Auteur Topic: Luther  (gelezen 812 keer)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Luther
« Gepost op: juni 30, 2004, 04:02:38 pm »
Morgen gaat de film Luther in Nederland in premiere.

Het ND schreef er vanmorgen over: http://www.nd.nl/newsite/artikel.asp?id=41761.
Verdere info:
Recensie op Ronduit.nl
De officiƫle website van de film
De officiƫle trailer van de film.

Wat vinden jullie hiervan? Wie gaat er (niet) heen en waarom? Wat zijn je ervaringen als je hem wel gezien hebt?
Ik twijfel nog of ik hem de moeite waard vindt om in de bios te gaan kijken of niet. Anders ga ik hem zeker nog wel een keer op dvd kijken.
« Laatst bewerkt op: juni 30, 2004, 04:06:11 pm door Mezzamorpheus »

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
Luther
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2004, 04:25:05 pm »
Leuk dat er een film over gemaakt is, alleen is het verwachtingspatroon niet zo hoog eerlijk gezegd.
Hopenlijk zal het niet de historie gaan veranderen. Hopenlijk maakt men geen vertekend beeld van de werkelijkheid. Zo te zien worden de stellingen op de deur van de kerk getimmerd....

Zelf ga ik afwachten tot de film in de videotheek ligt.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

lonneke

• Bekijk profiel
Luther
« Reactie #2 Gepost op: juni 30, 2004, 04:26:13 pm »
Lijkt me een leuke film voor het basisonderwijs en niet voor in een bioscoop. Dat de Duitse kerken daar zoveel geld aan hebben bijgedragen vind ik idioot.

Karina

• richt je op alles wat waar is
    • Bekijk profiel
Luther
« Reactie #3 Gepost op: juni 30, 2004, 04:26:34 pm »
Na dit alles gelezen te hebben lijkt het mij zeker voor christenen de moeite waard om te gaan kijken. Wat eens saaie kerkgeschiedenis was    (voor mij dan) komt, lijkt me, dan meer tot zijn recht.  Ik zou er wel heen willen, als ik tijd heb.........

Marnix

• Bekijk profiel
Luther
« Reactie #4 Gepost op: juni 30, 2004, 06:16:58 pm »
quote:
Picardijn schreef op 30 juni 2004 om 16:25:
Leuk dat er een film over gemaakt is, alleen is het verwachtingspatroon niet zo hoog eerlijk gezegd.
Hopenlijk zal het niet de historie gaan veranderen. Hopenlijk maakt men geen vertekend beeld van de werkelijkheid. Zo te zien worden de stellingen op de deur van de kerk getimmerd....

Zelf ga ik afwachten tot de film in de videotheek ligt.

Wat ik heb gehoord ervan is dat de film wel historisch gezien behoorlijk kloppend is.
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Does

• Bekijk profiel
Luther
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2004, 07:25:59 pm »
Luther ziet er in boekjes toch heel anders uit hoor!
Live vanuit de luie stoel