkt aan wat die Amerikanen deden met die gevangen in Irak, dat er door een Amerikaanse actie Nederlanders om zouden komen? Amerikanen die ik in Mexico sprak die wisten neit eens dat die wet was aangenomen omdat daar in de pers helemaal niet over is gerept

Superdeboer

• Deo pro nobis quis contra nos
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: november 01, 2004, 02:55:36 pm »

quote:

Arjan1979 schreef op 01 november 2004 om 14:08:
vinden jullie Bush dan nog steeds goed als het mocht gebeuren, wat zeker niet ondenkbaar is als je denkt aan wat die Amerikanen deden met die gevangen in Irak, dat er door een Amerikaanse actie Nederlanders om zouden komen?

Mnah, dat is gewoon politieke powerplay op wereldniveau. Je gelooft niet echt dat Amerika Nederland binnen zou vallen om een militair te bevrijden mag ik hopen? Zo'n wet is aangenomen om de totstandkoming van het Internationaal Strafhof te frustreren en om een signaal af te geven aan landen die toe willen treden tot dat verdrag. Heel Amerikaans: men neemt treedt niet toe tot het verdrag, omdat dat een inbreuk op de Amerikaanse Grondwet en een aantasting van de Amerikaanse soevereiniteit zou betekenen. Nu is mijn vraag... Zou John Kerry wel toetreden tot het verdrag dan? Waarom zou hij daar anders over denken? Grondwet is grondwet toch? Als een potentiële presidentskandidaat zich nu al niet aan zijn eigen grondwet houdt, dan kan dat nog wat moois worden... toch?
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

Arjan1979

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: november 01, 2004, 06:12:29 pm »
Het gign mij om  het principe he ;), Bush heeft z'n kans gehad, en om die ngo 4 jaar te laten zitten, 't zal er iig geval niet beter op worden. Ik ben altijd pro Amerika geweest, maar  ik zie toch een gevaarlijke verandering komen, ik was ook voor de oorlog in Irak, maar ik hou m'n hart vast welke kant Amerika nu opgaat.......en ik zei er echt niks Christelijks aan, d'r wordt gelogen en bedrogen, dat zal met Kerry ook wel gebeuren, met elke president die zal komen zelfs, maar dit is gewoon te hypocriet voor woorden, nee Bush die heeft z'n tijd gehad

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: november 01, 2004, 06:55:46 pm »
Ik las vandaag in de krant dat het wel héél erg typerend is dat zo vlak voor de verkiezingen Bin Laden weer op komt draven....
Sommigen beweren zelfs dat Bush hier achter zit....

zidane

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: november 01, 2004, 07:32:10 pm »
Dream on..........

Dit soort beweringen zijn wat mij betreft pas geloofwaardig als ze vanacht nog wereldkundig maken dat ze bin Laden hebben gearresteerd.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: november 02, 2004, 12:14:17 pm »
Misschien is het goed als Bush zijn eigen rotzooi mag oplossen in de komende 4 jaar?
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: november 02, 2004, 01:00:20 pm »
Blijkbaar zijn de Amerikaanse verkiezingen plotseling toch niet zo heel belangrijk meer...  8)7

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: november 02, 2004, 01:01:48 pm »
Bush is beter in rotzooi maken als in oplossen.. Is nu al 3 jaar met oorlog bezig tegen het terrorisme maar als er binnenkort een grote aanslag is in Amerika zal je zien dat hij nog niet echt is opgeschoten...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: november 02, 2004, 01:05:25 pm »
Ergens op dit forum stond toch dat lollige filmpje van "This land is my land" etc van Bush en Kerry?
(This land will surely vote for me!)
Weet iemand nog waar ik dat terug kan vinden? Ik wil het naar mijn broer mailen  :)
Bombus terrestris Reginae

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: november 02, 2004, 01:08:55 pm »

quote:

Joesoef schreef op 02 november 2004 om 13:01:
Bush is beter in rotzooi maken als in oplossen.. Is nu al 3 jaar met oorlog bezig tegen het terrorisme maar als er binnenkort een grote aanslag is in Amerika zal je zien dat hij nog niet echt is opgeschoten...

Mijn punt is dat anders Kerry nu de rotzooi van Bush in Irak en binnenland zal moeten oplossen, of dat nou zo'n lekker vooruitzicht is...

Ben erg benieuwd wat er vanavond gaat gebeuren.
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: november 02, 2004, 01:11:51 pm »
http://users.pandora.be/luvam/thisland/

Daar is hij iig te vinden...

(google is vaak de oplossing ;)  )
« Laatst bewerkt op: november 02, 2004, 01:12:58 pm door Joesoef »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: november 02, 2004, 01:12:26 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 02 november 2004 om 13:00:
Blijkbaar zijn de Amerikaanse verkiezingen plotseling toch niet zo heel belangrijk meer...  8)7

Even ter verduidelijking: Ik bedoelde vooral voor/in de media...  :)

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: november 02, 2004, 01:14:29 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 02 november 2004 om 13:12:

[...]

Even ter verduidelijking: Ik bedoelde vooral voor/in de media...  :)

In de Nederlandse media ja. (nog een verduidelijking :))

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: november 02, 2004, 01:25:45 pm »
Idd. :)

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: november 02, 2004, 02:05:44 pm »
http://www.electoral-vote.com/ev.png

De tussenstand volgens de polls in de VS. Kerry lijkt een beste kans te maken...
« Laatst bewerkt op: november 02, 2004, 05:54:19 pm door AVee »
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: november 02, 2004, 02:12:47 pm »
Het valt natuurlijk nog maar af te wachten welke staten er al geweest zijn he...

Arjan1979

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: november 02, 2004, 03:03:24 pm »
Inderdaad, de beslissing zal waarschijnlijk gewoon pas op het eind vallen als de laatste staat is geweest.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: november 02, 2004, 03:11:02 pm »
Ik geloof er niks van dat Kerry gaat winnen. Fox News heeft denk ik te 'goed' werk geleverd. Kerry consequent als onbetrouwbare zwalker neerzetten en Bush als betrouwbare leider die het volk op de juiste koers houdt.
Nee deze verkiezingen gaan dankzij Rupert Murdoch naar Bush.

fair and ballanced
Pinkeltjefan

justin1980

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: november 03, 2004, 12:26:53 am »
Bush fans zijn op deze forum niet echt aanwezig he? ;)
Ik denk gewoon dat heel veel reacties van mensen puur mediamisleiding is.
Ik bedoel het is duidelijk dat de media altijd alles pro kerry belicht hier in europa. Terwijl de peilingen toch gelijk opgaan. Dus blijkbaar zijn er ook heel veel pro bush die zie je alleen zo weinig op tv.

En natuurlijk geld voor dit soort functies "you are hired to be fired" (als ik het zo goed spel)

Wat ook de uitkomst is! als je maar stemt op Jezus

ciao

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: november 03, 2004, 12:28:38 am »

quote:

Alfredt schreef op 02 november 2004 om 15:11:
Ik geloof er niks van dat Kerry gaat winnen.

De verkiezingsfutures wijzen ook op een overwinning voor Bush (55 tov 45). Ook de bookmakers zetten ruim in op overwinning van Bush.

Zit nu Nederland 2 te kijken vindt het nog niet echt boeiend, schakel zo maar ff over, of ga pitten ben ook een beetje ziek.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: november 03, 2004, 01:49:37 am »
Ik denk dat ik het nog beter zou doen.. O-)

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: november 03, 2004, 02:03:16 am »
Kerry gaat winnen..(:-)

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: november 03, 2004, 06:30:33 am »

quote:

Ik ben bang van niet.  :/

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: november 03, 2004, 08:47:37 am »
It's all about Ohio. Ongekend spannend, gister kreeg ik even hoop... maar dat is nu al weer volledig weggezakt.

@Justin, ik ben vooral democratisch aanhanger vanwege hun armoedebeleid.
« Laatst bewerkt op: november 03, 2004, 09:01:11 am door Wybo »
Pinkeltjefan

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: november 03, 2004, 08:59:17 am »
bush gaat winnen (:-)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: november 03, 2004, 09:00:27 am »
hey a flip flopper ;) :P
Pinkeltjefan

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: november 03, 2004, 09:29:44 am »
which presidential candidate flip-flop the most? He is winning (:-)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: november 03, 2004, 11:06:54 am »

quote:

162     Teletekst wo 03 nov          
   *******    PRESIDENTSVERKIEZINGEN VS
   *******    Bush wil zege al opeisen  

` George Bush is van plan de zege op te
 eisen,nu hij ook in Nevada gewonnen    
 heeft.Dat heeft een medewerker van de  
 president gezegd.De Republikeinen gaan
 ervan uit ook Ohio te zullen veroveren.

Om zeker te zijn van de overwinning    
 moet Bush 270 kiesmannen halen.Op dit  
 moment heeft de president er 254,zijn  
 Democratische rivaal staat op 252.Als  
 Ohio inderdaad naar Bush gaat,kan de  
 zege hem praktisch niet meer ontgaan.  

Urenlang zat er nauwelijks tekening in
 de strijd.Beide kandidaten wonnen waar
 dat werd verwacht.Anders dan in 2000  
 wint Bush nu ook de popular vote:hij  
 krijgt 51%,tegen 48% voor John Kerry.  
 volgende nosnieuws financieel nossport

wat is dat nu voor moois? er is nog niks beslist, ze staan allebei op ongeveer 250 kiesmannen, ohio gaat de doorslaggeven en daar gaat het nek een nek en meneer Bush wil dan even op de zaken vooruit gaan lopen? Lekkere manier van doen zeg.

edit:
popular vote is voor bush dus hoop ik dat bush wint... (formeel gezien dan)
Verder is het bovenstaande al weer teruggetrokken. (gelukkig maar)
« Laatst bewerkt op: november 03, 2004, 11:45:46 am door Wybo »
Pinkeltjefan

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: november 03, 2004, 12:14:17 pm »
With Echoes of 2000 Vote, Ohio Count Is at Issue

bron: NY Times

President Bush swept to an apparent popular-vote victory over Senator John Kerry last night, and seemed headed toward winning enough Electoral College votes to assure his re-election.

But in what was shaping up as a Midwest replay of 2000, Mr. Kerry's campaign challenged the results in Ohio and said it would not abandon the campaign until all the votes in that critical state were counted.

Mr. Bush's aides said early this morning that they were convinced that he had won Ohio which, combined with his victory in Florida, would guarantee him a second term. But at 2:30 this morning, Senator John Edwards of North Carolina, Mr. Kerry's running mate, made a brief and dramatic appearance in front of a huge crowd of supporters at Copley Square in Boston to announce that he and Mr. Kerry would not concede.

"It's been a long time - but we've waited four years for this victory,'' he said to thousands of people who earlier had been expecting Mr. Kerry to be delivering a victory speech on that very spot. "We can wait one more night."

In what sounded like a hint of concerted legal action ahead, Mr. Edwards added tersely: "John Kerry and I made a promise to the American people that in this election, every vote would count and every vote would be counted. Tonight, we are keeping our word."

As of 2 a.m. this morning, Mr. Bush had 2,685,059 votes, compared with 2,564,047 for Mr. Kerry, or an edge of 121,012 votes. Mr. Kerry's aides said that they believed the vote could be turned around once provisional ballots - those submitted by people who were unable to vote because their names not on registration rolls - had been tallied.

"The vote count in Ohio has not been completed,'' said Mary Beth Cahill, Mr. Kerry's campaign manager. "There are more than 250,000 remaining votes to be counted. We believe when they are, John Kerry will win Ohio."

The dispute provided a chaotic conclusion to a long gyrating night of counting that vividly recalled the turmoil of four years ago. In addition to the problem in Ohio, Iowa officials said that they would do a recount in that state, where Mr. Bush had a lead of 11,000 with 94 percent of the vote counted.

An evening of confusion - and deflation for Mr. Kerry's aides and Democrats across the country - caused in no small part by surveys of voters leaving the polls, which showed Mr. Kerry leading Mr. Bush by as much as 3 percentage points nationally. With 86 percent of the vote counted, Mr. Bush was leading Mr. Kerry 51 percent to 48 percent.

Americans turned out in big numbers to vote, according to officials from both parties, lining up at polling places across the country - from Ohio to Florida, from New York to Minnesota - in an evocative conclusion to one of the most emotionally charged campaigns in a century.

Polls taken up to the eve of the election showed Mr. Bush tied with Mr. Kerry, and party officials suggested that the turnout in this hard-fought election could match the modern-day record of 63 percent set in 1960. In Ohio, lines were so long that some polling places stayed open past the 7:30 p.m. closing time.

One in seven people who voted yesterday did not participate in the 2000 election, and 60 percent of those voters said they supported Mr. Kerry, according to surveys of voters leaving the polls. And throughout the day, Republicans appeared concerned by the images of long lines of Americans waiting to vote, particularly in cities and in areas with large numbers of minority voters. A survey of voters leaving the polls suggested that the turnout was at least partly inspired by anger among Democrats lingering from Mr. Bush's disputed victory in 2000.

But White House officials said they remained confident that the Republicans' own turnout effort - aimed at evangelical Christians who Mr. Bush's advisers believed had failed to vote in 2000 - would counter the opposition to Mr. Bush, and prevent him from facing the fate of his father, who lost re-election to Bill Clinton in 1992.

Mr. Bush won Florida, seizing one of the big three states that have become the focus of both parties for much of the year and the state that was at the emotional fulcrum of the battle of 2000. Mr. Kerry won the second of those three states, Pennsylvania, and the two men were engaged in what could well prove to be a climactic fight in Ohio.

For all the concern before the voting about irregularities at the polls, there were few reports of problems as night fell across the country, even in states where Mr. Kerry and Mr. Bush had dispatched squads of lawyers, all briefed up but with no courts to go to. Late last night - even before the polls had closed in Nevada and Iowa, two particularly competitive states - Mr. Bush summoned reporters and photographers to White House residence where he was watching election results with his family, including his father, the former president.

"We're very upbeat, thank you," Mr. Bush said. "I believe I will win."

A little while later, a senior Kerry adviser, Joe Lockhart, appeared before reporters to say much the same thing. "The first state that we believe will flip is New Hampshire," Mr. Lockhart said, referring to a state that Mr. Bush won in 2000 and that Democrats are confident of winning this time.

But as the night churned on, facing excruciatingly close tallies in Ohio, Wisconsin, New Mexico and Iowa, aides to Mr. Bush and Mr. Kerry were contemplating another inconclusive election night, though none suggested they were facing a repeat of the 36-day count of 2000.

"We're counting all the votes,'' said Mike McCurry, Mr. Kerry's chief spokesman. "At the end of the day, we win. I'm not sure what day, but we win."

Ralph Nader, the independent candidate who many Democrats believe effectively handed the White House to Mr. Bush in 2000 by drawing votes from Al Gore, was winning a minimal number of votes and did not appear to be a factor in the outcome of the race.

It was an appropriately chaotic end - or near-end - of the 2004 campaign in many ways began the night in December 2000 when the United States Supreme Court effectively declared Mr. Bush the nation's 43rd president. It took place during one of the most difficult periods of the nation's history, framed by the attacks on the World Trade Center and the Pentagon that took place less than one year into Mr. Bush's term. The attacks shaped not only Mr. Bush's first term as president, but also his re-election campaign against Mr. Kerry.

In a sign of the intensity of the contest, both Mr. Bush and Mr. Kerry took the unusual step of campaigning right through Election Day. Mr. Kerry began his day visiting a campaign office in LaCrosse, Wis., while Mr. Bush brought Air Force One into Columbus, Ohio, for one last visit to a state he won in 2000, but where he was struggling for victory again. No Republican has won the presidency without winning Ohio.

Mr. Bush flew to Ohio from Texas, and he dropped in on the state's Bush-Cheney headquarters in Columbus to thank campaign workers.

At one point Mr. Bush took the phone from a volunteer, Mick Turner, who was making calls urging voters to get to the polls, and said: "Julie. This is President Bush calling. How are you? No, I promise you it's me."

Mr. Bush then put one finger in his other ear to hear her better and said: "I'm proud to have your support. I appreciate you taking my phone call. Thank you so very much." Mr. Bush then hung up and said to reporters, "1 to 0."

Mr. Bush voted in Crawford, Tex., at 8 a.m. with his wife and twin daughters. The president's eyes were puffy from a 19-hour, seven-stop, six-state campaign swing the day before, and he appeared calm if wistful as he talked to reporters.

"This election is in the hands of the people, and I feel very comfortable about that," he said. "The people know where I stand. I've enjoyed this campaign. It's been a fantastic experience traveling our country, talking about what I believe and where I'm going to lead this country for four more years."

Asked if he had any words for Mr. Kerry, the president responded: "I wish him all the best. You know, he and I are in the exact same position. We've given it our all and I'm - I'm sure he is happy, like I am, that the campaign has come to a conclusion."

In Wisconsin, which Al Gore won in 2000, Mr. Kerry went to an office to pump up supporters before heading home to Boston, where he cast his ballot with his daughters before lunching, as he has every Election Day he has run for office since his first victory in 1982, at the Union Oyster House.

"This campaign has been an amazing journey, a wonderful journey," he told reporters after emerging from the polling place at the historic Statehouse downtown. "The American people have put their homes, their hearts to us."

Mr. Kerry, at once nostalgic and exuberant, said that he was "very confident that we made the case for change," but that "what's really important is that the president and I both love this country."

"Whatever the outcome tonight," he added, "I know one thing that is already an outcome - our country will be stronger, our country will be united, and we will move forward, no matter what, because that's who we are as Americans. And that's what we need to do."

This campaign came to a conclusion - even an uncertain one - shaped by the three forces that had formed it from the beginning: the attacks of Sept. 11, the disputed election of 2000 and the war in Iraq.

From the start of this contest, Mr. Kerry presented himself as the Democrat best able to take on Mr. Bush because of his record as a Vietnam veteran which, he said, would allow him to hold his own with the president on security issues, and turn the campaign to what he argued would be strong ground for Democrats: domestic issues.

With the economy struggling and the war in Iraq going off course, Mr. Bush increasingly built his campaign around the threat of terrorism, invoking the symbols of the attack on the World Trade Center and portraying Mr. Kerry as not having the strength to stand up to terrorist attacks.

The survey of voters leaving the polls found that Mr. Bush did indeed enjoy a big advantage over Mr. Kerry on the issue of terrorism. But it also showed that a majority now believed that the war had gone badly off course, and had jeopardized the long-term security of the United States.

And while Mr. Bush was seen as much better able to protect the nation from terrorist attacks than Mr. Kerry was, the survey suggested that in the end, domestic issues - like health care and job creation - were critical factors in the choices of many Americans, and many of those voters were going to Mr. Kerry.

Both parties had identified get-out-the-vote efforts as critical to victory in an election where poll after poll showed Mr. Kerry and Mr. Bush evenly matched. For Democrats, it was a matter of building on the anger still burning from 2000.

For Mr. Bush's chief strategist, Karl Rove, it was a matter of motivating what he said was four million evangelicals who had not been there for Mr. Bush in 2000, and who would respond to a campaign appeal that was built to a large extent by trying to paint cultural differences with Mr. Kerry on such issues as gay marriage and abortion rights.

Mr. Rove appears to have had at least some success on that count. The surveys found that voters cited three issues as central in making their decision: the economy, terrorism and moral issues, and Mr. Bush won among voters who cited moral issues.
« Laatst bewerkt op: november 03, 2004, 12:14:56 pm door Tave »

Hiedeen

• Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: november 03, 2004, 05:31:41 pm »
Definitief:

Bush wordt gefeliciteerd door Kerry.

Arjan1979

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: november 03, 2004, 05:46:16 pm »
Yup Bush wint, helaas, hou m'n hart vast voor de komende 4 jaar

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: november 03, 2004, 05:56:22 pm »

quote:

161     Teletekst wo 03 nov          
   *******    PRESIDENTSVERKIEZINGEN VS
   *******    Kerry erkent nederlaag    

` John Kerry heeft zijn nederlaag bij  
 de Amerikaanse presidentsverkiezingen  
 toegegeven.De Democratische senator    
 heeft president Bush gebeld om hem te  
 feliciteren met de overwinning.Kerry  
 gaf te kennen dat hij het land niet met
 een lange procedure wil verdelen.      

Kerry gaf zijn nederlaag in Ohio toe,  
 waarmee vaststaat dat president Bush  
 een tweede ambtstermijn krijgt.Eerder  
 op de dag gaf het Witte Huis Kerry nog
 enige tijd "om over de uitslag te      
 "reflecteren".                        

George Bush houdt een overwinningsrede
 om 21.00 uur onze tijd.Om 19.00 uur    
 spreekt Kerry de natie toe.            
 volgende nosnieuws financieel nossport
tja... Democratisch gekozen, dus dit wil amerika blijkbaar... het zij zo.
« Laatst bewerkt op: november 03, 2004, 05:57:42 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Arjan1979

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: november 03, 2004, 06:01:49 pm »
een verenigd Amerika noemen ze het, ik ken genoeg Amerikanen die er anders over denken :o

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: november 03, 2004, 06:55:21 pm »
Bush Plans to Address Nation After Kerry Speaks in Boston
(NY Times)

Senator John Kerry conceded the race for president this morning, calling President Bush at the White House to congratulate him after his aides conceded he would be unable to win a victory in Ohio.

Mr. Kerry called Mr. Bush at 11 a.m. this morning at the White House, aides said.

"He said, 'Congratulations, Mr. President,' '' Mr. Kerry's press secretary, Stephanie Cutter said. She said Mr. Kerry, in what she described as a "courteous conversation," told the president that he thought it was time to "unify this country.'

Mr. Kerry scheduled a speech for 1 p.m. in Boston to offer a formal concession. Mr. Bush was planning to deliver his own speech later today.

The call came after Mr. Bush's aides said that the president had won Ohio's 20 electoral votes, which, combined with his victory in Florida, would put him over the 270-vote threshold and guarantee him a second term.

Early this morning, Senator John Edwards, Mr. Kerry's running-mate, had said that the Democrats wanted to wait until provisional ballots were counting, holding out the possibility that the Democrats could still pull out the state. Mr. Kerry's aides said that after reviewing the situation in Ohio, they decided it was now impossible that he would win.

With 98 percent of the national vote reported as of 8 a.m. Eastern time, Mr. Bush was leading Mr. Kerry by a margin of 51 percent to 48 percent, giving the president an overall edge of about 3.5 million votes.

In Ohio, with 99 percent of the vote reported, Mr. Bush was leading by a margin of 51 percent to 48.5 percent for Mr. Kerry, or an edge of about 130,000 votes.

Senator Kerry had been pinning his hopes on as-yet-uncounted provisional ballots, which voters can cast if there is some question about their eligibility to vote when they appear at a polling station. Ohio officials said they knew of 135, 149 such ballots. In addition, a dozen counties had not yet totaled their provisional ballots, but in the past these counties accounted for about 10 percent of the provisional ballot total.

President Bush currently holds a margin over Mr. Kerry of about 130,000 votes in Ohio. Mathematically, the 135,149 known provisional ballots, plus the 10 percent or so say, 13,000 to 15,000 estimated to have been cast in the dozen counties still to report them, would give Mr. Kerry an opportunity to overtake President Bush. But that would mean that nearly all the provisional ballots would need to be accepted which has not been the case in the past and then Mr. Kerry would need to win nearly all of them.

Republicans said Mr. Bush was holding off a bit on declaring victory this morning in order to give Mr. Kerry time to concede. "I hope over the course of the day the obvious reality will become apparent" to Mr. Kerry, Senator Bill Frist, the majority leader, said on CNN today. But earlier this morning, Senator John Edwards of North Carolina, Mr. Kerry's running mate, made a brief appearance in front of a crowd of supporters at Copley Square in Boston to announce that he and Mr. Kerry would not concede.

"It's been a long time but we've waited four years for this victory,''

he said to thousands of people who earlier had been expecting Mr. Kerry to be delivering a victory speech on that very spot. "We can wait one more night."

In what sounded like a hint of concerted legal action ahead, Mr. Edwards added tersely: "John Kerry and I made a promise to the American people that in this election, every vote would count and every vote would be counted.

Tonight, we are keeping our word."

Mr. Kerry's aides said they believed the Ohio vote could still be turned around once provisional ballots those submitted by people who were unable to vote because their names not on registration rolls had been tallied.

"The vote count in Ohio has not been completed,'' said Mary Beth Cahill, Mr. Kerry's campaign manager. "There are more than 250,000 remaining votes to be counted. We believe when they are, John Kerry will win Ohio."
« Laatst bewerkt op: november 03, 2004, 06:56:02 pm door Tave »

Judo

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: november 03, 2004, 08:52:37 pm »
Helaas heeft Bush gewonnen. Nog vier jaar uitzitten... Dan is Bush echt weg...
Jammer dat Kerry niet heeft gewonnen
(Maar die strekking begrepen jullie ws al)
judo
Judith Bril

zidane

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: november 03, 2004, 09:51:06 pm »
Zoals eerder gezegd kijk ik hier niet van op. Ik zie het ehter eerder als zwak van Kerry (en een gemiste kans van de democraten) dan dat Bush een grote prestatie heeft geleverd.

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: november 03, 2004, 10:14:35 pm »

quote:

Arjan1979 schreef op 03 november 2004 om 17:46:
Yup Bush wint, helaas, hou m'n hart vast voor de komende 4 jaar

Ik ook. Amerika word steeds rechtser en meer pro isreal. En dat vind ik maar niks.
Lekker in iraq blijven knokken. Maar aan de ene kant is het niet erg. Hoe meer geld amerika uitgeeft en minder belastingen ze krijgen hoe meer staads schuld ze krijgen. Ik hoorde dat er 30.000 dollar schuld is per persoon in amerika. Amerika helpt zich zo zelf naar de klote.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: november 04, 2004, 04:03:12 pm »
De staatsschuld is al jaren gigantisch. Dat had Kerry ook niet op kunnen lossen, hetzelfde geldt voor Irak. Kan je opeens al je troepen terugtrekken?

Iets erg positiefs aan Bush is zijn standpunt in de abortus-kwestie.

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: november 04, 2004, 06:01:56 pm »
Bush gewonnen... :'(
Live vanuit de luie stoel

bart1984

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: november 05, 2004, 01:43:22 am »

quote:

Vind je dat leuk ofzo??? :?  :?  :?  :?

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: november 05, 2004, 02:52:02 pm »
Michael Moore over de verkiezingen

Or 17 reasons NOT to slit your wrists  :)
Bombus terrestris Reginae

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: november 05, 2004, 03:12:29 pm »
die gast is zo grappig :D
Pinkeltjefan

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: november 05, 2004, 03:31:35 pm »
Volgens deze website heeft kerry eigenlijk gewonnen http://www.tompaine.com/articles/kerry_won_.php
Vervolgens wordt er gewoon weer een filmpje van bin laden getoond ( om de aandacht af te leiden)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: november 05, 2004, 03:34:38 pm »

quote:

lonneke schreef op 05 november 2004 om 15:31:
Volgens deze website heeft kerry eigenlijk gewonnen http://www.tompaine.com/articles/kerry_won_.php
Vervolgens wordt er gewoon weer een filmpje van bin laden getoond ( om de aandacht af te leiden)

Kerry heeft het tellen laten stoppen, niet bush...
Hij verwachte zelf dat het niet meer uit zou maken....
Pinkeltjefan

lonneke

• Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: november 05, 2004, 03:41:52 pm »

quote:

Alfredt schreef op 05 november 2004 om 15:34:

[...]

Kerry heeft het tellen laten stoppen, niet bush...
Hij verwachte zelf dat het niet meer uit zou maken....
Ja, wel een beetje naief vind je niet? :P