quote:
op 09 Mar 2004 21:17:13 schreef Heidi:
[...]
Natuurlijk MOET straks iedereen Jezus accepteren, immers alle knie zal zich buigen wanneer Jezus wederkomt! Maar dan is er het oordeel, en mensen worden geoordeeld naar aanleiding van hun leven nu. Wie gelooft, wordt niet veroordeeld, en wie niet gelooft is reeds veroordeeld. Wanneer je nu niet gelooft, ben je dus veroordeeld, ongeacht hoeveel "goede daden"je ook gedaan mocht hebben. En het is de mens beschikt om eenmaal te sterven, daarna zal het oordeel zijn. Er is niet zoiets als een herkansing, dat leert de Bijbel ons tenminste niet! Alleen in dit leven hebben mensen de mogelijkheid om voor Jezus te kiezen, daarna is het te laat, dat leert de Bijbel ons, besef dat wel, Joeri.
ten eerste:zoals je al weet gaat volgens mij waar geloof gelijk op met ware liefde in al zijn manifestaties. dus de echte gelovigen doen sowieso al 'goede daden'. en vele 'gelovigen' zullen door jezus te horen krijgen dat hij ze niet kent. vanwege hun onrechtvaardigheid en onbarmhartgiheid nota bene.
wat degenen die geoordeelt worden wegens ongeloof betreft, die veroordeling hoeft mi niet per se supernegatief te zijn. niet meteen de hel voor 1 zonde. dus misschien hebben die de hemel en de nabijheid van jezus wel verdiend door hun liefde.
overigens, waar geloof jij in? geloof jij dat mensen die vroeger zijn gestorven nu in de hemel of hel zijn? of geloof je dat iedereen in een soort slaap is, zoals de islamieten geloven, en dat ze pas op de oordeelsdag wakker worden? en daarna, geloof je dat je eeuwig leeft weg van de aarde in een andere hemel, of in een hernieuwde aarde?
quote:
Juist ja, zonde leidt tot de dood, één zonde leidt al tot de dood, ware het niet dat je zondeloos voor God staat wanneer je Christus als je Verlosser hebt aangenomen!
nee ook als je christus hebt aangenomen zijn zondes op zich iets doods. dat ze niet aangerekent worden is een tweede.
quote:
Hoe "goed" je ook leeft, het zal je niets baten, wanneer je Christus niet aanneemt!
ook niet als je 100% zondeloos bent zoals jezus volgens jouw en niet mijn beeld van hem? en de mensen voor jezus tijd hadden ook geen verlossende jezus en moesten zich ook op hun goedheid beroepen, en zij waren echt niet 100% zondeloos.
quote:
Door het bloed van Christus zijn onze zonden wit gewassen, en staan we rein voor God. Alsof we nooit gezondigd zouden hebben. Daarom worden we ook niet geoordeeld, want onze schuld is reeds verzoend!
yup, omdat jezus de pijn die de christenen veroorzaken heeft gedragen en zelfs door al die pijn heen heeft kunnen zeggen, ik houd van jullie en vergeef jullie.
in het boek een cursus in wonderen word gezegd dat niet de kruisiging, maar de opstanding om die reden de werkelijk verzoening is.
quote:
Wanneer je Christus niet aanneemt, zul je voor iedere zonde moeten betalen, en reken maar dat dat onbegonnen werk is, want daar kun je tot in eeuwigheid nog niet aan voldoen!
waarom moet je wel betalen voor alle zondes, maar zeg je niks over de goede daden, en dan bedoel ik dus vooral de liefderijke daden die gedaan werden uit barmhartigheid en niet om de hemel te verdienen gedaan? wegen die dan niks voor God?
quote:
Omdat God de zonde verafschuwt, en wanneer je je niet door Christus laat reinigen van je zonden, is het onmogelijk om in Gods nabijheid te zijn!
God verafschuwt de zonde niet de zondaar. en een ware heilige god van liefde heeft genoeg lief om daar doorheen te kijken. stel je eens voor dat jouw vader of moeder of een ideale moeder tegen je zegt dat je niet meer mag samenleven met hen omdat je iets fouts gedaan hebt. het getuigt juist van ouderliefde om altijd te blijven steunen en hopen! niet om te zeggen je maakt een fout, get out of my house and do not come back. zo zie ik god eerder. jij zou toch ook je kind niet zomaar wegsturen om niet meer terug te komen omdat je het zo verafschuwd wat hij fout gedaan heeft, juist omdat je van hem of haar houd? al waar dat toe leid is waarschijnlijk dat hij helemaal het slechte pad op gaat.
quote:
Zo zie je maar weer, hoe je je in mensen kunt vergissen......
ehm ik was wel sarcastisch he zoals de

smiley zei, evenals de ahum.
quote:
O Joeri, natuurlijk mag je me in jouw armen nemen, maar niet omdat jij Jezus zou zijn, want ik weet voor 200% zeker dat je dat niet bent. Je bent gewoon een feilbaar mens, net zoals ik dat ben en ieder ander dat is.

waar haal je die 200% zekerheid in hemelsnaam vandaan

, en ja inderdaad ik ben feilbaar ook mijn geest kan gebrooken worden.
Het kost alleen meer dan bij een gemiddeld mens. jemig wat zeg ik dat stom..
maarja nobodys without sin

Groetjes en Blessings, J.