Jullie zullen mij wel een zeur vinden, maar ik wil toch nog even wat kwijt, want ik ben hier namelijk erg serieus in.
Ik denk dat de macht van de satan behoorlijk onderschat wordt hier in, de satan zal namelijk alles in het werk stellen om mensen bij God vandaan te houden, het is geen toeval dat belangrijke voetbalwedstrijden op zondag worden gehouden, de satan weet ook wel dat er veel mensen zondags naar de kerk gaan, en hij weet ook dat een boel christenen van sport houden, wat is er dan mooier voor hem om mensen te lokken met sport.
Het is de satan die mensen influisterd dat je een avond voor God maar een andere keer moet houden omdat er toch geen mens komt, en het is de satan die je influisterd dat je maar beter naar een voetbalwedstrijd kunt kijken ipv naar een praise-avond te gaan, de satan geeft je het gevoel dat je iets mist als je niet naar die wedstrijd kijkt.
De satan is machtiger dan wij vaak denken, maar hij kent onze zwakke plekken, en hij maakt daar slim gebruik van.
Het is toch onvoorstelbaar dat er 7,5 miljoen Nederlanders en 23 miljoen Duitsers naar die wedstrijd van afgelopen week hebben gekeken, en dat zal ook weer gebeuren als Nederland in de kwart-finale komt, misschien nog wel meer, half Europa is in de ban van de sport als de finale wordt gespeeld...op zondag.
Maar niet alleen met voetbal is dat zo, formule 1, tour de france, olympische spelen, volleybal, darten, noem maar op, de meeste finales vinden op zondag plaats en dat is volgens mij niet voor niks zo, want juist die ene belangrijke wedstrijd wil je juist niet missen, en dat weet de satan ook donders goed.
edit:Ik wil, voor dat er misverstanden onstaan, nog wel even zeggen dat ik niet roomser dan de paus ben en dat ik ook erg gevoelig ben voor dit soort dingen