volgens mij zijn over de aanwezigheid van bier op bijvoorbeeld een BBQ van christelijke jeugd, of na een avond praise/jeugdkerk de meningen nogal verdeeld,
evenzo het soms wel erg vele biergebruik bij een bruiloft in eigen kring
ik hoor zelf bij de groep die geen moeite heeft met een biertje (of zelfs meer dan 1) bij dit soort aangelegenheden

maar ik wil even wat voorbeeldjes schetsen, maar weet niet of dat generaliserend is, of dat het nu ongeveer echt zo verdeeld is in christelijk Nederland
wel wil ik eens weten in hoeverre mensen zich aan deze gewoontes storen of juist geen problemen mee hebben
de voorbeelden waar wel:
-Als wij jeugdkamp hebben van onze kerk, is daar voor de gezellige avonden bier aanwezig, wel een dusdanige hoeveelheid dat mocht een groep z'n grenzen niet kennen het gelukkig voor die tijd op is

-ook op de gereformeerde soozen die ik ken was altijd ruim voldoende bier aanwezig
-als we een BBQ zouden hebben met de kerkjeugd is er ook bier
-sommige jeugdkerken zitten in een accomodatie waarbij er ook bier geschonken wordt,
een aantal van de bezoekers/medewerkers maakt hier dankbaar gebruik van, voor zover ik de medewerkers ken, wel na de afloop pas

-op een gemiddelde bruiloft in staphorst (vul hier eventuele anderechristelijke plaatsnaam naar keuze in) wordt nogal aardig wat weggedronken
de voorbeelden waar niet:
-op een vergadering over een op te zetten jeugdkerk, was een vereiste die een groot aantal stelden aan de zaalruimte dat er geen bier geschonken mocht worden, dus dat een alcoholvrije horeca tot de mogelijkheden zou moeten behoren
let wel dit wordt een jeugdkerk voor een zaterdagavond, dus niet eens een zondag
-op een BBQ van de jeugd van de evangelische gemeente in Antwerpen, was geen druppel alcohol te bekennen
Is dit anderen ook wel eens opgevallen?
of stoor je je misschien aan het wat makkelijker er over denken gedrag van een ander wat betreft alcohol op dit soort aangelegenheden ?