Auteur Topic: Troy  (gelezen 3075 keer)

grefootje

• Bekijk profiel
Troy
« Gepost op: juni 09, 2004, 08:42:36 pm »
Heeft iemand troy al gezien?
Hoe is die?

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
Troy
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2004, 08:53:28 pm »
Niet gezien maar een collega van mij is er heen geweest en vond het een flutfilm.
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2004, 08:53:45 pm door Santaarnpaal »
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Mart

• Bekijk profiel
Troy
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2004, 09:08:23 pm »
ik heb troy gezien en ik vond het best een aardige film. Niet echt historisch betrouwbaar, maar wel een redelijk verhaal, met mooie filmshots en een paar mooie actiescenes erin.
Iets minder goed als gladiator, maar wel leuk om een avondje mee te vullen.

Dieterich

• Bekijk profiel
Troy
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2004, 09:09:15 pm »
quote:
grefootje schreef op 09 juni 2004 om 20:42:
Heeft iemand troy al gezien?
Hoe is die?

Ik heb deze film zo'n twee week geleden gezien: Wel nagesynchroniseerd in het Duits. Maar ja: Dat doet verder niet direct afbreuk aan de filmlijn.
Ik vond het niet echt een bijzondere film. De decors en de gevechten zijn groots, maar de dialogen zijn matig. De lege ogen van Hollywoodacteurs doen niet echt recht aan de innerlijke worsteling die eigenlijk in dit verhaal zou moeten zitten. De film blijkt  uiteindelijk een zeer eenzijdige samenvatting van het oorspronkelijke verhaal. Niet echt een aanrader.
Wenn sich Menschen zu Jesus Christus bekennen, blicken sie paradoxerweise auf das Eschaton zurück.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
Troy
« Reactie #4 Gepost op: juni 10, 2004, 09:19:07 am »
Downloaden en niet voor naar de bios begrijp ik dus...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Mart

• Bekijk profiel
Troy
« Reactie #5 Gepost op: juni 10, 2004, 09:57:13 am »
quote:
Joesoef schreef op 10 juni 2004 om 09:19:
Downloaden en niet voor naar de bios begrijp ik dus...

juist andersom denk ik.. op je pctje valtie wschlijk meer tegen dan in de bios..

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Troy
« Reactie #6 Gepost op: juni 10, 2004, 01:14:41 pm »
quote:
Mart schreef op 10 juni 2004 om 09:57:
[...]

juist andersom denk ik.. op je pctje valtie wschlijk meer tegen dan in de bios..

Dat verwacht ik inderdaad ook. Die enorme legers vallen toch behoorlijk in het niet als je dat op een 17" scherm gaat kijken denk ik. Dan krijg je een beetje hetzelfde effect als ik ook met LotR heb. Dat is gewoon jammer. Troy vond ik op zich wel een aardige film met een paar mooie scènes. Ik kan me wel vinden in Mart in "Troy" .
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Troy
« Reactie #7 Gepost op: juni 21, 2004, 03:23:31 pm »
ik vond alleen jammer van de lama's in troye en van de vliegtuig in een van de scene's.
voor de rest een aardige film  
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Troy
« Reactie #8 Gepost op: juni 21, 2004, 03:30:04 pm »
Ik ben vrijdag geweest en ik vond hem eigenlijk best tof. Leuk verhaal, aardige opbouw, mooie (actie-)scenes, behoorlijk ranzig af en toe. Over het algemeen vond ik hem gewoon goed.
quote:
Mart schreef op 09 juni 2004 om 21:08:
Niet echt historisch betrouwbaar

Hoezo niet? Het hele verhaal is toch een mythe, hoe kan je dan over wel of niet historisch betrouwbaar spreken?
Volgens mij wordt de mythe behoorlijk goed gevolgd, alleen vind ik dat het beruchte Paard wel behoorlijk laat pas ten tonele wordt gevoerd.

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
Troy
« Reactie #9 Gepost op: juni 21, 2004, 03:40:26 pm »
trye is nooit echt veroverd maar de stad blijkt vernietigd door de pest en toen een paar grieken gingen handelen hebben ze een verhaal vertelt die we ook nog steeds kennen.
hier bij wil ik de les historie voor beginners afsluiten
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Troy
« Reactie #10 Gepost op: juni 21, 2004, 03:51:31 pm »
Ik ben ook geweest. Vond het best een aardige film. In ieder geval beter te pruimen als "The Gladiator".
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Mart

• Bekijk profiel
Troy
« Reactie #11 Gepost op: juni 21, 2004, 10:20:19 pm »
quote:
Jan W schreef op 21 juni 2004 om 15:51:
Ik ben ook geweest. Vond het best een aardige film. In ieder geval beter te pruimen als "The Gladiator".

gladiator is stukken beter...

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Troy
« Reactie #12 Gepost op: juni 21, 2004, 11:44:29 pm »
quote:
Mart schreef op 21 juni 2004 om 22:20:
[...]

[afbeelding]

gladiator is stukken beter...

Antwoord op mijn vraag?  

Mart

• Bekijk profiel
Troy
« Reactie #13 Gepost op: juni 22, 2004, 09:52:32 am »
quote:
Mezzamorpheus schreef op 21 juni 2004 om 23:44:

[...]

Antwoord op mijn vraag?  

ah sorry niet opgemerkt

quote:
Mezzamorpheus schreef op 21 juni 2004 om 15:30:
Ik ben vrijdag geweest en ik vond hem eigenlijk best tof. Leuk verhaal, aardige opbouw, mooie (actie-)scenes, behoorlijk ranzig af en toe. Over het algemeen vond ik hem gewoon goed.

[...]

Hoezo niet? Het hele verhaal is toch een mythe, hoe kan je dan over wel of niet historisch betrouwbaar spreken?
Volgens mij wordt de mythe behoorlijk goed gevolgd, alleen vind ik dat het beruchte Paard wel behoorlijk laat pas ten tonele wordt gevoerd.

de mythe is voortgekomen uit waargebeurde historische feiten, zo is bekend dat troje heeft bestaan en dat het op een gegeven moment verwoest is. kritieken op de film waren dan ook dat het een loopje zou nemen met de historische feiten. daar is iets voor te zeggen als je puur op de bekende omstandigheden van het verhaal let. maar de film is niet bedoeld als weergave van de geschiedenis lijkt mij..

kenmerkend voor een mythe was dat die vele malen doorverteld werd en dat iedere stad/cultuur/generatie een eigen versie had,  zo kreeg je vele versies van eenzelfde mythe, in die lijn gaat de film ook verder, het geeft een eigen draai aan de historische omstandigheden, en het geeft ook een eigen draai aan de oorspronkelijke mythe..

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Troy
« Reactie #14 Gepost op: juni 22, 2004, 11:30:46 am »
quote:
Mart schreef op 22 juni 2004 om 09:52:
de mythe is voortgekomen uit waargebeurde historische feiten, zo is bekend dat troje heeft bestaan en dat het op een gegeven moment verwoest is. kritieken op de film waren dan ook dat het een loopje zou nemen met de historische feiten. daar is iets voor te zeggen als je puur op de bekende omstandigheden van het verhaal let. maar de film is niet bedoeld als weergave van de geschiedenis lijkt mij..

kenmerkend voor een mythe was dat die vele malen doorverteld werd en dat iedere stad/cultuur/generatie een eigen versie had,  zo kreeg je vele versies van eenzelfde mythe, in die lijn gaat de film ook verder, het geeft een eigen draai aan de historische omstandigheden, en het geeft ook een eigen draai aan de oorspronkelijke mythe..

Dank.
In hoeverre is het nu 'erg' dat de film zo'n 'eigen draai aan de historische omstandigheden' geeft? Eerlijk gezegd vind ik dat in dit geval helemaal niet zo'n probleem.

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
Troy
« Reactie #15 Gepost op: juni 22, 2004, 11:33:09 am »
Wel tof gefilmd, maar het grootste deel vechtscenes. Het verhaal blijft een beetje vaag. Als je van mooie oude gevechten houdt, moet je gaan kijken. Anders kan je beter thuisblijven... (jammer dat ik daar zoveel geld voor heb uitgegeven). Je kunt beter naar The Day After Tomorrow gaan
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Troy
« Reactie #16 Gepost op: juni 22, 2004, 11:46:27 am »
quote:
Lalage schreef op 22 juni 2004 om 11:33:
Je kunt beter naar The Day After Tomorrow gaan

Dat heeft helemaal een slecht verhaal....  

Pinkeltje

• Bekijk profiel
Troy
« Reactie #17 Gepost op: juni 22, 2004, 04:02:10 pm »
Sinds wanneer hebben films wel een goed verhaal?  
40 jaar GSV, da's pas echte trouw

Phantom

• Bekijk profiel
Troy
« Reactie #18 Gepost op: juni 23, 2004, 10:06:22 pm »
quote:
Pinkeltje schreef op 22 juni 2004 om 16:02:
Sinds wanneer hebben films wel een goed verhaal?  

"American Beauty" heeft een goed verhaal, vind ik. "Pulp Fiction" ook, en "Saving Private Ryan"... Om er maar een paar te noemen.  

Marnix

• Bekijk profiel
Troy
« Reactie #19 Gepost op: juni 30, 2004, 06:19:11 pm »
Ik vind het een goede film... speelde in ieder geval een hele mooie vrouw in

Tja de film is inderdaad niet helemaal zoals het in de mythe staat, heel veel dingen zijn er voor het gemak uit weggelaten, bijvoorbeeld de rol van de goden in de strijd...

Maar over het algemeen wel goed verfilmd, en als je een beetje van hisotische films en zo houdt wel leuk om te zien.
« Laatst bewerkt op: juni 30, 2004, 06:20:32 pm door Marnix »
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
Troy
« Reactie #20 Gepost op: juni 30, 2004, 06:50:54 pm »
quote:
Phantom schreef op 23 juni 2004 om 22:06:
[...]

"American Beauty" heeft een goed verhaal, vind ik. "Pulp Fiction" ook, en "Saving Private Ryan"... Om er maar een paar te noemen.  

What's eating Gilbert Grape? is supermooi...
maar dat gaat off topic
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal