quote:
Alfredt schreef op 29 juni 2004 om 20:58:[...]
Ik vind dat publieke omroep er juist moet zijn voor de 'non-mainstream' daarom ben ik ook niet voor radio 3 als concurrent van radio 538 en dergelijke. Laat radio 3 nou gebruikt worden voor de nieuwe muziekstromingen die er bij de commercielen zo bekaaid vanaf komen.
Daar ben ik het mee eens. Als de publieke omroep dezelfde soort programma's uit gaat zenden als de commercielen hebben we de publieke omroep niet eens meer nodig.
De overheid moet vind ik ook de pluriformiteit handhaven; mensen moeten kunnen kiezen uit programma's met een verschillende identiteit.
En omdat op de commerciele zenders over het algemeen alleen programma's uitgezonden worden die de massa interesseren, (zodat ze hoge kijkcijfers halen, die het voor bedrijven aantrekkelijk maken reclamespotjes uit te zenden op de commerciele omroepen, waardoor deze omroepen gefinancierd worden) kunnen de publieke omroepen, die geen winst behoeven te halen, mooi programma's maken vanuit andere gezichtspunten.
En ook 300.000 is 300.000 en dan moeten ze geen uitzondering gaan maken voor BNN.
Als jongeren of andere kijkers het er niet voor over hebben lid te worden voor het behoud van die omroep zal er niet zoveel behoefte aan zijn, waarschijnlijk omdat op de commerciele omroepen al genoeg van die soort programma's worden uitgezonden.
BNN is best een leuke zender voor sommige jongeren, als alleen de publieke omroepen bestonden zou het best iets toevoegen. Maar we hebben ook de commercielen nog, waar dat soort programma's al uitgezonden worden.
Maar verder interesseert het me niet veel of BNN mag blijven of niet... ik kijk toch nauwelijks tv, er zijn weinig programma's die mij kunnen boeien. Alle omroepen overlappen elkaar ook, er zijn weinig programma's met echt een uitgesproken eigen identiteit.
Wat ik wil weten, en de muziek die ik wil horen haal ik vooral van internet en de radio.