Auteur Topic: Hoe ga je om met door God gegeven  (gelezen 1104 keer)

Sarah

• Bekijk profiel
Hoe ga je om met door God gegeven
« Gepost op: juli 05, 2004, 11:08:28 pm »
Voedsel bv. Eet je gewoon wat je lekker vind, of onthoud je je weleens voor een periode van voedsel voor God? Idem met koffie en alcohol?
En geld, geef je het uit aan zaken die je leuk vindt of stop je het in God's koningrijk?
Internet. Kun je een weekje zonder? Zet de computer een week uit.

We zijn een tempel van de heilige Geest, gedragen we ons hier naar? Beseffen we wat het betekent om een tempel van de heilige Geest te zijn? En dat God en zonde niet samen kan gaan? Wat kan God allemaal wel niet doen als wij bidden en vasten?

God wil ons gebruiken, en vraagt wat van ons. God wil ons helpen om hierin te volharden, maar we moeten wel die stap zetten. God zal niet aan iedereen hetzelfde vragen. Ik denk dat stille tijd daarom belangrijk is, om te vragen wat God van je verlangt en als een reukoffer voor Hem te zijn door Hem te aanbidden en te bidden.
"Lofoffers brengen wij aan U"
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2004, 11:20:02 pm door Sarah »
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2004, 11:23:09 pm »
Voordat ik christen werd dronk ik veel alcohol om de situatie bij mijn ouders thuis te overleven. Ik had alcohol nodig om niet gek te worden. Op een gegeven moment merkte ik dat de alcohol een barrière vormde om naar God toe te gaan. Daarom ben ik gestopt met drinken, zelfs bij het Avondmaal: ik krijg als enige in mijn gemeente druivensap. Ik moest het wel een paar keer uitleggen maar krijg inmiddels veel positieve responses.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 05, 2004, 11:36:55 pm »
Maar in het dagelijks leven, hoe ga je om met vasten en bidden, dat was eigenlijk mijn vraag. Of mensen dit doen voor God. En 's ochtends stille tijd houden om te vragen wat God van je verlangt.
God liet je zien dat alcohol in de weg stond tussen jou en Hem, en dan is het tof als je dan stopt met drinken. Dat is gehoorzaamheid. En dat is wat God verlangt.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2004, 02:49:18 am »
Ds. Roosenbrand heeft trouwens een tof boekje over vasten etc. geschreven, daar worden veel van de door jou gestelde vragen in beantwoord.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2004, 11:05:40 am »
Ik vast bijna elke ochtend... dan ontbijt ik pas om een uur of half 2... maar ja das meer onregelmatig leven...

Vasten kan je wel helpen om stil bij God te staan, in een periode van bezinning bijvoorbeeld is het best goed. Elke keer als je maag rommelt en knort wordt je weer  stilgezet bij God...

Daarnaast kun je niet alleen wat betreft eten vasten... als je veel tv kijkt kun je ook bijvoorbeeld vasten door de tv een week uit te laten... Of door een week geen alcohol te drinken bijvoorbeeld (pff das wel heavy )
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juli 06, 2004, 12:08:06 pm »
quote:
Marnix schreef op 06 juli 2004 om 11:05:
Ik vast bijna elke ochtend... dan ontbijt ik pas om een uur of half 2... maar ja das meer onregelmatig leven...

Vasten kan je wel helpen om stil bij God te staan, in een periode van bezinning bijvoorbeeld is het best goed. Elke keer als je maag rommelt en knort wordt je weer  stilgezet bij God...

Daarnaast kun je niet alleen wat betreft eten vasten... als je veel tv kijkt kun je ook bijvoorbeeld vasten door de tv een week uit te laten... Of door een week geen alcohol te drinken bijvoorbeeld (pff das wel heavy )

Het wordt veel makkelijker als je bedenkt waarom je het doet. Dan wordt het zelfs leuk. Je moet niet vasten om te vasten. Dat is wetticisme. Lees het boek van Roosenbrand es zou ik zeggen.

Marnix

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juli 06, 2004, 02:15:31 pm »
Dat weet ik, daar ging ik voor het gemak maar vanuit.

Ben ik het mee eens, vasten moet ook nooit een gewoonte zijn.. gewoon omdat het af en toe moet... maar met het doel om meer bewust te zijn van dat je voor God leeft, om dichter bij Hem te komen/zijn... om de tijd die je door te vasten bespaard te gebruiken om met Hem te praten en naar Hem te luisteren...
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2004, 02:16:41 pm door Marnix »
In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien