Auteur Topic: De trilogie“Een ongewoon gesprek met God” van Neale Donald Walsch  (gelezen 8813 keer)

Joeri

• love me for i am not loveable.
    • Bekijk profiel
De trilogie“Een ongewoon gesprek met God” van Neale Donald Walsch
« Reactie #50 Gepost op: maart 07, 2004, 11:48:56 am »

quote:

op 07 Mar 2004 07:20:28 schreef Heidi:
[...]

Ik heb al zo vaak tegen je gezegd dat een wedergeboren Christen vrucht draagt.......maar jij schijnt dat niet te willen horen. Hoe kun je nou vrucht dragen als je Jezus niet hebt? Wanneer je wedergeboren bent, kunnen de vruchten niet uitblijven!
Weet dat het in dit leven nooit te laat is, denk maar aan de moordenaar naast Jezus aan het kruis.

dat wil ik wel horen want daar ben ik het mee eens. zo zijn ware christenen inderdaad. waar ik het niet mee eens ben is dat iedereen die zegt ik ben een (wedergeboren) christen, dat ook werkelijk is, want velen zijn zo asociaal als de pest en gemakzuchtig en oordeelszuchtig.
en die produceren dan ook helemaal geen goede vruchten ook al denken ze goed te zijn door iedere zondag conform de rgeeltjes naar de kerk te gaan in een zwart pak. hoe kan ik vrucht dragen als ik jezus niet heb? simpel lijkt me, door gewoon goed te doen en barmhartig te zijn.
jezus kan daar bij helpen maar is niet noodzakelijk. wel zal iemand die zo is als hij jezus tegenkomt hem echt niet gaan haten.  [wie niet tegen ons is, is VOOR ons]

quote:

Johannes 3:16
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.
waar geloof=liefde en liefde is de vrucht. er staat niet dat eenieder die niet in hem gelooft geen eeuwig leven heeft.

quote:

Johannes 3:36
Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven; doch wie aan de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn Gods blijft op hem.
ongehoorzaam? je kan zonder jezus te kennen toch zijn leer volgen en alles wat hij in zijn bergrede heeft gezegd. daarentegen zijn vele zelfbenoemde christenen zo ongehoorzaam aan zijn bergrede en oproepen tot liefde als maar zijn kan.

quote:

Johannes 5:24
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven.
woord horen staat gelijk aan woord ook doen.

quote:

Johannes 6:40
Want dit is de wil mijns Vaders, dat een ieder, die de Zoon aanschouwt en in Hem gelooft, eeuwig leven hebbe, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage.
zie eerste quote.

quote:

Johannes 6:47
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie gelooft, heeft eeuwig leven.

zie eerste quote.

overigens dat verhaal waar ik het over had is af

quote:

heidi@ (O ja? Jezus is meer levend dan wie ook!

quote:

ikzelf
jij snapt niet wat ik bedoel maar wees gerust ik zal vrij gauw dat topic op ebate over mijn ik_ben_jezus _gedoetje openen.

http://www.ebate.nl/phpbb/viewtopic.php?p=29304#29304

kijk maar. laat het me weten als je het gelezen hebt.
« Laatst bewerkt op: maart 07, 2004, 12:13:14 pm door Joeri »
Als iemand bidtijd over hebt, bid dan dat die enorme angst en droefheid en leugens van satan weggaan, dat ik een wezen van liefde,blijdschap en waarheid moge worden. geef me kansen god vergeef me. ik dank je.

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: maart 07, 2004, 09:14:14 pm »

quote:

op 07 Mar 2004 11:48:56 schreef Joeri:
dat wil ik wel horen want daar ben ik het mee eens. zo zijn ware christenen inderdaad. waar ik het niet mee eens ben is dat iedereen die zegt ik ben een (wedergeboren) christen, dat ook werkelijk is, want velen zijn zo asociaal als de pest en gemakzuchtig en oordeelszuchtig.

Wie zijn wij om te beoordelen of iemand een wedergeboren Christen is? Zullen we die beoordeling aan God overlaten?!

quote:

en die produceren dan ook helemaal geen goede vruchten ook al denken ze goed te zijn door iedere zondag conform de rgeeltjes naar de kerk te gaan in een zwart pak.

Wie zegt dan dat dat vruchten zijn?

quote:

hoe kan ik vrucht dragen als ik jezus niet heb? simpel lijkt me, door gewoon goed te doen en barmhartig te zijn.
jezus kan daar bij helpen maar is niet noodzakelijk. wel zal iemand die zo is als hij jezus tegenkomt hem echt niet gaan haten.  [wie niet tegen ons is, is VOOR ons]

En hoe vaak heb ik je al niet gezegd dat "goede werken" zonder geloof voor God van generlei waarde zijn?! Al win je de hele wereld (b.v. door "goed" te doen, het baat je niets wanneer je schade lijdt aan je ziel (door Jezus niet als je Verlosser aan te nemen). Enkel geloof kan je behouden! Jezus is daar heel duidelijk over!!!

quote:

waar geloof=liefde en liefde is de vrucht. er staat niet dat eenieder die niet in hem gelooft geen eeuwig leven heeft.
Wie in Hem gelooft gaat niet verloren, wie niet in Hem gelooft, gaat dus verloren.

quote:

ongehoorzaam? je kan zonder jezus te kennen toch zijn leer volgen en alles wat hij in zijn bergrede heeft gezegd. daarentegen zijn vele zelfbenoemde christenen zo ongehoorzaam aan zijn bergrede en oproepen tot liefde als maar zijn kan.

Nee Joeri, dat kan niet, want het grootste gebod is dat je God liefhebt boven alles, en wanneer je dit niet doet ben je dus al ongehoorzaam (om maar een voorbeeld te noemen :) )

quote:

woord horen staat gelijk aan woord ook doen.
Jakobus 1:22
En weest daders des woords en niet alleen hoorders: dan zoudt gij uzelf misleiden.  
Hoorders hoeven dus geen daders te zijn.......

quote:

De Bijbel zegt:Johannes 6:47
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie gelooft, heeft eeuwig leven.

quote:

zie eerste quote.
Wie gelooft heeft eeuwig leven, zonder voorwaarden

quote:

overigens dat verhaal waar ik het over had is af

Ik heb het gezien Joeri. Ik ben de hele dag weggeweest en er zit nu een slotje op dat topic, dus ik kan er niet op reageren.

quote:

http://www.ebate.nl/phpbb/viewtopic.php?p=29304#29304
kijk maar. laat het me weten als je het gelezen hebt.
Zoals ik je al zei.....ik heb het gezien......
« Laatst bewerkt op: maart 07, 2004, 09:19:53 pm door Heidi »

Joeri

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: maart 07, 2004, 09:31:57 pm »

quote:

op 07 Mar 2004 21:14:14 schreef Heidi:
[...]

Wie zijn wij om te beoordelen of iemand een wedergeboren Christen is? Zullen we die beoordeling aan God overlaten?!
ja, ik ga ook niet over individuele mensen oordelen, niet in dit leven tenminste, behalve als god hhet vraagt, ik wil slechts zeggen dat niet iedereen die zich wedergeboren christen noemt dat is.

quote:

Wie zegt dan dat dat vruchten zijn?
die mensen die dat doen.

quote:

En hoe vaak heb ik je al niet gezegd dat "goede werken" zonder geloof voor God van generlei waarde zijn?! Al win je de hele wereld (b.v. door "goed" te doen, het baat je niets wanneer je schade lijdt aan je ziel (door Jezus niet als je Verlosser aan te nemen). Enkel geloof kan je behouden! Jezus is daar heel duidelijk over!!!

je leid geen schade aan je ziel doordat je denkt dat jezus niet de zoon van god is, daar kom je na de dood wel achter. en waarom zouden goede werken zonder god van generlei waarde zijn? het hele OT is gebaseerd op een god die mensen beoordeeld naar hun werken. (dat wil zeggen, liefde) ik vind jezus er juist duidelijk over dat mensen elkaar moeten liefhebben en nog eens alles moeten liefhebben.
kijk het lijkt me vrij logisch dat jezus niet zegt dat het niks uitmaakt als je niet in god gelooft... de mensen die naar hem luisyteren zijn sowieso al gelovigen.

quote:

Wie in Hem gelooft gaat niet verloren, wie niet in Hem gelooft, gaat dus verloren.
nee hoor, dat eerste leid niet onvermijdelijk tot het laatste.

quote:

Nee Joeri, dat kan niet, want het grootste gebod is dat je God liefhebt boven alles, en wanneer je dit niet doet ben je dus al ongehoorzaam (om maar een voorbeeld te noemen :) )
hmm oke... dan komt dat doordat die mensen god niet kennen. natuurlijk is geloof ook altijd goed. maar ik ken een verhaal van een atheistische bde-er. deze man voerde debatten met religieuze mensen kerkelijken. in zijn bde kreeg hij te horen dat dat zijn missie was, en de enige manier om dat te bereiken was een leven als ongelovige, opdat hij wat hart kon geven aan religieuzen die de wereld naar de liefdeloze verdoemenis leiden.

quote:

Jakobus 1:22
En weest daders des woords en niet alleen hoorders: dan zoudt gij uzelf misleiden.  
Hoorders hoeven dus geen daders te zijn.......

het is mogelijk dat hoorders geen daders zijn idd.
en er staat ook bij dat mensen die wel horen en niet doen zichzelf misleiden.

quote:

Wie gelooft heeft eeuwig leven, zonder voorwaarden
waar geloof is verbonden aan liefde. al had ik het geloof om bergen te verzetten ik had de liefde niet, het baatte mij nix.

quote:

k heb het gezien Joeri. Ik ben de hele dag weggeweest en er zit nu een slotje op dat topic, dus ik kan er niet op reageren.
Zoals ik je al zei.....ik heb het gezien......

als je nog opmerkingen of vragen hebt, plaats ze dan hier maar.. ik zou het erg fijn vinden. omdat ik op animalistik wou reageren en een verklaring van degene die het gesloten heeft wil horen heb ik een deel 2 geopend btw... en ook een topic op persoonlijke discussies... want ik reken er nu op een ban te krijgen...

Groetjes en liefde van J  :)
Als iemand bidtijd over hebt, bid dan dat die enorme angst en droefheid en leugens van satan weggaan, dat ik een wezen van liefde,blijdschap en waarheid moge worden. geef me kansen god vergeef me. ik dank je.

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: maart 07, 2004, 10:36:57 pm »

quote:

op 07 Mar 2004 21:31:57 schreef Joeri:
je leid geen schade aan je ziel doordat je denkt dat jezus niet de zoon van god is,
Vrijwel ieder mens (zeker tegenwoordig) heeft de mogelijkheid om te weten dat Jezus de Zoon van God is, en wat meer is, dat Hij de enige weg tot God en dus tot het eeuwige leven is!

quote:

en waarom zouden goede werken zonder god van generlei waarde zijn?

God geeft ons puur uit genade een prachtig geschenk: Het eeuwige leven. Het enige dat wij daarvoor moeten doen is dit geschenk aannemen. Dit doe je door Jezus als je Verlosser te belijden. Daarmee geef je aan dat je alles van Hem verwacht en vanuit jezelf tot niets in staat bent. Weet dat één zonde al genoeg is om de eeuwige dood te verdienen. Het maakt niet uit hoeveel "goede daden" daar tegenover staan. Je kunt je eeuwigheid niet verdienen. Het is een geschenk, dat je ontvangt wanneer je Christus' Verlossingswerk aanvaardt.

quote:

het hele OT is gebaseerd op een god die mensen beoordeeld naar hun werken.
Nee hoor. Abraham moest zijn zoon offeren. In Romeinen 4 vers 3 staat:
Want wat zegt het schriftwoord? Abraham geloofde God en het werd hem tot gerechtigheid gerekend.

quote:

hmm oke... dan komt dat doordat die mensen god niet kennen. natuurlijk is geloof ook altijd goed. maar ik ken een verhaal van een atheistische bde-er. deze man voerde debatten met religieuze mensen kerkelijken. in zijn bde kreeg hij te horen dat dat zijn missie was, en de enige manier om dat te bereiken was een leven als ongelovige, opdat hij wat hart kon geven aan religieuzen die de wereld naar de liefdeloze verdoemenis leiden.

Joeri, je weet dat ik BDE-verhalen met vele korrels zout neem......

quote:

als je nog opmerkingen of vragen hebt, plaats ze dan hier maar.. ik zou het erg fijn vinden. omdat ik op animalistik wou reageren en een verklaring van degene die het gesloten heeft wil horen heb ik een deel 2 geopend btw... en ook een topic op persoonlijke discussies... want ik reken er nu op een ban te krijgen...

Ik denk niet dat je gebanned wordt.
Het is een zeer triest verhaal dat je daar geplaatst hebt. Ik weet nog niet hoe ik daar op moet reageren, gun me even de tijd, goed?
Verder lijkt het me niet verstandig om twee fora met elkaar te vermengen......

Joeri

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: maart 08, 2004, 07:11:15 pm »

quote:

op 07 Mar 2004 22:36:57 schreef Heidi:
[...]

Vrijwel ieder mens (zeker tegenwoordig) heeft de mogelijkheid om te weten dat Jezus de Zoon van God is, en wat meer is, dat Hij de enige weg tot God en dus tot het eeuwige leven is!

hoe kom je erbij dat hij de enige weg is :? wie niet tegen ons is is voor ons...
en je vergist je hoor, in bv moslimlanden mogen eigenlijk alleen geleerden de bijbel lezen.

quote:

God geeft ons puur uit genade een prachtig geschenk: Het eeuwige leven. Het enige dat wij daarvoor moeten doen is dit geschenk aannemen. Dit doe je door Jezus als je Verlosser te belijden. Daarmee geef je aan dat je alles van Hem verwacht en vanuit jezelf tot niets in staat bent. Weet dat één zonde al genoeg is om de eeuwige dood te verdienen. Het maakt niet uit hoeveel "goede daden" daar tegenover staan. Je kunt je eeuwigheid niet verdienen. Het is een geschenk, dat je ontvangt wanneer je Christus' Verlossingswerk aanvaardt.

Jezus heeft nooit gezegd dat je uit jezelf tot niets in staat bent! jezus zei 'gij zijt goden'. en ik snap ook niet hoe je erbij komt dat de zonde zoveel meer macht heeft dan liefde/goede daden. zoveel dat 1tje genoeg is voor de eeuwige dood.
God is toch niet zo dat als hij een mens ziet dat 1 keer naar een meisje heeft gekeken, begeertevol, maar verder in alle moeilijke situaties oprecht si geweest, ongelofelijk barmhartig voor bedelaars en mensen in problemen, zelfopofferend, dat god dat allemaal nix betekent???
en het fijne aan liefde is dat het een vorm van goede daad is, de enige echte vorm, juist omdat het niet gebaseerd is op het idee een hemel te verdienen.

quote:

Nee hoor. Abraham moest zijn zoon offeren. In Romeinen 4 vers 3 staat:
Want wat zegt het schriftwoord? Abraham geloofde God en het werd hem tot gerechtigheid gerekend.

spreekt dat tegen dat in het OT mensen gebaseerd worden op goede werken dan?  
:? dit is juist een voorbeeld waarbij god een opofferingsgezind goed werk verlangt van abraham.

quote:

Joeri, je weet dat ik BDE-verhalen met vele korrels zout neem......
wat ik jammer vind, je kan daardoor jezus beter leren kennen, niet als vervanging maar aanvulling op de bijbel, net zoals het hele leven een aanvulling is op de bijbel... verklaar jij eens hoe bde-ers dingen zien als ze uit hun lichaam zijn die ze niet hadden kunnen zien omdat het fysieke lichaam ergens anders is? verklaar eens hoe ze iets zien wat de wetenschap niet kan verklaren, een leidinggevend machtig mannelijk maar ook ongelofelijk liefdevol, onbeoordelend, barmhartig wezen, dat vaak als jezus gekend word...

quote:

Ik denk niet dat je gebanned wordt.
Het is een zeer triest verhaal dat je daar geplaatst hebt. Ik weet nog niet hoe ik daar op moet reageren, gun me even de tijd, goed?
Verder lijkt het me niet verstandig om twee fora met elkaar te vermengen......

het lijkt er niet op inderdaad gelukkig.
:) oke, ik neem nu aan dat jij Kate bent? dat had ik nog niet door als dat zo is....
idd het lijkt niet te hoeven, nu heb ik een nieuwe jezus topic met hetzelfde erin geopend, en aafke heeft een tegengesteld topic geopend, waarom ik niet jezus ben. ga ik nu ff checken en replyen.

Blessings, J.  :)

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: maart 08, 2004, 08:28:06 pm »

quote:

op 08 Mar 2004 19:11:15 schreef Joeri:
hoe kom je erbij dat hij de enige weg is :? wie niet tegen ons is is voor ons...
en je vergist je hoor, in bv moslimlanden mogen eigenlijk alleen geleerden de bijbel lezen.

Jezus zegt: "Ik ben de Weg en de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij".!!!

quote:

Jezus heeft nooit gezegd dat je uit jezelf tot niets in staat bent! jezus zei 'gij zijt goden'. en ik snap ook niet hoe je erbij komt dat de zonde zoveel meer macht heeft dan liefde/goede daden. zoveel dat 1tje genoeg is voor de eeuwige dood.
Romeinen 7
19 Want niet wat ik wens, het goede, doe ik, maar wat ik niet wens, het kwade, dát doe ik. 20 Indien ik nu datgene doe, wat ik niet wens, dan bewerk ík het niet meer, maar de zonde, die in mij woont. 21 Zo vind ik dan deze regel: als ik het goede wens te doen, is het kwade bij mij aanwezig;

quote:

God is toch niet zo dat als hij een mens ziet dat 1 keer naar een meisje heeft gekeken, begeertevol, maar verder in alle moeilijke situaties oprecht si geweest, ongelofelijk barmhartig voor bedelaars en mensen in problemen, zelfopofferend, dat god dat allemaal nix betekent???
en het fijne aan liefde is dat het een vorm van goede daad is, de enige echte vorm, juist omdat het niet gebaseerd is op het idee een hemel te verdienen.
God geeft en vergeeft, eenvoudigweg en zonder verwijt.
Jakobus 1:5
Indien echter iemand van u in wijsheid te kort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt; en zij zal hem gegeven worden.

quote:

verklaar jij eens hoe bde-ers dingen zien als ze uit hun lichaam zijn die ze niet hadden kunnen zien omdat het fysieke lichaam ergens anders is? verklaar eens hoe ze iets zien wat de wetenschap niet kan verklaren, een leidinggevend machtig mannelijk maar ook ongelofelijk liefdevol, onbeoordelend, barmhartig wezen, dat vaak als jezus gekend word...

Ik verklaar daaromtrent niets Joeri, maar ik wil je wel zeggen dat daar veel bedrog in het spel is, en dat satan daar een slaatje uit probeert te slaan!

quote:

:) oke, ik neem nu aan dat jij Kate bent? dat had ik nog niet door als dat zo is....

Ja Joeri, Heidi = Kate, dan weet je dat nu ook.

quote:

idd het lijkt niet te hoeven, nu heb ik een nieuwe jezus topic met hetzelfde erin geopend, en aafke heeft een tegengesteld topic geopend, waarom ik niet jezus ben. ga ik nu ff checken en replyen.
Ga vooral even checken ja, ik ben het namelijk met Aafke eens Jij bent Jezus niet, en je zult ook nooit Jezus zijn!

Gil Estel

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: maart 08, 2004, 08:36:14 pm »
Lees 2 Petrus 1:20 maar eens. Geen profetie is onstaan omdat de mens dat wil. Alleen van Godswege. Maar als je uit de bijbel de basis van Gods eigen woord weghaalt is een heleboel mogelijk. Daarom mag je/moet je er vertrouwen in hebben dat de Bijbel Gods woord is.
Beetje late reactie, toch een nuttige wellicht......Heidi, dank je voor je heldere uiteenzetting
« Laatst bewerkt op: maart 08, 2004, 08:42:15 pm door Gil Estel »
lees toch allemaal Johannes 17!!!

Joeri

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: maart 09, 2004, 08:46:02 pm »

quote:

op 08 Mar 2004 20:28:06 schreef Heidi:
[...]

Jezus zegt: "Ik ben de Weg en de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door Mij".!!!

goed, voor jouw is dat een zak zout,maar ik geef toch maar de verklaring die mij het meeste trekt, uit de bijnadoodervaring van Betty J. Eadie.
Jezus heeft haar gezegd dat mensen die de hemel in willen hem wel Moeten accepteren, of dat nou in het leven is of erna...
en daar ben ik het mee eens, waarom zou jezus zo onrechtvaardig zijn dat je hem niet na de dood mag leren kennen? natuurlijk denk ik wel dat de beste mensen op een of andere manier tot het spirtituele/god getrokken worden in hun leven al.

quote:

Romeinen 7
19 Want niet wat ik wens, het goede, doe ik, maar wat ik niet wens, het kwade, dát doe ik. 20 Indien ik nu datgene doe, wat ik niet wens, dan bewerk ík het niet meer, maar de zonde, die in mij woont. 21 Zo vind ik dan deze regel: als ik het goede wens te doen, is het kwade bij mij aanwezig;

ik heb net de context gelezen en snap er eerlijk gezegd maar weinig van :?
ik zie verder niet in hoe dit leid tot de conclusie dat een zonde de eeuwige dood verdient...voor mij staat zonde gelijk aan dood, leifdeloze mensen zijn als het ware doods.... je leeft als je in zuivere liefde en harmonie met alles kan leven, je doet jezelf tekort als je anders leeft... maar een god die vind dat 1 zonde die zelf doods is mag leiden tot een eeuwige bestraffing van eeuwige dood, nee dat snap ik niet.

quote:

God geeft en vergeeft, eenvoudigweg en zonder verwijt.
precies, dat is zo heilig aan God. Waarom dan de eeuwige dood verdienen door 1 zonde?

quote:

Jakobus 1:5
Indien echter iemand van u in wijsheid te kort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt; en zij zal hem gegeven worden.
wat is je punt met dit citaat?

quote:

Ik verklaar daaromtrent niets Joeri, maar ik wil je wel zeggen dat daar veel bedrog in het spel is, en dat satan daar een slaatje uit probeert te slaan!
Satan probeert uit alles een slaatje te slaan denk ik, maar dat maakt bijnadoodervaring niet onwaar.

quote:

Ja Joeri, Heidi = Kate, dan weet je dat nu ook.
Ga vooral even checken ja, ik ben het namelijk met Aafke eens Jij bent Jezus niet, en je zult ook nooit Jezus zijn!

WOW dit is echt onverwacht wat een verrassing ik wist niet dat je dat dacht  ;)
*ahum*
Ooit zullen we erachter komen allebei.... en dan zal of ik jouw mijn excuses aanbieden voor mijn verkeerde idee/interpretatie, of ik neem jouw in mijn armen
en zal jij het jammer vinden dat je niet geloofde.
 :D

God Bless, J.

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: maart 09, 2004, 09:17:13 pm »

quote:

op 09 Mar 2004 20:46:02 schreef Joeri:
goed, voor jouw is dat een zak zout,maar ik geef toch maar de verklaring die mij het meeste trekt, uit de bijnadoodervaring van Betty J. Eadie.
Jezus heeft haar gezegd dat mensen die de hemel in willen hem wel Moeten accepteren, of dat nou in het leven is of erna...
en daar ben ik het mee eens, waarom zou jezus zo onrechtvaardig zijn dat je hem niet na de dood mag leren kennen? natuurlijk denk ik wel dat de beste mensen op een of andere manier tot het spirtituele/god getrokken worden in hun leven al.

Natuurlijk MOET straks iedereen Jezus accepteren, immers alle knie zal zich buigen wanneer Jezus wederkomt! Maar dan is er het oordeel, en mensen worden geoordeeld naar aanleiding van hun leven nu. Wie gelooft, wordt niet veroordeeld, en wie niet gelooft is reeds veroordeeld. Wanneer je nu niet gelooft, ben je dus veroordeeld, ongeacht hoeveel "goede daden"je ook gedaan mocht hebben. En het is de mens beschikt om eenmaal te sterven, daarna zal het oordeel zijn. Er is niet zoiets als een herkansing, dat leert de Bijbel ons tenminste niet! Alleen in dit leven hebben mensen de mogelijkheid om voor Jezus te kiezen, daarna is het te laat, dat leert de Bijbel ons, besef dat wel, Joeri.

quote:

ik heb net de context gelezen en snap er eerlijk gezegd maar weinig van :?
ik zie verder niet in hoe dit leid tot de conclusie dat een zonde de eeuwige dood verdient...voor mij staat zonde gelijk aan dood, leifdeloze mensen zijn als het ware doods.... je leeft als je in zuivere liefde en harmonie met alles kan leven, je doet jezelf tekort als je anders leeft... maar een god die vind dat 1 zonde die zelf doods is mag leiden tot een eeuwige bestraffing van eeuwige dood, nee dat snap ik niet.

Juist ja, zonde leidt tot de dood, één zonde leidt al tot de dood, ware het niet dat je zondeloos voor God staat wanneer je Christus als je Verlosser hebt aangenomen!  Hoe "goed" je ook leeft, het zal je niets baten, wanneer je Christus niet aanneemt!
Door het bloed van Christus zijn onze zonden wit gewassen, en staan we rein voor God. Alsof we nooit gezondigd zouden hebben. Daarom worden we ook niet geoordeeld, want onze schuld is reeds verzoend!
Wanneer je Christus niet aanneemt, zul je voor iedere zonde moeten betalen, en reken maar dat dat onbegonnen werk is, want daar kun je tot in eeuwigheid nog niet aan voldoen!

quote:

precies, dat is zo heilig aan God. Waarom dan de eeuwige dood verdienen door 1 zonde?

Omdat God de zonde verafschuwt, en wanneer je je niet door Christus laat reinigen van je zonden, is het onmogelijk om in Gods nabijheid te zijn!

quote:

WOW dit is echt onverwacht wat een verrassing ik wist niet dat je dat dacht  ;) *ahum*

Zo zie je maar weer, hoe je je in mensen kunt vergissen......

quote:

Ooit zullen we erachter komen allebei.... en dan zal of ik jouw mijn excuses aanbieden voor mijn verkeerde idee/interpretatie, of ik neem jouw in mijn armen
en zal jij het jammer vinden dat je niet geloofde.
 :D
O Joeri, natuurlijk mag je me in jouw armen nemen, maar niet omdat jij Jezus zou zijn, want ik weet voor 200% zeker dat je dat niet bent. Je bent gewoon een feilbaar mens, net zoals ik dat ben en ieder ander dat is.

Joeri

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: maart 09, 2004, 10:37:31 pm »

quote:

op 09 Mar 2004 21:17:13 schreef Heidi:

[...]

Natuurlijk MOET straks iedereen Jezus accepteren, immers alle knie zal zich buigen wanneer Jezus wederkomt! Maar dan is er het oordeel, en mensen worden geoordeeld naar aanleiding van hun leven nu. Wie gelooft, wordt niet veroordeeld, en wie niet gelooft is reeds veroordeeld. Wanneer je nu niet gelooft, ben je dus veroordeeld, ongeacht hoeveel "goede daden"je ook gedaan mocht hebben. En het is de mens beschikt om eenmaal te sterven, daarna zal het oordeel zijn. Er is niet zoiets als een herkansing, dat leert de Bijbel ons tenminste niet! Alleen in dit leven hebben mensen de mogelijkheid om voor Jezus te kiezen, daarna is het te laat, dat leert de Bijbel ons, besef dat wel, Joeri.

ten eerste:zoals je al weet gaat volgens mij waar geloof gelijk op met ware liefde in al zijn manifestaties. dus de echte gelovigen doen sowieso al 'goede daden'. en vele 'gelovigen' zullen door jezus te horen krijgen dat hij ze niet kent. vanwege hun onrechtvaardigheid en onbarmhartgiheid nota bene.
wat degenen die geoordeelt worden wegens ongeloof betreft, die veroordeling hoeft mi niet per se supernegatief te zijn. niet meteen de hel voor 1 zonde. dus misschien hebben die de hemel en de nabijheid van jezus wel verdiend door hun liefde.
overigens, waar geloof jij in? geloof jij dat mensen die vroeger zijn gestorven nu in de hemel of hel zijn? of geloof je dat iedereen in een soort slaap is, zoals de islamieten geloven, en dat ze pas op de oordeelsdag wakker worden? en daarna, geloof je dat je eeuwig leeft weg van de aarde in een andere hemel, of in een hernieuwde aarde?

quote:

Juist ja, zonde leidt tot de dood, één zonde leidt al tot de dood, ware het niet dat je zondeloos voor God staat wanneer je Christus als je Verlosser hebt aangenomen!
nee ook als je christus hebt aangenomen zijn zondes op zich iets doods. dat ze niet aangerekent worden is een tweede.

quote:

Hoe "goed" je ook leeft, het zal je niets baten, wanneer je Christus niet aanneemt!
ook niet als je 100% zondeloos bent zoals jezus volgens jouw en niet mijn beeld van hem? en de mensen voor jezus tijd hadden ook geen verlossende jezus en moesten zich ook op hun goedheid beroepen, en zij waren echt niet 100% zondeloos.

quote:

Door het bloed van Christus zijn onze zonden wit gewassen, en staan we rein voor God. Alsof we nooit gezondigd zouden hebben. Daarom worden we ook niet geoordeeld, want onze schuld is reeds verzoend!

yup, omdat jezus de pijn die de christenen veroorzaken heeft gedragen en zelfs door al die pijn heen heeft kunnen zeggen, ik houd van jullie en vergeef jullie.
in het boek een cursus in wonderen word gezegd dat niet de kruisiging, maar de opstanding om die reden de werkelijk verzoening is.

quote:

Wanneer je Christus niet aanneemt, zul je voor iedere zonde moeten betalen, en reken maar dat dat onbegonnen werk is, want daar kun je tot in eeuwigheid nog niet aan voldoen!
waarom moet je wel betalen voor alle zondes, maar zeg je niks over de goede daden, en dan bedoel ik dus vooral de liefderijke daden die gedaan werden uit barmhartigheid en niet om de hemel te verdienen gedaan? wegen die dan niks voor God?

quote:

Omdat God de zonde verafschuwt, en wanneer je je niet door Christus laat reinigen van je zonden, is het onmogelijk om in Gods nabijheid te zijn!
God verafschuwt de zonde niet de zondaar. en een ware heilige god van liefde heeft genoeg lief om daar doorheen te kijken. stel je eens voor dat jouw vader of moeder of een ideale moeder tegen je zegt dat je niet meer mag samenleven met hen omdat je iets fouts gedaan hebt. het getuigt juist van ouderliefde om altijd te blijven steunen en hopen! niet om te zeggen je maakt een fout, get out of my house and do not come back. zo zie ik god eerder. jij zou toch ook je kind niet zomaar wegsturen om niet meer terug te komen omdat je het zo verafschuwd wat hij fout gedaan heeft, juist omdat je van hem of haar houd? al waar dat toe leid is waarschijnlijk dat hij helemaal het slechte pad op gaat.

quote:

Zo zie je maar weer, hoe je je in mensen kunt vergissen......
ehm ik was wel sarcastisch he zoals de ;) smiley zei, evenals de ahum.

quote:

O Joeri, natuurlijk mag je me in jouw armen nemen, maar niet omdat jij Jezus zou zijn, want ik weet voor 200% zeker dat je dat niet bent. Je bent gewoon een feilbaar mens, net zoals ik dat ben en ieder ander dat is.
;)
waar haal je die 200% zekerheid in hemelsnaam vandaan  :), en ja inderdaad ik ben feilbaar ook mijn geest kan gebrooken worden.
Het kost alleen meer dan bij een gemiddeld mens. jemig wat zeg ik dat stom..  |:(
maarja nobodys without sin  :9

Groetjes en Blessings, J.

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: maart 09, 2004, 11:12:21 pm »

quote:

op 09 Mar 2004 22:37:31 schreef Joeri:
ten eerste:zoals je al weet gaat volgens mij waar geloof gelijk op met ware liefde in al zijn manifestaties. dus de echte gelovigen doen sowieso al 'goede daden'. en vele 'gelovigen' zullen door jezus te horen krijgen dat hij ze niet kent. vanwege hun onrechtvaardigheid en onbarmhartgiheid nota bene.

Maar omgekeerd: het doen van "goede daden"maakt geen gelovige van je! Daarvoor moet je toch echt Christus als je Verlosser aannemen!!!

quote:

wat degenen die geoordeelt worden wegens ongeloof betreft, die veroordeling hoeft mi niet per se supernegatief te zijn. niet meteen de hel voor 1 zonde. dus misschien hebben die de hemel en de nabijheid van jezus wel verdiend door hun liefde.

Die "ene"zonde is bij wijze van spreke. Je zondigt dagelijks vele malen, meer dan dat je goed doet. Eén verkeerde gedachte is al een zonde!

quote:

overigens, waar geloof jij in? geloof jij dat mensen die vroeger zijn gestorven nu in de hemel of hel zijn? of geloof je dat iedereen in een soort slaap is, zoals de islamieten geloven, en dat ze pas op de oordeelsdag wakker worden? en daarna, geloof je dat je eeuwig leeft weg van de aarde in een andere hemel, of in een hernieuwde aarde?

Ik geloof dat Gods kinderen na hun dood meteen in de hemel zijn, en dat de overigen "slapen" tot de dag des oordeels. Er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Wij mogen op de nieuwe aarde wonen, waar geen pijn, verdriet, rouw of geklaag meer zal zijn.

quote:

nee ook als je christus hebt aangenomen zijn zondes op zich iets doods. dat ze niet aangerekent worden is een tweede.

Wanneer je wedergeboren bent heeft de zonde geen macht meer over je. Natuurlijk blijf je in dit leven een zondaar, maar je mag weten dat je zonden reeds verzoend zijn.

quote:

ook niet als je 100% zondeloos bent zoals jezus volgens jouw en niet mijn beeld van hem? en de mensen voor jezus tijd hadden ook geen verlossende jezus en moesten zich ook op hun goedheid beroepen, en zij waren echt niet 100% zondeloos.

Wanneer Jezus ook maar één enkele zonde gedaan zou hebben, had Hij nooit onze zonden kunnen verzoenen! Jezus was en is echt volkomen zondeloos!!!

quote:

waarom moet je wel betalen voor alle zondes, maar zeg je niks over de goede daden, en dan bedoel ik dus vooral de liefderijke daden die gedaan werden uit barmhartigheid en niet om de hemel te verdienen gedaan? wegen die dan niks voor God?

Wanneer je Christus niet aanneemt, zijn je goede daden van generlei waarde Joeri! Die zijn dan echt van geen enkele betekenis voor God!!!

quote:

God verafschuwt de zonde niet de zondaar.

Dat is waar, en daarom heeft Hij ook een oplossing voor het zonde-probleem bedacht.......Hij houdt van ons, dat is ook de reden dat Hij ons geschapen heeft, en Hij wil niets liever dan dat wij Zijn liefde beantwoorden!

quote:

en een ware heilige god van liefde heeft genoeg lief om daar doorheen te kijken.

Ongetwijfeld, maar Hij heeft ons geschapen met een vrije wil, en Hij wil dus dat we zèlf voor Hem kiezen. Doen we dat niet, dan zijn we verloren.

quote:

waar haal je die 200% zekerheid in hemelsnaam vandaan  :), en ja inderdaad ik ben feilbaar ook mijn geest kan gebrooken worden.
Het kost alleen meer dan bij een gemiddeld mens. jemig wat zeg ik dat stom..  |:(
maarja nobodys without sin

Nou 300% of 400% mag ook hoor ;) Het gaat me er om dat je begrijpt wat ik bedoel, enne.......je geeft toe dat je feilbaar bent, dus zie hier het bewijs voor het feit dat je Jezus niet bent, aangezien Jezus onfeilbaar was en is!!!
Akkoord?

Joeri

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: maart 10, 2004, 05:23:12 pm »

quote:

op 09 Mar 2004 23:12:21 schreef Heidi:
[...]

Maar omgekeerd: het doen van "goede daden"maakt geen gelovige van je! Daarvoor moet je toch echt Christus als je Verlosser aannemen!!!
niet gelovig, maar ook niet iemand die direct al zij kansen op de hemel verspilt imho

quote:

Die "ene"zonde is bij wijze van spreke. Je zondigt dagelijks vele malen, meer dan dat je goed doet. Eén verkeerde gedachte is al een zonde!

meer dan je goed doet? dat vind ik onzin. dat zal voor velen zo zijn maar veel mensen doen juist veel meer goed dan kwaad, oordelen niet, zijn hulpvaardig,vriendelijk,vreugdevol,vredig, zonde diefstal, zonder bedrog.
en die zijn ook wat waard in gods ogen!

quote:

Ik geloof dat Gods kinderen na hun dood meteen in de hemel zijn, en dat de overigen "slapen" tot de dag des oordeels. Er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Wij mogen op de nieuwe aarde wonen, waar geen pijn, verdriet, rouw of geklaag meer zal zijn.

wij mogen? waar wonen we nu na de dood, de hemel of de nieuwe aarde?
wat is het verschil tussen de bewoners van de nieuwe hemel en de nieuwe aarde?
gods kinderen? bedoel je christenen? tja volgens jou zijn degenen die slapen toch al verdoemd...

quote:

Wanneer je wedergeboren bent heeft de zonde geen macht meer over je. Natuurlijk blijf je in dit leven een zondaar, maar je mag weten dat je zonden reeds verzoend zijn.

als je spreekt over de macht van zonde dan bedoel ik daarmee dat je zondigt...
dat ze verzoend zijn, oke, maar dan nog zijn alle zondes die je doet wegen naar de dood, ze zijn als doodsheid, terwijl deugden leiden tot eenheid en leven en licht...

quote:

Wanneer Jezus ook maar één enkele zonde gedaan zou hebben, had Hij nooit onze zonden kunnen verzoenen! Jezus was en is echt volkomen zondeloos!!!

hoezo niet? waarom kan dat niet? tja dat ligt natuurlijk aan jouw idee dat zondes meer macht hebben dan deugden...wat betreft het in de hemel/hel  kunnen brengen. ik geloof dat een deugd een zonde in evenwicht kan brengen.
en wat dat betreft kan iemand ook best zondes verzoenen terwijl je zelf zondig bent (ofschoon ik niet weet of hij 2000 jaar geleden gezondigd heeft)
zelfde als wanneer iemand in een gezin tegen zijn ouders zegt terwijl kleine broertje iets gedaan heeft dat hij de verantwoordelijke is...
en daarom gestraft word.
een moeder kan ook uit liefde voor het zieke kind zeggen dat ze niet sliever zou willen dan de pijn overnemen... daar heft ze nog niet zondeloos voor te zijn.

quote:

Wanneer je Christus niet aanneemt, zijn je goede daden van generlei waarde Joeri! Die zijn dan echt van geen enkele betekenis voor God!!!
''Barmhartigheid wil ik en geen offerande''. spijtig dat jij weigert te geloven in de macht van het goede en wel gelooft dat een atoom aan slechtheid genoeg is voor een eeuwig lijden.

quote:

Dat is waar, en daarom heeft Hij ook een oplossing voor het zonde-probleem bedacht.......Hij houdt van ons, dat is ook de reden dat Hij ons geschapen heeft, en Hij wil niets liever dan dat wij Zijn liefde beantwoorden!
hoe beantwoord je de liefde... door zelf liefde uit te stralen. naar hem, jezus en anderen.

quote:

Ongetwijfeld, maar Hij heeft ons geschapen met een vrije wil, en Hij wil dus dat we zèlf voor Hem kiezen. Doen we dat niet, dan zijn we verloren.

hoe kan je kiezen voor wat je niet weet? waarom kan je niet na de dood kiezen, mits je in je leven hebt bewezen door liefde zijn nabijheid waard te zijn?
wat denk je van kinderen die sterven? of een meisje van 8 dat 2 jaar lang door stiefouders geslagen is en sigaretten op zich kreeg uitgedrukt? daarop stierf zei/
heeft niet veel bijbel gezien...net zomin als het meisje dat 4 jaar in een kast werd opgesloten...

quote:

Nou 300% of 400% mag ook hoor ;) Het gaat me er om dat je begrijpt wat ik bedoel, enne.......je geeft toe dat je feilbaar bent, dus zie hier het bewijs voor het feit dat je Jezus niet bent, aangezien Jezus onfeilbaar was en is!!!
Akkoord?
nee want zoals je weet vind ik jezus niet onfeilbaar zoals ik ook op ebate al tegen aafke zei, iedere geest kan gebroken worden de een heeft wat meer nodig dan de ander. evenmin vind ik de zonde zo machtig dat alleen een zondeloze kan sterven aan het kruis beladen met zondes van anderen voor anderen en opstaan ter verzoening.

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: maart 12, 2004, 09:47:08 am »

quote:

op 10 Mar 2004 17:23:12 schreef Joeri:
meer dan je goed doet? dat vind ik onzin. dat zal voor velen zo zijn maar veel mensen doen juist veel meer goed dan kwaad, oordelen niet, zijn hulpvaardig,vriendelijk,vreugdevol,vredig, zonde diefstal, zonder bedrog.
en die zijn ook wat waard in gods ogen!

Joeri, die zijn alleen wat "waard" als je gelooft dat Jezus de enige weg tot God is!

quote:

wij mogen? waar wonen we nu na de dood, de hemel of de nieuwe aarde?

Beide.......

quote:

wat is het verschil tussen de bewoners van de nieuwe hemel en de nieuwe aarde? gods kinderen? bedoel je christenen? tja volgens jou zijn degenen die slapen toch al verdoemd...

De Israëlieten zijn het volk van God! Zij zullen een apatre plaats innemen.

quote:

als je spreekt over de macht van zonde dan bedoel ik daarmee dat je zondigt... dat ze verzoend zijn, oke, maar dan nog zijn alle zondes die je doet wegen naar de dood, ze zijn als doodsheid, terwijl deugden leiden tot eenheid en leven en licht...
Nou moet ik je toch even corrigeren: Wanneer al je zonden uit verleden, heden en toekomst verzoend zijn leiden deze niet tot de dood!

quote:

ik geloof dat een deugd een zonde in evenwicht kan brengen.

Ik niet! Dat zou namelijk betekenen dat je de hemel kunt verdienen, en dat is niet zo, het is enkel genade door geloof!

quote:

en wat dat betreft kan iemand ook best zondes verzoenen terwijl je zelf zondig bent (ofschoon ik niet weet of hij 2000 jaar geleden gezondigd heeft)

Jezus = God!

Hebreeën 4:15
Want wij hebben geen hogepriester, die niet kan medevoelen met onze zwakheden, maar een, die in alle dingen op gelijke wijze (als wij) is verzocht geweest, doch zonder te zondigen.

quote:

hoe kan je kiezen voor wat je niet weet? waarom kan je niet na de dood kiezen, mits je in je leven hebt bewezen door liefde zijn nabijheid waard te zijn?

Je weet het toch wel?! De Bijbel zegt toch duidelijk dat je alleen door geloof behouden bent, en dat je hier en nu - in dit leven - de enige mogelijkheid hebt om daarvoor te kiezen?!!!

quote:

nee want zoals je weet vind ik jezus niet onfeilbaar zoals ik ook op ebate al tegen aafke zei,
Dan vraag ik je nogmaals (want daar heb je nog nooit op geantwoord): Waarin is Jezus volgens jou onfeilbaar? Wat heeft Hij voor zonde gedaan?
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2004, 10:15:05 am door Heidi »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: maart 12, 2004, 09:56:10 am »

quote:

op 10 Mar 2004 17:23:12 schreef Joeri:
nee want zoals je weet vind ik jezus niet onfeilbaar zoals ik ook op ebate al tegen aafke zei, iedere geest kan gebroken worden de een heeft wat meer nodig dan de ander.
Natuurlijk KON Jezus zondigen, Hij deed het alleen niet. In die zin was Hij feilbaar: Hij had de keus en heeft het juiste gekozen (itt ons). Ik denk dat Joeri dat bedoelt.
Bombus terrestris Reginae

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: maart 12, 2004, 10:02:28 am »

quote:

op 12 Mar 2004 09:56:10 schreef Bumblebee:
Natuurlijk KON Jezus zondigen, Hij deed het alleen niet. In die zin was Hij feilbaar: Hij had de keus en heeft het juiste gekozen (itt ons). Ik denk dat Joeri dat bedoelt.
Misschien bedoelt hij dat, maar dat betwijfel ik. Hij is er namelijk van overtuigd dat hij zelf Jezus is en hij weet dat hij feilbaar is.........
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2004, 10:13:34 am door Heidi »

Joeri

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: maart 13, 2004, 11:38:43 pm »

quote:

op 12 Mar 2004 09:47:08 schreef Heidi:
[...]

Joeri, die zijn alleen wat "waard" als je gelooft dat Jezus de enige weg tot God is!

Nonsens. geloof hoop liefde en de grroptste is de liefde. jezus is nota bene gestorven voor onze zondes! dus daar maakt god wel degelijk onderscheid in.
anders had hij evengoed kunnen zeggen hoezo moet jij sterven aan het kruis? wat boeit mij dat nou die zondes? als ze maar in jouw geloven.
en wat als er nou iemand op aard geboren word die net als jezus volgens jou nooit zondigt? komt die dan in de hemel? die heeft geen kruis nodig!

quote:

Beide.......
dan denk ik dat de aarde dunbevolkt zal zijn, want de hemel van licht lijkt mij een beetje boel mooier dan een aarde. :)

quote:

De Israëlieten zijn het volk van God! Zij zullen een apatre plaats innemen.

tegenwoordig is 95% van de joden van een mixras. dus niet 100% joods, en god zei dat nog tot de tiende generatie van hen niet aan de vergadering zal deelnemen.

quote:

Nou moet ik je toch even corrigeren: Wanneer al je zonden uit verleden, heden en toekomst verzoend zijn leiden deze niet tot de dood!

wel. alleen niet de dood in de zin van dat god zegt ga weg van mij. maar ik zie het zo:je hebt aan de ene kant god en zijn licht , vol leven en liefde, alles is 1 en verbonden bij hem. aan de andere 'kant' heb je wat ik zag in mijn dagdroom, het niks, de grens van het universum, angst. elke keer als je liegt, dan leid dat tot afgescheidenheid, dus tot het niets, die plek waarin je niet meer gods licht in de ogen van je broeder ziet. dat is ook wel de dood genoemd.
dit komt voort uit mijn herrinering aan de hemel.

quote:

Ik niet! Dat zou namelijk betekenen dat je de hemel kunt verdienen, en dat is niet zo, het is enkel genade door geloof!
dan verdien je de hemel dus met geloof volgens jou :)

quote:

Jezus = God!

Hebreeën 4:15
Want wij hebben geen hogepriester, die niet kan medevoelen met onze zwakheden, maar een, die in alle dingen op gelijke wijze (als wij) is verzocht geweest, doch zonder te zondigen.
zoals ik al zei ik weet niet of hij toen gezondigd heeft, ik weet slechts dat iedere ziel gebroken kan worden met genoeg duisternis en onwetendheid...

quote:

Je weet het toch wel?! De Bijbel zegt toch duidelijk dat je alleen door geloof behouden bent, en dat je hier en nu - in dit leven - de enige mogelijkheid hebt om daarvoor te kiezen?!!!
dat laatste zegt de bijbel niet.

quote:

Dan vraag ik je nogmaals (want daar heb je nog nooit op geantwoord): Waarin is Jezus volgens jou onfeilbaar? Wat heeft Hij voor zonde gedaan?

zoals je in je laatste reactie zei, je weet wat ik geloof. dus lees wat dat betreft het ebatetopic. maar wat de bijbel betreft: 'Vader Vader waarom heeft u mij verlaten'?
waarom zegt jezus deze twijfel, dit ongeloof?
hij droeg de zondes op het kruis (lees goed, ik geloof dat er meer aan de hand was dan een simpele kruisiging, het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat hij op het moment van de kruisiging de zondes van alle gelovigen voelde, en toen hij zei Vader vergeef het hen, bedoelde hij misschien niet de schriftgeleerden, maar de christenen omdat de pijn die zij veroorzaakten door hunne zondes op hem werd afgevuurd, en dat was dan ook de ware verzoening) maar hij wist toch wel waarom de vader hem verliet, als hij dat al deed, misschien deed hij dat niet maar kon jezus niet door de zondes die hij droeg de vader meer zien. :)

Blessings,

-J

NBABE

• re-birth
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: maart 14, 2004, 12:00:22 am »

quote:

op 13 Mar 2004 23:38:43 schreef Joeri:
[...]

Nonsens. geloof hoop liefde en de grroptste is de liefde. jezus is nota bene gestorven voor onze zondes! dus daar maakt god wel degelijk onderscheid in.
anders had hij evengoed kunnen zeggen hoezo moet jij sterven aan het kruis? wat boeit mij dat nou die zondes? als ze maar in jouw geloven.
en wat als er nou iemand op aard geboren word die net als jezus volgens jou nooit zondigt? komt die dan in de hemel? die heeft geen kruis nodig!
-J

Stel dat er iemand in dit leven leeft ie geen zonde begaat ja dan denk ik dat hij he kruis misschien niet eens zou nodig hebben, maar volgens mij zijn er geenmensen die nog nooit gezondigd hebben.
En dan alsnog is het al niet een zonde opzich als we God niet erkennen, aanbidden dat wij mogen genieten/leven ect omdat hij het mooi gemaakt heeft?

maar wat de bijbel betreft: 'Vader Vader waarom heeft u mij verlaten'?
hij droeg de zondes op het kruis (lees goed, ik geloof dat er meer aan de hand was dan een simpele kruisiging, het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat hij op het moment van de kruisiging de zondes van alle gelovigen voelde, en toen hij zei Vader vergeef het hen, bedoelde hij misschien niet de schriftgeleerden, maar de christenen omdat de pijn die zij veroorzaakten door hunne zondes op hem werd afgevuurd, en dat was dan ook de ware verzoening) maar hij wist toch wel waarom de vader hem verliet, als hij dat al deed, misschien deed hij dat niet maar kon jezus niet door de zondes die hij droeg de vader meer zien. :)

Blessings,

-J[/quote]

Lieffe lieffe Yourie! (en dat is die jongens en meisjes ..) Yourie is een gaafe gast,(maar oke das natuurlijk off-topic) (hij is oprecht en daar heb ik respect voor, en hij onderzoekt enrom veeel bij deze men complimenten Yourie!)
Ik val een beetje in het verhaal termidden, dus bij deze mijn verontschuligine als ik dingen herhaal echt stom neerzet ect..
Ik vind opzich wel dat wat je schrijft iets heel moois is en misschien nog wel best kloppend, ik heb het nu alleen over het deel waar ik op correspondder he!(de rest heb ik geen idee over waar die discussie over gaat, zou ik moet lezen..)
Maar toch denk ik niet dat die schreeuw van Jezus en tijfel was, of ongeloof.
Hij had een EEEnorme last te dragen zoals jij al goed beschreef.(en zoals DAvid al beschreef in het psalm Mijn mGod mijn God waarom hebt u mij verlaten.
Maar toch geloof ik dat ondanks de pijn dat Jezus nog steeds met de Heilige geest vervult was, en hij geen twijfel had maar een enorme pijn, een gevoel van mischin wel van eenzamheid verlatenheid. (maar misschien heeft Yourie hier wel gelijk hoor)

ik weet niet of jullie nog adden over Jezus die nooit gezondigt had, na anyway dis beetje mijn mening erover..
in Jezus zelf was geeen spooor van zonde te bekenne, daarom kon Satan ook niets in/met hem beginnen.
Ik gloof ook echt dat Jezusnooit gezondegt heeft, bedoel vervult met de heilige geest! yeah das vet dan heb je geen eens meer behoeften aan zonde echt, dat merk ik men eigen leven ook de dihter bij God e meer je van zijn geest proeft des te minder je ook naar die zonde verlangt..
At his feed we cant pretend
So just come as you were mend!

I was not made for this earth,
My scream is for a re-birth

NBABE

• re-birth
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: maart 14, 2004, 12:02:06 am »
ullie snappen natuurlijk wel dat dat tweede stuk van Yourie ook gequoteert had moeten staan, bij deze mijn excusses!
At his feed we cant pretend
So just come as you were mend!

I was not made for this earth,
My scream is for a re-birth

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: maart 14, 2004, 10:48:52 am »

quote:

op 13 Mar 2004 23:38:43 schreef Joeri:

Precies Joeri, God houdt zoveel van ons dat Hij zelfs bereid was om voor onze zonden te sterven! Hij wist dat dat de enige manier was om ons te kunnen redden!

quote:

Wij kunnen ons behoud zelf niet bewerken. God wist dat we alléén door Jezus gered konden worden. Geloof dit, en je bènt behouden!

quote:

Er wordt nooit een zondeloos mens geboren.

quote:

dan denk ik dat de aarde dunbevolkt zal zijn, want de hemel van licht lijkt mij een beetje boel mooier dan een aarde. :)

Er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde

2 Petrus 3:13
Wij verwachten echter naar zijn belofte nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.

Wij leven straks in een andere dimensie en zullen ons waarschijnlijk moeiteloos van de hemel naar de aarde en omgekeerd kunnen verplaatsen.

quote:

wel. alleen niet de dood in de zin van dat god zegt ga weg van mij. maar ik zie het zo:je hebt aan de ene kant god en zijn licht , vol leven en liefde, alles is 1 en verbonden bij hem. aan de andere 'kant' heb je wat ik zag in mijn dagdroom, het niks, de grens van het universum, angst. elke keer als je liegt, dan leid dat tot afgescheidenheid, dus tot het niets, die plek waarin je niet meer gods licht in de ogen van je broeder ziet. dat is ook wel de dood genoemd.
dit komt voort uit mijn herrinering aan de hemel.

Wil je zeggen dat jij al in de hemel bent geweest??? :?

Wanneer je behouden bent kun je niet meer van God gescheiden worden!

Romeinen 8:
37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad. 38 Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, 39 noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here

quote:

dan verdien je de hemel dus met geloof volgens jou :)
Dat is geen verdienen, wij verdienen helemaal niets.......ja, de dood! Onze redding is puur uit GENADE.

quote:

zoals ik al zei ik weet niet of hij toen gezondigd heeft, ik weet slechts dat iedere ziel gebroken kan worden met genoeg duisternis en onwetendheid...

M.a.w. Jezus kon gebroken worden???
Nee Joeri, Jezus heeft de dood overwonnen, satan IS verslagen!

quote:

zoals je in je laatste reactie zei, je weet wat ik geloof. dus lees wat dat betreft het ebatetopic. maar wat de bijbel betreft: 'Vader Vader waarom heeft u mij verlaten'?

Jezus heeft alles moeten doorstaan wat wij mensen ook te doorstaan hebben, zo ook het gevoel van godverlatenheid. Dat is geen twijfel of ongeloof, maar het vervullen van Zijn opdracht.

quote:

en toen hij zei Vader vergeef het hen, bedoelde hij misschien niet de schriftgeleerden, maar de christenen omdat de pijn die zij veroorzaakten door hunne zondes op hem werd afgevuurd, en dat was dan ook de ware verzoening)
Jezus stierf voor ALLE mensen, Ook voor de schriftgeleerden. (Christenen bestonden in die tijd nog niet)

Joeri

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: maart 14, 2004, 11:30:50 am »

quote:

op 14 Mar 2004 10:48:52 schreef Heidi:
Precies Joeri, God houdt zoveel van ons dat Hij zelfs bereid was om voor onze zonden te sterven! Hij wist dat dat de enige manier was om ons te kunnen redden!
]het was niet dat jezus stierf die de verzoening was, maar mi dat hij zei 'vader vergeef het hen want zij weten niet wat ze deden.

quote:

Wij kunnen ons behoud zelf niet bewerken. God wist dat we alléén door Jezus gered konden worden. Geloof dit, en je bènt behouden!
Zal best, maar dan nog is het kul om te zeggen dat zondes of liefde voor god niks uitmaken.

quote:

Er wordt nooit een zondeloos mens geboren.
het gaat om de theorie, zou zo iemand een kruis van chirtsus nodig hebben of nie?

quote:

Er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde

2 Petrus 3:13
Wij verwachten echter naar zijn belofte nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.

Wij leven straks in een andere dimensie en zullen ons waarschijnlijk moeiteloos van de hemel naar de aarde en omgekeerd kunnen verplaatsen.
zou kunnen. interresant idee :)

quote:

Wil je zeggen dat jij al in de hemel bent geweest??? :?

Wanneer je behouden bent kun je niet meer van God gescheiden worden!

Romeinen 8:
37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad. 38 Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, 39 noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here

Dat kan wel , wij zijn gescheiden op ieder moment dat wij niet vol liefde vreugde en genade in het leven staan, op ieder eenzaam moment, ieder depressief en angstig moment, verliezen wij het contact met God.
en ja ik ben al voor dit leven in de hemel geweest en heb er vage herrineringen over zie ebate, maar jij bent ook al in de hemel geweest en ieder ander ook.
god is niet zo onrechtvaardig dat hij ons dwingt om op aarde te leven in omstandigheden die lijden veroorzaken, dan zou hij niet beter zijn dan een gemiddelde nazi. en zeker niet zo onrechtvaardig dat hij ons vervolgens eeuwig dood en laat branden als wij niet doen wat hij zegt!

quote:

Dat is geen verdienen, wij verdienen helemaal niets.......ja, de dood! Onze redding is puur uit GENADE.
Genade door geloof. dus volgens jou is geloof nodig wil je de hemel in komen. dat is ook verdienen op een bepaalde manier. genade verdienen.

quote:

M.a.w. Jezus kon gebroken worden???
Nee Joeri, Jezus heeft de dood overwonnen, satan IS verslagen!

Ja jezus kan gebroken worden. en satan is niet verslagen en toch wel verslagen.
Hij werkt nog steeds met zijn demonen voortdurend aan het verleiden van mensen, iedere keer als een gelovige zich eenzaam en depri en angstig voelt word het contact met god verloren zoals ik al zei hierboven. dat is een overwinning voor satan.  iedere keer als iemand zondigt door hem is een overwinning.

quote:

Jezus heeft alles moeten doorstaan wat wij mensen ook te doorstaan hebben, zo ook het gevoel van godverlatenheid. Dat is geen twijfel of ongeloof, maar het vervullen van Zijn opdracht.
ja, maar dan wist hij precies waarom de Vader hem verliet, dus hoefde hij niet te vragen 'WAAROM heeft u mij verlaten?'

quote:

Jezus stierf voor ALLE mensen, Ook voor de schriftgeleerden. (Christenen bestonden in die tijd nog niet)

ach wat maakt de naam van het beessie uit. en ja hij stierf voor alle mensen, maar niet alle mensen accepteren hem, dus die zondes droeg hij dan ook niet.
en zodoende hoefde hij hen niet te vergeven, ofschoon hij dat misschien wel doet, want hij oordeelt niet, maar het blijft slechts een theorie, dat hij het 'vergeef het hen' tegen alle christelijke zondaren had en niet tegen de geleerden zoals gedacht word.

Blessings,

-J

Joeri

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: maart 14, 2004, 11:35:49 am »

quote:

op 14 Mar 2004 00:00:22 schreef nothing but a beaming eye:
[...]

Stel dat er iemand in dit leven leeft ie geen zonde begaat ja dan denk ik dat hij he kruis misschien niet eens zou nodig hebben, maar volgens mij zijn er geenmensen die nog nooit gezondigd hebben.
inclu. jezus?

quote:

En dan alsnog is het al niet een zonde opzich als we God niet erkennen, aanbidden dat wij mogen genieten/leven ect omdat hij het mooi gemaakt heeft?
je kan wel god aanbidden terwijl je zondeloos als je bent geen kruis nodig hebt.

quote:

Lieffe lieffe Yourie! (en dat is die jongens en meisjes ..) Yourie is een gaafe gast,(maar oke das natuurlijk off-topic) (hij is oprecht en daar heb ik respect voor, en hij onderzoekt enrom veeel bij deze men complimenten Yourie!)
O-)

quote:

Ik val een beetje in het verhaal termidden, dus bij deze mijn verontschuligine als ik dingen herhaal echt stom neerzet ect..
Ik vind opzich wel dat wat je schrijft iets heel moois is en misschien nog wel best kloppend, ik heb het nu alleen over het deel waar ik op correspondder he!(de rest heb ik geen idee over waar die discussie over gaat, zou ik moet lezen..)
zie maar of je dat doet. lijkt me leuk je op dit forum te zien :)

quote:

Maar toch denk ik niet dat die schreeuw van Jezus en tijfel was, of ongeloof.
Hij had een EEEnorme last te dragen zoals jij al goed beschreef.(en zoals DAvid al beschreef in het psalm Mijn mGod mijn God waarom hebt u mij verlaten.
Maar toch geloof ik dat ondanks de pijn dat Jezus nog steeds met de Heilige geest vervult was, en hij geen twijfel had maar een enorme pijn, een gevoel van mischin wel van eenzamheid verlatenheid. (maar misschien heeft Yourie hier wel gelijk hoor)

maar is eenzame verlatenheid niet een zonde van ongeloof op zich?
en jezus wist toch dat als de straf godverlatenheid was, dat de vader hem verliet? waarom dan 'WAAROM hebt u mij verlaten?'

quote:

ik weet niet of jullie nog adden over Jezus die nooit gezondigt had, na anyway dis beetje mijn mening erover..
zoals je weet heb ik je gsiter in msn nog een link gegeven over een topic over kon jezus zondigen :)

quote:

in Jezus zelf was geeen spooor van zonde te bekenne, daarom kon Satan ook niets in/met hem beginnen.
Ik gloof ook echt dat Jezus nooit gezondegt heeft, bedoel vervult met de heilige geest! yeah das vet dan heb je geen eens meer behoeften aan zonde echt, dat merk ik men eigen leven ook de dihter bij God e meer je van zijn geest proeft des te minder je ook naar die zonde verlangt..
dat is zo ja, de heilige geest=geen zin in zonde, weg van zonde. alleen had hij nog wel die geest in zich, aan het kruis, overladen met meer zondes dan welk lammetje in israels tijd dan ook???

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: maart 14, 2004, 01:23:16 pm »

quote:

op 14 Mar 2004 11:30:50 schreef Joeri:
het was niet dat jezus stierf die de verzoening was, maar mi dat hij zei 'vader vergeef het hen want zij weten niet wat ze deden.

Jezus droeg de straf die wij verdiend hadden.

quote:

Dat kan wel , wij zijn gescheiden op ieder moment dat wij niet vol liefde vreugde en genade in het leven staan, op ieder eenzaam moment, ieder depressief en angstig moment, verliezen wij het contact met God.

Hij staat met open armen klaar om ons te ontvangen! Juist wanneer je het moeilijk hebt, mag je weten en ervaren dat Hij heel dichtbij is.

quote:

maar jij bent ook al in de hemel geweest en ieder ander ook.

:? :? :?

Waarom kan ik me daar dan niets van herinneren?

quote:

Genade door geloof. dus volgens jou is geloof nodig wil je de hemel in komen. dat is ook verdienen op een bepaalde manier. genade verdienen.

Nee! genade is een geschenk, er word je gratie verleend, om niet.......helemaal gratis en voor niets!

quote:

iedere keer als iemand zondigt door hem is een overwinning.

Niet wanneer zo iemand wedergeboren is.

quote:

en ja hij stierf voor alle mensen, maar niet alle mensen accepteren hem, dus die zondes droeg hij dan ook niet. en zodoende hoefde hij hen niet te vergeven, ofschoon hij dat misschien wel doet, want hij oordeelt niet,

???

quote:

maar het blijft slechts een theorie, dat hij het 'vergeef het hen' tegen alle christelijke zondaren had en niet tegen de geleerden zoals gedacht word.
Jezus zegt dit tegen Zijn Vader. Ook wij hebben Jezus gekruisigd, wij zijn net zo schuldig als de mensen van destijds.

Joeri

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: maart 15, 2004, 07:07:39 pm »

quote:

op 14 Mar 2004 13:23:16 schreef Heidi:
Jezus droeg de straf die wij verdiend hadden.
[/b]
niet zozeer de straf als wel het besef van alle pijn die de zondes veroorzaken denk ik. en de ware verzoening was imho niet het kruis maar het 'vader vergeef het hen'. Hiermee bewijst hij zijn goddelijkheid, het is als god namelijk vrij makkelijk om vanaf een afstand te vergeven. als het daarentegen is alsof al die pijn van zonde naar jouw persoonlijk geweest is, dat is pas werkelijk vergeving.

quote:

Hij staat met open armen klaar om ons te ontvangen! Juist wanneer je het moeilijk hebt, mag je weten en ervaren dat Hij heel dichtbij is.
dat mag, maar dat gebeurt niet altijd das het probleem. en blijkbaar had zelfs jezus dat probleem aan het kruis.

quote:

:? :? :?

Waarom kan ik me daar dan niets van herinneren?

dat zou het doel van op aarde zijn teniet doen denk ik.
lees ook eens geleid door het licht :9

quote:

Nee! genade is een geschenk, er word je gratie verleend, om niet.......helemaal gratis en voor niets!
blijkbaar wel, want in jouw geloof heb je geloof nodig voor genade, waarom niet gewoon een god die zegt:ok je wist het niet het is goed jammer dat je niet geloofde maar hier heb je mijn mercy. ook moeten geloven voor genade is iets ervoor nodig hebben. dus geen geschenk om niks.

quote:

Niet wanneer zo iemand wedergeboren is.

Juist dan, want zo iemand zou beter moeten weten!
dat hij hem of haar niet naar de hel kan brengen , klopt misschien, maar elke zonde blijft een overwinning, en een mogelijkheid om anderen te verleiden.
het feit dat zoveel christenen mammon dienen is een reden dat andere atheisten gruwelen van het christendom.

quote:

???
wat snap je niet?

quote:

Jezus zegt dit tegen Zijn Vader. Ook wij hebben Jezus gekruisigd, wij zijn net zo schuldig als de mensen van destijds.

hij zegt dit tegen zijn vader maar heeft het over de mensen. de meesten dneken de schriftgeleerden, als mijn idee waar is , heeft hij het over ons.
en ja wat dat betreft, als dat idee waar is zijn wij daar zeker schuldig aan, hoewel niet de kruisiging, maar wel de ellende die hij moest dragen en vergaf toen hij er eenmaal hing. eigenlijk is het goed nieuws dat jezus meer deed dan gekruisigd worden maar dat hij letterlijk al onze zondes droeg (de kruisiging is toch een te kleine straf voor alle zondes imho god had net zo goed tevreden kunnen zijn met 1 zweepslag wat dat betreft) want dat bewijst des te meer zijn geweldige vergeving :)

God Bless You,

-J

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: juli 13, 2004, 12:27:14 pm »
Voor flower: topic over Een gesprek met God (vooral de eerste bladzijden zijn nuttig ik denk dat de laatste wel weg kan)

flower

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: juli 13, 2004, 12:40:39 pm »
de god die in het boek "een ongewoon gesprek met god" wordt beschreven ervaar ik als "mijn god".

de "god" die wordt beschreven in de bijbel is niet "mijn god".

ik vind de bijbel een boek die aan vernieuwing toe is, en ik vind dat er zeker een tekst bij moet staan:
neem dit boek niet TE letterlijk... dat gebeurd nog al eens, en dat stoort mij enorm.
ik vind dat het boek "een ongewoon gesprek met god" een heldere vernieuwde blik op de wereld laat zien.
een prachtige filosofie en een prachtige levensweg waarin je geen regels hoeft te volgen, geen kledingvoorschriften hebt enz!

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: juli 13, 2004, 12:42:30 pm »
Hm klinkt als een zelfverzonnen God.

Als er een God bestaat flower, denk je dan niet dat HIJ de regels mag bepalen in plaats van jij?

edit:heb je trouwens de eerste bladzijden van dit topic gelezen?
Veel users (ik ook) hebben hun mening over de boeken daar gegeven    misschien leuk om te lezen voor je.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2004, 12:43:46 pm door Bumblebee »

flower

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: juli 13, 2004, 01:01:02 pm »
waarom zouden wij regels moeten hebben? waarom denkt HIJ dat wij die nodig hebben? en zijn regels op de persoon af niet veel beter?
regels vind ik zelf oke, maar wat mij stoort is dat als je je niet aan de regels houd je onmiddelijk gestraft wordt.....

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: juli 13, 2004, 01:05:24 pm »
Ik bedoelde regels nu ff niet letterlijk hoewel daar ook nog wel iets over te zeggen is, ik bedoelde dat jij zegt "zo en zo is mijn god, en niet zo en zo" terwijl ik denk dat het niet aan ons mensen is om te bepalen hoe "mijn god" is.

Ik geloof dat God is zoals Hij is (Ik ben die Ik ben) en niet dat iedereen voor zichzelf kan uitmaken wie en hoe God is. Dat zou niet een God zijn die boven je stond maar één die je zelf verzint. In mijn ogen, helemaal geen God.

Ferdie

• Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: oktober 01, 2004, 10:38:50 pm »
quote:
Bumblebee schreef op 13 juli 2004 om 13:05:
Ik geloof dat God is zoals Hij is (Ik ben die Ik ben) en niet dat iedereen voor zichzelf kan uitmaken wie en hoe God is. Dat zou niet een God zijn die boven je stond maar één die je zelf verzint. In mijn ogen, helemaal geen God.

Toch zijn wij naar beeld en gelijkenis geschapen hè