Auteur Topic: BNN mag blijven  (gelezen 1881 keer)

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Gepost op: juni 29, 2004, 01:37:43 pm »

quote:

BNN is voorlopig gered     29-06-'04     

De jongerenomroep BNN kan voorlopig blijven bestaan. Staatssecretaris Van der Laan heeft haar voorstellen over BNN zo aangepast, dat de Eerste Kamer ermee kan instemmen.  De staatssecretaris stelde voor BNN tot 2008 te laten uitzenden. Dan moet een nieuw publiek omroepbestel klaar zijn. Door de toezegging dat het om een voorlopige situatie gaat, lukte het Van der Laan het CDA en de PvdA mee te krijgen.
De senaat debatteerde vandaag over het plan om het verplicht aantal leden van publieke omroepen te verlagen van 300.000 naar 150.000 leden om zo BNN te redden, die 224.000 leden heeft.  De grootste fracties van CDA en PvdA wilden daar aanvankelijk niet mee instemmen, omdat ze het gelegenheidswetgeving vonden.
Ze zijn nu toch akkoord gegaan, omdat de verlaging van het aantal verplichte leden slechts voor hooguit drie jaar zal gelden. In het debat bekritiseerden bijna alle andere fracties de manier waarop CDA en PvdA in deze kwestie van standpunt zijn veranderd.
dus... de publieken behouden hun enige échte jongerenomroep. een goede zaak voor het omroepbestel. Aan de andere kant; zo christelijk zijn hun programma's ook weer niet. Ik ben er nog niet uit: goed nieuws of slecht nieuws?
...

Mart

• Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #1 Gepost op: juni 29, 2004, 01:44:00 pm »
ik vond ze nou niet echt van toegevoegde waarde of zo..

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #2 Gepost op: juni 29, 2004, 02:38:45 pm »
Men maakt het op deze manier mogelijk om voor andere omroepen voldoende leden bijeen te krijgen. Misschien komt op deze manier Op volle toeren weer op TV.
BNN heeft wel laten zien dat er een gemis is aan TV, men maakt inhoudsloze televisie van een redelijk niveau. Daarbij was men ook niet beroerd om goed TV te brengen, met inhoud.
Maar men moet in omroepland TV en Radio eens gaan scheiden en het publieke bestel ook eens gaan verbeteren.
Zelf heb ik liever BNN dan SBS6... maar SBS6 zend weer veel sport uit.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Gods child

• Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #3 Gepost op: juni 29, 2004, 03:37:36 pm »

quote:

Ik ben er nog niet uit: goed nieuws of slecht nieuws?
Ik zou dit nieuws niet slecht noemen, maar ik zie het ook niet als positieve ontwikkeling. Leuk dat er een jongerenomroep is, maar erg opbouwende programma's hebben ze niet. Ik ben niet bang dat christenjongeren slecht beïnvloed worden door de programma's van BNN. Wél ben ik bang dat niet-christenenjongeren zich bevestigd weten in hun ideeën over manier van leven. Veel van hun ideeën zijn vanuit christelijk oogpunt niet positief te noemen. Daar zie ik toch een 'gevaar' in.

Macguinness

• Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2004, 04:13:17 pm »
Ach, het zal je toch allemaal aan je reet roesten (om maar even een jongeren-term te gebruiken), een omroep meer of minder in het land.
Ik begrijp dat BNN graag wil blijven uitzenden, maar als ze er niet meer zijn dan komen diezelfde programma's wel weer ergens anders : De zelfde mensen alleen op een andere zender.

En als ze daar in Den Haag een beetje lef hadden, dan gooiden ze BNN gewoon uit het bestel, 300.000 is 300.000, laten ze dan maar commerciëel worden.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2004, 04:20:53 pm »
als ze daar in Den Haag een beetje lef hadden  :+
Liefde is vreemd

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2004, 04:24:07 pm »

quote:

Gods child schreef op 29 juni 2004 om 15:37:
[...]

Ik zou dit nieuws niet slecht noemen, maar ik zie het ook niet als positieve ontwikkeling. Leuk dat er een jongerenomroep is, maar erg opbouwende programma's hebben ze niet. Ik ben niet bang dat christenjongeren slecht beïnvloed worden door de programma's van BNN. Wél ben ik bang dat niet-christenenjongeren zich bevestigd weten in hun ideeën over manier van leven. Veel van hun ideeën zijn vanuit christelijk oogpunt niet positief te noemen. Daar zie ik toch een 'gevaar' in.
Er zit een knop op je TV... je hebt daar je eigen verantwoordelijkheid. En God heeft mensen een vorm van eigen verantwoordelijkheid gegeven in het leven... dus als niet-christelijke jongeren niet willen kiezen voor God is dat hun eigen verantwoordelijkheid.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #7 Gepost op: juni 29, 2004, 04:33:51 pm »
Het hele huidige omroepbestel moet op de schop vind ik. Nutteloze verspilling van belastingeld al die omroepen. Gewoon naar het britse of vlaamse model.
1 Omroep die zorg draagt voor een programmering die recht doet aan de verschillende groepen in de samenleving.
Pinkeltjefan

Gods child

• Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #8 Gepost op: juni 29, 2004, 04:44:09 pm »

quote:

En God heeft mensen een vorm van eigen verantwoordelijkheid gegeven in het leven... dus als niet-christelijke jongeren niet willen kiezen voor God is dat hun eigen verantwoordelijkheid.

Sure. Ik zeg niet dat het niet eigen verantwoordelijkheid om voor God te kiezen is of wat dan ook.

Ik zeg wel dat dit soort programma's slechte invloed kan hebben op onchristelijke jongeren. Zij wéten amper dat ze iets niet goed doen. Als er dan programma's zijn die hun ideeën promoten, denken die jongeren dat ze wel goed zitten. Ze weten niet eens dat ze de tv uit zouden moeten zetten.

arend

• opstijgende
    • Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #9 Gepost op: juni 29, 2004, 06:27:47 pm »

quote:

Alfredt schreef op 29 juni 2004 om 16:33:
Het hele huidige omroepbestel moet op de schop vind ik. Nutteloze verspilling van belastingeld al die omroepen. Gewoon naar het britse of vlaamse model.
1 Omroep die zorg draagt voor een programmering die recht doet aan de verschillende groepen in de samenleving.

ja hoor... en zeg dan maar dag tegen een eventuele christocentrische en bijbelgetrouwe boodschap op je tv. zeg maar dag tegen de EO, de IKON,  ZvK.... Het enige dat je dan nog overhoudt is NEderland Zingt, als een fletse afspiegeling van BBC's 'Songs of Praise'

Of gaan we met z'n allen de christelijke media weer afz****?  :(
...

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #10 Gepost op: juni 29, 2004, 07:41:39 pm »
Bij de BBC denkt men er totaal anders over.
Maar op zich zou kader TV best mogelijk moeten zijn, op dit moment is Nederland 3 een mix tussen BBC en studio 100 als het op peuter tv betreft.
Als men gezamelijk een serie inkoopt dan zal men minder kosten hebben.
Nederland 3 een soort van Canvas/KetNet constructie hoeft niet verkeerd te zijn, Nederland 2 voor sport en actualiteiten gewoon 2vandaag, Netwerk, studio sport en NOVA op 1 zender drukken. Dan kan Ned 1 gebruikt worden door de omroepen als spreekbuis voor de diverse omroepen.
Liefde is vreemd

dingo

• Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #11 Gepost op: juni 29, 2004, 07:44:14 pm »

quote:

arend schreef op 29 juni 2004 om 18:27:
[...]

Nou, nee ik had niet die bedoeling, maar als je dat graag wilt, kan ik wel wat bedenken. _/-\o_

Maar ik kijk zo weinig tv,(minder dan 2 uur per week) dat het mij idd geen bal kan schelen of BNN wel of niet uitzendt.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #12 Gepost op: juni 29, 2004, 08:58:10 pm »

quote:

arend schreef op 29 juni 2004 om 18:27:

[...]

ja hoor... en zeg dan maar dag tegen een eventuele christocentrische en bijbelgetrouwe boodschap op je tv. zeg maar dag tegen de EO, de IKON,  ZvK.... Het enige dat je dan nog overhoudt is NEderland Zingt, als een fletse afspiegeling van BBC's 'Songs of Praise'

Dat hoeft dus helemaal niet. Ik pleit juist voor hoogwaardige TV, van mij mag er zelfs meer belasting geld in gepompt worden. Als het maar niet naar allerlei logge organisaties gaat zoals nu. En ik heb het juist over recht doen aan alle groeperingen in de samenleving. Dus ook EO achtige programma's ook kerkdiensten en dergelijke.

Ik zet er precies neer wat ik wilzeggen, dan moet je er geen zaken inleggen die er niet staan. Zeker die laatste zin heb ik gewoon niet verdiend. Ik zeik niets en niemand af ik zeg alleen dat ik een ander model wil die notabene recht moet doen aan de verschillende groepen in de samenleving. Er staat niks over het schrappen van programma's. En als ik wel een andere programmering wil dan zullen er voornamelijk zaken vervallen die prima bij de commercielen kunnen, zoals sport en spelshows.

Ik vind dat publieke omroep er juist moet zijn voor de 'non-mainstream' daarom ben ik ook niet voor radio 3 als concurrent van radio 538 en dergelijke. Laat radio 3 nou gebruikt worden voor de nieuwe muziekstromingen die er bij de commercielen zo bekaaid vanaf komen.

/edit: het Picardijn voorstel vind ik ook een hele mooie oplossing ja.
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2004, 09:03:45 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #13 Gepost op: juni 29, 2004, 10:24:39 pm »
Ze zouden hier en daar de salarissen eens wat moeten aanpassen. Dan zou er ook wat minder geld in gepompt hoeven te worden.
De meeste omroepen zijn hun leden aan het overleven, de generatie die komt hebben weinig met lidmaatschappen. De gekleurdheid en uitgesprokenheid bij de zenders is ook een beetje zoek.
De publieke omroep is een beetje bejaarden en kleuter TV afgewisseld met actualiteit aan het worden, niks mis mee maar ga dan niet een programma van de TV halen omdat het outbollig is om het voor een outbollig programma te vervangen.
Men moet gewoon de regie niet vanuit Den Haag gaan voeren.
Liefde is vreemd

Phantom

• Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #14 Gepost op: juli 05, 2004, 11:07:54 am »
Och, voor mij mogen ze BNN gerust afschaffen, ik kijk toch niet naar hun programma's. Te inhoudloos en nutteloos naar mijn mening.

En jongerenprogramma's als "Costa!" kijk ik al helemaal niet (hoewel ik er wel voo rin aanmerking kom met mijn 18 jaartjes), omdat ik dat toch wel zo gruwelijk veel zonde van mijn tijd vind.

Mack Raven

• Denken is mijn wapen,
    • Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #15 Gepost op: juli 06, 2004, 06:10:38 pm »
ik ben al jaren niet te spreken over de EO. te evageiserend, te deligererend tegen over andere geloven, te eenzijdig, enz...  :O

even een tegenstem.

al jaren lid van de BNN en ik kan het nog steeds waarderen
Met Vriendelijke Groet.
Mack Raven

"hij die wandeld in de schaduw van het licht"

Doe maar geen moeite, ik ben DYSLEKT

Vivine

• Bekijk profiel
BNN mag blijven
« Reactie #16 Gepost op: juli 06, 2004, 06:46:06 pm »

quote:

Alfredt schreef op 29 juni 2004 om 20:58:

[...]

Ik vind dat publieke omroep er juist moet zijn voor de 'non-mainstream' daarom ben ik ook niet voor radio 3 als concurrent van radio 538 en dergelijke. Laat radio 3 nou gebruikt worden voor de nieuwe muziekstromingen die er bij de commercielen zo bekaaid vanaf komen.

Daar ben ik het mee eens. Als de publieke omroep dezelfde soort programma's uit gaat zenden als de commercielen hebben we de publieke omroep niet eens meer nodig.
De overheid moet vind ik ook de pluriformiteit handhaven; mensen moeten kunnen kiezen uit programma's met een verschillende identiteit.
En omdat op de commerciele zenders over het algemeen alleen programma's uitgezonden worden die de massa interesseren, (zodat ze hoge kijkcijfers halen, die het voor bedrijven aantrekkelijk maken reclamespotjes uit te zenden op de commerciele omroepen, waardoor deze omroepen gefinancierd worden) kunnen de publieke omroepen, die geen winst behoeven te halen, mooi programma's maken vanuit andere gezichtspunten.

En ook 300.000 is 300.000 en dan moeten ze geen uitzondering gaan maken voor BNN.
Als jongeren of andere kijkers het er niet voor over hebben lid te worden voor het behoud van die omroep zal er niet zoveel behoefte aan zijn, waarschijnlijk omdat op de commerciele omroepen al genoeg van die soort programma's worden uitgezonden.
BNN is best een leuke zender voor sommige jongeren, als alleen de publieke omroepen bestonden zou het best iets toevoegen. Maar we hebben ook de commercielen nog, waar dat soort programma's al uitgezonden worden.  

Maar verder interesseert het me niet veel of BNN mag blijven of niet... ik kijk toch nauwelijks tv, er zijn weinig programma's die mij kunnen boeien. Alle omroepen overlappen elkaar ook, er zijn weinig programma's met echt een uitgesproken eigen identiteit.
Wat ik wil weten, en de muziek die ik wil horen haal ik vooral van internet en de radio.
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2004, 06:47:38 pm door Vivine »